Ik ben eigenlijk helemaal geen Greenawaykenner, maar 8 ½ Women (de enige van hem die ik naast TCTTHWAHL heb gezien) vond ik bijzonder vervelend. Maar dat schijnt dan ook z'n slechtste te zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2005 23:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Als dit typisch Greenaway is, komt die er voorlopig niet meer in bij mij.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. met het laatste halfuur als climax, verder ook erg goed camerawerk. Deze film verdient een hoger cijfer![]()
Ik sluit me hier grotendeels bij aan, alhoewel ik er dan nog een 5½ van maakte...quote:Op vrijdag 2 december 2005 23:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Cook the Thief His Wife & Her Lover (1989)
Snobistische, pretentieuze, elitaire, zogenaamd cultuur en intellectuele voorantwoorde crap vond ik het.
cijfer: 4
greenaway kan goede met hele matige films afwisselen, al vond ik TCTTHWAHL wel een behoorlijke film.quote:Op vrijdag 2 december 2005 23:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk helemaal geen Greenawaykenner, maar 8 ½ Women (de enige van hem die ik naast TCTTHWAHL heb gezien) vond ik bijzonder vervelend. Maar dat schijnt dan ook z'n slechtste te zijn.
Die heb ik ook gisteren zitten kijken. Ondanks dat ik hem wel vermakelijk vond kreeg ik het "hier had zoveel meer in gezeten"-gevoel niet uit mijn hoofd. Jammer. Wel mooie beelden overigensquote:Op vrijdag 2 december 2005 11:21 schreef Durbin het volgende:
The Island (2005, USA)
[..]
Ongeïnspireerde film waarbij het lijkt alsof elke scene wel uit een andere film is gehaald, terwijl het verhaal ook al niet bijster origineel of verrassend is. Zo is het concept van het vakantie-oord "Island" wel erg hetzelfde als bij The Running Man, komen o.a. Minority Report en Blade Runner voorbij en doet Michael Bay schaamteloos de achtervolgingsscene op de snelweg uit Bad Boys 2 nog eens over. En dan zelfs ook nog twee keer. Verder zijn de komische "tussen-momenten" nogal afgezaagd en mag uiteraard de verplichte liefdesscene niet ontbreken. <vul hier het verplichte "maar gelukkig is Scarlett Johansson erg lekker" in>
Zonde van de twee uren. En dat zeg ik niet vaak.![]()

Dat houd ik mezelf ook altijd voor als ik een Tarkovsky kijkquote:Op zondag 4 december 2005 14:32 schreef Kolkus het volgende:
Zerkalo
Bij een nieuwe kijkbeurt verwacht ik de symbolen en achterliggende gedachten wat beter te kunnen doorgronden.
Ik ook. Helaas zorgt de eerste kijkbeurt er voor dat er nooit een tweede komt.quote:Op zondag 4 december 2005 17:48 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Dat houd ik mezelf ook altijd voor als ik een Tarkovsky kijk![]()
quote:Op maandag 5 december 2005 12:17 schreef kinky_queen het volgende:
Ik ben zwaar geraakt door emoties door deze mischien wel ultieme horrorfilm naast APOCALYPSE NOW.
Kuchje.quote:Op maandag 5 december 2005 14:05 schreef Chielus het volgende:
8 MM
2de keer dat ik deze film zag. Op een of andere manier vond ik hem beter als de eerste keer. Het blijft een leguber verhaal, maar het blijft Redelijk voorspelbaar allemaal.Cage speelt een aardige rol, maar de show wordt gesteeld door stormage. een 6.5
quote:
Ach, bij ons zeggen ze meestal gestolen.quote:Op maandag 5 december 2005 14:23 schreef Chielus het volgende:
[..]
Had ik weer eens geen correct nederlands gebruikt
'leguber' vond je wel door de beugel kunnen?quote:Op maandag 5 december 2005 14:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ach, bij ons zeggen ze meestal gestolen.
Jullie Belgen zeggen altijd alles verkeerdquote:Op maandag 5 december 2005 14:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach, bij ons zeggen ze meestal gestolen.
Die zie ik als typo, dat kan iedereen overkomenquote:Op maandag 5 december 2005 14:34 schreef Mike het volgende:
[..]
'leguber' vond je wel door de beugel kunnen?
Dat heeft niks met dyslexie te maken en het maakt ook niet uit verder.quote:Op maandag 5 december 2005 14:44 schreef Chielus het volgende:
ach, fijn he dyslectie.
Ik zat je niet af te zeiken of zo, hoor, mijn intenties waren eerbaar, gewoon een opmerking.quote:Op maandag 5 december 2005 14:44 schreef Chielus het volgende:
ach, fijn he dyslectie.
Weet ik, no offence.quote:Op maandag 5 december 2005 15:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zat je niet af te zeiken of zo, hoor, mijn intenties waren eerbaar, gewoon een opmerking.
WTF?quote:Op maandag 5 december 2005 16:00 schreef kinky_queen het volgende:
Ed Wood leerling Fred Olen Ray
Pasolini. Het is een trilogie samen met Canterbury Tales en Arabian Nights.quote:Op maandag 5 december 2005 16:21 schreef Sokolsky het volgende:
SoK, van wie is Decameron ook alweer?
Welke is het eerste deel? Ze staan hier in de videotheek volgens mij alledrie...quote:Op maandag 5 december 2005 16:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Pasolini. Het is een trilogie samen met Canterbury Tales en Arabian Nights.
Ik veronderstel Il Decameron. Maar je moet ze niet in volgorde kijken, ze bevatten allemaal verschillende (erotische) kortverhalen, maar hebben verder weinig met elkaar te maken.quote:Op maandag 5 december 2005 16:42 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Welke is het eerste deel? Ze staan hier in de videotheek volgens mij alledrie...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |