abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32820462
SERENITY

Heerlijke sf met uitstekende sfx, ik durf zelfs te zeggen dat dit de Hollywood film is zoals ze allemaal zouden moeten zijn dwz de vormgeving is zo mooi dat de inhoud er niet meer toe doet en dat is juist met de meeste Hollywood rommel niet het geval

De film die THE PHANTOM MENACE en ATTACK OF THE CLONES had willen zijn.

En eindelijk weer eens een lekkere spacebattle!

pi_32820773
American Pie:band camp.Ja wel leuk als je je verveelt
  zondag 4 december 2005 @ 22:42:41 #153
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32821463
Cat's Eye (Lewis Teague, 1985)
Zelfs voor jaren '80 muziek is het synthesizer gejengel wat deze film begeleidt verschrikkelijk en de verhalen zijn ook al niet echt boeiend en dat de film uit meerdere verhalen bestaat helpt ook al niet mee. Alleen het middelste verhaal had wat leuke momenten. *
pi_32823605
HOMECOMING

Deze 6e aflevering uit de Masters Of Horror serie is beter dan de vorige maar nog steeds niet geweldig.

Ik weet trouwens ook niet waarom Joe Dante een Master is, maar dat zal wel aan mij liggen

En idd, bovenstaand grapje is ook al lang niet origineel meer...
  maandag 5 december 2005 @ 10:28:46 #155
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32829085
Star Wars (George Lucas, 1977)
Nog steeds één van de beste ruimte avonturen uit de filmgeschiedenis. Spectaculaire spacebattles, leuke humor en een degelijk verhaal maken van de film de legende die hij is. ****½

Corpse Bride (Tim Burton & Mike Johnson, 2005)
Erg leuke animatiefilm van Tim Burton, die er fantastisch uitziet. De liedjes, met name het tweede, zijn erg leuk en de film zit vol met leuke humor. Ook de stemmencast is goed en dan vooral Christopher Lee als de priester. Burton bewijst voor de tweede keer dit jaar dat hij de meester van het sprookje is op dit moment. ****
  maandag 5 december 2005 @ 10:35:15 #156
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32829187
Ingmar Bergman: Intermezzo

heel interessant interview (eigenlijk meer een gewoon gesprek) met ingmar bergman.
het leuke hier aan is dat IB zich uitvoerig met de belichting en cameravoering bemoeit en de interviewer eerst zelf vragen stelt.
  maandag 5 december 2005 @ 11:23:04 #157
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32830172
Kozure Ôkami: Jigoku e ikuzo! Daigoro (Lone Wolf and Cub: White Heaven in Hell) (1974)
Last but not least,dat is een gezegde dat deze filmop het lijf is geschreven. In dit laatste deel van de serie moet Lone Wolf opnemen tegen de allerlaatste Yagyu's. Wordt die achtervolgt door zombie ninja's. En eindigen we met een spectaculair groot gevecht in de sneeuw met samurai's op ski's
Het enige wat ik wel jammer vond is dat in dit laatste deel het verhaal toch niet echt afgerond wordt.
cijfer: 8.5

Bubble Boy (2001)
Jake Gyllenhaal speelt een jongen die geen immuniteitssysteem heeft en daarom in een gigantische bubbelkamer moet leven. Maar als het meisje waar hij al jaren verliefd op is gaat trouwen met iemand anders. Ontsnapt Bubble Boy in een klein bubbeltje uit zijn kamer en begint aan zijn tocht om het huwelijk tegen te houden.
De film was heel erg voorspelbaar en clichématig. En er zaten een paar goede flauwe grappen in.
cijfer: 5.5
pi_32831383
JOHNNY GOT HIS GUN

Inside me I'm screaming, nobody pays any attention. If I had arms, I could kill myself. If I had legs, I could run away. If I had a voice, I could talk and be some kind of company for myself. I could yell for help, but nobody would help me.

Bovenstaande quote zegt waarschijnlijk genoeg over dit meesterwerk over een soldaat die al z'n ledematen verloren heeft evenals zijn gehoor en gezichtsvermogen. Doktoren hebben hem in leven weten te houden maar vraag niet hoe.

Kr8 van de film is dat je als kijker net zo m8teloos staat als de soldaat die eigenlijk wil sterven maar dat aan niemand kenbaar kan maken

Ik ben zwaar geraakt door emoties door deze mischien wel ultieme horrorfilm naast APOCALYPSE NOW.

De film werd een culthit nadat Metallica scenes gebruikte voor hun videoclip 'One'

Repeat after me: Darkness, imprisoning me! All that i see! Absolute horror...
  maandag 5 december 2005 @ 13:07:52 #159
40664 Durbin
Who knows..
pi_32832836
quote:
Op maandag 5 december 2005 12:17 schreef kinky_queen het volgende:

Ik ben zwaar geraakt door emoties door deze mischien wel ultieme horrorfilm naast APOCALYPSE NOW.

Al vond ik Jacob's Ladder ook minstens even goed, maar daar is de post-oorlogse trauma nog meer psychisch gericht.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_32833649
Naast Asterix & Obelix en de Britten en The Dukes of Hazzard ook nog gezien;
The Life Aquatic with Steve Zissou

Weer een aparte film van de hand van Wes Anderson die voor mij redelijk op weg is een eigen stijl te creeeren. Het verhaal neemt in zekere zin Jacque Cousteau (de bekende marine bioloog) op de hak, maar probeert daar niet altijd perse grappig mee te zijn. Het verhaal zelf vind ik wat dun, maar de manier waarop het zich afspeelt is wel erg leuk. Vooral ook het filmen in de boot zelf waarbij de cameraman regelmatig buiten de sets langsloopt en de aparte weergave van het onderwaterleven maken het wel een mooi en interessant plaatje.

Where facts are few, experts are many.
  maandag 5 december 2005 @ 14:05:45 #161
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_32834479
Even een samenvatting van de afgelopen 2 weken.

SAW

Heerlijke Horror/Mysterie film, lang geleden dat ik een film uit dit genre zo goed vond. Tuurlijk de acteerprestaties zijn lang niet allemaal geweldig en qua filmografie is het ook geen 10 maar de suspence blijft de hele tijd hoog. Een 7.5

Apocalypce Now Redux

Dit blijft een van de meest aangrijpende oorlogsfilms die er is. Maakt inz'n geheel duidelijk hoe bizar oorlog is. Vooral het eerste deel, de tocht over de rivier laat duidelijk zien wat oorlog met gewone mensen doet. Het 2de deel vind ik persoonlijk wat minder. Mooie acteerpresaties van oa martin Sheen, Robert Duvall en Dennis Hopper. Geweldig in beeld gebracht door Vittorio Storaro die daar terecht eene oscar voor won. Ik geef hem een 9

8 MM

2de keer dat ik deze film zag. Op een of andere manier vond ik hem beter als de eerste keer. Het blijft een leguber verhaal, maar het blijft Redelijk voorspelbaar allemaal.Cage speelt een aardige rol, maar de show wordt gesteeld door stormage. een 6.5
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_32834679
NUDE ON THE MOON

Beroemde nudiecutie van de koningin van de sleaze Doris 'DEADLY WEAPONS' Wishman

Een 2tal mannen gaan naar de maan waar zij een colonie topless dames ontdekken die elkaars haren borstelen, volleyballen en elkaar natspatten. Ook nemen zij graag een plons in de vele whirlpools die de maan rijk is

Hersenloze sleaze die absoluut geen kwaad in de zin heeft

maandag 5 december 2005 @ 14:15:37 #163
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32834727
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:05 schreef Chielus het volgende:
8 MM

2de keer dat ik deze film zag. Op een of andere manier vond ik hem beter als de eerste keer. Het blijft een leguber verhaal, maar het blijft Redelijk voorspelbaar allemaal.Cage speelt een aardige rol, maar de show wordt gesteeld door stormage. een 6.5
Kuchje.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_32834819
Harry Potter and the Goblet of Fire

Na overtuigd te zijn door bekenden heb ik me er ook maar eens aan gewaagd. Voordat ik de film had gezien, dacht ik dat het een echte kinderfilm zou zijn maar dat viel bij dit deel gelukkig aardig mee . Al met al niet eens zo'n slechte film.
Madrid cabrón, saluda al campeón!
  maandag 5 december 2005 @ 14:23:26 #165
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_32834940
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:15 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Kuchje.

Had ik weer eens geen correct nederlands gebruikt
  maandag 5 december 2005 @ 14:32:44 #166
67640 SaintOfKillers
pi_32835189
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:23 schreef Chielus het volgende:

[..]

Had ik weer eens geen correct nederlands gebruikt
Ach, bij ons zeggen ze meestal gestolen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 14:34:56 #167
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32835248
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:32 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

'leguber' vond je wel door de beugel kunnen?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_32835259
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:32 schreef SaintOfKillers het volgende:

Jullie Belgen zeggen altijd alles verkeerd

maandag 5 december 2005 @ 14:37:52 #169
67640 SaintOfKillers
pi_32835315
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:34 schreef Mike het volgende:

[..]

'leguber' vond je wel door de beugel kunnen?
Die zie ik als typo, dat kan iedereen overkomen .
  maandag 5 december 2005 @ 14:44:09 #170
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_32835472
ach, fijn he dyslectie.
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 14:49:52 #171
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32835618
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:44 schreef Chielus het volgende:
ach, fijn he dyslectie.
Dat heeft niks met dyslexie te maken en het maakt ook niet uit verder. Het gaat hier sowieso om de films natuurlijk en niet over elkaars spelfouten, dus laten we verder gaan met films.

Serenity

Toffe SF-film. Ik was even bang dat je de serie Firefly gezien moest hebben om het verhaal te kunnen volgen, maar dat viel erg mee. Een boeiend verhaal, prima special effects en de nodige humor zorgen voor de tweede leuke space opera van dit jaar.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 5 december 2005 @ 15:15:03 #172
67640 SaintOfKillers
pi_32836265
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:44 schreef Chielus het volgende:
ach, fijn he dyslectie.
Ik zat je niet af te zeiken of zo, hoor, mijn intenties waren eerbaar, gewoon een opmerking.

Ontopic vond ik Bad Santa matig leuk (had 'm iets beter verwacht) en Il Decameron gewoon goed (weer veel bloot, maar niet zo heel erg storend).
  maandag 5 december 2005 @ 15:22:31 #173
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_32836471
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:15 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik zat je niet af te zeiken of zo, hoor, mijn intenties waren eerbaar, gewoon een opmerking.
Weet ik, no offence.
pi_32837522
SCALPS

Late THE HILLS HAVE EYES rip van Ed Wood leerling Fred Olen Ray die vaak gecensureerd schijnt te zijn.

Eeuwenoude Indianengraven beginnen wat te rommelen als er een groepje archeologiestudenten een Indianenbegraafplaats bezoeken om relikwieen op te graven.

In de wereld van Fred Olen Ray zien indianenzombies er zo uit:

† In Memoriam † maandag 5 december 2005 @ 16:21:21 #175
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_32838078
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:00 schreef kinky_queen het volgende:
Ed Wood leerling Fred Olen Ray
WTF?

Johnny got his gun moet ik een dezer dagen ook maar eens gaan kijken, er hebben hier nu zo vaak postieve verhalen over gestaan...

SoK, van wie is Decameron ook alweer?
Sheridana +1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')