Liberale marktwerking, maar dan in de prakijk.quote:Op zondag 27 november 2005 00:27 schreef MrX1982 het volgende:
Als Wilders en Hirsi Ali in een partij zitten, scheelt in ieder geval beveiliging. Ze vormen dan gewoon een onafscheidelijke "tweeling"
Twee voor de prijs van een.
Van die quasi-diepgaande gesprekkenquote:Op zondag 27 november 2005 00:29 schreef Tafkahs het volgende:
Het vervolg ging er over dat Imams weten dat moslims liegen, stelen of zondigen en wel om de reden dat een moslim 5x per dag moet biechten. Nu was Mohammed misschien wel een enorme schizofreen en is het heel vreemd om te stellen dat een moslim eerst de fonetische inhoud van de koran uit z'n hoofd moet leren en dan pas de tekst.
Het was zo'n soort gesprek, weet je.
Twee op 1 cel.quote:Op zondag 27 november 2005 00:27 schreef MrX1982 het volgende:
Als Wilders en Hirsi Ali in een partij zitten, scheelt in ieder geval beveiliging. Ze vormen dan gewoon een onafscheidelijke "tweeling"
Twee voor de prijs van een.
Nah, het werd gestaafd met een bevestiging van een radio interview van radio NH in de jaren negentig dat een imam dat zelf had gezegdquote:Op zondag 27 november 2005 00:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Van die quasi-diepgaande gesprekken
Imams zullen vast wel weten dat moslims zondigen zoals priesters dat ook weten van katholieken en zelf ook doen. Het blijven mensen.
Eerlijke imamquote:Op zondag 27 november 2005 00:35 schreef Tafkahs het volgende:
Nah, het werd gestaafd met een bevestiging van een radio interview van radio NH in de jaren negentig dat een imam dat zelf had gezegd
Nou, het lijkt me wel logisch eigenlijk dat je een onderwerp verzint, anders wordt het ook saai he?quote:Op zondag 27 november 2005 00:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Eerlijke imam
Moslims moeten officieel 5x per dag bidden is dat meteen biechten?
Vandaar dat veel moslims het ook niet doen, Zondaarsquote:Op zondag 27 november 2005 00:41 schreef Tafkahs het volgende:
Nou, het lijkt me wel logisch eigenlijk dat je een onderwerp verzint, anders wordt het ook saai he?
Nee, de precieze bewoordingen liggen vast.quote:Op zondag 27 november 2005 00:41 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Nou, het lijkt me wel logisch eigenlijk dat je een onderwerp verzint, anders wordt het ook saai he?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Salatquote:Op zondag 27 november 2005 00:46 schreef MrX1982 het volgende:
klowjow, de man met kennis omtrent de islam.
Wat is precies de functie van het 5 maal daags bidden?
Nou, daarom snap ik het ook niet. Het nieuwe testament voldeet blijkbaar niet, maar is wel een religieus handvest voor miljarden mensen. Ik vraag me af hoeveel mensen het zelf snappen.quote:Op zondag 27 november 2005 00:43 schreef Drugshond het volgende:
Ik begrijp niets van de islam..... echt niets... of toch weer wel.
Op mijn werk spreek ik vaak genoeg moslims en ook over gevoelige onderwerpen met open vizier.
En de bottomline is vaak hetzelfde... als jij mij respecteerd respecteer ik jou.
Is geloof eigenlijk ook niet een handvest voor een betere samenwerking. Van wat ik ken van de 10 geboden kan ik me prima in vinden. Juist de extreme justificatie om je gelijk te halen , geeft mij een onbehagelijk gevoel. Maar om eerlijk te zeggen ik moet de eerste extremistische moslim nog tegen komen. Zelfs BSB voldeed niet aan die kwalificatie (hoewel het wel een hardliner is).
Je kunt de vraag ook spiegelen.
Hoeveel (praktiserende) moslims zouden het leuk vinden als de oorlog begint als ze hun voordeur open doen.
Ik blijf liever hangen achter de leer van Thomas, een geloof is geen instituut of een sekte. Geloof komt van binnenuit zonder colossale monumentale bouwwerken zonder dwang zonder sturing via overheidswege.
Jesus was maar een timmerman hoor. !!![]()
Ken je alleen het fonetische deel of ook het schrift?quote:Op zondag 27 november 2005 00:45 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nee, de precieze bewoordingen liggen vast..
Dat blijkt. Ik ben natuurlijk erg teleurgesteldquote:Op zondag 27 november 2005 00:48 schreef kLowJow het volgende:
En mijn kennis van de islam valt erg tegen hoor..
Wat is het wel?quote:Op zondag 27 november 2005 00:48 schreef MrX1982 het volgende:
Het is dus geen biechten.
Gebed.quote:Op zondag 27 november 2005 00:51 schreef Tafkahs het volgende:
Wat is het wel?
Ik ken het geen van beiden. Ik weet slechts dat het zo is.quote:Op zondag 27 november 2005 00:50 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ken je alleen het fonetische deel of ook het schrift?
Een gebed is toch eigenlijk een vorm van ootmoedquote:Op zondag 27 november 2005 00:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Gebed.
Vergelijkbaar met een kerkdienst denk ik.
Biechten is iets anders. Ik weet niet of ze dat kennen in de islam.
Je moet je er eerder zoiets bij voorstellen als "Het Onze Vader". Gewoon een standaard gebed (of vijf dus) dat dagelijks op bepaalde tijdstippen herhaald dient te worden, met de gepaste rituelen eromheen.quote:Op zondag 27 november 2005 00:53 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Een gebed is toch eigenlijk een vorm van ootmoedEigenlijk zie ik het verschil tussen bidden en biechten dat je het een aan God verteld en het ander aan een persoon..
hoe doe je dat dan in combinatie met je werk enzo, of mag je zelf kiezen wanneer en hoe je dat doet?quote:Op zondag 27 november 2005 00:55 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Je moet je er eerder zoiets bij voorstellen als "Het Onze Vader". Gewoon een standaard gebed (of vijf dus) dat dagelijks op bepaalde tijdstippen herhaald dient te worden, met de gepaste rituelen er omheen.
Ik denk bij biechten eerder aan je zonde opbiechten.quote:Op zondag 27 november 2005 00:53 schreef Tafkahs het volgende:
Een gebed is toch eigenlijk een vorm van ootmoedEigenlijk zie ik het verschil tussen bidden en biechten dat je het een aan God verteld en het ander aan een persoon..
Ik weet niet in hoeverre je echt verplicht bent het op die tijdstippen te doen. Meestal is er voor dergelijke bepalingen wel een soort clausule opgenomen. Zoals het niet mogen eten van varkensvlees. Als je omkomt van honger en er is alleen varkensvlees, mag je het als moslim gewoon eten.quote:Op zondag 27 november 2005 00:56 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
hoe doe je dat dan in combinatie met je werk enzo, of mag je zelf kiezen wanneer en hoe je dat doet?
Ja en Nee.quote:Op zondag 27 november 2005 00:48 schreef Tafkahs het volgende:
Nou, daarom snap ik het ook niet. Het nieuwe testament voldeet blijkbaar niet, maar is wel een religieus handvest voor miljarden mensen. Ik vraag me af hoeveel mensen het zelf snappen.
Ik ben overigens wel jaloers op de sociale functie van de islam.
Het meerendeel bid sowieso niet, of alleen bij speciale gelegenheden. Vooral (de meeste) jongeren bidden echt niet.quote:Op zondag 27 november 2005 01:00 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel procent van de moslims in Nederland daadwerkelijk 5x per dag bidt.
Ok, thanks voor de info. Ik weet eigenlijk alleen van mijn Marokkaanse buurman die zegt moslim te zijn dattie alcohol drinkt wat zijn moeder niet mag weten en dat hij ter compensatie de eendjes voert met broodquote:Op zondag 27 november 2005 01:00 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre je echt verplicht bent het op die tijdstippen te doen. Meestal is er voor dergelijke bepalingen wel een soort clausule opgenomen. Zoals het niet mogen eten van varkensvlees. Als je omkomt van honger en er is alleen varkensvlees, mag je het als moslim gewoon eten.
Ik weet in ieder geval dat veel moslims die bidden, dit niet vijfmaal per dag doen, maar bijvoorbeeld één of twee keer. In die twee keer doen ze dan wel alle vijf de gebeden, maar achter elkaar dus zeg maar. Het zal wel zo zijn dat wanneer het wegens omstandigheden niet mogelijk is op de juiste tijdstippen het gebed te doen, je dit op deze manier in kunt halen.
Ik denk vrij weinig... maar toch substantieel.quote:Op zondag 27 november 2005 01:00 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel procent van de moslims in Nederland daadwerkelijk 5x per dag bidt.
De vraag is kan je jezelf dan nog een goede/echte moslim noemen omdat het onderdeel uitmaakt van een verplichting. Verder geen kritiek op mensen die zich moslim noemen en niet 5x per dag bidden maar ik vraag me af hoe men daar binnen de islam in Nederland mee omgaat.quote:Op zondag 27 november 2005 01:02 schreef kLowJow het volgende:
Het meerendeel bid sowieso niet, of alleen bij speciale gelegenheden. Vooral (de meeste) jongeren bidden echt niet.
quote:Op zondag 27 november 2005 01:02 schreef Tafkahs het volgende:
Ok, thanks voor de info. Ik weet eigenlijk alleen van mijn Marokkaanse buurman die zegt moslim te zijn dattie alcohol drinkt wat zijn moeder niet mag weten en dat hij ter compensatie de eendjes voert met brood![]()
Juist die extrapolatie is de valkuil waarop dingen dreigen te ontsporen.quote:Op zondag 27 november 2005 01:07 schreef kLowJow het volgende:
Er is trouwens niet één shariah. Elk land dat "de sharia" invoert, ontwikkelt zijn eigen shariah op basis (van hun interpretatie) van de koran en de soennah. Alles wat hier niet in behandeld wordt, wordt vervolgens door een soort raad van geestelijken 'geëxtrapoleerd'.
Morgen samen met je Marokkaanse buurman de eendjes voeren, voor de gemoedstoestandquote:Op zondag 27 november 2005 01:06 schreef Tafkahs het volgende:
ik ga maar eens pitten, teveel weirde info op een dag...
Dat is nog eens een goede daad in deze barre wintertijden.quote:Op zondag 27 november 2005 01:02 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ok, thanks voor de info. Ik weet eigenlijk alleen van mijn Marokkaanse buurman die zegt moslim te zijn dattie alcohol drinkt wat zijn moeder niet mag weten en dat hij ter compensatie de eendjes voert met brood![]()
Niet lullen, lezen: http://digiboek.50megs.com/koran/koran002.htmlquote:Op zondag 27 november 2005 00:54 schreef MrX1982 het volgende:
Wel leuk dat een hoofdstuk in de Koran 'De Koe' heet.
Of is dit heiligschennis om leuk en Koran in een zin te gebruiken.
Ja, ik dacht: "Laat ik hem maar uit zijn monoloog verlossen."quote:Op zondag 27 november 2005 03:42 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ik vroeg me net af, of soms iedereen naar bed was.![]()
Ah, lieverdquote:Op zondag 27 november 2005 03:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, ik dacht: "Laat ik hem maar uit zijn monoloog verlossen."Je kan trouwens ook op IRC komen, daar zijn nog mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |