Liberale marktwerking, maar dan in de prakijk.quote:Op zondag 27 november 2005 00:27 schreef MrX1982 het volgende:
Als Wilders en Hirsi Ali in een partij zitten, scheelt in ieder geval beveiliging. Ze vormen dan gewoon een onafscheidelijke "tweeling"
Twee voor de prijs van een.
Van die quasi-diepgaande gesprekkenquote:Op zondag 27 november 2005 00:29 schreef Tafkahs het volgende:
Het vervolg ging er over dat Imams weten dat moslims liegen, stelen of zondigen en wel om de reden dat een moslim 5x per dag moet biechten. Nu was Mohammed misschien wel een enorme schizofreen en is het heel vreemd om te stellen dat een moslim eerst de fonetische inhoud van de koran uit z'n hoofd moet leren en dan pas de tekst.
Het was zo'n soort gesprek, weet je.
Twee op 1 cel.quote:Op zondag 27 november 2005 00:27 schreef MrX1982 het volgende:
Als Wilders en Hirsi Ali in een partij zitten, scheelt in ieder geval beveiliging. Ze vormen dan gewoon een onafscheidelijke "tweeling"
Twee voor de prijs van een.
Nah, het werd gestaafd met een bevestiging van een radio interview van radio NH in de jaren negentig dat een imam dat zelf had gezegdquote:Op zondag 27 november 2005 00:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Van die quasi-diepgaande gesprekken
Imams zullen vast wel weten dat moslims zondigen zoals priesters dat ook weten van katholieken en zelf ook doen. Het blijven mensen.
Eerlijke imamquote:Op zondag 27 november 2005 00:35 schreef Tafkahs het volgende:
Nah, het werd gestaafd met een bevestiging van een radio interview van radio NH in de jaren negentig dat een imam dat zelf had gezegd
Nou, het lijkt me wel logisch eigenlijk dat je een onderwerp verzint, anders wordt het ook saai he?quote:Op zondag 27 november 2005 00:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Eerlijke imam
Moslims moeten officieel 5x per dag bidden is dat meteen biechten?
Vandaar dat veel moslims het ook niet doen, Zondaarsquote:Op zondag 27 november 2005 00:41 schreef Tafkahs het volgende:
Nou, het lijkt me wel logisch eigenlijk dat je een onderwerp verzint, anders wordt het ook saai he?
Nee, de precieze bewoordingen liggen vast.quote:Op zondag 27 november 2005 00:41 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Nou, het lijkt me wel logisch eigenlijk dat je een onderwerp verzint, anders wordt het ook saai he?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Salatquote:Op zondag 27 november 2005 00:46 schreef MrX1982 het volgende:
klowjow, de man met kennis omtrent de islam.
Wat is precies de functie van het 5 maal daags bidden?
Nou, daarom snap ik het ook niet. Het nieuwe testament voldeet blijkbaar niet, maar is wel een religieus handvest voor miljarden mensen. Ik vraag me af hoeveel mensen het zelf snappen.quote:Op zondag 27 november 2005 00:43 schreef Drugshond het volgende:
Ik begrijp niets van de islam..... echt niets... of toch weer wel.
Op mijn werk spreek ik vaak genoeg moslims en ook over gevoelige onderwerpen met open vizier.
En de bottomline is vaak hetzelfde... als jij mij respecteerd respecteer ik jou.
Is geloof eigenlijk ook niet een handvest voor een betere samenwerking. Van wat ik ken van de 10 geboden kan ik me prima in vinden. Juist de extreme justificatie om je gelijk te halen , geeft mij een onbehagelijk gevoel. Maar om eerlijk te zeggen ik moet de eerste extremistische moslim nog tegen komen. Zelfs BSB voldeed niet aan die kwalificatie (hoewel het wel een hardliner is).
Je kunt de vraag ook spiegelen.
Hoeveel (praktiserende) moslims zouden het leuk vinden als de oorlog begint als ze hun voordeur open doen.
Ik blijf liever hangen achter de leer van Thomas, een geloof is geen instituut of een sekte. Geloof komt van binnenuit zonder colossale monumentale bouwwerken zonder dwang zonder sturing via overheidswege.
Jesus was maar een timmerman hoor. !!![]()
Ken je alleen het fonetische deel of ook het schrift?quote:Op zondag 27 november 2005 00:45 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nee, de precieze bewoordingen liggen vast..
Dat blijkt. Ik ben natuurlijk erg teleurgesteldquote:Op zondag 27 november 2005 00:48 schreef kLowJow het volgende:
En mijn kennis van de islam valt erg tegen hoor..
Wat is het wel?quote:Op zondag 27 november 2005 00:48 schreef MrX1982 het volgende:
Het is dus geen biechten.
Gebed.quote:Op zondag 27 november 2005 00:51 schreef Tafkahs het volgende:
Wat is het wel?
Ik ken het geen van beiden. Ik weet slechts dat het zo is.quote:Op zondag 27 november 2005 00:50 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ken je alleen het fonetische deel of ook het schrift?
Een gebed is toch eigenlijk een vorm van ootmoedquote:Op zondag 27 november 2005 00:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Gebed.
Vergelijkbaar met een kerkdienst denk ik.
Biechten is iets anders. Ik weet niet of ze dat kennen in de islam.
Je moet je er eerder zoiets bij voorstellen als "Het Onze Vader". Gewoon een standaard gebed (of vijf dus) dat dagelijks op bepaalde tijdstippen herhaald dient te worden, met de gepaste rituelen eromheen.quote:Op zondag 27 november 2005 00:53 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Een gebed is toch eigenlijk een vorm van ootmoedEigenlijk zie ik het verschil tussen bidden en biechten dat je het een aan God verteld en het ander aan een persoon..
hoe doe je dat dan in combinatie met je werk enzo, of mag je zelf kiezen wanneer en hoe je dat doet?quote:Op zondag 27 november 2005 00:55 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Je moet je er eerder zoiets bij voorstellen als "Het Onze Vader". Gewoon een standaard gebed (of vijf dus) dat dagelijks op bepaalde tijdstippen herhaald dient te worden, met de gepaste rituelen er omheen.
Ik denk bij biechten eerder aan je zonde opbiechten.quote:Op zondag 27 november 2005 00:53 schreef Tafkahs het volgende:
Een gebed is toch eigenlijk een vorm van ootmoedEigenlijk zie ik het verschil tussen bidden en biechten dat je het een aan God verteld en het ander aan een persoon..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |