Word weer genieten morgen!quote:This week, the boys wanted to celebrate the single greatest supercar of today, but couldn't agree what that was. Eventually, they decided to take one each on a massive road test to find out.
The result? A Ferrari F430, Ford GT and Pagani Zonda flat-out through France. Prepare for one of the most stunning items Top Gear has ever made. And the shock of James May driving like his brogues are on fire. See our series preview feature for more details.
Back in the studio, Ford brings us its stunning Iosis concept - the car that gives us a clue to the new Mondeo. Well, sort of. If you can't remember what it looks like, here's a reminder from our news archive...
The Ford Focus ST takes to the track - and Jeremy nicknames it the Focus 'ASBO'. Chavtastic...
The Top Gear guest this week is transport secretary Stephen Ladyman - which should make for a pretty explosive interview, we reckon
quote:Op zaterdag 26 november 2005 17:18 schreef Mikkie het volgende:
Ziet er leuk uit voor morgen!
Die Ferrari zou ook mijn keuze zijnquote:Op zondag 27 november 2005 22:20 schreef Brahimov het volgende:
Je zal zo'n rijtje auto's tegenkomen op een Franse bergweg...
Jeremy zal van te voren wel goed gekeken hebben of er wel genoeg tankstations waren. Wat een drama, om pakweg elk half uur te moeten tanken. Maar hij heeft dus toch de GT weer gekocht.
De F430 was een vreemde keuze, vergeleken bij die twee anderen. Maar het zou wel mijn keus zijn, denk ik. Een open Ferrari![]()
No offence, maar dat is een Murciélago...quote:Op zondag 27 november 2005 22:33 schreef Googolplexian het volgende:
eigenlijk liever die Gallardo Spider
[afbeelding]
je hebt nog gelijk ookquote:Op zondag 27 november 2005 22:39 schreef j0rrit het volgende:
[..]
No offence, maar dat is een Murciélago...
aangepast + thanxquote:Op zondag 27 november 2005 22:39 schreef j0rrit het volgende:
[..]
No offence, maar dat is een Murciélago...
en ik zat effequote:Op zondag 27 november 2005 22:43 schreef ook_gek het volgende:
ik moest toch even OEH AAAH zegen toen die zonda over dat plankje reed en dat het plankje opeens door midden ging
De eigenaar zei vast iets andersquote:Op zondag 27 november 2005 22:43 schreef ook_gek het volgende:
ik moest toch even OEH AAAH zegen toen die zonda over dat plankje reed en dat het plankje opeens door midden ging
ach ... toen ik zag wat voor een klein stukje carbon ze eraf hadden gehaald zal de schade wel meevallen.quote:
ach , die krijgt straks wel een mooie cheque van de BBC als compensatie hoor ...quote:
Mjah, als je zoals ze soms toch ook doen van Engeland achtereenvolgens door Frankrijk, Belgie , Nederland, Duitsland ... gaat rijden moet zo'n wagen toch echt wel al ingeschreven zijn hoor , dit zijn wellicht gewoon demonstratiewagens ofzo van de importeurs die ze in bruikleen krijgen.quote:Op zondag 27 november 2005 23:04 schreef _VoiD_ het volgende:
lijkt me stug dat iemand even z'n auto uitleent aan Top Gear. Die bakken komen linea recta van de fabriek.
Nee toch die F50 die ze hadden was van een zanger, ben even zijn naam kwijt...quote:Op zondag 27 november 2005 23:04 schreef _VoiD_ het volgende:
lijkt me stug dat iemand even z'n auto uitleent aan Top Gear. Die bakken komen linea recta van de fabriek.
Jamiroquai ? Maar goed, die Zonda is al wel vaker langs geweest, denk ook wel hoor dat het een fabrieksmachine is.quote:Op zondag 27 november 2005 23:27 schreef Setambre het volgende:
[..]
Nee toch die F50 die ze hadden was van een zanger, ben even zijn naam kwijt...
Enzo Ferrari F60, van de drummer van Pink Floyd; Nick Mason.quote:Op zondag 27 november 2005 23:27 schreef Setambre het volgende:
[..]
Nee toch die F50 die ze hadden was van een zanger, ben even zijn naam kwijt...
Aaah inderdaad, wist dat ik die aflevering ooit gezien had. My badquote:Op zondag 27 november 2005 23:50 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Enzo Ferrari F60, van de drummer van Pink Floyd; Nick Mason.
Da's die aflevering waarin Mason's boek vooral NIET werd gepluggedquote:Op zondag 27 november 2005 23:55 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Aaah inderdaad, wist dat ik die aflevering ooit gezien had. My bad![]()
quote:Op maandag 28 november 2005 00:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ach ja, da's dan een favour in return. Ik bedoel, je leent wel je Enzo uit, da's toch best iets. En vooral aan Top Gear. Wel zeikerig van Ferrari though. Het mag dan een zeer exclusief exemplaar zijn, maar dan nog...
quote:Jeremy: "So, how much of a thrill was it, when you got the call from Ferrari to say that you could have one of these F60s?" Nick: "Oh, it was absolutely terrific. In fact it was probably as exciting as the moment when I got my hands on the first production copy of my book, 'Inside Out'." Jeremy: "Oh, your new book - yeah!" He lifts up his copy, and Nick subtly raises his. Clarkson now out of shot, lifts his book into view, continues with "...which I have to say is absolutely excellent - it really is! Absolutely wonderful, 'cos it chronicles the whole history of Pink Floyd... Thing is, how would you compare the car to the book?"
"I think that's a tough call, Jeremy. I think they're both enormously exciting, but perhaps most importantly, they're both GREAT value for money." Clarkson then remarks that Nick is saying that his car is as good as his book - which means "it must be quite a machine!"
Clarkson starts driving and describing the car. Some extracts: "Look at [the steering wheel and instrument cluster]! It's a saucerful of secrets!" Later, whilst accelerating at an alarming rate: "ATOM HEART MOTHER!" then "UMMAGUMMA! [whimpers] mummy... that is the delicate sound of thunder - you just set the controls for the heart of the sun, and just like that, you're on the dark side of the moon!"
Noou, eerste met flinke deuk. Er zijn al enkele wielen verloren en ookal flink wat schuivers gemaakt.quote:Op maandag 28 november 2005 11:09 schreef Quincy5 het volgende:
heb me ook goed vermaakt gister
Wat ik hier nog mis van gister is het item met de minister van verkeer in de 'reasonably priced car'. Dat verhaal over de flitspalen (ok, dat hij zelf geflitst word is flauw en voorspelbaar) en de eerste die het presteerd om een flinke deuk in die auto te rijden (achteruitrijdend nogwel..)
Tjah, het is en blijft in de eerste plaats een programma van de Britse openbare omroep voor het Britse publiek natuurlijk. Maar ik heb dat nog meer met hun "miles to the gallon" , je weet eigenlijk nooit hoeveel iets verbruikt telkens ze daarover bezig zijn.quote:Op maandag 28 november 2005 17:43 schreef Chillmeister het volgende:
Leuke aflevering. Denk dat een gedeelte van de Focus ST review aan veel mensen buiten england verloren zullen gaan, met veel termen zoals ASBO, Chav, essex boys, de burberry lens etc.
1 gallon = ongeveer 4 literquote:Op maandag 28 november 2005 17:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tjah, het is en blijft in de eerste plaats een programma van de Britse openbare omroep voor het Britse publiek natuurlijk. Maar ik heb dat nog meer met hun "miles to the gallon" , je weet eigenlijk nooit hoeveel iets verbruikt telkens ze daarover bezig zijn.
Dan weten we het nu al, de Veyron wint omdat het vliegtuig neerstortquote:Op maandag 28 november 2005 18:05 schreef Blik het volgende:
wanneer zou de Veyron komen, ze gaan van italie naar London racen tegen een vliegtuig met May zelf aan het stuur van het vliegtuig
Er zijn diverse Top Gear/ Clarkson DVD's uitgebracht. Gij Googled En Gij Zult Vindenquote:Op maandag 28 november 2005 18:51 schreef Gose het volgende:
Misschien domme vraag maar bestaat er zoiets als Top gear verzamel cd met alle seizoenen erop ofzo? of "the best of" achtig iets?? lijkt me wel leuk maar ben nog nooit zoiets tegengekomen, afgezien van die dvd die een x op het blad zat....
Dat was sowieso wel beetje domme opmerking, iets met remweg kwadratisch enzo.quote:Op maandag 28 november 2005 17:47 schreef ToXiCitY het volgende:
"Waarom mogen Astons dan niet 2x zo snel?"
En hoe meer de reactiesnelheid een rol gaat spelen.quote:Op maandag 28 november 2005 19:25 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Dat was sowieso wel beetje domme opmerking, iets met remweg kwadratisch enzo.
wat bedoel je met geplugged?quote:Op zondag 27 november 2005 23:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Da's die aflevering waarin Mason's boek vooral NIET werd geplugged
[afbeelding]
dat is pluggen en in die aflevering werd het boek helemaaaaaaaaaaaaal niet geplugdquote:Op maandag 28 november 2005 19:32 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
wat bedoel je met geplugged?
En klopt het dat Mason alleen de f60 uitleende als jemery z'n boek duidelijk zou promoten?
Ik moet die aflevering morgen nog zien, maar ik geloof je op je woord. Daar heeft JC namelijk zijn auto's op kenteken staan. Optrekje van zijn vrouw, belastingen etc etc...quote:Op maandag 28 november 2005 13:01 schreef Klonk het volgende:
grappig kenteken op de GT, die is van het eiland Man
ah, vandaar dat ze daarquote:Op maandag 28 november 2005 20:02 schreef heijx het volgende:
[..]
Ik moet die aflevering morgen nog zien, maar ik geloof je op je woord. Daar heeft JC namelijk zijn auto's op kenteken staan. Optrekje van zijn vrouw, belastingen etc etc...![]()
als je de mogelijkheid hebt om terug te kijken dan zie je op de kentekenplaat aan de voorkant (links) de vlag van het eiland Manquote:Op dinsdag 29 november 2005 00:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik wist al bijna zeker dat het Clarksons eigen auto was, maar dat kenteken kon ik ook al geen wijs uit komen
franz ferdinand: do you want to?! doe dooe doee dooe doeeequote:Op dinsdag 29 november 2005 14:50 schreef hobbelisback het volgende:
In de eerste aflevering was er een compilatiefilmpje van dit seizoen, met een nr eronder: lyrics, do you do you wanna... iemand een idee hoe dit nr heet?
Heet dat eiland niet gewoon "Isle of man"?quote:Op dinsdag 29 november 2005 03:31 schreef Klonk het volgende:
[..]
als je de mogelijkheid hebt om terug te kijken dan zie je op de kentekenplaat aan de voorkant (links) de vlag van het eiland Man
[afbeelding]
Isle of Wight, Isle of Terschelling. Wat is je punt?quote:Op donderdag 1 december 2005 13:28 schreef blieblie het volgende:
[..]
Heet dat eiland niet gewoon "Isle of man"?
Ipv. "Man".
Het betekent inderdaad Eiland van man. Maar de complete naam hoort "Isle of" wel bij.
Terschelling heet geen "eiland terschelling" tochquote:Op donderdag 1 december 2005 14:24 schreef heijx het volgende:
[..]
Isle of Wight, Isle of Terschelling. Wat is je punt?
Mag jij een kaartje zoeken waar Eiland Terschelling op staatquote:Op donderdag 1 december 2005 14:24 schreef heijx het volgende:
[..]
Isle of Wight, Isle of Terschelling. Wat is je punt?
Op een Engelse kaart zal je nooit "The River Thames" aantreffen.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:25 schreef heijx het volgende:
Reactie op Larry en Blieblie tegelijk:
Engelsen gebruiken wel de term "Isle of" als het om kleine eilanden gaat. Grotere eilanden (islands) worden gewoon bij naam genoemd. Hetzelfde doen ze bij rivieren: The river Thames, the river Tyne. Wij doen dat niet. Daarom zeggen wij Man, Wight, Theems en Pampus.
je kan ze ook kopen op torrentspy.comquote:Op maandag 28 november 2005 18:51 schreef Gose het volgende:
Misschien domme vraag maar bestaat er zoiets als Top gear verzamel cd met alle seizoenen erop ofzo? of "the best of" achtig iets?? lijkt me wel leuk maar ben nog nooit zoiets tegengekomen, afgezien van die dvd die een x op het blad zat....
*Bleep* fout antwoord. Er zijn alleen maar Clarkson DVD's uitgebracht. Er zijn officieel nooit Top Gear afleveringen uitgegeven op VHS/DVD. (Meen ik mij te herinneren)quote:Op maandag 28 november 2005 19:04 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Er zijn diverse Top Gear/ Clarkson DVD's uitgebracht. Gij Googled En Gij Zult Vinden![]()
*bleep* fout antwoord :pquote:Op donderdag 1 december 2005 15:33 schreef Furious het volgende:
[..]
*Bleep* fout antwoord. Er zijn alleen maar Clarkson DVD's uitgebracht. Er zijn officieel nooit Top Gear afleveringen uitgegeven op VHS/DVD. (Meen ik mij te herinneren)
We gaan terug naar de oorspronkelijke vraag van Gose:quote:Op donderdag 1 december 2005 17:55 schreef Furious het volgende:
Mja, en dus geen collecties afleveringen.
Voor ieder seizoen 1.![]()
Half half, op de ene vraag wel, de andere niet.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:00 schreef Brahimov het volgende:
[..]
We gaan terug naar de oorspronkelijke vraag van Gose:
Deze vraag lijkt me alleen al door de beschikbare dvd The Best Of Top Gear bevestigend beantwoord kunnen worden.
Kees Kloost, stel ik voor
Hmm, een Italiaanse supercar <10K:quote:Op donderdag 1 december 2005 21:52 schreef ninja-mod het volgende:
Ietsje normaler ontopic misschien? ...![]()
Aankomende zondag o.a. :
Jezza, Richard and James are on a mission. Their task is to find a decent Italian supercar for under £10,000.
There's a race between a mountain bike and a car through the streets of Lisbon, and the Marcos TSO-GT British sports car is taken for a spin on the Tarmac.
Dat word dus weer smullen!
Mompelt iets met "Jeremy Clarkson Heaven And Hell DVDRip XviD-LoRD 2005"quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:21 schreef alki het volgende:
Whoehoo een vriend van me is terug uit engeland en heeft me Jeremy's nieuwste dvd meegenomen.
Clarkson heaven and hell
Wedden dat ze er niet bij vertellen dat Marcos van een paar Nederlanders is?quote:Op donderdag 1 december 2005 21:52 schreef ninja-mod het volgende:
Ietsje normaler ontopic misschien? ...![]()
Aankomende zondag o.a. :
Jezza, Richard and James are on a mission. Their task is to find a decent Italian supercar for under £10,000.
There's a race between a mountain bike and a car through the streets of Lisbon, and the Marcos TSO-GT British sports car is taken for a spin on the Tarmac.
Dat word dus weer smullen!
Wat voor auto's test ie o.a.??quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:21 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Mompelt iets met "Jeremy Clarkson Heaven And Hell DVDRip XviD-LoRD 2005"
Erg de moeite waard, bevat leuke fragmenten!
Tussen alle ongein door wordt dit o.a. getest door Jeremy (en de Stig zo nu en dan)quote:Op zaterdag 3 december 2005 01:08 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Wat voor auto's test ie o.a.??![]()
Geen compilatie van de shows??quote:Op zaterdag 3 december 2005 01:22 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Tussen alle ongein door wordt dit o.a. getest door Jeremy (en de Stig zo nu en dan)
BMW M5
Ferrari Enzo
Ferrari 430
Ferrari 612 Scaglietti
Maserati Quatroporte (toch?)
Golf V GTI
Corvette C6
TVR Sagaris
Vauxhall Monaro VXR
Aston Martin V8 Vantage
Aston Martin DB9 Volante
Range Rover Sport
..er zal wel ergens een foutje tussen zitten..
ff kijken op usenetquote:Op vrijdag 2 december 2005 18:21 schreef alki het volgende:
Whoehoo een vriend van me is terug uit engeland en heeft me Jeremy's nieuwste dvd meegenomen.
Clarkson heaven and hell
Ik ga hem zo kijken, ben benieuwd hoe hij aan die Enzo komt. Weer van de drummer van pink floyd?quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:59 schreef j0rrit het volgende:
Nee, geen compilatie van de shows. Ze zijn het allemaal weer apart bij elkaar wezen gummen op de testtrack van TopGear, of ergens op de openbare weg met "some miles per hour"
Hij slaat ook nog een nieuwe reasonably priced car in puin..Maakt een cabrio van een Renault Espace enzovoorts.
Erg vermakelijk als je 75 minuten over hebt...
s/n 137445 - rosso corsa, "ENZ 83" (GB), Nick Masonquote:Op zaterdag 3 december 2005 12:17 schreef j0rrit het volgende:
Geen idee. Kenteken van de Enzo is ENZ 83, misschien kun je daar de afkomst uit opmaken...
Enjoy!
Je moet alles ook bewaren he.. 300GB schijf kopenquote:Op zaterdag 3 december 2005 17:26 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
@roadster, heb je die bodw-fimpje met BMW 328i nog?
quote:Op zondag 4 december 2005 20:09 schreef Spiller het volgende:
Het begint toch om 9 uur nederlandse tijd?
Absoluut.quote:Op zondag 4 december 2005 21:27 schreef ook_gek het volgende:
Die ferrari vind ik wel het mooiste van de 3
Jaja, goeie ouwe Astra met nieuw cdti blok (denk dat het de 150pk 16v cdti was)quote:Op zondag 4 december 2005 21:17 schreef ook_gek het volgende:
TERING die stig ragt echt flink door met die diesel auto
Echt niet normaal gewoon wheheh
Was geen deur, gewoon zo'n ronde steen aan de kant...quote:Op zondag 4 december 2005 21:43 schreef ook_gek het volgende:
De tering die fietser knalt gewoon met zijn voorwiel tegen die muur aan in die bocht
En james klapte leuk tegen de deur aan met die auto
Ik wil echt zo die schade zien whehehe
ja mooi hequote:Op zondag 4 december 2005 21:56 schreef Hugster het volgende:
er vlogen echt brokken metaal onder die kar vandaan
Anders luister je even naar wat ze zeggen, 99% van het gesprek ging over zeilenquote:Op zondag 4 december 2005 21:37 schreef ook_gek het volgende:
wat doet dat wijf eigelijk in het dagelijks leven?
Weer een gevalletje SOME miles per hourquote:Op zondag 4 december 2005 22:00 schreef ook_gek het volgende:
FUCKING HELL hij rijd hard met die Bugati![]()
tijdens die gesprekken doe ik altijd iets anders. Ik vind het een kut onderdeelquote:Op zondag 4 december 2005 22:04 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Anders luister je even naar wat ze zeggen, 99% van het gesprek ging over zeilen
Het rondje in de Liana is meestal leuk, voor de rest is het Jeremy's celebrity-adoration item.quote:Op zondag 4 december 2005 22:10 schreef ook_gek het volgende:
[..]
tijdens die gesprekken doe ik altijd iets anders. Ik vind het een kut onderdeel
99%?! Lijkt me sterk, hoe heb je dat berekend?quote:Op zondag 4 december 2005 22:04 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Anders luister je even naar wat ze zeggen, 99% van het gesprek ging over zeilen
Nerdquote:Op zondag 4 december 2005 22:15 schreef Rosbief het volgende:
[..]
99%?! Lijkt me sterk, hoe heb je dat berekend?
ff samenvatten, je hebt TopGear gemist omdat je naar jim en z'n dansshow zat te kijkenquote:Op zondag 4 december 2005 22:33 schreef Steve-O het volgende:
Jeej gemist door jim en zijn dansprogramma
koop je eigen tv pauperquote:Op zondag 4 december 2005 22:33 schreef Steve-O het volgende:
Jeej gemist door jim en zijn dansprogramma
Dat kan nietquote:Op zondag 4 december 2005 22:39 schreef Klonk het volgende:
[..]
mischien keek ie er wel vrijwillig naar![]()
die stond net als de motor op ontploffenquote:Op zondag 4 december 2005 22:40 schreef zijle het volgende:
Haha die ontploffende motor van Jezza's Maserati! En zijn kop toen ie in die heg stond!
Dat is een rekenkundig verhaal waar ik je niet mee zal gaan vermoeienquote:Op zondag 4 december 2005 22:15 schreef Rosbief het volgende:
[..]
99%?! Lijkt me sterk, hoe heb je dat berekend?
Kwestie van smaak denk ik. Ik vond het de mooiste van het seizoen. (met vorige week op een sterke 2e plaats) Ik vind het altijd PRACHTIG als die gasten voor een bepaald bedrag auto's moeten kopen en testen. En nu het jaren 70 supersport wagens zijn helemaal!!! Altijd al afgevraagd wat zo'n kreng nog doet. Weinig dus met 0 pk overquote:Op zondag 4 december 2005 22:04 schreef Klonk het volgende:
geweldig seizoen, maar ik vond dit toch de minste aflevering van het seizoen....
Als je er geen reet aan doet qua onderhoud etc dan slijten motoren ook hoorquote:Op zondag 4 december 2005 23:19 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Kwestie van smaak denk ik. Ik vond het de mooiste van het seizoen. (met vorige week op een sterke 2e plaats) Ik vind het altijd PRACHTIG als die gasten voor een bepaald bedrag auto's moeten kopen en testen. En nu het jaren 70 supersport wagens zijn helemaal!!! Altijd al afgevraagd wat zo'n kreng nog doet. Weinig dus met 0 pk over![]()
![]()
![]()
Weet iemand hoe dat zit eigenlijk? Hoe kan die auto na zoveel nog zooo weinig PK over hebben?? Puur slijtage? Dat lijkt mij juist het rare aangezien er toch niet zo word geragd met dit soort wagens en ook niet veel kilometers worden gemaakt door de jaren heen.
ja maar die Maserati van Jeremy had nog maar 80 PKquote:Op zondag 4 december 2005 23:36 schreef Kamphuys het volgende:
[..]
Als je er geen reet aan doet qua onderhoud etc dan slijten motoren ook hoor
Vond ik ook, maar komt mischien ook een beetje door een Top Gear-overdosis. Vrijdag op veronica, gisteravond die Heaven&Hell show gezien en vandaag weer Top Gear. Zou het niet willen missen, maar gaat snel op elkaar lijken. Al blijven sommige momenten ronduit hilarisch.quote:Op zondag 4 december 2005 22:04 schreef Klonk het volgende:
geweldig seizoen, maar ik vond dit toch de minste aflevering van het seizoen....
Die auto's worden gemaakt om mee te racen. Alle mensen die zo'n ding kopen doen er ook niets anders mee dan racen, maar omdat ie na een zondagmiddagje racen weer zo de garage ingaat zonder nagekeken te worden gaat er natuurlijk meer kapot dan een normale auto.quote:Op zondag 4 december 2005 23:38 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
ja maar die Maserati van Jeremy had nog maar 80 PKWTF
![]()
zodra een motor z'n compressie verliest kan er een groot vermogen verloren gaan. dat kan oa. doordat een klep niet helemaal meer afsluitquote:Op zondag 4 december 2005 23:38 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
ja maar die Maserati van Jeremy had nog maar 80 PKWTF
![]()
de veyron is al meerdere malen uitgesteld, vw is tevreden en gaat er de komende 5 jaar 300 bouwen.quote:Op zondag 4 december 2005 23:43 schreef Kamphuys het volgende:
Komt die Veyron niet nog wat te vroeg? Dat ding is toch nog niet helemaal 100% zoals Volkswagen het wil??
Daar klopt geen hol van. Bijna iedereen met een supersportwagen gaat er juist voorzichtig mee om en niet ermee lopen "racen" zoals een sjonnie in zijn CRX. Op de juiste momenten als ie helemaal warm is gaat het gas erop ja. Maar men gaat er niet meer lopen racen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Maar die wagens worden niet hardhandig bereden vooral niet als ze op leeftijd zijn.quote:Op maandag 5 december 2005 00:06 schreef Spiller het volgende:
[..]
Die auto's worden gemaakt om mee te racen. Alle mensen die zo'n ding kopen doen er ook niets anders mee dan racen, maar omdat ie na een zondagmiddagje racen weer zo de garage ingaat zonder nagekeken te worden gaat er natuurlijk meer kapot dan een normale auto.
Vrij logisch.
Ohohoh wat weer een vooroordelen. Net zoals de eerste reactie op deze posting denk ik ook dat bijna iedereen in een supercar op 't moment dat ie langs het stoplicht staat met een uitdagende Impreza ofzo echt niet denkt.. uh laat ik bij 2500rpm maar eens opschakelen want m'n motor is nog niet helemaal op temperatuur.quote:Op maandag 5 december 2005 00:20 schreef Halfgedraaide het volgende:
Daar klopt geen hol van. Bijna iedereen met een supersportwagen gaat er juist voorzichtig mee om en niet ermee lopen "racen" zoals een sjonnie in zijn CRX. Op de juiste momenten als ie helemaal warm is gaat het gas erop ja. Maar men gaat er niet meer lopen racen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Maar die wagens worden niet hardhandig bereden vooral niet als ze op leeftijd zijn.
Zo denk ik er ook over maar gezien dit topic over Top Gear gaat en niet over de onderlinge supercar-ervaring van Fokkers (die echt LE-GI-O zijn... zo te horen heeft iedereen wel een supercar staan of er één gehad, he knullen?) is m'n gedachte hierover totaal onbelangrijk.quote:Op maandag 5 december 2005 07:36 schreef stefimke het volgende:
[..]
Ohohoh wat weer een vooroordelen. Net zoals de eerste reactie op deze posting denk ik ook dat bijna iedereen in een supercar op 't moment dat ie langs het stoplicht staat met een uitdagende Impreza ofzo echt niet denkt.. uh laat ik bij 2500rpm maar eens opschakelen want m'n motor is nog niet helemaal op temperatuur.
Ik denk juist dat menig "sjonnie" voorzichtiger met z'n met bloed en tranen betaalde CRX omgaat dan menig rijke pauper met totaal geen technisch inzicht (warmrijden? wat is dat? moet dat?) met z'n supercar.
Ik denk niet dat een eigenaar van een supercar er uberhaupt veel aangelegen is om de strijd met een opgefokte Impreza aan te gaan. Op een zeker moment rij je in een auto waarin je niets meer hoeft te bewijzen. Stoplichtsprintjes zijn en blijven voor paupers.quote:Op maandag 5 december 2005 07:36 schreef stefimke het volgende:
[..]
Ohohoh wat weer een vooroordelen. Net zoals de eerste reactie op deze posting denk ik ook dat bijna iedereen in een supercar op 't moment dat ie langs het stoplicht staat met een uitdagende Impreza ofzo echt niet denkt.. uh laat ik bij 2500rpm maar eens opschakelen want m'n motor is nog niet helemaal op temperatuur.
Kennelijk is de term ´sjonnie´ een hele brede, want naar mijn idee zijn het toch meestal wel de opgefokte CRXjes en Golfjes die een liefdevolle behandeling moeten ontberen. Je moet niet vergeten dat er verschil zit in liefde voor de machine en liefde voor je eigen ego.quote:Ik denk juist dat menig "sjonnie" voorzichtiger met z'n met bloed en tranen betaalde CRX omgaat dan menig rijke pauper met totaal geen technisch inzicht (warmrijden? wat is dat? moet dat?) met z'n supercar.
Waarom zou Jimmy Carr wel 1.46.9 kunnen rijden, maar zij geen 1.46.7? Ik vond de ronde zelf eigenlijk wel heel ´tidy´. Behalve Gambon dan. Valt me sowieso op dat degenen die gewoon vlot doorrijden, zonder al teveel agressie in de ronde te leggen, op goeie tijden uitkomen. Zie je ook als de Stig zelf aan de slag gaat. De ronde in de Zonda zag er ook niet overdreven spectaculair uit.quote:Op maandag 5 december 2005 12:10 schreef Vitalogy het volgende:
Beetje heel erg bullshit van die vrouw.
Die ronde zag er zeker niet netjes uit. Bovendien is de tijd die ze gereden heeft volgens mij vergelijkbaar met wat Mark Webber gereden heeft. Dikke onzin.
Dat staat er: omdat de ronde niet erg netjes was. Niet omdat ze een vrouw is iig. Als jij denkt dat die ronde netjes was dan ga je enkel af op het commentaar van Clarkson (die haar aan het ophemelen is). Overigens reed Mark Webber langzamer maar dat was in de regen. Damon Hill reed nagenoeg dezelfde tijd.quote:Op maandag 5 december 2005 12:38 schreef Argento het volgende:
Waarom zou Jimmy Carr wel 1.46.9 kunnen rijden, maar zij geen 1.46.7?
Ehm, nee. Viel me gewoon zelf al op dat ze netjes stuurde en netjes remde, maar wel veel snelheid meenam door de bochten (bijvoorbeeld ´follow through´). Ik wist al wel dat het een ronde onder de 1.50 zou zijn. Zo snel had ik het niet verwacht, maar je kunt toch maar moeilijk een inschatting maken omdat je niet de hele ronde ziet.quote:Op maandag 5 december 2005 12:46 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Dat staat er: omdat de ronde niet erg netjes was. Niet omdat ze een vrouw is iig. Als jij denkt dat die ronde netjes was dan ga je enkel af op het commentaar van Clarkson (die haar aan het ophemelen is). Overigens reed Mark Webber langzamer maar dat was in de regen. Damon Hill reed nagenoeg dezelfde tijd.
Geloven wij dat deze ronde waar zeker de nodige fouten in zaten net zo snel was als de ronde die voormalig wereldkampioen F1 Damon Hill heeft neergezet?
Die Evo is makkelijk, maar er zitten ook een paar hele normale auto's tussen, die herkende ik dus gewoon echt niet, terwijl ik een Quattroporte en DB7 ook al na 1 blokje herkendequote:Op maandag 5 december 2005 13:38 schreef jozef444 het volgende:
Hmmz is dat gezond als je een Evo VIII na 1 blokje te openen al herkend![]()
Trouwens t onderschrift klopt wel"Well Done! But you need to get out more..."
Lijkt me dus niet, denk dat ze gewoon het rondje zelf monteren. Als er dan nog echt iets spectaculairs gebeurt dan laten ze dat ervoor of erna zien.quote:Op maandag 5 december 2005 15:53 schreef Jimmeh het volgende:
Vergeet niet dat ze meerdere rondjes rijdt en dat ze dus gewoon het meest spectaculaire beeldmateriaal monteren...
Ben bij iemand op bezoek geen mogelijkheid voorquote:
quote:Op zondag 4 december 2005 22:08 schreef Roadster het volgende:
Damn, snelle ronde in de Liana, maar ik weer zeker dat ik er nog een seconde (of misschien zelfs meer) af kan halen...
Yep. Wel opvallend dat ze met 3 verschillende merken én 3 verschillende kleuren aankwamen...quote:Op maandag 5 december 2005 17:17 schreef Steve-O het volgende:
leuke episode trouwens
die 3 supercars
Ellen MacArthur is wereldrecordhoudster voor snelste solozeiltocht rond de aardequote:Op maandag 5 december 2005 14:03 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Wat een gelul over de tijd die niet zou kloppen. Waarom zouden ze in godsnaam valsspelen bij die tijden. Als ik het interview zo hoorde was die griet aardig getalenteerd om snel te zeilen, waarschijnlijk zit de snelheid in haar bloed. Ik geloof best dat ze in een racewedstrijd goed mee zou komen, puur op talent een aanpassingsvermogen.
Uit een Volvo, toch?quote:Op maandag 5 december 2005 19:06 schreef tupolev141 het volgende:
(..)
Trouwens die zetels waar ze in zitten voor de bekende gast en het nieuws, zijn dat niet de stoelen uit Jeremy's 928 die hij toen gekocht had?
Ach houdt je klep toch dicht ouwe zeiksnor.quote:Op maandag 5 december 2005 19:06 schreef tupolev141 het volgende:
Natuurlijk doorgestoken kaart! Tis een vrouw dat kan niet volgens onze steentijdperk huispubertjes![]()
nee komen ergens anders vandaan. hij had wel 'n meubel van gemaakt van de stoelen en het blok uit de 928, maar dat is niet dat setje stoelen.quote:Op maandag 5 december 2005 19:06 schreef tupolev141 het volgende:
Natuurlijk doorgestoken kaart! Tis een vrouw dat kan niet volgens onze steentijdperk huispubertjesSommige mensen hebben nu eenmaal feeling voor iets en zijn van nature competitief, dat heeft niet veel met geslacht te maken.
ontopic vind ik die challenge items het leukste uit de shows. Zoals toen ze 3 porsches moesten kopen, dat was ook hilarisch.
Trouwens die zetels waar ze in zitten voor de bekende gast en het nieuws, zijn dat niet de stoelen uit Jeremy's 928 die hij toen gekocht had?
Je hebt gelijkquote:Op maandag 5 december 2005 19:29 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ach houdt je klep toch dicht ouwe zeiksnor.
Formule 1 rijders staan toch op een heel ander score bord?quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:53 schreef Roadster het volgende:
Waarom is Damon dan niet dik sneller, dat is iemand met jarenlange formule1 ervaring.....
* Googol denkt aan Pizzonia in een standaard Jag TypeS (?)quote:Op woensdag 7 december 2005 00:49 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Mwah kan me niet voorstellen dat, ondanks de F1-ervaring, zij geen goeie lijnen voor zo een wagen kunnen vinden.
ja en ook dit geloof ik niet. ik geloof dat ik helemaal niets geloof!quote:Ik geloof er geen fluit van dat die rondjes genept zijn. En ik geloof er ook geen fluit van dat er hier mensen zijn die aan de hand van beeldenvan verschillende camera's tot op de seconden nauwkeurig de rondetijd kunnen inschatten. Ik geloof uberhaupt niet dat dat soort mensen bestaan, zeker niet gezien het feit dat er tijdens de lap geen tijd in beeld is.
dat was een lijn buiten de baanquote:Op woensdag 7 december 2005 08:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
* Googol denkt aan Pizzonia in een standaard Jag TypeS (?)
dat was een S-Type R, op nat wegdek, maar nog steeds oliedom.quote:Op woensdag 7 december 2005 08:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
1"46.3quote:Op woensdag 7 december 2005 20:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat was de tijd van Hill eigenlijk in die Suzuki ?
Jag S-Type Rquote:Op woensdag 7 december 2005 08:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Met nat wegdek zo hard een bocht nemen.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:50 schreef Hugster het volgende:
[..]
Jag S-Type R![]()
![]()
![]()
![]()
Had 'em nog online staan![]()
kom je de volgende keer bij mij kijken. Kan ik je verzorgenquote:Op woensdag 7 december 2005 23:36 schreef Jill-RMC het volgende:
OW die supercars waren echt briljant. Lag met zware migraine op bed, ondanks dat tv dan niet echt leuk is om te kijken, maakte dat een hoop goed. Zo gelachen. Volgende week de Veyron!
Jeeeh...
quote:Op donderdag 8 december 2005 09:24 schreef Reneuh het volgende:
woei morgen weer top gear.. heb t vorige week gemist. Ben benieuwd
Wanneer is dit gebeurd? Ik ken het hele fragment nietquote:Op woensdag 7 december 2005 21:50 schreef Hugster het volgende:
[..]
Jag S-Type R![]()
![]()
![]()
![]()
Had 'em nog online staan![]()
De oorsprong ken ik zelf ook niet, lijkt me op een donderdag demotje voor een GP met een journalist, toen Pizonia nog voor Jaguar reed.quote:Op donderdag 8 december 2005 09:37 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
Wanneer is dit gebeurd? Ik ken het hele fragment nietIs dit in een ander autoprogramma gebeurd?
Ja duh, dat is toch ook maar een beetje voor de show.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:31 schreef sander89 het volgende:
Ik denk zelf ook niet dat die rondetijden nep zijn in een betaal bare auto, maar wat wel duidelijk nep is die races van die downhile bike en de renault clio. want waarvoor is die bike precies op het goeide moment bij die schans en springt over de auto.
Ik denk dat ze zo'n dingen wel echt testen, maar voor de show maken ze erna (of ervoor) nog wat extra shots.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:31 schreef sander89 het volgende:
Ik denk zelf ook niet dat die rondetijden nep zijn in een betaal bare auto, maar wat wel duidelijk nep is die races van die downhile bike en de renault clio. want waarvoor is die bike precies op het goeide moment bij die schans en springt over de auto.
beetje nutteloos om zoiets alleen voor het filmpje te doen. Lijkt me dat ze dat wel gewoon officieel testen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zo'n dingen wel echt testen, maar voor de show maken ze erna (of ervoor) nog wat extra shots.
Yep, check page 1 van dit topic eens.quote:Op vrijdag 9 december 2005 20:49 schreef SouthernSun het volgende:
is dat top gear fragment van de supercars uit die parkeergarage in parijs rijden al bekend? zal vast wel maar ik denk vraag het ff voor de link te dumpen
bavoquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:14 schreef koetjeboe het volgende:
Hehe, het gaat ook niet om auto's in Top Gear, het is gewoon amusement. Ik kijk er met veel plezier naar, en als er soms wat discutabele tests in zitten dan neem ik dat voor lief
En alles is beter dan die Nederlandse gesponsorde autoprogramma's gepresenteerd door ras-entertainers als Bavo Galema of de broertjes Coronel
ik vind dat tiff needell wel beter kan rijden dan die knakkers in top gear. Die tiff maakt soms een powerslide waar je U tegen zegt! En die gaat echt wel tot het uiterste van de auto z'n kunnen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 16:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
bavo![]()
Maar bij dat soort programma's als autowereld enz geven ze ook nooit hun mening over de auto. Ze rijden erin rond, ze geven de specs, noemen de opties op ed, maar zeggen nooit wat ze ervan vinden
kutprogramma's zeg![]()
The fifth gear met tiff needell is wel heel vet, die presentatoren kunnen iig rijden en weten wanneer een auto goed is of niet.
Hij kan zeker heel strak rijden, maar het blijft toch ook een beetje show tv. Altijd driften, zelfs in wedstrijdjes om wat de snelste auto is enz.... Dat kan volgens mij toch niet de bedoeling zijnquote:Op zaterdag 10 december 2005 17:21 schreef ook_gek het volgende:
[..]
ik vind dat tiff needell wel beter kan rijden dan die knakkers in top gear. Die tiff maakt soms een powerslide waar je U tegen zegt! En die gaat echt wel tot het uiterste van de auto z'n kunnen.
Mooi stukje ook met die SLR. Kijk brief van mercedes. Hmmm mag de ESP niet uit zetten? Ah dit knopje dus. Fuck die brief alles uit zetten en gaan met die banaan![]()
en in top gear durfde ze niet in de Enzo te rijden zonder ESP en tracktion control. Tiff heeft ook in de enzo gereden bij Ferrari zelf. Eerste bocht. OEH die hulp systemen zijn kut. HOPPA en nu is het uit. EN eindelijk komt de auto tot levenNou hij pakte die bochten dwars dat is niet meer normaal.
Op een gegeven moment was het ook van, kut hij breekt wel heel erg uit. Kan 2 dingen doen. Hem laten spinnen uitstappen einde rit. Of gewoon plank gas er op tegen sturen en kijken wat er gebeurd. Het laatste deed hij. Dikke streep en hij ging er als een speer vandoor![]()
Jammer dat ze dat bij Top Gear niet doen. Tiff zoekt met rijden veel en veel meer de grens op van de auto's naar mijn mening
JC zou jou een duitser noemen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
Hij kan zeker heel strak rijden, maar het blijft toch ook een beetje show tv. Altijd driften, zelfs in wedstrijdjes om wat de snelste auto is enz.... Dat kan volgens mij toch niet de bedoeling zijn
Was vandaag op BBCworld, heb een klein stukje tijdens het zappen gezienquote:Op vrijdag 9 december 2005 20:49 schreef SouthernSun het volgende:
is dat top gear fragment van de supercars uit die parkeergarage in parijs rijden al bekend? zal vast wel maar ik denk vraag het ff voor de link te dumpen
vertel...quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:21 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
JC zou jou een duitser noemen.
Met je moer in de auto-sectie van de Frankfurter krant.
De die hards weten wat ik bedoel.
je weet toch, het is niet persoonlijk bedoelt.quote:
Dé vraag is of ze dat wel moeten doen. In Top Gear testen ze de auto's min of meer op een manier waar die auto voor bedoelt is.quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:21 schreef ook_gek het volgende:
Jammer dat ze dat bij Top Gear niet doen. Tiff zoekt met rijden veel en veel meer de grens op van de auto's naar mijn mening
Die aflevering van een hele tijd terug, waarin de de Porsche Carrera GT testen, "Zo zou een duitser het doen...."quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:21 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
JC zou jou een duitser noemen.
Met je moer in de auto-sectie van de Frankfurter krant.
De die hards weten wat ik bedoel.
http://www.hostingworld.perfect-id.nl/onlyformen/?p=157#commentsquote:Op zondag 11 december 2005 02:20 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Die aflevering van een hele tijd terug, waarin de de Porsche Carrera GT testen, "Zo zou een duitser het doen...."![]()
Blijft top vermaakquote:Op zondag 11 december 2005 03:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En in voorbereiding van morgen genieten we nog eens van de laatste "race-challenge" ...
http://video.google.com/videoplay?docid=4249603624232671282&q=Top+Gear
Hehe,quote:Op zondag 11 december 2005 02:20 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Die aflevering van een hele tijd terug, waarin de de Porsche Carrera GT testen, "Zo zou een duitser het doen...."![]()
Ik kan me nog herinneren dat de kofferbakklepspoiler van de Ford GT erg aparte reflectie gaf van de strepen op de weg, is dat het niet?quote:Op zondag 11 december 2005 14:37 schreef Googolplexian het volgende:
Dat wilde ik nog vragen...
bij vorige aflevering (met de Zonda, F430 en GT40) viel me op dat de GT40 -bij het loslaten van z'n remmen- heel apart knipperden ... leek een beetje of ze aangesloten waren op een uitlaatdrukmeter(knipperen op de plofjes?)
Weet iemand hier meer van?
Nee... waren echt felle, korte, onregelmatige flitsen (waaraan je ook kon zien dat het LED-verlichting is)quote:Op zondag 11 december 2005 14:38 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat de kofferbakklepspoiler van de Ford GT erg aparte reflectie gaf van de strepen op de weg, is dat het niet?
Wow, ja, idd. Even opgezocht, bij het stukje: "The petrolstation, the natural, home territory, of the Ford GT. And there it is, at the wateringhole, drinking it's fill, for the 47th time this day.quote:Op zondag 11 december 2005 14:39 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee... waren echt felle, korte, onregelmatige flitsen (waaraan je ook kon zien dat het LED-verlichting is)
Je ziet het heel goed als Jeremy het benzine station binnenrijdt in France
edit: ik had het dus over de remlichten
Hoe sad is het dat ik hier al sinds vorige week naar uitkijk...quote:Op zondag 11 december 2005 19:59 schreef j0rrit het volgende:
Nog een uurtje!
..niet ongeduldig worden lieve kijkbuiskindertjes..
Wat een verhaalquote:Op zondag 11 december 2005 20:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
JC heeft al es wat over die Veyron geschreven: http://driving.timesonline.co.uk/article/0,,12529-1890873,00.html
Sinds de seizoens intro van de eerste episode wacht ik al op deze afleveringquote:Op zondag 11 december 2005 20:13 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Hoe sad is het dat ik hier al sinds vorige week naar uitkijk...![]()
Ah, ik ben niet de enige, begrijp ikquote:Op zondag 11 december 2005 20:13 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Hoe sad is het dat ik hier al sinds vorige week naar uitkijk...![]()
Zo, dat beloofd wat voor vanavondquote:Op zondag 11 december 2005 20:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
JC heeft al es wat over die Veyron geschreven: http://driving.timesonline.co.uk/article/0,,12529-1890873,00.html
Die heb ik gelukkig gemistquote:Op zondag 11 december 2005 20:22 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Sinds de seizoens intro van de eerste episode wacht ik al op deze aflevering
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |