http://www.bild.t-online.(...)=renderKomplett.htmlquote:Motoren: drei Vierzylinder-Turbo mit 170 PS, 200 PS, 240 PS und ein 3,2-l-FSI-Sechszylinder mit 250 PS. Als Topmodell ist ein 2,0-l-Biturbo mit 330 PS geplant.
Hoe groter de motor, hoe soepeler de rit. Met een 2 liter moet je continue in de toeren rijden en dat is niet altijd even fijn. Zo raar is het dus niet...quote:Op zondag 4 december 2005 02:23 schreef yup het volgende:
Dan klinkt 330 pk uit een 3 liter bi-turbo (335i) van BMW knap waardeloos, LOL.
+ die BMW zal makkelijk 5 ton rijden en die TT niet.quote:Op zondag 4 december 2005 10:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hoe groter de motor, hoe soepeler de rit. Met een 2 liter moet je continue in de toeren rijden en dat is niet altijd even fijn. Zo raar is het dus niet...
Dat weet je dus mooi nietquote:Op zondag 4 december 2005 10:48 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
+ die BMW zal makkelijk 5 ton rijden en die TT niet.
wat een jofele bak zeg! is die van jou?quote:Op zondag 4 december 2005 11:00 schreef yup het volgende:
[..]
Dat weet je dus mooi niet
Hangt af hoe goed beide blokken zijn gebouwd, hoeveel toeren ze maken etc.
[afbeelding]
[afbeelding]
280 pk uit een 2 liter bi-turbo. Dus zo speciaal is 330 pk uit een 2 liter niet anno 2005![]()
Is een Maserati Racing dus.
Tuurlijk. Maar beide blokken zijn degelijk (audi + bmw). En die audi zal véél meer toeren moeten draaien om hetzelfde vermogen te leveren, dus nee die audi motor zal niet zo lang meegaan als die bmw motor.quote:Op zondag 4 december 2005 11:00 schreef yup het volgende:
Hangt af hoe goed beide blokken zijn gebouwd, hoeveel toeren ze maken etc.
Zonder meer toeren te maken kan je toch ook de turbo druk verhogen? Uiteraard moet je dan nog sterkere internals hebben enzo.quote:Op zondag 4 december 2005 11:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar beide blokken zijn degelijk (audi + bmw). En die audi zal véél meer toeren moeten draaien om hetzelfde vermogen te leveren, dus nee die audi motor zal niet zo lang meegaan als die bmw motor.
(een f1 motor heeft ook een 3 liter, maar maakt 18000 toeren en gaat dus maar ffkes mee.)
Heeft uiteraard met meer te maken, maar in de regel kun je dit toch wel stellen.
In een discussie over levensduur een plaatje van een Maserati laten zien is wel heel toepasselijkquote:Op zondag 4 december 2005 11:00 schreef yup het volgende:
[..]
Dat weet je dus mooi niet
Hangt af hoe goed beide blokken zijn gebouwd, hoeveel toeren ze maken etc.
[afbeelding]
[afbeelding]
280 pk uit een 2 liter bi-turbo. Dus zo speciaal is 330 pk uit een 2 liter niet anno 2005![]()
Is een Maserati Racing dus.
Ooit als ik eens echt veel en veel te veel geld heb koop ik er zo een.quote:Op zondag 4 december 2005 11:00 schreef yup het volgende:
[..]
Dat weet je dus mooi niet
Hangt af hoe goed beide blokken zijn gebouwd, hoeveel toeren ze maken etc.
[afbeelding]
[afbeelding]
280 pk uit een 2 liter bi-turbo. Dus zo speciaal is 330 pk uit een 2 liter niet anno 2005![]()
Is een Maserati Racing dus.
met de zelfde PK/l verhoudingen krijg je dan 243 Pk voor een 2.0l blok. 330 Pk is wel erg overdreven. 250 tot 280 pk zou ik nog kunnen geloven. 330 Pk komt in de buurt van de zware FQ versies van de Mits. Evo. Dat kan wel, maar niet voor een grote serie productie als een Audi TT. die wordt dan gewoon veel te duur.quote:Op zondag 4 december 2005 14:45 schreef MikeyMan het volgende:
Nou... Als ze 170pk uit een 1.4 krijgen...
dat is waar... ze zullen de 330pk wel halen als het echt moet maar niet voor 300.000kmquote:Op zondag 4 december 2005 14:50 schreef M5 het volgende:
[..]
met de zelfde PK/l verhoudingen krijg je dan 243 Pk voor een 2.0l blok. 330 Pk is wel erg overdreven. 250 tot 280 pk zou ik nog kunnen geloven. 330 Pk komt in de buurt van de zware FQ versies van de Mits. Evo. Dat kan wel, maar niet voor een grote serie productie als een Audi TT. die wordt dan gewoon veel te duur.
dat spul loopt ook prima op eurp 95 in nederland.... je moet alleen geen euro tanken in duitsland (92 octaan ofzoquote:Op zondag 4 december 2005 15:00 schreef stefimke het volgende:
Nice... zal wel lekker zuipen, en op 98octaan lopen, want dat moeten de 2.0FSI's al. Is er al iets bekend over de prijs?
En het design is er gelukkig ook op vooruit gegaan, iets minder kappers-achtig.
Als Maserati al in de steentijd 286 pk uit een 2 liter twin turbo kan krijgen dan kan Audi het in 2005 met alle gemak van de wereld :/quote:Op zondag 4 december 2005 14:38 schreef M5 het volgende:
misleidend topic.. denk je de nieuwe TT te zien. krijg je een paar vage impressies.
en die 2.0 Turbo met 330 pk.. dat denk ik niet...
Gaat niet alleen om het uiteindelijke vermogen, maar ook (o.a.) wat het voor effect heeft op de uiteindelijke verkoop prijs. niemand zit te wachten op een auto die net zoveel kost als een 911 en het vermogen heeft van een boxster S ofzo.quote:Op zondag 4 december 2005 17:34 schreef yup het volgende:
[..]
Als Maserati al in de steentijd 286 pk uit een 2 liter twin turbo kan krijgen dan kan Audi het in 2005 met alle gemak van de wereld :/
Srry maar zie de vergelijking nietquote:Op zondag 4 december 2005 17:36 schreef Furious het volgende:
De achterkant doet me hier aan denken;
[afbeelding]
Niet positief nee.
quote:Op zondag 4 december 2005 16:39 schreef MegA het volgende:
Wat een slechte photoshop..de nieuwe TT gaat veel anders uitzien. Dit is gewoon de oude TT met een andere achterkant
Als je even googled op de Audi Shooting brake heb je enig idee hoe hij gaat uitzien
[afbeelding]
tot de middenstijl is het een nieuwe tt /quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Wat heeft de shooting break concept met de nieuwe TT te maken?
[afbeelding]
Dat zie ik toch heel anders. Alleen de koplampen en de wielkasten laten een gelijkenis zien.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:45 schreef Steve-O het volgende:
[..]
tot de middenstijl is het een nieuwe tt /
Er zijn tegenwoordig iets andere emissie-eisen hequote:Op zondag 4 december 2005 11:00 schreef yup het volgende:
[..]
Dat weet je dus mooi niet
Hangt af hoe goed beide blokken zijn gebouwd, hoeveel toeren ze maken etc.
[afbeelding]
[afbeelding]
280 pk uit een 2 liter bi-turbo. Dus zo speciaal is 330 pk uit een 2 liter niet anno 2005![]()
Is een Maserati Racing dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |