Word weer genieten morgen!quote:This week, the boys wanted to celebrate the single greatest supercar of today, but couldn't agree what that was. Eventually, they decided to take one each on a massive road test to find out.
The result? A Ferrari F430, Ford GT and Pagani Zonda flat-out through France. Prepare for one of the most stunning items Top Gear has ever made. And the shock of James May driving like his brogues are on fire. See our series preview feature for more details.
Back in the studio, Ford brings us its stunning Iosis concept - the car that gives us a clue to the new Mondeo. Well, sort of. If you can't remember what it looks like, here's a reminder from our news archive...
The Ford Focus ST takes to the track - and Jeremy nicknames it the Focus 'ASBO'. Chavtastic...
The Top Gear guest this week is transport secretary Stephen Ladyman - which should make for a pretty explosive interview, we reckon
quote:Op zaterdag 26 november 2005 17:18 schreef Mikkie het volgende:
Ziet er leuk uit voor morgen!
Die Ferrari zou ook mijn keuze zijnquote:Op zondag 27 november 2005 22:20 schreef Brahimov het volgende:
Je zal zo'n rijtje auto's tegenkomen op een Franse bergweg...
Jeremy zal van te voren wel goed gekeken hebben of er wel genoeg tankstations waren. Wat een drama, om pakweg elk half uur te moeten tanken. Maar hij heeft dus toch de GT weer gekocht.
De F430 was een vreemde keuze, vergeleken bij die twee anderen. Maar het zou wel mijn keus zijn, denk ik. Een open Ferrari![]()
No offence, maar dat is een Murciélago...quote:Op zondag 27 november 2005 22:33 schreef Googolplexian het volgende:
eigenlijk liever die Gallardo Spider
[afbeelding]
je hebt nog gelijk ookquote:Op zondag 27 november 2005 22:39 schreef j0rrit het volgende:
[..]
No offence, maar dat is een Murciélago...
aangepast + thanxquote:Op zondag 27 november 2005 22:39 schreef j0rrit het volgende:
[..]
No offence, maar dat is een Murciélago...
en ik zat effequote:Op zondag 27 november 2005 22:43 schreef ook_gek het volgende:
ik moest toch even OEH AAAH zegen toen die zonda over dat plankje reed en dat het plankje opeens door midden ging
De eigenaar zei vast iets andersquote:Op zondag 27 november 2005 22:43 schreef ook_gek het volgende:
ik moest toch even OEH AAAH zegen toen die zonda over dat plankje reed en dat het plankje opeens door midden ging
ach ... toen ik zag wat voor een klein stukje carbon ze eraf hadden gehaald zal de schade wel meevallen.quote:
ach , die krijgt straks wel een mooie cheque van de BBC als compensatie hoor ...quote:
Mjah, als je zoals ze soms toch ook doen van Engeland achtereenvolgens door Frankrijk, Belgie , Nederland, Duitsland ... gaat rijden moet zo'n wagen toch echt wel al ingeschreven zijn hoor , dit zijn wellicht gewoon demonstratiewagens ofzo van de importeurs die ze in bruikleen krijgen.quote:Op zondag 27 november 2005 23:04 schreef _VoiD_ het volgende:
lijkt me stug dat iemand even z'n auto uitleent aan Top Gear. Die bakken komen linea recta van de fabriek.
Nee toch die F50 die ze hadden was van een zanger, ben even zijn naam kwijt...quote:Op zondag 27 november 2005 23:04 schreef _VoiD_ het volgende:
lijkt me stug dat iemand even z'n auto uitleent aan Top Gear. Die bakken komen linea recta van de fabriek.
Jamiroquai ? Maar goed, die Zonda is al wel vaker langs geweest, denk ook wel hoor dat het een fabrieksmachine is.quote:Op zondag 27 november 2005 23:27 schreef Setambre het volgende:
[..]
Nee toch die F50 die ze hadden was van een zanger, ben even zijn naam kwijt...
Enzo Ferrari F60, van de drummer van Pink Floyd; Nick Mason.quote:Op zondag 27 november 2005 23:27 schreef Setambre het volgende:
[..]
Nee toch die F50 die ze hadden was van een zanger, ben even zijn naam kwijt...
Aaah inderdaad, wist dat ik die aflevering ooit gezien had. My badquote:Op zondag 27 november 2005 23:50 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Enzo Ferrari F60, van de drummer van Pink Floyd; Nick Mason.
Da's die aflevering waarin Mason's boek vooral NIET werd gepluggedquote:Op zondag 27 november 2005 23:55 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Aaah inderdaad, wist dat ik die aflevering ooit gezien had. My bad![]()
quote:Op maandag 28 november 2005 00:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ach ja, da's dan een favour in return. Ik bedoel, je leent wel je Enzo uit, da's toch best iets. En vooral aan Top Gear. Wel zeikerig van Ferrari though. Het mag dan een zeer exclusief exemplaar zijn, maar dan nog...
quote:Jeremy: "So, how much of a thrill was it, when you got the call from Ferrari to say that you could have one of these F60s?" Nick: "Oh, it was absolutely terrific. In fact it was probably as exciting as the moment when I got my hands on the first production copy of my book, 'Inside Out'." Jeremy: "Oh, your new book - yeah!" He lifts up his copy, and Nick subtly raises his. Clarkson now out of shot, lifts his book into view, continues with "...which I have to say is absolutely excellent - it really is! Absolutely wonderful, 'cos it chronicles the whole history of Pink Floyd... Thing is, how would you compare the car to the book?"
"I think that's a tough call, Jeremy. I think they're both enormously exciting, but perhaps most importantly, they're both GREAT value for money." Clarkson then remarks that Nick is saying that his car is as good as his book - which means "it must be quite a machine!"
Clarkson starts driving and describing the car. Some extracts: "Look at [the steering wheel and instrument cluster]! It's a saucerful of secrets!" Later, whilst accelerating at an alarming rate: "ATOM HEART MOTHER!" then "UMMAGUMMA! [whimpers] mummy... that is the delicate sound of thunder - you just set the controls for the heart of the sun, and just like that, you're on the dark side of the moon!"
Noou, eerste met flinke deuk. Er zijn al enkele wielen verloren en ookal flink wat schuivers gemaakt.quote:Op maandag 28 november 2005 11:09 schreef Quincy5 het volgende:
heb me ook goed vermaakt gister
Wat ik hier nog mis van gister is het item met de minister van verkeer in de 'reasonably priced car'. Dat verhaal over de flitspalen (ok, dat hij zelf geflitst word is flauw en voorspelbaar) en de eerste die het presteerd om een flinke deuk in die auto te rijden (achteruitrijdend nogwel..)
Tjah, het is en blijft in de eerste plaats een programma van de Britse openbare omroep voor het Britse publiek natuurlijk. Maar ik heb dat nog meer met hun "miles to the gallon" , je weet eigenlijk nooit hoeveel iets verbruikt telkens ze daarover bezig zijn.quote:Op maandag 28 november 2005 17:43 schreef Chillmeister het volgende:
Leuke aflevering. Denk dat een gedeelte van de Focus ST review aan veel mensen buiten england verloren zullen gaan, met veel termen zoals ASBO, Chav, essex boys, de burberry lens etc.
1 gallon = ongeveer 4 literquote:Op maandag 28 november 2005 17:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tjah, het is en blijft in de eerste plaats een programma van de Britse openbare omroep voor het Britse publiek natuurlijk. Maar ik heb dat nog meer met hun "miles to the gallon" , je weet eigenlijk nooit hoeveel iets verbruikt telkens ze daarover bezig zijn.
Dan weten we het nu al, de Veyron wint omdat het vliegtuig neerstortquote:Op maandag 28 november 2005 18:05 schreef Blik het volgende:
wanneer zou de Veyron komen, ze gaan van italie naar London racen tegen een vliegtuig met May zelf aan het stuur van het vliegtuig
Er zijn diverse Top Gear/ Clarkson DVD's uitgebracht. Gij Googled En Gij Zult Vindenquote:Op maandag 28 november 2005 18:51 schreef Gose het volgende:
Misschien domme vraag maar bestaat er zoiets als Top gear verzamel cd met alle seizoenen erop ofzo? of "the best of" achtig iets?? lijkt me wel leuk maar ben nog nooit zoiets tegengekomen, afgezien van die dvd die een x op het blad zat....
Dat was sowieso wel beetje domme opmerking, iets met remweg kwadratisch enzo.quote:Op maandag 28 november 2005 17:47 schreef ToXiCitY het volgende:
"Waarom mogen Astons dan niet 2x zo snel?"
En hoe meer de reactiesnelheid een rol gaat spelen.quote:Op maandag 28 november 2005 19:25 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Dat was sowieso wel beetje domme opmerking, iets met remweg kwadratisch enzo.
wat bedoel je met geplugged?quote:Op zondag 27 november 2005 23:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Da's die aflevering waarin Mason's boek vooral NIET werd geplugged
[afbeelding]
dat is pluggen en in die aflevering werd het boek helemaaaaaaaaaaaaal niet geplugdquote:Op maandag 28 november 2005 19:32 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
wat bedoel je met geplugged?
En klopt het dat Mason alleen de f60 uitleende als jemery z'n boek duidelijk zou promoten?
Ik moet die aflevering morgen nog zien, maar ik geloof je op je woord. Daar heeft JC namelijk zijn auto's op kenteken staan. Optrekje van zijn vrouw, belastingen etc etc...quote:Op maandag 28 november 2005 13:01 schreef Klonk het volgende:
grappig kenteken op de GT, die is van het eiland Man
ah, vandaar dat ze daarquote:Op maandag 28 november 2005 20:02 schreef heijx het volgende:
[..]
Ik moet die aflevering morgen nog zien, maar ik geloof je op je woord. Daar heeft JC namelijk zijn auto's op kenteken staan. Optrekje van zijn vrouw, belastingen etc etc...![]()
als je de mogelijkheid hebt om terug te kijken dan zie je op de kentekenplaat aan de voorkant (links) de vlag van het eiland Manquote:Op dinsdag 29 november 2005 00:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik wist al bijna zeker dat het Clarksons eigen auto was, maar dat kenteken kon ik ook al geen wijs uit komen
franz ferdinand: do you want to?! doe dooe doee dooe doeeequote:Op dinsdag 29 november 2005 14:50 schreef hobbelisback het volgende:
In de eerste aflevering was er een compilatiefilmpje van dit seizoen, met een nr eronder: lyrics, do you do you wanna... iemand een idee hoe dit nr heet?
Heet dat eiland niet gewoon "Isle of man"?quote:Op dinsdag 29 november 2005 03:31 schreef Klonk het volgende:
[..]
als je de mogelijkheid hebt om terug te kijken dan zie je op de kentekenplaat aan de voorkant (links) de vlag van het eiland Man
[afbeelding]
Isle of Wight, Isle of Terschelling. Wat is je punt?quote:Op donderdag 1 december 2005 13:28 schreef blieblie het volgende:
[..]
Heet dat eiland niet gewoon "Isle of man"?
Ipv. "Man".
Het betekent inderdaad Eiland van man. Maar de complete naam hoort "Isle of" wel bij.
Terschelling heet geen "eiland terschelling" tochquote:Op donderdag 1 december 2005 14:24 schreef heijx het volgende:
[..]
Isle of Wight, Isle of Terschelling. Wat is je punt?
Mag jij een kaartje zoeken waar Eiland Terschelling op staatquote:Op donderdag 1 december 2005 14:24 schreef heijx het volgende:
[..]
Isle of Wight, Isle of Terschelling. Wat is je punt?
Op een Engelse kaart zal je nooit "The River Thames" aantreffen.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:25 schreef heijx het volgende:
Reactie op Larry en Blieblie tegelijk:
Engelsen gebruiken wel de term "Isle of" als het om kleine eilanden gaat. Grotere eilanden (islands) worden gewoon bij naam genoemd. Hetzelfde doen ze bij rivieren: The river Thames, the river Tyne. Wij doen dat niet. Daarom zeggen wij Man, Wight, Theems en Pampus.
je kan ze ook kopen op torrentspy.comquote:Op maandag 28 november 2005 18:51 schreef Gose het volgende:
Misschien domme vraag maar bestaat er zoiets als Top gear verzamel cd met alle seizoenen erop ofzo? of "the best of" achtig iets?? lijkt me wel leuk maar ben nog nooit zoiets tegengekomen, afgezien van die dvd die een x op het blad zat....
*Bleep* fout antwoord. Er zijn alleen maar Clarkson DVD's uitgebracht. Er zijn officieel nooit Top Gear afleveringen uitgegeven op VHS/DVD. (Meen ik mij te herinneren)quote:Op maandag 28 november 2005 19:04 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Er zijn diverse Top Gear/ Clarkson DVD's uitgebracht. Gij Googled En Gij Zult Vinden![]()
*bleep* fout antwoord :pquote:Op donderdag 1 december 2005 15:33 schreef Furious het volgende:
[..]
*Bleep* fout antwoord. Er zijn alleen maar Clarkson DVD's uitgebracht. Er zijn officieel nooit Top Gear afleveringen uitgegeven op VHS/DVD. (Meen ik mij te herinneren)
We gaan terug naar de oorspronkelijke vraag van Gose:quote:Op donderdag 1 december 2005 17:55 schreef Furious het volgende:
Mja, en dus geen collecties afleveringen.
Voor ieder seizoen 1.![]()
Half half, op de ene vraag wel, de andere niet.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:00 schreef Brahimov het volgende:
[..]
We gaan terug naar de oorspronkelijke vraag van Gose:
Deze vraag lijkt me alleen al door de beschikbare dvd The Best Of Top Gear bevestigend beantwoord kunnen worden.
Kees Kloost, stel ik voor
Hmm, een Italiaanse supercar <10K:quote:Op donderdag 1 december 2005 21:52 schreef ninja-mod het volgende:
Ietsje normaler ontopic misschien? ...![]()
Aankomende zondag o.a. :
Jezza, Richard and James are on a mission. Their task is to find a decent Italian supercar for under £10,000.
There's a race between a mountain bike and a car through the streets of Lisbon, and the Marcos TSO-GT British sports car is taken for a spin on the Tarmac.
Dat word dus weer smullen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |