De alternatieve routes over de Veluwe (weerszijden van de A-1) staan volgens de berichten ook allemaal vast. Tenzij je van Amsterdam naar Enschede wilt rijden via Lelystad en Emmeloord zie ik alernatieve routes niet snel voor me.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:49 schreef abcor2003 het volgende:
[..]
Er zijn vast genoeg alternatieve routes waar je welliswaar langzamer rijd en misschien iets verder qua afstand.. maar stilstaan in file is nog minder leuk...
Aan de ups log te zien is de stroom is nu weer constant (226v) . Mijn internet verbinding met ICT Concepts (BBNET) ben ik nog steeds kwijt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
In Rotterdam regen en nog eens regen.
Geen stroomdipjes.
Natuurlijk, het wordt geen koude winter.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:55 schreef -Mk- het volgende:
Het KNMI.nl zegt dat het volgende week alweer +7 gaat worden?
Het KNMI is onnozel. Die hebben dit ook helemaal niet voorspelt. 3 dagen geleden zou het volgens het KNMI vandaag nog +5 graden en 40% kans op neerslag worden. Mongolen zijn het.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:55 schreef -Mk- het volgende:
Het KNMI.nl zegt dat het volgende week alweer +7 gaat worden?
Inderdaad, Piet Paulusma is nog meer te vertrouwen ..quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:57 schreef BretsiG het volgende:
[..]
Het KNMI is onnozel. Die hebben dit ook helemaal niet voorspelt. 3 dagen geleden zou het volgens het KNMI vandaag nog +5 graden en 40% kans op neerslag worden. Mongolen zijn het.
Hier in Zwolle zuid is het nog droog. nogquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:01 schreef joachim87 het volgende:
Woon je in Zwolle, sneeuwt het net 5 km ten zuiden van zwolle![]()
nog? nou dat zal het zo blijven denk ik, tot mijn grote verdrietquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:02 schreef highway101 het volgende:
[..]
Hier in Zwolle zuid is het nog droog. nog
Plassen? De regen komt hier al 24 uur non-stop met bakken uit de hemel. Als het sneeuw had geweest had er een meter gelegenquote:Op vrijdag 25 november 2005 18:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Er ligt in de regio Rotterdam geen sneeuw. Enkel regenplassen.
Of gewoon in het eerste de beste hotel inchecken.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:49 schreef abcor2003 het volgende:
[..]
Er zijn vast genoeg alternatieve routes waar je welliswaar langzamer rijd en misschien iets verder qua afstand.. maar stilstaan in file is nog minder leuk...
Ja maar, dit is Rotterdam he? Hier valt nooit noemenswaardige sneeuw.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Plassen? De regen komt hier al 24 uur non-stop met bakken uit de hemel. Als het sneeuw had geweest had er een meter gelegen
3 dagen geleden was er geen weerkaart die dit voorspelde.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:57 schreef BretsiG het volgende:
[..]
Het KNMI is onnozel. Die hebben dit ook helemaal niet voorspelt. 3 dagen geleden zou het volgens het KNMI vandaag nog +5 graden en 40% kans op neerslag worden. Mongolen zijn het.
alleen al voor de frustratie die ik zou hebben van het wachten zou ik een hotelletje zoeken, buiten het gevaar wat je loopt door vooral maar te blijven rijden, eventueel met omwegen. Niet echt veilig, zeker niet in slechte situaties als deze.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Of gewoon in het eerste de beste hotel inchecken.
Er stond vanmiddag om 2 uur al hier en daar 70 Kilometer file. Als je nou om half 6 over die weg moet, zoek je toch gewoon in de buurt een slaapplaats.
klopt.. en dan kunnen we nog zo ons best doen een heel seizoen te voorspellen..quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:16 schreef 61neorej het volgende:
[..]
3 dagen geleden was er geen weerkaart die dit voorspelde.
Neequote:Op vrijdag 25 november 2005 19:15 schreef Smaakpolitie het volgende:
Ik moet zo met de trein van Lelystad naar Almere, is dat te doen![]()
als er piekstroom was, kan de centrale kapot zijn. Hier is er wat straatverlichting aan gegaan geloof ik.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:20 schreef logisnack het volgende:
hmz.. er ligt in raalte nauwelijks sneeuw.. ik weet niet of er nog meer gaat komen.. maar deventer ligt vol.. alle buurt dorpen liggen vol.. Raalte maar een paar MM.
Anyhow lijkt nederland hier niet op berekend.. net knipperde mijn lampen allemaal even en nu krijg ik achter elkaar belletjes van mensen die vragen of bij mij ook internet er af ligt.
Dat is dus niet het geval.. maar ik denk dat delen van west overijsel nu ook zonder stroom zitten. en ik hoop dat ons stroomnet het nog houdt.
Keromane riep anderhalve week geleden al dat het eind deze week raak zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:16 schreef 61neorej het volgende:
[..]
3 dagen geleden was er geen weerkaart die dit voorspelde.
Het is herfstquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:29 schreef KonnieKipke het volgende:
Gelukkig volgende week weer warm en wiiselwallig weer; kortom kwakkelwinter in vol ornaat!
misschien stond het toen wel op de kaarten en is het er daarna afgegaan.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Keromane riep anderhalve week geleden al dat het eind deze week raak zou kunnen zijn.
Nou, lees de oudere topics door. Hij zegt het al ruim een weekquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:30 schreef 61neorej het volgende:
[..]
misschien stond het toen wel op de kaarten en is het er daarna afgegaan.
anderhalve week vooruitkijken is zo en zo zinloos in dit soort situaties. met sneeuw kan 48 uur vooruitkijken al teveel zijn.
Zelfs 12 uur. ( zie afgelopen maart, was ook geen 50 cm verwacht)
Helemaal geen sneeuw dus in Frieslandquote:Foarútsjoch:
Freedtenacht en sneonte-moarn wynstjitten en kâns op glêdens.
Sneon is de loft berûn. De sinne kin der sa út en troch trochkomme, mar der is ek kâns op snie. De temperatuer komt kwalik boppe it friespunt út en dat betsjut dat it de hiele dei glêd bliuwe kin. Troch de krêftige súdeastewyn fielt it kâlder oan. Sneontenacht sil it licht frieze: -1 oant -3.
Snein wurdt ek in kâlde dei mei in stevige súdeaste-wyn. Der kin noch wat snie falle. It wurdt likernôch 0 graden. Sneintenacht sil it 2 oant 4 graden frieze.
In Noord-Holland is ook nog geen een vlok gevallenquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:47 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Pyt seit:
[..]
Helemaal geen sneeuw dus in FrieslandAlleen een kleine kans op zondag
![]()
Verschillende modellen voorzagen dit in grote lijnen en kwamen telkens met het scenario terug. Let wel dat het een dubbeltje op z'n kant was. Gisteren nog. Maar het had evenzogoed gisteren al een dik pak sneeuw kunnen zijn i.p.v. regen met vandaag extra decimeters erbij.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Keromane riep anderhalve week geleden al dat het eind deze week raak zou kunnen zijn.
Dat is dus vandaag geworden. Ben benieuwd wat dit belooft voor de rest van de winter.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:14 schreef Martijn_77 het volgende:
Wanneer zou de eerste sneeuw vallen die langer dan een uur blijft liggen?
De regen is opquote:Op vrijdag 25 november 2005 20:10 schreef E.T. het volgende:
't is nu rustig in Rotterdam. (nagenoeg) droog en bijna geenwind meer.
Wat is dit nu weer
en een wat hogere luchtdruk...quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
Inderdaad rustiger weer in Rotterdam!
Nou nog wat sneeuw
Jij bent je eigen barometer?quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:23 schreef E.T. het volgende:
[..]
en een wat hogere luchtdruk...
(barstende koppijn:{ )
Ik om 04.15quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:26 schreef Shakes het volgende:
De deuren naar buiten gaan een beetje moeilijk open! Ligt zo'n 10cm sneeuw hier in N-limburg. Morgen om 6u moet ik toch opstaan, dan zal er wel wat meer liggen
Kan ook door de daling komen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:23 schreef E.T. het volgende:
[..]
en een wat hogere luchtdruk...
(barstende koppijn:{ )
zoiets dus. (regio R'dam dus).quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:29 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Kan ook door de daling komen.
Weet niet waar je woont
Maar in het noordwesten was het woensdag een luchtdruk van 1038 Hpa
en vandaag 974.
Extreme daling dus.
Precies, ben ik me ook aan het ergeren. En die radar geeft ondertussen donkerblauw aan, dikke bullshit er is nog geen ene fucking vlok gevallen. Het licht knippert hier ondertussen ook, het waait ook als een gek. (6km van Maastricht).quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:47 schreef MouseOver het volgende:
In zuid limburg dus he-le-maal niets
En ik had voor vanavond nog wel speciaal een auto met achterwielaandrijving van de wagenparkbeheerder afgetroggeld
Maargoed, ik heb nu even pauze en moet nog tot een uurtje of 11. Misschien komt er nog iets.
Nja, in vaals lag net nog een klein beetje van gisteren. Het enige witte is eigenlijk het strooizout op de wegquote:Op vrijdag 25 november 2005 20:51 schreef BretsiG het volgende:
[..]
Precies, ben ik me ook aan het ergeren. En die radar geeft ondertussen donkerblauw aan, dikke bullshit er is nog geen ene fucking vlok gevallen. Het licht knippert hier ondertussen ook, het waait ook als een gek. (6km van Maastricht).
Waar zou dat dan nog vandaan moeten komen?? Ik zie geen neerslag meer na dat beetje wat nu boven Limburg zit (en wat ook nog eens niet klopt want er is geen neerslag hier!)quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:53 schreef TheVulture het volgende:
Mensen in Zuid-Limburg, er komt nog genoeg zooi jullie kant op
Hopelijk zijn jullie morgen nog net zo enthousiast als je tot aan je nek in de sneeuw zit
Omdat het een neerslag GEBIED is en niet wil zeggen dat er ook daadwerkelijk neerslag valt misschien?quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:14 schreef BretsiG het volgende:
[afbeelding]
Kan iemand verklaren kijkend naar dit kaartje waarom er in Maastricht toch geen enkel vlokje sneeuw te bekennen is? (ook geen regen trouwens)
Het kan ook zijn dat Leers sneeuwoverlast expliciet heeft verboden.quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat het een neerslag GEBIED is en niet wil zeggen dat er ook daadwerkelijk neerslag valt misschien?
Oke, bedankt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:24 schreef Keromane het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat Leers sneeuwoverlast expliciet heeft verboden.
Fotoreportage Enschede:
http://forum.weeronline.com/pl/nl/start_nl.pl?read=367228
(even serieus: de neerslagradar is een indicatie. Hoe verder van de radar hoe hoger de atmosfeer wordt gescanned. Het kan zijn dat vallende sneeuw van je wegwaait en dat je het dadelijk krijgt. Misschien dat er nog andere oorzaken zijn. Sneeuw krijg je nog wel in Limburg.)
quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:29 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Weet niet waar je woont
en vandaag 974.
Extreme daling dus.
Horizontaal bedoel je?quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:22 schreef BretsiG het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Het sneeuwt! lol
Het grappige is dat ik de sneeuw vertical zie langskomen ivm de stormwind.
EIN-DE-LIJK.
OOk al hele dag last van.. echt bizar maf...quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:29 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Weet niet waar je woont
en vandaag 974.
Extreme daling dus.
Er staat nog een paar honderd kilometer file... sommige mensen zullen pas in het holst van de nacht thuis zijn, sommigen zitten al vanaf vanmorgen 11 uur in de file. Ik heb met ze te doen...quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:35 schreef MissHobje het volgende:
[..]
OOk al hele dag last van.. echt bizar maf...
Niet mega auw.. maar irri hoofdpijn..
Staan er nog mensen vastnee toch ??
Er zijn op dit moment 25 meldingen, waarvan 17 files (235 km)quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:35 schreef MissHobje het volgende:
[..]
OOk al hele dag last van.. echt bizar maf...
Niet mega auw.. maar irri hoofdpijn..
Staan er nog mensen vastnee toch ??
Hoop echt dat wij hier ook wat sneeuw krijgen.. maar vrees van niet![]()
Misschien dat ze het dan ook nog kunnen uitbreiden naar Noord Holland, zodat ik ook van wat sneeuw kan genietenquote:Op vrijdag 25 november 2005 23:01 schreef dodew83 het volgende:
Het weeralarm van het KNMI is inmiddels ook uitgebreid naar Zuid-Holland en Zeeland. Kunnen we hier ook veel sneeuw verwachten?
Weet ik niet. Er wordt een occlusiefront ingetekend dat langzaam naar het zuidoosten trekt en tegen maandag uitdooft. Onder de juiste omstandigheden kan zoiets nog tot aardig wat neerslag leiden. De lucht is op dit moment nog erg instabiel, dus wie weet wat het brengt. Het zal m.i. meer dan een pluk bewolking zijn. Even de ontwikkelingen afwachten. De komende dagen komen nog wat meer restjes op bezoek die aanleiding kunnen geven tot extra bui-ontwikkeling.quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:33 schreef Lariekoek het volgende:
In het hele land Keromane?
------------------quote:Geldig tot zondag 27 november 2005, 00 UTC.
Opgesteld door het KNMI op vrijdag 25 november 2005 om 22.57 uur.
MODELLEN BEOORDELING:
Hirlam heeft het lagedrukgebied boven het noorden van Nederland in grote
lijnen goed te pakken en stemt ook overeen met UKRM. In detail zijn er
wel wat verschillen. Hirlam laat het laagje richting oost Brabant
trekken, de vorige run was richting Zeeland. UKRM laat wel een meer
westelijke koers zien. Het bijbehorende occlusiefront ligt nu van west
naar oost over het zuiden van het land en zorgt voor veel neerslag. In
het uiterste westen in de vorm van regen maar in het oosten in de vorm
van sneeuw. Deze sneeuw zorgt voor grote overlast.
Voor de sneeuwval staat een weeralarm uit.
De lijn met sneeuw trekt langzaam naar het zuiden en verlaat pas in de
ochtend Limburg.
Vergelijking Meteosat 8 WV 7.3 met Hir 12+03 Modeluitvoer:
Actueel een donkerdere plek boven het noorden van het land die in het
model een fractie noordelijker ligt.
AANDACHTSPUNTEN:
WIND(STOTEN):
In grote lijnen zit hirlam niet slecht in de +3 t.o.v. 21:00 kaart, de
harde winden zijn bijna van de kaart verdwenen, conform Hirlam.
Hirlam kan wat mij betreft voor zaterdag worden aangehouden.
In de bovenlucht dan ook niet veel wind en dus ook geen significante
windstoten meer.
NEERSLAG:
De meer continue neerslag die nog in het zuiden van het land
(sneeuw in Limburg en Brabant) aanwezig is zal zaterdagochtend naar het
zuiden wegtrekken. Achter het laag draait de stroming naar het noorden
en later naar het oosten. Er vallen talrijke winterse buien. In de loop
van de dag als de stroming meer oostelijk wordt gaat de neerslag meer in
de vorm van sneeuw vallen. De kans op sneeuw is gezien de diverse
modellen groot. Hirlam laat een en ander mooi zien en is wat mij betreft
bruikbaar. Pas in de avond zal het droog
worden.