De regen is opquote:Op vrijdag 25 november 2005 20:10 schreef E.T. het volgende:
't is nu rustig in Rotterdam. (nagenoeg) droog en bijna geenwind meer.
Wat is dit nu weer
en een wat hogere luchtdruk...quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
Inderdaad rustiger weer in Rotterdam!
Nou nog wat sneeuw
Jij bent je eigen barometer?quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:23 schreef E.T. het volgende:
[..]
en een wat hogere luchtdruk...
(barstende koppijn:{ )
Ik om 04.15quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:26 schreef Shakes het volgende:
De deuren naar buiten gaan een beetje moeilijk open! Ligt zo'n 10cm sneeuw hier in N-limburg. Morgen om 6u moet ik toch opstaan, dan zal er wel wat meer liggen
Kan ook door de daling komen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:23 schreef E.T. het volgende:
[..]
en een wat hogere luchtdruk...
(barstende koppijn:{ )
zoiets dus. (regio R'dam dus).quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:29 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Kan ook door de daling komen.
Weet niet waar je woont
Maar in het noordwesten was het woensdag een luchtdruk van 1038 Hpa
en vandaag 974.
Extreme daling dus.
Precies, ben ik me ook aan het ergeren. En die radar geeft ondertussen donkerblauw aan, dikke bullshit er is nog geen ene fucking vlok gevallen. Het licht knippert hier ondertussen ook, het waait ook als een gek. (6km van Maastricht).quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:47 schreef MouseOver het volgende:
In zuid limburg dus he-le-maal niets
En ik had voor vanavond nog wel speciaal een auto met achterwielaandrijving van de wagenparkbeheerder afgetroggeld
Maargoed, ik heb nu even pauze en moet nog tot een uurtje of 11. Misschien komt er nog iets.
Nja, in vaals lag net nog een klein beetje van gisteren. Het enige witte is eigenlijk het strooizout op de wegquote:Op vrijdag 25 november 2005 20:51 schreef BretsiG het volgende:
[..]
Precies, ben ik me ook aan het ergeren. En die radar geeft ondertussen donkerblauw aan, dikke bullshit er is nog geen ene fucking vlok gevallen. Het licht knippert hier ondertussen ook, het waait ook als een gek. (6km van Maastricht).
Waar zou dat dan nog vandaan moeten komen?? Ik zie geen neerslag meer na dat beetje wat nu boven Limburg zit (en wat ook nog eens niet klopt want er is geen neerslag hier!)quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:53 schreef TheVulture het volgende:
Mensen in Zuid-Limburg, er komt nog genoeg zooi jullie kant op
Hopelijk zijn jullie morgen nog net zo enthousiast als je tot aan je nek in de sneeuw zit
Omdat het een neerslag GEBIED is en niet wil zeggen dat er ook daadwerkelijk neerslag valt misschien?quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:14 schreef BretsiG het volgende:
[afbeelding]
Kan iemand verklaren kijkend naar dit kaartje waarom er in Maastricht toch geen enkel vlokje sneeuw te bekennen is? (ook geen regen trouwens)
Het kan ook zijn dat Leers sneeuwoverlast expliciet heeft verboden.quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat het een neerslag GEBIED is en niet wil zeggen dat er ook daadwerkelijk neerslag valt misschien?
Oke, bedankt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:24 schreef Keromane het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat Leers sneeuwoverlast expliciet heeft verboden.
Fotoreportage Enschede:
http://forum.weeronline.com/pl/nl/start_nl.pl?read=367228
(even serieus: de neerslagradar is een indicatie. Hoe verder van de radar hoe hoger de atmosfeer wordt gescanned. Het kan zijn dat vallende sneeuw van je wegwaait en dat je het dadelijk krijgt. Misschien dat er nog andere oorzaken zijn. Sneeuw krijg je nog wel in Limburg.)
quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:29 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Weet niet waar je woont
en vandaag 974.
Extreme daling dus.
Horizontaal bedoel je?quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:22 schreef BretsiG het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Het sneeuwt! lol
Het grappige is dat ik de sneeuw vertical zie langskomen ivm de stormwind.
EIN-DE-LIJK.
OOk al hele dag last van.. echt bizar maf...quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:29 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Weet niet waar je woont
en vandaag 974.
Extreme daling dus.
Er staat nog een paar honderd kilometer file... sommige mensen zullen pas in het holst van de nacht thuis zijn, sommigen zitten al vanaf vanmorgen 11 uur in de file. Ik heb met ze te doen...quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:35 schreef MissHobje het volgende:
[..]
OOk al hele dag last van.. echt bizar maf...
Niet mega auw.. maar irri hoofdpijn..
Staan er nog mensen vastnee toch ??
Er zijn op dit moment 25 meldingen, waarvan 17 files (235 km)quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:35 schreef MissHobje het volgende:
[..]
OOk al hele dag last van.. echt bizar maf...
Niet mega auw.. maar irri hoofdpijn..
Staan er nog mensen vastnee toch ??
Hoop echt dat wij hier ook wat sneeuw krijgen.. maar vrees van niet![]()
Misschien dat ze het dan ook nog kunnen uitbreiden naar Noord Holland, zodat ik ook van wat sneeuw kan genietenquote:Op vrijdag 25 november 2005 23:01 schreef dodew83 het volgende:
Het weeralarm van het KNMI is inmiddels ook uitgebreid naar Zuid-Holland en Zeeland. Kunnen we hier ook veel sneeuw verwachten?
Weet ik niet. Er wordt een occlusiefront ingetekend dat langzaam naar het zuidoosten trekt en tegen maandag uitdooft. Onder de juiste omstandigheden kan zoiets nog tot aardig wat neerslag leiden. De lucht is op dit moment nog erg instabiel, dus wie weet wat het brengt. Het zal m.i. meer dan een pluk bewolking zijn. Even de ontwikkelingen afwachten. De komende dagen komen nog wat meer restjes op bezoek die aanleiding kunnen geven tot extra bui-ontwikkeling.quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:33 schreef Lariekoek het volgende:
In het hele land Keromane?
------------------quote:Geldig tot zondag 27 november 2005, 00 UTC.
Opgesteld door het KNMI op vrijdag 25 november 2005 om 22.57 uur.
MODELLEN BEOORDELING:
Hirlam heeft het lagedrukgebied boven het noorden van Nederland in grote
lijnen goed te pakken en stemt ook overeen met UKRM. In detail zijn er
wel wat verschillen. Hirlam laat het laagje richting oost Brabant
trekken, de vorige run was richting Zeeland. UKRM laat wel een meer
westelijke koers zien. Het bijbehorende occlusiefront ligt nu van west
naar oost over het zuiden van het land en zorgt voor veel neerslag. In
het uiterste westen in de vorm van regen maar in het oosten in de vorm
van sneeuw. Deze sneeuw zorgt voor grote overlast.
Voor de sneeuwval staat een weeralarm uit.
De lijn met sneeuw trekt langzaam naar het zuiden en verlaat pas in de
ochtend Limburg.
Vergelijking Meteosat 8 WV 7.3 met Hir 12+03 Modeluitvoer:
Actueel een donkerdere plek boven het noorden van het land die in het
model een fractie noordelijker ligt.
AANDACHTSPUNTEN:
WIND(STOTEN):
In grote lijnen zit hirlam niet slecht in de +3 t.o.v. 21:00 kaart, de
harde winden zijn bijna van de kaart verdwenen, conform Hirlam.
Hirlam kan wat mij betreft voor zaterdag worden aangehouden.
In de bovenlucht dan ook niet veel wind en dus ook geen significante
windstoten meer.
NEERSLAG:
De meer continue neerslag die nog in het zuiden van het land
(sneeuw in Limburg en Brabant) aanwezig is zal zaterdagochtend naar het
zuiden wegtrekken. Achter het laag draait de stroming naar het noorden
en later naar het oosten. Er vallen talrijke winterse buien. In de loop
van de dag als de stroming meer oostelijk wordt gaat de neerslag meer in
de vorm van sneeuw vallen. De kans op sneeuw is gezien de diverse
modellen groot. Hirlam laat een en ander mooi zien en is wat mij betreft
bruikbaar. Pas in de avond zal het droog
worden.
TEMPERATUUR:
KTG/Hirlam wijken niet veel af en kunnen worden
aangehouden.
AANDACHTSPUNT:
Gladheid, niet alleen t.g.v. sneeuw maar ook door
bevriezing van natte weggedeelten.
Dat boemeltje bedoel je.quote:Op zaterdag 26 november 2005 01:40 schreef TonnyD.Sacrell het volgende:
Manmanman, de NS, je gelooft het toch niet.
Ik was vandaag in Nederhorst den Berg (in de buurt van Weesp) en ik moest dus vanavond terug naar huis. Naar Enschede dus.
Tegen 2130 in Weesp de trein gepakt naar Enschede. Komen we aan in Deventer, krijgen we daar te horen dat de trein niet verder rijdt. Was ook wel te verwachten natuurlijk. Vet druk daar in Deventer. Maar helaas geen treinen meer richting het oosten. De schouwburg in Deventer werd al omgebouwd tot opvangruimte.
Gelukkig zie ik dat er wel treinen naar Zwolle rijden en aangezien ik daar familie heb wonen leek me het wel een ok plan om daar te overnachten. Altijd beter dan in een schouwburg, nietwaar?
Nou, dan maar naar Zwolle.
Nu komt het mooie, kom ik een 20 min later in Zwolle aan en zie ik daar tot mijn grote verbazing een trein staan die naar Enschede gaat!
Ik navragen bij de conducteur of de trein echt tot Enschede rijdt. De conducteur bevestigde dat.
Goed, een anderhalf uur later sta ik dus op station Enschede.
Wat ik nu niet snap is dat de NS dit niet in Deventer heeft omgeroepen? Veel mensen zouden gewoon via Zwolle naar Enschede hebben kunnen reizen ipv te overnachten in de schouwburg.
maar goed, ik ben in ieder geval thuis.![]()
Ik vraag me af waarom hij niet even aan de andere kant van de vangrail keek voordat hij sprongquote:VIANEN Op de Lekbrug bij Vianen is een
automobilist in het water gevallen.Hij
wilde een vrachtwagen op de andere baan
helpen en sprong over de vangrail,maar
wist niet dat de banen los van elkaar
over de rivier lopen.De man is nog niet
gevonden.
sorry hoor, maar da's echt stom.quote:Op zaterdag 26 november 2005 03:57 schreef logisnack het volgende:
De problemen hebben ook indirect tot mogelijk het eerste slachtoffer geleid.
[..]
Ik vraag me af waarom hij niet even aan de andere kant van de vangrail keek voordat hij sprong
Hopelijk is hij naar de kant gezwommen en vinden ze hem zo.
NS zou zijn kont niet kunnen vinden als ie in de fik stond.quote:Op zaterdag 26 november 2005 01:40 schreef TonnyD.Sacrell het volgende:
Manmanman, de NS, je gelooft het toch niet.
Ik was vandaag in Nederhorst den Berg (in de buurt van Weesp) en ik moest dus vanavond terug naar huis. Naar Enschede dus.
Tegen 2130 in Weesp de trein gepakt naar Enschede. Komen we aan in Deventer, krijgen we daar te horen dat de trein niet verder rijdt. Was ook wel te verwachten natuurlijk. Vet druk daar in Deventer. Maar helaas geen treinen meer richting het oosten. De schouwburg in Deventer werd al omgebouwd tot opvangruimte.
Gelukkig zie ik dat er wel treinen naar Zwolle rijden en aangezien ik daar familie heb wonen leek me het wel een ok plan om daar te overnachten. Altijd beter dan in een schouwburg, nietwaar?
Nou, dan maar naar Zwolle.
Nu komt het mooie, kom ik een 20 min later in Zwolle aan en zie ik daar tot mijn grote verbazing een trein staan die naar Enschede gaat!
Ik navragen bij de conducteur of de trein echt tot Enschede rijdt. De conducteur bevestigde dat.
Goed, een anderhalf uur later sta ik dus op station Enschede.
Wat ik nu niet snap is dat de NS dit niet in Deventer heeft omgeroepen? Veel mensen zouden gewoon via Zwolle naar Enschede hebben kunnen reizen ipv te overnachten in de schouwburg.
maar goed, ik ben in ieder geval thuis.![]()
Dus het is de verwachting dat er nog meer komt van dit wonder "mooie" winterweer? Zal er aan denken als ik vanaf 1 januari veel verder moet reizen voor mijn werk.quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:46 schreef Keromane het volgende:
Misschien een hart onder de riem: zulke extreme weersomstandigheden als nu hebben zelden geleid naar een winter van niks. Dit is geen winterprikje, totaan Zuid-Frankrijk is het winters.
Dat moet nog blijken natuurlijk, maar dergelijk vrij extreem weer kan wijzen op een tendens. We zien al een tijdje een tendens. Experimentele seizoensverwachtingen waar gekeken werd naar factoren die een rol kunnen spelen kwamen met dit soort scenario's. Nog steeds staat bij TWO bijv. eenzelfde soort winterinval op het programma voor halverwege December.quote:Op zaterdag 26 november 2005 10:31 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dus het is de verwachting dat er nog meer komt van dit wonder "mooie" winterweer? Zal er aan denken als ik vanaf 1 januari veel verder moet reizen voor mijn werk.
Nou, het werd dus veel meer.. 5 cm, met op sommige plekker 15 cm door stuifsneeuw.quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:09 schreef MouseOver het volgende:
Er dwarrelt nu een heel klein beetje uit de lucht. Bijna niet te zien, alleen als ze toevallig door een lichtstraal heenvallen. We zullen zien
Omdat ze vanuit Hilversum niet verder dan Apeldoorn kwamen waarschijnlijk. Alles stond vast tenslottequote:Op zaterdag 26 november 2005 11:57 schreef Kreator het volgende:
En dan vraag ik me af waarom die reporters allemaal in Apeldoorn staan, waar 5 cm sneeuw ligt...
Allemaal niet?quote:Op zaterdag 26 november 2005 12:19 schreef Burbo het volgende:
Je pics doen het niet
Een beetje sneeuw gaat nog wel, bomen op de rails wordt wat andersquote:Op zaterdag 26 november 2005 13:01 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Waarom rijden zo veel treinen niet? Ze kunnen toch wel tegen een beetje sneeuw?![]()
Btw, in friesland nog steeds geen sneeuw![]()
Van mij mag het 5x zo actief worden als nuquote:Op zaterdag 26 november 2005 16:35 schreef -Mk- het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dat gebiedje zich gaat ontwikkelen en naar Friesland trekt
Trekt die neeslag pluk naar het noorden?quote:Op zaterdag 26 november 2005 16:14 schreef Keromane het volgende:
Die cam heeft een queue. ALs je aan de beurt bent heb je een minuut of wat controle. Anders moet je even wachten tot je aan de beurt bent.
Actueel, het neerslaggebied is intens geworden.
[afbeelding]
----
Fotoreportage Ruhrgebied (30cm sneeuw)
http://www.wetter-zentral(...)onfig.pl?read=774439
----
Hou er rekening mee dat er in Nederland ook nog flink wat sneeuw kan vallen plaatselijk, in de komende dagen. Er blijven frontjes rondhangen.
---
Wageningen actueel
[afbeelding]
Ah, hoe wonderschoon trekt alles precies lángs Rotterdamquote:Op zaterdag 26 november 2005 16:35 schreef Keromane het volgende:
Radarbeelden afgelopen uren:
[afbeelding]
Achja, genoeg regen gehad daar hequote:Op zaterdag 26 november 2005 16:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ah, hoe wonderschoon trekt alles precies lángs Rotterdam.
quote:Op zaterdag 26 november 2005 16:40 schreef joachim87 het volgende:
[..]
Achja, genoeg regen gehad daar he
Nou inderdaad, daar wordt ik me toch een potje sacherijnig van!quote:Op zaterdag 26 november 2005 16:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En langs Aamsterdamquote:Op zaterdag 26 november 2005 16:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
wel als je je http-referer uit zet.quote:Op zaterdag 26 november 2005 16:56 schreef joachim87 het volgende:
Imageshack heb je geen drol aan blijkt wel weer!
en dit betekend dat ?quote:Op zaterdag 26 november 2005 17:00 schreef joachim87 het volgende:
Trekrichting neerslaggebied
[afbeelding]
bedoelde je die?
Ik denk dat de komende uren niet veel neerslag zal vallen in Utrecht, over morgen is nu nog niks te zeggen...quote:Op zaterdag 26 november 2005 17:26 schreef Clint_Eastwood het volgende:
Gaat het droog blijven in prov Utrecht aankomende uren ( en morgen??)
www.weeronline.nl zegt van niet, eerst regen, later sneeuwquote:Op zaterdag 26 november 2005 17:26 schreef Clint_Eastwood het volgende:
Gaat het droog blijven in prov Utrecht aankomende uren ( en morgen??)
Dat stelde niks voor, misschien 2 sneeuw vlokken gezien en die waren al weg voordat ze de grond raaktenquote:Op zaterdag 26 november 2005 16:50 schreef Skwish het volgende:
Sneeuwt nu ook in Friesland![]()
hopen dat het blijft liggen.
Mee eensquote:Op zaterdag 26 november 2005 18:05 schreef kree het volgende:
Het is wel lastig met 2 van die weer topics. Ik denk dat alle discussies over het weer op dit moment in het volgende topic horen:
De atmosfeer staat op ontploffen #129
Dan kunnen we hier verder praten over de verwachting van de winter in zijn geheel.
quote:Op zaterdag 26 november 2005 17:52 schreef Keromane het volgende:
Het kan net zo goed een dooie mus zijn ..
Politie adviseert mensen in het oosten van het land niet de weg op te gaan door de zware sneeuwval.quote:(Novum) - De Koninklijke Landmacht heeft zaterdag twee pelotons van de Nationale Reserve (Natres) beschikbaar gesteld om de politie in Zeeland te assisteren met het regelen van het verkeer. Dat maakt het ministerie van Defensie zaterdag bekend.
De inzet van de militairen is nodig omdat vanwege een stroomstoring in de provincie op sommige plaatsen straatverlichting en verkeerslichten zijn uitgevallen. Nog eens twee Natres-pelotons worden achter de hand gehouden om desgewenst bij te springen.
wie/wat is JMA??quote:Op zondag 20 november 2005 13:10 schreef Keromane het volgende:
Voor een koude winter is aanvoer van lucht uit de poolstreek is beter dan aanvoer vanuit de Sahara, maar je zit met plaatselijke effecten. Op dit moment is het boven het continent nog niet echt koud en de zee is nog zacht. Vergeet ook niet dat het nog erg vroeg in het seizoen is, in Nederland komen winters meestal richting het einde van December op gang en dan kan het tot in Maart winteren. Alles wat er nu al kan komen is gewoon mooi meegenomen.
De komende week: of we sneeuw krijgen of niet ligt helemaal aan waar die depressie terechtkomt en hoe actief ie wordt.
Rondje van prognoses:
- GFS donderdag sneeuw en vanaf vrijdag droog. 5-15 cm
- JMA: donderdag t/m zondag matige tot zware sneeuwval, 30-60 cm
- GEM: vrijdag kans op lichte sneeuw, voor de rest wat regen, 0-5 cm
- NOGAPS: donderdag op vrijdag kans op regen of sneeuw, 0-10 cm
- ECMWF: vanaf donderdag-vrijdag kans op sneeuw, 0-10 cm
- UKMO: kans op regen vanaf donderdag, 0 cm
Sneeuwhoogtes zijn een indicatie adhv verwachte neerslagsommen van de verschillende modellen, als voorspelde sneeuw ook echt sneeuw is en blijft liggen.
Er is dus behoorlijk wat kans op 10cm en dat is voor Nederlandse begrippen best fors. Als JMA het bij het rechte eind heeft zijn de rapen gaar en zien we Maartse toestanden, als UKMO gelijk krijgt hebben we typisch Nederlands weer: bij kletterende regen kijken naar sneeuwtoestanden in onze buurlanden.
Mijn ervaring leert dat je het beste af kunt gaan op het slechtste scenario. Wel leert mijn ervaring ook dat dit soort situaties verrassend kunnen uitpakken 'tegen alle verwachtingen in'. Afwachten dus.
En wat voorspeld het KNMI?quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:29 schreef Droopie het volgende:
ned 2!! sneeuwinfo
[..]
wie/wat is JMA??
't is een quote van afgelopen zondag.quote:
quote:Leger helpt Haaksbergen bij stroomstoring
HAAKSBERGEN - Haaksbergen heeft zaterdagavond de hulp ingeroepen van het leger nu het grootste gedeelte van de gemeente de tweede nacht zonder stroom in gaat. Het leger is gevraagd zo veel mogelijk noodaggregaten te leveren, want alleen het centrum van Haaksbergen en het buitengebied hadden zaterdag noodstroom. Dat werd bekendgemaakt tijdens een persconferentie van de gemeente.
Bij ongeveer 40.000 inwoners van de gemeenten Haaksbergen en Berkelland viel vrijdagmiddag rond 13.00 uur de stroom uit door een geknapte elektriciteitskabel. Verzorgingstehuizen kregen prioriteit bij het uitdelen van de noodaggregaten en ook een aantal pluimvee- en veehouders in de buitengebieden werd van van stroom voorzien. In Berkelland konden zaterdag om 16.00 uur de lichten wel weer aan, want daar was toen de noodstroom aanwezig.
Geen schot
Burgemeester K. Loohuis van Haaksbergen toonde zich verontwaardigd dat hij pas zo laat door energieleverancier Essent ervan op de hoogte was gesteld dat er geen schot zat in de reparatie. Eerder die dag had Essent nog gezegd te verwachten dat Haaksbergen zaterdag om 18.00 uur weer stroom zou hebben.
IJsafzetting
Volgens de gemeente spreekt Essent van een uitzonderlijke situatie en blijken minimaal vier hoogspanningsmasten door te buigen onder ijsafzetting. Wegens het gevaar dat dat oplevert, moet in elk geval een woning worden geëvacueerd. Door ijsvorming en sneeuw was het ook te gevaarlijk om de kabel te herstellen.
Noodaggraten
Van Loohuis werd daarom verwacht dat hij zaterdagavond snel maatregelen nam en op korte termijn een groot aantal noodaggregaten regelde. Binnen de gemeenten bleken die vooralsnog niet voorhanden. Zaterdagavond rijden er geluidswagens door Haaksbergen om inwoners erop te wijzen dat ze vanaf 20.00 uur terechtkunnen in sporthallen de Els en de Bouwmeester. Daar wordt met hulp van het leger en het Rode Kruis een nog onbekend aantal veldbedden neergezet.
Hier heeft het net hard geregend maar verder nog geen sneeuw gezien hier vandaag.quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:44 schreef logisnack het volgende:
Het sneeuwt hier trouwens al sinds 15:00 aan 1 stuk door.
De laag schat ik nu op zo'n 15 cm.
Vanmorgen lag er nog niks.
Zou op zich wel gaaf zijn zeg .. gewoon een beetje sneeuw..quote:Op zaterdag 26 november 2005 17:46 schreef Keromane het volgende:
Goed nieuws voor de sneeuwliefhebbers in het westen?
Het lijkt er stiekum op dat deze depressie nog leuke verrassingen in petto heeft. Let wel: niets is zeker en het is afwachten.
Ontwikkelingen nu wijzen erop dat het dan toch een stukje kouder kan gaan worden, genoeg voor sneeuwval in een groot gedeelte van het land. De fronten blijven behoorlijk actief en draaien hun rondjes rond de kern.
Noord- en Zuid Holland mogen alvast voorzichtig hun portie gaan verwachten, met name de oostelijke delen van die provincies. Morgen kan het er een witte wereld zijn. Matige tot zware sneeuwval mogelijk.
Het ligt er helemaal aan hoe de kern zich gaat verplaatsen. Verwacht gewoon niets, maar hou het in de gaten.
---quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:17 schreef Keromane het volgende:
Waar je wat te zien krijgt hangt af van de trekrichting van de depressie.
[afbeelding]
Op dit moment hier in Noord Brabant tussen Eindhoven en Den Bosch stevige ijsregen.
Hier nog steeds niksquote:Op zaterdag 26 november 2005 19:17 schreef Keromane het volgende:
Op dit moment hier in Noord Brabant tussen Eindhoven en Den Bosch stevige ijsregen.
Whowquote:Op zaterdag 26 november 2005 19:35 schreef Keromane het volgende:
Enschede: 30cm terwijl het er nog steeds sneeuwt.
[afbeelding]
Het sneeuwt in Enschede de laatste uren weer behoorlijk, de tv is ook bijna geheel uitgevallen, net als gistermiddag.quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:35 schreef Keromane het volgende:
Enschede: 30cm terwijl het er nog steeds sneeuwt.
[afbeelding]
Dit topic hoeft ook niet gesloten te worden, maar "atmosfeer staat op ontploffen" is al tijden het topic waar het actuele weer + voorspellingen besproken worden.quote:Op zaterdag 26 november 2005 20:44 schreef Keromane het volgende:
De atmosfeer staat niet op ontploffen. Verder heb je het hier over een actuele situatie.
Als FOK dit topic wil sluiten is dat best, zo niet dan blijven hier de actuele berichten en prognoses komen.
Zo wat een beetje sneeuw en ijzel al niet kan doen. Dat belooft nog wat als de winter zich echt op deze manier door zet.quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:49 schreef Keromane het volgende:
De korrelsneeuw is regen geworden hier, 20km ten noorden van Eindhoven. Er ligt een dunne pap op de weg.
---
Diverse hoogspanningsmasten hebben het begeven onder het gewicht van de sneeuw. Deze foto is gemaakt in Gronau:
[afbeelding]
Tief 's op met je gezwam. Dit is een totaal andere strekking.quote:Op zaterdag 26 november 2005 20:46 schreef kree het volgende:
[..]
Dit topic hoeft ook niet gesloten te worden, maar "atmosfeer staat op ontploffen" is al tijden het topic waar het actuele weer + voorspellingen besproken worden.
maargoed laten we maar kijken wat de mods er van vinden
Begint idd al een aardige reeks te wordenquote:Op zaterdag 26 november 2005 20:49 schreef Dementor het volgende:
Koude winter verwacht is een leuke reeks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |