Zover ik kan nagaan: op dit moment een feit. Misschien dat de PL vannacht voor feest gaat zorgen.quote:
Waar zie jij een polar low in de voorspellingen?quote:Op donderdag 24 november 2005 21:11 schreef Keromane het volgende:
[..]
Zover ik kan nagaan: op dit moment een feit. Misschien dat de PL vannacht voor feest gaat zorgen.
http://www.knmi.nl/VinkCMS/concept_detail.jsp?id=19473quote:Op donderdag 24 november 2005 21:13 schreef Chupachup het volgende:
PL?iemand een link naar weerberichten jargon woordenboekje??
Of dees:quote:Op donderdag 24 november 2005 21:13 schreef Chupachup het volgende:
PL?iemand een link naar weerberichten jargon woordenboekje??
Ik kijk elke dag tegen beter weten inquote:Op donderdag 24 november 2005 21:29 schreef MissHobje het volgende:
zou wel kicke zijn als je wakker wordt.. en naar buiten kijkt.. alles wit
Gelukkig maar.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:18 schreef nozem het volgende:
[..]
http://www.knmi.nl/VinkCMS/concept_detail.jsp?id=19473
Maar nogmaals, ik zie geen PL Keromane.
quote:Satrep guidance:
JETAXIS: [5405W] 120 kts op 300 hPa
COMMA: [5500E] Ontwikkelend in de koude lucht, getriggered op de
linkeryuitgang van de jet. Samenvallend met de koudste lucht op 500
hPa, -40 C. Kort na middernacht UTC net noordwest van Den Helder
verwacht
KRB
ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/guidance_modelbeoordeling.txtquote:In de koude lucht trekken een tweetal troggen zuidwaarts, het
randlaagje ontstaat in het model op de tweede trog. Hir12 geeft dit
laagje om 00 UTC bij Den Helder. Op de zuidwestflank geeft het model al
een aantal opeenvolgende runs, 50 kts grondwind. Een aantal belangrijke
parameters wijzen erop dat dit in potentie een polar low is (T500 = rond
-40, voor 500 hPa-trog uit en PVA-max op 500 hPa), bovendien bevindt dit
laagje zich op de linkeruitgang van de jet. Dalingen van rond 70 voor
het laagje uit.
altyd leukquote:Op donderdag 24 november 2005 21:29 schreef MissHobje het volgende:
Ik heb het meestal al in de gaten voordat ik uit het raam heb gekeken.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:29 schreef MissHobje het volgende:
en toch regent het in Enschede nog gewoonquote:Op donderdag 24 november 2005 21:04 schreef Keromane het volgende:
Net over de oostgrens komt op sommige plaatsen de sneeuw met bakken uit de lucht.
Zo gaat dat in Nederland.
Ik ook hoor !!quote:Op donderdag 24 november 2005 21:31 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik kijk elke dag tegen beter weten in
Je kunt het ook positief bekijken. Als het niet meer lukt deze winter, in 2008 zijn er nieuwe kansen.quote:Op donderdag 24 november 2005 22:37 schreef addie84 het volgende:
[..]
en toch regent het in Enschede nog gewoon
Was die voor mij ?? dan is het jahquote:Op donderdag 24 november 2005 22:46 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ook bij elke week sneeuwbuitje?
Dream on.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:14 schreef Martijn_77 het volgende:
Wanneer zou de eerste sneeuw vallen die langer dan een uur blijft liggen?
Ik weet nog dat het beging jaren '90 ('92 of '93) zo glad was dat we niet fietsend naar school konden, maar dat we de hele weg al lopend (lees glijdend) hebben afgelegd.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Even een stomme vraag, maar wanneer was de laatste keer dat er zoveel ijsregen viel dat je kon (/moest) schaatsen op de straten?
Ik kan me alleen 78/79 herinneren toen zware ijzel centimeters dik ijs achterliet op de straten. Je kon bij de voordeur het pad af de weg opschaatsen.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Even een stomme vraag, maar wanneer was de laatste keer dat er zoveel ijsregen viel dat je kon (/moest) schaatsen op de straten?
quote:Op donderdag 24 november 2005 23:40 schreef highway101 het volgende:
[afbeelding]
Wuppertal, 150km ten zuidoosten van Arnhem.
Lijkt me wel lachen om een keer mee te maken.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:42 schreef Keromane het volgende:
[..]
Ik kan me alleen 78/79 herinneren toen zware ijzel centimeters dik ijs achterliet op de straten. Je kon bij de voordeur het pad af de weg opschaatsen.
Sneeuw?quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:38 schreef Caesu het volgende:
noodweer hier nu (zwijndrecht)
nee regenquote:
Net wel/net niet/net wel/net niet.quote:Op vrijdag 25 november 2005 01:15 schreef Keromane het volgende:
Onstuimig weer, maar het lijkt er sterk op dat het het 'net niet' scenario wordt wat sneeuw betreft.
De depressiekern werd eerder zuidelijk van ons berekend. Dat had aflandige wind opgeleverd. Minder neerslag dan nu, maar wel vorst. Nu lijken we precies op de scheidingslijn te zitten, temperaturen net boven nul. Het kan er even winters gaan uitzien, maar geen mooie sneeuw.
MIsschien dat de dagen na vrijdag nog iets opleveren, met name voor het noorden van het land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |