abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 november 2005 @ 21:23:17 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32548472
Welkom bij het topic voor virtuoos gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder religieuze justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet de joviale complottheorietjes niet. Iedereen is welkom, vooral liefhebbers van (jonge) poesjes achter mooi glaswerk.

Voor het echte slappe persoonlijke geouwehoer is er nu ook een IRC-kanaal of MSN.

pi_32548534
Cliffhanger .
pi_32548564
Ik doe mee!
pi_32548598
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32548613
2e kans
quote:
737 tt-EEN 737 do 24 nov 21:20:49

NIEUWS
­­­­­­­­­­­­

ARBEIDSDEELNAME EN ZORG IN DE E.U.

In Europa gaan de meeste vrouwen uit
werken. Toch zijn er grote nationale
verschillen. Wetenschappers en beleids-
makers wijten dit aan varianten in het
zorgbeleid. Dat moeten we nuanceren.

Dra. Monique Kremer stelde vast dat de
verschillen in arbeidsdeelname in be-
langrijke mate terug te voeren zijn op
welk moederschapsideaal de verzorgings-
staat beleidsmatig promoot.

Zo opteert Belgie voor surrogaatmoeders
(onthaalmoeders) maar Nederland kiest
voor parental sharing (deeltijdarbeid).
pi_32548615

Ook absurd natuurlijk is de redenering dat we slechts mensen die vinden dat Bush een fascist is serieus kunnen nemen als ze niet vinden dat Bush een fascist is.
  donderdag 24 november 2005 @ 21:29:40 #8
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32548661
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar hoeveel mensen zijn er nu daadwerkelijk die een jaar voor de lol gaan studeren? En hoeveel die er na een jaar of misschien 2 er achter dat ze een verkeerde keuze hebben gemaakt. (open dagen enzo zeggen echt niet alles over een studie en interesses veranderen!). En terugbetaling hoeft van mij niet tot op de cent en precies, bedoel het eerder symbolisch. Het land of de samenleving hebben veel in je geinvesteerd en mogen daar van mij zeker wel wat voor terugzien (in de zin van een minimaal aantal werkzame jaren in Nederland).
Die investering is echter geen keuze, maar opgedrongen. Je moet belasting betalen ook als je niet wenst gebruik te maken van stufi en wat betreft subsidie is het in de praktijk al helemaal niet te doen er vanaf te zien, aangezien er praktisch geen private universiteiten/hogescholen zijn.
Met andere woorden, je zadelt iemand op met een "schuld aan de samenleving", waar het juist de samenleving is die hem een schuld geeft ipv dat hij een schuld neemt. Zoiets komt niet rechtvaardig op me over.

Over hoeveel menen die voor de lol gaan studeren heb ik geen cijfers. Ik vermoed dat er redelijk wat studenten zijn die na een jaar of wat afhaken om wat anders te gaan doen na een initieel makkelijk jaartje. Ikzelf heb bv. eerst tweeeneenhalf jaar een studie gedaan (elektrotechniek), waarna ik gestopt ben en ben gaan werken, alwaar mijn werkgever een andere studie voor me ging betalen. (Zulke constructies zijn natuurlijk ook denkbaar.)
pi_32548700
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:23 schreef Drugshond het volgende:
Welkom bij het topic voor virtuoos gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder religieuze justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet de joviale complottheorietjes niet. Iedereen is welkom, vooral liefhebbers van (jonge) poesjes achter mooi glaswerk.

Voor het echte slappe persoonlijke geouwehoer is er nu ook een IRC-kanaal of MSN.

[afbeelding]
je bedoelt zoiets hè:
klik

en dan door een glas bier ernaar kijken
pi_32548753
dat plaatje was er net nog niet (in de OP) maar de link staat al wel in de quote
Ik ga koffie zetten
pi_32548785
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Die investering is echter geen keuze, maar opgedrongen. Je moet belasting betalen ook als je niet wenst gebruik te maken van stufi en wat betreft subsidie is het in de praktijk al helemaal niet te doen er vanaf te zien, aangezien er praktisch geen private universiteiten/hogescholen zijn.
Met andere woorden, je zadelt iemand op met een "schuld aan de samenleving", waar het juist de samenleving is die hem een schuld geeft ipv dat hij een schuld neemt. Zoiets komt niet rechtvaardig op me over.
Tja ik heb er niet zo veel moeite mee. Als je besluit te gaan studeren vind ik ook dat je daarna moet gaan werken. Als je dat doet dan is er toch niets aan de hand?
quote:
Over hoeveel menen die voor de lol gaan studeren heb ik geen cijfers. Ik vermoed dat er redelijk wat studenten zijn die na een jaar of wat afhaken om wat anders te gaan doen na een initieel makkelijk jaartje. Ikzelf heb bv. eerst tweeeneenhalf jaar een studie gedaan (elektrotechniek), waarna ik gestopt ben en ben gaan werken, alwaar mijn werkgever een andere studie voor me ging betalen. (Zulke constructies zijn natuurlijk ook denkbaar.)
Juist en als studeren veel duurder wordt zal je eerder geneigd zijn een studie waar je niet echt gemotiveerd voor bent af te maken omdat aan iets anders beginnen helemaal niet meer uit kan...
pi_32548840
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Daar had ik het niet over. Jij zegt, of suggereert, dat slechts de mening van politici en opinieleiders telt als het gaat om de algemeen gedeelde opvatting. Oftewel, als maar een op de een of andere manier bepaald aantal door sizzler gekozen personen van mening is dat een mening, in dit geval dat de uitspraken van de imam verderfelijk zijn, een feit is, mag een nieuwsposter die mening als feit presenteren. Dat is een absurde redenering! Nogmaals, wat mij betreft doen ze dat bij de frontpage, maar dan dient wel erkend te worden dat de frontpage allesbehalve objectief nieuws brengt.
Om terug te komen op de kern: naar Nederlands moraal past een dergelijke opmerking over homo's niet. Daarom viel half Nederland destijds over die opmerking en daarom mag je best zeggen dat het een foute opmerking was.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32548908
de Zweden zijn erg ambitieus
quote:
Zweden wil onafhankelijk van olie worden

STOCKHOLM - Zweden wil over vijftien jaar niet langer afhankelijk zijn van olie. Een commissie moet gaan bekijken hoe het Scandinavische land dat kan bereiken, zo heeft premier Goeran Persson donderdag aangekondigd.

De commissie telt acht leden, hoofdzakelijk directieleden uit het bedrijfsleven, deskundigen uit de energiesector en professoren, zo staat in een regeringsverklaring. Onder hen is Volvo Trucks directeur Leif Johansson.

De commissie heeft de opdracht gekregen om een beleid uit te stippelen in samenwerking met Persson. In de eerste helft van volgend jaar wordt het eerste rapport van de experts verwacht.
http://www.telegraaf.nl/b(...)van_olie_worden.html
  donderdag 24 november 2005 @ 21:37:04 #14
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32548927
Tvp
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32548952
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:36 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]

nobel streven.
  donderdag 24 november 2005 @ 21:37:55 #16
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32548958
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:36 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]

Geweldig plan, mits niet volledig ondersteund met kern-energie.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32548973
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:34 schreef sizzler het volgende:

[..]

Om terug te komen op de kern: naar Nederlands moraal past een dergelijke opmerking over homo's niet. Daarom viel half Nederland destijds over die opmerking en daarom mag je best zeggen dat het een foute opmerking was.
Nee. Je kunt niet enerzijds pretenderen een objectief medium te zijn en anderzijds waardeoordelen geven in nieuwsberichten. Je mag daarom niet best zeggen dat het een verderfelijke opmerking was. Wat de Nederlandse moraal is, is helemaal niet belangrijk en tamelijk onbewijsbaar. Ik zie niet hoe zoiets overduidelijks betwijfeld kan worden, eerlijk gezegd.
  donderdag 24 november 2005 @ 21:39:11 #18
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32549005
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:33 schreef du_ke het volgende:
Tja ik heb er niet zo veel moeite mee. Als je besluit te gaan studeren vind ik ook dat je daarna moet gaan werken. Als je dat doet dan is er toch niets aan de hand?
Oh, maar ik vind ook dat je moet werken om je schuld af te betalen. Ik zie echter niet in hoe je een schuld aan de samenleving wilt verekenen via belasting aan diezelfde samenleving. Het zou meer voor de hand liggen de mensen die een schuld hebben die schuld te laten betalen.
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:33 schreef du_ke het volgende:
Juist en als studeren veel duurder wordt zal je eerder geneigd zijn een studie waar je niet echt gemotiveerd voor bent af te maken omdat aan iets anders beginnen helemaal niet meer uit kan...
Ik had best door willen gaan, maar het andere aanbod was voor mij een beter aanbod. Maar goed, het laatste jaar van die eerste studie heb ik consequentieloos zitten zuipen. Waarom zou iemand anders daarvoor moeten opdraaien?
pi_32549031
Zo EE van Der Untergang gezien. Ik heb de film nu voor de 3de keer gezien en de brok in mijn keel blijft komen.

Deze staat erg hoog in mijn top10 van beste films ooit
pi_32549043
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee. Je kunt niet enerzijds pretenderen een objectief medium te zijn en anderzijds waardeoordelen geven in nieuwsberichten. Je mag daarom niet best zeggen dat het een verderfelijke opmerking was.
Dus "ijzeren Rita" moet nu ook verboden worden?

Overigens staat er ook "omstreden" in dat bericht. Is dat niet ook een waardeoordeel?
pi_32549101
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:40 schreef MrX1982 het volgende:
Zo EE van Der Untergang gezien. Ik heb de film nu voor de 3de keer gezien en de brok in mijn keel blijft komen.

Deze staat erg hoog in mijn top10 van beste films ooit
Mijn broertje had hem gekocht en net toen ik hem met mijn dinnetje wilde kijken bleek het hoesje leeg.

Hij had hem in de DVD-speler van een vriend laten zitten. En die vriend is daarna naar Spanje geemigreerd. Ik moet hem dus nog een keer zien. Misschien download ik hem wel.
  donderdag 24 november 2005 @ 21:43:47 #22
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32549147
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:32 schreef Godslasteraar het volgende:
dat plaatje was er net nog niet (in de OP) maar de link staat al wel in de quote
Ik ga koffie zetten
Ik open altijd een topic met een fake bericht, en later pas ik altijd mijn (OP) berichten aan.
Waarschijnlijk was je cache nog niet geupdate,
pi_32549153
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:40 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dus "ijzeren Rita" moet nu ook verboden worden?
Ik zou het behoorlijk fout vinden als R@b in een nieuwsbericht op de frontpage zou schrijven dat de "mislukte en verachte Verdonk blabla", ja.
quote:
Overigens staat er ook "omstreden" in dat bericht. Is dat niet ook een waardeoordeel?
Wel, het was ook omstreden, wat al blijkt uit het simpele feit dat het voor de rechter kwam en er discussies over waren. Maar ik zou eerder een beter voorbeeld gebruiken: is "de verschrikkingen van de Holocaust", bijvoorbeeld, geen waardeoordeel, is dat subjectief, mag een objectief medium zo'n tekst dan niet plaatsen?
pi_32549158
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:25 schreef kLowJow het volgende:
Cliffhanger .
Die zag je toch al aankomen?
  donderdag 24 november 2005 @ 21:44:32 #25
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32549174
Dat nieuwe liberalisme van Groen-Links vind ik maar verwarrend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')