PSV is deels eigenaar van het stadion de rest wordt afgelost via een hypotheek. Het is dus geen huur maar een aflossing van een hypotheek.quote:Op zaterdag 26 november 2005 00:52 schreef -Vaduz- het volgende:
De achterlijk dure huur van het stadion is de hoofdoorzaak.
Volgens 'de kenners' is PSV jarenlang de gezondste club geweest van Nederland. Waar komen die schulden dan vandaan?quote:Op zaterdag 26 november 2005 00:59 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat was zeker begroot, maar er moeten ook nog heel wat schulden uit het verleden weg worden gewerkt. Met de verkoop van spelers wordt kiet gespeeld, PSV houdt daar weinig aan over.
stadion... min. 11 miljoen per jaarquote:Op zaterdag 26 november 2005 01:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Volgens 'de kenners' is PSV jarenlang de gezondste club geweest van Nederland. Waar komen die schulden dan vandaan?
nog teveel voor zo'n ufoquote:Op zaterdag 26 november 2005 01:14 schreef twi het volgende:
God, wat ben ik blij dat die betonnen kolos niet van ons zelf is en "maar" 6 miljoen per jaar kost
Tja, eigenlijk had ik liever gezien dat Ajax zich voor een redelijk bedrag in de schulden had gestoken om sportief beter te zijn, maar wie verzint het nou om 11 miljoen voor een stadion te moeten betalen>quote:Op zaterdag 26 november 2005 01:11 schreef pascalheister het volgende:
[..]
stadion... min. 11 miljoen per jaar
lening, maar dan heb je over 7 jaar ook een stadion in eigen beheerquote:Op zaterdag 26 november 2005 01:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja, eigenlijk had ik liever gezien dat Ajax zich voor een redelijk bedrag in de schulden had gestoken om sportief beter te zijn, maar wie verzint het nou om 11 miljoen voor een stadion te moeten betalen>
7 jaar? 2018 toch?quote:Op zaterdag 26 november 2005 01:24 schreef pascalheister het volgende:
[..]
lening, maar dan heb je over 7 jaar ook een stadion in eigen beheer
Is Van Raaij dan verantwoordelijk voor het kopen van het stadion?quote:Op zaterdag 26 november 2005 01:29 schreef Da_Sandman het volgende:
En dan nog zo'n applaus geven voor Van Raaij...
quote:26/11/2005 - Westerhof: PSV gaat voor herfinanciering stadion, verkoop geen prioriteit meer
In een uitgebreid interview in De Telegraaf laat PSV voorzitter Westerhof weten dat verkoop van het stadion geen prioriteit meer is. Investeerders zouden wel 115 tot 125 miljoen over hebben voor het stadion, maar huur zou dan wel weer zo'n 11 miljoen euro bedragen. Het zou PSV op korte termijn uit de zorgen brengen, maar de club schiet er structureel niets mee op.
Volgens Westerhof richt de club zich nu op herfinanciering van het stadion, waardoor de aflossing over een langere periode wordt uitgesmeerd. Dat zou de kosten enorm terug moeten brengen. Die noodzaak is hoog want op de huidige manier kan PSV niet verder. "De risico’s zijn gewoon te groot."
quote:26/11/2005 - Westerhof rekent op langer verblijf Hiddink
In een uitgebreid interview met De Telegraaf heeft Westerhof goede hoop op een langer verblijf van Hiddink bij PSV. "Ik heb met Guus gesproken en denk dat hij zich volgend seizoen meer gaat richten op het technisch directeurschap en dat bij beide partijen de intentie bestaat om het in 2007 aflopende contract te verlengen. [.....] Ik ben van mening dat we de omstandigheden hebben geschapen waarin een toptrainer optimaal kan werken. Daarom zou ik het zeer teleurstellend vinden als dat niet tot continuïteit zou leiden voor meerdere jaren."
Dat bericht over Hiddink vind ik toch wel verrassend. Ik denk dat Westerhof weer eens niet goed met Guus gecommuniceerd heeftquote:26/11/2005 - 'Binnenkort groen licht voor komst Pla?'
De Telegraaf meldt dat Hiddink hoopt binnenkort intern het groene licht te krijgen om de interesse voor de Spaanse linksback Pepe Pla (18) van Valencia te concretiseren.
daar kom je voor naar het stadionquote:Op zaterdag 26 november 2005 13:03 schreef Spideyman het volgende:
Dat worden leuke woordgrapjes als Pla echt komt.
Hopla! hij zit er in!
De verdediging zit aardig dicht geplamuurd!
Hi Ha Hopjespla!
![]()
quote:Het is een uur voor de wedstrijd Ajax-PSV. De Eindhovenaren voeren de competitie aan, de thuisclub staat op de zesde plek. Farfán loopt
de kleedkamer in en ziet allemaal verveelde gezichten.
Wat is er aan de hand?' vraagt hij.
Een gapende Hiddink vertelt dat de PSV-ers eigenlijk helemaal geen zin hebben in weer zo'n nietszeggend potje voetbal tegen dat stelletje
amateurs: ze gaan veel liever met z'n allen eens op stap op het Leidseplein.
Farfán antwoordt dat hij de Ajacieden dan wel alleen in de pan hakt en hij wenst z'n maten veel plezier. Dus zo loopt Farfán zich later alleen warm op de Arenamat, terwijl de rest richting Leidseplein vertrekt. Na een paar biertjes worden de PSV-ers toch wel nieuwsgierig naar de stand en ze vragen de kroegbaas of hij even pagina 818 van teletekst aan wil zetten. Ze beginnen te juichen als
ze het volgende lezen: Ajax 0 - PSV 1
(Farfán, 10)
Na tien minuten staat het al 0 - 1! Hij is bezig Ajax in z'n eentje te verslaan!!!
Vele glazen later is iedereen de wedstrijd al weer vergeten, totdat Jan Vennegoor of Hesselink op de klok kijkt en zegt: 'De wedstrijd moet nu al
afgelopen zijn, laten we even kijken naar de uitslag.'
De barkeeper zet teletekst weer aan en op het scherm verschijnt:
Ajax 1 - PSV 1
(Farfán, 10)
(Pienaar, 90+3)
De PSV-ers kunnen het nauwelijks geloven. Farfán heeft in zijn eentje gelijk gespeeld tegen Ajax! Ze bellen een paar taxi's om hun kameraad zo snel mogelijk te kunnen feliciteren in de Arena.
Ze vinden hem in de kleedkamer, waar hij droevig voor zich uitkijkt.
Als Farfán zijn collega's ziet, wendt hij beschaamd zijn blik af en zegt: 'Sorry jongens, ik heb jullie teleurgesteld.'
'Teleurgesteld? Je hebt in je eentje gelijk gespeeld tegen Ajax! En ze hebben, zoals gebruikelijk, pas in blessuretijd kunnen scoren!'
Nee, echt,' huilt Farfán bijna, 'Ik heb jullie vertrouwen beschaamd.
Ik ben er in de elfde minuut uitgestuurd!'
dat is naar mijn weten al jaren zo. Anders zou de kaartverkoop wel helemaal belachelijk snel gaanquote:Op vrijdag 25 november 2005 23:43 schreef Garlic_Sauce het volgende:
Argh.. ik kom er net achter dat je maar 1 kaartje per clubcard kan halen voor de wedstrijd tegen Fenerbahce... sux, want ik moet er eigenlijk 3 bij elkaar hebben... waarom zouden ze die 1 kaartje per clubcard rule nu ineens bedacht hebben? of zijn er gewoon nog maar zo weinig kaartjes...
PS: sneeuw sucked... vandaag 4 uur en 10 minuten over 150km gedaan
bij de wedstrijd tegen Milan kon ik toch 'gewoon' 3 kaartjes halen met 1 clubcardquote:Op zaterdag 26 november 2005 21:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is naar mijn weten al jaren zo. Anders zou de kaartverkoop wel helemaal belachelijk snel gaan
quote:Op zaterdag 26 november 2005 22:11 schreef Garlic_Sauce het volgende:
[..]
bij de wedstrijd tegen Milan kon ik toch 'gewoon' 3 kaartjes halen met 1 clubcard
hmmm... misschien ligt het dan nog aan het aantal nog beschikbare kaartjesquote:Op zaterdag 26 november 2005 22:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]ik niet, echt waar, het was eerst de seizoenkaarthoduers hun eigen plaats, daarna de leden van de supportersdvereniging (toen was het al praktisch uitverkocht) en daarna de PSV clubcardhouders
ieder jaar minstens de dubbel pakken, en de 3 beste spelers verkopen voor 10 Miljoen eachquote:Op zaterdag 26 november 2005 22:47 schreef Suijk het volgende:
Lees nu dat verhaal over dat verlies, maar wat moeten jullie in godsnaam presteren om winst te maken?
quote:Op zondag 27 november 2005 15:25 schreef Neoktheone het volgende:
Als het zo blijft als nu zijn we koploper af
Terechte overwinning. Had misschien wel meer ingezeten, maar ik ben wel tevreden over het resultaat.quote:Op zondag 27 november 2005 16:55 schreef Neoktheone het volgende:
Dikke overwinning van Feyenoord, maar gelukkig hebben wij ook weer drie puntjes door een mooie 3-0 overwinning
de echte boeren is een ander topic voorquote:Op zondag 27 november 2005 18:14 schreef leolinedance het volgende:
Boeren boeren boeren![]()
![]()
We worden gewoon kampioen![]()
E kloppen die Turken thuis![]()
Ach, deze is toch ook wel leukquote:Op zondag 27 november 2005 18:16 schreef The_Hives het volgende:
[..]
de echte boeren is een ander topic voor
Tja, ADO dat op bezoek komt op een koude zondagmiddag is nou eenmaal niet het beste recept voor een bruisend stadion...quote:Op zondag 27 november 2005 21:07 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Verder waren de straalkachels luidruchtiger dan de gehele PSV aanhang, als iemand 2 vakken verderop een boer liet, kon je dat probleemloos horen, wat een grafstemming zeg.
Wil je nou zeggen dat die rode kaart dus eigenlijk het werk van PSV was?quote:Typerend voor de Haagse instelling vond ik v/d Leegte in de 1e helft, die meer inzet toonde dan het hele PSV middenveld in die helft bij elkaar en ook leuke duels uitvocht met die andere ex-Twente man Cullina, Typerend voor de gezapige PSV instelling vond ik het feit dat na de 1-0 niet gezocht werd naar de 2-0 maar veel meer via theater en het bewust opzoeken naar een 2e geel voor een Haagse speler.
Ach, je hebt deels gelijk, sfeer was slecht, eerste uur spel van PSV slecht, ADO zette goed druk.quote:Op zondag 27 november 2005 21:07 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Verhaaltje uit haags oogpunt
Hij doet het ook helemaal niet slecht. Ik denk ook dat maar weinig mensen hadden verwacht dat hij nu een basisplek heeft. Komt natuurlijk ook mede doordat Lee toen nog PSV-er was.quote:Op zondag 27 november 2005 22:15 schreef Zapper het volgende:
Ik vind het toch erg leuk dat Lamey een vaste plaats heeft in het elftal, had waarschijnlijk niemand verwacht aan het begin van het seizoen
Snap ik, maar dit was wel heel erg kansloos qua sfeer. En dan die 'tifo actie'quote:Op zondag 27 november 2005 21:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, ADO dat op bezoek komt op een koude zondagmiddag is nou eenmaal niet het beste recept voor een bruisend stadion...
Nee want toen was het al 2-0 en Rijaard maakte de overtreding.quote:Wil je nou zeggen dat die rode kaart dus eigenlijk het werk van PSV was?
Mols had veel meer moeten en kunnen halen tegen Alex, die stond voor het eerst op schaatsen, zo leek het, bij elke kapbeweging was ie direct uitgespeeld.quote:Op zondag 27 november 2005 21:48 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Ach, je hebt deels gelijk, sfeer was slecht, eerste uur spel van PSV slecht, ADO zette goed druk.
Goed raken is een goeie Haagse gewoonte. Gentillequote:Tweede helft was helemaal voor PSV, Farfán toonde zijn grote waarde. Overwinning terecht, dat vallen van PSV'ers vond ik toch meevallen hoor, ze worden een paar keer goed geraakt. Ik vond het 2x geel terecht.
En toch ook wel VoH doordat ie er nog 2 maakt en daarme een redelijke kans-goal ratio overhoudt.quote:Beste mensen:
Lamey
Farfán
Tja, zo gaat dat bij ons nou eenmaal tegen de kleine clubs, zeker op de zondagmiddag...quote:Op zondag 27 november 2005 22:29 schreef Elegantly Wasted het volgende:
[..]
Snap ik, maar dit was wel heel erg kansloos qua sfeer. En dan die 'tifo actie'![]()
[..]
Ik vind het hem nog goed doen ook.quote:Op zondag 27 november 2005 22:15 schreef Zapper het volgende:
Ik vind het toch erg leuk dat Lamey een vaste plaats heeft in het elftal, had waarschijnlijk niemand verwacht aan het begin van het seizoen
zondagmiddag is ook geen tijdstip voor een wedstrijdquote:Op zondag 27 november 2005 22:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, zo gaat dat bij ons nou eenmaal tegen de kleine clubs, zeker op de zondagmiddag...
Eens, hij is inmiddels ook een vaste waarde op het middenveld en zal zelf graag willen spelen, maar hij heeft vaak kleine blessures en moet daarom af en toe gespaard en gekoesterd worden. We hebben hem in de toekomst nog nodigquote:Op maandag 28 november 2005 09:25 schreef -Vaduz- het volgende:
PSV maakt zich wat zorgen over Afellay en waakt ervoor dat z'n blessures niet chronisch worden, omdat hij van blessure in blessure rolt. Ze gaan het wat rustiger aandoen met hem.
PSV doet ook zelf een beetje stom door hem met kleine klachten steeds te laten spelen vind ik.
Afellay moet eens op zijn tanden bijten. Bij elk tikje gaat ie staan hinken...quote:Op maandag 28 november 2005 09:25 schreef -Vaduz- het volgende:
PSV maakt zich wat zorgen over Afellay en waakt ervoor dat z'n blessures niet chronisch worden, omdat hij van blessure in blessure rolt. Ze gaan het wat rustiger aandoen met hem.
PSV doet ook zelf een beetje stom door hem met kleine klachten steeds te laten spelen vind ik.
Volgens mij nog niet.quote:Op maandag 28 november 2005 09:52 schreef xboxps2 het volgende:
11 december ben benieuwd wat het word..
Hopelijk 3-1... uitverkocht aan psv kant ?
Winnen zie ik ons daar eigenlijk niet doen, ik ben dik tevreden als we daar gewoon niet verliezen.quote:Op maandag 28 november 2005 11:18 schreef the_legend_killer het volgende:
Hoop dat we bij Feyenoord winnen.
Kan een schok voor ze zijn.
inderdaad, Feyenoord ligt ons zelden we hebben altijd problemen met zequote:Op maandag 28 november 2005 11:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Winnen zie ik ons daar eigenlijk niet doen, ik ben dik tevreden als we daar gewoon niet verliezen.
voor hoeveel heb je hem gekocht?quote:Op maandag 28 november 2005 16:05 schreef the_legend_killer het volgende:
Vrijdag kan ik mijn PSV uitshirt afhalen
Overal in de winkel kost die 70 euro.quote:Op maandag 28 november 2005 16:09 schreef pascalheister het volgende:
[..]
voor hoeveel heb je hem gekocht?![]()
Farfán gaat bewijzen dat Greene niet kan verdedigen en Alex stopt Kuijt onder het gras.quote:Op maandag 28 november 2005 17:34 schreef Cart_man het volgende:
Een punt is realistisch 11 december. Ik ga er echter gewoon van uit dat Feijenoord wint.
Te snel doorgegroeid na lang klein blijven.quote:Op maandag 28 november 2005 10:33 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Afellay moet eens op zijn tanden bijten. Bij elk tikje gaat ie staan hinken...
Dat zal de reden dan zijn dat Ajax nooit die toppers binnenhaaltquote:Op maandag 28 november 2005 21:26 schreef twi het volgende:
Uiteraard, op die leeftijd wil je niet teveel wedstrijden meer spelen. Dus kies je voor de club die Europees niet overwintert
Het spijt me, ik heb geen resultaten nodig om een grote bek te kunnen hebben. Kom op zeg, waar zie je me voor aan? Successupporter?quote:Op maandag 28 november 2005 21:54 schreef Zapper het volgende:
Twi, wat ben je toch ook een relnicht
Een grote bek is wel het laatste dat een ajax-fan nu mag hebben
Clubliefde heet dat.quote:Op maandag 28 november 2005 21:26 schreef twi het volgende:
Uiteraard, op die leeftijd wil je niet teveel wedstrijden meer spelen. Dus kies je voor de club die Europees niet overwintert
Whehe over het algemeen vind ik Riemer een eikel, maar hier kan ik dan wel weer om lachen.quote:De plannen van PSV-voorzitter Westerhof kunnen niet rekenen op de steun van collega-preses Van der Velde.
PSV liet bij monde van voorzitter Rob Westerhof weten te streven naar een andere verdeling van de tv-gelden en in een inkrimping van de Eredivisie. De Eindhovense club wil op die manier meer geld generen, zodat het de eigen financiële huishouding beter op orde kan krijgen.
De openheid over het gat op de begroting van PSV (afgelopen seizoen werd tien miljoen euro verlies geleden) heeft bij collega-preses Riemer van der Velde echter juist vraagtekens opgewekt. De voorzitter van SC Heerenveen, die zich verzet tegen de plannen van Westerhof, vraagt zich in de nieuwe Voetbal International af hoe de licentiecommissie aankijkt tegen de (structurele) tekorten op de PSV-begroting.
vi.nl
Dat kennen ze in Amsterdam alleen bij AFC.quote:
Hehe, niet overwinteren in Europa. Zoiets als verhuizen naar Quatar om daar te ballen omdat je het bij je ouwe club niet meer durft?quote:Op maandag 28 november 2005 21:26 schreef twi het volgende:
als je rechts van je naar beneden zwaait dan zal ik terug zwaaienquote:
Tuurlijk niet, dan liep je niet te koop met je clubliefde voor Ajaxquote:Op maandag 28 november 2005 22:07 schreef twi het volgende:
Kom op zeg, waar zie je me voor aan? Successupporter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |