Het is dat Talpa helemaal niet aan Analyseren met beelden erbij doet zoals de NOS dat de laatste jaren deed en MotD dat doet, want dan was PSV werkelijk afgefikt over de instelling en het spel van met name het 1e uur, want het was echt niet om aan te zien, leek wel alsof Omniworld voor de grap in PSV outfit aantrad.
Den Haag was dan weliswaar minder in balbezit maar in de 1e helft de betere en gevaarlijkere ploeg, bij PSV was het 1 en al geklungel, met name van Kone voorin, en als er al eens iemand goed doorkwam op de vleugel, en er een PSV speler vrij stond bij zowel 1e als 2e plaal met maar 1 Haagse verdediger terug, werd de bal teruggelegd op een geheel verlaten rand 16.
Verder waren de straalkachels luidruchtiger dan de gehele PSV aanhang, als iemand 2 vakken verderop een boer liet, kon je dat probleemloos horen, wat een grafstemming zeg.
De scheids was ook heerlijk warrig bezig, miste o.a. een elleboog van VoH op v/d Leegte, nadat ze halverwege de 1e helft samen op de grond lagen na een sliding voor de bal en ook Mols werd onterecht een vrije doortocht ontzegt (En kijk nog eens terug hoe de PSV verdediging toen stond, echt dramatisch slecht).
Typisch Haags is dan om je kansen zelf niet af te maken, 1 keer een knoepert van een verdedigingsfout te maken (Joh, laat die VoH maar vrij op de 6 meter lijn, zo vaak scoort ie nou ook niet met het hoofd) en vervolgens achter de feiten aan te lopen.
Typerend voor de Haagse instelling vond ik v/d Leegte in de 1e helft, die meer inzet toonde dan het hele PSV middenveld in die helft bij elkaar en ook leuke duels uitvocht met die andere ex-Twente man Cullina, Typerend voor de gezapige PSV instelling vond ik het feit dat na de 1-0 niet gezocht werd naar de 2-0 maar veel meer via theater en het bewust opzoeken naar een 2e geel voor een Haagse speler.
Heb me ondertussen wel vermaakt op de tribune, ik zat naast de buurman van Frans Adelaar
![]()
Nog dank voor de kaarten DD, ook namens m'n schoonvader (Die het geloof ik belangrijker vond wat er in Napoli gebeurde).
O ja, vond het (ondanks de boycot van de Haagse fans) wel erg relaxed een op papier risico match te kunnen bijwonen zonder fouillering (Ik liep gewoon open n bloot met een fles drinken naar binnen), met bier, met amper politie (kwam de 1e agent pas tegen bij het stadion - normaliter hangen ze al op de snelweg met heli's in de lucht) en dus in gemoedelijke (Brabantse) sfeer. Zou de politie in veel andere speelsteden een voorbeeld aan kunnen nemen.