abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32541507
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:07 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Het gaat tegenwoordig nou eenmaal meer om de poppetjes dan het partijgedachtegoed.
Wat dat betreft kan de VVD nog best wat leren van de PvdA.
pi_32541928
Ach Wiegel houdt ook wel van een relletje.
Alleen ben ik het tot mijn verbazing inderdaad dit keer eens met de inhoud van zijn opmerkingen: H.A. polariseert de zaken waarvoor zij aandacht vraagt en dat is contraproductief.

Zijn opmerking over haar kamerwerk is natuulrijk kinderachtig maar in geheel dezelfde lijn als haar opmerkingen over hem.

Maar dat zij de media teveel gebruikt vind ik terechte kritiek. Ze is nb lid van de VVD en zou dus op allerlei manieren Wiegel kunnen oproepen om deel te nemen aan de haagse politiek. Maar nee, zij wil dat weer in de publiciteit doen.
Wat dat betreft vind ik dit heerlijk: ik hoop op nog meer scherpe replies van Wiegel, want die is van lange adem en reuze alert in het terugbijten.
pi_32542217
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32542345
Wiegel is altijd iemand geweest van de rappe tong. Ik vind m uitermate uit de hoogte doen tegen Ali.
Bovendien roept ie nu al tijden dingen zonder ook daadwerkelijk iets te laten zien.

Wat heeft Wiegel eigenlijk gepresteerd in de jaren 70?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32542804
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:05 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

re·ac·ti·o·nair1 (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die uiterst conservatief is

Zou je je mening wat toe willen lichten?
Aan jou? Altijd!
In dit geval was deze omschrijving wat schertsend bedoeld. Die bolle kop, die aardappel in de keel, de partij voor Vieze Vette Dikzakken. Wiegel is de belichaming van reactionaire balligheid, of hij het nu is of niet
quote:
[..]

De peilingen en het verleden geven een tegenovergesteld beeld, wel is het zo dat hij niet zo populair is bij bepaalde leden op sleutelposities in de partij, maar dit heeft volgens mij veel meer met concurrentieredenen te maken.
[..]

Integendeel, ik denk dat Wiegel meer eentje is die de boel bij elkaar weet te houden, bij beide richtingen geniet Wiegel een grote populariteit.
Denk je? Ik denk hier nog ergens een artikel van HP de Tijd te hebben hierover. Als ik het terugvind kom ik er morgen op terug.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32542820
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:42 schreef George-Butters het volgende:
Wat heeft Wiegel eigenlijk gepresteerd in de jaren 70?
Knip & plak:
quote:
activiteiten
als parlementariër
- Was aanvankelijk woordvoerder voor volkshuisvesting en binnenlandse zaken van de V.V.D.-Tweede-Kamerfractie
- Behoorde in februari 1968 tot de minderheid van zijn fractie die vóór een motie-Van der Stoel stemde, waarin werd de regering werd gevraagd aan te dringen op stopzetting van de bombardementen in Vietnam en op het starten van onderhandelingen
- In 1969 stemden hij en Vonhoff als enigen van hun fractie vóór een (verworpen) motie-Singer-Dekker waarin aan de minister van Justitie werd gevraagd het COC rechtspersoonlijkheid te verlenen
- Behoorde in 1970 tot de minderheid van de V.V.D.-fractie die vóór afschaffing van de opkomstplicht was
- Diende in 1971 samen met zijn fractiegenoot Geurtsen een initiatiefvoorstel in om de leeftijd voor het passief kiesrecht gelijk te stellen aan die waarop de meerderjarigheid aanving; dit voorstel werd door de Tweede Kamer verworpen
- Interpelleerde in 1974 minister Lubbers en staatssecretaris Hazekamp over het niet-uitvoeren van de motie-Schouten over het uitzonderen van de detailhandel bij de voorgenomen verscherping van het prijsbeleid
- Interpelleerde in 1975 minister-president Den Uyl en minister Boersma over de scherp gestegen werkloosheid
- Interpelleerde in 1976 minister Duisenberg over het uitblijven van de nota inzake ombuigingen in het structurele uitgavenbeleid
- Interpelleerde in 1977 minister-president Den Uyl over het uitstel van de behandeling van de wetsvoorstellen inzake de grondpolitiek
- Was woordvoerder binnenlandse zaken van de V.V.D.-Eerste-Kamerfractie
- Stemde in mei 1999 als enige van zijn fractie zowel in eerste als tweede lezing tegen de Grondwetsherziening met betrekking tot het correctief referendum. Mede hierdoor haalde dit wetsvoorstel in tweede lezing geen tweederde meerderheid.

als bewindspersoon
- Bracht in 1978 een wijziging van de Provinciewet in het Staatsblad, waardoor het maximum aantal leden van Gedeputeerde Staten wordt uitgebreid tot acht
- Bracht in 1978 wetten in het Staatsblad tot vereniging van Egmond aan Zee en Egmond-Binnen en tot gemeentelijke herindeling van Oostelijk West-Friesland (onder andere uitbreiding van het grondgebied van de gemeente Hoorn) en van het Eemsmondgebied (vereniging van Uithuizen en Uithuizermeeden)
- Bracht in 1979 de Wet Raad voor het binnenlands bestuur tot stand
- Bracht in 1979 een Wet gemeentelijke herindeling van Voorne-Putten (uitbreiding van onder meer Oud-Beijerland en Spijkenisse) tot stand
- Bracht in 1979 de Wet Europese Verkiezingen tot stand, die de rechtstreekse verkiezing van de Nederlandse leden van het Europees Parlement regelt
- Bracht in 1979 de Wet instelling van de gemeente Lelystad tot stand
- Bracht in 1980 wetten tot gemeentelijke herindelingen in het Rijk van Nijmegen tot stand (vorming Beuningen en Heumen)
- Bracht in 1980 de Wet inzake de instelling van de Nationale Ombudsman tot stand. De Nationale Ombudsman onderzoekt klachten van burgers over overheidsgedragingen. Benoeming geschiedt door de Tweede Kamer die kiest uit een door de vice-president van de Raad van State, de president van de Algemene Rekenkamer en de president van de Hoge Raad opgestelde voordracht.
- Bracht in 1980 samen met minister Van Agt de Wet openbaarheid van bestuur tot stand
- Bracht in 1980 samen met minister De Ruiter een wet tot stand die regelt dat leden van vertegenwoordigende lichamen via de kantonrechter een regeling voor verlof voor het bijwonen van vergaderingen kunnen afdwingen
- Bracht in 1981 de Wet rampenplannen tot stand, die gemeenten verplicht een gemeentelijk rampenbestrijdingsplan op te stellen
- Bracht in 1981 de Wet gemeentelijke herindeling Zuid-Limburg tot stand, waarbij onder meer Heerlen en Hoensbroek worden samengevoegd en een nieuwe gemeente Landgraaf wordt gevormd door samenvoeging van Schaesberg, Nieuwenhagen en Ubach over Worms. In totaal worden 53 gemeenten opgeheven en 18 nieuwe gevormd.
- Diende in 1981 een wetsvoorstel in tot splitsing van de provincie Zuid-Holland; dit voorstel werd in 1984 ingetrokken
- Diende in 1981 samen met minister De Ruiter een voorstel voor een nieuwe Politiewet in; dit voorstel werd in 1985 ingetrokken
- Voerde als minister verschillende kortingen door op de ambtenarensalarissen
- Tijdens zijn ministerschap vond de behandeling in eerste lezing van de Grondwetsherziening plaats. Voorstellen die hij verdedigde waren onder meer het afschaffen van het ritueel van openen en sluiten van Kamerzittingen, de zelfstandige keuze van de Kamervoorzitters, de verkiezing van de Eerste Kamer voor vier jaar en afschaffing van de verkiezing per groep van provincies en de verankering van burgerrechten (zoals een discriminatieverbod) in de Grondwet.
- Stelde een Directie Minderheden in en was in 1981 eerste ondertekenaar van de Nota Minderhedenbeleid. Uitgangspunt daarvan was het totstandkomen van een samenleving waarin de in Nederland verblijvende leden van minderheidsgroepen afzonderlijk en als groep een gelijkwaardige plaats en volwaardige ontplooiingskansen hebben. Om dat te bereiken komt er een achterstandsbeleid, anti-discriminatiebeleid en beleid met betrekking tot participatie, emancipatie en cultuurbeleving (o.a. behoud van eigen cultuur en taal).
- Belangrijke benoemingen tijdens zijn ministerschap: Vonhoff (VVD, Commissaris van de Koningin in Groningen), Van Dijke (CDA, Commissaris van de Koningin in Utrecht), Borrie (PvdA, burgemeester van Eindhoven), Vos-van Gortel (VVD, burgemeester van Utrecht), Goekoop (VVD, burgemeester van Leiden) en Scholten (CDA, vice-president van de Raad van State
bron:http://www.parlement.com/9291000/biof/01542
pi_32542897
HANS WIEGEL

mijn held
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32542932
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:03 schreef Meki het volgende:
HANS WIEGEL

mijn held
Je weet niet wat je zegt man.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  donderdag 24 november 2005 @ 18:05:38 #59
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32542953
Ik steun Wiegel absoluut in deze. Ik ben ook blij dat er eindelijk iemand binnen de VVD is die in het openbaar afgeeft op de waardeloze ayaan hirsi ali.
pi_32542962
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:04 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Je weet niet wat je zegt man.
jawel wil je een bevestiging erbij ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32542974
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:26 schreef fayle het volgende:
Zijn opmerking over haar kamerwerk is natuulrijk kinderachtig maar in geheel dezelfde lijn als haar opmerkingen over hem.
Welk kamerwerk? Zo vaak is ze niet in de kamer te vinden.
pi_32543053
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:06 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Welk kamerwerk? Zo vaak is ze niet in de kamer te vinden.
Het is wederom makkelijk bashen van Ali hier.
Ik dacht dat er hier op Wiegel gegeild dient te worden.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  donderdag 24 november 2005 @ 18:12:41 #63
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32543107
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:09 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Hirsi Ali & kamerwerk is hetzelfde als een zwarte en werken
pi_32543198
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:12 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Hirsi Ali & kamerwerk is hetzelfde als een zwarte en werken
Ik zag laatst Eerdmans op straat en toen vroeg een typische Rotterdammer aan Eerdmans wat ie nu gedaan had in die tijd dat hij al in de kamer zit. Eerdmans kwam niet verder dan dom stamelen en ontwijkende antwoorden geven.

Zo zijn er nog 149 anderen die geen goed antwoord kunnen geven.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32543204
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:09 schreef George-Butters het volgende:
Het ging ook over Wiegel, ik betoogde dat hij gelijk had met zijn uitspraak, ter illustratie van dezelfde site:
quote:
activiteiten
als parlementariër
- Interpelleerde in 2004 minister Verdonk over het achterlaten van vrouwen in Marokko
Dit was inderdaad makkelijk scoren.
bron:http://www.parlement.com/9291000/biof/02411
pi_32543277
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:17 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Ik zag laatst Eerdmans op straat en toen vroeg een typische Rotterdammer aan Eerdmans wat ie nu gedaan had in die tijd dat hij al in de kamer zit. Eerdmans kwam niet verder dan dom stamelen en ontwijkende antwoorden geven.

149 is misschien wat overdreven er zijn echt wel keihard werkende kamerleden met veel hart voor de zaak. Maar of AHA en in het verleden Wiegel daaronder vallen is een goede vraag.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32543305
quote:

Toch is het lijstje van Eerdmans wel wat meer gevuld dan die van AHA:
quote:
als parlementariër
- Diende in 2002 samen met zijn fractiegenoot Stuger een initiatiefvoorstel in over het invoeren van een minimumstraf voor bepaalde geweldsdelicten
- Diende in 2002 een initiatiefwet in om de maximumstraf voor verboden wapenbezit te verhogen. Dit voorstel werd in 2005 ingetrokken, nadat het beoogde doel via amendering van het wetsvoorstel herijking strafmaxima gerealiseerd was.
- Interpelleerde in 2003 de ministers Donner en Remkes over winkelcriminaliteit
- Diende in 2004 samen met G. Wilders (Groep-Wilders) een initiatiefvoorstel in om civielrechtelijk optreden tegen organisaties die bij plannen tot verstoring van de openbare orde misbruik maken van de rechtspersoonlijkheid van het kerkgenootschap
- Diende in 2004 en 2005 moties van wantrouwen in tegen minister Donner naar aanleiding van incidenten met TBS'ers die zich aan hun verlof hadden onttrokken. Beide moties werden verworpen.
- Pleitbezorger van zwaardere bestraffing van deelname aan terroristische organisaties, illegaal wapenbezit en ernstige dierenmishandeling
bron:http://www.parlement.com/9291000/biof/02411
  donderdag 24 november 2005 @ 18:22:22 #68
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32543315
quote:

[..]

Eerdmans heeft pas nog een rapport uitgegeven over de rechtsstaat waar ruim 3 maanden aan gewerkt is.
pi_32543376
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:22 schreef PLAE@ het volgende:

Eerdmans heeft pas nog een rapport uitgegeven over de rechtsstaat waar ruim 3 maanden aan gewerkt is.
Oh, de Terreurfolder?

Of dat plan waarin hij voor jury rechtsspraak pleit in combinatie met 'Court TV'?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2005 18:27:30 ]
pi_32544804
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:29 schreef thabit het volgende:
Ach, die hele Hans Wiegel is een zwaar gedegenereerde versie van Hendrik Lenstra.

[afbeelding]
Kan jij niet gewoon in WFL blijven ofzo? Hier heb je duidelijk niets te zoeken, en kan je alleen een beetje lopen trollen en schelden op rechts...
Power perceived is power achieved.
  donderdag 24 november 2005 @ 19:24:59 #71
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32544915
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, de Terreurfolder?

Of dat plan waarin hij voor jury rechtsspraak pleit in combinatie met 'Court TV'?

misschien een klein onderdeel van t rapport. Maar geen idee wat dat te maken heeft met wel of niet werken.
pi_32546615
Wiegel is een van de beste politici die Nederland heeft voorgebracht. Ontzettend goed in het debat en prima in staat om zichzelf te verkopen. Het is altijd genieten als hij op de tv is. Daar kan bijvoorbeeld Joep van 't Hek nog iets van leren.

Met zijn ideeen heb ik echt helemaal niets. Qua visie heeft hij maar weinig te bieden en als hij al iets te melden heeft, dan is het vaak achterhaald jaren 70 gewauwel. De man leeft niet meer in deze tijd.

Hirsi Ali is natuurlijk de grootst mogelijke tegenpool. Ze is een slechte politica. Als ik haar hoor spreken, dan krijg ik kromme tenen. Ze is niet diplomatiek, ze brengt het slecht. Desondanks heeft ze wel visie. Zij weet wel wat er mis is. Over haar oplossingen kunnen we discussieren, maar ze heeft wel het lef om de problemen rondom de islam te bespreken.

Wiegel durft dat niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_32547220
Wiegel is leuk voor het debat, verder niet iemand die je op een belangrijke plek wil zien (bijvoorbeeld als belanghebbende partij in de gezondheidszorg), maar met dit is hij op de goede weg. Hirsi Ali moet gewoon weg. Ze is een groter gevaar dan de vermeende moslimdreiging waar ze maar over blijft dooremmeren. Misschien dat ze iets leuks met Wilders kan starten, dan zou ze alle vrijheid hebben om te provoceren wat ze wil.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  † In Memoriam † donderdag 24 november 2005 @ 22:19:43 #74
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_32550193
quote:
Op donderdag 24 november 2005 09:56 schreef sigme het volgende:

Ze is volksvertegenwoordigster en mag daaraan op iedere manier die haar zint invulling geven binnen de grenzen van de wet.
Binnen de grenzen van de wet.
Opruiing mag niet.
  donderdag 24 november 2005 @ 23:01:04 #75
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_32551585
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:28 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Jij roddelt met je huisgenotes over mij, terwijl ik gvd nog steeds niet weet wie jij bent
Was het HV v D?
Whehe.

Ja die is het. Ze weet dus niet dat ik je van fok ken. Maar ze vertelde gewoon met wat voor iemand ze geluncht had en in combinatie met je profiel/fobo-gegevens kon het niet meer anders. Zeg haar maar niets over fok! trouwens, we discussiëren thuis al genoeg.

Wat wel leuk is trouwens.
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:29 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Overigens:
Nee, Wiegel wordt geen lijsttrekker. Misschien (mijn hoop ) wel premier kandidaat. (PvdA stijl, maar dan zonder stiekem gedoe over wie-het-wordt)
Nee, lijsttrekker sowieso niet. Maar ik denk dat hij ook geen premier kandidaat durft te zijn, zeker niet als de VVD laag in de peilingen blijft staan. Daar verbindt hij zich niet aan.

Dat met de PvdA was inderdaad wel suf, ze hadden gewoon al eerder Cohen of Stekelenburg naar voren moeten schuiven.
pi_32555563
quote:
- Stelde een Directie Minderheden in en was in 1981 eerste ondertekenaar van de Nota Minderhedenbeleid. Uitgangspunt daarvan was het totstandkomen van een samenleving waarin de in Nederland verblijvende leden van minderheidsgroepen afzonderlijk en als groep een gelijkwaardige plaats en volwaardige ontplooiingskansen hebben. Om dat te bereiken komt er een achterstandsbeleid, anti-discriminatiebeleid en beleid met betrekking tot participatie, emancipatie en cultuurbeleving (o.a. behoud van eigen cultuur en taal).
Het valt me op dat niemand dit stukje opgevallen is in het CV van Wiegel. Het is niet zo gek dat Wiegel geen uitspraken doet over de huidige problemen rond immigratie en integratie, hij is er namelijk zelf rechtstreeks verantwoordelijk voor.
pi_32556079
Hans, je bent mijn nieuwe premier!
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
  vrijdag 25 november 2005 @ 08:46:05 #78
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_32558336
Slim ook van die ondervoede Afrikaan, om Wiegel aan te vallen in zijn doen en laten. Waarschijnlijk haar politieke ondergang. Niet dat ik daar rouwig om ben natuurlijk.
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2005 @ 09:34:47 #79
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_32559075
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 08:46 schreef ShaoliN het volgende:
Slim ook van die ondervoede Afrikaan, om Wiegel aan te vallen in zijn doen en laten. Waarschijnlijk haar politieke ondergang. Niet dat ik daar rouwig om ben natuurlijk.
Snap sowieso niet wat madam nog daadwerkelijk concreet doet voor haar functie (hebben ze daar bij de VVD geen takenpakket/functieomschrijving meer?)
pi_32559192
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 09:34 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Snap sowieso niet wat madam nog daadwerkelijk concreet doet voor haar functie (hebben ze daar bij de VVD geen takenpakket/functieomschrijving meer?)
Haar politieke standpunten inbrengen in het maatschappelijk debat

Nogal effectief, mag ik wel zeggen. In de zin dat ze het debat aanjaagt, niet in de zin dat ze gelijk krijgt.

Ze kiest daarvoor (ook / vaak) andere middelen dan spreken in de Tweede kamer of het opstellen van moties of amendementen en dergelijke. Ik denk dat ze inschat dat ze meer bereikt via hun debat onder de burgers dan tussen politici. Al dan niet terecht.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 25 november 2005 @ 09:44:01 #81
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_32559227
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 09:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Haar politieke standpunten inbrengen in het maatschappelijk debat

Nogal effectief, mag ik wel zeggen. In de zin dat ze het debat aanjaagt, niet in de zin dat ze gelijk krijgt.

Ze kiest daarvoor (ook / vaak) andere middelen dan spreken in de Tweede kamer of het opstellen moties of amendementen en dergelijke. Ik denk dat ze inschat dat ze meer bereikt via hun debat onder de burgers dan tussen politici. Al dan niet terecht.
Standpunten??? Haar standpunt bedoel je? Moslims zijn stout. Het is net een plaat die blijft hangen. Maar ondertussen kost ze wel klauwen vol geld met al haar bewaking e.d. Ik hoop dat ze met die storm van vandaag terugwaait naar het land van herkomst.
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:24:33 #82
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_32564607
Wiegel voor president, stemmenkanon voor de VVD en een uiterst betrouwbare man. Wiegel de man!
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:07:07 #83
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_32567792
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:01 schreef Pool het volgende:

[..]

Whehe.

Ja die is het. Ze weet dus niet dat ik je van fok ken. Maar ze vertelde gewoon met wat voor iemand ze geluncht had en in combinatie met je profiel/fobo-gegevens kon het niet meer anders. Zeg haar maar niets over fok! trouwens, we discussiëren thuis al genoeg.

Wat wel leuk is trouwens. [afbeelding]
[..]
Ik ben er nu ook eindelijk achter hoe je heet Overigens heb ik niets over Fok gezegd.
quote:
Nee, lijsttrekker sowieso niet. Maar ik denk dat hij ook geen premier kandidaat durft te zijn, zeker niet als de VVD laag in de peilingen blijft staan. Daar verbindt hij zich niet aan.

Dat met de PvdA was inderdaad wel suf, ze hadden gewoon al eerder Cohen of Stekelenburg naar voren moeten schuiven.
VVD laag in de peilingen? Als enige coalitie partij staan ze niet op verlies in de peilingen. De aankondiging van Wiegel als premier kandidaat levert zo 5, 6 zetels op.
Uiteraard duurt het nog even (lees: er hangt veel af van de gemeenteraadsverkiezingen en provinciale verkiezingen mrt 07). Het is premier of niets voor hem.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:11:49 #84
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32567918
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 09:44 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Standpunten??? Haar standpunt bedoel je? Moslims zijn stout. Het is net een plaat die blijft hangen. Maar ondertussen kost ze wel klauwen vol geld met al haar bewaking e.d. Ik hoop dat ze met die storm van vandaag terugwaait naar het land van herkomst.
Ik hoop het eigenlijk niet.
Weet je wat klauwen met geld kost? Al die kutbackbenchers die daar recht vanuit zo'n bestuurlijk hogeschooltje of politicologieopleidinkje op het pluche rollen en vervolgens nooit wat van zich laten horen.
Dan doet Ali het toch beter.
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:13:09 #85
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_32567974
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:11 schreef Floripas het volgende:

[..]

Weet je wat klauwen met geld kost? Al die kutbackbenchers die daar recht vanuit zo'n bestuurlijk hogeschooltje of politicologieopleidinkje op het pluche rollen en vervolgens nooit wat van zich laten horen.
Dat een kamerlid niet 7x per week met z'n smoel op de TV is, wil ab-so-luut niet zeggen dat het een slecht kamerlid is!
Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat de kamerleden die 1, 2, max 3 x per jaar de media halen de beste kamerleden zijn.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_32572305
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:11 schreef Floripas het volgende:
Een goedemiddag overigens.
Ali laat constant wat van zich horen, alleen is ze nooit in de kamer te vinden. En alles wat ze zegt, werkt nogal contraproductief, dus dat maakt het ook niet goed. Misschien kan jij me trouwens eens uitleggen waarom links over het algemeen nog best wel te spreken is over Ali? Ik vind Wilders nog een gematigde centrist vergeleken bij haar, reacties hier aub: Steun Ayaan Hirsi Ali en Nederland wordt vanzelf beter
pi_32575647
Jezus zeg, Wiegel is zelfs nog van voor mijn tijd Stelletje bejaarden
pi_32580400
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 19:21 schreef Godslasteraar het volgende:
Jezus zeg, Wiegel is zelfs nog van voor mijn tijd Stelletje bejaarden
Als je jong bent, ben je hot, als je ouder wordt raak je langzaam aan overbodig en als je nog ouder wordt ben je legendarisch. Ziehier Hans Wiegel
pi_32582214
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:54 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Als je jong bent, ben je hot, als je ouder wordt raak je langzaam aan overbodig en als je nog ouder wordt ben je legendarisch. Ziehier Hans Wiegel
Was Wiegel dan ooit 'hot''. volgens mij was Wiegel een geweldige zeperd die snel weggepromoveerd werd naar een functie waar ie minder schade kon aanrichten. Sindsdien roept ie zo nu en dan wat, vooral in verkiezingstijd, wat eigenlijk alleen binnen de VVD tot wat krampjes leidt. Lachkrampjes óf buikkrampjes. Mischien ook wel allebei tegelijk.
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:04:04 #90
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32582365
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:58 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Was Wiegel dan ooit 'hot''. volgens mij was Wiegel een geweldige zeperd die snel weggepromoveerd werd naar een functie waar ie minder schade kon aanrichten. Sindsdien roept ie zo nu en dan wat, vooral in verkiezingstijd, wat eigenlijk alleen binnen de VVD tot wat krampjes leidt. Lachkrampjes óf buikkrampjes. Mischien ook wel allebei tegelijk.
Zo ervaar ik het ook. Hij is redelijk snel van de voorgrond verdwenen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32582516
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:04 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Zo ervaar ik het ook. Hij is redelijk snel van de voorgrond verdwenen.
Ja, die indruk heb ik dus ook. Maar ik was in die tijd een jaar of acht. Jimmy Carter kan ik me nog wel herinneren, maar verder? Neeuh. En hoe oud zijn die mensen die nu opeens zo idolaat zijn van Wiegel dat ze zich hem nog zo goed kunnen herinneren. Wiegel doet het leuk als een variant op die twee oude mannetjes in de Muppetshow. Wat natuurlijk wel geestig kan zijn, maar meer ook niet.
pi_32589453
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:58 schreef Godslasteraar het volgende:
Was Wiegel dan ooit 'hot''. volgens mij was Wiegel een geweldige zeperd die snel weggepromoveerd werd naar een functie waar ie minder schade kon aanrichten.
Kan je ook onderbouwen waarom het zo'n zeperd was?
pi_32590565
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 09:35 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Kan je ook onderbouwen waarom het zo'n zeperd was?
Het kabinet van 'puinruimers' beloofde in 1977 de werkloosheid in te dammen, de inflatie terug te dringen en het financieringstekort te verkleinen, maar deed precies het tegenovergestelde. Frans Andriessen, min. van Financiën,vond het beleid zó slap en ambitieloos dat hij niets anders kon bedenken dan zijn ontslag in te dienen.

-------------------

Op zijn derstigste werd Wiegel fractieleider, op zijn 36ste minister van Binnenlandse zaken en vice-premier in het kabinet van Agt/Wiegel (1977-1981)

In 1968 schreef hij, onder de titel Een partijtje libre, een reactie op het beroemde PvdApamflet Tien over rood. Hij scheef het 87 pagina's tellende,zoals hij het zelf noemde,'pretentieloze werkje' tijdens het kerstreces van 1967. Meer pogingen zijn gedachtegoed op papier te stellen heeft hij niet gedaan.

Als minister van Binnenlandse zaken stelde Wiegel de Directie Minderheden in en was hij (in 1981) de eerste ondertekenaar van de Nota Minderhedenbeleid. Uitgangspunt was het 'totstandkomen van een samenleving waarin de groep in Nederland verblijvende minderheden afzonderlijk en als groep een gelijkwaardige plaats en volwaardige ontplooiingskansen werd geboden'. Om dat te bereiken introduceerde Wiegel het achterstandsbeleid, anti-discriminatiebeleid en beleid met betrekking tot participatie, emancipatie en cultuurbeleving.

Na zijn glorietijd in Den Haag is Wiegel de provincie ingedoken, twee volle termijn als commisaris der Koningin, in Friesland. Over de aard van dat werk heeft hij zich altijd wat lacherig getoond.

Daarna (in 1995) is Wiegel voorzitter van de branchevereniging Zorgverzekeraars Nederland geworden.
Met dank aan HP de Tijd; 2005 nr 25

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 26-11-2005 12:08:29 ]
pi_32591262
Ik heb altijd wel een sympathie voor Wiegel. Hij lijkt mij ook op dit moment een prima persoon met de uitstraling om dit land te leiden.
  zaterdag 26 november 2005 @ 12:27:04 #95
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_32592072
Het lijkt erop dat de VVD meer Wiegel steunt dan Hirsi Ali in deze kwestie, zie: Hirsi Ali krijgt uitbrander van Van Aartsen

Maar het blijft hoe dan ook een situatie waar de VVD alleen maar door kan verliezen (en in de peilingen al heeft verloren), met twee 'kemphanen' die beide veel aanhang hebben. Het symboliseert de strijd tussen het liberalisme en het conservatisme binnen die partij die ook al met de kwestie Wilders bloot werd gelegd. En zolang deze onduidelijkheid blijft, schrikken ze zowel de liberalen als de conservatieven af die ze voorheen als enige rechtse partij van Nederland makkelijker konden lokken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 26 november 2005 @ 12:59:47 #96
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_32592788
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:27 schreef Sidekick het volgende:
Het lijkt erop dat de VVD meer Wiegel steunt dan Hirsi Ali in deze kwestie, zie: Hirsi Ali krijgt uitbrander van Van Aartsen

Maar het blijft hoe dan ook een situatie waar de VVD alleen maar door kan verliezen (en in de peilingen al heeft verloren), met twee 'kemphanen' die beide veel aanhang hebben. Het symboliseert de strijd tussen het liberalisme en het conservatisme binnen die partij die ook al met de kwestie Wilders bloot werd gelegd. En zolang deze onduidelijkheid blijft, schrikken ze zowel de liberalen als de conservatieven af die ze voorheen als enige rechtse partij van Nederland makkelijker konden lokken.
En het grappige is dat nu de conservatief de liberaal conservatisme verwijt.
Ik volg ze echt niet meer daar.
pi_32592819
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:08 schreef sigme het volgende:
Het kabinet van 'puinruimers' beloofde in 1977 de werkloosheid in te dammen, de inflatie terug te dringen en het financieringstekort te verkleinen, maar deed precies het tegenovergestelde. Frans Andriessen, min. van Financiën,vond het beleid zó slap en ambitieloos dat hij niets anders kon bedenken dan zijn ontslag in te dienen.
Toch mag gezegd gezegd worden dat het kabinet van Agt uiteindelijk wel een bezuinigingsprogramma heeft doorgevoerd, dat het te weinig en te laat was heeft weinig met Wiegel (die overigens de situatie al begin jaren '70 juist analyseerde) te maken, meer met de oppositie waar Van Agt mee te maken kreeg vanuit zijn eigen partij, waardoor het kabinet uberhaupt ternauwernood de eindstreep heeft gehaald.
quote:
Op zijn derstigste werd Wiegel fractieleider, op zijn 36ste minister van Binnenlandse zaken en vice-premier in het kabinet van Agt/Wiegel (1977-1981)

In 1968 schreef hij, onder de titel Een partijtje libre, een reactie op het beroemde PvdApamflet Tien over rood. Hij scheef het 87 pagina's tellende,zoals hij het zelf noemde,'pretentieloze werkje' tijdens het kerstreces van 1967. Meer pogingen zijn gedachtegoed op papier te stellen heeft hij niet gedaan.
Dit is feitelijk onjuist, hij heeft meer publicaties op zijn naam staan:
quote:
publicaties van
- "Vrijheid, Werk, Samenwerking" (1977) (V.V.D.-verkiezingsprogramma)
- "Een Partijtje Libre" (1968)
- "De Geloofwaardigheid van een Alternatief" (1974)
- Publicaties in verscheidene periodieken
Dat hij inderdaad niet bevangen geweest is van een overdreven publicatiekoorts of een neiging oplossingen alleen aan de oppervalkte door middel van regeltjes te bewerkstelligen klopt, waarom hij daar niet zo in gelooft geeft hij in zijn publicatie van 1968 mooi weer: 'Dat het in ons land niet zo goed gaat en veel beter kan, daar is ieder nu wel van overtuigd. Maar de ellende zit hem minder in de ongeschreven regels dan in de houding van de politieke partijen en de mentaliteit van politici. De democratie wordt niet gered of om hals gebracht door wetten, maar door mensen. Twintig kamerleden van groot kaliber in het parlement zijn betere heelmeesters voor de malaise dan wat voor verandering van ons kiesstelsel ook.' Wat een aardig revolutionair standpunt was in een tijdperk van onwrikbaar maakbaarheidsgeloof. Verder is Wiegel trouwens een pragmaticus bij uitstek, nooit te beroerd om zijn standpunten te toetsen aan het hier en nu.
quote:
Als minister van Binnenlandse zaken stelde Wiegel de Directie Minderheden in en was hij (in 1981) de eerste ondertekenaar van de Nota Minderhedenbeleid. Uitgangspunt was het 'totstandkomen van een samenleving waarin de groep in Nederland verblijvende minderheden afzonderlijk en als groep een gelijkwaardige plaats en volwaardige ontplooiingskansen werd geboden'. Om dat te bereiken introduceerde Wiegel het achterstandsbeleid, anti-discriminatiebeleid en beleid met betrekking tot participatie, emancipatie en cultuurbeleving.
Dit was eigenlijk de eerste erkenning van het feit dat er een probleem was, de oplossingen die werden aangedragen doen wat gedateerd aan, maar waren toch nog altijd beter dan de mentaliteit van "We doen gewoon alsof het probleem niet bestaat." Overigens bestond er brede consensus voor dit plan.
quote:
Na zijn glorietijd in Den Haag is Wiegel de provincie ingedoken, twee volle termijn als commisaris der Koningin, in Friesland. Over de aard van dat werk heeft hij zich altijd wat lacherig getoond.
Wiegel staat bekend om zijn relativeringsvermogen, ik denk dat de schrijver daar een beetje mee in de war is. Overigens is Wiegel's terugkeer naar de landelijke politiek toen actief tegengehouden door de Friezen die hem absoluut niet kwijt wilden. Kennelijk deed hij het daar toch niet zo verkeerd.
quote:
Daarna (in 1995) is Wiegel voorzitter van de branchevereniging Zorgverzekeraars Nederland geworden.
Met dank aan HP de Tijd; 2005 nr 25
Geen nieuws goed nieuws dan maar?
Overigens een mooi stukje uit de Elsevier van vandaag:
quote:
zaterdag 26 november 2005 11:45

Zetelverlies VVD; Hirsi Ali op vingers getikt
VVD-aanvoerder Jozias van Aartsen heeft Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali op de vingers getikt voor haar kritiek op oud-partijleider Hans Wiegel. Ze had 'niet zo schamper en op zo'n schampere toon moeten spreken over het erelid van haar en onze partij,' zei Van Aartsen op een partijbijeenkomst in Amsterdam.

Hirsi Ali noemde Wiegel in een interview een 'reactionair conservatief' (lees Hirsi Ali; Wiegel woont in Het Land van Ooit). Later schreef het Kamerelid Wiegel een brief, waarin ze hem verweet dat hij zich niet te verdiepte in de problemen van integratie en immigratie. 'Zo gaan wij niet met Hans Wiegel om,' reageerde Van Aartsen op het partijcongres.

Hirsi Ali zette zich ook nadrukkelijk af tegen artikel 23 over de vrijheid van onderwijs. Volgens Van Aartsen is de VVD geen voorstander van afschaffing van dat grondwetsartikel 'en dat had zij erbij moeten zeggen'.

Zetelverlies
Sinds de ruzie tussen het Kamerlid Hirsi Ali en partijcoryfee Wiegel heeft de VVD drie zetels verloren in de peilingen. Coalitiegenoten CDA en D66 profiteerden hiervan: zij kregen er een zetel bij, net als de PvdA.

Uit een onderzoek van Maurice de Hond bleek zaterdag dat een meerderheid van de Nederlanders (51 procent) het niet eens is met de kritiek van Hirsi Ali op Wiegel. Ook de meeste VVD-kiezers kiezen partij voor Hans Wiegel. Bijna tweederde (66 procent) van hen vindt dat Wiegel geen 'reactionair conservatief' is.

Fanatiek
Ook is acht van de tien VVD'ers (79 procent) het eens met de kritiek van Wiegel op Hirsi Ali, dat zij 'niet zo fanatiek' moet zijn. Ook 77 procent van alle Nederlandse kiezers steunt Wiegel hierin.

Wiegel zei dit in een open brief in Trouw. De brief was naar eigen zeggen een 'welgemeend advies' aan het kamerlid. Het advies van Wiegel luidde: 'Niet op de persoon spelen, geen wiggen drijven, niet zo fanatiek, respect voor andersdenkenden en verdraagzaamheid: zo kunnen wij onze Nederlandse samenleving versterken en een toekomst bieden' (lees Wiegel reageert op Hirsi Ali in open brief).
bron:http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/75293/index.html
pi_32593844
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:27 schreef Sidekick het volgende:

Liberalisme en conservatisme zijn vage begippen.
En eigenlijk zijn ze onbruikbaar geworden door die vaagheid.
Als 'conservatisme' = behoudzucht....
Dan kun je dat op Wilders toepassen dat uitbanning van de islamieten neer komt op een situatie van vroeger. Of je kunt stellen dat Wilders juist niet de status quo voorstaat maar naar een nieuwe situatie toe wilt.
Maar geldt die behoudzucht ook voor mevr Hirshi Ali? Haar situatie van vroeger is een islamitisch milieu, waar ze zich nu tegen afzet.
Zij en Wilders willen de islam de wereld uit, dus juist niet behoud van de status quo.
Wiegel wil de situatie van artikel 23 behouden.. Dus niet Hirshi Ali en Wilders zijn conservatief, maar hij..
Anderzijds kun je stelllen dat Wiegel niet geforceerd terugkeren wil naar vroeger en pleit voor leren samenleven van de bevolkingsgroepen ipv de nieuwkomers te willen uitbannen of persé te willen hervormen tot 'echte' Nederlander.
Liberaal is hij dan door het recht van anderszijn te erkennen, door het recht van de burger te respecteren dat zij zelf bepalen hoe hun kinderen te onderwijzen.
Maar er was ook altijd een ander liberaal standpunt dat de Staat alleen openbaar onderwijs dient te financieren.
In de 19e eeuw was het liberalisme voorstander van censuskiesrecht, dus voorstander van de dictatuur van de rijke mannen. Slechts een minderheid van vrijzinnige liberalen waren vóór algemeen kiesrecht (alleen voor mannen) en zij schaarden zich hiermee aan de zijde van de marxisten die de eigenlijke dragers van het idee van algemeen kiesrecht waren.
Dus het liberalisme was toen al conservatief, want zij wilde de status quo bewaren.
Is de intolerantie en de vastbeslotenheid van Wilders en Hirshi Ali de islam uit te bannen hetzelfde als 'behoudzucht' .. Ik kan geen ja zeggen hierop...dus twijfel ik of het woord conservatisme hier op zijn plaats is.
De tegenstelling binnen de VVD lijkt me beter samen te vatten als intolerantie versus tolerantie.
Overigens ben ik sinds deze week fan van die ouwe reactionair
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:10:14 #99
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_32594162
Conservatief zou ik hier niet opvatten als 'behoudzucht'. Dan kom je er inderdaad niet uit.

Het gaat meer om de stroming die kiest voor veel economische vrijheid, maar minder individuele morele vrijheid. Dus voor het vastleggen van bepaalde culturele normen en waarden en het opleggen daarvan aan iedereen in de samenleving. Natuurlijk zijn er binnen het conservatisme dan ook weer bepaalde stromingen.
  zaterdag 26 november 2005 @ 17:29:10 #100
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32598651
Ali schiet in haar eigen voeten.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')