Hebben de modjes wat te doen en Terrorrobbie wat te zeiken.quote:Op woensdag 23 november 2005 23:04 schreef neilpad het volgende:
Shevchenko dus maar het zal wel expres gedaan zijn
Gelukkig dat ie tegen PSV niks kon brengen.
Je bedoelt zeker Ronaldinho en niet die dikkequote:Op woensdag 23 november 2005 22:59 schreef tong80 het volgende:
Een voetballer uit een klein land.
Tong was bang dat ie zoals Georg Best Ryan Gigs en Jari nooit op een groot toernooi zou kunnen schitteren. Maar dank god dat zijn talent wel genoeg was zodat we hem gaan zien schitteren op het WK in Duitsland.
Vanavond was ie weer briljant en scoorde 4 treffers in the CL.
Samen met Ronaldho de meester van het spel tegenwoordig.
Uniek talent, unieke scorer. De grootste van zijn generatie.
[afbeelding]
mooie foto'squote:Op woensdag 23 november 2005 23:11 schreef Henkmanz het volgende:
Shevchenko is al een langere tijd mijn grote held; op andere fora is mijn nick daarom ook shevhenko
[afbeelding]
Deze vent weet áltijd op de goede plek te staan op het goede moment. Was ook duidelijk te merken in de tijd dat hij aan de kant zat bij Milan vanwege zijn enkel. Met Inzaghi en Vieri alleen lukt het niet, Shev moet er gewoon bij staan. Gewéldige spits.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vergeet Rebrov nietquote:Op donderdag 24 november 2005 16:15 schreef TimoBasso het volgende:
Dinamo Kiev + Andrei
Goude combi was dat
Inderdaadquote:Op donderdag 24 november 2005 16:15 schreef TimoBasso het volgende:
Dinamo Kiev + Andrei
Goude combi was dat
ach, Inter kan maar dromen van een CL-finale ...quote:Op donderdag 24 november 2005 21:52 schreef the_legend_killer het volgende:
Die gemiste penal CL finale 2005
Omdat ik al sinds 2002 ben aangemeld hier en toen nog geen flauw benul had wie Shevchenko wasquote:
klopt het dat het hier niet pipo inzaghi betreft maar simoni inzaghi?quote:Op donderdag 24 november 2005 16:20 schreef Lionheaad het volgende:
De eerste die 4 uitdoelpunten maakt in de EC1
van Basten, Inzaghi, Dado Prso en van Nistelrooy hebben het wel in een thuiswedstrijd geflikt.
pipo inzaghiquote:Op vrijdag 25 november 2005 14:34 schreef placebeau het volgende:
[..]
klopt het dat het hier niet pipo inzaghi betreft maar simoni inzaghi?
(als mijn geheugen me niet in de steek laat)
quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:26 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Omdat ik al sinds 2002 ben aangemeld hier en toen nog geen flauw benul had wie Shevchenko was.
Topspits blijkt maar weer eensquote:Sjevtsjenko Europees topscorer
Uitgegeven: 5 april 2006 07:45
Laatst gewijzigd: 5 april 2006 07:45
MILAAN - Spits Sjevtsjenko van AC Milan is dinsdag topscorer aller tijden geworden in het Europacupvoetbal. De Oekraïner kwam met zijn goal in de kwartfinale tegen Olympique Lyon op een totaal van 52 doelpunten en heeft er nu één meer dan Raul van Real Madrid.
Sjevtsjenko tilde met zijn late goal de overwinning van AC Milan naar 3-1. Hij maakte negentien van zijn Europese doelpunten voor Dinamo Kiev en heeft er nu 33 ingelegd voor de Italiaanse topclub.
Raúlquote:en heeft er nu één meer dan Raul van Real Madrid.
Dat was idd een goede combinatie .quote:Op donderdag 24 november 2005 16:15 schreef TimoBasso het volgende:
Dinamo Kiev + Andrei
Goude combi was dat
Ja, 29quote:Op woensdag 5 april 2006 15:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Speelt niet zijn sterkste seizoen.. geld voor heel Milaan overigens.
Vooral in Lyon had hij er minstens twee in moeten leggen.. Maar gister was ie weer van grote waarde.
Echt een topspits.. hij is nu? 29?
Wat heet niet zijn beste seizoen... 19 goals uit 24 Serie A-duels, niet gek hoor.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Speelt niet zijn sterkste seizoen.. geld voor heel Milaan overigens.
Vooral in Lyon had hij er minstens twee in moeten leggen.. Maar gister was ie weer van grote waarde.
Echt een topspits.. hij is nu? 29?
Hij scoort ook vaak wanneer het moet, hij scoort zo vaak de 1e, enige of winnende goal.quote:Op woensdag 5 april 2006 19:54 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wat heet niet zijn beste seizoen... 19 goals uit 24 Serie A-duels, niet gek hoor.
Oh.. ik wist niet dat ie zoveel wedstrijden had gemistquote:Op woensdag 5 april 2006 19:54 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wat heet niet zijn beste seizoen... 19 goals uit 24 Serie A-duels, niet gek hoor.
Dat is zijn grootste kwaliteit. Ze zijn vrijwel altijd beslissend.quote:Op woensdag 5 april 2006 19:55 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Hij scoort ook vaak wanneer het moet, hij scoort zo vaak de 1e, enige of winnende goal.
Zou doodzonde zijn wanneer hij naar Chelsea vertrekt, maar ik ben wel benieuwd wat hij in Engeland zou kunnen.quote:Chelsea await Shevchenko decision
Chelsea are hoping that AC Milan striker Andriy Shevchenko will confirm his intention to move to Stamford Bridge on Thursday afternoon. Milan have reportedly offered him a new deal which would keep him at the club on a £115,000 weekly wage until 2011. But Chelsea are prepared to pay £35m to bring the the 29-year-old to London on a four-year deal worth £130,000 a week.
"Shevchenko wants to leave but we will do everything we can to keep him," said Milan president Silvio Berlusconi. Chelsea owner Roman Abramovich has been keen to sign Shevchenko since taking charge of the club three years ago. He has never previously indicated an intention to move to Chelsea, but he appears to warmed to the idea this season.
Asked recently if he was heading for England, Shevchenko told Gazzetta dello Sport: "I'm considering it and you will know my decision on the 24th or 25th May. "I never said I had made my mind up to go to Chelsea. I just said that I was thinking about it for family reasons."
Shevchenko had said earlier this month that he was considering leaving the club this summer for family reasons. He is married to American model Kristen Pazik, who is friendly with Abramovich's wife Irina. But he remains extremely popular with the Milan fans, who have a 10,000-signature petition urging him to stay.
He has insisted he would not be moving to Chelsea for financial reasons, saying: "When you play for a successful club, it is not easy to find the time to learn another language. I don't speak the language of my wife and my son."
Shevchenko joined Milan from Dynamo Kiev in 1999 and has scored 19 Serie A goals this season. He will captain Ukraine at the World Cup finals in Germany this summer.
Dat hij dat maar niet doet.quote:Op donderdag 25 mei 2006 09:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Zou doodzonde zijn wanneer hij naar Chelsea vertrekt, maar ik ben wel benieuwd wat hij in Engeland zou kunnen.
Hij moet naar Barca.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:39 schreef jojomen4 het volgende:
Sheva en Milan maken bekend dat ie gaat vertrekken!![]()
quote:Sjevtsjenko kiest voor familie en verlaat AC Milan
26/5/2006 18:44
Andrei Sjevtsjenko speelt komend seizoen niet meer in het shirt van AC Milan. De Oekraïnse aanvaller hoopt bij Chelsea te gaan voetballen.
'Ik neem deze beslissing vanwege mijn familie', legde Sjevtsjenko uit op de website van Milan. 'Ik bedank de club voor alles wat ze mij gegeven heeft. Er is ook geen probleem qua relatie met de club, en er is ook geen financieel probleem.'
Sjevtsjenko wil naar Engeland omdat hij en zijn Amerikaanse vrouw hun zoon Jordan Engelstalig willen opvoeden. 'Het is een overwinning van de Engelse taal op de Italiaanse taal', berustte voorzitter Adriano in het verlies van Sheva. 'Tot het moment dat deze persconferentie begon heb ik geprobeerd hem over te halen. We hebben er echt alles aan gedaan.'
'Het is zeer zeker de meest pijnlijke scheiding sinds ik bij Milan ben. De transferbesprekingen met Chelsea zullen echter niet makkelijk zijn', voorspelde Galliani. Het contract van de aanvaller loopt nog tot medio 2009 en hij had zelfs tot de zomer van 2011 kunnen bijtekenen. Milan legt zich echter neer bij het transferverzoek.
Sjevtsjenko speelde sinds 1999 bij Milan, waar hij uitgroeide tot idool. Dit seizoen maakte de 29-jarige international negentien goals. En in totaal scoorde hij in zeven seizoenen Serie A 127 keer voor de Rossoneri.
Jonge heeft toch weinig met geld te maken, alsof hij bij Milan van een minimumloon moest levenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:31 schreef Nashje het volgende:
Nooit geweten dat geld als familie dient voor Shevchenko.
ja hij heeft het gewoon gehad bij Milan en is aan een neiuwe uitdaging toequote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:09 schreef jojomen4 het volgende:
Dat dacht ik ook Chadi. Als ie naar een Engelse school gaat spreek ie perfect Engels (wat ie thuis ook gewoon kan spreken) en daarnaast zou die ook Italiaans leren omdat ie in Italie woont. Das alleen maar een plus.
Ik vind het een beetje slap verhaal maar wel goed voor het voetbal. Het zal wel betekenen dat de bal begint te rollen kwa spitsen van topclubs. Drogba zal wel moeten verdwijnen. Milan zou (al hebben ze die jonge jongen nog) ook wel wat moeten halen.
wat jij daar goed aan vindt voor het voetbal weet ik niet hoorquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:09 schreef jojomen4 het volgende:
Dat dacht ik ook Chadi. Als ie naar een Engelse school gaat spreek ie perfect Engels (wat ie thuis ook gewoon kan spreken) en daarnaast zou die ook Italiaans leren omdat ie in Italie woont. Das alleen maar een plus.
Ik vind het een beetje slap verhaal maar wel goed voor het voetbal. Het zal wel betekenen dat de bal begint te rollen kwa spitsen van topclubs. Drogba zal wel moeten verdwijnen. Milan zou (al hebben ze die jonge jongen nog) ook wel wat moeten halen.
Shevchenko is nog nooit ergens geflopt. Misschien is hij net dat extraatje dat Chelsea af maakt. Ik vind hem een geweldige speler, en met deze aankoop kan je weinig anders dan Chelsea feliciteren. Sowieso is er weinig aan te merken op hun aankoopbeleid. (Behalve dan dat ze zoveel geld te besteden hebben.) Ik heb iig niet zo'n hekel aan Chelsea als aan Real Madrid of Inter.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:48 schreef Trancelocator het volgende:
Chelsea wordt volgend seizoen Europees gezien weer een grote flop. Dat Shevchenko daar deel uit van wil maken moet hij zelf weten.
Zoals al eerder gezegd: bij Milan kreeg hij ook zat.quote:
Dat is nog maar de vraag, ze hebben met Shevchenko dan wel een spits die scoort, in tegenstelling tot waar ze nu mee zitten.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:48 schreef Trancelocator het volgende:
Chelsea wordt volgend seizoen Europees gezien weer een grote flop. Dat Shevchenko daar deel uit van wil maken moet hij zelf weten.
1.5quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:35 schreef Asskicker14 het volgende:
Shevchenko is al multimiljonair met laten we schatten 30 miljoen. Wat maakt het dan nog uit of je 1.5 miljoen vangt bij Milan of laten we zeggen 2.5 miljoen bij Chelsea. Kan mij niet voorstellen dat dat een rol speelt.
Bij wijze van voorbeeld.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 00:31 schreef snellejelle het volgende:
[..]
1.5gek.
hij verdient nu al minstens 7.0
Chelsea is alleen maar geld.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:35 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Jonge heeft toch weinig met geld te maken
Als ik Klaas Jan Huntelaar was, zou ik heel me leven bij Ajax blijven voetballen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:24 schreef ErikT het volgende:
[..]
Als ik Shevchenko was, zou ik na 7 jaar Italië ook wel eens in de Premier League willen voetballen.
Kutvergelijking.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 00:49 schreef Nashje het volgende:
[..]
Als ik Klaas Jan Huntelaar was, zou ik heel me leven bij Ajax blijven voetballen.
Kutargument dus.
Je denkt toch niet dat het in Engeland allemaal zuivere koffie is hé?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:04 schreef Trancelocator het volgende:
Ik kan me aan de andere kant wel voorstellen dat Shevchenko weg wil uit de ellende die de Serie A nu is.
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:04 schreef Trancelocator het volgende:
Ik kan me aan de andere kant wel voorstellen dat Shevchenko weg wil uit de ellende die de Serie A nu is.
Daar is de hel (nog) niet uitgebroken.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:06 schreef Radegast het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat het in Engeland allemaal zuivere koffie is hé?
Marseille is toch ook gewoon een nepclub?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 02:56 schreef Backdoorman het volgende:zie em nog liever bij Marseille de pannen van het dak spelen als bij die nep-club.
Dat doet het zekerquote:Op zaterdag 27 mei 2006 09:21 schreef twi het volgende:
Hoewel het pijn in de harten zal doen van de meeste Milan supporters
Maar je bent het toch wel me me eens dat hij ook al op leeftijd begint te komen? Kan je er beter nu 40 a 50 miljoen voor ontvangen, zodat je een vervanger kan kopen die een jaar of vijf a zes jonger is.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:44 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Dat doet het zeker
Ik vind het oprecht klote en hoop écht op een goeie vervanging. Shevchenko vervang je niet zomaar met de eerste de beste spits, hij is meer dan dat.
Alleen is Shevchenko stukken beter.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij lijkt precies op de Crespo transfer
Sheva is beter dan Crespo ooit was !! Eigenlijk zijn de enige valabele vervangers Eto'o en Henry. Maar die zijn niet vrij. Ik zie het iemand uit hte kwartet Torres - Ronaldo - Adriano - Ibrahimovic worden.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 14:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niet als de Crespo van het begin van de eeuw
Ehhhhh sorry hoor maar dat klopt dus echt niet. Italianen en Engels is een slechte combinatie. Vind maar eens een goede Engelse school. Vind maar eens mensen in je omgeving die goed Engels kunnen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:09 schreef jojomen4 het volgende:
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:17 schreef the_legend_killer het volgende:
Op sportief gebied gaat hij er gewoon op vooruit.
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:17 schreef the_legend_killer het volgende:
Voor het geld hoeft hij het echt niet te doen.
Op sportief gebied gaat hij er gewoon op vooruit.
Chelsea stelt HELEMAAL GEEN FUCK voor, vergeleken met Milan.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:30 schreef the_legend_killer het volgende:
Milan 2 landstitels 1999 en 2004.
1 CL 2003
1 coppa in 2003
Bij Chelsea heeft hij volgend jaar zowiezo al de landstitel binnen.
Totti komt bijvoorbeeld niet verder dan zijn Italiaans.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:40 schreef tong80 het volgende:
Digger heeft gelijk landen als Italië hebben geen drie Duitse zenders en de BBC op hun TV. We denken dat heel de wereld Engels spreekt maar ga eens naar Frankrijk je wordt echt niet begrepen als je Engels praat.
Chelsea is qua team beter dan Milan.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:40 schreef twi het volgende:
[..]
Chelsea stelt HELEMAAL GEEN FUCK voor, vergeleken met Milan.
Nee, ik heb het mis.
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:49 schreef Asskicker14 het volgende:
Mourinho is ook blij dat Shevchenko komt.
[afbeelding]
doe eens normaal manquote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:40 schreef twi het volgende:
[..]
Nee, ik heb het mis.
Chelsea komt net kijken joh, die hebben echt nog een hele lange weg te gaan om de status van een AC Milan, Real Madrid, Liverpool of Ajax te bereiken.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:48 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
doe eens normaal man. Dat slechts 5% van de mensen Chelsea een leuke club vindt, kan ik inmiddels wel mee leven, maar om ze slecht te noemen (tov Milan), daar maak je jezelf echt belachelijk mee.
Wij hebben hem niet nodig, we hebben Klaas Jan.quote:Op zondag 28 mei 2006 02:27 schreef DrDentz het volgende:
Voor historie kan hij net zo goed naar Ajax verkassen
4 europacups1's meer dan Chelsea
Naar het verleden hoef je niet te kijken bij deze transferquote:Op zondag 28 mei 2006 02:14 schreef twi het volgende:
[..]
Chelsea komt net kijken joh, die hebben echt nog een hele lange weg te gaan om de status van een AC Milan, Real Madrid, Liverpool of Ajax te bereiken.
For starters een keer een Europese prijs winnen.
Ruud + 15 miljoen voor Shevshenko?quote:Op zondag 28 mei 2006 23:20 schreef Dos37 het volgende:
Hij gaat naar United hij word geruild met Ruud.
Dus dan is Arsenal ook Europese top volgens jouw redenatie?quote:Op zondag 28 mei 2006 02:20 schreef mcyodogg het volgende:
Ja, het is vrij duidelijk dat Milan een veel rijkere historie heeft. Maar dat zal Shevchenko waarschijnlijk aan zn reet roesten. Op dit moment vallen Chelsea en Milan gewoon in dezelfde categorie, die van Europese top. Dit jaar viel het wat tegen, maar in de twee CL-seizoenen daarvoor heeft Chelsea zich wel in die categorie gekwalificeerd.
Waarom zou hij voor die prutsclub willen spelen?quote:Op zondag 28 mei 2006 23:20 schreef Dos37 het volgende:
Hij gaat naar United hij word geruild met Ruud.
Arsenal is volgens jou dus wel jaarlijks europese top, behalve in de laatste jarenquote:Op maandag 29 mei 2006 01:21 schreef mcyodogg het volgende:
1. Historisch
2. Kortere termijn Europese top
3. De jaarlijkse Europese top
Nou hoort Arsenal vanzelfsprekend tot de laatste categorie. Voor de tweede categorie vind ik Arsenal net iets te kort komen
ok, da's duidelijkerquote:Op maandag 29 mei 2006 14:18 schreef mcyodogg het volgende:
Nee met jaarlijks, bedoel ik dat die 'status' voor 1 seizoen geldt. Zoiets als PSV vorig seizoen of Leeds United 5 jaar terug, of Villareal dit jaar.
Barça is op dit moment europese top, daar heb je geen hokjes voor nodigquote:Ik heb echter wel wat problemen waar Barcelona te scharen. In de voorgaande seizoenen zijn ze nou niet echt indrukwekkend goed geweest in de CL, ze zijn wel inmiddels 2x Spaans kampioen geworden en nu de CL gewonnen. Mijn gevoel zegt me dan ook dat ze bij die tweede categorie horen.
Ajax erbij...quote:Op zondag 28 mei 2006 02:14 schreef twi het volgende:
[..]
Chelsea komt net kijken joh, die hebben echt nog een hele lange weg te gaan om de status van een AC Milan, Real Madrid, Liverpool of Ajax te bereiken.
For starters een keer een Europese prijs winnen.
Wat voor een domme post is dit nu eigenlijk? Chelsea heeft iets wat Ajax nu niet heeft, ze behoren namelijk tot de Europese top. Ajax heeft iets wat Chelsea niet heeft, ze hebben een Europese status te danken aan twee geweldige periodes waarbij op het allerhoogste niveau alles werd gewonnen wat er maar te winnen viel.quote:
zn vrouw schijnt graag naar de VS te willenquote:Op woensdag 19 december 2007 09:20 schreef Henkmanz het volgende:
Hij ging in Engeland wonen voor z'n familie, denk niet dat die familie het daar nu al zat is.
Je hoort dan ook niets anders bij Chelsea dat ze erst een aantal CL's moeten winnen, voordat ze bij de echt groten horen. Dat realiseren ze zich daar wel ter dege. Maar goed, ze hadden hem de afgelopen 4 jaar ook 3x kunnen winnen, 2x of ten minste 1x. Maar het is nog 0, en dat is ff het verschil.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:12 schreef twi het volgende:
[..]
Wat voor een domme post is dit nu eigenlijk? Chelsea heeft iets wat Ajax nu niet heeft, ze behoren namelijk tot de Europese top. Ajax heeft iets wat Chelsea niet heeft, ze hebben een Europese status te danken aan twee geweldige periodes waarbij op het allerhoogste niveau alles werd gewonnen wat er maar te winnen viel.
Liverpool heeft dat ook, en Bayern Munchen kun je daar ook wel bij zetten. Dat Chelsea een grotere club is dan Ajax staat buiten kijf, maar als je de voorzitter van Chelsea zou vragen of hij met al die clubs van prijzenkast zou willen wisselen, dan zou hij daar geen nanoseconde over na hoeven denken.
Ik en denk velen met mij scharen Real en AC niet hetzelfde rijtje als Ajax...quote:Op woensdag 19 december 2007 13:12 schreef twi het volgende:
[..]
Wat voor een domme post is dit nu eigenlijk? Chelsea heeft iets wat Ajax nu niet heeft, ze behoren namelijk tot de Europese top. Ajax heeft iets wat Chelsea niet heeft, ze hebben een Europese status te danken aan twee geweldige periodes waarbij op het allerhoogste niveau alles werd gewonnen wat er maar te winnen viel.
Liverpool heeft dat ook, en Bayern Munchen kun je daar ook wel bij zetten. Dat Chelsea een grotere club is dan Ajax staat buiten kijf, maar als je de voorzitter van Chelsea zou vragen of hij met al die clubs van prijzenkast zou willen wisselen, dan zou hij daar geen nanoseconde over na hoeven denken.
Leugens.quote:Op woensdag 19 december 2007 14:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Milan heeft de meeste internationale prijzen van allemaal
Real doet wel mee, maar de laatste jaren ook niet echt serieus. Veelal in de kwartfinale eruit.quote:Op woensdag 19 december 2007 14:28 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik en denk velen met mij scharen Real en AC niet hetzelfde rijtje als Ajax...
Tuurlijk Ajax heeft veel gewonnen, maar dat was vroeger.
Clubs als Milan en Real doen vrijwel elk jaar mee voor de Europese prijzen.
Kwartfinale idd. 2001 nog gewonnen volgens mij. Iets beter dan Ajax, imho.quote:Op woensdag 19 december 2007 15:40 schreef RayMania het volgende:
[..]
Real doet wel mee, maar de laatste jaren ook niet echt serieus. Veelal in de kwartfinale eruit.
2002. Halve finale 2003. Kwartfinale 2004. Achtste finales 2005, 06 en 07.quote:Op woensdag 19 december 2007 15:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Kwartfinale idd. 2001 nog gewonnen volgens mij. Iets beter dan Ajax, imho.
Hij is toch eigenlijk wel behoorlijk mislukt bij Chelsea. Zo goed in Milan, en dan zo matig bij Chelsea.quote:Milan keen for Shevchenko return
AC Milan president Silvio Berlusconi has reiterated his plans to give Chelsea striker Andriy Shevchenko the chance of a return to the Italian club.
The 31-year-old scored 173 goals for Milan between 1999-2006, before joining the Blues in 2006 for £30m. But he has failed to earn a regular spot in the team at Stamford Bridge, scoring 21 goals in all competitions.
"It would be good for Shevchenko to return to us. The fans know he'd be the ideal choice," said Berlusconi. "I think regularly about Shevchenko and I often speak to him."
Shevchenko's first season ended prematurely when he had hernia surgery - forcing the striker to miss the Champions League semi-final against Liverpool and the FA Cup final. And he has made just 21 appearances in all competitions this campaign, scoring eight goals.
quote:Shevchenko prefers to stay with Chelsea
British tabloid The Daily Star claims that the first option of Chelsea forward and Ukrainian international Andriy Shevchenko (31) is to keep on playing at Chelsea next season.
Asked about the rumour linking the striker with a summer move to Barcelona (read more here), a friend of the player is quoted by the tabloid as saying that Shevchenko is already preparing for the start of the new season on Monday:
"Andriy definitely wants to stay at Chelsea and the rumours about a loan move to Barcelona I don’t think are true. He has come back a week early to work on his fitness. It is not because he isn’t fit since he kept in pretty good shape during the holiday. It is just because he wanted to get prepared for the new season under a new manager. Scolari, it seems, has said he wants to have a look at all of the players before making any decisions."
British tabloid The Sun meanwhile claims that the possibility of Shevchenko going on loan to Barcelona has been discussed by Chelsea officials. New Chelsea manager Luiz Felipe Scolari would be considering releasing the Ukrainian centre forward.
Sky Sports.quote:Samp make move for Sheva: Chelsea striker's wages currently a problem
Sampdoria claim Andriy Shevchenko would be happy to join, if they can agree on the Chelsea striker's wages. Reports in Italy have linked Samp with a bid to sign £30million striker Shevchenko on loan for the coming season. Shevchenko's future at Stamford Bridge continues to be the subject of speculation after failing to sparkle during two years in West London.
His former club Milan have expressed an interest in signing the Ukrainian ace on loan, but Serie A rivals Sampdoria are also keen. According to general manager Beppe Marotta, the major issue concerning a move for Shevchenko is the size of the 31-year-old's pay packet.
"We have a way to resolve our problems up front with a figure able to stir up the crowd as well as put the ball in the back of the net," Marotta told Secolo XIX newspaper. "Sheva would be happy to join us, but there are problems around his wages. Many top class players like Sampdoria and a deal is entirely plausible, so never say never."
Antonio Cassano joined Sampdoria in a similar arrangement from Real Madrid last summer and flourished at the club, while Hernan Crespo and Giampaolo Pazzini have also been linked with moves. Marotta added: "Let's just say they are in the same situation as Sheva. The Cassano move is a difficult thing to replicate, but never say never."
quote:Sjevtsjenko wil naar Engeland omdat hij en zijn Amerikaanse vrouw hun zoon Jordan Engelstalig willen opvoeden. 'Het is een overwinning van de Engelse taal op de Italiaanse taal', berustte voorzitter Adriano in het verlies van Sheva. 'Tot het moment dat deze persconferentie begon heb ik geprobeerd hem over te halen. We hebben er echt alles aan gedaan.'
In euro's? Toch wel een dikke anderhalf miljoen. Maar daar zitten ook goals bij tegen mokers als Wycombe Wanderers. Ik weet alleen niet hoeveel ze precies voor hem teruggekregen hebben.quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:28 schreef Gunner het volgende:
Hoeveel miljoen kostte Chelsea hem nu per doelpunt?
Ach op de bank zitten met vorstelijk salaris is ook niet verkeerd.quote:Op maandag 25 augustus 2008 06:42 schreef tong80 het volgende:
Ik hoop dat ie zijn oude vorm weer bereikt.
Ik zou er voor tekenen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 06:48 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Ach op de bank zitten met vorstelijk salaris is ook niet verkeerd.
Misschien is dat wel mis met huidige talenten, die gaan liefst zo vroeg mogelijk naar een topclub en daar zijn ze dan 1 van de vele.quote:
Bij Arsenal issie "well respected"quote:Op maandag 25 augustus 2008 07:09 schreef tong80 het volgende:
Dat kun je wel zeggen.
Sommige spelers passen niet bij sommige clubs.
Kijk naar Inter Milaan en Dennis Bergkamp
Volgens The Sun kostte elk PL-doelpunt zo'n 5M GPBquote:Op zondag 24 augustus 2008 23:38 schreef mcyodogg het volgende:
In euro's? Toch wel een dikke anderhalf miljoen. Maar daar zitten ook goals bij tegen mokers als Wycombe Wanderers. Ik weet alleen niet hoeveel ze precies voor hem teruggekregen hebben.
quote:Shevchenko wil bij AC Milan blijven
Door Maarten Dekkers
Maandag, 11 mei 2009, 20:39
Andrei Shevchenko wil zijn carrière afsluiten bij AC Milan. De topschutter zet daarmee defintief een streep door een terugkeer naar Chelsea, waar hij nog een contract heeft tot medio 2010.
De Italiaanse topper huurt de 32-jarige Oekraïner dit seizoen van de club waar Guus Hiddink momenteel de touwtjes in handen heeft. Of de wens van Shevchenko ook daadwerkelijk doorgaat, valt te bezien. Zijn tweede avontuur bij Milan verloopt een stuk minder voorspoeding dan gehoopt. In de Serie A kwam hij tot nu toe zeventien keer binnen de lijnen zonder doel te treffen.
Desondanks heeft 'Sheva' een groot vertrouwen in zijn eigen kunnen en is overtuigd dat hij zijn vorm in het nieuwe seizoen zal hervinden. "Ik zie mezelf nog niet als een ex-speler van Milan. Fysiek voel ik mij goed en ik wil mijn loopbaan hier eindigen. Mijn doel is om terug op niveau te komen, zodat ik kan excelleren op het hoogste niveau", aldus de aanvaller tegenover Datasport.
Ajax zocht nog een nieuwe spits.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:42 schreef mcyodogg het volgende:
Wil en mag vertrekken bij Chelsea, maar wie-o-wie pikt hem op?
ik denk ook dat dat alleen maar miskoop kan wordenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:58 schreef mcyodogg het volgende:
We kunnen alleen maar hopen dat Ajax een van de geinteresseerden is.
Italie, of misschien dan toch Kiev?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:42 schreef mcyodogg het volgende:
Wil en mag vertrekken bij Chelsea, maar wie-o-wie pikt hem op?
Leukquote:Op woensdag 13 juli 2011 12:37 schreef Marktplaatsman het volgende:
http://www.fcupdate.nl/vi(...)-uit-handen-politie/
Die stopt er zeer waarschijnlijk mee.quote:Sjevtsjenko wil politiek in
De Oekraïense voetballer Andrej Sjevtsjenko wil de politiek in. Dat zei de 35-jarige voormalige superspits vrijdagavond in een interview op de site van de club Dinamo Kiev. Zaterdag zal Sjevtsjenko op een persconferentie meer informatie over zijn carrièreswitch geven.
De vedette zit sinds deze zomer zonder club. Het contract van Sjevtsjenko bij de Oekraïense club liep afgelopen zomer af. Na het teleurstellende EK met de nationale ploeg besloot de aanvaller zich niet meer beschikbaar te stellen als international.
Eventueel zou hij nog wel een transfer naar de Verenigde Staten overwegen.
Eerst nog twee jaar cashen in de VS misschien.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 06:06 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Die stopt er zeer waarschijnlijk mee.
quote:Doelpuntenmachine Shevchenko haperde maar zelden
Andriy Shevchenko is gestopt met voetballen. Zijn succesvolle loopbaan voerde hem in achttien seizoenen langs drie clubs – Dinamo Kiev, AC Milan en Chelsea – voor wie hij alleen in de competitie al 219 keer scoorde.
Voetbalminnend Europa kon voor het eerst genieten van de klasse van pas 21-jarige Shevchenko in de herfst van 1997. Samen met Serhiy Rebrov vormde hij het gevreesde spitsenkoppel van Dinamo Kiev, dat in de groepsfase van de Champions League afrekende met PSV, Newcastle United en Barcelona. In het uitduel met Barça vestigde Shevchenko zijn naam als goalgetter door in de eerste helft een onvervalste hattrick te maken. Na rust zorgde Rebrov voor de verpletterende 4-0 eindstand.
De naam van Shevchenko was sindsdien geen onbekende meer in het Europese topvoetbal. Zijn aanwezigheid maakte van Dinamo Kiev een moeilijk te bespelen counterploeg. Waar Dinamo Kiev in 1997/98 in de kwartfinale nog zijn meerdere moest erkennen in de latere finalist Juventus (1-1, 1-4), daar was een seizoen later de halve eindstrijd het eindstation. Bayern München won het thuisduel ternauwernood (1-0), nadat de heenwedstrijd in Kiev in 3-3 was geëindigd. Shevchenko (op de foto in duel met Stefan Effenberg) leverde dat seizoen een belangrijke bijdrage met acht doelpunten en werd zo topscorer van de Champions League.
Het was het sein voor AC Milan om de portemonnee te trekken. De Rossoneri telden 23 miljoen euro neer voor, wat later zou blijken, een van de beste spitsen uit de clubhistorie. Met in totaal 175 doelpunten in alle competities hoeft Shevchenko op de topscorerslijst aller tijden van de Milanese grootmacht alleen de Zweed Gunnar Nordahl (221) voor zich te dulden. Andere gerenommeerde spelers als Gianni Rivera (164), Marco van Basten (124) en generatiegenoot Filippo Inzaghi (126) laat hij ruim achter zich.
Shevchenko eiste in zijn debuutseizoen 1999/00 dan ook meteen de topscorerstitel op met 24 goals, maar het zou lang duren voor zijn enorme lading doelpunten zou leiden tot een prijs. Dat was even wennen voor Shevchenko, want in de eerste vijf seizoenen van zijn loopbaan was hij met Dinamo Kiev telkens landskampioen geworden.
De kroon op zijn carrière kwam in 2003, uitgerekend in het cijfermatig slechtste seizoen van de snelle spits in dienst van de Milanezen. Ondanks dat hij in 39 duels slechts tien keer scoorde, won Milan de Champions League ten koste van landgenoot en rivaal Juventus. In de finale was een hoofdrol weggelegd voor de met zijn vorm worstelende Shevchenko. De Oekraïner schoot in de noodzakelijke strafschoppenserie de beslissende penalty achter Juve-doelman Gianluigi Buffon (foto onder) en bezorgde Milan de eerste Europese hoofdprijs sinds 1994.
Het was klaarblijkelijk tijd om te oogsten, want een seizoen later werd Milan voor het eerst sinds vijf jaar weer eens landskampioen. Ditmaal was het aandeel van Shevchenko ook in cijfermatig opzicht groot. Met 24 goals kroonde hij zich voor de tweede maal tot beste schutter van de Serie A en nam hij meer dan tweederde van de Milanese productie (65 goals) voor zijn rekening. France Football schatte de prestaties van de Oekraïner dusdanig hoog in dat hij eind 2004 de Ballon d'Or, de prijs voor de Europese voetballer van het Jaar, mocht ophalen.
Het zou de laatste grote internationale prijs van Shevchenko zijn. Een half jaar later verprutste de Oekraïner eigenhandig de kans om voor de tweede keer de Champions League te winnen. In de legendarische finale van 2004/05 tegen Liverpool, waarin Milan het opnieuw op strafschoppen liet aankomen nadat het een 3-0 voorsprong had weggegeven, mocht Shevchenko als vijfde man aanleggen vanaf de stip. Twee jaar geleden was hij in die rol nog matchwinner, nu werd hij de schlemiel. De uitblinkende doelman Jerzy Dudek besliste de tweedstrijd in zijn voordeel.
Het zou de opmaat zijn voor de herfst van Shevchenko's carrière. Een seizoen later kroonde hij zich nog tot topscorer van de Champions League met negen doelpunten, maar zijn transfer in de zomer van 2006 naar Chelsea zou de doodsteek voor zijn trefzekerheid blijken. De Londense club hoopte voor 46 miljoen euro een daadkrachtige doelpuntenmaker aan te trekken, maar aan die verwachtingen kon Shevchenko nimmer voldoen. Twee seizoenen Premier League leverden het schamele aantal van negen competitiegoals op.
Een kortstondige terugkeer naar Milan in 2008/09 was eveneens weinig succesvol, waarna Shevchenko er in de zomer van 2010 voor koos om huiswaarts te keren naar Dinamo Kiev. Ook daar zou hij niet meer zijn vorm van weleer hervinden. Dat deed hij wél op het EK van afgelopen zomer in eigen land. Met twee knappe kopdoelpunten tegen Zweden (2-1, foto onder) gaf hij nog één keer zijn visitekaartje af. Het was een waardig afscheid voor de ooit zo trefzekere spits uit Oekraïne.
quote:Oekraïense voetbalbond ziet in Shevchenko nieuwe bondscoach
De voetbalbond van Oekraïne wil het liefst Andriy Shevchenko aanstellen als de nieuwe bondscoach van de nationale ploeg. Voorzitter Anatoliy Konkov ziet in de voormalige spits de perfecte opvolger van de sinds september naar Dinamo Kiev vertrokken Oleh Blokhin.
Konkov vertelt direct dat de onervarenheid van de oud-speler van AC Milan, Chelsea en Dinamo Kiev als trainer geen probleem is. "Guardiola boekte met Barcelona ook geweldige resultaten als onervaren trainer." Bovendien benadrukt Konkov de leerschool die Sheva als speler kende. "Andriy's leerschool waren grote clubs waar hij trainde onder legendarische trainers als Valeriy Lobanovskiy, Carlo Ancelotti en José Mourinho. Hij had de unieke kans om van hun talent, kennis en ervaring te leren."
Shevchenko heeft het aanbod van de voetbalbond inmiddels al binnen. Vooralsnog is nog onbekend of hij in zal gaan op het aanbod. De bond heeft in ieder geval vast naar buiten gebracht dat "hij op alle manieren alle hulp zal krijgen die hij nodig heeft".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |