abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32535408
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

haha maar je denkt echt dat je daar welkom bent? Ze roepen het wel maar zodra iemand een beetje kritisch wordt is Speedfreak volgens mij de eerste die kgraag op het banknopje drukt.
Ik heb inmiddels bijna 200 posts en ik ben het zelden met de goegemeente eens daar. Ik zie speedfreak nog niet iemand bannen wegens ' verkeerde mening '. Ik kan het mis hebben hoor.
Maar ik probeer ook daar me te beperken tot de politieke onderwerpen en me niet te laten verleiden tot persoonlijke kritiek of aanvallen. En ik reageer er ook niet op.

Misschien dat bij meer persoonlijke aanvallen op speedfreak hij anders uit de hoek komt. Ik ga het niet testen, niet uit bangigheid maar omdat zo'n aanpak mij niet boeit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 24 november 2005 @ 13:41:25 #153
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32535499
Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat speedfreak1 iemand zou bannen omdat die persoon een andere mening heeft.
pi_32535624
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dan zal voor een ander werken wel een grote orgastische ervaring voor je zijn.
Ik heb wat gebrekkige leiding hier..

Maar ik kán inderdaad heel goed werken voor een ander. Charmante assistente zijn is mijn natuurtalent. Goddank weet bijna niemand dat
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32535749
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat speedfreak1 iemand zou bannen omdat die persoon een andere mening heeft.
Nee, hij volstaat met mensen NSB'ers, pedofielen, fascist en meer van dat fraais te (laten) noemen. Wat een held...

Ach, zolang ze daar zitten is het prima wat mij betreft, dit zal mij wel weer op een eervolle vermelding in mijn naamtopic komen te staan maar who cares
  donderdag 24 november 2005 @ 14:04:10 #156
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32536107
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, hij volstaat met mensen NSB'ers, pedofielen, fascist en meer van dat fraais te (laten) noemen. Wat een held...

Ach, zolang ze daar zitten is het prima wat mij betreft, dit zal mij wel weer op een eervolle vermelding in mijn naamtopic komen te staan maar who cares
Het ene sluit het andere niet uit. Maar goed, ik wil verder geen woorden meer vuil maken aan wie wat wanneer heeft gezegd.
pi_32536276
quote:
Op woensdag 23 november 2005 23:44 schreef du_ke het volgende:
Kennen jullie dit al?

[afbeelding]

Net ingesteld en het lijkt mij wel erg handig. Je eigen gepersonaliseerde startpagina .
Cool!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32536423
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:11 schreef sizzler het volgende:

[..]

Cool!
Moet zeggen dat het me prima bevalt.

Hoe lang zal het nog duren voordat Google met een eigen besturingssysteem op de proppen komt?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 24 november 2005 @ 14:16:31 #159
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32536427
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Je gaat me niet vertellen dat ie MOD is
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 24 november 2005 @ 14:17:19 #160
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32536454
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:28 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Babyjasje van kuikentjesbont

http://mathildehemmes.nl/

Sick bitch.
Eigen verantweuurrdelijkheid / marktwerking / vrije handel
  donderdag 24 november 2005 @ 14:18:43 #161
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32536499
quote:
Britten toasten op nieuwe openingstijden pubs

LONDEN - Britse cafébezoekers hebben in de nacht van woensdag op donderdag met een extra pint een toast uitgebracht op de nieuwe openingstijden van de pubs. Vanaf donderdag zijn voor het eerst in negentig jaar de openingstijden versoepeld en kan er in veel gelegenheden 24 uur per dag geschonken worden. Volgens de BBC hebben meer dan duizend pubs, clubs en supermarkten hiervoor een vergunning gekregen.

De nieuwe wet werd rond middernacht door de echte kroegtijgers verwelkomd. Enkele dagen eerder waarschuwde de schoonvader van premier Blair nog dat sommige Britten vanaf donderdag nooit meer nuchter zullen zijn. Ook bestaat de vrees voor toename van geweld asl gevolg van overmatig alcoholgebruik. Maar een dolle donderdag werd het niet. Incidenten deden zich niet voor, aldus de politie.

De pubs in Groot-Brittannië gingen tot nog toe altijd ‘s avonds om elf uur dicht. Een maatregel die in de Eerste Wereldoorlog werd ingesteld om te voorkomen dat arbeiders de volgende dag dronken in de wapenfabrieken verschenen.
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:06 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Drugshond is zijn reiskoffers aan het zoeken
Die hadden zeker ook een ''veilige horizonclausule ingebouwd''
pi_32536633
Crisis is altijd een leuk excuus om al overheid iets er snel doorheen te drukken.
pi_32537010
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:16 schreef du_ke het volgende:

Moet zeggen dat het me prima bevalt.

Hoe lang zal het nog duren voordat Google met een eigen besturingssysteem op de proppen komt?
Heel lang, denk ik.
  donderdag 24 november 2005 @ 14:38:06 #164
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32537025
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:23 schreef du_ke het volgende:
Crisis is altijd een leuk excuus om al overheid iets er snel doorheen te drukken.
En dan achteraf 'onderzoeken' dat het beter is zo, en het zo laten, want terugdraaien kost teveel moeite / banen.
Zoiets toch?
  donderdag 24 november 2005 @ 14:38:34 #165
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32537037
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heel lang, denk ik.
2 jaar gok ik, ze zijn nl. al bezig met een thin-cliënt systeem.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=thin+client+google&meta=
dacht ik
pi_32537078
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:38 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En dan achteraf 'onderzoeken' dat het beter is zo, en het zo laten, want terugdraaien kost teveel moeite / banen.
Zoiets toch?
Bijvoorbeeld maar soms komt het eigenlijk ook wel erg handig uit als je allerlei lastige burgers even opzij kan schuiven . Tijdje terug een boeiend gastcollege gehad van een Israelische over de verschillende aanpak van planning in verschillende landen.
  donderdag 24 november 2005 @ 14:41:03 #167
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32537116
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld maar soms komt het eigenlijk ook wel erg handig uit als je allerlei lastige burgers even opzij kan schuiven . Tijdje terug een boeiend gastcollege gehad van een Israelische over de verschillende aanpak van planning in verschillende landen.
Korte samenvatting?
pi_32537228
quote:
R'dams-raadslid pleit voor Mekka-bord

Het Rotterdamse raadslid Brahim Bourzik overweegt een motie in te dienen om in Rotterdam borden te plaatsen die aangeven waar Mekka ligt. Op deze wijze kunnen moslims zich te allen tijde oriënteren in welke richting ze moeten bidden.

Het onafhankelijk raadslid gelooft dat de Mekka-borden Rotterdamse moslims een groot plezier zouden doen: ''Rotterdam is toch voor iedereen die er woont? Als je dit doet, voelen moslims zich gewaardeerd.'' Zelf weet Bourzik - die op het idee kwam na een reis in Saudi-Arabië waar hij 'in the middle of nowhere' een Mekka-bord zag - altijd exact waar het oosten ligt. Hij heeft namelijk een kompas in zijn horloge, ''maar veel mensen hebben geen idee waar het oosten precies ligt.''

Bourzik
Bourzik zat voorheen in GroenLinks. Daar stapte hij uit na een ruzie. Eerder kwam hij onder meer in het nieuws toen hij de omstreden imam El Moumni bijstond, op het moment dat diens verderfelijke uitspraken over homo's en honden actueel waren. Hij nam het in het verleden ook op voor de AEL.

http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/59844#2369963

pi_32537278
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:38 schreef Yildiz het volgende:

2 jaar gok ik, ze zijn nl. al bezig met een thin-cliënt systeem.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=thin+client+google&meta=
dacht ik
Ze zijn niet bezig met een thin client, er gaan geruchten dat ze ermee bezig zouden zijn. Dat is iets heel anders. Persoonlijk zie ik zoiets alleen als nuttig voor terminals in openbare gelegenheden maar niet als een consumenten product, een consument verwacht een stuk meer dan een thin client systeem.
pi_32537297
verhaal over centrale (NL, DLD, Israel) tegenover een meer decentrale (VS, G-B) aanpak van planning. In Nederland is met het oog op de wederopbouw na WO2 een vrij centrale aanpak gebruikt waar in de VS planning een eng woord is geworden. In Israel triggerde palestijns geweld een sterk door de overhid gestuurde aanpak.

http://nestor.rug.nl/@@CA(...)s%20for%20theory.pdf

Ik weet niet of je die link kan bereiken maar daar staat haar presentatie.
pi_32537322
"TTT-eerbetoon op CD uitgelekt"

Op de tweede minuut wordt ik genoemd!
  donderdag 24 november 2005 @ 14:48:59 #172
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32537356
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:47 schreef du_ke het volgende:
verhaal over centrale (NL, DLD, Israel) tegenover een meer decentrale (VS, G-B) aanpak van planning. In Nederland is met het oog op de wederopbouw na WO2 een vrij centrale aanpak gebruikt waar in de VS planning een eng woord is geworden. In Israel triggerde palestijns geweld een sterk door de overhid gestuurde aanpak.

http://nestor.rug.nl/@@CA(...)s%20for%20theory.pdf

Ik weet niet of je die link kan bereiken maar daar staat haar presentatie.
403 - acces denied
  donderdag 24 november 2005 @ 15:03:18 #173
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32537782
-BoosBloempje- checkt de park
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:11 schreef cerror het volgende:
Jammer dat het een man is.
pi_32538152
Hondeweer hier .
pi_32538363
Verdorie, weekend.
pi_32538507
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:16 schreef du_ke het volgende:
Hondeweer hier .
christenhonden?
  donderdag 24 november 2005 @ 15:34:04 #177
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32538622
FP in zijn puurste vorm
Ik erger me weer kapot

naar aanleiding van
Man dood na val van balkon
pi_32539050
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:34 schreef Yildiz het volgende:
FP in zijn puurste vorm
Ik erger me weer kapot

naar aanleiding van
Man dood na val van balkon
Ik vond deze wel typisch: Ik erger me weer kapot
  donderdag 24 november 2005 @ 15:50:01 #179
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_32539072
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:48 schreef sizzler het volgende:
"TTT-eerbetoon op CD uitgelekt"

Op de tweede minuut wordt ik genoemd!
Hoi. .
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_32539218
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:50 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Hoi. .
Coole rap! Nu al een onderdeel van de FOK!-geschiedenis!
  donderdag 24 november 2005 @ 15:59:21 #181
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_32539380
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:54 schreef sizzler het volgende:

[..]

Coole rap! Nu al een onderdeel van de FOK!-geschiedenis!
Heb je Newbie (New Version) al gehoord?

Tekst -> Bange Hans en Ban B. - Newbie
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_32539666
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:59 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Heb je Newbie (New Version) al gehoord?

Tekst -> Bange Hans en Ban B. - Newbie
!
pi_32540563
quote:
Van Aartsen roept Hirsi Ali en Wiegel tot de orde

DEN HAAG - VVD-aanvoerder van Van Aartsen vindt dat Tweede Kamerlid Hirsi Ali en oud-partijleider Wiegel moeten ophouden met ruziën. "We moeten in de VVD een beetje normaal en met respect met elkaar omgaan, en dat geldt voor beiden, zei hij donderdag. Eerder op de dag had Van Aartsen een afzonderlijk gesprek met Wiegel en Hirsi Ali. Het onderhoud met Wiegel vond telefonisch plaats.

Van Aartsen stelt verder dat het VVD-standpunt over artikel 23 van de grondwet, waarin de vrijheid van onderwijs is geregeld, terug te vinden is in het Liberaal Manifest. Daarin staat dat het artikel op hoofdlijnen overeind moet blijven. Volgens Van Aartsen wordt dit standpunt ook door Hirsi Ali onderschreven. In haar polemiek met Wiegel wekte Hirsi Ali de indruk artikel 23 te willen afschaffen. Ook eerder zinspeelde zij op het schrappen ervan.

Hirsi Ali

Hirsi Ali en Wiegel hebben elkaar de afgelopen dagen via brieven en in interviews hard aangevallen. Wiegel verweet Hirsi Ali dat ze te weinig respect toont voor andersdenkenden en te veel op de persoon speelt. Hirsi Ali noemde Wiegel op haar beurt "reactionair conservatief". Die term zwakte ze later af, maar woensdag maakte zij Wiegel opnieuw verwijten. Ze stelde onder meer dat hij zich te weinig bezighoudt met de problemen van immigratie en integratie.

In de VVD-fractie werd het geruzie tussen Hirsi Ali en Wiegel met lede ogen gadegeslagen. De Kamerleden Van Baalen en Weekers zeiden donderdag dat "de rust moet weerkeren". "Hier schieten we niets mee op", aldus Weekers. Naar verluidt stoort de fractie zich vooral aan het optreden van Hirsi Ali.
pi_32540655
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:38 schreef sizzler het volgende:
Heh, mijn kristallen bol draait op volle toeren, dit postte ik een halfuur geleden in het HA topic:
quote:
Maar goed, AH heeft zich weer lekker in de warme deken van de publiciteit kunnen wikkelen de afgelopen dagen en de VVD zal intern de zaak wel weer gladstrijken.

Ik heb het vermoeden dat AH zich bij de volgende verkiezingen wel zal afscheiden van de VVD, echter, de aanvaringen met de VVD leiding zijn, lijkt mij, te constant voor beide partijen.
  donderdag 24 november 2005 @ 16:43:05 #185
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32540680
http://www.ad.nl/binnenland/article66510.ece

I always get my sin, lijkt me een goed boek, van een heineken-topman
pi_32541166
Ola, wat een hondenweer. .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_32541325
VVD

Waar zijn ze in godsnaam mee bezig?
pi_32541391
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:59 schreef RichardQuest het volgende:
Ola, wat een hondenweer. .
Ik geloof dat mijn hond zojuist bezwaar maakte tegen die benaming, hij vindt het helemaal geen hondenweer want hij wil binnen blijven

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2005 17:08:12 ]
  donderdag 24 november 2005 @ 17:09:07 #189
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32541424
Het is mij iets te vochtig.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  donderdag 24 november 2005 @ 17:10:27 #190
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32541458
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:38 schreef sizzler het volgende:

[..]
Blaataap van Aartsen erbij.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32541476
quote:
De VVD is het belangrijkste slachtoffer in richtingenstrijd tussen coryfeeën

Syp Wynia

De VVD-coryfeeën Hans Wiegel en Ayaan Hirsi Ali vechten elkaar de tent uit en hun partij is het belangrijkste slachtoffer. De ruzie brak deze week wederom uit naar aanleiding van uitlatingen van Tweede-Kamerlid Hirsi Ali over Wiegel – een 'reactionaire conservatief' – maar het was VVD-erelid Hans Wiegel die begin dit jaar de aanval op Hirsi Ali opende, nog wel op een moment dat die vanwege ernstige bedreigingen ondergedoken was in het buitenland.

Hij verweet haar geen goede liberaal te zijn omdat ze volgens hem moslims dwong een keuze te maken tussen de Grondwet en hun geloof. Pogingen van VVD-leider Jozias van Aartsen om de twee aan tafel te krijgen mislukten tot dusver. Veel zin heeft het niet. De kloof tussen de twee is totaal.

Wiegel is altijd een typische consensuspoliticus gebleven, die de liberale geschiedenis zo herinterpreteert dat het bijzonder onderwijs een liberale uitvinding is. Hij was als minister van Binnenlandse Zaken een kwart eeuw geleden met zijn Minderhedennnota de grondlegger van de multiculturele samenleving, die hij mentaal niet heeft verlaten.

Hirsi Ali heeft meer van een actievoerster die als ervaringsdeskundige pessimistisch is over de mogelijkheden om islam en liberale democratie te verenigen. Het bijzonder onderwijs ziet zij niet als liberaal, maar als een gevaar omdat het buitenlandse en Nederlandse kinderen uit elkaar houdt en islamitische fundamentalisten de gelegenheid geeft hun ideeën op te dringen.

Hirsi Ali's blik op de ontwikkeling van de Nederlandse samenleving is realistischer dan die van Wiegel, die net als de eerdere VVD-leider Hans Dijkstal denkt dat het met de integratie van buitenlanders in het algemeen en moslims in het bijzonder na verloop van tijd vanzelf goed komt. Waarmee overigens niet gezegd dat het bijzonder onderwijs opgeheven moet worden, zoals Hirsi Ali wil. Als er godsdienstige minderheden zijn die misbruik maken van de Nederlandse onderwijsvrijheid dan moet dat misbruik worden ingedamd, in plaats van het succesvolle kind met het badwater weg te gooien.

Onder persoonlijke ruzies binnen de VVD schuilt vaak een richtingenstrijd. Ook als Hirsi Ali en/of Wiegel zich uit het strijdperk zouden terugtrekken blijven de verschillen van mening, zowel over een hedendaagse benadering van de Nederlandse samenleving als over de plaats van het onderwijs daarin. Temeer omdat het de VVD ontbreekt aan bindend leiderschap ziet het er weer eens niet goed uit voor de grootste liberale partij.
Heldere analyse
  donderdag 24 november 2005 @ 17:12:25 #192
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32541514
En zo krijgt Bolkestein nog een onverwachts harde tik, niet?

Alle lof van het artikel gaat trouwens naar www.AD.nl

Ik ben ook over

[ Bericht 23% gewijzigd door Yildiz op 24-11-2005 17:19:38 ]
pi_32541615
quote:
Alles leuk en aardig maar " diens verderfelijke uitspraken" in een nieuwsbericht vind ik dan weer verderfelijk...
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 24 november 2005 @ 17:21:52 #194
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32541804
Mekka borden. Wat een onzin.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32541808
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Heldere analyse
Inderdaad
  donderdag 24 november 2005 @ 17:22:49 #196
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32541831
Ook even de RSS-feed van frontpage.fok in dat google gezet, hendig
  donderdag 24 november 2005 @ 17:29:59 #197
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32542022
quote:
Studie Centraal Planbureau:

Interne markt EU gunstig voor lonen

ROTTERDAM, 24 NOV. De interne markt van de Europese Unie is nog steeds profijtelijk voor de Europeanen. Een ingezetene verdient gemiddeld 10 procent meer dan zonder Europese integratie het geval zou zijn geweest.

Ook voorkomt de Europese coördinatie veel onnodige bureaucratie in de lidstaten.

Dat staat in een gisteren verschenen studie van het Centraal Planbureau naar de opbrengsten en kosten van de Europese Unie. Sinds enige tijd zijn met name de kosten van de EU onderwerp van politiek debat in Nederland. Het kabinet dringt, gesteund door de Tweede Kamer, al geruime tijd aan op een verlaging van de nettobijdrage van Nederland aan de Europese begroting. Die is de hoogste van alle lidstaten.

Door de economische integratie neemt de handel op Europese bodem nog steeds substantieel toe, stelt het CPB. Bovendien profiteren Europeanen van het feit dat nationale overheden op allerlei gebied niet zelf het wiel aan het uitvinden zijn.

De kosten van de Europese samenwerking kunnen volgens het CPB wel substantieel omlaag. Met name het landbouwbeleid zou genationaliseerd kunnen worden. Eventuele uitgaven voor landbouwsubsidies zouden dan aan de lidstaten zelf worden overgelaten. Omdat in het Europees landbouwbeleid veel meer de nadruk op plattelandsbeheer is komen te liggen en de voordelen daarvan vooral regionaal en nationaal zichtbaar zijn, ligt zo'n nationalisering voor de hand, aldus het CPB.

Een neveneffect hiervan is dat de onderlinge verschillen tussen wat de lidstaten aan Brussel betalen kleiner worden.

De steun die Europa aan bepaalde regio's in rijke lidstaten geeft om daar de economische ontwikkeling te bevorderen (zoals Flevoland in Nederland), kan ook worden geschrapt, vindt het CPB. Rijke lidstaten beschikken over voldoende eigen middelen om minder ontwikkelde regio's te steunen. Bovendien kunnen nationale regeringen dat zelf meestal efficiënter en effectiever doen. Het geld dat zo op Europees niveau vrijkomt, kan beter aan de armere lidstaten worden gegeven. Die moeten ook zelf meer vrijheid krijgen om te bepalen waaraan ze het geld willen geven.

De Europese begroting omvat ongeveer 1 procent van het bruto binnenlands product van de lidstaten. De uitgaven gaan vooral naar het landbouwbeleid en de steun voor arme regio's. De uitgaven voor de instellingen zelf (Europese Commissie en Parlement) zijn veel minder groot en bedragen ongeveer 0,05 procent van het nationaal inkomen van de lidstaten.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  donderdag 24 november 2005 @ 17:31:01 #198
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32542047
quote:
Coach Hiddink zinspeelt op vervroegd vertrek bij PSV

GELSENKIRCHEN, 24 NOV. Guus Hiddink zinspeelde gisteravond voor het eerst in het openbaar met een paar cryptische zinnen op een voortijdig vetrek bij PSV. Op de vraag hoelang de technisch directeur en oefenmeester van de Nederlandse landskampioen het zelf nog kan opbrengen om te wachten totdat de club een Europese topspits aantrekt, hield hij even stil. ,,Hoe dat voor mij persoonlijk is? Ja, dat is op dit moment moeilijk te beantwoorden. Meer kan ik niet zeggen. Ik hoop dat het voor de goede verstaander duidelijk is'', sprak Hiddink na afloop van de nederlaag tegen Schalke 04.

Het contract van Hiddink bij PSV loopt na dit seizoen nog een jaar door, maar of hij volgend seizoen nog in dienst is bij de club, is allerminst zeker. In het contract zou een ontbindingsmogelijkheid zijn ingebouwd waardoor Hiddink tegen een bepaald bedrag zou kunnen vertrekken. De voorbije weken zinspeelden verschillende mensen in de nabije omgeving van Hiddink op een vertrek van succestrainer die ook parttime in dienst is als bondscoach van Australië. De zaakwaarnemer van Hiddink liet aan verschillende media weten dat Hiddink te groot voor PSV zou zijn geworden.

Het onderzoek dat de fiscus naar Hiddink is begonnen, zou de liefde van de oefenmeester voor Nederland niet hebben bevorderd. De coach werd een paar weken geleden verschillende keren uren achtereen verhoord over de vraag of hij wel in België woonachtig is geweest. Een paar weken geleden reageerde Hiddink zich na de thuiszege tegen AC Milan af door als een dolle de spelerstunnel in te rennen. In de kleedkamer zou hij schreeuwend zijn emoties de vrije loop hebben gelaten.

Oud-voorzitter Harry van Raaij stelde onlangs in het Eindhovens Dagblad dat de kwestie met de fiscus een rol kan spelen bij een eventueel besluit van Hiddink om PSV te verlaten. ,,Dat is een externe druppel die het proces van afscheid nemen makkelijker kan maken'', stelde Van Raaij. ,,Het is slechts een gevoel hoor, maar volgens mij ziet hij in PSV wel degelijk nog steeds een uitdaging. Ik denk eerder dat het randzaken zijn die hem ertoe kunnen bewegen te vertrekken.''

Hiddink plaatste zich vorige week met Australië, ten koste van Uruguay, voor het WK in 2006. The Aussies waren in 1974 - toen ook in Duitsland - voor het laatst actief bij de eindronde van het landentoernooi.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  donderdag 24 november 2005 @ 17:31:40 #199
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32542076
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32542254
Je plaatje is al even onleesbaar als je kretologie, Bas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')