abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32364381
Het bericht draagt op NU.nl de titel: 'Nederland lijkt in 2020 op New Orleans'

Ik denk dat ze Amerika in het algemeen bedoelen..maar, wat is daar mis mee?
Het Europese droombeeld van integratie is gedoemd te mislukken, en in veel landen als Nederland en Frankrijk is het al volledig mislukt. Mensen integreren niet en mensen blijven groepsdieren. Moslims zoeken moslims op, EO-ers zoeken de EO-ers op, negers hangen bij elkaar en boeren gaan naar bierfestijnen. That's the way it is.

Ik denk dat de segregatie nu, na jaren geforceerde integratie, in een versneld tempo gaat toenemen.
Amerika is hierin natuurlijk leidend, een maatschappij van de succesvollen en de achterblijvers. Maar nogmaals, wat is daar mis mee? Ik denk dat een Amerika met geslaagde segregatie duizend keer sterker staat dan een Europa met mislukte integratie.

----------

Nederland lijkt in 2020 op New Orleans'

Uitgegeven: 18 november 2005 07:52
DEN HAAG - Als de kloof tussen arm en rijk verder blijft groeien, zal Nederland in 2020 op New Orleans lijken. "Dan krijgen we een steeds ongelijkere verdeling in rijkdom en zal de sociale samenhang verdwijnen. Samenleven valt dan uiteen in naast elkaar leven. Dan zullen we de problemen niet meer samen kunnen oplossen en staat ons een kille maatschappij te wachten."

Dat zei J. Latten vrijdag in een interview met Trouw. Latten aanvaardt vrijdag een bijzonder hoogleraarschap demografie aan de Universiteit van Amsterdam met de oratie 'Zwanger van segregatie'.

Latten schetst daarin een maatschappij waarin mensen elkaar steeds meer uitzoeken op gelijksoortigheid, zowel als het gaat om opleiding en inkomen als om herkomst en religie. Daardoor ontstaat er een samenleving met 'succesvollen' en 'achterblijvers'.

-------------------
pi_32364404
quote:
Moslims zoeken moslims op, EO-ers zoeken de EO-ers op, negers hangen bij elkaar en boeren gaan naar bierfestijnen. That's the way it is.
Op tv misschien, maar niet in mijn omgeving.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_32364446
Was dit niet al zo in 2002?
pi_32364456
De vraag is waarom in Nederland verschillende groepen mensen geforceerd worden om samen te leven. Waar is dat op gebaseerd? Mensen zijn verschillend, in ieder geval in groepsverband gezien.

In Amerika zijn hele stadsdelen Vietnamees, Koreaans of Spaans. Maar wat is daar mis mee?
Die mensen wonen toch prettig bij elkaar? Ze houden hun eigen culturen en niemand heeft er moeite mee. Dat zit in de aard van de mens, elkaar opzoeken. Hoeven we toch niet moeilijk over te doen?
hey!
  vrijdag 18 november 2005 @ 08:38:01 #5
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_32364496
BumFight Crew goes to Holland..
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_32364579
De VS zijn nu juist een voorbeeld van een maatschappij waarin groepen wel mixen. In ieder geval beter dan in Europa. Natuurlijk kent ook de VS veel voorbeelden van achterstandsgroepen, maar in alle graden van succes kom je vertegenwoordigers van alle etnische groepen tegen. Toevallig was ik 3 weken geleden nog in de VS voor een project. Ik werkte met een Indonesier, een typische californische surf dude van onbestemde afkomst, italiaan, Chinese , Thaise en een Bulgaar. Alle waren Amerikanen of druk bezig het te worden. Op 2 na waren ze pas kort in de VS.
pi_32364590
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 08:33 schreef Cracka-ass het volgende:
idd het is al net zo'n ikke-ikke-ikke cultuur hier als in de US.

in 2020 heeft bush 3 ons geannexeerd
uit een aspergernest
pi_32364875
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 08:44 schreef ericeric het volgende:
De VS zijn nu juist een voorbeeld van een maatschappij waarin groepen wel mixen. In ieder geval beter dan in Europa. Natuurlijk kent ook de VS veel voorbeelden van achterstandsgroepen, maar in alle graden van succes kom je vertegenwoordigers van alle etnische groepen tegen.
En dat is nu waar het met Europa ook naar toe gaat. Verdeling naar succes, afkomst onbelangrijk. Een goede zaak lijkt me. Hoeven Marokkanen zich ook niet meer als groep beledigd te voelen, indien er meer succesvol worden in de maatschappij. Op dit moment trekken de paupers de succesvollen nog naar beneden. Individualisering van de maatschappij is hier hard nodig.
quote:
En er is niets mis met egoistisch zijn.
Dat zouden meer mensen moeten doen. Eerst aan jezelf denken en dan aan de rest. Dat is beter voor iedereen.
pi_32364928
mooi, hoop dat hier dan ook eindelijk een wendeys komt, want de McD is om te kotsen
pi_32364958
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:07 schreef Elusive het volgende:
mooi, hoop dat hier dan ook eindelijk een wendeys komt, want de McD is om te kotsen
en meer drive-thru's godverdomme

van Taco Bell, Dunkin' Donuts, KFC, Subway, Ben 'n Jerry's!

en die burgers van Wendy's zijn echt geil inderdaad.

Schrale Mc Donalds monopolie hier
pi_32365953
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:05 schreef halion het volgende:

En dat is nu waar het met Europa ook naar toe gaat. Verdeling naar succes, afkomst onbelangrijk. Een goede zaak lijkt me. Hoeven Marokkanen zich ook niet meer als groep beledigd te voelen, indien er meer succesvol worden in de maatschappij. Op dit moment trekken de paupers de succesvollen nog naar beneden. Individualisering van de maatschappij is hier hard nodig.

Goed verwoord.
Stop smokin da crack!
pi_32366624
Ja hoor, kijk voor de grap eens een flim als 'Crash'.
pi_32367743
Maar lijkt de VS in 2020 nog wel op de VS die we nu kennen?
pi_32369468
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:32 schreef MrBadGuy het volgende:
goede vraag.

ik vraag me af wat er dan zo drastisch veranderd moet zijn.
Een uitbarsting van de vulkaan onder Yellowstone? dan is er zowieso weinig meer van deze planeet over...
pi_32370365
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 08:33 schreef Cracka-ass het volgende:
Nu hebben ze de 2 even opgeschoven
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:30:52 #16
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32370733
Wat bazelt die Latten. Hij probeert nog steeds de sneaky "kloof tussen arm en rijk" kaart te spelen maar wat is er erg aan als de armen welvarender worden en de rijken NOG welvarender. Om nog maar te zwijgen over het feit dat rijkdom betekent dat je welvaart gecreerd hebt. Dat vind Latten dus maar niks.

En welke sociale samenhang heeft hij het over? De samenhang dat ik ondertussen mijn buurman wel kan schieten omdat hij wel uitkering trekt maar ook zwart werkt. Die samenhang?

Die kille maartschappij waar hij het over heeft kent misschien een stuk minder problemen, hoeft er meteen minder opgelost. Want laten we reeel wezen: de veroorzaker van een hoop problemen in dit land is onze eigen overheid:
- woningmarkt naar de knoppen
- zorg kut
- onderwijs de vernieling in
- multiculturele samenleving geflopt
- pensioenen veel gezeik
Maar het is duidelijk hoe latten denkt hoor: Overheid good, Free market bad. Sucker

Voor een hoogleraar is deze knakker gediskwalificeerd. Wat een blaatschaap zeg.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:35:18 #17
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32370863
Dit staat uiteraard in Trouw, misschien wel de meest linkse krant van Nederland
quote:
Latten schetst daarin een maatschappij waarin mensen elkaar steeds meer uitzoeken op gelijksoortigheid, zowel als het gaat om opleiding en inkomen als om herkomst en religie. Daardoor ontstaat er een samenleving met 'succesvollen' en 'achterblijvers'.
Uit vrije wil zoeken mensen dus andere mensen op met wie ze graag omgaan. Wat schandalig zeg. Dat moet verboden worden en mensen moeten gedwongen worden met mensen om te gaan met wie ze eigenlijk helemaal niet willen. Vervelende totaliitaire trekjes heeft die LAtten zeg.

Wat een rare retorica gebruikt hij verder weer als hij doelt op mensen die melkaar opzoeken op inkomen, religie etc. Dat tuned hij meteen om naar samenleving van succesvollen en achterblijvers.

Wat is eigenlijk het e-mail adres van die gast? Hij zit ten slotte gewoon aan de UvA.
Heeft iemand dat artikel uit de Trouw, zou diegene het kunnen copy pasten in dit topic.

[ Bericht 9% gewijzigd door McCarthy op 18-11-2005 13:53:49 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32370951
Hoer erg het ook is, ik ben wel bang dat hij gelijk heeft. Want alhoewel ik denk dat Amerika gemiddeld gezien een stuk racistischer is dan de Nederlander/Europeaan, is het in plaats van "tyfusneger" wel een "Amerikaanse tyfusneger". In Nederland/Europa zijn het gewoon "tyfusmarokkanen" terwijl ze gewoon een Nederlands paspoort hebben...

Dus ja, ik denk wel dat de segregratie hier erger zal worden.
pi_32371032
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:35 schreef McCarthy het volgende:
Uit vrije wil zoeken mensen dus andere mensne op met wie ze graag omgaan. Wat schandalig zeg, verbieden en mensen dwingen met mensen om te gaan met wie ze eigelnijk helemaal niet willen.
Dat is altijd al zo geweest en is nog steeds niet wenselijk. Groepsvorming zorgt ervoor dat de ene groep de eigen groep voortrekt voor de andere groep, waardoor dus segregratie ontstaat. En dit kan op velerlei gebieden.

dus ik denk dat hij wel gelijk heeft: het zal de kloof tussen verschillende groepen, arm/rijk/christen/moslim/blank/zwart alleen maar vergroten als men alleen met "soortgenoten" optrekt.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:40:28 #20
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32371034

[ Bericht 87% gewijzigd door sp3c op 18-11-2005 13:52:11 ]
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:41:45 #21
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32371077
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dat is altijd al zo geweest en is nog steeds niet wenselijk. Groepsvorming zorgt ervoor dat de ene groep de eigen groep voortrekt voor de andere groep, waardoor dus segregratie ontstaat. En dit kan op velerlei gebieden.
jawoor, jij denkt meteen dat de hele rechtsstaat in eenstort
quote:
dus ik denk dat hij wel gelijk heeft: het zal de kloof tussen verschillende groepen, arm/rijk/christen/moslim/blank/zwart alleen maar vergroten als men alleen met "soortgenoten" optrekt.
welke kloof? de welvaartskloof?
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:44:21 #22
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32371153
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 08:44 schreef wendytje het volgende:

[..]

dat is nou eenmaal mensen eigen, je kan het wel verbergen maar dat leidt onheroepelijk tot corruptie en fraude.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:45:26 #23
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32371178
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:32 schreef MrBadGuy het volgende:
het is nu al praktisch 2 keer zo welvarend (ook voor arme mensen) dan nederland, die kloof is in 2020 iig wel groter geworden.

Nu ik het zeg godverdomme, de USA groeit jaar in jaar uit harder dan de EU, de welvaarts kloof die DAT teweeg brengt tussen de USA en de EU gaat ons nog een keer opbreken. Alle mensen die wat kunnnen peren hem dan naar de USA.

Zoiets zag je ook in Oceanie: mensen uit NZ gingen nara Aussie omdat daar de lonen veel hoger waren. Toen dachten ze in NZ: laten we de economie maar eens hervormen zodat hij hard groeit, het is ze nu gedeeltelijk gelukt om de uitstroom te stoppen.

Zulke daadkracht zie ik in de EU niet.
pi_32371191
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:44 schreef McCarthy het volgende:

dat is nou eenmaal mensen eigen, je kan het wel verbergen maar dat leidt onheroepelijk tot corruptie en fraude.
Dat doet de VS cultuur ook, dus dan kun je beter proberen om niet die kant op te gaan.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:50:23 #25
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32371341
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat doet de VS cultuur ook, dus dan kun je beter proberen om niet die kant op te gaan.
wat bazel je nou, er is een correlatie tussen economische vrijheid en corruptie die gunstig uitpakt voor landen met meer econ vrijheid, de USA dus

zie ook HongKong & Singapore: kapitalisme pur sang
pi_32371476
We kunnen dus ook stellen dat Nederland 15 jaar achter loopt op de VS.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:56:22 #27
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32371550
mooi is ie ook niet

* Geen persoonlijke informatie neerzetten voor spam activiteiten *

[ Bericht 62% gewijzigd door Drugshond op 23-02-2006 13:42:17 ]
pi_32371602
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:50 schreef McCarthy het volgende:

wat bazel je nou, er is een correlatie tussen economische vrijheid en corruptie die gunstig uitpakt voor landen met meer econ vrijheid, de USA dus
Uh huh...Enron, 14000 pork bills in de begroting van de VS, Oil for food, omkoping en fraude in Irak, analysten die aandelenprijzen frauduleus manipuleren...moet ik nog even doorgaan?

Volgens mij ben jij degene die bazelt hier.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:59:18 #29
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32371637
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uh huh...Enron, 14000 pork bills in de begroting van de VS, Oil for food, omkoping en fraude in Irak, analysten die aandelenprijzen frauduleus manipuleren...moet ik nog even doorgaan?
Parmalat, Ahold, Vivendi, Elf (omkoping Kohl), de begroting van de EU die ook neit goedgekeurd word. Nog even doorgaan?
pi_32371649
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:41 schreef McCarthy het volgende:

[..]

jawoor, jij denkt meteen dat de hele rechtsstaat in eenstort
Nee, ik denk dat daardoor binnenkort 200 kernbommen op onze kop vallen
trek het vooral te ver door.....:Z
quote:
welke kloof? de welvaartskloof?
Onder andere ja. En in wiens voordeel dat zal vallen laten we nog in het midden.
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:00:40 #31
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32371687
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:

trek het vooral te ver door.....:Z
je impliceerde het wel hoor
quote:
Onder andere ja. En in wiens voordeel dat zal vallen laten we nog in het midden.
als de armen rijker worden is dat dus niet goed ?
pi_32371718
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:00 schreef McCarthy het volgende:

[..]

je impliceerde het wel hoor
Nee hoor, dat deed ik niet.
quote:
als de armen rijker worden is dat dus niet goed ?
Weet jij wel wat een kloof is?
pi_32371761
quote:
Ik denk dat een Amerika met geslaagde segregatie duizend keer sterker staat dan een Europa met mislukte integratie.
"geslaagde segregatie"
Ga jij maar in Southside Queens wonen met je blanke kontje, kijken hoe goed die segregatie je dan bevalt.
Dwaas
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:02:50 #34
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32371765
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:

Weet jij wel wat een kloof is?
een rethorische truuk om domme mensen te misleiden
pi_32371786
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:02 schreef McCarthy het volgende:

[..]

een rethorische truuk om domme mensen te misleiden
Nope. Fout.
Doe nog een poging.
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:40:51 #36
35048 WokMaster
De maat-schap-pij dat ben jij
pi_32372917
yeesss hebben we die kruisraketten toch niet voor niets gekocht!!!!
aahh durka durka durka
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:55:45 #37
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_32373378
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:50 schreef McCarthy het volgende:

[..]

zie ook HongKong & Singapore: kapitalisme pur sang
[afbeelding]
Correllatie is geen causaliteit, er bestaat ook een correllatie tussen de aanwezigheid van ooievaarsnesten en de aanwezigheid van jonge gezinnen.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_32374828
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:02 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

"geslaagde segregatie"
Ga jij maar in Southside Queens wonen met je blanke kontje, kijken hoe goed die segregatie je dan bevalt.
Dwaas
my ass is yellow

En Queens is zo erg nog niet hoor. Evenals Harlem, prima wijken sinds Rudolf Giuliani daar huisgehouden heeft.

Noem dan minimaal Watts (L.A.) ofzo...
pi_32375421
quote:

[..]

Sorry maar dat is niet waar! In Nederland heerst meer een ikke-ikke-ikke cultuur dan in de US. In Amerika is de 'social community spirit' veel sterker dan in Nederland. In Nederland echter heeft de staat deze rol op zich genomen en regelt alles op sociaal gebied. Gevolg is dus dat de mensen hier op individueel vlak minder betrokken zijn, want he, de overheid regelt het wel. Mijn ervaring in Ohio was dat een buurman werkloos werd, er gelijk een inzamelingsaktie op touw werd gezet door de bewoners van de wijk!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  vrijdag 18 november 2005 @ 16:21:26 #40
111528 Viajero
Who dares wins
pi_32375990
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:01 schreef Demophon het volgende:

[..]

Sorry maar dat is niet waar! In Nederland heerst meer een ikke-ikke-ikke cultuur dan in de US. In Amerika is de 'social community spirit' veel sterker dan in Nederland. In Nederland echter heeft de staat deze rol op zich genomen en regelt alles op sociaal gebied. Gevolg is dus dat de mensen hier op individueel vlak minder betrokken zijn, want he, de overheid regelt het wel. Mijn ervaring in Ohio was dat een buurman werkloos werd, er gelijk een inzamelingsaktie op touw werd gezet door de bewoners van de wijk!
Inderdaad, Amerikanen doen veel meer vrijwilligerswerk dan Europeanen, vaak ook vanuit hun kerk.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 18 november 2005 @ 17:42:02 #41
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32378348
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:55 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Correllatie is geen causaliteit, er bestaat ook een correllatie tussen de aanwezigheid van ooievaarsnesten en de aanwezigheid van jonge gezinnen.
he de groene ridder, dat is lang geleden.

over caus. gesproken: kapitalisme impliceert een kleinere overheid (minder regels, minder ambtenaren) impliceert minder gevoelig voor fraude en corruptie (er zijn immers minder ambtenaren te beinvloeden en regels te ontwijken) dus causaliteit. QED al zeg ik hetzelf.
  vrijdag 18 november 2005 @ 18:53:00 #42
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_32380136
quote:
Nederland lijkt in 2020 op Amerika
Helaas. Niet de prachtige landschappen. Niet de fantastische cultuur (muziek en film) en nauwelijks de interessante mensen.
Dat gaat ons nooit lukken.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_32380797
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 08:44 schreef ericeric het volgende:
De VS zijn nu juist een voorbeeld van een maatschappij waarin groepen wel mixen. In ieder geval beter dan in Europa. Natuurlijk kent ook de VS veel voorbeelden van achterstandsgroepen, maar in alle graden van succes kom je vertegenwoordigers van alle etnische groepen tegen. Toevallig was ik 3 weken geleden nog in de VS voor een project. Ik werkte met een Indonesier, een typische californische surf dude van onbestemde afkomst, italiaan, Chinese , Thaise en een Bulgaar. Alle waren Amerikanen of druk bezig het te worden. Op 2 na waren ze pas kort in de VS.
Je hebt er de Melting Pot ja. Maar of dat veel succes heeft gebracht kan je over twisten. Daar heb je achtertandswijken met veel grotere problemen dan hier of dan in Parijs.

Wat de VS wel als voordeel heeft is dat iedereen die er komt Amerikaan wil worden en zich amerikaan voelt. hier voelt men zich meestal meer Turk en Marokaan. Het is alleen de vraag of wij wilen dat iedereen gemixt is, zoals eerder geopperd hier. Zolang je mekaar geen overlast bezorgd zal mij het een zorg zijn of we bij elkaar wonen of niet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:40:20 #44
70154 klez
pi_32381563
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:15 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Je hebt er de Melting Pot ja. Maar of dat veel succes heeft gebracht kan je over twisten. Daar heb je achtertandswijken met veel grotere problemen dan hier of dan in Parijs.
Dat waag ik te betwijfelen. Wat voor ons bijvoorbeeld een groot probleem is, zien veel Amerikanen helemaal niet als een probleem (vuurwapenbezit). Ik denk dat huidskleur of afkomst in de VS veel minder een probleem is dan hier (sommige gebieden uitgezonderd).
Waar bestaan "die veel grotere problemen" dan uit? Ik denk dat iemand in South Bronx meer kansen op een toekomst heeft dan iemand in de banlieu in Parijs.
pi_32384348
quote:

[..]

en hoe lang kreeeg hij geld van de buurt?
en half jaar later liep hij met een boodschappenkarretje langs de straten met NOOIT meer een kans op werk. Hier krijg je tenminste nog een redelijke kans op een normaal bestaan.
uit een aspergernest
  vrijdag 18 november 2005 @ 22:42:41 #46
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_32386558
"Nederland lijkt in 2020 op Amerika"

Hoop het niet. Ik heb liever softdrugs in de verkoop dan vuurwapens. Ook ben ik zeer gesteld op mijn maximale inzet van 40 werkuren/week + 6 weken/jaar vakantie. Voor de rest is Nederland prima in staat om de wat leukere zaken van hun cultuur (muziek, Mcdonnalds, etc) hier naar toe te halen. Laat de Amerikaan zich maar kapot werken om de Chinees voor te blijven. ik doe het wel rustig aan en geniet van m'n leven.
waarschijnlijk wel
pi_32386661
Nou ja als hier in toekomst zit; VMBO'ers zijn nog steeds kansloos ... .
  vrijdag 18 november 2005 @ 23:49:43 #48
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32388507
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 21:20 schreef wendytje het volgende:

[..]

en hoe lang kreeeg hij geld van de buurt?
en half jaar later liep hij met een boodschappenkarretje langs de straten met NOOIT meer een kans op werk. Hier krijg je tenminste nog een redelijke kans op een normaal bestaan.
daar niet?
pi_32388863
quote:

[..]

in 2020 heeft bush 3 ons geannexeerd
Dat heb ik 20 x liever dan dat we straks verplicht moslim moeten worden, als de fundamentalisten de westerse christenhonden hebben overruled.
pi_32390649
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 00:05 schreef progrock het volgende:

[..]

Dat heb ik 20 x liever dan dat we straks verplicht moslim moeten worden, als de fundamentalisten de westerse christenhonden hebben overruled.
Hou toch eens op met dat paranoïde gedoe zeg.
  zaterdag 19 november 2005 @ 08:57:12 #51
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32392471
Dit is trouwens ook een interessant documentje.
Lijken wij in 2020 op het huidige Amerika, of op de toekomstige?
Want dit is een visie van de CIA:

2020 Vision: A CIA report predicts that American global dominance could end in 15 years.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 19 november 2005 @ 09:43:36 #52
70154 klez
pi_32392856
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 08:57 schreef Yildiz het volgende:
Dit is trouwens ook een interessant documentje.
Lijken wij in 2020 op het huidige Amerika, of op de toekomstige?
Want dit is een visie van de CIA:

2020 Vision: A CIA report predicts that American global dominance could end in 15 years.
Lullige is alleen dat wij een veel groter probleem hebben dan Amerika als Amerika's supermachtrol eindigt. Amerika is een groot eiland wat als puntje bij paaltje komt uitstekend voor zichzelf kan zorgen, zonder al te veel afhankelijkheden van de buitenwereld.
Europa daarentegen...
  zaterdag 19 november 2005 @ 16:03:19 #53
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_32400299
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 09:43 schreef klez het volgende:

[..]

Lullige is alleen dat wij een veel groter probleem hebben dan Amerika als Amerika's supermachtrol eindigt. Amerika is een groot eiland wat als puntje bij paaltje komt uitstekend voor zichzelf kan zorgen, zonder al te veel afhankelijkheden van de buitenwereld.
Europa daarentegen...
Welnee..al qaeda bood ons "vriendschap" aan, een islamitisch land wil bij de EU en Afrika geeft voornamelijk de VS de schuld van hun falen. Er zijn talloze lande die een pokke hekel hebben aan de US maar de EU niet eens serieus nemen. Europa heeft geen enkel probleem wanneer de VS hun machtspositie verliezen.
waarschijnlijk wel
pi_32415354
quote:

[..]

Dat snappen Nederlanders gewoon niet. Die willen dat niet eens geloven. In Nederland steekt niemand meer ook maar 1 vinger uit, omdat "de staat dat hoort te doen". Gevolg? Niemand trekt zich ergens iets meer van aan. Iemand wordt in elkaar geslagen? Pech gehad, de politie doet maar iets. Iemand heeft geen werk? Pech gehad, de overheid geeft maar een uitkering. Je moeder wordt langzaam dement? Pech gehad, de overheid zorgt maar dat ze ergens in een bejaardentehuis komt en ervoor gezorgd wordt.

Amerikanen zijn ontiegelijk veel socialer dan Nederlanders. Maar dat willen Nederlanders niet weten, want dan blijft er weinig over van hun wereldbeeld waarin ze zelf o zo sociaal zijn en die Amerikanen o zo smerig en walgelijk.

Charles Groenhuijsen heeft hier tientallen columns over geschreven toen hij nog correspondent was van de NOS. Over hoe asociaal Nederlanders eigenlijk wel niet zijn. Over hoe het ontbreken van een overheid die alles voor je regelt, sterke, sociale mensen kweekt die hun eigen boontjes wel doppen en voor elkaar zorgen in plaats van als een stel lethargic, apathetic en asociale 'burgers' die overal hun neus voor ophalen. Over hoe vrij je wel niet kunt leven in de VS en hoe iedereen iets van zijn leven kan en WIL maken. Nog een verschil met NL: mensen in NL worden afgestompt, ingeprent dat success fout is. Immigranten hebben misschien in het begin wil om te werken en iets van hun leven te maken, maar de asielindustrie is daar niet bij gebaat en maakt het onmogelijk. Tsja wat wil je als je rijk wordt van het 'helpen' van minder bedeelden. In de VS daarentegen MOET je iets van je leven maken, er is niemand van de overheid die je helpt. Gevolg? Mensen willen ook echt iets doen, iets moois van hun leven maken, een bestaan opbouwen. Mensen voelen zich ook meteen Amerikaan. Ik ook. In tegenstelling tot de slappe hap die in Nederland "een bestaan opbouwt".

Ik HOOP voor NL dat het in 2020 niet op Amerika lijkt, want waar mensen hier in de VS niet gepamperd worden door hun overheid, gebeurt dat in NL wel. Al die ontelbare mislukkingen in NL worden er alleen maar meer, en allemaal zullen ze hun hand ophouden en eisen dat er voor ze gezorgd wordt. Ik wens de laatste Jan Modaal die het allemaal moet opbrengen veel plezier toe.

De VS zijn hard, maar veel socialer. Vrijwilligerwerk en iets doen voor een ander blijft hier niet beperkt tot 1x per maand een euro in een collectebus doen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 20 november 2005 @ 01:53:05 #55
57381 DeGroeneRidder
pi_32416675
Het beeld van de Amerikaan die elke avond soep gaat uitscheppen voor de armen die hij geen inkomensherverdeling gunt is natuurlijk ook niet helemaal accuraat. Feit is echter dat hulpverlening in de V.S. bijna per definitie door particulieren gebeurt, terwijl in de E.U.-landen ook de staat een belangrijke rol speelt. Op die manier komt particuliere hulpverlening natuurlijk sowieso al meer in beeld. Indien ik hulpverlening als een soort caritas zou zien die mensen in staat moet stellen zich voor hun medemens nuttig te maken en een gemeenschapsgevoel te scheppen, dan zou ik inderdaad ook eerder voor het Amerikaanse systeem opteren.

Echter, ik zie hulpverlening niet noodzakelijk als geïnstitutionaliseerde caritas. Uitkeringen, inkomensherverdeling, ziekteverzekering, onderwijs e.d. zijn m.i. entitlements die los staan van het "sociaal zijn". Als we verwachten dat de minderbedeelden onze rechtsorde respecteren (een rechtsorde die de een van bij de geboorte meer eigendomsrechten of vooruitzicht daarop toekent dan de ander), moeten we ze ook gelijke kansen verzekeren. Indien je dit aan caritas zou overlaten hebben mensen geen recht op die dingen, en schep je dus een relatie van dankbaarheid tussen ontvanger en gever. Niets mis mee zou je denken, ware het niet dat dergelijke dank misplaatst is aangezien ze betuigd wordt in ruil voor dingen waar men onder het sociaal contract sowieso al recht op hoort te hebben. De in Amerika dominante ideologie weet hier echter zeer listig mee om te gaan door
1) enerzijds via haar descriptief meritocratisch fundamentalisme te rechtvaardigen dat de rijkeren voordeel halen uit de bestaande structurele kansenongelijkheid zonder het speelveld te moeten egaliseren
2) en daarenboven de rijkeren de kans te geven om zich neerbuigend op te stellen t.a.v. de benadeelden, zodat deze laatsten de rijken dankbaar zijn en de ideologie gaan steunen die hen tot benadeelden maakt. Zelfs indien de hulpverlener zelf onder de mediaan en het gemiddelde zit wordt de dominante ideologie versterkt.

Indien de staat geen kansengelijkheid garandeert ondermijnt ze haar eigen legitimiteit, en indien bepaalde grenzen overschreden worden legitimeert dit het omverwerpen van de staat door de benadeelde groepen.

Hulpverlening aan mensen die hun kansen niet gebruikt hebben of die vergissingen hebben begaan (drugsverslaafden, slachtoffers van verkeersongevallen die ze zelf veroorzaakt hebben, criminelen) zou ik in de eerste plaats overlaten aan de civil society, niet aan de overheid. Ook hier zie ik echter een aanvullende rol voor de overheid, aangezien ik vanuit gedragswetenschappelijk oogpunt niet geloof dat niemand ooit voor de volle 100% verwantwoordelijk kan gesteld worden voor zijn of haar daden.

Bij dit alles moet je wel rekening houden dat de staat nooit de indruk mag geven dat ze de bevolking tegen alle risico's kan beschermen. Ik herinner me dat na de tsunami van eind 2004 een goed deel van de Zweedse bevolking boos was op haar overheid omdat die haar niet gewaarschuwd had voor het tsunamigevaar... in dat soort situaties is verantwoordelijkheid m.i. niet aan de orde, enkel risicospreiding.

[ Bericht 3% gewijzigd door DeGroeneRidder op 20-11-2005 02:01:47 ]
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  Moderator zondag 20 november 2005 @ 02:13:31 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32417032
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 16:03 schreef HokkePok het volgende:

[..]

Welnee..al qaeda bood ons "vriendschap" aan, een islamitisch land wil bij de EU en Afrika geeft voornamelijk de VS de schuld van hun falen. Er zijn talloze lande die een pokke hekel hebben aan de US maar de EU niet eens serieus nemen. Europa heeft geen enkel probleem wanneer de VS hun machtspositie verliezen.
nou dat lijkt me niet

als de VS wegvallen gaat het niet ineens goed in die talloze landen en zullen ze iemand anders de schuld moeten gaan geven ... niet china want die komen vooralsnog nauwelijks buiten china en zijn feitelijk nog straatarm, ook niet Rusland want van een kale kip valt nix te plukken al hebben die zeker in Afrika wel wat schuld maar Europa zal dan als hoogste boom de meeste wind vangen.

maar ik ben het er overigens niet mee eens dat Europa niet voor zichzelf kan zorgen, Europa heeft de laatste tijd niet voor zichzelf hoeven zorgen, dit wil echter niet zeggen dat het niet zou kunnen als het zou moeten.

kijk naar Nederland, 60 jaar geleden konden we een leger van 100.000 plus manschappen op de been brengen om Indonesie te heroveren, nu komen we nauwelijks boven de 2000!
waarom? omdat het nu niet nodig is, als er een dictator een beetje gevaarlijk gaat doen dan walst Amerika erover heen, waarom zouden we het zelf dan nog doen met alle gevolgen van dien?

Misschien zou het wel goed zijn als Amerika wegvalt want dan is het gelijk afgelopen met het pacifisme hier maar eigenlijk houd ik wel van Amerikanen ... in een ideale wereld zou de VS zijn (militaire) ambities wat terugschroeven (naar 2% bnp bv) dan moet Europa wel beter zijn best doen anders worden we (NATO) kwetsbaar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_32417306
ach, ooit leek newyork op nederland
  zondag 20 november 2005 @ 09:29:01 #58
70154 klez
pi_32419259
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 16:03 schreef HokkePok het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over dat terorrisme geneuzel. De moslimfundamentalisten en hun linkse Europese medestrijders (toch minstens in gedachten) voeren een kansloos achterhoedegevecht. Op een paar idioten na zit niemand op hun ideale maatschappij te wachten.

Ik heb het over de machtsblokken op economisch en sociaal gebied. Het lijkt er steeds meer op dat we over 20 jaar 2 gigantische blokken zullen hebben (China/Rusland en VS/India) zullen hebben.

De EU heeft een enorm probleem, aangezien zij volledig van anderen afhankelijk zijn voor grondstoffen, intellect, e.d., maar weinig te bieden heeft. Zowel wat betreft productie als innovatie lopen we achter de feiten aan. Voor de VS geldt dat qua productie een beetje, maar op het gebied van innovatie moet er heel veel gebeuren wil een ander land die positie overnemen.
De VS kan redelijk autarkisch voortbestaan. Ze zijn voornamelijk afhankelijk van de olie, en dat zal rap afgebouwd gaan worden de komende jaren.
  maandag 21 november 2005 @ 16:45:24 #59
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_32455843
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:05 schreef halion het volgende:

[..]

[..]

En er is niets mis met egoistisch zijn.
Dat zouden meer mensen moeten doen. Eerst aan jezelf denken en dan aan de rest. Dat is beter voor iedereen.
De theorie van Adam Smith is allang weer achterhaald
Era Vulgaris
  maandag 21 november 2005 @ 16:51:40 #60
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_32455989
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:30 schreef McCarthy het volgende:
. Want laten we reeel wezen: de veroorzaker van een hoop problemen in dit land is onze eigen overheid:
- woningmarkt naar de knoppen
- zorg kut
- onderwijs de vernieling in
- multiculturele samenleving geflopt
- pensioenen veel gezeik
Maar het is duidelijk hoe latten denkt hoor: Overheid good, Free market bad. Sucker

Voor een hoogleraar is deze knakker gediskwalificeerd. Wat een blaatschaap zeg.
De overheid is bad omdat zij de woningmarkt, zorg en onderwijs steeds meer gaat overlaten aan de vrije markt = problemen.
Multiculturele samenleving is alleen geflopt in de ogen van xenofoben, (te) rechtse denkers etc en de pensioenen... welk gezeik? als de dollar valt dan heb je pas de poppen aan het dansen. Het gezeik op de pensioenen is maar heel relatief.
Era Vulgaris
pi_32456130
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 23:49 schreef McCarthy het volgende:

[..]

daar niet?
geen uitkering>straat op>opdagen bij sollicitatie in "straat"kleding>geen baan>geen geld>etc.....

ik ben blij met onze sociale zekerheid. Alleen jammer dat zoveel mensen misbruik ervan maken.
uit een aspergernest
  maandag 21 november 2005 @ 16:56:43 #62
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32456132
wat zeg je nou? Vrije markt is bad? Weet je wle hoeveel goeds de vrije makrt ons heeft gegeven?
  maandag 21 november 2005 @ 16:58:00 #63
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32456171
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:56 schreef wendytje het volgende:

[..]

geen uitkering>straat op>opdagen bij sollicitatie in "straat"kleding>geen baan>geen geld>etc.....

ik ben blij met onze sociale zekerheid. Alleen jammer dat zoveel mensen misbruik ervan maken.
in de usa heb je ook uitkeringen hoor
pi_32459906
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:51 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

De overheid is bad omdat zij de woningmarkt, zorg en onderwijs steeds meer gaat overlaten aan de vrije markt = problemen.
Multiculturele samenleving is alleen geflopt in de ogen van xenofoben, (te) rechtse denkers etc en de pensioenen... welk gezeik? als de dollar valt dan heb je pas de poppen aan het dansen. Het gezeik op de pensioenen is maar heel relatief.
Ongelofelijk, in wat voor roze lala-land leef jij?

De multiculturele samenleving is ontspoord in de ogen van de meeste Nederlanders, dit was ook de reden dat Pim Fortuyn zo enorm veel aanhang kreeg. Iedereen zag die zogenaamd 'gezegende' multiculturele samenleving fout ontwikkelen en het zat velen hoog (en nog steeds).
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  maandag 21 november 2005 @ 22:05:30 #65
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32464578
ik neem aan dat latten uit zich zelf al tussen de tokkies is gaan wonen en met een moslima getrouwd is.
pi_32473035
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:53 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Het beeld van de Amerikaan die elke avond soep gaat uitscheppen voor de armen die hij geen inkomensherverdeling gunt is natuurlijk ook niet helemaal accuraat. Feit is echter dat hulpverlening in de V.S. bijna per definitie door particulieren gebeurt, terwijl in de E.U.-landen ook de staat een belangrijke rol speelt. Op die manier komt particuliere hulpverlening natuurlijk sowieso al meer in beeld. Indien ik hulpverlening als een soort caritas zou zien die mensen in staat moet stellen zich voor hun medemens nuttig te maken en een gemeenschapsgevoel te scheppen, dan zou ik inderdaad ook eerder voor het Amerikaanse systeem opteren.

Echter, ik zie hulpverlening niet noodzakelijk als geïnstitutionaliseerde caritas. Uitkeringen, inkomensherverdeling, ziekteverzekering, onderwijs e.d. zijn m.i. entitlements die los staan van het "sociaal zijn". Als we verwachten dat de minderbedeelden onze rechtsorde respecteren (een rechtsorde die de een van bij de geboorte meer eigendomsrechten of vooruitzicht daarop toekent dan de ander), moeten we ze ook gelijke kansen verzekeren. Indien je dit aan caritas zou overlaten hebben mensen geen recht op die dingen, en schep je dus een relatie van dankbaarheid tussen ontvanger en gever. Niets mis mee zou je denken, ware het niet dat dergelijke dank misplaatst is aangezien ze betuigd wordt in ruil voor dingen waar men onder het sociaal contract sowieso al recht op hoort te hebben. De in Amerika dominante ideologie weet hier echter zeer listig mee om te gaan door
1) enerzijds via haar descriptief meritocratisch fundamentalisme te rechtvaardigen dat de rijkeren voordeel halen uit de bestaande structurele kansenongelijkheid zonder het speelveld te moeten egaliseren
2) en daarenboven de rijkeren de kans te geven om zich neerbuigend op te stellen t.a.v. de benadeelden, zodat deze laatsten de rijken dankbaar zijn en de ideologie gaan steunen die hen tot benadeelden maakt. Zelfs indien de hulpverlener zelf onder de mediaan en het gemiddelde zit wordt de dominante ideologie versterkt.

Indien de staat geen kansengelijkheid garandeert ondermijnt ze haar eigen legitimiteit, en indien bepaalde grenzen overschreden worden legitimeert dit het omverwerpen van de staat door de benadeelde groepen.

Hulpverlening aan mensen die hun kansen niet gebruikt hebben of die vergissingen hebben begaan (drugsverslaafden, slachtoffers van verkeersongevallen die ze zelf veroorzaakt hebben, criminelen) zou ik in de eerste plaats overlaten aan de civil society, niet aan de overheid. Ook hier zie ik echter een aanvullende rol voor de overheid, aangezien ik vanuit gedragswetenschappelijk oogpunt niet geloof dat niemand ooit voor de volle 100% verwantwoordelijk kan gesteld worden voor zijn of haar daden.

Bij dit alles moet je wel rekening houden dat de staat nooit de indruk mag geven dat ze de bevolking tegen alle risico's kan beschermen. Ik herinner me dat na de tsunami van eind 2004 een goed deel van de Zweedse bevolking boos was op haar overheid omdat die haar niet gewaarschuwd had voor het tsunamigevaar... in dat soort situaties is verantwoordelijkheid m.i. niet aan de orde, enkel risicospreiding.
mate, als jij de politiek in gaat heb je mijn stem
pi_32478523
Ja dat is het kutte van de mensheid dat ze altijd maar groepjes moeten vormen en dat ze nooit iemand als een individu kunnen zien.
Komt nooit goed met ons stomme apen.

[ Bericht 80% gewijzigd door RoelRoel op 22-11-2005 14:02:49 ]
Heeft eindelijk een wii :) Friendcode: 7558 6230 3193 8605
Waarschuwing: Ik post meestal alleen op het forum als ik zwaar over de zeik ben.
  dinsdag 22 november 2005 @ 16:09:06 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32482110
quote:
Op maandag 21 november 2005 19:23 schreef Demophon het volgende:

[..]

Ongelofelijk, in wat voor roze lala-land leef jij? [afbeelding]

De multiculturele samenleving is ontspoord in de ogen van de meeste Nederlanders, dit was ook de reden dat Pim Fortuyn zo enorm veel aanhang kreeg. Iedereen zag die zogenaamd 'gezegende' multiculturele samenleving fout ontwikkelen en het zat velen hoog (en nog steeds).
Ja, en het Pim Fortuyn volk kijkt altijd eigen huis en tuin, heeft een station-wagen groot genoeg voor de labrador, een wit tuinhekje, en kent de buren niet.
Dat is heel leuk, maar zo ben ik niet. Er zijn wereldwijd meer dan zat voorbeelden wat aantoont dat het wel werkt, en het werkt ook in de steden hier in Nederland.

Gek genoeg hebben de mensen die het minst contact hebben met buitenlanders er het meeste hekel aan. Men vreest het onbekende zeg maar, en dat heeft wel iets van xenofobie.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 22 november 2005 @ 16:28:10 #69
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32482636
Hopelijk niet, want dat zou het massale invoeren van de doodstraf betekenen. Amerika neemt het niet zo nauw met mensen leven. Zowel van soldaten als van criminelen.

Amerika neemt het sowieso niet zo nauw met menselijkheid.

Amerika

We all live in Amerika, hopelijk van niet. Laat dat land zich maar snel aanpassen aan de rest van de wereld. De status van het ultieme hebben ze in mijn ogen allang verprutst. Wellicht heb ik Amerika nooit als ultiem gezien. Ondanks hun pogingen om als mekka over te komen.

Laat Nederland maar het goede voorbeeld geven

Nederland aan de macht

Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  dinsdag 22 november 2005 @ 20:12:48 #70
57381 DeGroeneRidder
pi_32488472
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 09:21 schreef halion het volgende:

[..]

mate, als jij de politiek in gaat heb je mijn stem
Echt? Want ik las in jouw posts eerder libertarisme, terwijl mijn standpunt toch meer de linkse kant uitgaat.
pi_32502249
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Hopelijk niet, want dat zou het massale invoeren van de doodstraf betekenen. Amerika neemt het niet zo nauw met mensen leven. Zowel van soldaten als van criminelen.

Amerika

We all live in Amerika, hopelijk van niet. Laat dat land zich maar snel aanpassen aan de rest van de wereld. De status van het ultieme hebben ze in mijn ogen allang verprutst. Wellicht heb ik Amerika nooit als ultiem gezien. Ondanks hun pogingen om als mekka over te komen.

Nederland aan de macht

goed gezegd dromenvanger
uit een aspergernest
pi_32540759
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:28 schreef Dromenvanger het volgende:

Amerika

Nederland aan de macht

De doodstraf geldt niet in alle staten, in principe is iedere staat een apart land.
Heel veel mensen doen alsof 'Amerika' een land is zoals Engeland, maar het is eerder te vergelijken met Europa als geheel. Turkije schendt de mensenrechten ook, is Belgie hier dan ook verantwoordelijk voor? De meeste linkse rakkers hebben geen idee hoe divers Amerika is en zien alleen George Bush staan als ze aan de States denken.

Jullie linkerts zouden bomen moeten gaan knuffelen in Yosemite National Park om te bepalen hoe ruim dat land is. Een homo uit San Francisco is niet te vergelijken met een Dr. Phil uit Alabama. Een grunge artiest uit Seattle staat mijlen ver van een upperclass gezin uit Boston. Een Afro-Amerikaan uit LA staat in sterk contrast met een Cubaan in Orlando. You linkerts need to wake the fuck up.

En over je laatste opmerking: Nederland past al 8 keer in Florida. Florida is een van 52 staten. Nuff said.

Pinguin.
  donderdag 24 november 2005 @ 17:25:57 #73
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_32541922
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:45 schreef McCarthy het volgende:

[..]

het is nu al praktisch 2 keer zo welvarend (ook voor arme mensen) dan nederland, die kloof is in 2020 iig wel groter geworden.

Nu ik het zeg godverdomme, de USA groeit jaar in jaar uit harder dan de EU, de welvaarts kloof die DAT teweeg brengt tussen de USA en de EU gaat ons nog een keer opbreken. Alle mensen die wat kunnnen peren hem dan naar de USA.

Zoiets zag je ook in Oceanie: mensen uit NZ gingen nara Aussie omdat daar de lonen veel hoger waren. Toen dachten ze in NZ: laten we de economie maar eens hervormen zodat hij hard groeit, het is ze nu gedeeltelijk gelukt om de uitstroom te stoppen.

Zulke daadkracht zie ik in de EU niet.
Je beseft je wel dat de VS echt al een tijdlang praktisch op de pof leven en dat dat niet tot in de eeuwigheid door kan gaan?
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  donderdag 24 november 2005 @ 17:35:22 #74
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32542178
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:25 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Je beseft je wel dat de VS echt al een tijdlang praktisch op de pof leven en dat dat niet tot in de eeuwigheid door kan gaan?
of econ groei in het algemeen eeuwig kan doorgaan weet ik niet
wel dat de welvaart van de usa echt is
  donderdag 24 november 2005 @ 17:38:53 #75
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_32542262
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:35 schreef McCarthy het volgende:

[..]

wel dat de welvaart van de usa echt is
Natuurlijk is die echt. Maar dat neemt niet weg dat Amerika een begrotingstekort van hier tot hebikjoudaar hebben en dat de overheid overal geld lenen om die welvaart in stand te kunnen houden...
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  donderdag 24 november 2005 @ 17:41:32 #76
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32542320
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:38 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Natuurlijk is die echt. Maar dat neemt niet weg dat Amerika een begrotingstekort van hier tot hebikjoudaar hebben en dat de overheid overal geld lenen om die welvaart in stand te kunnen houden...
1. ach, de staatsschul stelt nog altijd niks voor bij die van belgie, italie en japan

2. overheden kunnen geen welvaart creeren dus je 2e bewering klopt niet
  donderdag 24 november 2005 @ 17:47:04 #77
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_32542443
Indirect aan bijdragen dan, je snapt best wat ik bedoelde.
  donderdag 24 november 2005 @ 17:49:27 #78
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32542506
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:47 schreef Rock-shocker het volgende:
Indirect aan bijdragen dan, je snapt best wat ik bedoelde.
maar dat kost weinig geld dus ik zie de relatie met schulden niet
  donderdag 24 november 2005 @ 17:51:33 #79
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_32542560
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:49 schreef McCarthy het volgende:

[..]

maar dat kost weinig geld dus ik zie de relatie met schulden niet
Okay, daar heb je een punt. Maar dat neemt niet weg dat vele vooraanstaande economen zeggen dat Amerika niet tot in de eeuwigheid door kan gaan met geld uitgeven, op de manier waarop dat nu gebeurt...
  donderdag 24 november 2005 @ 18:11:03 #80
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32543071
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:51 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Okay, daar heb je een punt. Maar dat neemt niet weg dat vele vooraanstaande economen zeggen dat Amerika niet tot in de eeuwigheid door kan gaan met geld uitgeven, op de manier waarop dat nu gebeurt...
ze bedoelen denk ik: de overheidsuitgaven kunnen niet doorgaan met stijgen op deze manier. Daar hebben ze natuurlijk gelijk in, het stijgt hard.

Maar het tekort dat de overheid heeft is dacht ik maar 5% vh nationaal inkomen of zo. Dat is nog wel te doen, niet dat ik het goed vind
  donderdag 24 november 2005 @ 18:14:11 #81
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_32543132
Aha. Zouden daar cijfers over op internet staan?

Edit: Volgens de financieel-economisch redacteur van het NRC wordt er in Amerika drie miljard dollar per dag geleend. Aardig sommetje dacht ik zo.
  donderdag 24 november 2005 @ 18:16:20 #82
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32543169
misschien dat je hier wat in vind?
[Centraal] Feiten, cijfers en statistieken
pi_32547439
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:51 schreef Vassili_Z het volgende:
Multiculturele samenleving is alleen geflopt in de ogen van xenofoben
*PROEST* HAHAHAHAHAHA
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 26 november 2005 @ 00:45:46 #84
20223 Carterman
Is een Tilburger!
pi_32585231
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:45 schreef halion het volgende:

[..]
Jullie linkerts zouden bomen moeten gaan knuffelen in Yosemite National Park om te bepalen hoe ruim dat land is. Een homo uit San Francisco is niet te vergelijken met een Dr. Phil uit Alabama. Een grunge artiest uit Seattle staat mijlen ver van een upperclass gezin uit Boston. Een Afro-Amerikaan uit LA staat in sterk contrast met een Cubaan in Orlando. You linkerts need to wake the fuck up.
Je probeert een punt te maken door te generaliseren? Hmm...
In Nederland is het ook zo dat een Eindhovenaar totaal anders is dan een Fries uit Ljouwert. En Europa is niet te vergelijken met de USA op de manier die jij hier aankaart.
In Europa is geen federale overheid die het uiteindelijk voor het zeggen heeft. Staten zijn veel beter te vergelijken met Provincieen of deelstaten zoals ze die in Duitsland, Nederland of Frankrijk hebben. Want bij mijn weten is die Europese grondwet er toch echt niet gekomen vorig jaar...

Daar komt bij dat ik persoonlijk een groot voorstander ben van de zorgstaat. Want we kunnen hier wel roepen hoe leuk het is dat de kerkgemeenschappen of buurten in de vs zorg dragen voor de mensen die onder die gemeenschap of buurt vallen. Maar wat te denken van de mensen die buiten die buurt of gemeenschap vallen?
De overheid is er bij gratie van de mensen die er voor kiezen.
New Orleans is juist een goed voorbeeld van hoe het niet moet. Iemand riep dat segregatie goed werkt, wat een kolder. Als segregratie zo goed is waarom bleven er dan alleen maar negers achter in New Orleans?
Time is what keeps everything from happening at once.
  zaterdag 26 november 2005 @ 00:57:38 #85
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32585528
@ Carterman
je hebt zeker een punt maar waarom dan ook publieke omroepen, hypoaftrek, boeren en kunstenaars etc. subsidieren. Dat zijn toch zaken die hier compleet buiten vallen!!

Mijn punt is dat de overheden in continentaal europa gewoon veel te groot zijn en zich aaaalllllllllaaaaaang niet meer richten op de kerntaken waar ze eigenlijk voor bedoeld zijn.
  zaterdag 26 november 2005 @ 00:59:49 #86
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32585576
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:53 schreef DeGroeneRidder het volgende:
idem als voor carterman
  zaterdag 26 november 2005 @ 12:35:36 #87
20223 Carterman
Is een Tilburger!
pi_32592272
Het zegt juist heel veel over de mate van beschaving dat je niet afhankelijk bent van geld om luxe artikelen als kunst op de markt te kunnen brengen. De subsidie voor de boeren is een restant van vroeger om de concurrentie positie te garanderen, dat komt weer door hoe Europa er 20 jaar geleden uit zag. In de VS is dat niet nodig, die hebben geen surplus nodig, die kunnen zichzelf wel bedruipen. Al de kleine landen in Europa hebben wel die surplus nodig om de economie op peil te houden.
Time is what keeps everything from happening at once.
  zaterdag 26 november 2005 @ 13:49:21 #88
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32593746
is het een mate van beschaving dat je geld uit de portemonee rooft van je burgers en het aan niet noodzakelijke dingen als kunst geeft ?
pi_35402123
Als we zo door gaan met die acherlijke wet die ervoor zorgt dat al die #"% geloven verdeeld worden onder verschillende scholen.
Heeft eindelijk een wii :) Friendcode: 7558 6230 3193 8605
Waarschuwing: Ik post meestal alleen op het forum als ik zwaar over de zeik ben.
  donderdag 23 februari 2006 @ 13:29:34 #90
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35404057
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:49 schreef McCarthy het volgende:
is het een mate van beschaving dat je geld uit de portemonee rooft van je burgers en het aan niet noodzakelijke dingen als kunst geeft ?
Era Vulgaris
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:56:26 #91
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_35409651
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:34 schreef RoelRoel het volgende:
Als we zo door gaan met die acherlijke wet die ervoor zorgt dat al die #"% geloven verdeeld worden onder verschillende scholen.
Ik ben voor! Er is maar een manier om verdergaande segregatie aan te pakken en dat is aan de basis: socialisatie. En dat vindt voor ee groot gedeelte op school plaats.

Overigens geven Amerikanen volgens mij juist onwijs veel uit aan kunst: NYC heeft heel veel openbare musea.
pi_35431073
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:35 schreef Carterman het volgende:
Het zegt juist heel veel over de mate van beschaving dat je niet afhankelijk bent van geld om luxe artikelen als kunst op de markt te kunnen brengen. De subsidie voor de boeren is een restant van vroeger om de concurrentie positie te garanderen, dat komt weer door hoe Europa er 20 jaar geleden uit zag. In de VS is dat niet nodig, die hebben geen surplus nodig, die kunnen zichzelf wel bedruipen. Al de kleine landen in Europa hebben wel die surplus nodig om de economie op peil te houden.
Ik vind landbouwsubsidies (die miljoenen mensen buiten Europa in het ongeluk storten) nu niet echt een voorbeeld van beschaving, meer het tegenovergestelde. Wij hebben die subsidies trouwens echt niet nodig om onze economie op peil te houden. In tegendeel, die subsidies zijn slecht voor onze economie, slecht voor consumenten en slecht voor zeer arme mensen in het buitenland. Direct afschaffen dus. Overigens geven de US ook nog steeds (van die schandalige en onbeschaafde) subsidies aan hun boeren.

Kunst hoeft echt niet perse door de overheid gefinancieerd te worden, om het beschavingsniveau van een samenleving te bepalen. Qua kunst doen de US en Europa niet voor elkaar onder, hoewel de europesche kunst natuurlijk wel een langere traditiie kent dant de (westerse) US kunst. Maar dat heeft niets te maken met de methode van financiering en alles met de periode dat de US uberhaupt bestaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')