Op tv misschien, maar niet in mijn omgeving.quote:Moslims zoeken moslims op, EO-ers zoeken de EO-ers op, negers hangen bij elkaar en boeren gaan naar bierfestijnen. That's the way it is.
idd het is al net zo'n ikke-ikke-ikke cultuur hier als in de US.quote:Op vrijdag 18 november 2005 08:33 schreef Cracka-ass het volgende:
Was dit niet al zo in 2002?
En dat is nu waar het met Europa ook naar toe gaat. Verdeling naar succes, afkomst onbelangrijk. Een goede zaak lijkt me. Hoeven Marokkanen zich ook niet meer als groep beledigd te voelen, indien er meer succesvol worden in de maatschappij. Op dit moment trekken de paupers de succesvollen nog naar beneden. Individualisering van de maatschappij is hier hard nodig.quote:Op vrijdag 18 november 2005 08:44 schreef ericeric het volgende:
De VS zijn nu juist een voorbeeld van een maatschappij waarin groepen wel mixen. In ieder geval beter dan in Europa. Natuurlijk kent ook de VS veel voorbeelden van achterstandsgroepen, maar in alle graden van succes kom je vertegenwoordigers van alle etnische groepen tegen.
En er is niets mis met egoistisch zijn.quote:idd het is al net zo'n ikke-ikke-ikke cultuur hier als in de US.
en meer drive-thru's godverdommequote:Op vrijdag 18 november 2005 09:07 schreef Elusive het volgende:
mooi, hoop dat hier dan ook eindelijk een wendeys komt, want de McD is om te kotsen
quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:05 schreef halion het volgende:
En dat is nu waar het met Europa ook naar toe gaat. Verdeling naar succes, afkomst onbelangrijk. Een goede zaak lijkt me. Hoeven Marokkanen zich ook niet meer als groep beledigd te voelen, indien er meer succesvol worden in de maatschappij. Op dit moment trekken de paupers de succesvollen nog naar beneden. Individualisering van de maatschappij is hier hard nodig.
goede vraag.quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:32 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar lijkt de VS in 2020 nog wel op de VS die we nu kennen?![]()
Nu hebben ze de 2 even opgeschovenquote:Op vrijdag 18 november 2005 08:33 schreef Cracka-ass het volgende:
Was dit niet al zo in 2002?
Uit vrije wil zoeken mensen dus andere mensen op met wie ze graag omgaan. Wat schandalig zeg. Dat moet verboden worden en mensen moeten gedwongen worden met mensen om te gaan met wie ze eigenlijk helemaal niet willen. Vervelende totaliitaire trekjes heeft die LAtten zeg.quote:Latten schetst daarin een maatschappij waarin mensen elkaar steeds meer uitzoeken op gelijksoortigheid, zowel als het gaat om opleiding en inkomen als om herkomst en religie. Daardoor ontstaat er een samenleving met 'succesvollen' en 'achterblijvers'.
Dat is altijd al zo geweest en is nog steeds niet wenselijk. Groepsvorming zorgt ervoor dat de ene groep de eigen groep voortrekt voor de andere groep, waardoor dus segregratie ontstaat. En dit kan op velerlei gebieden.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:35 schreef McCarthy het volgende:
Uit vrije wil zoeken mensen dus andere mensne op met wie ze graag omgaan. Wat schandalig zeg, verbieden en mensen dwingen met mensen om te gaan met wie ze eigelnijk helemaal niet willen.
jawoor, jij denkt meteen dat de hele rechtsstaat in eenstortquote:Op vrijdag 18 november 2005 13:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat is altijd al zo geweest en is nog steeds niet wenselijk. Groepsvorming zorgt ervoor dat de ene groep de eigen groep voortrekt voor de andere groep, waardoor dus segregratie ontstaat. En dit kan op velerlei gebieden.
welke kloof? de welvaartskloof?quote:dus ik denk dat hij wel gelijk heeft: het zal de kloof tussen verschillende groepen, arm/rijk/christen/moslim/blank/zwart alleen maar vergroten als men alleen met "soortgenoten" optrekt.
dat is nou eenmaal mensen eigen, je kan het wel verbergen maar dat leidt onheroepelijk tot corruptie en fraude.quote:Op vrijdag 18 november 2005 08:44 schreef wendytje het volgende:
[..]
idd het is al net zo'n ikke-ikke-ikke cultuur hier als in de US.
het is nu al praktisch 2 keer zo welvarend (ook voor arme mensen) dan nederland, die kloof is in 2020 iig wel groter geworden.quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:32 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar lijkt de VS in 2020 nog wel op de VS die we nu kennen?![]()
Dat doet de VS cultuur ook, dus dan kun je beter proberen om niet die kant op te gaan.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:44 schreef McCarthy het volgende:
dat is nou eenmaal mensen eigen, je kan het wel verbergen maar dat leidt onheroepelijk tot corruptie en fraude.
wat bazel je nou, er is een correlatie tussen economische vrijheid en corruptie die gunstig uitpakt voor landen met meer econ vrijheid, de USA dusquote:Op vrijdag 18 november 2005 13:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat doet de VS cultuur ook, dus dan kun je beter proberen om niet die kant op te gaan.
Uh huh...Enron, 14000 pork bills in de begroting van de VS, Oil for food, omkoping en fraude in Irak, analysten die aandelenprijzen frauduleus manipuleren...moet ik nog even doorgaan?quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:50 schreef McCarthy het volgende:
wat bazel je nou, er is een correlatie tussen economische vrijheid en corruptie die gunstig uitpakt voor landen met meer econ vrijheid, de USA dus
Parmalat, Ahold, Vivendi, Elf (omkoping Kohl), de begroting van de EU die ook neit goedgekeurd word. Nog even doorgaan?quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uh huh...Enron, 14000 pork bills in de begroting van de VS, Oil for food, omkoping en fraude in Irak, analysten die aandelenprijzen frauduleus manipuleren...moet ik nog even doorgaan?
Nee, ik denk dat daardoor binnenkort 200 kernbommen op onze kop vallenquote:Op vrijdag 18 november 2005 13:41 schreef McCarthy het volgende:
[..]
jawoor, jij denkt meteen dat de hele rechtsstaat in eenstort
Onder andere ja. En in wiens voordeel dat zal vallen laten we nog in het midden.quote:welke kloof? de welvaartskloof?
je impliceerde het wel hoorquote:Op vrijdag 18 november 2005 13:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
trek het vooral te ver door.....:Z
als de armen rijker worden is dat dus niet goed ?quote:Onder andere ja. En in wiens voordeel dat zal vallen laten we nog in het midden.
Nee hoor, dat deed ik niet.quote:
Weet jij wel wat een kloof is?quote:als de armen rijker worden is dat dus niet goed ?![]()
"geslaagde segregatie"quote:Ik denk dat een Amerika met geslaagde segregatie duizend keer sterker staat dan een Europa met mislukte integratie.
een rethorische truuk om domme mensen te misleidenquote:
Nope. Fout.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:02 schreef McCarthy het volgende:
[..]
een rethorische truuk om domme mensen te misleiden
Correllatie is geen causaliteit, er bestaat ook een correllatie tussen de aanwezigheid van ooievaarsnesten en de aanwezigheid van jonge gezinnen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:50 schreef McCarthy het volgende:
[..]
wat bazel je nou, er is een correlatie tussen economische vrijheid en corruptie die gunstig uitpakt voor landen met meer econ vrijheid, de USA dus
zie ook HongKong & Singapore: kapitalisme pur sang
[afbeelding]
my ass is yellowquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:02 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
"geslaagde segregatie"
Ga jij maar in Southside Queens wonen met je blanke kontje, kijken hoe goed die segregatie je dan bevalt.
Dwaas
Sorry maar dat is niet waar! In Nederland heerst meer een ikke-ikke-ikke cultuur dan in de US. In Amerika is de 'social community spirit' veel sterker dan in Nederland. In Nederland echter heeft de staat deze rol op zich genomen en regelt alles op sociaal gebied. Gevolg is dus dat de mensen hier op individueel vlak minder betrokken zijn, want he, de overheid regelt het wel. Mijn ervaring in Ohio was dat een buurman werkloos werd, er gelijk een inzamelingsaktie op touw werd gezet door de bewoners van de wijk!quote:Op vrijdag 18 november 2005 08:44 schreef wendytje het volgende:
[..]
Inderdaad, Amerikanen doen veel meer vrijwilligerswerk dan Europeanen, vaak ook vanuit hun kerk.quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:01 schreef Demophon het volgende:
[..]
Sorry maar dat is niet waar! In Nederland heerst meer een ikke-ikke-ikke cultuur dan in de US. In Amerika is de 'social community spirit' veel sterker dan in Nederland. In Nederland echter heeft de staat deze rol op zich genomen en regelt alles op sociaal gebied. Gevolg is dus dat de mensen hier op individueel vlak minder betrokken zijn, want he, de overheid regelt het wel. Mijn ervaring in Ohio was dat een buurman werkloos werd, er gelijk een inzamelingsaktie op touw werd gezet door de bewoners van de wijk!![]()
he de groene ridder, dat is lang geleden.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:55 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Correllatie is geen causaliteit, er bestaat ook een correllatie tussen de aanwezigheid van ooievaarsnesten en de aanwezigheid van jonge gezinnen.
Helaas. Niet de prachtige landschappen. Niet de fantastische cultuur (muziek en film) en nauwelijks de interessante mensen.quote:Nederland lijkt in 2020 op Amerika
Je hebt er de Melting Pot ja. Maar of dat veel succes heeft gebracht kan je over twisten. Daar heb je achtertandswijken met veel grotere problemen dan hier of dan in Parijs.quote:Op vrijdag 18 november 2005 08:44 schreef ericeric het volgende:
De VS zijn nu juist een voorbeeld van een maatschappij waarin groepen wel mixen. In ieder geval beter dan in Europa. Natuurlijk kent ook de VS veel voorbeelden van achterstandsgroepen, maar in alle graden van succes kom je vertegenwoordigers van alle etnische groepen tegen. Toevallig was ik 3 weken geleden nog in de VS voor een project. Ik werkte met een Indonesier, een typische californische surf dude van onbestemde afkomst, italiaan, Chinese , Thaise en een Bulgaar. Alle waren Amerikanen of druk bezig het te worden. Op 2 na waren ze pas kort in de VS.
Dat waag ik te betwijfelen. Wat voor ons bijvoorbeeld een groot probleem is, zien veel Amerikanen helemaal niet als een probleem (vuurwapenbezit). Ik denk dat huidskleur of afkomst in de VS veel minder een probleem is dan hier (sommige gebieden uitgezonderd).quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:15 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Je hebt er de Melting Pot ja. Maar of dat veel succes heeft gebracht kan je over twisten. Daar heb je achtertandswijken met veel grotere problemen dan hier of dan in Parijs.
en hoe lang kreeeg hij geld van de buurt?quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:01 schreef Demophon het volgende:
[..]
Sorry maar dat is niet waar! In Nederland heerst meer een ikke-ikke-ikke cultuur dan in de US. In Amerika is de 'social community spirit' veel sterker dan in Nederland. In Nederland echter heeft de staat deze rol op zich genomen en regelt alles op sociaal gebied. Gevolg is dus dat de mensen hier op individueel vlak minder betrokken zijn, want he, de overheid regelt het wel. Mijn ervaring in Ohio was dat een buurman werkloos werd, er gelijk een inzamelingsaktie op touw werd gezet door de bewoners van de wijk!![]()
daar niet?quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:20 schreef wendytje het volgende:
[..]
en hoe lang kreeeg hij geld van de buurt?
en half jaar later liep hij met een boodschappenkarretje langs de straten met NOOIT meer een kans op werk. Hier krijg je tenminste nog een redelijke kans op een normaal bestaan.
Dat heb ik 20 x liever dan dat we straks verplicht moslim moeten worden, als de fundamentalisten de westerse christenhonden hebben overruled.quote:Op vrijdag 18 november 2005 08:44 schreef wendytje het volgende:
[..]
in 2020 heeft bush 3 ons geannexeerd
Hou toch eens op met dat paranoïde gedoe zeg.quote:Op zaterdag 19 november 2005 00:05 schreef progrock het volgende:
[..]
Dat heb ik 20 x liever dan dat we straks verplicht moslim moeten worden, als de fundamentalisten de westerse christenhonden hebben overruled.
Lullige is alleen dat wij een veel groter probleem hebben dan Amerika als Amerika's supermachtrol eindigt. Amerika is een groot eiland wat als puntje bij paaltje komt uitstekend voor zichzelf kan zorgen, zonder al te veel afhankelijkheden van de buitenwereld.quote:Op zaterdag 19 november 2005 08:57 schreef Yildiz het volgende:
Dit is trouwens ook een interessant documentje.
Lijken wij in 2020 op het huidige Amerika, of op de toekomstige?
Want dit is een visie van de CIA:
2020 Vision: A CIA report predicts that American global dominance could end in 15 years.
Welnee..al qaeda bood ons "vriendschap" aan, een islamitisch land wil bij de EU en Afrika geeft voornamelijk de VS de schuld van hun falen. Er zijn talloze lande die een pokke hekel hebben aan de US maar de EU niet eens serieus nemen. Europa heeft geen enkel probleem wanneer de VS hun machtspositie verliezen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 09:43 schreef klez het volgende:
[..]
Lullige is alleen dat wij een veel groter probleem hebben dan Amerika als Amerika's supermachtrol eindigt. Amerika is een groot eiland wat als puntje bij paaltje komt uitstekend voor zichzelf kan zorgen, zonder al te veel afhankelijkheden van de buitenwereld.
Europa daarentegen...
Dat snappen Nederlanders gewoon niet. Die willen dat niet eens geloven. In Nederland steekt niemand meer ook maar 1 vinger uit, omdat "de staat dat hoort te doen". Gevolg? Niemand trekt zich ergens iets meer van aan. Iemand wordt in elkaar geslagen? Pech gehad, de politie doet maar iets. Iemand heeft geen werk? Pech gehad, de overheid geeft maar een uitkering. Je moeder wordt langzaam dement? Pech gehad, de overheid zorgt maar dat ze ergens in een bejaardentehuis komt en ervoor gezorgd wordt.quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:01 schreef Demophon het volgende:
[..]
nou dat lijkt me nietquote:Op zaterdag 19 november 2005 16:03 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Welnee..al qaeda bood ons "vriendschap" aan, een islamitisch land wil bij de EU en Afrika geeft voornamelijk de VS de schuld van hun falen. Er zijn talloze lande die een pokke hekel hebben aan de US maar de EU niet eens serieus nemen. Europa heeft geen enkel probleem wanneer de VS hun machtspositie verliezen.
Ik heb het helemaal niet over dat terorrisme geneuzel. De moslimfundamentalisten en hun linkse Europese medestrijders (toch minstens in gedachten) voeren een kansloos achterhoedegevecht. Op een paar idioten na zit niemand op hun ideale maatschappij te wachten.quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:03 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Welnee..al qaeda bood ons "vriendschap" aan, een islamitisch land wil bij de EU en Afrika geeft voornamelijk de VS de schuld van hun falen. Er zijn talloze lande die een pokke hekel hebben aan de US maar de EU niet eens serieus nemen. Europa heeft geen enkel probleem wanneer de VS hun machtspositie verliezen.
De theorie van Adam Smith is allang weer achterhaaldquote:Op vrijdag 18 november 2005 09:05 schreef halion het volgende:
[..]
[..]
En er is niets mis met egoistisch zijn.
Dat zouden meer mensen moeten doen. Eerst aan jezelf denken en dan aan de rest. Dat is beter voor iedereen.
De overheid is bad omdat zij de woningmarkt, zorg en onderwijs steeds meer gaat overlaten aan de vrije markt = problemen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:30 schreef McCarthy het volgende:
. Want laten we reeel wezen: de veroorzaker van een hoop problemen in dit land is onze eigen overheid:
- woningmarkt naar de knoppen
- zorg kut
- onderwijs de vernieling in
- multiculturele samenleving geflopt
- pensioenen veel gezeik
Maar het is duidelijk hoe latten denkt hoor: Overheid good, Free market bad. Sucker![]()
![]()
Voor een hoogleraar is deze knakker gediskwalificeerd. Wat een blaatschaap zeg.
geen uitkering>straat op>opdagen bij sollicitatie in "straat"kleding>geen baan>geen geld>etc.....quote:
in de usa heb je ook uitkeringen hoorquote:Op maandag 21 november 2005 16:56 schreef wendytje het volgende:
[..]
geen uitkering>straat op>opdagen bij sollicitatie in "straat"kleding>geen baan>geen geld>etc.....
ik ben blij met onze sociale zekerheid. Alleen jammer dat zoveel mensen misbruik ervan maken.
Ongelofelijk, in wat voor roze lala-land leef jij?quote:Op maandag 21 november 2005 16:51 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
De overheid is bad omdat zij de woningmarkt, zorg en onderwijs steeds meer gaat overlaten aan de vrije markt = problemen.
Multiculturele samenleving is alleen geflopt in de ogen van xenofoben, (te) rechtse denkers etc en de pensioenen... welk gezeik? als de dollar valt dan heb je pas de poppen aan het dansen. Het gezeik op de pensioenen is maar heel relatief.
mate, als jij de politiek in gaat heb je mijn stemquote:Op zondag 20 november 2005 01:53 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Het beeld van de Amerikaan die elke avond soep gaat uitscheppen voor de armen die hij geen inkomensherverdeling gunt is natuurlijk ook niet helemaal accuraat. Feit is echter dat hulpverlening in de V.S. bijna per definitie door particulieren gebeurt, terwijl in de E.U.-landen ook de staat een belangrijke rol speelt. Op die manier komt particuliere hulpverlening natuurlijk sowieso al meer in beeld. Indien ik hulpverlening als een soort caritas zou zien die mensen in staat moet stellen zich voor hun medemens nuttig te maken en een gemeenschapsgevoel te scheppen, dan zou ik inderdaad ook eerder voor het Amerikaanse systeem opteren.
Echter, ik zie hulpverlening niet noodzakelijk als geïnstitutionaliseerde caritas. Uitkeringen, inkomensherverdeling, ziekteverzekering, onderwijs e.d. zijn m.i. entitlements die los staan van het "sociaal zijn". Als we verwachten dat de minderbedeelden onze rechtsorde respecteren (een rechtsorde die de een van bij de geboorte meer eigendomsrechten of vooruitzicht daarop toekent dan de ander), moeten we ze ook gelijke kansen verzekeren. Indien je dit aan caritas zou overlaten hebben mensen geen recht op die dingen, en schep je dus een relatie van dankbaarheid tussen ontvanger en gever. Niets mis mee zou je denken, ware het niet dat dergelijke dank misplaatst is aangezien ze betuigd wordt in ruil voor dingen waar men onder het sociaal contract sowieso al recht op hoort te hebben. De in Amerika dominante ideologie weet hier echter zeer listig mee om te gaan door
1) enerzijds via haar descriptief meritocratisch fundamentalisme te rechtvaardigen dat de rijkeren voordeel halen uit de bestaande structurele kansenongelijkheid zonder het speelveld te moeten egaliseren
2) en daarenboven de rijkeren de kans te geven om zich neerbuigend op te stellen t.a.v. de benadeelden, zodat deze laatsten de rijken dankbaar zijn en de ideologie gaan steunen die hen tot benadeelden maakt. Zelfs indien de hulpverlener zelf onder de mediaan en het gemiddelde zit wordt de dominante ideologie versterkt.
Indien de staat geen kansengelijkheid garandeert ondermijnt ze haar eigen legitimiteit, en indien bepaalde grenzen overschreden worden legitimeert dit het omverwerpen van de staat door de benadeelde groepen.
Hulpverlening aan mensen die hun kansen niet gebruikt hebben of die vergissingen hebben begaan (drugsverslaafden, slachtoffers van verkeersongevallen die ze zelf veroorzaakt hebben, criminelen) zou ik in de eerste plaats overlaten aan de civil society, niet aan de overheid. Ook hier zie ik echter een aanvullende rol voor de overheid, aangezien ik vanuit gedragswetenschappelijk oogpunt niet geloof dat niemand ooit voor de volle 100% verwantwoordelijk kan gesteld worden voor zijn of haar daden.
Bij dit alles moet je wel rekening houden dat de staat nooit de indruk mag geven dat ze de bevolking tegen alle risico's kan beschermen. Ik herinner me dat na de tsunami van eind 2004 een goed deel van de Zweedse bevolking boos was op haar overheid omdat die haar niet gewaarschuwd had voor het tsunamigevaar... in dat soort situaties is verantwoordelijkheid m.i. niet aan de orde, enkel risicospreiding.
Ja, en het Pim Fortuyn volk kijkt altijd eigen huis en tuin, heeft een station-wagen groot genoeg voor de labrador, een wit tuinhekje, en kent de buren niet.quote:Op maandag 21 november 2005 19:23 schreef Demophon het volgende:
[..]
Ongelofelijk, in wat voor roze lala-land leef jij? [afbeelding]
De multiculturele samenleving is ontspoord in de ogen van de meeste Nederlanders, dit was ook de reden dat Pim Fortuyn zo enorm veel aanhang kreeg. Iedereen zag die zogenaamd 'gezegende' multiculturele samenleving fout ontwikkelen en het zat velen hoog (en nog steeds).
Echt? Want ik las in jouw posts eerder libertarisme, terwijl mijn standpunt toch meer de linkse kant uitgaat.quote:Op dinsdag 22 november 2005 09:21 schreef halion het volgende:
[..]
mate, als jij de politiek in gaat heb je mijn stem![]()
goed gezegd dromenvangerquote:Op dinsdag 22 november 2005 16:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Hopelijk niet, want dat zou het massale invoeren van de doodstraf betekenen. Amerika neemt het niet zo nauw met mensen leven. Zowel van soldaten als van criminelen.
Amerika neemt het sowieso niet zo nauw met menselijkheid.
Amerika
We all live in Amerika, hopelijk van niet. Laat dat land zich maar snel aanpassen aan de rest van de wereld. De status van het ultieme hebben ze in mijn ogen allang verprutst. Wellicht heb ik Amerika nooit als ultiem gezien. Ondanks hun pogingen om als mekka over te komen.
Laat Nederland maar het goede voorbeeld geven![]()
Nederland aan de macht
De doodstraf geldt niet in alle staten, in principe is iedere staat een apart land.quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Hopelijk niet, want dat zou het massale invoeren van de doodstraf betekenen. Amerika neemt het niet zo nauw met mensen leven. Zowel van soldaten als van criminelen.
Amerika neemt het sowieso niet zo nauw met menselijkheid.
Amerika
We all live in Amerika, hopelijk van niet. Laat dat land zich maar snel aanpassen aan de rest van de wereld. De status van het ultieme hebben ze in mijn ogen allang verprutst. Wellicht heb ik Amerika nooit als ultiem gezien. Ondanks hun pogingen om als mekka over te komen.
Laat Nederland maar het goede voorbeeld geven![]()
Nederland aan de macht
Je beseft je wel dat de VS echt al een tijdlang praktisch op de pof leven en dat dat niet tot in de eeuwigheid door kan gaan?quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:45 schreef McCarthy het volgende:
[..]
het is nu al praktisch 2 keer zo welvarend (ook voor arme mensen) dan nederland, die kloof is in 2020 iig wel groter geworden.
Nu ik het zeg godverdomme, de USA groeit jaar in jaar uit harder dan de EU, de welvaarts kloof die DAT teweeg brengt tussen de USA en de EU gaat ons nog een keer opbreken. Alle mensen die wat kunnnen peren hem dan naar de USA.
Zoiets zag je ook in Oceanie: mensen uit NZ gingen nara Aussie omdat daar de lonen veel hoger waren. Toen dachten ze in NZ: laten we de economie maar eens hervormen zodat hij hard groeit, het is ze nu gedeeltelijk gelukt om de uitstroom te stoppen.
Zulke daadkracht zie ik in de EU niet.
of econ groei in het algemeen eeuwig kan doorgaan weet ik nietquote:Op donderdag 24 november 2005 17:25 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Je beseft je wel dat de VS echt al een tijdlang praktisch op de pof leven en dat dat niet tot in de eeuwigheid door kan gaan?
Natuurlijk is die echt. Maar dat neemt niet weg dat Amerika een begrotingstekort van hier tot hebikjoudaar hebben en dat de overheid overal geld lenen om die welvaart in stand te kunnen houden...quote:Op donderdag 24 november 2005 17:35 schreef McCarthy het volgende:
[..]
wel dat de welvaart van de usa echt is
1. ach, de staatsschul stelt nog altijd niks voor bij die van belgie, italie en japanquote:Op donderdag 24 november 2005 17:38 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Natuurlijk is die echt. Maar dat neemt niet weg dat Amerika een begrotingstekort van hier tot hebikjoudaar hebben en dat de overheid overal geld lenen om die welvaart in stand te kunnen houden...
maar dat kost weinig geld dus ik zie de relatie met schulden nietquote:Op donderdag 24 november 2005 17:47 schreef Rock-shocker het volgende:
Indirect aan bijdragen dan, je snapt best wat ik bedoelde.
Okay, daar heb je een punt. Maar dat neemt niet weg dat vele vooraanstaande economen zeggen dat Amerika niet tot in de eeuwigheid door kan gaan met geld uitgeven, op de manier waarop dat nu gebeurt...quote:Op donderdag 24 november 2005 17:49 schreef McCarthy het volgende:
[..]
maar dat kost weinig geld dus ik zie de relatie met schulden niet
ze bedoelen denk ik: de overheidsuitgaven kunnen niet doorgaan met stijgen op deze manier. Daar hebben ze natuurlijk gelijk in, het stijgt hard.quote:Op donderdag 24 november 2005 17:51 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Okay, daar heb je een punt. Maar dat neemt niet weg dat vele vooraanstaande economen zeggen dat Amerika niet tot in de eeuwigheid door kan gaan met geld uitgeven, op de manier waarop dat nu gebeurt...
*PROEST* HAHAHAHAHAHAquote:Op maandag 21 november 2005 16:51 schreef Vassili_Z het volgende:
Multiculturele samenleving is alleen geflopt in de ogen van xenofoben
Je probeert een punt te maken door te generaliseren? Hmm...quote:Op donderdag 24 november 2005 16:45 schreef halion het volgende:
[..]
Jullie linkerts zouden bomen moeten gaan knuffelen in Yosemite National Park om te bepalen hoe ruim dat land is. Een homo uit San Francisco is niet te vergelijken met een Dr. Phil uit Alabama. Een grunge artiest uit Seattle staat mijlen ver van een upperclass gezin uit Boston. Een Afro-Amerikaan uit LA staat in sterk contrast met een Cubaan in Orlando. You linkerts need to wake the fuck up.
idem als voor cartermanquote:Op zondag 20 november 2005 01:53 schreef DeGroeneRidder het volgende:
quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:49 schreef McCarthy het volgende:
is het een mate van beschaving dat je geld uit de portemonee rooft van je burgers en het aan niet noodzakelijke dingen als kunst geeft ?
Ik ben voor! Er is maar een manier om verdergaande segregatie aan te pakken en dat is aan de basis: socialisatie. En dat vindt voor ee groot gedeelte op school plaats.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:34 schreef RoelRoel het volgende:
Als we zo door gaan met die acherlijke wet die ervoor zorgt dat al die #"% geloven verdeeld worden onder verschillende scholen.
Ik vind landbouwsubsidies (die miljoenen mensen buiten Europa in het ongeluk storten) nu niet echt een voorbeeld van beschaving, meer het tegenovergestelde. Wij hebben die subsidies trouwens echt niet nodig om onze economie op peil te houden. In tegendeel, die subsidies zijn slecht voor onze economie, slecht voor consumenten en slecht voor zeer arme mensen in het buitenland. Direct afschaffen dus. Overigens geven de US ook nog steeds (van die schandalige en onbeschaafde) subsidies aan hun boeren.quote:Op zaterdag 26 november 2005 12:35 schreef Carterman het volgende:
Het zegt juist heel veel over de mate van beschaving dat je niet afhankelijk bent van geld om luxe artikelen als kunst op de markt te kunnen brengen. De subsidie voor de boeren is een restant van vroeger om de concurrentie positie te garanderen, dat komt weer door hoe Europa er 20 jaar geleden uit zag. In de VS is dat niet nodig, die hebben geen surplus nodig, die kunnen zichzelf wel bedruipen. Al de kleine landen in Europa hebben wel die surplus nodig om de economie op peil te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |