abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32364381
Het bericht draagt op NU.nl de titel: 'Nederland lijkt in 2020 op New Orleans'

Ik denk dat ze Amerika in het algemeen bedoelen..maar, wat is daar mis mee?
Het Europese droombeeld van integratie is gedoemd te mislukken, en in veel landen als Nederland en Frankrijk is het al volledig mislukt. Mensen integreren niet en mensen blijven groepsdieren. Moslims zoeken moslims op, EO-ers zoeken de EO-ers op, negers hangen bij elkaar en boeren gaan naar bierfestijnen. That's the way it is.

Ik denk dat de segregatie nu, na jaren geforceerde integratie, in een versneld tempo gaat toenemen.
Amerika is hierin natuurlijk leidend, een maatschappij van de succesvollen en de achterblijvers. Maar nogmaals, wat is daar mis mee? Ik denk dat een Amerika met geslaagde segregatie duizend keer sterker staat dan een Europa met mislukte integratie.

----------

Nederland lijkt in 2020 op New Orleans'

Uitgegeven: 18 november 2005 07:52
DEN HAAG - Als de kloof tussen arm en rijk verder blijft groeien, zal Nederland in 2020 op New Orleans lijken. "Dan krijgen we een steeds ongelijkere verdeling in rijkdom en zal de sociale samenhang verdwijnen. Samenleven valt dan uiteen in naast elkaar leven. Dan zullen we de problemen niet meer samen kunnen oplossen en staat ons een kille maatschappij te wachten."

Dat zei J. Latten vrijdag in een interview met Trouw. Latten aanvaardt vrijdag een bijzonder hoogleraarschap demografie aan de Universiteit van Amsterdam met de oratie 'Zwanger van segregatie'.

Latten schetst daarin een maatschappij waarin mensen elkaar steeds meer uitzoeken op gelijksoortigheid, zowel als het gaat om opleiding en inkomen als om herkomst en religie. Daardoor ontstaat er een samenleving met 'succesvollen' en 'achterblijvers'.

-------------------
pi_32364404
quote:
Moslims zoeken moslims op, EO-ers zoeken de EO-ers op, negers hangen bij elkaar en boeren gaan naar bierfestijnen. That's the way it is.
Op tv misschien, maar niet in mijn omgeving.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_32364446
Was dit niet al zo in 2002?
pi_32364456
De vraag is waarom in Nederland verschillende groepen mensen geforceerd worden om samen te leven. Waar is dat op gebaseerd? Mensen zijn verschillend, in ieder geval in groepsverband gezien.

In Amerika zijn hele stadsdelen Vietnamees, Koreaans of Spaans. Maar wat is daar mis mee?
Die mensen wonen toch prettig bij elkaar? Ze houden hun eigen culturen en niemand heeft er moeite mee. Dat zit in de aard van de mens, elkaar opzoeken. Hoeven we toch niet moeilijk over te doen?
hey!
  vrijdag 18 november 2005 @ 08:38:01 #5
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_32364496
BumFight Crew goes to Holland..
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_32364579
De VS zijn nu juist een voorbeeld van een maatschappij waarin groepen wel mixen. In ieder geval beter dan in Europa. Natuurlijk kent ook de VS veel voorbeelden van achterstandsgroepen, maar in alle graden van succes kom je vertegenwoordigers van alle etnische groepen tegen. Toevallig was ik 3 weken geleden nog in de VS voor een project. Ik werkte met een Indonesier, een typische californische surf dude van onbestemde afkomst, italiaan, Chinese , Thaise en een Bulgaar. Alle waren Amerikanen of druk bezig het te worden. Op 2 na waren ze pas kort in de VS.
pi_32364590
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 08:33 schreef Cracka-ass het volgende:
idd het is al net zo'n ikke-ikke-ikke cultuur hier als in de US.

in 2020 heeft bush 3 ons geannexeerd
uit een aspergernest
pi_32364875
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 08:44 schreef ericeric het volgende:
De VS zijn nu juist een voorbeeld van een maatschappij waarin groepen wel mixen. In ieder geval beter dan in Europa. Natuurlijk kent ook de VS veel voorbeelden van achterstandsgroepen, maar in alle graden van succes kom je vertegenwoordigers van alle etnische groepen tegen.
En dat is nu waar het met Europa ook naar toe gaat. Verdeling naar succes, afkomst onbelangrijk. Een goede zaak lijkt me. Hoeven Marokkanen zich ook niet meer als groep beledigd te voelen, indien er meer succesvol worden in de maatschappij. Op dit moment trekken de paupers de succesvollen nog naar beneden. Individualisering van de maatschappij is hier hard nodig.
quote:
En er is niets mis met egoistisch zijn.
Dat zouden meer mensen moeten doen. Eerst aan jezelf denken en dan aan de rest. Dat is beter voor iedereen.
pi_32364928
mooi, hoop dat hier dan ook eindelijk een wendeys komt, want de McD is om te kotsen
pi_32364958
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:07 schreef Elusive het volgende:
mooi, hoop dat hier dan ook eindelijk een wendeys komt, want de McD is om te kotsen
en meer drive-thru's godverdomme

van Taco Bell, Dunkin' Donuts, KFC, Subway, Ben 'n Jerry's!

en die burgers van Wendy's zijn echt geil inderdaad.

Schrale Mc Donalds monopolie hier
pi_32365953
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:05 schreef halion het volgende:

En dat is nu waar het met Europa ook naar toe gaat. Verdeling naar succes, afkomst onbelangrijk. Een goede zaak lijkt me. Hoeven Marokkanen zich ook niet meer als groep beledigd te voelen, indien er meer succesvol worden in de maatschappij. Op dit moment trekken de paupers de succesvollen nog naar beneden. Individualisering van de maatschappij is hier hard nodig.

Goed verwoord.
Stop smokin da crack!
pi_32366624
Ja hoor, kijk voor de grap eens een flim als 'Crash'.
pi_32367743
Maar lijkt de VS in 2020 nog wel op de VS die we nu kennen?
pi_32369468
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:32 schreef MrBadGuy het volgende:
goede vraag.

ik vraag me af wat er dan zo drastisch veranderd moet zijn.
Een uitbarsting van de vulkaan onder Yellowstone? dan is er zowieso weinig meer van deze planeet over...
pi_32370365
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 08:33 schreef Cracka-ass het volgende:
Nu hebben ze de 2 even opgeschoven
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:30:52 #16
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32370733
Wat bazelt die Latten. Hij probeert nog steeds de sneaky "kloof tussen arm en rijk" kaart te spelen maar wat is er erg aan als de armen welvarender worden en de rijken NOG welvarender. Om nog maar te zwijgen over het feit dat rijkdom betekent dat je welvaart gecreerd hebt. Dat vind Latten dus maar niks.

En welke sociale samenhang heeft hij het over? De samenhang dat ik ondertussen mijn buurman wel kan schieten omdat hij wel uitkering trekt maar ook zwart werkt. Die samenhang?

Die kille maartschappij waar hij het over heeft kent misschien een stuk minder problemen, hoeft er meteen minder opgelost. Want laten we reeel wezen: de veroorzaker van een hoop problemen in dit land is onze eigen overheid:
- woningmarkt naar de knoppen
- zorg kut
- onderwijs de vernieling in
- multiculturele samenleving geflopt
- pensioenen veel gezeik
Maar het is duidelijk hoe latten denkt hoor: Overheid good, Free market bad. Sucker

Voor een hoogleraar is deze knakker gediskwalificeerd. Wat een blaatschaap zeg.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:35:18 #17
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32370863
Dit staat uiteraard in Trouw, misschien wel de meest linkse krant van Nederland
quote:
Latten schetst daarin een maatschappij waarin mensen elkaar steeds meer uitzoeken op gelijksoortigheid, zowel als het gaat om opleiding en inkomen als om herkomst en religie. Daardoor ontstaat er een samenleving met 'succesvollen' en 'achterblijvers'.
Uit vrije wil zoeken mensen dus andere mensen op met wie ze graag omgaan. Wat schandalig zeg. Dat moet verboden worden en mensen moeten gedwongen worden met mensen om te gaan met wie ze eigenlijk helemaal niet willen. Vervelende totaliitaire trekjes heeft die LAtten zeg.

Wat een rare retorica gebruikt hij verder weer als hij doelt op mensen die melkaar opzoeken op inkomen, religie etc. Dat tuned hij meteen om naar samenleving van succesvollen en achterblijvers.

Wat is eigenlijk het e-mail adres van die gast? Hij zit ten slotte gewoon aan de UvA.
Heeft iemand dat artikel uit de Trouw, zou diegene het kunnen copy pasten in dit topic.

[ Bericht 9% gewijzigd door McCarthy op 18-11-2005 13:53:49 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32370951
Hoer erg het ook is, ik ben wel bang dat hij gelijk heeft. Want alhoewel ik denk dat Amerika gemiddeld gezien een stuk racistischer is dan de Nederlander/Europeaan, is het in plaats van "tyfusneger" wel een "Amerikaanse tyfusneger". In Nederland/Europa zijn het gewoon "tyfusmarokkanen" terwijl ze gewoon een Nederlands paspoort hebben...

Dus ja, ik denk wel dat de segregratie hier erger zal worden.
pi_32371032
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:35 schreef McCarthy het volgende:
Uit vrije wil zoeken mensen dus andere mensne op met wie ze graag omgaan. Wat schandalig zeg, verbieden en mensen dwingen met mensen om te gaan met wie ze eigelnijk helemaal niet willen.
Dat is altijd al zo geweest en is nog steeds niet wenselijk. Groepsvorming zorgt ervoor dat de ene groep de eigen groep voortrekt voor de andere groep, waardoor dus segregratie ontstaat. En dit kan op velerlei gebieden.

dus ik denk dat hij wel gelijk heeft: het zal de kloof tussen verschillende groepen, arm/rijk/christen/moslim/blank/zwart alleen maar vergroten als men alleen met "soortgenoten" optrekt.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:40:28 #20
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32371034

[ Bericht 87% gewijzigd door sp3c op 18-11-2005 13:52:11 ]
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:41:45 #21
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32371077
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dat is altijd al zo geweest en is nog steeds niet wenselijk. Groepsvorming zorgt ervoor dat de ene groep de eigen groep voortrekt voor de andere groep, waardoor dus segregratie ontstaat. En dit kan op velerlei gebieden.
jawoor, jij denkt meteen dat de hele rechtsstaat in eenstort
quote:
dus ik denk dat hij wel gelijk heeft: het zal de kloof tussen verschillende groepen, arm/rijk/christen/moslim/blank/zwart alleen maar vergroten als men alleen met "soortgenoten" optrekt.
welke kloof? de welvaartskloof?
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:44:21 #22
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32371153
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 08:44 schreef wendytje het volgende:

[..]

dat is nou eenmaal mensen eigen, je kan het wel verbergen maar dat leidt onheroepelijk tot corruptie en fraude.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:45:26 #23
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32371178
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:32 schreef MrBadGuy het volgende:
het is nu al praktisch 2 keer zo welvarend (ook voor arme mensen) dan nederland, die kloof is in 2020 iig wel groter geworden.

Nu ik het zeg godverdomme, de USA groeit jaar in jaar uit harder dan de EU, de welvaarts kloof die DAT teweeg brengt tussen de USA en de EU gaat ons nog een keer opbreken. Alle mensen die wat kunnnen peren hem dan naar de USA.

Zoiets zag je ook in Oceanie: mensen uit NZ gingen nara Aussie omdat daar de lonen veel hoger waren. Toen dachten ze in NZ: laten we de economie maar eens hervormen zodat hij hard groeit, het is ze nu gedeeltelijk gelukt om de uitstroom te stoppen.

Zulke daadkracht zie ik in de EU niet.
pi_32371191
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:44 schreef McCarthy het volgende:

dat is nou eenmaal mensen eigen, je kan het wel verbergen maar dat leidt onheroepelijk tot corruptie en fraude.
Dat doet de VS cultuur ook, dus dan kun je beter proberen om niet die kant op te gaan.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:50:23 #25
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32371341
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat doet de VS cultuur ook, dus dan kun je beter proberen om niet die kant op te gaan.
wat bazel je nou, er is een correlatie tussen economische vrijheid en corruptie die gunstig uitpakt voor landen met meer econ vrijheid, de USA dus

zie ook HongKong & Singapore: kapitalisme pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')