Hmmm... Dan krijg je al die jonge dingetjes achter je aanquote:Op dinsdag 15 november 2005 20:30 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik ben al afgestudeerd Technische bedrijfswetenschapper.
En eind begin januari hopelijk mijn 1e graads lesbevoegdheid voor economie
en management en organisatie.
yep, heb nu 3 brieven op de bus gedaan. Voor de rest nog niet veel gezien.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Komt snel dichterbij. En dan helemaal echt en serieus aan het werk?
Ik ben van mening dat dat een wanhopige ontkenning is. Of ik vind het in ieder geval zo klinken.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:08 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Amerikanen zijn niet gek. Wat is er mis met die titel?
Dát boek heb ik wel eens dóórgelezen / doorgebladerd, in de winkelquote:
quote:Afl: Andere tijden over de Metrobom in 1975.
Andere tijden
Geschiedenismagazine met reportages over (bijna) vergeten gebeurtenissen uit de twintigste eeuw. De redactie gaat op zoek naar ooggetuigen en betrokkenen en naar historische filmbeelden om aan de hand daarvan de verhalen van vroeger opnieuw te vertellen. Afl.: Andere tijden over de Metrobom in 1975. In de nacht van 13 op 14 februari 1975 lopen drie mannnen in de buurt van het metrostation Venserpolder in Amsterdam Zuid-Oost. Ze hebben een koffer vol explosieven bij zich en een ontstekingsmechanisme. Het plan is een metro-treinstel op te blazen met meer dan 6 kilo gelatine-dynamiet. Maar de aanslag wordt verijdeld; de politie is getipt en staat het drietal met getrokken pistool op te wachten. De volgende ochtend geven Burgemeester en Wethouders van Amsterdam een persverklaring uit. Het college is 'ernstig bezorgd over de situatie die aan het groeien is en is verontwaardigd en verontrust over de strijdmethoden, die door bepaalde groepen worden gehanteerd en voorgestaan.' Het is voor iedereen duidelijk dat de verklaring doelt op de actiegroepen in de Nieuwmarktbuurt die zich op ongekend felle wijze verzetten tegen de sloop van hun wijk voor de aanleg van de metro en daarbij zelfs bedreigingen aan het adres van wethouders niet lijken te schuwen. De verrassing is dan ook groot wanneer later die dag blijkt dat de aangehouden daders niet uit de linkse kring van actievoerders komen maar van rechts-radicale huize zijn. Krantencommentaren, partijgenoten en actiegroepen vallen massaal over B&W heen; ze zijn voorbarig geweest en hebben de schuld in de verkeerde schoenen geschoven. De politieke crisis die vervolgens losbarst kost wethouder Huib Riethof (PSP) de kop. Zijn collega van de PPR, Roel van Duijn, komt wel ongeschonden uit de strijd; hij is de enige wethouder die de persverklaring weigerde te ondertekenen. En terwijl de politiek krakeelt en ruziënd over straat rolt, lacht de dader in zijn vuistje. Ook zonder ontploffing heeft hij bereikt wat hij wilde: chaos. Andere tijden heeft, naast de meeste andere betrokkenen, ook de dader opgespoord en geïnterviewd. Deze vertelt opvallend openhartig over de actie van destijds en zijn motieven. Hij geeft ook toe dat hij betrokken was bij de ontvoering van wethouder Roel van Duijn, enige tijd eerder. Van Duijn was in een auto g Presentatie: Hans Goedkoop. Een programma van: Paul Ruigrok en Karin van den Born.
overigens, de Nieuwmarkt is klaar voor een herprofilering. De buurt heeft een commissie samengesteld dat de goedkeuring voor het herinrichten van het plein mogelijk maakt. De kosten zijn ca. 1 miljoen euro. De laatste herprofilering stamt uit 1990 / 1991....quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:05 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Nu op 3. Roel van Duijn is nu groenlinksraadslid voor stadsdeel oud-zuid. Ik heb wel eens met 'm te maken gehad ivm de bescherming van het Vondelpark
Nooit, wel grappig dat die vent de nieuwmarktrellen vergelijkt met wat Aznar (Spanje) is overkomenquote:Op dinsdag 15 november 2005 21:20 schreef du_ke het volgende:
Ook toen al zonder goede reden links overal de schuld van geven. Zoveel is er dus niet veranderd.
Wat weet jij nou van de prehistorie.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:22 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het lijkt wel prehistorisch.
Niets, mocht dat woord iets betekenen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:24 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Wat weet jij nou van de prehistorie.
Voor wat voor trage malloot houd je me wel niet?quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:25 schreef kLowJow het volgende:
Reageer er maar niet op Johan. Het is de moeite niet waard.
Ik weet niet wat er mis is Johan. Ik ben mijzelve niet.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:27 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Voor wat voor trage malloot houd je me wel niet?
Misschien moet je op je eigen forum blijven. En dat is niet lullig bedoeld.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:33 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er mis is Johan. Ik ben mijzelve niet.
quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:11 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik hoor nu de VVD/LPF/Nieuwrechts/extreem rechts anders ook niet.... misschien straks.
Maar ja het is wel duidelijk een voorbeeld van een rechts beleid, onder het linkse beleid, als we die al ooit hadden, is er nog nooit zo'n brandje geweest.
Beetje dom om een heel land en de bevolking voor gek te verklaren is het niet?quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:47 schreef Yildiz het volgende:
Ik ben van mening dat dat een wanhopige ontkenning is. Of ik vind het in ieder geval zo klinken.
Alsof iemand in behandeling bij het Pieter Baan Centrum schreeuwt 'ik ben niet gek!'
No offense verder
---- heel iets anders ----
Net n liedje van public enemy - Coinsequences (maar ik versta coinsedences)
make anybody that don't read believe
everything they see on TV screen
that a lie is reality
and the sky is green
'that there is weapons in Iraq, and the president is clean'
religion is the way, and we're all full of sin
patriots act like a patriot act
guilty if arrested
never question authority, never suspect
god bless america and nobody else
-------
harde tekst, zeg maar
Ik zeg niet dat amerika gek is.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Beetje dom om een heel land en de bevolking voor gek te verklaren is het niet?
Of is heel Nederland ook gek?
Heb je al wel alle boeken van prof. D. Keuning gelezen?quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:45 schreef George-Butters het volgende:
[..]
yep, heb nu 3 brieven op de bus gedaan. Voor de rest nog niet veel gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |