Laten we een actie organiseren waarin we posters met Groenlinks fractie-leden en hun niet al te rooskleurige CV's ophangen achter onze ramen!quote:
Me verdiept in het onderwerp om zo een hoop onduidelijkheid en onwaarheden onderuit te kunnen halen.quote:Op maandag 14 november 2005 21:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat heb jij precies gedaan om je medeleven aan deze illegalen te betuigen?
Kaarsje gebrand?
Niet lang daarna heeft hij oneervol ontslag gekregen?quote:Op maandag 14 november 2005 21:54 schreef kLowJow het volgende:
De dronken soldaat natuurlijk.. Die woonde daar zo'n beetje geloof ik.
Ik ga meteen kijkenquote:Op maandag 14 november 2005 21:56 schreef sizzler het volgende:
You have mail.
Maar zeggen dat het Verdonk koud laat lijkt me voorbarig. Ondanks je verdieping in het onderwerp.quote:Op maandag 14 november 2005 21:56 schreef du_ke het volgende:
Me verdiept in het onderwerp om zo een hoop onduidelijkheid en onwaarheden onderuit te kunnen halen.
Omdat Ahmed voor een gedeelte een geimporteerd probleem is.quote:Op maandag 14 november 2005 21:58 schreef DionysuZ het volgende:
Ik snap iets niet. Even twee situaties:
a) Henk-Jan is geboren in Nederland uit Nederlandse ouders, met slechts 1 paspoort. Henk-Jan groeit op in Nederland, gaat in Nederland naar school, maar komt op het verkeerde pad terecht. Als hij 20 is pleegt hij een brute tasjesroof. Hij wordt gepakt en veroordeeld tot 1 jaar gevangenisstraf, waarvan 3 maanden voorwaardelijk.
b) Ahmed is geboren in Nederland, maar omdat hij 1 marokkaanse ouder heeft dan heeft hij automatisch ook de marokkaanse nationaliteit. Ahmed groeit op in Nederland, gaat in Nederland naar school, maar komt op het verkeerde pad terecht. Als hij 20 is pleegt hij een brute tasjesroof. Hij wordt gepakt en veroordeeld tot 1 jaar cel, waarvan 3 voorwaardelijk. Hij wordt gedeporteerd naar Marokko om daar te zitten in een Marokkaanse cel waar enkele mensenrechtenorganisaties niet over te spreken zijn.
Waarom wordt persoon a milder gestraft dan persoon b? Ze hebben toch beide een brute tasjesroof gepleegd? Waarom persoon a dan milder straffen, slechts omdat hij maar 1 paspoort heeft?
Omdat de situatie van b verhoudingsgewijs veel vaker voorkomt dan a en b een marokkaans paspoort wil hebben. Bovendien hebben tweede en derde generatie marokkanen vaker een identiteitscrisis (wat zich o.a. uit in crimineel gedrag). Laten we ze daar bij helpen. Heeft hij geen enkele binding met het land, dan zegt hij dat andere paspoort gewoon op.quote:Op maandag 14 november 2005 21:58 schreef DionysuZ het volgende:
Ik snap iets niet. Even twee situaties:
[...]
Ahmed is geboren in Nederland, is opgegroeid in Nederland, is in Nederland naar school gegaan, heeft in Nederland gewerkt en betaalt in Nederland belasting. Ik snap niet hoe Ahmed een geimporteerd probleem is?quote:Op maandag 14 november 2005 22:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Omdat Ahmed voor een gedeelte een geimporteerd probleem is.
Verhoudingsgewijs komt een situatie waarin een man een moord pleegt ook veel vaker voor dan een situatie waarin een vrouw een moord pleegt. Dan krijgt de vrouw toch ook niet minder straf?quote:Op maandag 14 november 2005 22:05 schreef sizzler het volgende:
[..]
Omdat de situatie van b verhoudingsgewijs veel vaker voorkomt dan a en b een marokkaans paspoort wil hebben. Bovendien hebben tweede en derde generatie marokkanen vaker een identiteitscrisis (wat zich o.a. uit in crimineel gedrag). Laten we ze daar bij helpen. Heeft hij geen enkele binding met het land, dan zegt hij dat andere paspoort gewoon op.
Maar hoe is zijn thuissituatie en hoe is hij opgevoed?quote:Op maandag 14 november 2005 22:08 schreef DionysuZ het volgende:
Ahmed is geboren in Nederland, is opgegroeid in Nederland, is in Nederland naar school gegaan, heeft in Nederland gewerkt en betaalt in Nederland belasting. Ik snap niet hoe Ahmed een geimporteerd probleem is?
Nee z'n ouders misschien. Maar hij is toch echt een Nederlands probleem dat we hier op moeten lossen.quote:Op maandag 14 november 2005 22:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Omdat Ahmed voor een gedeelte een geimporteerd probleem is.
je gaat er maar even vanuit dat hij in de criminaliteit is gekomen doordat een van zijn ouders de marokkaanse nationaliteit heeft?quote:Op maandag 14 november 2005 22:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar hoe is zijn thuissituatie en hoe is hij opgevoed?
Het is wel degelijk voor een deel een geïmporteerd probleem.
Manke vergelijking. Dit probleem is breder.quote:Op maandag 14 november 2005 22:09 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Verhoudingsgewijs komt een situatie waarin een man een moord pleegt ook veel vaker voor dan een situatie waarin een vrouw een moord pleegt. Dan krijgt de vrouw toch ook niet minder straf?![]()
Waarom niet? Bovendien kan je er voor kiezen je kind niet op te geven bij het Marokkaanse consulaat. Dan krijg je er ook geen paspoort voor.quote:En hij KAN zijn marokkaanse nationaliteit niet opgeven.
Dat is de keuze van de ouders geweest en niet van het kind.quote:Op maandag 14 november 2005 22:14 schreef sizzler het volgende:
[..]
Manke vergelijking. Dit probleem is breder.
[..]
Waarom niet? Bovendien kan je er voor kiezen je kind niet op te geven bij het Marokkaanse consulaat. Dan krijg je er ook geen paspoort voor.
Nee maar jij schuift alles af op de Nederlandse omstandigheden en dat criminaliteit te doen heeft met Nederland alleen terwijl dat kortzichtig is.quote:Op maandag 14 november 2005 22:13 schreef DionysuZ het volgende:
je gaat er maar even vanuit dat hij in de criminaliteit is gekomen doordat een van zijn ouders de marokkaanse nationaliteit heeft?
Het is kortzichtig om criminaliteit op afkomst af te schuiven ipv sociale omgeving.quote:Op maandag 14 november 2005 22:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee maar jij schuift alles af op de Nederlandse omstandigheden en dat criminaliteit te doen heeft met Nederland alleen terwijl dat kortzichtig is.
Opvoeding en thuissituatie heeft toch te maken met de sociale omgeving?quote:Op maandag 14 november 2005 22:18 schreef DionysuZ het volgende:
Het is kortzichtig om criminaliteit op afkomst af te schuiven ipv sociale omgeving.
ik zeg alleen dat het niet te verkopen valt om iemand voor hetzelfde misdrijf een ergere straf te geven alleen omdat hij een marokkaans paspoort heeft. En het werkt ook nog eens polariserend: de wij/zij situatie wordt versterkt.quote:Op maandag 14 november 2005 22:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Opvoeding en thuissituatie heeft toch te maken met de sociale omgeving?
Ik zeg nergens dat het genetisch bepaald is.
Vraag maar aan de gemiddelde crimineel met Marokkaanse afkomst of hij een Nederlander is of een Marokkaan. Degenen die voor Marokkaan kiezen, sturen we gewoon terug (overgrote meerderheid), en de rest mag blijven. Als iemand zich zo graag Marokkaans vind, is het een Marokkaans probleem, geen Nederlands.quote:Op maandag 14 november 2005 22:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee z'n ouders misschien. Maar hij is toch echt een Nederlands probleem dat we hier op moeten lossen.
quote:Op maandag 14 november 2005 22:08 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ahmed is geboren in Nederland, is opgegroeid in Nederland, is in Nederland naar school gegaan, heeft in Nederland gewerkt en betaalt in Nederland belasting. Ik snap niet hoe Ahmed een geimporteerd probleem is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |