Briljant nieuws, hoewel ik het enorm teleurstellend en wonderlijk vind dat er geen 1 Irakees is geweest die is bezweken voor die $10 miljoen. Dat was bij Saddam (5 maanden) en zijn boys (3 maanden) wel anders. Dat geeft m.i. aan dat Al Doury 'hoger' zat bij bepaalde figuren.quote:Op zaterdag 12 november 2005 14:36 schreef Monidique het volgende:
Al-Doeri is overigens overleden aan leukemie, aldus Baath.
[afbeelding]
quote:
US Soldiers in St. Louis Admit to Rape and Murder in Iraq
The man apologized and said “you know I’m just back from Iraq and I’m acting a little crazy… in Iraq we can do whatever. You think they put all that shit on the news? Man ask anybody we rape those bitches over there and we take their men and blow their brains out just like that and nobody ever knows.”
quote:Twee maanden terug:
Bush appoints new PR chief to boost US image
De US denied wel meer, hier konden ze blijkbaar niet meer omheen.quote:
US used white phosphorus in Iraq
The Pentagon has confirmed that US troops used white phosphorus during last year's offensive in the northern Iraqi city of Falluja.
"It was used as an incendiary weapon against enemy combatants," spokesman Lt Col Barry Venable told the BBC - though not against civilians, he said.
The US earlier denied it had been used in Falluja at all.
Ow pleeeeasequote:
Col Venable said a statement by the US state department that white phosphorus had not been used was based on "poor information".
Ach wat sneu.quote:
The BBC's defence correspondent Paul Wood says having to retract its denial has been a public relations disaster for the US military.
http://www.globalsecurity.org/military/systems/munitions/wp.htmquote:Most smokes are not hazardous in concentrations which are useful for obscuring purposes. However, any smoke can be hazardous to health if the concentration is sufficient or if the exposure is long enough. Medical personnel should be prepared to treat potential reactions to military smokes once such smokes have been introduced to the battlefield. Exposure to heavy smoke concentrations for extended periods (particularly if near the source of emission) may cause illness or even death. Casualties from WP smoke have not occurred in combat operations.
White phosphorus fume can cause severe eye irritation with blepharospasm, photophobia, and lacrimation. Irritation of the eyes and irritation of the mucous membranes are the most commonly seen injuries. These complaints remit spontaneously with the soldier's removal from the exposure site. The WP smoke irritates the eyes and nose in moderate concentrations. With intense exposures, a very explosive cough may occur, which renders gas mask adjustment difficult. There are no reported deaths resulting from exposure to phosphorus smokes.
Officiele site van de Amerikaanse overheid:quote:Op woensdag 16 november 2005 08:02 schreef CeeJee het volgende:
Het was maanden geleden al beschreven dat er WP gebruikt was in Fallujah door publicaties van het leger.
Media allegations claim the U.S. used outlawed weapons during combat in Iraq - USINFO.STATE.GOVquote:
U.S. forces have used them very sparingly in Fallujah, for illumination purposes. They were fired into the air to illuminate enemy positions at night, not at enemy fighters.
mwah zo idioot is het nog niet eens, dat effect krijg je ook als je mensen vanuit de ac130 gaat bestoken, een near miss met een tankgranaat doet hetzelfde. maar daarvoor moet je je slachtoffers wel raken als die dingen in de lucht ontploffen gebeurt dit nietquote:Op woensdag 16 november 2005 08:02 schreef CeeJee het volgende:
Het was maanden geleden al beschreven dat er WP gebruikt was in Fallujah door publicaties van het leger.
http://sill-www.army.mil/(...)-apr05/PAGE24-30.pdf
Maar de claims over WP dampen die door kleren heen gaan en mensen laten smelten zijn zo idioot dat die meteen weer een ontkenning uitlokken, een klassieke straw man.
[..]
http://www.globalsecurity.org/military/systems/munitions/wp.htm
Dit topic gaat er specifiek over -> http://forum.fok.nl/topic/651601quote:
Telkens als je denkt dat het niet erger kan...quote:
British-trained police in Iraq 'killed prisoners with drills'
British-trained police operating in Basra have tortured at least two civilians to death with electric drills, The Independent on Sunday can reveal.
John Reid, the Secretary of State for Defence, admits that he knows of "alleged deaths in custody" and other "serious prisoner abuse" at al-Jamiyat police station, which was reopened by Britain after the war.
[...]
The disclosure drags Britain firmly into the growing scandal of officially condoned killings, torture and disappearances in Iraq. More than 170 starving and tortured prisoners were discovered last week in an Interior Ministry bunker in Baghdad.
American troops who uncovered the secret torture chamber are also said to have discovered mutilated corpses, several bearing drill marks.
hele artikel: The Independent
dub·bel (bn.)quote:
Report drops Fallujah bombshell
ROME: The controversy over the American use of white phosphorus as a weapon of war in Fallujah deepened yesterday when it was revealed that a US intelligence assessment had characterised WP as a "chemical weapon".
The Italian journalist who sparked the controversy, Sigfrido Ranucci, told a press conference in Rome that while a colleague was browsing American Defence Department websites he had stumbled on a declassified intelligence report from the first Gulf War.
The file was headed "Possible use of phosphorous chemical weapons by Iraq in Kurdish areas along the Iraqi-Turkish-Iranian borders".
The report was made in late February 1991 during the Iraqi crackdown on the Kurdish uprising that followed the coalition victory against Iraq.
"Iraqi forces loyal to President Saddam may have possibly used white phosphorous (WP) chemical weapons against Kurdish rebels and the populace in Erbil and Dohuk. "The WP chemical was delivered by artillery rounds and helicopter gunships."
The intelligence report added that "reports of possible WP chemical weapon attacks spread quickly among the populace in Erbil and Dohuk.
"As a result, hundreds of thousands of Kurds fled from these two areas across the border into Turkey".
Ranucci commented that "when Saddam used WP it was a chemical weapon but when the Americans use it, it's a conventional weapon. The injuries it inflicts, however, are just as terrible, however you describe it".
verder -> The NZ Herald
Rapporten van het Amerikaanse leger zijn nu opeens wel goeie info ? Geef maar een link naar het rapport dat blijkbaar online staat.quote:Op vrijdag 25 november 2005 04:54 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
dub·bel (bn.)
- van tweeërlei aard => ambivalent
mo·raal (de ~ (v.))
- iemands voorstelling van goed en slecht => ethiek
Als je het artikel leest, is helaas de conclusie gerechtvaardigd dat, ondanks de Amerikaanse uitglijders, zonder Amerikaans ingrijpen en/of aanwezigheid de mensenrechten op veel grotere schaal geschonden zouden worden dan nu het geval is (geweest).quote:Hakim said "the problem is not with the Sunnis, it is with the terrorists. There are Sunnis who have strong ties with us, who speak frankly and in pain, asking for help in getting rid of the terrorists."
Waarom wil deze sji'ietische fundamentalist, die geen steun geniet onder de soennieten, die grotendeels verantwoordelijk zijn voor de opstand, Amerikaanse troepen hebben in het land? Juist omdat er een opstand is.quote:Op zondag 27 november 2005 11:01 schreef klez het volgende:
verder vind ik het prettig om te lezen dat van het door de linkse media en sommige van onze eigen knuffelallochtonen in het westen gecreëerde beeld, dat de 'opstand' een breed draagvlak in Irak geniet, geen zak klopt
[ bron ]quote:A "trophy" video appearing to show security guards in Baghdad randomly shooting Iraqi civilians has sparked two investigations after it was posted on the internet, the Sunday Telegraph can reveal.
The video has sparked concern that private security companies, which are not subject to any form of regulation either in Britain or in Iraq, could be responsible for the deaths of hundreds of innocent Iraqis.
The video, which first appeared on a website that has been linked unofficially to Aegis Defence Services, contained four separate clips, in which security guards open fire with automatic rifles at civilian cars. All of the shooting incidents apparently took place on "route Irish", a road that links the airport to Baghdad.
[ bron ]quote:Human rights abuses in Iraq are as bad as they were under Saddam Hussein if not worse, former Prime Minister Ayad Allawi has said.
"People are doing the same as (in) Saddam's time and worse," Allawi said in an interview published in Britain on Sunday.
"It is an appropriate comparison," Allawi told The Observer newspaper. "People are remembering the days of Saddam. These were the precise reasons that we fought Saddam and now we are seeing the same things."
Goed zo. De soennieten, was dat niet die minderheid die 40 jaar lang een bloedige terreur over de grote meerderheid van de Irakis heeft uitgeoefend, en als een groep nazis rondom Saddam Hoessein kliekte? Een bloedige terreur die een klein gedeelte van hen probeert door te zetten, tegen beter weten in? Neerslaan die mallotische door religieuze wanen geinspireerde 'opstand'.quote:Op zondag 27 november 2005 14:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarom wil deze sji'ietische fundamentalist, die geen steun geniet onder de soennieten, die grotendeels verantwoordelijk zijn voor de opstand, Amerikaanse troepen hebben in het land? Juist omdat er een opstand is.
Het beeld dat de Irakis niet bevrijd wilden worden van Saddam, terugverlangen naar die goede oude tijd, en achter de terorristen zouden staan. Dat de Amerikanen niks in Irak te zoeken hadden/hebben, daarbij maar gemalkshalve negerend dat als de Amerikanen niet ingegrepen hadden, Saddam en zijn nog bloeddorstigere zonen nog voor -tig jaren het land in een ijzeren greep hadden gehouden.quote:Maar laat eens zien welk beeld "door de linkse media en sommige van onze eigen knuffelallochtonen in het westen " gecreëerd wordt.
Juist ja, oké.quote:Op zondag 27 november 2005 15:10 schreef klez het volgende:
[..]
Goed zo. De soennieten, was dat niet die minderheid die 40 jaar lang een bloedige terreur over de grote meerderheid van de Irakis heeft uitgeoefend, en als een groep nazis rondom Saddam Hoessein kliekte? Een bloedige terreur die een klein gedeelte van hen probeert door te zetten, tegen beter weten in? Neerslaan die mallotische door religieuze wanen geinspireerde 'opstand'.
Nee, dat suggereert het misschien - ik vind van niet -, maar dat betekent het in ieder geval niet.quote:De term 'opstand' suggereert dat de acties van de opstandelingen door een breed gedeelte van de bevolking gedragen worden. Dat is zeker niet het geval.
Ja, dat snap ik, maar geef eens een voorbeeld.quote:Het beeld dat de Irakis niet bevrijd wilden worden van Saddam, terugverlangen naar die goede oude tijd, en achter de terorristen zouden staan. Dat de Amerikanen niks in Irak te zoeken hadden/hebben, daarbij maar gemalkshalve negerend dat als de Amerikanen niet ingegrepen hadden, Saddam en zijn nog bloeddorstigere zonen nog voor -tig jaren het land in een ijzeren greep hadden gehouden.
Het gaat om een totaalbeeld waarbij alleen negatieve incidenten voor het voetlicht worden gebracht - soms zelfs verzonnen, zie de foto's van martelingen in de daily mirror - en achtergrondinformatie ontbreekt. 6 keer per week een reportage over de voorvallen waarin de Amerikanen over de schreef zouden gaan, terwijl de veel desastreuzere situatie op het gebied van mensenrechten op 80% van de planeet geen of nauwelijks aandacht krijgt, wekt de indruk van manipulatie van de opinie.quote:Op zondag 27 november 2005 15:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Juist ja, oké.
[..]
Nee, dat suggereert het misschien - ik vind van niet -, maar dat betekent het in ieder geval niet.
[..]
Ja, dat snap ik, maar geef eens een voorbeeld.
Daarnaast weet ik niet wat je hebt aan het woord van een pro-Iraanse fundamentalist die het jammer vindt dat de Amerikanen de sji'ieten en het regime niet meer ruimte geeft om soennieten aan te pakken.quote:Gehoor geven aan puntje 3. lijkt me niet verstandig, verder vind ik het prettig om te lezen dat van het door de linkse media en sommige van onze eigen knuffelallochtonen in het westen gecreëerde beeld, dat de 'opstand' een breed draagvlak in Irak geniet, geen zak klopt.
Je zou als 'onervaren' kijker de conclusie kunnen trekken...quote:het door de linkse media en sommige van onze eigen knuffelallochtonen in het westen gecreëerde beeld, dat de 'opstand' een breed draagvlak in Irak geniet
Daarom juist. Nou niet direct een natuurlijke bondgenoot van de Amerikanen, toch?quote:Daarnaast weet ik niet wat je hebt aan het woord van een pro-Iraanse fundamentalist die het jammer vindt dat de Amerikanen de sji'ieten en het regime niet meer ruimte geeft om soennieten aan te pakken.
Ik weet niet goed wat je bedoelt. Je doet een uitspraak over bepaalde media, ik vraag het je te staven, maar je komt met iets anders, wat overigens wel enigszins hout snijdt. Dat heeft niets te maken met onervaren kijkers, me dunkt.quote:Op zondag 27 november 2005 15:58 schreef klez het volgende:
[..]
Je zou als 'onervaren' kijker de conclusie kunnen trekken...
Ze willen dat de Amerikanen blijven zodat ze niet omgebracht zullen worden en de Amerikanen de soennieten militair kunnen bevechten. Dat is gewoon puur opportunisme. Het woord van zo'n islamitische fascist, zo kun je hem volgens mij gerust omschrijven, maakt nog geen werkelijkheid. Tevens bestaat er natuurlijk nauwelijks twijfel over het feit dat 80% van de bevolking die grotendeels te lijden heeft onder het verzet en terreur, geen goed woord over heeft voor hun vijand. Dáár zou ik dus wel wat voorbeelden van willen zien, van linkse en allochtonenknuffelende media die anders zeggen, zoals jij beweert. Dat deze man in feite pleit voor meer executies, ontvoeringen, martelingen en etnische zuiveringen, zou niet echt als positief moeten worden ervaren.quote:Daarom juist. Nou niet direct een natuurlijke bondgenoot van de Amerikanen, toch?
Nou, dat lijkt me duidelijk. De negatieve beeldvorming over de aanwezigheid van de Amerikanen in Irak wordt duidelijk gevoed door de tendentieuze berichtgeving. Waarbij die tendenzen vaak alleen opvallen wanneer je hier intensief op let.quote:Op zondag 27 november 2005 16:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik weet niet goed wat je bedoelt. Je doet een uitspraak over bepaalde media, ik vraag het je te staven, maar je komt met iets anders, wat overigens wel enigszins hout snijdt. Dat heeft niets te maken met onervaren kijkers, me dunkt.
[..]
Nee. Maar het is aannemelijk dat deze kerel, die niet populair is bij de Amerikanen en desondanks een grote machtspositie heeft verworven door de verkiezingen, de denkbeelden van redelijk wat Irakis vertegenwoordigt.quote:Ze willen dat de Amerikanen blijven zodat ze niet omgebracht zullen worden en de Amerikanen de soennieten militair kunnen bevechten. Dat is gewoon puur opportunisme. Het woord van zo'n islamitische fascist, zo kun je hem volgens mij gerust omschrijven, maakt nog geen werkelijkheid.
Ik ook!quote:Tevens bestaat er natuurlijk nauwelijks twijfel over het feit dat 80% van de bevolking die grotendeels te lijden heeft onder het verzet en terreur, geen goed woord over heeft voor hun vijand. Dáár zou ik dus wel wat voorbeelden van willen zien, van linkse en allochtonenknuffelende media die dat zeggen, zoals jij beweert.
Nee. Maar het is makkelijk daar vanachter je PC over te oordelen. Wat men ook doet, het is nooit goed in dergelijke situaties. Wat ik laakbaar vind is dat de Amerikanen niet met 500.000 man meteen in het eerste jaar orde op zaken hebben gesteld daar.quote:Dat deze man in feite pleit voor meer executies, ontvoeringen, martelingen en etnische zuiveringen, zou niet echt als positief moeten worden ervaren.
Negatieve situaties zorgen voor negatief nieuws. Ik betwijfel of dat te wijten is aan de journalistiek.quote:Op zondag 27 november 2005 16:55 schreef klez het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me duidelijk. De negatieve beeldvorming over de aanwezigheid van de Amerikanen in Irak wordt duidelijk gevoed door de tendentieuze berichtgeving. Waarbij die tendenzen vaak alleen opvallen wanneer je hier intensief op let.
Mogelijk, maar het zegt natuurlijk niet zoveel.quote:Nee. Maar het is aannemelijk dat deze kerel, die niet populair is bij de Amerikanen en desondanks een grote machtspositie heeft verworven door de verkiezingen, de denkbeelden van redelijk wat Irakis vertegenwoordigt.
Dus dat geld ook voor het beeld wat de gemiddelde Nederlander van Marokkanen heeft?quote:Op zondag 27 november 2005 17:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Negatieve situaties zorgen voor negatief nieuws. Ik betwijfel of dat te wijten is aan de journalistiek.
[..]
Die sturing moet je dan aantonen. Dat het beeld dat Nederlanders hebben van Marokkanen scheef is, wat we dan even aannemen, betekent natuurlijk niet dat dus het nieuws uit en over Irak óók scheef is. Mijn onbeantwoorde eerdere vraag welke linkse en allochtonenknuffelende media eerder besproken zaken melden, is niet meer zo belangrijk: interessanter is misschien in hoeverre het beeld van of het nieuws uit Irak strookt met de werkelijkheid en daarvan een goede samenvatting is. Ik heb vooralsnog geen reden om aan te nemen dat de media een te negatief beeld schetsen van Irak, misschien zelfs eerder een te positief beeld, wat de laatste tijd aan het veranderen is, evenals tragisch genoeg de aandacht voor dit conflict.quote:Op zondag 27 november 2005 17:26 schreef klez het volgende:
[..]
Dus dat geld ook voor het beeld wat de gemiddelde Nederlander van Marokkanen heeft?
Welzeker is er een sturing van de opinie.
Wel, laten we het dan eens aan de Iraki's zelf vragen:quote:Op zondag 27 november 2005 11:01 schreef klez het volgende:
Gehoor geven aan puntje 3. lijkt me niet verstandig, verder vind ik het prettig om te lezen dat van het door de linkse media en sommige van onze eigen knuffelallochtonen in het westen gecreëerde beeld, dat de 'opstand' een breed draagvlak in Irak geniet, geen zak klopt.
Vijfenveertig procent van de Iraki's steunt het geweld tegen de Amerikanen (in sommige gebieden zelfs oplopend naar 65%)quote:
Millions of Iraqis believe attacks against US and UK troops are justified, the leaked results of a poll conducted for the coalition suggest.
The poll shows 45% of Iraqis believe the attacks are justified.
*kuch*quote:
The survey suggests 82% of Iraqis are "strongly opposed" to the presence of coalition troops
Lijkt me duidelijk, erg veel "support" voor de Amerikanen idd. De gequote poll staat hier.quote:
The survey suggests less than 1% of the Iraqi population believes coalition troops are responsible for any improvement in the country
De Iraakse bevolking is er nog nooit zo beroerd aan toe geweest als sinds de Amerikaanse invasie.quote:Op zondag 27 november 2005 11:01 schreef klez het volgende:
Als je het artikel leest, is helaas de conclusie gerechtvaardigd dat, ondanks de Amerikaanse uitglijders, zonder Amerikaans ingrijpen en/of aanwezigheid de mensenrechten op veel grotere schaal geschonden zouden worden dan nu het geval is (geweest).
Als ik met een poll kom die het tegendeel bewijst, heb ik dan wel gelijk?quote:Op maandag 28 november 2005 06:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wel, laten we het dan eens aan de Iraki's zelf vragen:
[..]
Vijfenveertig procent van de Iraki's steunt het geweld tegen de Amerikanen (in sommige gebieden zelfs oplopend naar 65%)
Maar klez, hoe kan Abdul Aziz Hakim dan volgens jou namens het hele volk spreken als hij zegt dat de Amerikanen moeten blijven?
[..]
*kuch*
Tweeentachtig procent is niet tegen, maar 'zeer tegen' de aanwezigheid van Amerikanen in Irak.
[..]
Lijkt me duidelijk, erg veel "support" voor de Amerikanen idd. De gequote poll staat hier.
Nu, wie is dan die meneer Abdul Aziz Hakim die volgens Klez zo 'lovend' over de Amerikanen sprak?
Je moet van goede huize komen wil je daarin iets positiefs voor de Amerikanen (om over de nabije toekomst van Irak nog maar te zwijgen) zien. O ja, klez dus.![]()
[..]
De Iraakse bevolking is er nog nooit zo beroerd aan toe geweest als sinds de Amerikaanse invasie.
[nog ff off-topic]quote:Op maandag 28 november 2005 15:34 schreef sp3c het volgende:
nee dan is het gelogen
omdat Northernstar hier niet is voor een discussie het gaat er ofwel kut ofwel het is gelogenquote:Op maandag 28 november 2005 15:37 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
[nog ff off-topic]
want ...
[/nog ff off-topic]
Had die al gezien. Enkeltje wherever voor die knul ...quote:Op maandag 28 november 2005 15:37 schreef Monidique het volgende:
Een video gemaakt door soldaten die kennelijk toont hoe een auto met daarin een zelfmoordterrorist wordt onderzocht en later opgeblazen: http://www.flurl.com/uploaded/failed_svbied_3340.html.
Verbazingwekkend eigenlijk, dat zoveel Irakezen ondanks hun Islamitisch geloof en de blunders die de Amerikanen gemaakt hebben, nog steeds aanvallen niet gerechtvaardigd vinden. Als Nederland 'bezet' zou worden, zou dan ook een meerderheid voorstellen geen geweld te gebruiken? Dat zou je al te denken moeten geven.quote:Op maandag 28 november 2005 06:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wel, laten we het dan eens aan de Iraki's zelf vragen:
[..]
Vijfenveertig procent van de Iraki's steunt het geweld tegen de Amerikanen (in sommige gebieden zelfs oplopend naar 65%)
Maar klez, hoe kan Abdul Aziz Hakim dan volgens jou namens het hele volk spreken als hij zegt dat de Amerikanen moeten blijven?
[..]
*kuch*
Tweeentachtig procent is niet tegen, maar 'zeer tegen' de aanwezigheid van Amerikanen in Irak.
[..]
Lijkt me duidelijk, erg veel "support" voor de Amerikanen idd. De gequote poll staat hier.
Nu, wie is dan die meneer Abdul Aziz Hakim die volgens Klez zo 'lovend' over de Amerikanen sprak?
[afbeelding]
Abdul Aziz Hakim is hoofd van de "Hoogste Raad voor de Islamitische Revolutie", de Shiitische moslimpartij die de meeste zetels in de voorlopige regering inneemt. Een partij die bovendien een eigen gewapende vleugel heeft, eigen militias en doodseskaders.
Deze groepen onder leiding van Abdul Aziz Hakim waren ook betrokken bij de martelkelders die vorige maand werden ontdekt. Daar waar mensen met boormachines werden bewerkt en doodgemarteld. Die martelkelders die volgens Abdul Aziz Hakim niet bestonden en toen niemand er meer om heenkon volgens Abdul Aziz Hakim niks te maken hadden met zijn partij. ( Abuse is 'worse than before' )
Goed, meneer Abdul Aziz Hakim heeft dus zijn eigen legertje klaarstaan, goedgetraind en waarschijnlijk goed bewapend vanuit Iran en staat te popelen om aan de slag te gaan met zijn doodseskaders.
Vorige maand wilde hij bijvoorbeeld het zuiden van Irak nog uitroepen tot een autonome staat. Dit zou dan feitelijk gewoon een provincie van Iran worden dus iedereen gelijk in rep en roer.
Blijkbaar is hij daar nu (voorlopig iig) vanaf gestapt en pleit in plaats daarvan voor het los mogen laten van zijn hordes bloedhonden.
Erg slim. De Amerikanen roepen voortdurend dat ze pas weg kunnen als de Iraakse strijdmachten klaar zijn om de zaak over te nemen en Hakim zegt "Ik ben er klaar voor".
Hij verwijt de Amerikanen dat ze de zaak niet onder controle kunnen krijgen en vraagt in dezelfde zin om een vrije hand voor zijn eskaders...
Je moet van goede huize komen wil je daarin iets positiefs voor de Amerikanen (om over de nabije toekomst van Irak nog maar te zwijgen) zien. O ja, klez dus.![]()
[..]
De Iraakse bevolking is er nog nooit zo beroerd aan toe geweest als sinds de Amerikaanse invasie.
Dit hoeft ook niet te kloppen. Maar te beweren dat men beter af was onder Saddam, terwijl alleen in de jaren '90 al meer dan 500.000 irakis vermoord/verdwenen zijn onder zijn regime, is natuurlijk echt lulkoek.quote:Washington, D.C. --An International Republican Institute (IRI) poll conducted November 1-11, 2005, found that once again an overwhelming majority of Iraqis plan to vote on December 15 to elect a permanent national assembly, which will be called the Council of Representatives. Eighty-five percent of Iraqis plan to go to the polls to choose their representatives under a new constitution adopted on October 15 in a national referendum.
As the December elections approach, and Iraqis prepare to meet the third and final deadline set in the Transitional Administrative Law to establish a new government, optimism for the future remains high. Of those polled, 53 percent feel things will be much better or better in six months, 65 percent in one year and 72 percent in five years.
Confidence in the government also remains high. A majority of Iraqis, 55 percent, strongly approve or somewhat approve of the performance of the current Iraqi National Assembly. Fifty-six percent of Iraqis feel their new constitution represents the will of the Iraqi people. This is compared to only 15 percent who feel the constitution represents the will of only certain ethnic or religious groups or 13 percent who feel it doesn't represent the will of the Iraqi people at all. Sixty-four percent of Iraqis have a very favorable or somewhat favorable impression of the Independent Electoral Commission of Iraq.
Freedom and democracy is the reason most given by Iraqis who feel the country is headed in the right direction. Iraqis also cite the existence of a nationally elected government, improved infrastructure and having a constitution as reasons why the country is moving in the right direction.
More than 2,700 face-to-face interviews were conducted from November 1, 2005 through November 11, 2005. Interviews were conducted in 17 of the 18 governorates. The margin of error is plus or minus three percent.
Niet echt verbazingswekkend omdat het meerendeel van de slachtoffers van al die aanslagen tegen de Amerikanen gewoon burgers zijn en het andeer deel is slachtoffer van etnische moordepartijen, lees sji'itische slachtoffers.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:12 schreef klez het volgende:
[..]
Verbazingwekkend eigenlijk, dat zoveel Irakezen ondanks hun Islamitisch geloof en de blunders die de Amerikanen gemaakt hebben, nog steeds aanvallen niet gerechtvaardigd vinden. Als Nederland 'bezet' zou worden, zou dan ook een meerderheid voorstellen geen geweld te gebruiken? Dat zou je al te denken moeten geven.
Is dit een betrouwbaar onderzoek? Ik weet het niet. Ik heb hier nog een ander onderzoek voor je:
[..]
Dit hoeft ook niet te kloppen. Maar te beweren dat men beter af was onder Saddam, terwijl alleen in de jaren '90 al meer dan 500.000 irakis vermoord/verdwenen zijn onder zijn regime, is natuurlijk echt lulkoek.
Dus een burgeroorlog is geen oorlog?quote:Op donderdag 1 december 2005 15:25 schreef sizzler het volgende:
Is er niet pas sprake van een oorlog wanneer twee legers met elkaar vechten?
Ik weet dat het moeilijk is om juiste cijfers over de genocide van saddam boven water te halen. Maar die 500.000 slachtoffers in 10 jaar zou ik toch graag van weten hoe je hieraan komt.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:12 schreef klez het volgende:
Dit hoeft ook niet te kloppen. Maar te beweren dat men beter af was onder Saddam, terwijl alleen in de jaren '90 al meer dan 500.000 irakis vermoord/verdwenen zijn onder zijn regime, is natuurlijk echt lulkoek.
Wanneer 45% (tot 65%) van de Iraki's zich openlijk uitspreken voor geweld tegen de Amerikanen vind ik jouw conclusie meer verbazingwekkend eigenlijk.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:12 schreef klez het volgende:
[..]
Verbazingwekkend eigenlijk, dat zoveel Irakezen ondanks hun Islamitisch geloof en de blunders die de Amerikanen gemaakt hebben, nog steeds aanvallen niet gerechtvaardigd vinden.
Dat klopt. Het meest heeft de burgerbevolking te lijden onder het geweld. Maar dat is al het geval sinds Amerika in 1979 besloot, via Irak, een oorlog met Iran te voeren, sinds de eerste golfoorlog en sinds 12 jaar sancties.quote:Op woensdag 30 november 2005 22:16 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Niet echt verbazingswekkend omdat het meerendeel van de slachtoffers van al die aanslagen tegen de Amerikanen gewoon burgers zijn en het andeer deel is slachtoffer van etnische moordepartijen, lees sji'itische slachtoffers.
Of hoe zit het met deze lui?quote:
“A ‘trophy’ video appearing to show security guards in Baghdad randomly shooting Iraqi civilians has sparked two investigations after it was posted on the internet, the Sunday Telegraph can reveal.
The video has sparked concern that private security companies, which are not subject to any form of regulation either in Britain or in Iraq, could be responsible for the deaths of hundreds of innocent Iraqis.
quote:
BASRA, Iraq, Sept. 19 — Heavy clashes erupted Monday between Iraqi police and British soldiers based in Basra, Iraq's second-largest city, witnesses said.
The clashes are the latest in surging tensions in Basra, a Shiite-dominated city that had long been one of Iraq's calmest. Attacks have targeted Britons and Americans there.
Monday's clashes stemmed from the arrest by Iraqi police on Sunday of two Britons, whom Iraqi police accused of planting bombs.
Iraqwar
Plus een kofferbak vol explosieven, ontstekers en wapensquote:
British forces using tanks have broken down the walls of the central jail in the southern city of Basra to free two Britons.
The captives were allegedly undercover commandos, who had been arrested on charges of shooting two Iraqi policemen.
One Basra policeman said the two men who were detained were undercover soldiers, wearing Arab costume, who allegedly fired at a police patrol before being forced to stop.
bron
De cijfers verschillen. De meeste Irakis gaan uit van meer dan 1 miljoen slachtoffers.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik weet dat het moeilijk is om juiste cijfers over de genocide van saddam boven water te halen. Maar die 500.000 slachtoffers in 10 jaar zou ik toch graag van weten hoe je hieraan komt.
De bron die ik gevonden heb heeft het over 250.000 slachtoffers in 25 jaar
http://users.erols.com/mwhite28/warstat3.htm
Of omdat Saddam schijt had aan zijn eigen bevolking en zich niet aan de bepalingen van de wapenstilstand hield, waardoor de boycot geeffectueerd bleef?quote:Dan zijn er ook nog talloze mensen omgekomen door het gebrek aan voedsel en medicijnen door de boycot na de koeweit oorlog.
Of dat amerika steeds weer spijkers op laag water zat te zoeken waadoor irak zogenaamd niet voldeet aan de steeds wijzigende eisen, waardoor de boycot kon door blijven bestaan. En de VS eindelijk zogenaamd genoeg bewijs in hun belevingswereld hadden om saddam te kunnen wippen en tenminste niet het plan van saddam om olie in euro's af te rekenen door te laten gaan.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:09 schreef klez het volgende:
Of omdat Saddam schijt had aan zijn eigen bevolking en zich niet aan de bepalingen van de wapenstilstand hield, waardoor de boycot geeffectueerd bleef?
CNN.comquote:A roadside bomb kills 10 Marines on "foot patrol near Falluja," the Marine Corps says. Eleven Marines were also wounded. The improvised explosive device was "fashioned from several large artillery shells," the Marine Corps says.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:37 schreef Disorder het volgende:
Ai, da's een flinke klapper geweest.
[..]
CNN.com
Er bestaat twijfel over dit fragment. Volgens sommigen op Ogrish zou die aanval met 10 dodelijke slachtoffers aan Amerikaanse zijde 's nachts hebben plaatsgevonden. Al denk ik dat dit wel het betreffende incident is.quote:Op zaterdag 3 december 2005 21:19 schreef Calella het volgende:
[..]
[afbeelding]NIET KLIKKEN ALS JE DIT DUS NIET WILT ZIEN [afbeelding]
http://www.ogrish.com/arc(...)kills_10_marines.wmv
===============================================================================
10 Marines Die in Explosion
Ten U.S. Marines were killed near Al-Fallujah in central Iraq in the deadliest single incident involving American troops since August, military officials said Friday.
An additional 11 Marines were wounded in the attack Thursday, although seven of them already have returned to active duty, the U.S. military said in a statement.
Die Marine links voor werd echt hard geowned zeg...quote:Op zaterdag 3 december 2005 21:19 schreef Calella het volgende:
[..]
http://www.ogrish.com/arc(...)kills_10_marines.wmv
10 Marines Die in Explosion
Ten U.S. Marines were killed near Al-Fallujah in central Iraq in the deadliest single incident involving American troops since August, military officials said Friday.
An additional 11 Marines were wounded in the attack Thursday, although seven of them already have returned to active duty, the U.S. military said in a statement.
Kennelijk is het inderdaad niet het incident.quote:Op zaterdag 3 december 2005 23:20 schreef Disorder het volgende:
[..]
Er bestaat twijfel over dit fragment. Volgens sommigen op Ogrish zou die aanval met 10 dodelijke slachtoffers aan Amerikaanse zijde 's nachts hebben plaatsgevonden. Al denk ik dat dit wel het betreffende incident is.
[ bron ]quote:Ten U.S. Marines killed near the Iraqi city of Falluja last week had been at a promotion ceremony and were not on foot patrol as initially reported, the U.S. military said on Tuesday.
The Marines were in a disused flour mill on the outskirts of the city to celebrate the promotion of three soldiers, a military statement said.
As the ceremony ended, the Marines dispersed and one of them is thought to have stepped on a buried pressure plate linked to explosives that caused the devastating blast.
FYIquote:
Who’s killing Iraqi intellectuals?
Iraqis opposed to the U.S. occupation believe there is a systematic campaign of targeted assassinations aimed at Iraqi intellectuals and that a well-organized enemy intent on keeping Iraq weak and susceptible to foreign occupation is carrying out the killings.
The Monitoring Net for Human Rights in Iraq recently reported Iraqi police figures demonstrating that well over 1,000 Iraqi academics and scientists have been shot to death since the beginning of the U.S.-led invasion. The U.S. State Depart ment has confirmed that hundreds of university professors have been killed.
The shooting of peaceful academics clearly differentiates these killings from those attributable to the Iraqi resistance’s effort to defend its homeland. The popular insurgency has primarily targeted U.S. and British forces along with Iraqi military and police personnel who cooperate with the occupation.
Whoever is responsible for the assassination of academics must also have access to sophisticated intelligence techniques that allow for the widespread targeting of a particular grouping of civilians.
The attacks on Iraqi intellectuals first began when U.S. forces purged at least 15,500 researchers, scientists, teachers and professors for alleged ties to the Baath Party. The dismissal, and subsequent emigration, of so many leading professionals contributed to a destabilized Iraq and provided the occupiers with an excuse for staying in the country.
An article in the [London] Times Higher Education Supplement (Sept. 15, 2004) points out that “there is a widespread feeling among the Iraqi academics that they are witnessing a deliberate attempt to destroy intellectual life in Iraq.”
The cold-blooded nature of the assassinations leaves many wondering exactly who is responsible for this ongoing campaign. The Iraqi resistance denies it is responsible, and those interested in liberating Iraq from the occupation have no motive to carry out such wide-scale killings.
Osama Abed Al-Majeed, the president of the Department for Research and Development at the Iraqi Ministry for Higher Education, has accused the Israeli secret service, Mossad, of perpetuating the violence against Iraqi scientists. A June 2005 report by the Palestine Information Center claims that Mossad, in cooperation with U.S. military forces, was responsible for the assassination of 530 Iraqi scientists and professors in the seven months prior to the report’s publication.
Mossad unquestionably has the motive and means to assassinate leading Iraqi intel lectuals. The Israeli intelligence agency contains a Special Operations Division called Metsada which is tasked with conducting assassinations, sabotage and paramilitary projects. Israel has a long history of interference in Iraq, going back to the 1981 bombing of a nuclear energy plant that stood 15 miles outside Baghdad that just before that attack had voluntarily undergone inspection by the Inter national Atomic Energy Agency.
Regardless of who is responsible for the killing of Iraqi scientists and academics, it is clear that the U.S. and Britain, as the leading occupying powers, have the responsibility for the precarious situation in which these intellectuals are forced to live.
Dr. Saad Jawad is a university professor who was known to speak out against certain Baathist policies. But he recently said, “To tell the truth, in the time of Saddam Hussein, we used to speak to our students freely.… But now, a lot of people are not willing to say these kinds of things because of fear.”
wtf .... een promotieceremonie in vijandig gebied?quote:Op dinsdag 6 december 2005 18:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Kennelijk is het inderdaad niet het incident.
[..]
[ bron ]
Zoals de Amerikanen zeggen: eigen risico van die man om te gaan werken in Irakquote:Op donderdag 8 december 2005 18:28 schreef Calella het volgende:
Iraq group says it killed Ronald Schulz, a US hostage
The Islamic Army in Iraq insurgent group said on Thursday it had killed an abducted U.S. security consultant, according to an Internet statement.
The group said the man was killed because the U.S. government did not fulfil its demands, which included freeing all Iraqi prisoners and compensation to Iraqis affected by U.S. attacks.
"War criminal (U.S. President George W.) Bush continues with his arrogance and no one has any value unless they serve his criminal interests, therefore the American security adviser pig at the Housing Ministry has been killed," the statement said.
The statement's authenticity could not be verified and no pictures or video accompanied the statement. It was posted on a Web site often used by insurgents and the group said it would soon provide photographs of the killing.
On Tuesday, the group had vowed to kill the man, identified as Ronald Schulz, in 48 hour unless its demands were met. The man was the seventh Westerner taken hostage by Iraqi gunmen in just over 10 days after a lull in such abductions in recent months following tight security measures by most Westerners.
The Islamic Army in Iraq has claimed a number of kidnappings and attacks on foreign and Iraqi government forces.
==============================================================
Lekker nuttig weer.![]()
Wel goed dat men dit publiceerd, maar te triest voor woorden dat het in de gevangenissen waarschijnlijk nog net zo erg gesteld is op het gebied van martelingen als tijdens de saddam periode.quote:http://www.nu.nl/news/640(...)akse_gevangenis.html
Weer misbruik ontdekt in Iraakse gevangenis
Uitgegeven: 12 december 2005 09:38
Laatst gewijzigd: 12 december 2005 09:38
BAGDAD - De Iraakse autoriteiten hebben vastgesteld dat in een gevangenis in Bagdad gedetineerden zijn gemarteld. De verwondingen waren zo erg dat medische hulp nodig was. Het cellencomplex werd beheerd door een speciale afdeling van het Iraakse ministerie van Binnenlandse Zaken. Dat heeft The Washington Post maandag gemeld op gezag van Amerikaanse en Iraakse functionarissen.
Zeker twaalf van de dertien gevangenen waren slachtoffer van 'ernstige martelingen', waaronder het toedienen van elektrische schokken en het breken van botten. Ook zijn nagels uitgetrokken, aldus een anonieme hoge Iraakse functionaris die bij het onderzoek was betrokken.
Een Iraakse regeringswoordvoerder zei dat de zaak in onderzoek was. Het cellencomplex, dat donderdag is doorzocht, is het tweede van het ministerie van Binnenlandse Zaken waar door Amerikaanse en Iraakse onderzoekers misbruik is vastgesteld. De eerste werd vorige maand ontdekt.
Ach ja:quote:Op maandag 12 december 2005 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wel goed dat men dit publiceerd, maar te triest voor woorden dat het in de gevangenissen waarschijnlijk nog net zo erg gesteld is op het gebied van martelingen als tijdens de saddam periode.
www.nu.nlquote:Bush: 30.000 Iraki's gedood sinds begin oorlog
Uitgegeven: 12 december 2005 20:18
Laatst gewijzigd: 12 december 2005 20:21
PHILADELPHIA - Sinds het begin van de oorlog in Irak zijn al circa 30.000 Iraki's gedood. Dat heeft de Amerikaanse president Bush maandag gezegd. Hij beantwoordde een vraag vanuit het publiek nadat hij een lezing had gehouden over "politieke vooruitgang" in Irak. De eigen verliezen becijferde Bush op 2140.
De VS hadden eerder niet de moeite genomen Iraakse slachtoffers te tellen.
Bush heeft gewoon zwaar bloed aan zijn handenquote:Op maandag 12 december 2005 21:11 schreef Strijder het volgende:
[..]
Ach ja:
- het zijn de massavernietigingswapens
- het gaat om Al Queda
- Saddam martelt zijn volk
- vul zelf maar in
O
Mooie foto's !!quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:27 schreef Godslasteraar het volgende:
Vond hier nog wat leuke foto's uit Irak:
http://www.197fabdefsg.org/Page2.html
[afbeelding]
Mooi land ??? Ik ben er nooit geweest, en het is archelogisch zeker interessant, maar mooi??? Ik kan me niet herinneren ooit foto's gezien te hebben, van Irak, van een aantrekkelijk landschap of mooie steden/architectuur. Wel van Iran, maar Irak, nee.quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:34 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Mooie foto's !!
Irak is een mooi land.
Het lijkt allemaal zo vredig...
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=74340quote:Nederlaag voor Iraakse rebellen
door Jan van Benthem
Vandaag gaan de Iraakse kiezers voor de derde keer dit jaar naar de stembus. De uitslag van de verkiezingen is belangrijker dan ooit. Het gaat niet langer om een interim-parlement en een overgangsregering: het gaat om welke toekomst Irak voor zichzelf kiest.
Twee jaar lang hebben de opstandelingen ten koste van het leven van duizenden Iraakse burgers geprobeerd te voorkomen wat nu in Irak plaatsvindt: vrije verkiezingen. Het is een zware nederlaag voor de bommenleggers, de moordende rebellen die met hun terreur de samenleving en zeker het politieke proces hebben willen verlammen. Het is voor hen de derde nederlaag op rij en hopelijk de beslissende. Intussen bepalen de Iraakse kiezers de toekomst van Irak voor de komende vier jaar.
Echte start
Bij deze verkiezingen gaat het in feite om de eerste echte, vrije verkiezingen waaraan bovendien alle groeperingen in Irak deelnemen. De vorige verkiezingen, in januari, waren voor een interim-parlement dat voor een goede grondwet moest zorgen ter voorbereiding op de verkiezingen die nu worden gehouden. Ondanks intimidaties en bloedige aanslagen gingen de Irakezen massaal naar de stembus, behalve de soennieten. Daarna was er in oktober een referendum over de nieuwe grondwet, die door bijna tachtig procent van de bevolking werd goedgekeurd.
De verkiezingen van vandaag zijn daarmee de eerste die worden gehouden op basis van een grondwet die door de Irakezen zelf is geschreven. De hoop is dat de uitkomst een evenwichtiger parlement zal geven, waar de soennieten nu wel voldoende zijn vertegenwoordigd. Op basis van dit parlement zal dan een regering worden gevormd, die Irak opnieuw moet gaan inrichten.
Een belangrijk verschil tussen de verkiezingen van januari en nu is, dat de soennitische leiders hun volgelingen deze keer nadrukkelijk hebben opgeroepen, wel te gaan stemmen. Hiervóór hebben ze de verkiezingen steeds geboycot, uit protest tegen het verliezen van de machtspositie die ze onder Saddam Hussein hadden. Het overgrote deel van de aanslagen die de afgelopen twee jaar zijn gepleegd, was dan ook door soennitische daders en bedoeld om het proces van staatsvorming en de opbouw van een nationale politie en strijdkracht te verstoren. Dat is, zo moeten ze constateren, ondanks de duizenden aanslagen niet gelukt. Het heeft wel aan bijna dertigduizend burgers en politieagenten het leven gekost. Dit geweld heeft dan ook niet langer de steun van de soennitische geestelijken. Ruim duizend van hen hebben een fatwa uitgevaardigd, waarin ze de gelovigen oproepen wel naar de stembus te gaan.
Er wordt daarom vandaag een nog hogere opkomst verwacht dan bij de verkiezingen in januari, toen de meerderheid van de soennieten thuis bleef.
Al-Qaeda
Er zijn tekenen dat ook de soennitische opstandelingen gaan twijfelen. In ieder geval zijn er tot nu toe minder aanslagen dan bij vorige verkiezingen. In beruchte rebellenholen als Fallujah en Ramadi worden stemlokalen zelfs beschermd door opstandelingen, iets wat in januari en zelfs in oktober nog ondenkbaar was.
Opmerkelijk is dat deze bescherming is gericht tegen aanslagen van al-Qaeda, wat duidt op een breuk tussen de opstandelingen en deze terroristen. Dat is een uiterst belangrijke ontwikkeling: het kan betekenen dat al-Qaeda, en met name Abu Musab al-Zarqawi, zijn machtsbasis in Irak kwijtraakt.
Afrekenen
Irakezen weten intussen dat hun stem echt het verschil uitmaakt. De vorige premier, Allawi, had voor de verkiezingen van januari de beschikking over alle middelen van de staat om campagne te voeren. Maar de kiezers stuurden hem resoluut weg; hij kreeg niet meer dan 14 procent van de stemmen. Dat was totaal nieuw voor Irak: de zittende heerser werd niet bejubeld door een 99 procent meerderheid, maar door de kiezers afgerekend op de vraag, wie hij vertegenwoordigt en op zijn beloften en daden. De huidige premier Jaafari, die wel tot de grote sjiitische bevolkingsgroep behoort, staat eenzelfde afrekening te wachten omdat hij zijn belofte van veiligheid voor de burgers niet heeft weten waar te maken. Hij is wegens de wijdverspreide corruptie regelmatig het mikpunt van politieke satire. Ook dat is nieuw in Irak. Er zijn tientallen kranten die niet het regeringsstandpunt verkondigen, er zijn onafhankelijke radio- en televisiezenders die kritiek durven te uiten. Irak is ingrijpend veranderd, nadat het beeld van Saddam twee jaar geleden van zijn sokkel werd getrokken.
Beloning
Als de verwachtingen uitkomen, is het nieuwe parlement een betere afspiegeling van het Iraakse volk dan het huidige. Dat verhoogt ook de legitimiteit van de komende regering. Het is daarmee de definitieve afsluiting van een tijdperk waarin één partij de absolute macht in handen had. Eigenlijk zou Saddam Hussein vandaag uit zijn cel moeten worden gehaald, om hem in een glazen kooi in een stemlokaal te zetten. Daar zou hij dan, als een ultieme beloning voor het volk, moeten zien hoe de mensen vrij kunnen kiezen in een Irak waar hij niet langer heerst.
Die foto's geven echt wel een mooi Irak aan hoorquote:Op woensdag 14 december 2005 01:48 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Mooi land ??? Ik ben er nooit geweest, en het is archelogisch zeker interessant, maar mooi??? Ik kan me niet herinneren ooit foto's gezien te hebben, van Irak, van een aantrekkelijk landschap of mooie steden/architectuur. Wel van Iran, maar Irak, nee.
Sterker, wát ik ervan gezien heb doet me huiveren, wat een naargeestig land, brrrr.
Dat bevestigt wel een beetje het beeld wat die-hard Journalisten als Robert Fisk beschrijven: Soldaten die in hun humvees angstig van punt A naar punt B haasten omdat de opstandelingen zelf kunnen bepalen waar en wanneer ze aan zullen vallen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:15 schreef Disorder het volgende:
Beelden van een nachtelijke aanval op een Amerikaans konvooi. Geen gore, maar het geeft 'prachtig' weer hoe het is soldaat te zijn.
Was ook net op journaal. idd een giller. Kan me nu wel voorstellen waarom ze meer bevoegdheden willen zodat ze mensen langer kunnen vasthouden. Kunnen ze iedereen nog grondiger controleren..quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:46 schreef Vassili_Z het volgende:
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,7374-1935220,00.html
Ze hebben Al Zarqawi gearresteerd.
Maar ook weer laten gaan omdat niemand hem herkende. Wat een giller![]()
[ bron ]quote:International observers have praised the organisers of Iraq's parliamentary election, which they said generally met international standards.
A spokesman for the International Mission for Iraqi Elections conceded that there had been minor problems, but said the vote had generally gone well.
Helemaal omdat hij maar 1 been blijkt te hebben.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:13 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Was ook net op journaal. idd een giller. Kan me nu wel voorstellen waarom ze meer bevoegdheden willen zodat ze mensen langer kunnen vasthouden. Kunnen ze iedereen nog grondiger controleren..![]()
Nog steeds ongelofelijk dat slechts 10% van de Irakis vertrek van de Amerikanen prioriteit vind.quote:When asked to choose a priority for the new government due to be formed after this week's elections, 57% wanted to focus on restoring public security.
Removing US-led forces from Iraq came second with 10%, while rebuilding the country's infrastructure was third.
Omdat anders de kans groot is dat de Baathis en de terroristen een coupe gaan plegen of de groepen nog verder tegenover elkaar gaan zetten.quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:48 schreef klez het volgende:
Optimisme bij de Iraqi's.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/4514414.stm
[..]
Nog steeds ongelofelijk dat slechts 10% van de Irakis vertrek van de Amerikanen prioriteit vind.
Zouden ze zich dan toch niet zo bezet voelen?
Die kans blijft de komende decennia toch nog ruimschoots aanwezig.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:11 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Omdat anders de kans groot is dat de Baathis en de terroristen een coupe gaan plegen of de groepen nog verder tegenover elkaar gaan zetten.
En daarom komen er ook permanente bases in Irak. Wel heel opmerkelijk om te zien hoe de hoge opkomst bij de verkiezingen en de discipline van de mensen de vele critici het tegendeel bewijzen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:19 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Die kans blijft de komende decennia toch nog ruimschoots aanwezig.
Vond ik ook opmerkelijk, de Baghdadblogger was leuk om te zien.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:28 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
En daarom komen er ook permanente bases in Irak. Wel heel opmerkelijk om te zien hoe de hoge opkomst bij de verkiezingen en de discipline van de mensen de vele critici het tegendeel bewijzen.
De irritatiegraad bij een aantal Irakis over de houding van de zogenaamde "kritische Europeaan" die nog nooit een poot heeft uitgestoken voor ze maar wel continue iedereen de les loopt te lezen is bijzonder hoog, kan ik je vertellen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:28 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
En daarom komen er ook permanente bases in Irak. Wel heel opmerkelijk om te zien hoe de hoge opkomst bij de verkiezingen en de discipline van de mensen de vele critici het tegendeel bewijzen.
Ik zie hetzelfde onder de mensen om mij heen maar hoe kom jij tot die conclusie?quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:53 schreef klez het volgende:
[..]
De irritatiegraad bij een aantal Irakis over de houding van de zogenaamde "kritische Europeaan" die nog nooit een poot heeft uitgestoken voor ze maar wel continue iedereen de les loopt te lezen is bijzonder hoog, kan ik je vertellen.
Mijn oom is getrouwd met een Irakese. Zij woont nog in Nederland, bijna haar hele familie is inmiddels terug naar het zuiden van Irak. We horen uit eerste hand dus nog wel eens wat.quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:00 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Ik zie hetzelfde onder de mensen om mij heen maar hoe kom jij tot die conclusie?
Ik wil ze niet de les heren hoor! Wat mij betreft kunnen ze de tering krijgenquote:Op zaterdag 17 december 2005 14:53 schreef klez het volgende:
[..]
De irritatiegraad bij een aantal Irakis over de houding van de zogenaamde "kritische Europeaan" die nog nooit een poot heeft uitgestoken voor ze maar wel continue iedereen de les loopt te lezen is bijzonder hoog, kan ik je vertellen.
Waarom? Juist deze grote meerderheid zullen wij nooit last van krijgen hoor.quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:46 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ik wil ze niet de les heren hoor! Wat mij betreft kunnen ze de tering krijgen![]()
Dat staat er toch helemaal niet. Je kan wel zeggen dat de meeste Irakezen "restoring public security" belangrijker vinden dan een vertrek van de buitenlandse troepen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:48 schreef klez het volgende:
Optimisme bij de Iraqi's.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/4514414.stm
[..]
Nog steeds ongelofelijk dat slechts 10% van de Irakis vertrek van de Amerikanen prioriteit vind.
Zouden ze zich dan toch niet zo bezet voelen?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4511688.stmquote:A similar division emerges from the question about the US-led invasion.
Some 50% said it was wrong and 47% said it was right, compared with 39% and 49% respectively in the last poll - so support for the invasion has gone down.
And the occupation troops are unpopular (65% are opposed to them, though again with regional variations) with much greater favour being given to indigenous Iraqi security forces.
They put their trust therefore in their own institutions - not in those of foreigners. This is evidence supporting the US policy of handing over security to the local forces as much and as quickly as possible.
However, majority opposition to the occupation is not matched in support for a quick withdrawal.
Some 45% said the foreign troops should leave now or after the elections, with 31% saying they should stay until security is established.
Er is niet zo angstaanjagend voor de kritische Europaan dan de mogelijkheid dat Irak zal eindigen in een overwinning voor George Bush.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:53 schreef klez het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, laat ik ze nou geen ziekte toewensen..... , ik wens ze het beste, en vaarwel.quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:07 schreef klez het volgende:
[..]
Waarom? Juist deze grote meerderheid zullen wij nooit last van krijgen hoor.
Hooguit goedkope benzine...![]()
Alleen is het niet representatief.quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:06 schreef klez het volgende:
[..]
Mijn oom is getrouwd met een Irakese. Zij woont nog in Nederland, bijna haar hele familie is inmiddels terug naar het zuiden van Irak. We horen uit eerste hand dus nog wel eens wat.
De die-hard journalisten die alsmaar uit het veld verslaggeven zeggen idd heel wat anders dan de CNN en MSNBC journalisten die niet voorbij de groene zone komen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:40 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Er is niet zo angstaanjagend voor de kritische Europaan dan de mogelijkheid dat Irak zal eindigen in een overwinning voor George Bush.
De "onthulling" dat Zarqawi is gevangen en weer laten gaan was in januari al gemeld, en wordt nu toevallig op de dag van de succesvolle verkiezingen weer herhaald om vooral maar geen goed nieuws te hoeven melden. Zo kan men rustig slapen, het gaat gelukkig slecht in Irak.
Mooiquote:Op vrijdag 16 december 2005 19:46 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Die foto's geven echt wel een mooi Irak aan hoor
niks moois?quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:47 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Mooi![]()
[afbeelding]
Er zijn veel landen die wel wat moois te bieden hebben, maar daar hoort Irak bij mijn weten niet bij, wat opzich vrij uniek is.
en Israel het ''Beloofde Land''quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:09 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
niks moois?
mesopotamie, het gebied wat wel wordt genoemd als het paradijs op aarde.
Wie zegt dat ik het over geloof heb?quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:20 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
en Israel het ''Beloofde Land''![]()
![]()
Blijkbaar heeft Onze Lieve Heer een wat ..... eeeuh .. apart gevoel voor humor.
Het eerste wat me te binnen schoot nav van jouw post was een aflevering van Farscape waarin John Crichton roept: ''We're so srewed''. Het is toch opvallend dat de meest onaangename oorden ook de meest heilige blijken te zijn. Wat moet je je dan genaaid voelen als je in zo'n zandbak moet zien te overleven.quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:24 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het over geloof heb?![]()
quote:Op zondag 18 december 2005 00:00 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Het eerste wat me te binnen schoot nav van jouw post was een aflevering van Farscape waarin John Crichton roept: ''We're so srewed''. Het is toch opvallend dat de meest onaangename oorden ook de meest heilige blijken te zijn. Wat moet je je dan genaaid voelen als je in zo'n zandbak moet zien te overleven.
Mischien dat daarom die inboorlingen zo lekker aan het fundamentalisten zijn. ''Dit is het heilige land, het paradijs''. Zo van, ''we zijn geweldige losers, maar als we maar hard en fanatiek genoeg roepen dat dit het paradijs is, het beloofde land, het uitverkoren volk, de ware gelovigen, God zus en God zo, Allah Hakbar, dan gaan wij, en andere goedgelovige sukkels, het nog geloven ook''.
Yeah, right![]()
![]()
Ja, en daar begon deze uitwijding over, die link met wat foto's. Ik kan daar echt geen aardig landschap in ontdekken. En überhaupt heb ik eigenlijk nooit beelden van een pitoresk Irakees landschap gezien.quote:Op zondag 18 december 2005 00:05 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik begrijp je frustratie. Ik moet daar ook niks van hebben.
Maar het heeft een rijke cultuur en 1 van de eerste echte beschavingen komen daar vandaan. plus dat het stukje land door 2 rivieren ingesloten is wat mooie natuur oplevert.
Mischien wel interessant voor van die bedrijfs-survival-uitjes, Goed voor de karakterontwikkeling!quote:Op zondag 18 december 2005 01:37 schreef zakjapannertje het volgende:
mja, het toerisme is de laatste jaren natuurlijk wel wat ingezakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |