Eindelijk, de Nederlandse media pikt het op. Heeft een aantal maanden geduurd
![]()
.
Nu nog in Volkskrant een artikel erover en we kunnen we vol verbazing (" oh nee, cia vliegtuigen landen op Schiphol!") NOS journaal gaan kijken.
Gelukkig houdt Balkende de wacht en zijn de Nederlandse burgers, in tegenstelling tot de Zweedse, veilig. [/sarcasme]
-- aanvulling:
Het nummer toestelnummer waar The Washington Post het over heeft, N379P, is in handen van een ander bedrijf. Maw: de gulfstream is in tussentijd verkocht om de zaak af te schermen van de buitenwereld (
http://www.melbourne.indymedia.org/news/2004/12/84411.php : de auteur van dat artikel heeft samen met de mensen van het Zweedse actualitentenprogramma "Koude feiten" alles midden dit jaar ontdekt).
Maar dankzij open sources op internet is men er al weer achter wat het nieuwe toestelnummer is: N8068V (
http://spaces.icgpartners.com/index2.asp?category=&eventdate=11/14/2004 ). Het nieuwe bedrijf bestaat overigens ook niet. Kortom, het zaakje stinkt.
Leuk om te weten: geen enkel vliegveld inspecteert Amerikaanse (militaire)vliegtuigen. Ze kunnen dus alles vervoeren wat ze willen, ook (vermeende) terroristen - op weg naar hun martelkamer.
Oh trouwens, Premier Executieve heeft ook een ander vliegtuig: N313P.
---------
Link-overzicht:* Artikel uit Pakistaanse krant ("The News International, 26-10-
2001") over deze "Torture-Jet":
http://209.157.64.200/focus/f-news/556778/posts. Een van de eerste meldingen in de media over dit vliegtuig. (de site FreeRepublic.com heeft overigens het artikel geplaatst).
* Transcript van het programma "Koude Feiten" (Zweeds actualiteitenprogramma, uitgezonden op 17 en 24 Mei 2004):
http://www.statewatch.org/news/2004/may/Sweden.pdf (deel 1)
http://www.statewatch.org/news/2004/oct/broken-promise-part2.pdf (deel 2)
* Human Rights Watch over de Zweedse ontvoering:
http://www.hrw.org/english/docs/2004/05/24/sweden9219.htm. Het blijkt dat er sprake is van ernstige tekortkomingen in de beschuldigingen en bewijslast.
*
http://www.daanspeak.com/Hypocratie12.html (12-12-04) Artikel van "DaanSpeak", een journalist. Hier vind je veel bronnen en krijg je een goed inzicht in de chronologie van de zaak.
*
http://www.truthout.org/docs_04/122804A.shtml (volledig artikel van The Washington Post, 27-12-04 door Diana Priest, en een artikel hierover verschenen in The Boston Globe, 27-12-04)
Foto's van het vliegtuig, welke hoogstwaarschijnlijk nu een ander tail-number heeft:
http://www.planet.nl/plan(...)537341/sc=f244ed#topInfo over het fake bedrijf, Premier Executive:
klik.
Zoeken naar tail-numbers doe je hierrr: http://162.58.35.241/acdatabase/nnum_inquiry.asp[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2004 19:42:32 ]