Martelpraktijken VS - 3 delenquote:...The Sunday Times maakt melding van een zakenvliegtuig met gemaskerde mannen dat in opdracht van de Amerikaanse regering mensen ontvoert uit (Westerse) landen en hen gedrogeerd transporteert naar landen waar ze vervolgens worden gemarteld. "The movements of the Gulfstream 5 leased by agents from the United States defence department and the CIA are detailed in confidential logs obtained by The Sunday Times which cover more than 300 flights."
...zegt tegen The Boston Globe dat gemaskerde Amerikaanse agenten zijn cliënt anaal een onbekende drug hebben toegediend, hem een luier hebben omgedaan, hem vervolgens hebben geboeid en hem een kap over zijn hoofd hebben getrokken voordat ze hem aan boord brachten...
...Zijn moeder heeft van haar zoon vernomen dat hij twee maanden lang dagelijk op een electronische stoel is gemarteld met electroden op de meest gevoelige delen van zijn lichaam en dat hij vier maal op een electronisch matras is gelegd...
...Het zakenvliegtuig heeft zeven trips gemaakt naar Oesbekistan. Eerder heeft DaanSpeak melding gemaakt van de martelmethoden aldaar die ondermeer bestaan uit het koken van mensen...
...De ontvoeringsprocedure wordt in de VS op presidentieel niveau goedgekeurd. Ook is op het hoogste niveau in Zweden goedkeuring gegeven. Voor zover bekend is Bushbuddy Balkenende nog niet in de situatie beland Nederlanders mee te geven aan de gemaskerde piloten...
De VS stond in het verleden niet toe dat bewijs verkregen door marteling werd gebruikt in de rechtzaal, maar sinds 2 december jongst leden: '... the U.S. military panels reviewing the detention of 550 foreigners as enemy combatants at the U.S. naval base in Cuba are allowed to use such evidence
- Wikipediaquote:MKULTRA was started on the order of CIA director Allen Dulles in April 1953...Because most of the MKULTRA records were deliberately destroyed in 1972 by order of then-Director Richard Helms, it is impossible to have a complete understanding of the more than 150 individually funded research projects sponsored by MKULTRA and the related CIA programs....investigation headed by Nelson Rockefeller.
Echt kutzakken die Amerikanen. Ze doen gewoon wat ze willen en Europa vind alles maar goed!quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:08 schreef B-FliP het volgende:
Tja, niets verbaast me nog... 't is toch geen Amerikaans grondgebied waar de martelingen
op plaats zouden vinden?
Amerika is ook het enige westerse land dat oorlogsbuit mag maken (ow dit is leuk, send it home),
en zowieso het Europeesche tribunaal niet respecteert en erkent, dus hier nooit berecht kan
worden voor oorlogsmisdaden...
Altijd nog beter dan 'vrijwillig' voor bom te spelen.quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:36 schreef UncleScorp het volgende:
Tss en dan gaan ze 'n beetje de kleine garnalen aanpakken. Die soldaten die "het" moeten doen hebben, komen nu voor de krijgsraad, terwijl ze gewoon een bevel opvolgden.
Een dilemma dus ... volgden ze het bevel niet op, krijgen ze krijgsraad. Volgen ze de bevelen toch op krijgen ze alsnog krijgsraad .
quote:Tja, niets verbaast me nog... 't is toch geen Amerikaans grondgebied waar de martelingen
op plaats zouden vinden?
Amerika is ook het enige westerse land dat oorlogsbuit mag maken (ow dit is leuk, send it home),
en zowieso het Europeesche tribunaal niet respecteert en erkent, dus hier nooit berecht kan
worden voor oorlogsmisdaden...
bronquote:Schiphol
Uit een artikel van de Italiaanse communistische krant Liberazione blijkt dat de Gulfstream ook op Schiphol is geland. Die informatie kon echter niet geverifieerd worden. Een woordvoerster van Schiphol liet aan Planet weten dat informatie over Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen niet vrijgegeven wordt. Planet ontdekte verder op een vliegtuigspottingwebsite dat de Gulfstream ook Frankfurt drie keer heeft aangedaan in 2002 en 2003.
Misschien hanteren de Amerikaanse beulen geen marktconforme prijzen en besteedt de CIA het werk daarom uit aan lagelonenlanden. Vandaag de dag worden beslissingen enkel nog op bedrijfseconomische gronden genomen, dus waarom deze ook nietquote:Op zondag 2 januari 2005 23:28 schreef SoSolid het volgende:
ik weet het ook niet hoor, maar ik zou denken omdat er zo misschien minder amerikanen bij betrokken zijn, of omdat het zo minder goed uitlekt of omdat het sukkels zijn?
... er zijn (groeperingen van mensen) die het tot hun taak zien om spionnen/agenten van veiligheidsdiensten te ontmaskeren!quote:Op zondag 2 januari 2005 23:28 schreef SoSolid het volgende:
ik weet het ook niet hoor, maar ik zou denken omdat er zo misschien minder amerikanen bij betrokken zijn, of omdat het zo minder goed uitlekt of omdat het sukkels zijn?
waarom ligt guantanamo bay op cuba?quote:Op maandag 3 januari 2005 13:21 schreef SoSolid het volgende:
hahaha maarja, je hebt wel een goed punt, waarom uitbesteden? iemand hier een verklaring voor, want het lijkt me zo ook redelijk onzin om die mensen zo omslachtig te martelen...
Daar ben ik voor. Maar momenteel is iedereen bezeten met die zeebeving (enigszins begrijpelijk...)quote:Op dinsdag 4 januari 2005 16:26 schreef mechatronics het volgende:
wow heeeey, dit is dan n schopje naar POL of NWS?
t staat in de washington post, op planet.nl enzo
die verkopen toch geen onzin?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |