abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 december 2005 @ 12:48:58 #76
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_33158378
Optimisme bij de Iraqi's.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/4514414.stm
quote:
When asked to choose a priority for the new government due to be formed after this week's elections, 57% wanted to focus on restoring public security.
Removing US-led forces from Iraq came second with 10%, while rebuilding the country's infrastructure was third.
Nog steeds ongelofelijk dat slechts 10% van de Irakis vertrek van de Amerikanen prioriteit vind.
Zouden ze zich dan toch niet zo bezet voelen?

[ Bericht 6% gewijzigd door klez op 17-12-2005 13:04:14 ]
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_33160278
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 12:48 schreef klez het volgende:
[..]

Nog steeds ongelofelijk dat slechts 10% van de Irakis vertrek van de Amerikanen prioriteit vind.
Omdat anders de kans groot is dat de Baathis en de terroristen een coupe gaan plegen of de groepen nog verder tegenover elkaar gaan zetten.
Before all else, be armed.
pi_33160451
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 14:11 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Omdat anders de kans groot is dat de Baathis en de terroristen een coupe gaan plegen of de groepen nog verder tegenover elkaar gaan zetten.
Die kans blijft de komende decennia toch nog ruimschoots aanwezig.
Yeah baby Yeah!
pi_33160678
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 14:19 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Die kans blijft de komende decennia toch nog ruimschoots aanwezig.
En daarom komen er ook permanente bases in Irak. Wel heel opmerkelijk om te zien hoe de hoge opkomst bij de verkiezingen en de discipline van de mensen de vele critici het tegendeel bewijzen.
pi_33160932
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 14:28 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

En daarom komen er ook permanente bases in Irak. Wel heel opmerkelijk om te zien hoe de hoge opkomst bij de verkiezingen en de discipline van de mensen de vele critici het tegendeel bewijzen.
Vond ik ook opmerkelijk, de Baghdadblogger was leuk om te zien.
Yeah baby Yeah!
  zaterdag 17 december 2005 @ 14:53:39 #81
70154 klez
pi_33161265
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 14:28 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

De irritatiegraad bij een aantal Irakis over de houding van de zogenaamde "kritische Europeaan" die nog nooit een poot heeft uitgestoken voor ze maar wel continue iedereen de les loopt te lezen is bijzonder hoog, kan ik je vertellen.
pi_33161418
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 14:53 schreef klez het volgende:

[..]

De irritatiegraad bij een aantal Irakis over de houding van de zogenaamde "kritische Europeaan" die nog nooit een poot heeft uitgestoken voor ze maar wel continue iedereen de les loopt te lezen is bijzonder hoog, kan ik je vertellen.
Ik zie hetzelfde onder de mensen om mij heen maar hoe kom jij tot die conclusie?
  zaterdag 17 december 2005 @ 15:06:59 #83
70154 klez
pi_33161554
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:00 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Ik zie hetzelfde onder de mensen om mij heen maar hoe kom jij tot die conclusie?
Mijn oom is getrouwd met een Irakese. Zij woont nog in Nederland, bijna haar hele familie is inmiddels terug naar het zuiden van Irak. We horen uit eerste hand dus nog wel eens wat.
pi_33162533
quote:

[..]

Ik wil ze niet de les heren hoor! Wat mij betreft kunnen ze de tering krijgen
pi_33162683
Hoort er ook nog bij:

zaterdag 17 december 2005 @ 16:07:12 #86
70154 klez
pi_33162959
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:46 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ik wil ze niet de les heren hoor! Wat mij betreft kunnen ze de tering krijgen
Waarom? Juist deze grote meerderheid zullen wij nooit last van krijgen hoor.
Hooguit goedkope benzine...
pi_33163451
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 12:48 schreef klez het volgende:
[..]

Dat staat er toch helemaal niet. Je kan wel zeggen dat de meeste Irakezen "restoring public security" belangrijker vinden dan een vertrek van de buitenlandse troepen.

Dezelfde enquete:
quote:
A similar division emerges from the question about the US-led invasion.
Some 50% said it was wrong and 47% said it was right, compared with 39% and 49% respectively in the last poll - so support for the invasion has gone down.

And the occupation troops are unpopular (65% are opposed to them, though again with regional variations) with much greater favour being given to indigenous Iraqi security forces.

They put their trust therefore in their own institutions - not in those of foreigners. This is evidence supporting the US policy of handing over security to the local forces as much and as quickly as possible.

However, majority opposition to the occupation is not matched in support for a quick withdrawal.

Some 45% said the foreign troops should leave now or after the elections, with 31% saying they should stay until security is established.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4511688.stm
pi_33163752
quote:

[..]

Er is niet zo angstaanjagend voor de kritische Europaan dan de mogelijkheid dat Irak zal eindigen in een overwinning voor George Bush.

De "onthulling" dat Zarqawi is gevangen en weer laten gaan was in januari al gemeld, en wordt nu toevallig op de dag van de succesvolle verkiezingen weer herhaald om vooral maar geen goed nieuws te hoeven melden. Zo kan men rustig slapen, het gaat gelukkig slecht in Irak.
pi_33164400
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:07 schreef klez het volgende:

[..]

Waarom? Juist deze grote meerderheid zullen wij nooit last van krijgen hoor.
Hooguit goedkope benzine...
Je hebt gelijk, laat ik ze nou geen ziekte toewensen..... , ik wens ze het beste, en vaarwel.
En die benzine, die krijgen we helaas niet, die wordt duur betaald. Maar da's natuurlijk onze eigen schuld, hadden we maar een beetje vooruit moeten kijken.
  zaterdag 17 december 2005 @ 17:50:47 #90
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33165499
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:06 schreef klez het volgende:

[..]

Mijn oom is getrouwd met een Irakese. Zij woont nog in Nederland, bijna haar hele familie is inmiddels terug naar het zuiden van Irak. We horen uit eerste hand dus nog wel eens wat.
Alleen is het niet representatief.
Era Vulgaris
  zaterdag 17 december 2005 @ 17:52:25 #91
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33165555
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:40 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Er is niet zo angstaanjagend voor de kritische Europaan dan de mogelijkheid dat Irak zal eindigen in een overwinning voor George Bush.

De "onthulling" dat Zarqawi is gevangen en weer laten gaan was in januari al gemeld, en wordt nu toevallig op de dag van de succesvolle verkiezingen weer herhaald om vooral maar geen goed nieuws te hoeven melden. Zo kan men rustig slapen, het gaat gelukkig slecht in Irak.
De die-hard journalisten die alsmaar uit het veld verslaggeven zeggen idd heel wat anders dan de CNN en MSNBC journalisten die niet voorbij de groene zone komen.
Era Vulgaris
pi_33168704
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:46 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Die foto's geven echt wel een mooi Irak aan hoor
Mooi

Er zijn veel landen die wel wat moois te bieden hebben, maar daar hoort Irak bij mijn weten niet bij, wat opzich vrij uniek is.
pi_33173843
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:47 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Mooi
[afbeelding]

Er zijn veel landen die wel wat moois te bieden hebben, maar daar hoort Irak bij mijn weten niet bij, wat opzich vrij uniek is.
niks moois?
mesopotamie, het gebied wat wel wordt genoemd als het paradijs op aarde.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33176803
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:09 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

niks moois?
mesopotamie, het gebied wat wel wordt genoemd als het paradijs op aarde.
en Israel het ''Beloofde Land''

Blijkbaar heeft Onze Lieve Heer een wat ..... eeeuh .. apart gevoel voor humor.
pi_33176976
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:20 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

en Israel het ''Beloofde Land''

Blijkbaar heeft Onze Lieve Heer een wat ..... eeeuh .. apart gevoel voor humor.
Wie zegt dat ik het over geloof heb?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33178419
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:24 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik het over geloof heb?
Het eerste wat me te binnen schoot nav van jouw post was een aflevering van Farscape waarin John Crichton roept: ''We're so srewed''. Het is toch opvallend dat de meest onaangename oorden ook de meest heilige blijken te zijn. Wat moet je je dan genaaid voelen als je in zo'n zandbak moet zien te overleven.

Mischien dat daarom die inboorlingen zo lekker aan het fundamentalisten zijn. ''Dit is het heilige land, het paradijs''. Zo van, ''we zijn geweldige losers, maar als we maar hard en fanatiek genoeg roepen dat dit het paradijs is, het beloofde land, het uitverkoren volk, de ware gelovigen, God zus en God zo, Allah Hakbar, dan gaan wij, en andere goedgelovige sukkels, het nog geloven ook''.
Yeah, right

pi_33178603
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:00 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Het eerste wat me te binnen schoot nav van jouw post was een aflevering van Farscape waarin John Crichton roept: ''We're so srewed''. Het is toch opvallend dat de meest onaangename oorden ook de meest heilige blijken te zijn. Wat moet je je dan genaaid voelen als je in zo'n zandbak moet zien te overleven.

Mischien dat daarom die inboorlingen zo lekker aan het fundamentalisten zijn. ''Dit is het heilige land, het paradijs''. Zo van, ''we zijn geweldige losers, maar als we maar hard en fanatiek genoeg roepen dat dit het paradijs is, het beloofde land, het uitverkoren volk, de ware gelovigen, God zus en God zo, Allah Hakbar, dan gaan wij, en andere goedgelovige sukkels, het nog geloven ook''.
Yeah, right

ik begrijp je frustratie. Ik moet daar ook niks van hebben.
Maar het heeft een rijke cultuur en 1 van de eerste echte beschavingen komen daar vandaan. plus dat het stukje land door 2 rivieren ingesloten is wat mooie natuur oplevert.
And that is the news.''
pi_33180936
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:05 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ik begrijp je frustratie. Ik moet daar ook niks van hebben.
Maar het heeft een rijke cultuur en 1 van de eerste echte beschavingen komen daar vandaan. plus dat het stukje land door 2 rivieren ingesloten is wat mooie natuur oplevert.
Ja, en daar begon deze uitwijding over, die link met wat foto's. Ik kan daar echt geen aardig landschap in ontdekken. En überhaupt heb ik eigenlijk nooit beelden van een pitoresk Irakees landschap gezien.
En het land is natuurlijk archeologisch wel interssant, maar verder?
pi_33180955
mja, het toerisme is de laatste jaren natuurlijk wel wat ingezakt
pi_33295831
quote:
Op zondag 18 december 2005 01:37 schreef zakjapannertje het volgende:
mja, het toerisme is de laatste jaren natuurlijk wel wat ingezakt
Mischien wel interessant voor van die bedrijfs-survival-uitjes, Goed voor de karakterontwikkeling!
pi_33295847
Bush Outlines New Iraq Mission: "Bleed 'Em And Theocracy"

(Washington, DC) President Bush, under increasing criticism for the war and problems at home, today unveiled a new strategy for Iraq.

Entitled "Bleed 'Em and Theocracy," the plan integrates changes that have occurred in the Middle East since the US-led invasion of Iraq, which came under the rubric of "Freedom and Democracy."

"Our mission is to embrace the theocratic, mullah-dominated government freely elected by the Iraqi people over the past week," said Bush. "We will now attempt to capitalize on the successes in Iraq and spread theocracy throughout the Middle East."

The "Bleed 'Em" portion of the policy is geared toward Iraqi resources.

"Look - this war has cost the US nearly a quarter trillion dollars, plus the lives of thousands of patriotic American soldiers," said Bush. "If we bleed 'em for oil, those loyal troops will not have died in vain."

Bush added that the new policy may have domestic applications as well.

"We are excited about the possibilities of theocratic philosophy right here at home," he said, holding up a Bible for emphasis. "'Bleed 'Em and Theocracy' might very well be just the medicine to cure the American body politic."
  donderdag 22 december 2005 @ 18:00:44 #102
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33315391
quote:
Op zondag 18 december 2005 01:36 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ja, en daar begon deze uitwijding over, die link met wat foto's. Ik kan daar echt geen aardig landschap in ontdekken. En überhaupt heb ik eigenlijk nooit beelden van een pitoresk Irakees landschap gezien.
En het land is natuurlijk archeologisch wel interssant, maar verder?
Ok, je vind Irak een lelijk land. Doet dat er nog wat aan toe? Dom gelul....
Era Vulgaris
pi_33316429
quote:

[..]

Er zijn geen Europese troepen in Irak?

Alsof de Amerikanen zo veel geweldigs hebben gedaan voor die mensen. In de huidige wereld is PR net effe wat belangrijker, anders hadden ze wel een andere dictator neergezet hoor. Voor de Irakezen is het natuurlijk mooi (al hebben ze het nog steeds zwaar) maar als die mensen het zo zien wordt het hoog tijd dat ze zich eens in de zaken van hun eigen land gaan verdiepen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_33317741
quote:
Op donderdag 22 december 2005 18:00 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Ok, je vind Irak een lelijk land. Doet dat er nog wat aan toe? Dom gelul....
Tja, het valt me alleen op dat die gebiede die paradijselijk heten te zijn volgens die heilige boekjes in werkelijkheid alles behalve paradijselijk zijn. Zie ook het ''beloofde land'', ook wel bekend als een bak zand en stenen, en een hoop burengeruzie.

En verder maakt het niets uit idd, al is het wel een extra reden om die buurt te mijden.
pi_33410493
Het gaat nu allemaal goed komen in irak.
quote:
124 Teletekst ma 26 dec
VS eist betere gevangenissen Irak

BAGDAD Het Amerikaanse leger in Irak
draagt geen gevangenen meer over aan de
Irakezen,totdat die hun gedetineerden
goed behandelen.Dat heeft de commandant
van de Amerikaanse gevangenissen in
Irak gezegd tegen de New York Times.

Volgens generaal-majoor Gardner moeten
de Irakezen eerst de mensenrechten en
het internationale recht respecteren.
Twee weken geleden werd bekend dat in
twee Iraakse gevangenissen op grote
schaal gedetineerden zijn mishandeld.

Gardner verwees ook naar de Amerikaanse
misdragingen in gevangenis Abu Ghraib
in Bagdad.Volgens hem is de situatie
daar inmiddels sterk verbeterd.
Ze krijgen beter gevangenis regime's. Ach dat de amerikanen ook aan het begin van dezelfde praktijken gebruik heeft gemaakt moeten we dan maar weer vergeten. En ja mensenrechten (Abu Ghraib en guatomo) en internationaal recht (vn besluit naast zich neerleggen, het internationaal strafhof niet willen erkennen) worden ook zo goed gerespecteerd door amerika, dus goed voorbeeld doet goed volgen zal ik maar zeggen.
  maandag 26 december 2005 @ 17:20:28 #106
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33417917
quote:
Op maandag 26 december 2005 11:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]

Ze krijgen beter gevangenis regime's. Ach dat de amerikanen ook aan het begin van dezelfde praktijken gebruik heeft gemaakt moeten we dan maar weer vergeten. En ja mensenrechten (Abu Ghraib en guatomo) en internationaal recht (vn besluit naast zich neerleggen, het internationaal strafhof niet willen erkennen) worden ook zo goed gerespecteerd door amerika, dus goed voorbeeld doet goed volgen zal ik maar zeggen.
Monkey see monkey do
Era Vulgaris
  woensdag 28 december 2005 @ 22:12:45 #107
70154 klez
pi_33485604
quote:
Op maandag 26 december 2005 11:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]

Goed he, het zelfreinigend vermogen van de Amerikaanse democratie. Gaan jullie je nu ook druk maken over de 10.000-en, nee 100.000-en die gemarteld worden in Arabische, Chinese en Russische gevangenissen. Of is dat niet interessant meer?

Overigens Kyoto en het internationale strafhof zijn Europese obsessies. Waar net zoveel argumenten tegen als voor te geven zijn. Internationaal recht, helemaal een lachertje. Het internationale recht van de Europeaan zeker...

woensdag 28 december 2005 @ 23:09:34 #108
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_33488334
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:12 schreef klez het volgende:

[..]

Goed he, het zelfreinigend vermogen van de Amerikaanse democratie. Gaan jullie je nu ook druk maken over de 10.000-en, nee 100.000-en die gemarteld worden in Arabische, Chinese en Russische gevangenissen. Of is dat niet interessant meer?

Overigens Kyoto en het internationale strafhof zijn Europese obsessies. Waar net zoveel argumenten tegen als voor te geven zijn. Internationaal recht, helemaal een lachertje. Het internationale recht van de Europeaan zeker...

Helemaal mee eens
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  woensdag 28 december 2005 @ 23:57:36 #109
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33490415
quote:

[..]

De werkelijke schuldigen gaan altijd vrijuit. Zelfs in Amerika.
Era Vulgaris
pi_33499330
quote:

[..]

Goh heet hypocriet beleid opeens zelfreinigend vermogen?

Ik maak me ook druk om al die ander mensenrechten die geschonden worden en ik ben zelfs van mening dat we geen handel moeten drijven met landen die het niet zo nauw nemen met de mensenrechten. Maar dan hebben we opeens niet zoveel meer aan de globalisering omdat 50% van de goedkope lonen landen dan afvallen. Verder zou er dan een grote grondstoffen crisis optreden aangezien ook 50% van de grondstoffenleveranciers hier niet aan voldoet.

Maar om dan zogenaamd voorbeelden te stellen veroordelen ze wel eens in de westerse wereld hier of daar een stroman, terwijl de beleidsmakers buiten schot blijven.
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:39:55 #111
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33552155
quote:
Op donderdag 29 december 2005 11:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Goh heet hypocriet beleid opeens zelfreinigend vermogen?

Ik maak me ook druk om al die ander mensenrechten die geschonden worden en ik ben zelfs van mening dat we geen handel moeten drijven met landen die het niet zo nauw nemen met de mensenrechten. Maar dan hebben we opeens niet zoveel meer aan de globalisering omdat 50% van de goedkope lonen landen dan afvallen. Verder zou er dan een grote grondstoffen crisis optreden aangezien ook 50% van de grondstoffenleveranciers hier niet aan voldoet.

Maar om dan zogenaamd voorbeelden te stellen veroordelen ze wel eens in de westerse wereld hier of daar een stroman, terwijl de beleidsmakers buiten schot blijven.
Nou is Klez opeens in geen velden of wegen te bekennen.
Era Vulgaris
pi_33555573
quote:

[..]

beter dan helemaal niks doen
And that is the news.''
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:49:45 #113
70154 klez
pi_33572497
quote:
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:52:51 #114
70154 klez
pi_33572553
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:39 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Nou is Klez opeens in geen velden of wegen te bekennen.
De post waar jij aan refereert bevat geen noemenswaardige inhoud om op te reageren. Vooralsnog zijn jullie reacties alleen maar terug te vinden in "bash de VS" topics, hetgeen de gepretendeerde objectiviteit en onpartijdigheid, alsmede begaanheid met mensenrechten e.d. nogal ongeloofwaardig maakt.
  zaterdag 31 december 2005 @ 13:36:58 #115
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33577669
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 10:52 schreef klez het volgende:

[..]

De post waar jij aan refereert bevat geen noemenswaardige inhoud om op te reageren. Vooralsnog zijn jullie reacties alleen maar terug te vinden in "bash de VS" topics, hetgeen de gepretendeerde objectiviteit en onpartijdigheid, alsmede begaanheid met mensenrechten e.d. nogal ongeloofwaardig maakt.
Kinderachtig om het meteen op VS-bashen te gooien
Era Vulgaris
  zaterdag 31 december 2005 @ 13:41:33 #116
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33577864
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 10:49 schreef klez het volgende:

[..]

Leg me dan eens uit waarom ze perse Irak + Afghanistan hebben aangepakt?
Era Vulgaris
pi_33578396
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 13:41 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Of je afvragen waarom ze niet in Saudi-Arabie zijn wezen 'bring them on-nen'?
  zaterdag 31 december 2005 @ 13:54:39 #118
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33578464
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 13:53 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Of je afvragen waarom ze niet in Saudi-Arabie zijn wezen 'bring them on-nen'?
Ook zoiets ja..
Era Vulgaris
  zaterdag 31 december 2005 @ 14:52:43 #119
70154 klez
pi_33580503
quote:

[..]

Is dat relevant dan?
  zaterdag 31 december 2005 @ 15:33:14 #120
70154 klez
pi_33581999
quote:

[..]

Irak -> meer dan 1 miljoen slachtoffers door een dictator, te vergelijken met A.Hitler. Ereschuld aan shiíten. Angst voor WMD in verkeerde handen. Dictator die stelselmatig de VS uitdaagde, etc. etc.
Afghanistan -> Schuilplaats van Al-Qaida incl. trainingskampen, waarschijnlijk rechtstreeks verantwoordelijk voor de 9-11 aanval op de VS.

Kortom: vijanden van de VS, die deze direct of indirect uitdaagden.
Valt weinig aan te begrijpen verder.
  zaterdag 31 december 2005 @ 16:10:21 #121
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33583319
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 15:33 schreef klez het volgende:

[..]

Irak -> meer dan 1 miljoen slachtoffers door een dictator, te vergelijken met A.Hitler. Ereschuld aan shiíten. Angst voor WMD in verkeerde handen. Dictator die stelselmatig de VS uitdaagde, etc. etc.
Afghanistan -> Schuilplaats van Al-Qaida incl. trainingskampen, waarschijnlijk rechtstreeks verantwoordelijk voor de 9-11 aanval op de VS.

Kortom: vijanden van de VS, die deze direct of indirect uitdaagden.
Valt weinig aan te begrijpen verder.
Ok, dat zijn wel een paar goede (hypocriete) punten.

[ Bericht 9% gewijzigd door Vassili_Z op 31-12-2005 16:28:02 ]
Era Vulgaris
pi_33598510
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 15:33 schreef klez het volgende:

[..]

Irak -> meer dan 1 miljoen slachtoffers door een dictator, te vergelijken met A.Hitler.
Eerst waren het er bijna 300.000, nu zijn het al een miljoen?
pi_33598530
O, en dat ze Irak binnenvielen heeft natuurlijk weinig te maken met de interne politiek van Saddam. Olie, Israël en democratisch idealisme, dat zullen wel de drie voornaamste redenen zijn geweest, vermoed ik.
  maandag 2 januari 2006 @ 11:32:28 #124
70154 klez
pi_33620316
quote:
Op zondag 1 januari 2006 12:07 schreef Monidique het volgende:
O, en dat ze Irak binnenvielen heeft natuurlijk weinig te maken met de interne politiek van Saddam. Olie, Israël en democratisch idealisme, dat zullen wel de drie voornaamste redenen zijn geweest, vermoed ik.
Kijk, nog meer legitieme punten.
pi_33621514
quote:
Op maandag 2 januari 2006 11:32 schreef klez het volgende:

[..]

Kijk, nog meer legitieme punten.
Olie een legitiem punt? Leuk als ze dan een tekort aan diamanten voorzien gaan ze ook zuid afrika aanvallen?

Volgens mij mag een land nog altijd zelf bepalen wat het met zijn grondstoffen doet, of mag dat alleen naar goedkeuring van amerika? Zoeits heet dan ook dictatoriaal beleid.
  maandag 2 januari 2006 @ 12:32:32 #126
70154 klez
pi_33621721
quote:
Op maandag 2 januari 2006 12:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Olie een legitiem punt? Leuk als ze dan een tekort aan diamanten voorzien gaan ze ook zuid afrika aanvallen?

Volgens mij mag een land nog altijd zelf bepalen wat het met zijn grondstoffen doet, of mag dat alleen naar goedkeuring van amerika? Zoeits heet dan ook dictatoriaal beleid.
Een "land" zelf bepalen? Leuk eufemisme voor een fascistoide dictator.
Ik durf er wel een wedje om te leggen dat de bevolking van Irak meer zal profiteren van oliehandel met Amerika dan van de handel en wandel in het Saddam tijdperk.

[ Bericht 1% gewijzigd door klez op 02-01-2006 12:45:37 ]
  maandag 2 januari 2006 @ 12:45:05 #127
70154 klez
pi_33622038
quote:
Op zondag 1 januari 2006 12:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Eerst waren het er bijna 300.000, nu zijn het al een miljoen?
Om en nabij de 400.000 slachtoffers, de Iraakse slachtoffers van de door Saddam gestarte Irak-Iran oorlog niet meegeteld. Tel je die mee zit je al boven het miljoen.
De Iraakse regering gaat nog steeds uit van meer dan 1 miljoen vermisten (exclusief de oorlog), overigens.
pi_33622159
quote:
Op maandag 2 januari 2006 12:32 schreef klez het volgende:

[..]

Een "land" zelf bepalen? Leuk eufemisme voor een fascistoide dictator.
Ik durf er wel een wedje om te leggen dat de bevolking van Irak meer profiteert van oliehandel met Amerika dan van de handel en wandel in het Saddam tijdperk.
Maar daarmee is het natuurlijk nog niet gelegitimeerd om dit op deze manier te bereiken. Er bestaat ook nog zoiets als de autonomie van de staat. Dan zou het ook legitiem zijn dat we weer aan kolonisatie van afrika gaan doen, omdat het toendertijd ook beter ging met die landen en een blank beleid.

Er was toch ooit eens een food for oil programma, als het goed was heeft toen de bevolking redelijk moeten kunnen meeprofiteren hiervan. Verder vergeten we de tijd voor de iran-irak oorlog toen er in irak het beste onderwijs van het middenoosten was. Dit ook alleen maar door olieinvesteringen.

De vraag is ook aleen hoeveel investeringsmaatschappijen in amerika ook meeeten uit de ruif van de olie inkomsten uit irak. Want heel leuk en aardig maar veel geld wat zogenaamd voor opbouw bestemd is wordt er wel voor gebruikt, maar mag alleen aangewend worden om contractors uit die donorlanden in te schakelen, zodoende de lokale economie nog niet veel te steunen.
pi_33622402
quote:
Op maandag 2 januari 2006 12:45 schreef klez het volgende:

[..]

Om en nabij de 400.000 slachtoffers, de Iraakse slachtoffers van de door Saddam gestarte Irak-Iran oorlog niet meegeteld. Tel je die mee zit je al boven het miljoen.
De Iraakse regering gaat nog steeds uit van meer dan 1 miljoen vermisten (exclusief de oorlog), overigens.
Ik wil de cijfers wel zien van die doden. Volgens mij zijn er vele tienduizenden, meer dan honderdduizend geloof ik, burgers gedood tijdens en na de opstand van 1991. Enkele tienduizenden Koerdan zijn afgemaakt. Maar op 400.000 slachtoffers, exclusief vermisten en exclusief de doden door de oorlog tegen Iran, kom ik niet zo snel. Het zou heel goed waar kunnen zijn, het was immers een zeer brute dictator, die volgens mij niet met Hitler vergeleken kan worden. Tevens zou informatie over die miljoen vermisten altijd welkom zijn.
  maandag 2 januari 2006 @ 13:56:17 #130
70154 klez
pi_33624048
quote:
Op maandag 2 januari 2006 12:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik wil de cijfers wel zien van die doden. Volgens mij zijn er vele tienduizenden, meer dan honderdduizend geloof ik, burgers gedood tijdens en na de opstand van 1991. Enkele tienduizenden Koerdan zijn afgemaakt. Maar op 400.000 slachtoffers, exclusief vermisten en exclusief de doden door de oorlog tegen Iran, kom ik niet zo snel. Het zou heel goed waar kunnen zijn, het was immers een zeer brute dictator, die volgens mij niet met Hitler vergeleken kan worden. Tevens zou informatie over die miljoen vermisten altijd welkom zijn.
We hebben deze discussie al vaker gevoerd. We zijn het er snel over eens dat het er veel te veel zijn, niet?
pi_33624145
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:56 schreef klez het volgende:

[..]

We hebben deze discussie al vaker gevoerd. We zijn het er snel over eens dat het er veel te veel zijn, niet?
Ja, het was een zeer brute dictatuur en er zijn ongelooflijk veel mensen afgeslacht.

Dit las ik bijvoorbeeld op de site van Human Rights Watch:
quote:
In the past two years, testimony by former intelligence officers and other state employees who have fled Iraq has corroborated reports of mass executions in prisons. Captain Khalid Sajit al-Janabi, who was an intelligence operative from 1979 to 1999, attested to the existence of a government prison cleansing policy. 68 He testified in November 2000 that a directive issued in 1998 effectively authorized the mass execution of prisoners. He stated: "On 15 March 1998 we were advised of a Revolutionary Command Council decision to clean up the prisons. The Presidency Office and the Special Security Forces ordered the security services to set up a committee comprising representatives from Military Intelligence, Public Security, Special Security and the Mukhabarat to act as a supervisory body at Abu Ghraib prison." Al-Janabi said that he and three other officers were assigned to Abu Ghraib prison on March 20. According to his testimony, President Saddam Hussein's son Qusay toured the prison on April 26 and issued an order for the execution of an estimated 2,000 inmates held in one section. "At six the following morning, the executions began. By nine that evening, 2,000 Iraqis had been executed. Most of them were from the South, accused of joining parties and taking part in [opposition] activities É some were hanged, while others were shot. Each victim was shot once in the head." Al-Janabi said many of the bodies were then buried in the nearby al-Karkh cemetery, identified only by a serial number.
pi_33624928
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:56 schreef klez het volgende:

[..]

Volgens mij waren wij dat hoor

Maar daar zijn we het wel over eens dat het er velen waren. En veel te veel ben ik het ook mee eens, maar de oplossing die men gekozen heeft om dit te verminderen heeft totaal mijn afkeuring.

Verder zijn we het ook eens dat er andere landen zijn waar ook nog steeds veel te veel doden door vreemd beleid vallen, maar wordt hier niets aan gedaan door de zogenaamde brengers van vrijdheid en democratie, de reden waarom men daar niets aan doet en in irak wel dat is alleen het grote discussie punt.
  maandag 2 januari 2006 @ 14:31:36 #133
70154 klez
pi_33625260
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]
de reden waarom men daar niets aan doet en in irak wel dat is alleen het grote discussie punt.
Dat is nu juist het punt, dat is niet relevant. Zeker niet voor Europeanen die geweld en terreur vrijwel overal hun beloop laten. Sterker nog, ik zou het hypocriet noemen.
Alsof het feit dat je niet alle verkeersovertreders kan bestraffen een reden is om maar gelijk helemaal geen bekeuringen uit te delen.
pi_33625734
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:31 schreef klez het volgende:

[..]

Dat is nu juist het punt, dat is niet relevant. Zeker niet voor Europeanen die geweld en terreur vrijwel overal hun beloop laten. Sterker nog, ik zou het hypocriet noemen.
Alsof het feit dat je niet alle verkeersovertreders kan bestraffen een reden is om maar gelijk helemaal geen bekeuringen uit te delen.
Maar het op zijn beloop laten of andere diplomatieke middelen / handelsboycotten enz.. uitvoeren is nogal een verschil met een oorlog voeren tegen een staat. De VN misleiden met foute informatie over WMD's, enz..

Verder hebben de europeanen ook niet echt direct aan de wieg gestaan van het ontstaan van veel van dat geweld en terreur. Europa heeft niet de vijand van de vijand gesteund. Welke later de vijand van zichzelf werd. Ja de europeanen hadden het ottomaanse rijk niet met lijnen moeten verdelen, en de staat israel niet moeten laten ontstaan.

Wat ik hypocriet vind is het toch stug blijven handel drijven met landen die de universele rechten van de mensen niet in acht nemen. Maar nee dan komt meteen het grote marktdenken en globalisering weer om de hoek kijken en moet dit vanwege de welvaartstijging wel kunnen.
  maandag 2 januari 2006 @ 14:56:02 #135
70154 klez
pi_33626092
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar het op zijn beloop laten of andere diplomatieke middelen / handelsboycotten enz.. uitvoeren is nogal een verschil met een oorlog voeren tegen een staat. De VN misleiden met foute informatie over WMD's, enz..

Verder hebben de europeanen ook niet echt direct aan de wieg gestaan van het ontstaan van veel van dat geweld en terreur. Europa heeft niet de vijand van de vijand gesteund. Welke later de vijand van zichzelf werd. Ja de europeanen hadden het ottomaanse rijk niet met lijnen moeten verdelen, en de staat israel niet moeten laten ontstaan.

Wat ik hypocriet vind is het toch stug blijven handel drijven met landen die de universele rechten van de mensen niet in acht nemen. Maar nee dan komt meteen het grote marktdenken en globalisering weer om de hoek kijken en moet dit vanwege de welvaartstijging wel kunnen.
Dat is mijn punt, ook. Die morele discussie is vrijwel niet te voeren, omdat als het over wereldpolitiek gaat vrijwel iedereen boter op zijn hoofd heeft.
Je kan achteraf wel stellen:
Is het goed dat de Taliban en Saddam weg zijn?
Hebben zij er zelf om gevraagd door de plee van de geschiedenis weggespoeld te worden?

Het antwoord op beide vragen is: ja.
Dienen zowel Europa als de VS zich te bezinnen op de rol die ze spelen, ja.
Als je denkt dat de fundamentalisten het alleen op de VS gemunt hebben, think again.
Veel Europeanen dachten in '39 ook dat het Hitler alleen om Polen te doen was.

In de VS gebeurd dat bezinnen imo heel wat zinvoller dan in Europa, waar sommige denken dat cultuurrelativisme per definitie tot een betere wereld leidt. Ik denk van niet.
pi_33627442
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:56 schreef klez het volgende:

[..]

Dat is mijn punt, ook. Die morele discussie is vrijwel niet te voeren, omdat als het over wereldpolitiek gaat vrijwel iedereen boter op zijn hoofd heeft.
Je kan achteraf wel stellen:
Is het goed dat de Taliban en Saddam weg zijn?
Hebben zij er zelf om gevraagd door de plee van de geschiedenis weggespoeld te worden?
Voor de bevolking zal het volgens de ons voorgeschotelde nieuwsberichten wat beter zijn. Waarbij we dan de aantekening moeten maken dat de opiumprodcutie nog nooit zulke ongekende hoogte heeft behaald in afghanistan. Het in irak nog steeds niet veilig is voor de bevolking, dat was het eerst niet, nu nog steeds niet.
quote:
Het antwoord op beide vragen is: ja.
Dienen zowel Europa als de VS zich te bezinnen op de rol die ze spelen, ja.
Als je denkt dat de fundamentalisten het alleen op de VS gemunt hebben, think again.
Veel Europeanen dachten in '39 ook dat het Hitler alleen om Polen te doen was.

In de VS gebeurd dat bezinnen imo heel wat zinvoller dan in Europa, waar sommige denken dat cultuurrelativisme per definitie tot een betere wereld leidt. Ik denk van niet.
Welke fundamentalisten heb je het eigenlijk over?
De molluken die strijden voor hun eigen staat?
De dierenbevrijdingsfondsen welke door internet internationale contacten hebben en zodoende meer aanslagen nertsenfarms enz plegen?

Of heb je het over de moslim fundamentalisten welke door de de aanval op irak alleen maar in hoeveelheid zijn toegenomen. Nee dan was de oorlog ook niet een juiste beslissing als we dat als graadmeter gaan gebruiken.

Oorlog voeren dat vind ik toch niet getuigen van een normale bezinning.
pi_33650611
Om nog even terug te komen op de olie.
Ze hebben wel veel olie maar doordat het te moeilijk is om de installatie te beveiligen hebben de inwoners nu dure olie.
quote:
Teletekst 03-01-06

Olie-export Irak bereikt dieptepunt

BAGDAD De olie-export van Irak is sinds
de oorlog niet zo laag geweest.In
december werden ruim 34 miljoen vaten
olie geëxporteerd.

Er zit genoeg olie in de grond,maar
veel raffinaderijen in Noord-Irak
liggen stil door sabotage.De regering
heeft de olieprijzen fors verhoogd,tot
woede van de bevolking.Mensen moeten
bij tankstations uren in de rij staan.

In verschillende steden braken rellen
uit.Zondag schoot de politie in Kirkuk
een aantal demonstranten dood die brand
hadden gesticht in een tankstation.In
verband met de onrust is de Iraakse
minister van Olie afgetreden.
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 09:38:47 #138
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_33651365
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 08:26 schreef Basp1 het volgende:

doordat het te moeilijk is om de installatie te beveiligen
De Achilleshiel?
pi_33651598
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 09:38 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

De Achilleshiel?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel raffinaderijen er dan wel niet staan in irak dat die zogenaamd te moelijk zijn om te beveiligen. Dat men de pijpleiding niet kan beveiligen daar kan ik in komen. met bijna 7000 km pijpleiding.

http://www.eia.doe.gov/emeu/cabs/Iraq/Oil.html
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:10:09 #140
70154 klez
pi_33651793
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Voor de bevolking zal het volgens de ons voorgeschotelde nieuwsberichten wat beter zijn. Waarbij we dan de aantekening moeten maken dat de opiumprodcutie nog nooit zulke ongekende hoogte heeft behaald in afghanistan. Het in irak nog steeds niet veilig is voor de bevolking, dat was het eerst niet, nu nog steeds niet.
[..]
Who gives a fuck about he opium? Zij verdienen er geld aan, westerlingen consumeren het maar wat graag.
Irak is inderdaad nooit veilig geweest, al wordt het langzaam beter. De sympathie voor de "opstandelingen" is onder het nulpunt gedaald (behalve bij linkse voorvechters voor gelijkheid en onvrijheid in West-Europa). Dat gaat zijn vruchten wel opleveren.
quote:
Welke fundamentalisten heb je het eigenlijk over?
De molluken die strijden voor hun eigen staat?
De dierenbevrijdingsfondsen welke door internet internationale contacten hebben en zodoende meer aanslagen nertsenfarms enz plegen?
Wat een overtuigende vergelijking. Inderdaad zien we net zo'n bedreiging uitgaan van de Molukkers en het dierenbevrijdingsfront als de aanslagen in Madrid, New york en Londen.
quote:
Of heb je het over de moslim fundamentalisten welke door de de aanval op irak alleen maar in hoeveelheid zijn toegenomen. Nee dan was de oorlog ook niet een juiste beslissing als we dat als graadmeter gaan gebruiken.
Ongetwijfeld zijn er mensen verder geradicaliseerd. Door de bank genomen denk ik echter dat een Marokkaan of Egyptenaar die vanwege het afzetten van Saddam in Irak zichzelf wil opblazen temidden van onschuldige burgers, toch al niet deugde. Er zijn nu eenmaal erg veel latente gekken in fascistoide gehersenspoelde culturen als de extreme islam, nog los van de ophitsing door Arabische leiders die zo hun eigen dubbele agenda hebben. Namelijk de schuld van alle ellende in het Midden-oosten bij het westen leggen, zodat zij de aandacht afleiden van hun eigen wanprestaties. De linkse Europeaan werkt hier maar wat graag aan mee.
quote:
Oorlog voeren dat vind ik toch niet getuigen van een normale bezinning.
Tuurlijk wel. Of ben je een pacifist? Oorlog is onlosmakelijk met menselijke evolutie verbonden.
Zowel in het geval van Saddam als de Taliban was er geen reden om te verwachten dat deze idioten op zouden tiefen zonder oorlog.
Helaas, dat wel.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 16:09:22 #141
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33662505
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:10 schreef klez het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Of ben je een pacifist? Oorlog is onlosmakelijk met menselijke evolutie verbonden.
Zowel in het geval van Saddam als de Taliban was er geen reden om te verwachten dat deze idioten op zouden tiefen zonder oorlog.
Helaas, dat wel.
Hoezo is oorlog met menselijke evolutie verbonden?
Era Vulgaris
pi_33663249
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:09 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Hoezo is oorlog met menselijke evolutie verbonden?
Dat weet je toch wel dat dat de nieuwste versie van de evolutie theorie is, survival of the strongest , ipv survival of the fittest.

Dat wordt de volgende stap in het wegmoffelen van evolutietheorie bewijzen en past ook een stuk beter tussen de intelligent design onzin.
  Moderator dinsdag 3 januari 2006 @ 16:40:42 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33663668
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:10 schreef klez het volgende:

[..]

Who gives a fuck about he opium? Zij verdienen er geld aan, westerlingen consumeren het maar wat graag.
Irak is inderdaad nooit veilig geweest, al wordt het langzaam beter. De sympathie voor de "opstandelingen" is onder het nulpunt gedaald (behalve bij linkse voorvechters voor gelijkheid en onvrijheid in West-Europa). Dat gaat zijn vruchten wel opleveren.
het is wel degenlijk dat de opiumproductie veel minder wordt, als Afghanistan als een levensvatbare onafhankelijke staat verder willen gaan dan zullen ze ook een economie moeten hebben die niet met 1 voet in de onderwereld staat.

en Irak wordt niet veiliger ... veiliger voor Amerikanen ja maar verder wordt het er alleen maar slechter op, dat zal nog wel ff doorgaan ook.
maja mag je dit ook eigenlijk wel verwachten?
kijk is naar hoe lang het op de Balkan heeft geduurd voordat ze ophielden met elkaar uit te moorden ... daar zijn ze nog niet helemaal mee klaar, en op de Balkan was het 'slechts' 5 jaar oorlog itt tot zowel Afghanistan als Irak die al bijna 30 jaar min of meer in een staat van oorlog zitten!!

ik krijg het gevoel dat mensen (Bush&co voorop en nu de anti Irak oorlog lobby erachter aan) nogal onderschatten wat er allemaal bij komt kijken om een land uit een dergelijke situatie te trekken!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 17:31:33 #144
70154 klez
pi_33665519
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat weet je toch wel dat dat de nieuwste versie van de evolutie theorie is, survival of the strongest , ipv survival of the fittest.

Dat wordt de volgende stap in het wegmoffelen van evolutietheorie bewijzen en past ook een stuk beter tussen de intelligent design onzin.
Dus jij denkt dat oorlog iets is wat door de Amerikanen is uitgevonden?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 17:32:56 #145
70154 klez
pi_33665572
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is wel degenlijk dat de opiumproductie veel minder wordt, als Afghanistan als een levensvatbare onafhankelijke staat verder willen gaan dan zullen ze ook een economie moeten hebben die niet met 1 voet in de onderwereld staat.

en Irak wordt niet veiliger ... veiliger voor Amerikanen ja maar verder wordt het er alleen maar slechter op, dat zal nog wel ff doorgaan ook.
maja mag je dit ook eigenlijk wel verwachten?
kijk is naar hoe lang het op de Balkan heeft geduurd voordat ze ophielden met elkaar uit te moorden ... daar zijn ze nog niet helemaal mee klaar, en op de Balkan was het 'slechts' 5 jaar oorlog itt tot zowel Afghanistan als Irak die al bijna 30 jaar min of meer in een staat van oorlog zitten!!

ik krijg het gevoel dat mensen (Bush&co voorop en nu de anti Irak oorlog lobby erachter aan) nogal onderschatten wat er allemaal bij komt kijken om een land uit een dergelijke situatie te trekken!
Goede zaken komen nu eenmaal niet voor niets, itt wat nogal wat Europeanen schijnen te denken. Gevolg van het hangmatcultuurtje wat hier de norm lijkt te worden?
Dat Bush het onderschat heeft zal best. Als hij dit van tevoren wist had hij het misschien wel niet gedaan. Dus in dit geval is het een voordeel dat hij dingen soms wat simplistisch ziet...
pi_33665849
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 17:31 schreef klez het volgende:

Dus jij denkt dat oorlog iets is wat door de Amerikanen is uitgevonden?
Nee helaas heeft dit toch al veel eerder plaatsgevonden, zelfs chimpansees zijn in staat om een soortgenoot zodanig toe te takelen dat deze overlijd. Maar het echte oorlogsvoeren zal pas eigenlijk uitgevonden zijn in de tijd dat we van jager verzamelaar naar landbouw overging, toen moest het terratorium ten koste van anderen vergroot worden. Ik had toch het idee dat we die fase allang voorbij zijn en niet meer aan uitbereiding van ons lebensraum doen.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 17:46:54 #147
70154 klez
pi_33666107
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 17:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee helaas heeft dit toch al veel eerder plaatsgevonden, zelfs chimpansees zijn in staat om een soortgenoot zodanig toe te takelen dat deze overlijd. Maar het echte oorlogsvoeren zal pas eigenlijk uitgevonden zijn in de tijd dat we van jager verzamelaar naar landbouw overging, toen moest het terratorium ten koste van anderen vergroot worden. Ik had toch het idee dat we die fase allang voorbij zijn en niet meer aan uitbereiding van ons lebensraum doen.
De problemen zullen alleen maar veel groter worden. Waar het Westen inmiddels slechts in het uiterste geval toeslaat en zo min mogelijk slachtoffers probeert te maken, moet de rest van de wereld die groeifase nog doormaken. De bewijzen zijn alomtegenwoordig, van Tibet en Tsjetjenie en van Darfur tot Rwanda.
Helaas.
pi_33666113
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 17:32 schreef klez het volgende:
Dat Bush het onderschat heeft zal best. Als hij dit van tevoren wist had hij het misschien wel niet gedaan. Dus in dit geval is het een voordeel dat hij dingen soms wat simplistisch ziet...
Lees ik dit nu goed, SPC geef je gelijk dat het niet veiliger geworden is in irak
  dinsdag 3 januari 2006 @ 17:55:47 #149
70154 klez
pi_33666414
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 17:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Lees ik dit nu goed, SPC geef je gelijk dat het niet veiliger geworden is in irak
Nee. Het is veiliger geworden. Maar het gaat langzaam.
Het belang van veiligheid ten opzichte van begrippen als "vrijheid" en "democratie" wordt lichtelijk overschat in Europa. Waarschijnlijk het gevolg van de gemakzuchtige positie die de Europeanen de afgelopen 60 jaar onder de Amerikaanse paraplu hebben kunnen innemen.
pi_33666422
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 17:46 schreef klez het volgende:

[..]

De problemen zullen alleen maar veel groter worden. Waar het Westen inmiddels slechts in het uiterste geval toeslaat en zo min mogelijk slachtoffers probeert te maken, moet de rest van de wereld die groeifase nog doormaken. De bewijzen zijn alomtegenwoordig, van Tibet en Tsjetjenie en van Darfur tot Rwanda.
Helaas.
De vraag is wel hoe bijvoorbeeld in dafur en rwanda die o zo arme afrikanen toch opeens kunnen beschikken over automatische wapens en munitie. En wie daarvoor verantwoordelijk is.

Verder wat tibet hier van doen heeft weet ik niet, door de annexatie hiervan door china is er ook veel geinvesteerd in dat land (of volgens de chinese optie provincie), en is er eigelijk hetzelfde gebeurd als in irak gebeurd, maar dan met een nog hardere hand (in ieder geval qau afbreken vande cultuur, of er ook zoveel bomaanslagen tegen chinzen zijn geweest betwijfel ik), waarbij vermeld moet worden dat het nu wel wat beter daar gaat. Anders was Lhasa nog steeds een boerendorp, als je er nu binnen komt rijden, kom je eerst over een autoboulevard en andere nieuwbouw voordat je bij het oude centrum bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')