Het is een tandem, de overheid zorgt voor de veiligheid en een leefbare (collectieve) samenleving, en de burgers zorgen voor een goede invulling hiervan.quote:Op zaterdag 12 november 2005 05:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat vreemd eigenlijk in Nova: Kamp die pleit voor de overheid en Oudkerk die zegt dat verbeteringen plaats moeten vinden in de maatschappij.
Wat een gelul.quote:Defensie in beroep in zaak ex-Dutchbatter
(Novum) - Het ministerie van Defensie gaat in hoger beroep tegen de uitspraak van de bestuursrechter, die donderdag bepaalde dat een ex-Dutchbatmilitair recht heeft op schadevergoeding. De man liep psychische schade op tijdens de missie in de moslimenclave Srebrenica in 1995.
Defensie erkent dat de man schade heeft opgelopen tijdens de missie, maar wijst erop dat hij een regulier militaire invaliditeitspensioen ontvangt, en gebruik kan maken van psychische begeleiding. Tegen de extra schadevergoeding maakt het ministerie bezwaar. De zaak wordt nu voorgelegd aan de Centrale Raad van Beroep.
De rechtbank in Den Haag bepaalde dat Defensie verantwoordelijk en aansprakelijk kan worden gehouden voor de psychische schade die de man opliep. Ook andere ex-Dutchbatters zouden wellicht kunnen profiteren van deze uitspraak.
Bij de val van Srebrenica in 1995 werden meer dan zevenduizend Bosnische moslims ter dood gebracht door Bosnische Serviërs. De Nederlandse VN-militairen konden dit drama niet voorkomen.
quote:Status Quo - In the Army now
A vacation in a foreign land
Uncle Sam does the best he can
You're in the army now
Oh, oh, you're in the army now
Now you remember what the draftsman said
Nothing to do all day but stay in bed
You're in the army now
You be the hero of the neighborhood
Nobody knows that you left for good
You're in the army now
Smiling faces as you wait to land
But once you get there no one gives a damn
You're in the army now
Hand grenades flying over your head
Missiles flying over your head
If you want to survive get out of bed
You're in the army now
Shots ring out in the dad of night
The sergeant calls (stand up and fight)
You're in the army now
You've got your orders better shoot on sight
Your finger's on the trigger
But it don't seem right
You're in the army now
You're in the army now
Night is falling and you just can't see
Is this illusion or reality
You're in the army now
You're in the army now
Omdat daar ook geen lieve kindertjes volwassenen wonen (dat snapt zelfs een kind van 2 nog)quote:Sinterklaas per stoomboot onderweg naar Sneek
Uitgegeven: 12 november 2005 07:45
Laatst gewijzigd: 12 november 2005 08:04
SNEEK - Sinterklaas en zijn pieten zijn weer bijna in Nederland. De stoombootasielboot is uit Spanje onderweg naar Sneek, waar de kindervrienden zaterdagmiddag aan hun tocht door het land beginnen. Dat de sint dit jaar in Friesland aankomt, is min of meer het resultaat van een actie van het Dagblad van het Noorden. De krant vond het vreemd dat sinterklaas en zijn pieten bijna nooit kiezen voor een intocht in Noord-Oost-Nederland.
Wat een dodo's.....quote:Op zaterdag 12 november 2005 10:11 schreef George-Butters het volgende:![]()
![]()
http://ogilogilo.nl/stukjerijden/stukjerijden.htm
Je moet gewoon een paar goede templates hebben, ik zou in 15 minuten al een brief + CV kunnen versturen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 11:05 schreef George-Butters het volgende:wat een vreselijke bezigheid is dat sollicitatiebrieven schrijven...
Ik heb vorige week al een brief verstuurd voor een vergelijkbare functie. Alleen isquote:Op zaterdag 12 november 2005 11:11 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Je moet gewoon een paar goede templates hebben, ik zou in 15 minuten al een brief + CV kunnen versturen.
De CV is trouwens het meeste werk (om het juist toe te spitsen voor dat ene bedrijfje).
Tja, nu ondervindt hij aan den lijve wat het is om communistiSCH behandeld te worden.quote:
Hoi, ik ben G-B,quote:Op zaterdag 12 november 2005 11:05 schreef George-Butters het volgende:wat een vreselijke bezigheid is dat sollicitatiebrieven schrijven...
Inderdaad that's the spirit!quote:Op zaterdag 12 november 2005 11:29 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hoi, ik ben G-B,
Ik zag uw advertentie in... waarin u vroeg.. ik denk een geschikte kandidaat te zijn en zal u daar in deze brief van proberen te overtuigen.
Ik heb eerst economie gestudeerd, maar kwam er al vrij snel achter dat mijn passie bij het lesgeven lag. Daarna heb ik daarom een lerarenopleiding gedaan. bla bla bla. Daarnaast heb ik dit en dat gedaan. Ik vind het leuk / heb de ambitie om ....
Op uw site / in het profiel van de advertentie lees ik dat u ... Wat mij vooral aanspreekt is ... dat past goed bij mijn ambitie om ... bla bla bla.
Als bijlage zend ik u mijn curriculum vitae en cijferlijsten. Daarin kunt u meer lezen over mijn achtergrond. Graag zou ik in een oriënterend gesprek met u over mijn mogelijkheden bij uw advocatenkantoor van gedachten wisselen.
Met vriendelijke groet,
George-Butters
![]()
Oh, dat "advocatenkantoor" moet eruit. (copy/paste van een brief van mijn vriendin)quote:Op zaterdag 12 november 2005 11:34 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Inderdaad that's the spirit!
Maar goed, het blijft poep.
Vergeet de bier kringen op de brief niet.quote:Op zaterdag 12 november 2005 11:29 schreef sizzler het volgende:
Hoi, ik ben dronken G-B,
Ik zag uw advertentie in... waarin u vroeg.. ik ben ik van mening dat de gezochte functies goed aansluiten bij mijn reeds opgedaande AA-ervaringen, absurde wensen en niet te volbrengen toekomstige ambities.
Ik heb eerst economie bier-o-logie gestudeerd, maar kwam er al vrij snel achter dat mijn passie bij het lesgeven vrouwenjagen lag. Daarna heb ik daarom een leraren ondergeschikte opleiding gedaan om mijn sociaal leven niet te verstoren. bla bla bla. Daarnaast heb ik dit en dat gedaan. Ik vind het leuk / heb de ambitie om ....
Op uw site / in het profiel van de advertentie lees ik dat u ... Wat mij vooral aanspreekt is ... dat past goed bij mijn ambitie om ... bla bla bla.
Als bijlage zend ik u mijn curriculum vitae en cijferlijsten strafdossier. Daarin kunt u meer lezen over mijn white power achtergrond. Graag zou ik in een oriënterend gesprek (desnoods in adams-costuum) met u over mijn mogelijkheden bij uw advocatenkantoor penthouse van gedachten biologische stofjes te wisselen.
Met vriendelijke groet,
George-Butters
![]()
quote:Op zaterdag 12 november 2005 11:39 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Vergeet de bier kringen op de brief niet.
Heet zij ook GB danquote:Op zaterdag 12 november 2005 11:36 schreef sizzler het volgende:
[..]
Oh, dat "advocatenkantoor" moet eruit. (copy/paste van een brief van mijn vriendin)
Dat is voor WWers met soll. plichtquote:Op zaterdag 12 november 2005 11:39 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Vergeet de bier kringen op de brief niet.
De eerste post was ook niet bedoeld als iemand afzeiken etc.quote:Op zaterdag 12 november 2005 05:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Huh? BHFH heeft fascistische ideeen volgens mij. Ik zei niet voor niets: "Dat kan en lijkt me niet onterecht."
Waar ik een steekje liet vallen was toen ik zei: "Ik heb ook geen probleem met die post van je. Als ik dat had, had ik het allang weggehaald." Die uitspraak is wel waar, maar het zou impliceren dat ik vind dat je in die betreffende post argumenten zou gebruiken. Dat vind ik niet, ik vind dat je relevante vragen stelt.
Wouter Bos heeft niet zoveel haargroei. Wouter is een male pussycat.quote:Op zaterdag 12 november 2005 11:58 schreef Sidekick het volgende:
Zoveel cadeautjes op kosten van anderen aan de bevolking geven en met zoveel allochtone negers in zijn achterban komen aanzetten; ik dacht even dat Wouter Bos naar Sneek is gekomen.
Als mod kan ik met veel meer wegkomen gelukkig. Daardoor blijf ik ook aan als mod ook al ben ik veel te weinig aanwezig en vrijwel niets inhoudelijks toevoeg.quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ga vooral door in dit topic. Hoe meer notes, hoe makkelijker je ban aan te vragen is.
Zwarte piet!quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:18 schreef George-Butters het volgende:
* George-Butters is playing Bloc Party - Banquet
Inderdaad je bent mijn voornaamste concurrent voor de Erica trofeequote:Op zaterdag 12 november 2005 12:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als mod kan ik met veel meer wegkomen gelukkig. Daardoor blijf ik ook aan als mod ook al ben ik veel te weinig aanwezig en vrijwel niets inhoudelijks toevoeg.
Niet volgens de stichter van de King Dynastie zelf, hoor.quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:24 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Inderdaad je bent mijn voornaamste concurrent voor de Erica trofee
No worries, óf en wanneer je reageert is geheel jouw keuze.quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:12 schreef kLowJow het volgende:
Oh Godslasteraar, ik reageer nog wel op je post, maar heb op het moment even geen zin om lange teksten door te nemen, en een uitgebreid antwoord te formuleren. Wees gerust, je moeite is niet voor niets geweest. Reageren zal ik, daar ik het uiteraard niet met je eens ben.
Johan aka The Riddlequote:Op zaterdag 12 november 2005 12:27 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Niet volgens de stichter van de King Dynastie zelf, hoor.
http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1131689212292.htmlquote:China blaast marxisme weer leven in
Door onze correspondent
PEKING, 12 NOV. De communistische partij van China heeft een groot project op poten gezet om de ideologische beginselen van het marxisme nieuw leven in te blazen.
Dat heeft het Chinese tijdschrift Visie op het Oosten onlangs gemeld.
Het project gaat in de aanloopfase omgerekend al zeker tien miljoen euro kosten. ,,Welk bedrag er ook gevraagd wordt, het zal worden gegeven'', aldus een academicus die bij het project is betrokken.
Het project lijkt een enigszins verkrampte poging om het ideologisch uitgeholde Chinese systeem van een nieuwe, meer actuele, maar nog steeds in essentie marxistisch-leninistische theoretische basis te voorzien. De communistische partij ontleent haar legitimiteit momenteel vooral aan de economische groei die zij met een kapitalistisch beleid weet te creëren.
Een team van driehonderd wetenschappers moet nu de publicatie van dertien nieuwe universitaire lesboeken gaan verzorgen. Daarmee moet de relevantie van het ,,hedendaagse Chinese marxisme'' voor onder meer filosofie, rechten, politieke economie, geschiedenis, literatuur en journalistiek worden overgebracht op universitaire studenten, de toekomstige politieke en economische elite.
De teksten moeten vóór publicatie worden goedgekeurd door het permanent comité van het politbureau, de groep van China's negen hoogste partijleiders.
Het gaat niet alleen om de creatie van een nieuwe orthodoxie in onderwijsteksten, maar om een veel bredere campagne om het marxisme weer meer centraal in de maatschappij te stellen. Zo wordt het Instituut voor Marxisme, dat valt onder China's belangrijkste denktank, de Chinese Academie voor Sociale Wetenschappen, sterk uitgebreid. Het krijgt ook de status van een zelfstandige academie en zal als zodanig op 26 december, de verjaardag van voormalig leider Mao Zedong, worden geopend.
Er komt verder een nieuwe, tiendelige vertaling van de werken van Marx en Engels. Dat is een directe vertaling uit het Duits, niet zoals vroeger uit het Russisch. Ook Lenins werken worden opnieuw uitgegeven.
Partijleden zullen zich nu opnieuw moeten verdiepen in een ideologie die voor de meesten haar relevantie volledig heeft verloren.
12 november 2005
Gouverneur van Alabama riep van de week ook al op tot n boycot.quote:
quote:Op zaterdag 12 november 2005 13:10 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Alsof Alabama gaat zoeken met F16's als er een neger kwijt is
Ja toch? Toevallig is het nu een aandoenelijke blonde, christelijk opgevoedde blonde chick (die wel eens eerder van huis rende maar dat maakt niet uit) en als die kwijt is, en je zoekt maar met 7000 man, en wat F16's, is dat natuurlijk veel te weinig, en dat is dé logische reden om te boycotten.quote:
quote:Op zaterdag 12 november 2005 13:10 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Gouverneur van Alabama riep van de week ook al op tot n boycot.
Alsof Alabama gaat zoeken met F16's als er een neger kwijt is
hypocriet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |