abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 november 2005 @ 11:12:37 #1
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32142440
Vervolg van Het Grote Kleine Babietjes Topic, deel 63

Babietjes

30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
21 februari 2005: Arend, zoon van Bumbelbee
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
05 juli 2005: Henrik en Katrine, zoon en dochter van Fogel
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
06 augustus 2005: Raïsa Manou, dochter van Rekkie en Roumysa
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
31 augustus 2005: Mila, dochter van Joolz (papa)
29 september 2005: Sterre, dochter van NT-T.BartMan (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

Laatste post van Vicky
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:00 schreef Vicky het volgende:
Amber was nu 20 gram aangekomen .Ze had lekker geslapen vannacht en was wakker toen ik kwam. Heb flesje gegeven, lekker geknuffeld en haar toen ingebakerd en in haar bedje gelegd.
Ze was lekker rustig toen ik wegging.

Wennie, lekker ventje!!
En ik hoop dat het goed blijft gaan!

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 26-11-2005 10:35:43 ]
pi_32143550
Vanmorgen voor het eerst sinds tijden weer gaan zwemmen met Isis. Ze vond het weer heerlijk. En het leukste van alles vond ze van de kant in het water "springen" ze lag helemaal in een deuk.
Met de amandeltjes gaat het weer een stuk beter waardoor het slapen ook weer beter gaat.
pi_32143551
Vanmorgen voor het eerst sinds tijden weer gaan zwemmen met Isis. Ze vond het weer heerlijk. En het leukste van alles vond ze van de kant in het water "springen" ze lag helemaal in een deuk.
Met de amandeltjes gaat het weer een stuk beter waardoor het slapen ook weer beter gaat.
  donderdag 10 november 2005 @ 12:07:21 #4
127194 SingleParent
What doesnt kill you, makes yo
pi_32143902
Hallo allemaal,

Ik las je verhaal Vicky en herkende er veel in. Mn jongste dochter in nu 9 maanden. Zij heeft heel veel baat gehad bij 2(!) behandelingen an een osteopaat. Toen is ze verandert van een bijna huilbaby in een rustige goed slapende baby. De fysio kon niks bij haar vinden terwijlde osteopaat direct het KISS sydroom herkende en dit heeft gecorrigeerd. (voorkeurshouding heeft hier ookerg veel baat bij)

Xanthe, leuk he dat zwemmen! Min beide meien zijn er dol op. Als het even kan gaan we iedere zondag.

Groeten,

Chelle
pi_32147284
Dankje Chelle, ik hou het in gedachten. Morgen komt de fysiotherapeut weer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_32147965
Ook hier zijn een aantal dingen heel herkenbaar en wat Chelle zegt, bij ons was Tomas er ook binnen 2 behandelingen vanaf (en dat was dan nog wel 1 gewone behandeling en 1 controle), echt vreemd hoe je na zo'n behandeling al direct veel verschil kunt zien...

Xanthe: lekker he, dat zwemmen. Hier is het van de kant springen ook een groot succes. En het liedjes zingen in een kring. Het 'gewone' op de buik en rug zwemmen vind Tomas niet geweldig (ook niet verschrikkelijk, maar echt enthousiast wordt hij er niet van).
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_32148240
Isis wil maar al te graag op de buik zwemmen , maar niet omdat dat leuk zwemmen is , maar omdat ze dan water kan happen. Ik weet niet wat dat is met Isis , onder de douche , in bad , in de tummytub , ze is zich in alle bochten aan het wringen om maar dr mond onder water te krijgen.

Isis begint dada te zeggen als je weg gaat of iemand aan de andere kant van de deur staat , zo lief...
  donderdag 10 november 2005 @ 14:44:22 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32148517
Ik zat idd ook al aan KISS te denken toen je over dat hoofdje/nekje vertelde Vicky...

Je kan het idd even voorleggen aan de fysio hoewel er nog steeds ook artsen zijn die er niet aan willen. Dus je zou mss voor je eigen gemoedsrust als ze uit het ziekenhuis is en het gaat nog steeds niet lekker zelf eens langs kunnen gaan. Het is volgens mij echt zoiets als baat het niet, dan schaadt het niet iig.
pi_32148600
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zat idd ook al aan KISS te denken toen je over dat hoofdje/nekje vertelde Vicky...

Je kan het idd even voorleggen aan de fysio hoewel er nog steeds ook artsen zijn die er niet aan willen. Dus je zou mss voor je eigen gemoedsrust als ze uit het ziekenhuis is en het gaat nog steeds niet lekker zelf eens langs kunnen gaan. Het is volgens mij echt zoiets als baat het niet, dan schaadt het niet iig.
was ik ook wel van plan. De fysio zegt dat ze niets kan ontdekken aan het hoofdje/nekje
Nu ik er op ga letten merk ik toch dat ze echt een voorkeurshouding heeft voor de linkerkant. Ze draait af en toe ook wel met haar hoofdje naar rechts, maar ze ligt het liefst op links
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_32148808
Wat ze net hier ook zeiden, een osteopaat, kun je heel veel profijt van hebben. Ik heb er al heel veel verhalen over gehoord.
pi_32149043
Ja of een manueel therapeut voor kinderen. volgens mij zit er niet zo veel verschil tussen een osteopaat en een manueel therapeut in hoe ze dit soort dingen behandelen (denk ik?). Op http://www.kiss-kinderen.nl/ staat er onder adressen een hele lijst met mensen die kunnen vaststellen of er inderdaad iets mis zit bij de nekwervels en het ook kunnen verhelpen. Dat zijn wel allemaal manueel therapeuten...
It's all up to you
pi_32156500
Och Vicky! Da's schrikken meis! Fijn dat het nu langzaamaan wat beter gaat met Amber. Heel veel sterkte in ieder geval met je meiske..*knuf*

Wij zijn terug van een paar daagjes Ardennen. Het was heerlijk, Sara was onwijs lief en heeft echt amper gehuild, moest gewoon steeds lachen en met iedereen kletsen (waren met een groep vrienden).
Ze sliep bij ons op de kamer en heeft heel goed geslapen, werd ook niet meer wakker voor spenen enz. Vandaag ben ik weer aan het werk gegaan en Sara was vanmorgen hier thuis met d'r opa en oma, en vanaf 12:30 op de creche, daar was alles ook goed gegaan (ook met ingebakerd slapen enz). Toen we er kwamen lag ze heerlijk ingebakerd te slapen in zo'n hangmat . Ze is nu wel helemaal munt en ligt dus net in bedje.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_32156569
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:50 schreef Igraine het volgende:
Vicky, misschien kan je anders de comfort voeding van Friso proberen.

Van de verstopping krijgen die kleintjes ook enorm last van krampjes en toen ik hier overstapte op de comfort kwam dat allemaal los zeg maar. Wat ik ook nog weleens heb gedaan is een paar druppeltjes olie door de fles om 't allemaal een beetje te 'smeren'. Maar ja, 't blijft gewoon een kwestie van uitvogelen wat het nou precies is en wat het beste werkt.

ABC Dophilus werkt hier heel goed, ik geef nu ook geen comfort meer maar extra, voor hongerige baby's en totaal geen last meer van krampjes...
Igraine, ik heb een vraagje over overstappen van voeding! Sara is vaak nog wat hongerig en de CB wijk zei dat we eventueel konden mengen met Friso normaal (zodat de voeding wat meer verzadigd) of eventueel overstappen. Ik heb dit dus niet gedaan omdat ik doodsbang ben dat Sara weer krampen krijgt. Ze heeft nu helemaal geen krampjes meer (sinds de comfort en de ABC). Hoe ging dit bij jou? Ik twijfel wel om het nu toch te proberen namelijk..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_32163630
Fuente, denk je eraan dat de ABC eind november verloopt! Ik wil het niet op mijn geweten hebben als het meteen kwaad zou doen!!
En jullie weekend klinkt heerlijk! SuperSara op reis!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 11 november 2005 @ 07:50:05 #15
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_32170219
Hier wordt het een spannende dag.

Woensdag vertelde de verpleegster ons dat Kady waarschijnlijk dit weekend al naar huis mag.
Maar......ik zie dat helemaal nog niet zitten!! Ze is pas 35 weken en sinds gisterenmiddag van de monitor (zou eigenlijk vanaf vandaag zijn, maar ze hebben de monitor nodig voor een ander kindje dus Kady is er eerder vanaf gehaald). Maar waar ik het meeste tegenop zie is het drinken van Kady. Sinds gisteren moet ze ook 60 ml per voeding gaan drinken. In de rapporten van de verpleegsters lees ik dat Kady altijd alles netjes opdrinkt, nou, bij mij dus niet he. En bij Robert ook niet. De verpleegsters 'proppen' het er echt in. Een techniek die wij niet beheersen. En ik vind dat een kindje gewoon de flesjes moet leegdrinken, zonder al teveel kunst- en vliegwerk uit te halen. Dat is toch niet gek? Kijken of we vandaag een kinderarts kunnen spreken.

Ze eeft ook heel veel last van haar ontlasting, ze ligt soms echt uren te persen en winden te laten. Echt heel zielig om te zien. Voorlopig wordt daar nog niets mee gedaan.
Gisteren woog ze 2585 gram dus dat gaat goed!
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_32170282
Lishe, jeps ik denk eraan, thnx . Het is echt superspul geweest voor Sara!

EW, ik kan me goed voorstellen dat het dan nog eng is om haar mee naar huis te nemen. Als het drinken voor jullie nog moeizaam gaat enzo. Hopelijk kan ze nog wat langer blijven zodat Kady wat meer tijd krijgt om te leren drinken!
Sara
Merel
Ukje
pi_32170748
wow, EW, dat zou inderdaad snel zijn zeg! op zich natuurlijk hartstikke fijn dat Kady het zo goed doet dat ze haar al naar huis durven laten gaan. de 2500gram gepasseerd, hoera! maar jullie moeten het zelf natuurlijk ook wel zien zitten. heb je het gevoel dat ze haar sneller naar huis sturen omdat er plaatsgebrek is oid? en d'r hartslag, is alles daar nu goed mee of maak je je daar ook nog zorgen over? zielig zeg, die krampjes. misschien moet ze ook maar aan de ABC-D.
  vrijdag 11 november 2005 @ 08:56:06 #18
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_32170844
EW, lastig .. Aan de ene kant wil je d'r natuurlijk graag thuis hebben.. aan de andere kant wil je natuurlijk wel dat ze er echt helemaal klaar voor is. Kan me voorstellen dat je nog een beetje twijfelt.
Idd nog maar even goed overleggen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_32170939
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:01 schreef TearSong het volgende:
Ja of een manueel therapeut voor kinderen. volgens mij zit er niet zo veel verschil tussen een osteopaat en een manueel therapeut in hoe ze dit soort dingen behandelen (denk ik?). Op http://www.kiss-kinderen.nl/ staat er onder adressen een hele lijst met mensen die kunnen vaststellen of er inderdaad iets mis zit bij de nekwervels en het ook kunnen verhelpen. Dat zijn wel allemaal manueel therapeuten...
wij hebben een manueel therapuet gehad en hebben helaas wat meer behandelingen nodig gehad dan de twee die hier iedereen zegt, maar JD is wel erg opgeknapt steeds na de behandeling. Nog steeds zit het niet helemaal lekker maar dat was enigzins te verwachten. (wij zijn trouwens via het cb daar terrecht gekomen) en hebben eerst thuis veel zelf op een bepaalde manier (hartverscheurend) moeten masseren
pi_32173635
anna heeft er trouwens een tand bij zag ik gisteravond (bovenin). vanmorgen was ze meteen aan 't 'knarsetanden'.
  vrijdag 11 november 2005 @ 12:23:11 #21
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_32175355
Joepie Anna tandenmonster!!!
hier wordt ook volop geknarsd Bix, irritant he?!
pi_32177929
Vanmorgen weer in het ziekenhuis doorgebracht.

Amber weegt 3414 gram!! 14 gram boven haar geboortegewicht, gaat de goede kant op. Ze heeft vannacht weer goed geslapen. De kweek van de ontlasting was goed, geen bacteriele infectie gevonden, viraal was nog niet bekend, moet langer op kweek staan. Spruw in haar mondje wordt minder.

Vanmorgen is de fysio geweest en heb het een en ander met haar besproken. Ze ziet ook dat Amber een voorkeurskant heeft. Amber beweegt verder goed en zit, net als ik, heel los in haar gewrichten. Als Amber weer thuis is krijgt ze kinderfysiotherapie aan huis. Heb het ook gehad over het KISS syndroom. Ze kon het niet helemaal goed beoordelen nu maar de kinderfysio aan huis heeft nauw contact met een manueel therapeut.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:01:37 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32178131
Gaat goed vicky! Lekker dat haar gewicht al zo omhoog kruipt!
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:38:17 #24
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32179191
Anna, Zomaar weer een tand erbij! En niet knarse hoor, da's zonde van je mooie tand! (en zo'n vreselijk geluid!)
Amber! Weer boven haar geboortegewicht. Dat werd tijd! Fijn hoor, Vicky, dat je therapie aan huis krijgt. Hopelijk blijft de stijgende lijn erin! Joehoe voor Ambertje!

As we speak ontdekt Luuke de teletubbies. Ze gilt er lacht naar die monsters en ze schuift elke keer naar de t.v. om ze aan te raken. Ben er nu ook achter dat ze 'billenschuift'! We zagen steeds niet hoe ze zich verplaatste, maar ze hupst op haar kont!
En een vraagje van huishoudelijke aard; madam heeft erge luieruitslag, voor het eerst eigenlijk. Nu ben ik al een paar dagen flink aan het smeren met Sudocreme, maar het wordt alleen maar roder. Ik heb ook nog een 'blokkade-creme' in de kast staan. Bij het smeren van die creme kan er geen lucht of vocht bij de plek komen. Zou dit misschien nog het proberen waard kunnen zijn? Of zou het juist kunnen verergeren?
(Ze zwaait naar de Teletubbies nu!)
pi_32180157
zou ik niet doen die blokkade creme, het moet juist wel wat kunnen luchten lijkt me. anna had dus laatst ook uitslag waarbij sudocreme niet meer hielp, en ik dacht dat 't een schimmelinfectie was. de huisarts dacht van niet maar toen die 't zag was het ergste al wel voorbij, dus ik twijfel nog steeds. maar ik denk nu dat 't misschien toch met die nieuwe tand te maken heeft gehad. wat hier in ieder geval wel wat hielp was calendulazalf.
pi_32180593
Vicky, super dat het zo goed gaat!

Anna, niet knarsetanden hoor, da's een eng geluid Stoer van je nieuwe tand

Lishe, wat vaak erg goed helpt is maizena erop doen (heb ik gehoord). Dit houdt het lekker droog. Ook zoveel als het kan met blote billetjes laten zitten (al is dat wanneer ze zich voortbewegen niet erg handig).
Sara
Merel
Ukje
pi_32180689
ik heb juist weer gehoord dat dat van die maizena onzin is.
blote billen is wel goed, maar ja daar moet je maar net zin in/tijd voor hebben!
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2005 @ 18:50:41 #28
81992 Githa
pi_32186191
Hier ook wel eens flinke kapotte billen gehad.... wat toen eigenlijk nog het beste hielp was in zijn blote billen laten spelen en zodra de luier aanging wel sudocreme erop.
Bij echte open plekken zou ik even naar de huisarts gaan.
Maaruh wat lief dat ze zoveel interesse heeft in de teletubbies

Anna, weer een tand en brrrr! knarsen ...daar krijg ik kippenvel van

Jordy wilde gister niet goed door eten en jammerde veel tussendoor, vannacht erg veel wakker geweest.... tanden ???? ik durf het niet eens te denken
  vrijdag 11 november 2005 @ 19:12:59 #29
3011 E.T.
pi_32186822
Hier deed sudocrem nooit wat.. Hexamidine zalf van Natusan werkte des te beter!

(en over maizena hoor ik idd hele tegenstrijdige berichten)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_32186914
quote:
Op donderdag 10 november 2005 19:33 schreef Fuente het volgende:

[..]

Igraine, ik heb een vraagje over overstappen van voeding! Sara is vaak nog wat hongerig en de CB wijk zei dat we eventueel konden mengen met Friso normaal (zodat de voeding wat meer verzadigd) of eventueel overstappen. Ik heb dit dus niet gedaan omdat ik doodsbang ben dat Sara weer krampen krijgt. Ze heeft nu helemaal geen krampjes meer (sinds de comfort en de ABC). Hoe ging dit bij jou? Ik twijfel wel om het nu toch te proberen namelijk..
Ik neem aan dat ze mengen met Friso extra bedoelt...

Wij geven nu alleen nog maar Friso extra, wel met ABC in de fles (maar sla ook weleens een fles over) en totaal geen krampjes meer..

Ik ben heel langzaam overgestapt, dus eerst een paar dagen 4 scheppen comfort en 1 extra en dat langzaamaan opgevoerd. Begonnen met laatste fles steeds iets meer extra dan comfort te geven.

In totaal heb ik denk ik wel 2 1/2 a 3 weken gedaan over het volledig switchen naar Friso extra, maar 't gaat hartstikke goed. Geen centje last.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_32187175
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 19:16 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze mengen met Friso extra bedoelt...

Wij geven nu alleen nog maar Friso extra, wel met ABC in de fles (maar sla ook weleens een fles over) en totaal geen krampjes meer..

Ik ben heel langzaam overgestapt, dus eerst een paar dagen 4 scheppen comfort en 1 extra en dat langzaamaan opgevoerd. Begonnen met laatste fles steeds iets meer extra dan comfort te geven.

In totaal heb ik denk ik wel 2 1/2 a 3 weken gedaan over het volledig switchen naar Friso extra, maar 't gaat hartstikke goed. Geen centje last.
Nee ze bedoelde echt Friso gewoon, nummer 1. Ze zei dat deze minder licht verteerbaar is en dus langer een vol gevoel zou geven .
Nou, ik kijk het nog wel even aan, wel fijn om te weten dat het bij jullie goed is gegaan, misschien dat ik het toch maar probeer met langzaam wennen, als ze wel krampjes krijgt kan ik altijd nog terug,,,
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 12 november 2005 @ 21:15:31 #32
105888 renzell
pi_32215562
Even een vraagje over eten enzo. Juul krijgt 's middags rond drie a vier uur groente en een half uurtje daarna ofzo een borstvoeding als 'toetje'. In principe wil ik dit nog even vol blijven houden. Maar hoe doen jullie dat op het moment dat je een kindje bijvoorbeeld yoghurt na het eten gaat geven? Vervalt die borstvoeding dan of kan ik die gewoon blijven geven? Enne... yoghurt of andere zuivelpoducten zijn toch met 7 maanden nog niet nodig he? Of wel? Ja, dat soort dingen weet ik dus niet goed. Maar Juul krijgt momenteel nog 5 melkvoedingen per dag. Twee flessen en drie keer de borst, dus extra zuivel lijkt me zo overbodig.
pi_32216536
Volgens het schema dat ik van CB had meegekregen, mogen ze vanaf 7-8 maanden yoghurt na het eten, en dat dus IPV de 100ml melk of borstvoeding die ze anders na het eten kregen.
Zo hebben wij het hier ook gedaan en dat bevalt prima. Meneer vindt het hartstikke lekker
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 12 november 2005 @ 21:53:25 #34
105888 renzell
pi_32216867
Thanx. Dus ik kan gewoon nog even doorgaan met die borstvoeding en over een paar weken rustig eens kijken of ik er wat yoghurt in krijg. Dan zou die borstvoeding langzaam en vanzelf vervangen kunnen worden.
Doe je er trouwens iets doorheen of geef je gewoon van die zure yoghurt zonder iets?
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2005 @ 22:02:07 #35
81992 Githa
pi_32217169
Ik zou het ook gewoon langzaam aan doen hoor het idee is dat hij er uiteindelijk vanaf komt en hoe mag je zelf bedenken

De yoghurt zonder iets werd hier wel gegeten maar niet van harte een scheutje diksap deed wonderen, of wat vers fruit, dat maakt het ook wat zoeter.

Hoe gaat het met het eten van groente enzo Renzell?

Ik merk dat Jordy steeds minder behoefte begint te krijgen aan zijn melk. De enige fles die hij graag wil en snel leeg heeft is zijn ochtendfles.
De middagfles wordt vaak half vol al door de kamer gekieperd en de 19.30u fles gaat leeg maar hij zal er zelf niet om komen
Ik heb eigenlijk geen idee vanaf welke leeftijd je af kunt gaan bouwen. Dinsdag mag ik naar het CB dus dan maar eens overleggen.
  zaterdag 12 november 2005 @ 22:21:13 #36
3011 E.T.
pi_32217754
Hier ging de pure yoghurt er smakelijk in
Renzell, in de 'rommel'-tijd qua vast voedsel (waar jij nu dus inzit) deed ik maar gewoon wat met de bv. Ze kreeg bv gewoon volledig op verzoek. De ene keer was dat vlak na het eten, de andere keer liet ze er wat langer tussen of liet ze 't samenvallen met de voeding voor het slapen gaan (hier werd de groente rond een uur of 5 gegeten, dus dat maakt 't wel iets anders)
  zaterdag 12 november 2005 @ 22:44:27 #37
105888 renzell
pi_32218653
Het lastige is alleen dat ik nu een beetje half half aan het doen ben, met borst en flesvoeding bedoel ik. Het gaat hier dus wel degelijk via een vrij 'strak' schema, al verschillen de tijden wel per dag. maar het zal zich inderdaad vanzelf wel uitwijzen. Voorlopig wil ik die middag(borst)voeding aanhouden en die gewoon langzaam vanzelf laten verdwijnen, of dat nu over twee weken of twee maanden is, dat maakt me niet zo veel uit. Ik heb niet perse haast om hem er zo snel mogelijk 'vanaf' te hebben. Ik weet alleen niet goed of ik nu sowieso al die yoghurt zal gaan proberen of niet, maar ik denk dat ik er nog een paar weken mee wacht. Julius vindt die borstvoeding prima, lekker en ook heel gezellig, dus ik zie de noodzaak van extra zuivel momenteel nog niet zo.
Fruit in de yoghurt is trouwens een heel goed idee!
  zaterdag 12 november 2005 @ 22:48:29 #38
105888 renzell
pi_32218808
Oh en Githa; de groenten gaan erg goed hier. Ik pureer het nu toch vaak en geef hem af ten toe losse brokken. Ik ben helemaal into de gierst (een soort graanachtig iets...). Echt te gek. je kookt het helemaal uit en mengt het met wat voor groenten dan ook. Resultaat is een prima en supergezond prutje waar ie echt van kan smikkelen. Bijvoorbeeld gierst met worteltjes en appel, of gierst met broccolie en bloemkool. Verder maak ik tegenwoordig ook wel dingen als broccolie met tomaat en aardappel. Bijna alles gaat er redelijk tot goed in en ikke ben enorm aan het kokkerellen geslagen, superleuk!
  zondag 13 november 2005 @ 00:02:22 #39
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32220899
Volgens mij hoeft die yoghurt ook niet perse hoor. Volgens het boekje zou ik nu 200 cc yoghurt moeten geven, dat is me toch een bak man! Nog meer als die hele groente hap! Ik hou gewoon aan dat Baby ongeveer aan de 500 cc zuivel zit per dag en in welke vorm maakt me niet zoveel uit .

Githa, hier ook zo'n voorheen niet te verzadigen kind, en nu gaan de flessen ook lang niet altijd meer leeg. Ik denk dat er gewoon langzaam wat meer balans in komt. Baby komt ook niet meer zoveel aan, heb ik het idee.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 13 november 2005 @ 09:31:54 #40
105888 renzell
pi_32225295
200cc is inderdaad bizar veel!
En die yoghurt die komt wel een keer. Ik zal binnenkort wel eens kijken wat meneer er van vindt.
  † In Memoriam † zondag 13 november 2005 @ 10:00:31 #41
81992 Githa
pi_32225479
Ik kan eigenlijk helemaal niet schatten hoeveel hij is aangekomen Hij zal iig wel over de 10 kg zijn vorige keer 9,8 zowat

Jordy is helemaal in to 'boekjes lezen' nu had ik gister wat oude boekjes opgehaald bij mijn zus en die had ik mooi ingepakt en in zijn schoentje gedaan omdat mama dat zo leuk vindt. Vanmorgen vloog hij er op af en scheurde het papier open! Ik had niet verwacht dat hij zelf door zou hebben wat hij er mee moest doen laat staan dat hij direct zou zien dat er een kado in zijn schoen stond....zooooo leuk vervolgens is hij heel lief met het papier gaan spelen
  zondag 13 november 2005 @ 11:11:54 #42
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_32226458
Hoi
Over dat eten heb ik ook wat vraagjes al zullen er wel wat verschillen zijn tussen België en Nederland wat ze aanraden bij 'kind en gezin' (ik geloof dat dat is wat jullie CB noemen).
Aiken (nu ruim 4,5 maand oud) drinkt 's morgens een fles van 210 cc, 's middags eet hij groentepap en krijgt hij water (waar hij trouwens bijna niets van drinkt. Zou dit misschien beter melk zijn? Hoeveel dan?), rond 4 uur weer een fles melk van 210 cc en 's avonds rond 20 uur een fles melk van 240 cc.
Dit zijn hoeveelheden die ik hem geef. Als ik meer zou geven, zou hij dat zonder moeite binnen krijgen. Hij heeft trouwens nog nooit (!) een fles niet leeggedronken. Hij eet en drinkt alles wat ik geef en geeft nooit aan dat hij genoeg heeft. Toch huilt of jammert hij niet tussen twee voedingen in, dus lijkt het mij dat hij wel voldoende krijgt. Maar het is soms wel vervelend dat hij niet aangeeft dat hij genoeg heeft. Dat maakt mij wel onzeker over de hoeveelheden die ik hem geeft. Snappen jullie het nog??
  zondag 13 november 2005 @ 11:55:25 #43
3011 E.T.
pi_32227465
Libel, in Nederland wordt geadviseerd om pas met bijvoeding te beginnen als het kind 6 maanden is. De melkvoeding tot die tijd is een handig rekensommetje voor:
Gewicht van het kind * 150ml = totale voeding per dag. Dit delen door het aantal voedingen dat hij krijgt per dag geeft ongeveer wat je per fles geeft.
En dit is natuurlijk geen strikte regel, je hebt altijd babies met meer of minder honger. (maar niet meer dan 1 liter per dag geven, dat kunnen de nieren nog niet verwerken)

Bijvoeding 'telt' zowieso nog niet mee in het 'hoeveelheden-verhaal' de eerste paar maanden.
pi_32237484
Vicky, hoe gaat het met Amber?
  zondag 13 november 2005 @ 19:56:30 #45
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32240015
Dames, dames, dank voor de anti-luieruitslag tips! Ik ga nog maar even door met de Sudocreme, hopelijk helpt het dan voldoende. Oma heeft 's gekeken en die zei dat het nog veel erger kon. Dus smeren maar!
Libel, ik werd er ook erg onzeker van, van heel het voeding gebeuren. Maar zolang Aiken tevreden lijkt tussen 2 voedingen, zal het vast voldoende zijn.Misschien is hij gewoon gulzig? De rekensom van E.T. zal h=je vast helpen! En grappig die verschillen tussen Belgie en Nederland! Kind en Gezin klinkt ook een stuk liever dan Consultatiebureau, niet?

Jordy, wat ben je verwent door de sint! Leuk hoor! En mama had jouw reactie vast niet verwacht!
En Luuke, die staat! Aan tafel, aan het tv-meubeltje, aan de bank... Ze is ineens zo groot! Ze is er ook een stukje ongeduldiger van geworden, want als het haar niet lukt, gaat ze piepen. Klein monstertje. Verder komt er ook weer een grote voortand aan, dat beloofd wat!
  † In Memoriam † zondag 13 november 2005 @ 20:01:45 #46
81992 Githa
pi_32240185
Lishe, wat is het fijn dat er oma zijn he

Luuke wat goed ! en je bent natuurlijk ook echt een grote meid..... stralen dat ze dan kunnen
en weer een tand wij gaan er nog jaloers op worden
  zondag 13 november 2005 @ 20:10:51 #47
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32240462
Githa, die tanden komen wel hoor!! Geniet van alle voordelen! Jordy kan niet in je vinger bijten. Je hoeft geen zure luiers te verschonen. Geen rode, schrale wangen. Geen tandgerelateerde slapeloze nachten... en zo verder, en zo verder.
Ben maar niet bang hoor, ook als het wel zover is, zijn ze nog om op te eten
  † In Memoriam † zondag 13 november 2005 @ 20:21:41 #48
81992 Githa
pi_32240789
Dat is het nou net alle nadelen hebben we, maar geen tanden ......

Maak me ook allerminst zorgen hoor....

Nog kleine hummeltjes die sinterklaas vandaag voor het eerst gezien hebben ?
Jordy wel nouja, sinterklaas niet echt want die was wat te ver weg zo op zijn paard, maar zwarte piet wel en die werd weliswaar verleid door onze Jordy met zijn allerliefste glimlachje
  zondag 13 november 2005 @ 20:52:55 #49
105888 renzell
pi_32241753
Joepie, Luuke staat! Wat goed! En wat is ze lief Lishe, ik zag haar weer voorbij komen in het fototopic en man o man, wat een lekker ding is het!

Julius krijgt heeft ook weer een tand. Z'n vijfde al!!!
Hier gelukkig dit keer geen gepiep en andere 'nadelen'. de storm is ongemerkt voorbijgegaan.

Slapen zonder inbakerdoeken gaat nog steeds helemaal goed. Ik sta gewoon versteld dat het zomaar in 1 keer gelukt is. Nou ja, in 1 keer is natuurlijk niet helemaal waar, want ik heb het al bij behoorlijk wat slaapjes geprobeerd, maar nu we er die hard voor zijn gegaan, gaat het gewoon zomaar goed!
Hij word zo groot ineens! Niet meer in z'n doeken, eten in de kinderstoel, een lekker potje acteren als ie aandacht wil, 5 tanden.... pffff
pi_32242891
Ik heb een beetje bijgelezen over staan, tanden, zwarte piet, eten enzo...

Emma is door haar regeldagen heengekomen zonder al te veel huilen en niet noemenswaardig vaker aanleggen. Ze komt nu om de 3,5 á 4 uur ipv 2,5 á 3 uur en dat scheelt veel slaap

owja ik heb nog een vraagje, wanneer moet je ook alweer beginnen met vitaminde D??? na twee of na 4 weken? Ik heb alles wat ik kon vinden in huis er op nagezocht maar kan het niet vinden.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 13 november 2005 @ 21:37:01 #51
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32242990
Jelief, van het CB online haal ik dit;

Vitamine D is nodig voor een goede botontwikkeling. Geef je baby vanaf 2 weken 5 microgram vitamine D per dag.
Voor baby's met een donkere huid -negroïde type- wordt 10 microgram vitamine D per dag aanbevolen.

Vitamine K geef je al, neem ik aan?
  zondag 13 november 2005 @ 21:38:06 #52
105888 renzell
pi_32243015
Fijn dat er nu wat langer tussen die voedingen zit Jelief! Scheelt he?!
Vitamine D dacht ik geven vanaf drie weken...
  zondag 13 november 2005 @ 21:40:22 #53
105888 renzell
pi_32243075
Ah kijk, daar is de meer accurate infolijn.
pi_32243178
Ha mooi, daar had ik nog niet gekeken Leah, 2 weken dus, dan gaan we daar morgen maar mee beginnen. En ja vit. K krijgt ze al.
pi_32243652
Fijn Jelief dat je zonder al teveel kleerscheuren door de regeldagen bent gekomen. Om de 3,5 a 4 uur scheelt inderdaad behoorlijk! Hoe gaat het verder met je? Beetje bijgekomen en opgeknapt?

En Vicky, hoe is het met jou?
Sara
Merel
Ukje
  zondag 13 november 2005 @ 22:20:56 #56
133767 Libel
pi_32244393
Bedankt ET en Lishe voor de tips! Ik maak me ook geen zorgen dat Aiken te weinig krijgt hoor, maar soms is het wel vervelend dat ie precies maar kan blijven eten. Hij is ook niet van de magerste
Woensdag moet ik weer naar kind en gezin. Ik zal het daar ook nog eens vragen.

Wat die vitamine D betreft: die geven we hier al vanaf dat de kindjes twee dagen oud zijn. Dus al van in het ziekenhuis. Toch gek die verschillen hè. Maakt allemaal niet zoveel uit, maar toch loop je je dan zorgen te maken of het niet te vroeg/laat is om met iets te starten. Ik vind het wel grappig.
Vaste voeding geven wij hier bijvoorbeeld vanaf 4 maanden.
pi_32245409
hmm.. moet dat die vitamine? nog nooit van gehoord eigenlijk en nog nooit gedaan.. hmmz
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  zondag 13 november 2005 @ 22:57:09 #58
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32245742
Gewoon maar mee beginnen dan Daan . Zoals gezegd is het nodig voor de botontwikkeling. Vitamine D haal je uit zonlicht, dus zeker in de winter is het geen overbodige luxe.
Overigens zit er standaard vitamine D in flesvoeding. Als je kind nog minimaal 500cc flesvoeding (of opvolgmelk) krijgt hoef je geen vit D te geven.
  zondag 13 november 2005 @ 23:03:00 #59
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32245966
Oh ik heb dat nooit geweten van die minimaal 500cc flesvoeding... Dacht dat we pas vit D hoefden te geven als ie met 1 jaar gewone melk ging drinken.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_32250675
update volgt snel!

druk druk druk met heen en weer rijden.. :S
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_32250897
quote:
Op zondag 13 november 2005 22:57 schreef Leah het volgende:
Gewoon maar mee beginnen dan Daan . Zoals gezegd is het nodig voor de botontwikkeling. Vitamine D haal je uit zonlicht, dus zeker in de winter is het geen overbodige luxe.
Overigens zit er standaard vitamine D in flesvoeding. Als je kind nog minimaal 500cc flesvoeding (of opvolgmelk) krijgt hoef je geen vit D te geven.
oh.. gelukkig! dat krijgt ie nog wel binnen, maar niet lang meer... dan ga ik straks maar even vitamine D inslaan thnx voor de tip!
pi_32254840
Sara ligt on-ingebakerd te slapen
Sara
Merel
Ukje
  maandag 14 november 2005 @ 12:29:11 #63
20672 muisje26
Here you stand victorious
pi_32255206
Kreeg net een smsje van Vicky met goed nieuws, maar dat mag zijn vertellen........
pi_32257020
JIPPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Ambertje mag morgen naar huis!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 14 november 2005 @ 13:54:38 #65
133767 Libel
pi_32257172
Wat fijn Vicky
En dan gaan ze thuis verder met het behandelen van de voorkeurshouding zeker.
pi_32257243
yep. Ze krijgt kinderfysio aan huis. Eventueel ook manuele therapie.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_32257358
Fijn Vicky!!!
  maandag 14 november 2005 @ 14:15:43 #68
20672 muisje26
pi_32257715
Ik zei het in de sms al, maar ben ook echt blij voor jullie, komt echt allemaal goed met deze meid.
  † In Memoriam † maandag 14 november 2005 @ 16:38:25 #69
81992 Githa
pi_32261628
Vicky WAUW wat goed he! morgen de kleine Amber lekker in haar eigen bedje
pi_32262020
Vicky, heerlijk joh!
Sara
Merel
Ukje
pi_32262276
Oh wat lekker Vicky!
It's all up to you
  maandag 14 november 2005 @ 18:26:59 #72
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_32264736
Lekker Vicky, dat Amber morgen naar huis mag.

Hier ook goed nieuws. Kady mag vrijdag naar huis. Ze doet het hartstikke goed en bijna al haar flessen gaan tot de laatste druppel op. Ik zie mijn meissie groeien en daardoor heb ik er ook vertrouwen in. Al zal ik de eerste weken heus nog wel lopen zenuwen.
Ze deden helemaal niet moelijk in het ziekenhuis. Eigenlijk mocht ze dus afgelopen weekend al naar huis, maar dat zagen wij dus helemaal niet zitten. We hebben het gewoon uitgelegd waarom wij het niet zagen zitten en er is gewoon naar ons geluisterd!!!! YEAH! komt bij dat er nog maar 5 kindjes liggen op de afdeling ipv 12, misschien speelt dat ook mee
pi_32265217
Kady en Amber

Hier heel de dag al een krijsend, schreeuwend en huilend kind.. word er een beetje moedeloos van Hij wil helemaal niks en niks is goed.. Hij wil niet slapen, niet eten, niet spelen.. *zucht* Denk dat er misschien weer een tandje aankomt.. Hij heeft een beetje verhoging en is erg hangerig... pfff beetje vervelend is het wel! Niet alleen voor mij, vooral voor hem.. Hij word helemaal chago omdat ie niet kan en wil slapen en in bed laten krijsen totdat ie in slaap valt werkt ook niet want dan raakt ie alleen maar meer overstuur...

pi_32265504
mooi dat alle babietjes lekker thuiskomen waar ze horen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_32265509
Lishe hier helpt de maizena erg goed tegen luier uitslag.
Isis heeft niet zovaak uitslag maar als het rood is en dus ook pijn doet dan doe ik er standaard wat maizena op (redelijk dikke laag die ik er voorzichtig over uit wrijf) en meestal is het de volgende dag al een stuk beter.
Goed hoor Luuke dat je al kan staan!

Isis is vandaag weer bij het CB geweest 9650 gram en 71,5cm. Ze deed het goed. Volgende afspraak is op 29 december en dan krijgt ze weer een enting.
Jeroen is de hele dag weg en dus waren we op elkaar aangewezen en er stonden nog wat afspraken dus we moesten samen weg. Maar ze is zo makkelijk dat het geen probleem is. Daarna nog even over de Lutje Adrillen geweest (we hebben hier met adrillen 2 maandagen waarop braderie is) en daar een heel mooi setje gekocht voor Isis. Broekje met een bijpassend jasje.
pi_32267343
Vicky en EW wat lekker dat de meiden naar huis mogen
pi_32268075
Vicky vraag morgen aan de arts gelijk een machtiging voor de verzekering voor de melk, dat scheelt en provocatietest. Amber moet juist nu even rust hebben en ook niet nog eens een provocatie erbij krijgen.
Als je nog vragen heb over het verzekerings gebeuren geef maar een gil!
pi_32268362
Amber en Kady, lekker weer naar huis!! Fijn zeg...

Zo...ik zit nu met twee meiden in dit topic...apart hoor!!
Gaat wel goed met Emma, ze is met slapen wel een beetje onrustig maar voor de rest gaat het allemaal goed! Ze drinkt goed (ook al is het voor mij extreem pijnlijk helaas), plast goed, en poept goed.

Doordat de bv zo pijnlijk is heb ik wel tepelhoedjes nu...dat scheelt wel een stukje ('takes the edge off' of zoiets...) maar het is nog steeds behoorlijk pijnlijk. Heeft iemand dat hier ook gehad, veel tepelkloven en brandende pijn tijdens het voeden? ik had het helaas de eerste nacht al...en het ligt niet aan het aanleggen, dat gaat wel goed, maar waarschijnlijk gewoon aan mijn gevoelige huid.
Om een schimmelinfectie uit te sluiten heb ik nu een zalfje, maar dat maakt het niet minder pijnlijk (omdat ik het eraf moet wassen vóór het voeden, dat is best pijnlijk weer), misschien over een tijdje wel.
Maar goed, het bv-topic is een beter plaats voor dit soort vragen denk ik! Heb alleen dat topic al een tijdje niet langs zien komen...
  maandag 14 november 2005 @ 20:38:53 #79
3011 E.T.
pi_32268697
Wat fijn, Amber en Kady weer lekker naar huis!

Suzanna, ik ben 't topic aan 't zoeken (maar kan 't zo snel niet vinden). Ik had borstschelpen van Avent. Die zorgen ervoor dat er gewoon lucht om je tepels heen zit en dat ze niet opgesloten zitten. het ziet er niet uit, maar helpt wel in de genezing.

edit: gevonden Borstvoeding deel 12
pi_32268884
Thnx E.T! Volgens mij heb ik borstschelpen liggen... die kunnen ook wat vocht opvangen toch?
  maandag 14 november 2005 @ 20:59:04 #81
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32269192
Suzanna, ik had dat ook bij de tweede, de pijn was dusdanig dat ik na twee weken van ellende met de bv ben gestopt, en een paar dagen later bleek het dus toch spruw ondanks dat zowel baby als ik geen symptomen hadden, behalve die pijn dan. Het kan dus best, goed doorsmeren met die zalf, maar ik zou even informeren of het dan niet zo is dat Emma jou steeds weer besmet, want dat schiet dan ook niet erg op natuurlijk.
  maandag 14 november 2005 @ 21:07:18 #82
133767 Libel
pi_32269420
Tegen extreme luieruitslag gebruken we hier: inotiolzalf. Werkt super goed!! De dag erna is het weg.

Suzanna: ik had ook enorme pijn bij de borstvoeding. Ik kreeg ook tepelkloven. Tepelhoedjes hielpen hier helaas niet. Ik had ook een zalfje: lansinoh. Dat hielp wel een beetje. Het probleem was alleen dat er niet genoeg tijd was voor mijn tepels om te recupereren. Ik ben helaas wel moeten overschakelen op flesvoeding omdat de pijn niet te harden was. Het werd zelfs zo erg, dat ik kwaad werd op Aiken omdat hij mij pijn deed. Het arme ventje kon er natuurlijk ook niks aan doen. Ik huilde tijdens elke voeding en kreeg al een uur op voorhand schrik voor de volgende voeding. Dus voor mij was het beter om te stoppen. Wel met veel pijn in mijn hart
(je hebt natuurlijk niet veel aan mijn verhaal, maar misschien wel aan het zalfje)
  maandag 14 november 2005 @ 21:23:29 #83
3011 E.T.
pi_32269969
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:44 schreef Suzanna het volgende:
Thnx E.T! Volgens mij heb ik borstschelpen liggen... die kunnen ook wat vocht opvangen toch?
yep, zijn meteen lekbakjes
pi_32277999
EW gefeliciteerd! Wat fijn dat Kady naar huis mag
Sara
Merel
Ukje
pi_32278700
Anitra, heb direct een medische verklaring gevraagd bij de arts en dezelfde dag nog ingeleverd bij de verzekering. Heb op de site gekeken en als de indicatie 'ernstige voedselallergie' is dan wordt het vergoed. En de arts heeft dus als medische verklaring 'ernstige voedselallergie' opgegeven.

Heb nu al een pak in huis, kost 30 euro!!. Bonnetje netjes bewaard en die ga ik nu declareren bij de verzekering.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2005 @ 11:42:40 #86
81992 Githa
pi_32281623
en Vicky, is Amber al thuis ?

en Kady ook bijna wat een goed nieuws !

Ik baal hier goed
Had ik vanmorgen een afspraak bij het CB om 9.15u, krijg ik gisteravond na 18.00 een brief in de bus gefrut dat de afspraak niet doorgaat.
Een waarom om excuus stond er niet eens in wel de vraag of je altijd tijdig wil afbellen en alleen als dit echt echt noodzakelijk is ....ja, jullie ook
Nu bel ik dus voor een nieuwe afspraak want ik had veel te vragen....kan dat pas weer in januari en alleen op woensdagen...juist de dag dat ik niet kan.

Ik vroeg of er geen uitwijk mogelijkheden waren maar nee, nieuw beleid in 2006
Geen CB meer voor ons dus
Heb wel gevraagd of hun hoofd mij kon terug bellen want dit is zo raar.
pi_32281682
Lekker dan Githa, je zou er maar een ochtend voor vrijgepland hebben zeg!
Sara
Merel
Ukje
pi_32281794
owja, Fuente, misschien heb je het al gelezen, hoe het met mij gaat staat in hoe gaat het met de moeders? Emma doet het nog steeds goed, ze wordt steeds allerter en geniet duidelijk van aandacht.
pi_32281899
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:48 schreef Jelief het volgende:
owja, Fuente, misschien heb je het al gelezen, hoe het met mij gaat staat in hoe gaat het met de moeders? Emma doet het nog steeds goed, ze wordt steeds allerter en geniet duidelijk van aandacht.

Oeps Ik ken het hele topic niet *rent er meteen naartoe*.
Sara
Merel
Ukje
pi_32283523
Raar beleid Githa. Ik heb hier dus wel uitwijk mogelijkheden. In onze plaats zijn ze slechts een halve middag aanwezig (maandag van 13.00 tot 17.00) het aangrenzende dorp staat de bus in de ochtend en als zelfs dat niet mogelijk is kan ik nog gewoon naar de stad hier 8 km verderop , waar ze de gehele week aanwezig zijn. Bij ons deden ze eerst overigens ook moeilijk , maar omdat ik gewoon niet op de maandagmiddag kan kom ik nu in het andere dorp op de ochtend.
Nog belagelijker dat ze niet gewoon afbellen en pas zo laat een briefje door de bus gooien...
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2005 @ 13:10:06 #91
43556 miss_dynastie
pi_32283936
Kady en Amber, heerlijk hoor meisjes
pi_32291767
Amber is weer thuis

ze is alleen de hele middag al wakker en aan het huilen.. gaat heel veel tijd en tranen kosten voordat het allemaal goed is... maar het belangrijkste is dat ze er weer is!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 15 november 2005 @ 18:14:08 #93
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_32291883
Vicky wat heerlijk dat Amber lekker thuis is.

Ik kan ook haast niet wachten tot vrijdag.
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2005 @ 18:18:45 #94
81992 Githa
pi_32292005
Vicky wat heerlijk
Amber moet natuurlijk weer even wennen aan de nieuwe omgeving maar dat gaat vast helemaal goed komen

EW jullie moeten nog even wat geduld hebben...zie je er tegen op ?
  dinsdag 15 november 2005 @ 18:56:20 #95
105888 renzell
pi_32293049
Amber, wat fijn!!!

En Kady ook bijna! Goed zo!

Julius schuift achteruit op zijn buik door de kamer. Hij snapt niet hoe het kan dat ie eerst wel bij zijn speeltjes kan en dan ineens niet meer.
  dinsdag 15 november 2005 @ 18:57:10 #96
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_32293071
Nee, ik zie er niet tegenop. Ik krijg elke dag steeds meer vertrouwen. Ze doet het zo goed. Echt iedereen is tevreden over haar. Vandaag woog ze 2800 gram en was telkens lekker wakker als ik haar de fles kwam geven. Ze huilt soms ook al als ze honger heeft, ik hoef haar dan niet wakker te maken bedoel ik.

Ben wel benieuwd hoe het zal gaan met 2 kids in huis, maar das een heel ander topic
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2005 @ 19:07:20 #97
81992 Githa
pi_32293348
Ohw, als hij dat eenmaal doorheeft Renzell, dan gaat het snel !

Dat gaat helemaal goed komen EW ....even wennen misschien, maar niemand voelt en weet beter wat ze nodig hebben dan jullie en daar moet je ook op vertrouwen
Kady is een super sterke meid heef ze al bewezen Glenn zal wel even moeten wennen om het zusje ook werkelijk thuis te hebben, maar al die ziekenhuis bezoekjes zal hij ook niet geweldig hebben gevonden.
Wens jullie heel veel geluk en gezondheid met z'n viertjes
  dinsdag 15 november 2005 @ 19:34:42 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32294210
Amber naar huis en Kady naar huis!

Super!
pi_32297976
inderdaad, wat heerlijk!

vicky ben je zelf in de tussentijd ook wat bijgekomen en zie je 't weer zitten?

julius aan 't schuiven, leuk! nu nog de vooruit-versnelling vinden, maar dat heeft ie vast snel door. ik zat vandaag nog naar foto's van piet te kijken toen hij ongeveer even oud was als anna nu (9mnd), en hij zat toen voortdurend vast in z'n achteruit. julius is dus wel wat sneller.

anna heeft niet 1 maar 3 nieuwe tanden bovenin zag ik vanmorgen. misschien zelfs 4, maar ze stond me niet toe om lang te kijken.

githa wat balen zeg (en stom ook) dat je nu weer zolang moet wachten voor je weer bij 't cb terecht kunt.

[ Bericht 5% gewijzigd door bixister op 16-11-2005 00:13:00 ]
  woensdag 16 november 2005 @ 09:48:03 #100
105888 renzell
pi_32306901
Bix; het schuiven gaat hier vooral nog erg onbewust hoor. Meneer is steeds heel verbaasd en boos en blijkt dat ie ineens niet meer bij zijn speelgoed kan.

Anna ook al zo'n tanden-explosie. Juul hier krijgt nu na nummer vijf, ook nummer 400.000 door. Het is echt niet normaal hoe snel het gaat! Vorige maand kreeg ie zijn eerste en nu zijn zesde.
  woensdag 16 november 2005 @ 10:14:47 #101
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32307356
Joehoe! Amber en Kady alletwee naar huis... Wat een feest. Ouders, wat moet dat heerlijk zijn!

Bix, die Anna van jullie is een razensnelle zeg! Is Piet nog niet in de war van alle Pieten in het land?
Julius die rondschuift. Ik vond dat zo'n stap, je kind wat zichzelf kan verplaatsen. En die heerlijke verbaasde koppies. Mooi!
Luuke is vandaag naar het KDV. En bij het weggaan heb ik met de juf vertederd staa kijken. Ze pakte een pop en begon ervoor te zingen en kusjes te geven. Mijn hele kleine lieve poppenmoedertje!

Oja, haar uitslag word al een stuk minder. Nogmaals dank voor alle tips, fijn dat jullie zo meedenken!
pi_32309722
heb gelukkig aardig wat slaap in kunnen halen de afgelopen dagen..

toch had ik gisteravond wel ff moeilijk.. Ik vind het zalig dat ze weer thuis is maar ze was gister ontroostbaar...

gelukkig heeft ze redelijk geod geslapen vannacht. Ze ligt nu weer heerlijk in haar bedje te slapen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_32310754
Hier een heel zielig kindje vannacht. Ze was echt compleet overstuur. Ik denk dat er een kies aankomt. Haar billen zijn helemaal kapot, en ik mag niet in d'r mondje kijken. Drinken gaat ook slecht, alhoewel een lange vinger wel vlot naar binnen gaat. Vannacht wisten we echt niet meer wat we moesten doen om haar te troosten. Uiteindelijk chamodent erop (drama natuurlijk want ik mocht niet in d'r mond) en toen heb ik haar op mijn buik gelegd en liedjes gezongen waar ze nog 20 minuten heeft liggen nasnikken. Daarna viel ze in slaap met af en toe nog zo'n snik ertussendoor. Toen ik haar naast me legde zat ik helemaal onder de snotterige tranen Ze heeft tussen ons in geslapen tot 8 uur en na de fles nog weer door tot half 10. Ze was er dus zelf ook goed moe van

Daarna hebben we van half 10 tot 11 uur geknuffeld en gestoeid op bed, ze was weer haar vrolijke zelf en we hadden dikke schik. Echt om op te vreten. Ze was ook nog best wel moe dus na iedere lachbui legde ze dat koppie weer naast me neer om weer eventjes uit te rusten
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2005 @ 12:34:11 #104
81992 Githa
pi_32311579
Myrthe toch gelukkig ben je nu weer de oude ....

Vicky, het is al moeilijk genoeg om in één keer 'mama' te zijn zonder alle probleempjes....gun je zelf de tijd om te wennen en die onzekerheid weg te krijgen
Heel logisch dat je het moeilijk hebt wanneer Amber weer zo'n verdriet heeft.... Sterkte voor jullie!

Luuke nu al een klein moedertje dat moet vertederend zijn geweest

Jordy zwaait naar de teletubbies
pi_32312458
Isis zit alleen maar met dr voeten te spelen (slofje en sok uittrekken en dan met de tenen in de mond) naar de teletubbies te kijken en af en toe een harde gil van plezier.
En ik heb een nieuwe hobby gevonden , maak nu zelf raamstickers voor Isis slaapkamertje.
pi_32316531
arme myrthe! (en arme vaderenmoederBos). maar gelukkig gaat 't nu weer beter. dat zou wel snel zijn trouwens, nu al kiezen! en nog iets, die chamodent druppels hoeft ze toch alleen maar in te slikken, of heb ik dat altijd verkeerd begrepen en moet je ze op het betreffende stuk tandvlees smeren?

anna heeft vannacht voor 't eerst sinds tijden juist weer eens een hele nacht doorgeslapen, zonder late en/of nachtvoeding. yeah!

wie was er ook alweer aan 't proberen om de late voeding af te bouwen, was jij dat martineke? lukt dat al een beetje? wij geven dus nog altijd 'gewoon' toe, en ik hoop dat het vanzelf een keer ophoudt.

vicky, ai sneu dat amber weer zo ontroostbaar was gisteravond, zowel voor haar als voor jullie. lijkt me ook best gek als je er dus even 'uit' bent geweest (qua verzorging), om nu weer helemaal in dat pittige babyverzorgingsritme te duiken. sterkte met weer wennen aan elkaar, en 't gaat vast steeds weer een stukje beter. ik zag trouwens nog al die lieve amberfoto's in 't fototopic ( ) en wilde je nog even waarschuwen dat ook veel flitsen erg vermoeiend kan zijn voor zo'n kleintje. (zeker als ze zo prikkelgevoelig is). dus misschien een tip om dat te proberen te beperken. foto's de eerste tijd zoveel mogelijk zonder flits (dus bij daglicht) en met flits echt niet van dichterbij dan een meter, wordt aangeraden.

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 16-11-2005 22:06:47 ]
pi_32316617
chamodent hoeft alleen maar in het mondje, Bix. Dat is genoeg.
Je hoeft het dus niet op het tandvlees te smeren
pi_32316922
Jullie hebben gelijk, ik ben in de war met dentinox. Die heb ik dus vannacht gesmeerd
  woensdag 16 november 2005 @ 19:56:02 #109
133767 Libel
pi_32323507
Wij zijn vandaag weer naar kind en gezin geweest en onze kapoen weegt al 8,700 kg en is 68 cm groot.
Hij heeft voorlopig zijn twee laatste prikjes gehad (volgende pas op 1 jaar) en hij heeft alleen maar gehuild omdat hij zo'n honger had
We mogen nu ook met fruitpap beginnen. Ik ben benieuwd...
pi_32323942
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 09:12 schreef Vicky het volgende:
Anitra, heb direct een medische verklaring gevraagd bij de arts en dezelfde dag nog ingeleverd bij de verzekering. Heb op de site gekeken en als de indicatie 'ernstige voedselallergie' is dan wordt het vergoed. En de arts heeft dus als medische verklaring 'ernstige voedselallergie' opgegeven.

Heb nu al een pak in huis, kost 30 euro!!. Bonnetje netjes bewaard en die ga ik nu declareren bij de verzekering.
Wat goed van die arts Het scheelt een heleboel geregel!

Als je de machtiging van de verzekering hebt kan je de pakken online bestellen!
Tefa Portanje is zo'n bedrijf en de meeste verzekeringen zitten bij hun aan gesloten.
pi_32328783
Bedankt voor jullie reacties!

E.T: ik ga morgen misschien die schelpen uitproberen, begin nu namelijk ook al te lekken. Lijkt me voor 's nachts alleen niet zo handig.

Libel: niet zo'n leuk verhaal idd...maar gelukkig gaat het hier al wat beter, ben nu aan het kolven als het voeden niet lukt en heb een voorraadje, dus met behulp van vingervoeden is het te doen. Wil wel weer terug naar de borst, want het is vermoeiend!!

Nog even een vraagje...heb het idee dat Emma constant honger heeft (tenminste, na de voeding is ze niet tevreden en huilt ze vaak nog) óf krampjes heeft, maar het wiegen en masseren helpt dan ook niet... Ze is enorm aan het poepen af en toe en ook heeft ze veel last van windjes.
Eigenlijk denk ik dus het meeste aan krampjes, maar het lijkt wel of er niets aan te doen valt. De kraamverzorgster raadde het gebruik van Cinababy af, we hebben nu net wel druppeltjes gegeven omdat het érg zielig was en het bij Noa toch wel hielp...misschien dat dat gaat helpen.

Het rare is dat ze ook aan het zoeken is als ze zo huilt en ook wel redelijk stil te krijgen is met de pink. Het is wel zo dat zodra je het probeert zonder pink, ze weer begint te huilen. Het LIJKT dus op honger, maar pakken van de borst gaat ook niet altijd goed (of het tepelhoedje).
Al met al nogal verwarrend (ik weet ook niet of het nog te volgen is).

Mijn vraag is nu...als ze zo huilt, moet ik haar dan weer aanleggen (wat ook weer krampjes kan ópleveren omdat ze teveel melk binnen kan krijgen) of wiegen etc.?
pi_32328977
Isis zegt mama
pi_32329060
suzanna, had je dat met noa niet ook af en toe, dat ze zo onverzadigbaar leek? ik meen me zoiets te herinneren. ze wilde in ieder geval vaak drinken toch? en viel dan weer halverwege in slaap. met anna heb ik hetzelfde gehad, in ieder geval dat ze zo vaak wilde drinken/ alleen maar in slaap kon vallen aan de borst. tot gekmakens toe op een gegeven moment want je wil toch ook graag af en toe even zelf slapen. ik vind 't nog steeds moeilijk te duiden achteraf, denk dat ik 't wel wat al te vaak als honger geïnterpreteerd heb terwijl ze vaak gewoon moe moet zijn geweest. inbakeren was hier destijds wel een hele goede oplossing om ons allebei (-maal) wat meer rust te geven. maar het vele drinken heeft er anderzijds denk ik ook wel voor gezorgd dat mijn productie goed genoeg op peil is gekomen. dus alleen maar op vaste tijden voeden zou ik je ook niet durven aanraden. maar misschien toch vast een soort 'ria-blom-ritme' in proberen te bouwen tussen de voedingen door?
pi_32329081
xanthe, wat leuk!
pi_32329131
Het ging al een tijdje mamamama en papapapa en nanananaa en dadadada , maar nu is het dus echt mama en bijna de hele dag door , zo lief
  woensdag 16 november 2005 @ 23:00:05 #116
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32329272
Wat knap van isis!

Jordy, onze teletubbie zwaait terug
Suzanna, Luuke wilde in het begin ook steeds drinken. Op een gegeven moment ben ik naar het CB gegaan om te vragen of ik daar iets aan kon doen. Zij adviseerden mij toen niet op elk verzoek in te gaan en echt om de 3 uur als richtlijn te gebruiken. Het kon weleens een half uurte eerder, maar niet standaard. Het duurde een paar dagen maar uiteindelijk werkte het wel. Het leek mij totaal onlogisch maar het was voor mij een enorme opluchting! Succes hoor!
pi_32329405
Suzanna ik heb Myrthe ook met tepelhoedjes gevoed, en ze viel steeds meer af. Het bleek dat ze door het tepelhoedje de melk in haar mond kreeg, maar er gelijk aan de onderkant weer uit haar mondje liet lopen. Ik was ook altijd kletsnat na het voeden. Daar moet je dus goed op letten bij het voeden met een hoedje, wellicht heeft het daar mee te maken. Het kan ook zijn dat door het hoedje de zuigbehoefte niet helemaal voldoende bevredigd wordt.
pi_32329524
lishe, die om de 3 uur tip kreeg ik ook, maar vervolgens viel anna toen af! dus daar durfde ik me toen niet meer aan te houden.

suzanna wat vervelend ook die pijn. hopelijk is 't snel weg en kun je alsnog zonder tepelhoedjes? of is dat geen logische optie.
pi_32329881
Ik las hier toevallig net een paar posts mee (kom hier vrijwel nooit meer).
Suzanna, misschien kun je op het www.borstvoedingsforum.nl meer tips krijgen?
Vergoed je verzekering een lactatiekundige? Die kan waarschijnlijk beter dan de huisarts beoordelen of het toch spruw kan zijn, en helpen om van de tepelhoedjes/vingervoeden af te komen. Is wel prettig als je die er al in een vroeg stadium bij zou kunnen halen.
Dat huilen na de voeding: kan het zijn dat Emma dan nog zuigbehoefte heeft maar juist geen honger meer, en dus begint te huilen omdat ze die melk die dan komt niet wil? (Dit omdat ze blijkbaar wel stil is als ze alleen je pink krijgt.) Dan zou je blokvoeden kunnen proberen: voeden L+R, komt ze binnen 3 uur weer dan geef je de laatste borst opnieuw (want daar zit 'minder' melk in, en vetter dus verzadigender), 3 uur later voeding R+L. Huilen en krampjes kunnen ook door teveel melk komen (cq teveel voormelk in verhouding; voormelk bevat relatief veel lactose en rel. weinig vet; verzadigt minder en kan dan krampjes veroorzaken). En huilen/luchthappen kan natuurlijk zelf ook nog voor krampjes zorgen. Zuigen/sabbelen helpt juist weer wel tegen pijn door krampjes, niet zo gek dan dus dat ze dat wil.
Vervelend.. Sterkte en succes!

[ Bericht 4% gewijzigd door poemojn op 16-11-2005 23:26:41 ]
pi_32330301
Poemojn, ik herken je verhaal wel, daar had ik me bij Noa wat meer in verdiept (nu zit ik natuurlijk in de kraamtijd dus weinig op internet). Het klinkt logisch, en het blokvoeden pas ik eigenlijk nu ook al toe.
Emma ligt nu trouwens te slapen, maar ik weet niet voor hoelang. Waarschijnlijk heeft ze ook een vieze broek...maar kan het niet over m'n hart verkrijgen haar nu te verschonen terwijl ze eindelijk slaapt.
We moesten haar al een aantal keer verschonen binnen een uur omdat ze constant poepte.
Waarschijnlijk is het toch krampjes ivm wennen aan de melk (die is nu aan het overgaan in 'normale' melk ipv colostrum).

Een lactatiekundige is vanochtend langsgeweest, en zij raadde me het voeden met tepelhoedjes aan. Het kolven is meer een tussenoplossing geweest omdat het zo vermoeiend is, om mijn tepels wat rust te gunnen. Het lijkt dat het wel geholpen heeft om het voeden iets minder pijnlijk te maken. Nu is het alleen een oplossing als het voeden écht niet gaat.

Emma ligt eindelijk te slapen dus ik probeer ook wat rust te pakken!! (afgelopen nacht heb ik misschien drie uur geslapen, ruim genomen...)

Bedankt allemaal voor de tips en adviezen, heb even geen tijd om overal op in te gaan maar het helpt me zeker te weten!!! Bedankt
pi_32330588
Ouch Suzanna dat lijkt me heel pijnlijk kloven in je tepels. Ik hoop dat het een beetje goed blijft gaan met die tepelhoedjes. Ik vond ze erg onhandig in het begin. Ik heb ze dan ook nooit lang gebruikt maar het geeft wel een beetje rust zo.

Mijn kleine meisje is ziek Ze is verkouden en haar oogjes zijn weer behoorlijk ontstoken. We zijn vanmiddag naar de dokter geweest en nu heeft ze druppeltjes gekregen voor haar oogjes. Weet iemand nog tips voor haar keelpijn, want ze loopt helemaal paars aan als ze die slijm in haar keeltje wil wegslikken/hoesten. Ik heb al speciale kindereucalyptus druppeltjes op een doekje gedaan afgewisseld met ui naast haar. Matrasje wat opgehoogt. Stomen in de badkamer.
pi_32335406
Lewis heb je al een neusspray in huis? Dat helpt erg goed tegen al het slijm.
En voor haar keelpijn misschien wat ijs (bijv. gemaakt van diksap). Sterkte!
pi_32336230
de fysio is gister geweest en het is geen kiss.
amber is heel mooi symetrisch en ze is motorisch helemaal goed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 17 november 2005 @ 10:16:10 #124
105888 renzell
pi_32336534
Och Chantelleke toch, beterschap kindje.

Annaatje held, dit mag je best volhouden zo, vinden je ouders vast niet erg.

Emma; ook een lief klein zoentje voor jou.

Jordy!

En Lishe; wat lief, een poppenmoedertje.

En Vicky; moeilijk is dat toch he, als je kleine kindje zo moet huilen. Sterkte hoor.
  donderdag 17 november 2005 @ 11:26:42 #125
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32338179
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:37 schreef bixister het volgende:

wie was er ook alweer aan 't proberen om de late voeding af te bouwen, was jij dat martineke? lukt dat al een beetje? wij geven dus nog altijd 'gewoon' toe, en ik hoop dat het vanzelf een keer ophoudt.
dat was ik ja, ik kan t gewoon niet over mijn hart verkrijgen om mijn mannetje geen fles te geven snachts als hij wakker word hij is zo schattig dan hij staat in zn bedje mama te roepen, dan kom ik met de fles aan, leg hem neer, geef hem de fles, die 2 handjes om die fles heen die oogjes half dicht en lekker zn fles opdrinken, en als de fles op is draait hij op zn zij stopt zn duim in zn mond en gaat slapen kan t gewoon niet over me hart verkrijgen om hem dan te laten huilen.
ik denk nu ook maar, t houd vanzelf wel een keer op.
pi_32338493
Vicky, ik zou je toch willen aanraden om eens naar een osteopaat te gaan. Fysio's kijken heel anders naar een menselijk lichaam dan een osteopaat. Ik heb al 7 jaar een whiplash en ben bij ettelijke fysio's geweest, die allemaal braaf mijn nek behandelden. Toen ik bij de osteopaat kwam bleek dat door het ongeluk mijn bekken scheef is gaan staan, met 1 beweging was dat weer recht ! Nooit had er iemand verder gekeken dan mijn nek. Helaas was door alle pijn mijn rug ook helemaal krom gaan staan en dat duurde wel wat langer voor het weer recht was. Als ik eerder naar een osteopaat was geweest had ik waarschijnlijk veel sneller veel minder pijn gehad.

Kijk ook eens naar craneo-sacraal therapie, dat helpt ook heel erg goed bij kindjes die veel huilen. Door de bevalling is er dan veel druk op het hersenvocht gekomen waardoor ze veel hoofdpijn en nekpijn hebben, zij kunnen dat weer opheffen. Mijn osteopaat doet allebei dus dat was twee vliegen in 1 klap Ik weet niet waar je woont maar als dat in de buurt van Almere is kan ik je zijn naam geven.

Fijn dat het in ieder geval geen KISS is, maar een huilend kindje is slopend, zowel voor jou, je huwelijk/relatie als voor het kindje zelf. Huilen/pijn kost heel veel energie, en die kan ze nu niet gebruiken om te groeien en zich te ontwikkelen. Ik heb gewoon teveel successtories gehoord van kindjes die met 1 of 2 behandelingen van een osteopaat een compleet ander kind werden, daarom kan ik m'n mond niet houden nu In ieder geval veel sterkte ermee !
pi_32338545
Kusje voor Chantel, 't is niets he Lewis, als die ukkies ziek zijn Tips heb ik niet echt voor je, hier werkt de neusspray erg goed, ze vind het wel heel vervelend maar het maakt het echt los allemaal en dan is ze duidelijk opgelucht. Maar gelukkig is Myrthe nog maar 2x ziek geweest.
pi_32355224
Suzanna nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van Emma! Ik heb het helemaal gemist
Sara
Merel
Ukje
pi_32360464
Humm nee ik heb geen neusspray. Morgen maar eens naar de drogist want ze heeft toch wel het meeste last nu van haar neus en keeltje. Haar oogjes zijn ook ontzettend ontstoken weer door die verkoudheid. En ze drinkt ook slecht als gevolg van. Maar goed, hopen maar dat het morgen wat beter gaat met haar.
pi_32364574
Oeh ik ben zo verliefd op m'n meissie ... Ze kletst zo lekker en gaat al helemaal spelen met speeltjes (knuffels, rammelaars enz paken en in d'r mondje stoppen ). Soms ziet ze in ene haar handje en kijkt ze er rustig 5 minuten naar, zo lief!
Het afbouwen van de comfort naar de gewone voeding gaat ook super, geen krampen en ze lijkt inderdaad iets meer verzadigt.
Sara
Merel
Ukje
pi_32371853
He wat lekker Fuente dat die voeding zo goed gaat. En ik was ook opslag verliefd op Sara, dus dat is niet zo gek Ik zie nog steeds die foto voor me dat zo opgekruld ligt. Echt mooi

Chantel heeft een longontsteking en een fikse oogontsteking De koorts ging alleen maar omhoog en het leek maar niet beter te gaan, dus vanmorgen naar de dokter voor een spoedafspraak. En ik ben blij dat ik geweest ben, want inmiddels hebben we antibiotica voor haar oogjes en antibiotica voor haar longontsteking. Het enige wat ze doet is slapen, huilen en drinken. Gelukkig drinkt ze vrij redelijk op het moment. Hopelijk slaat die medicatie snel aan en knapt ze weer wat op.
pi_32371986
Chantel toch lieffie, dat is schrikken ! Gelukkig was mama er snel bij !! Sterkte Lewis, zieke kindjes zijn NIET LEUK
pi_32372012
Fuente wat leuk he de leeftijd dat ze wat meer gaan bewegen en ontdekken. Fijn dat het goed gaat met de voeding !
  Jubileum moderator vrijdag 18 november 2005 @ 19:40:53 #134
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_32381577
Agossie arme Chantel! Hele dikke kus voor haar Lewis

Hoe is het in huize Digger en EW?
Kady lekker in haar eigen bedje?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_32385131
arme arme chantel! snel beterschap gewenst!
pi_32393017
Wij zijn gister bij het CB geweest. Amber lag op de weegschaal en dacht.. goh, laat ik eens lekekr gaan plassen. Gevolg.. ze was helemaal zeiknat...
Ze weegt bij het CB nu 3600 gram, is 52 cm en haar hoofdomtrek 37,5.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 19 november 2005 @ 14:04:37 #137
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_32398260
Kady is lekker thuis

Het gaat over het algemeen hartstikke goed, alleen drinkt ze nu wat minder dan dat ze in het ziekenuis deed. Zal ook wel door de overgang van ziekenhuis naar huis komen of door de overgang van prematurenvoeding naar gewone voeding. We houden het in de gaten.

Ze houdt zich goed op temperatuur en slaapt lekker in haar eigen bedje
En Glenn vindt het allemaal best. Af en toe komt-ie ff kijken bij Geedie geeft haar een kusje in de lucht en gaat weer verder spelen/dreinen.

Maar eh...best wel druk met 2 kleintjes. En dan is Robert er ook nog gewoon

Chantel, beterschap meisje
  zaterdag 19 november 2005 @ 14:29:05 #138
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_32398743
E.W en Digger genieten, top dat ze thuis is

Amber heeft de pis aan het CB Vicky
  zaterdag 19 november 2005 @ 16:01:54 #139
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32400274
wat fijn dat Kady thuis is en wat lief kusjes in de lucht voor Geedy

Maxim heeft al 2 nachten doorgeslapen ff fijn hoor, konden wij ook weer normaal doorslapen.
nu hopen dat hij dat vasthoud zo

Chantel beterschap

Amber gekkie, indd pis aan het cb
  zaterdag 19 november 2005 @ 19:50:07 #140
133767 Libel
pi_32406231
Wat fijn dat Kady het zo goed doet!!

Martineke, geweldig dat Maxim doorslaapt nu! Kunnen jullie inderdaad ook ff bijtanken!
Hier is het net andersom. Aiken heeft eigenlijk maanden goed geslapen. Telkens tot acht uur 's morgens. Omdat ik nog niet ga werken vond ik dat wel heerlijk. Maar nu is hij al een goede week veel vroeger wakker. Als hij zes uur haalt is het laat
Ik probeer het dan wat te rekken met zijn fopspeen, maar die heeft hij eigenlijk nog nooit echt gewild, met als gevolg dat hij die na twee minuten uitspuwt.
Hij krijgt nochtans een groter flesje 's morgens en 's avonds dus écht honger kan ie toch niet hebben. Hoewel hij altijd en op elk moment kan eten

We zijn hier ondertussen gestart met fruitpap en dat gaat wel heel goed. Hij heeft alleen nog maar banaan geproefd, maar dat vindt hij super!
  zaterdag 19 november 2005 @ 20:04:56 #141
105888 renzell
pi_32406665
Julius wordt echt een jongetje! Het is zo lief!!! 6 tandjes, dikke dikke rode appelwangetjes, ineens ook veel meer haar en vooral is ie gewoon zo verschrikkelijk levendig en alert. Ik sta echt versteld. Hij heeft echt weer een flinke sprong gemaakt. giechelen als een meisje doet ie als ie iets grappig vindt en gillen als een varken dat geslacht wordt als hem iets niet zindt of als ie aandacht wil. Laatst waren we hier met 5 man aan het eten en Juul zat erbij met zijn soepstengeltje in de hand. Hij vond het zo leuk, dat ik bijna uit elkaar knalde van enthousiasme; gillen , trappelen, gek doen, echt te gek om te zien. Ik ben echt heel, heel verliefd op dit kleine jongetje dat mijn zoontje is!!!

Maxim; goed jongen, lekker slapen jij!

Kady!!!

Libel; lastig joh, dat Aiken zo vroeg wakker is ineens. Hoop dat ie snel weer lekker doorslaapt.
  zaterdag 19 november 2005 @ 21:49:29 #142
61800 Rottdog
pi_32410151
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 20:04 schreef renzell het volgende:
Julius wordt echt een jongetje!
Hoezo had hij eerst andere plannen
pi_32412400
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 09:59 schreef Vicky het volgende:
Wij zijn gister bij het CB geweest. Amber lag op de weegschaal en dacht.. goh, laat ik eens lekekr gaan plassen. Gevolg.. ze was helemaal zeiknat...
Ze weegt bij het CB nu 3600 gram, is 52 cm en haar hoofdomtrek 37,5.
Wat een beer van een meid heb ik dan!! anderhalve week geleden woog Emma 4420 gram en gister was ze zo'n 58 cm (gemeten langs een speelslang met cm-aanduiding). Ze heeft de romper die we als eerste voor 'Onsje' hebben gekocht één keer aangehad, nu is hij te klein

Nog wat voor de meiden die (weer) thuis zijn
pi_32421863
tjongejongejonge wat een K*T nacht!!

het begon eigenlijk gistermiddag al. Amber had haar flesje gehad en we gingen lekker naar buiten toe om te wandelen. In de wagen viel ze in slaap. Toen we thuiskwamen sliep ze nog steeds lekker, deed haar jasje uit en ze bleef slapen... maar helaas na een minuut of 10 begon ze te krijsen... Om 5 uur maar weer een flesje gemaakt. Die dronk ze niet helemaal op want ze was in slaap gevallen. Om 21. 30 werd ze weer wakker, weer flesje gegeven en daarna sliep ze van 23.30 tot 2.00 uur. Weer een flesje, daarna haar bedje weer in en toen begon de ellende.. Steeds de speen kwijt, piepen, huilen en het hield maar niet op. Ze heeft van 4.20 toto 5.15 geslapen en was toen wederom weer klaarwakker. Ze krijsde het uit en ze lag te kronkelen als een worm aan een haak.. buikpijn.. Ze lag maar te persen maar er kwam maar niets. Thermometer erin gedaan en toen kwam er een lading uit. Mevrouw was gelijk gezellig na de ontlading... Hebben haar toen in badje gedaan, flesje gegeven en ze sliep van 6.45 - 8.40. Toen werd ze weer krijsend wakker. Weer flesje en ze sliep van 9.30 - 11.00 uur maar niet in haar bedje, ze wilde alleen maar bij mij liggen.
Weer krijsen en kronkelen, weer thermometer erin en ja hoor weer een hele lading ontlasting. Ze krijgt het er niet uit als ze zelf ligt te persen.. Ze laat ontzettend veel windjes...

Nu ligt ze weer in haar bedje maar slapen ho maar.. Ben doodop...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 november 2005 @ 14:49:50 #145
62233 Jelief
ikke lief!
pi_32425294
hè wat vervelend Vicky, Wat kun je je dan machteloos voelen hè? Emma ha vanacht ook wat last van krampjes, lang niet zo veel als Amber volgens mij maar erg genoeg dat ik met haar mee zat te huilen. Sterkte meis!
  zondag 20 november 2005 @ 16:57:26 #146
61800 Rottdog
pi_32428690
Vicky als je flesvoeding geeft zou ik het aanleggen met iets meer water, moest ook altijd "purken" wat niet leuk is voor jou en je kind, sterkte ermee.
  zondag 20 november 2005 @ 19:46:20 #147
105888 renzell
pi_32433330
Vicky, wat klote zeg. Sterkte ermee!
pi_32434006
Och arme Chantel! Hoe isset nu met je? Helpen de medicijnen al een beetje?

Kady, wat fijn dat je thuis bent! Ben je al een beetje gewend inmiddels?

Maxim, volhouden dat doorslapen he!

Renzell, lijkt me zo leuk he, als ze ineens zoveel gaan doen Geniet er maar lekker van .

Jelief, uit de kleertjes groeien gaat in het begin heel erg snel Sara woog 4220 gram bij de geboorte, heeft een maandje in 56 gezeten en ineens knalde ze overal uit Heel bizar

Vicky, veel sterkte met je meisje. Wat er gezegd werd, soms wil extra water wel eens helpen...Hopelijk werkt het voor Amber!

Hier gaat het ook even niet zo lekker, Sara is ziekjes. Ze heeft rode wangetjes, kwijlt enorm veel, geen koorts (lijken toch tandjes, ze zit ook telkens met alles in haar mond). Maar daarnaast is ze ook enorm verkouden, helemaal vol .... We hebben neusspray gehaald, helpt wel erg goed! (vindt ze ook niet erg) en we stomen met haar 's avonds in de badkamer (douche aan, met z'n allen in de badkamer in de stoom).Ze is jengelig en heeft waterige oogjes enz enz.
Erg zielig, ze slaapt er ook veel van, maar ze heeft totaal geen verhoging, zit gewoon rond de 36,8.
Iemand nog meer tips?
Sara
Merel
Ukje
pi_32436707
ui onder 't bed, hoofdeind van 't bedje een beetje omhoog door bijv. boeken onder de poten te leggen? beterschap voor sara!

vicky, hopelijk gaan jullie een betere nacht tegemoet.
  zondag 20 november 2005 @ 22:13:00 #150
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32437767
Hier zijn we dan eindelijk in de tijgerfase Baby lijkt nog het meest op een gehandicapte walrus als ie zich voortbeweegt . Morgen maar ff filmen .

Fuente, klinkt als tandjes hoor! Ik heb het bij Freek nooit gebruikt (want die had nooit echt last van zijn tanden) maar dentinox is hier voor Baby toch wel een uitkomst hoor!
pi_32438677
goedzo Beeb!!!
pi_32439759
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:11 schreef Fuente het volgende:

Hier gaat het ook even niet zo lekker, Sara is ziekjes. Ze heeft rode wangetjes, kwijlt enorm veel, geen koorts (lijken toch tandjes, ze zit ook telkens met alles in haar mond). Maar daarnaast is ze ook enorm verkouden, helemaal vol .... We hebben neusspray gehaald, helpt wel erg goed! (vindt ze ook niet erg) en we stomen met haar 's avonds in de badkamer (douche aan, met z'n allen in de badkamer in de stoom).Ze is jengelig en heeft waterige oogjes enz enz.
Erg zielig, ze slaapt er ook veel van, maar ze heeft totaal geen verhoging, zit gewoon rond de 36,8.
Iemand nog meer tips?
Hoort dat kwijlen en die handjes niet gewoon bij de leeftijd? Hier hadden we dat namelijk een paar weken geleden ook (en nog steeds af en toe)

Ze was ook een paar weken geleden verkouden, idd otrivin neusspray gehaald en ik had een opgerolde handdoek onder haar matrasje gelegd zodat haar hoofdje iets hoger lag. Ze sliep ook meer dan normaal en heeft maar 1 middagje koorts gehad...
Ik was eventjes met haar naar de dokter geweest om naar haar longetjes te laten luisteren (ze maakte nogal veel herrie met ademen) maar die waren schoon, het slijm zat puur bovenin haar keel. Maar volgens de dokter was er verder niets aan te doen behalve uitzieken....

Beterschap Sara
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_32441005
Chantel gaat al weer wat beter. Ze was vandaag erg alert en lang wakker en ze lacht weer. Haar hoge gilstem werkte nog niet gelukkig Soms zet ze het dus op een gillen en dat gaat echt dwars door je trommelvliezen heen Haar oogje schiet niet echt op helaas. Maar goed het zit goed los bij haar en de slijm komt er ook aardig uit.
  maandag 21 november 2005 @ 09:23:33 #154
133767 Libel
pi_32445785
Fuente, ik denk, zoals Igraine zegt, dat dat kwijlen enzo gewoon bij de leeftijd hoort hoor. Sara is toch nog erg jong om al tandjes te krijgen. Maar het kan natuurlijk altijd hè.

Hier nog steeds geen verbetering in Aiken zijn ochtenduur. Gisteren was het 6.05 en vandaag zelfs 5.47. Pffft, ik zal 's avonds ook maar wat vroeger m'n bedje induiken zeker.
  maandag 21 november 2005 @ 09:25:11 #155
133767 Libel
pi_32445809
Vergeet ik nog te zeggen:

Wat fijn dat het met Chantel beter gaat Lewis! Het lijkt me helemaal niks om met zo'n ziek kindje te zitten.
  maandag 21 november 2005 @ 09:35:58 #156
105888 renzell
pi_32445966
HIHAAAAA, hulde aan alle kleine tijgers!!!

Chantel; fijn dat je al een beetje beter bent!

Sara beterschap.

En Libel; ik hoop op een spoedige verbetering van de nachtrust aldaar.

Hier gaat het juist steeds iets beter 's ochtends. Ik had sowieso al niet te klagen, maar Juul zit nu (na die verdomde wintertijd) eindelijk weer netjes op 08.30uur. Althans... vanochtend tenminste. maar de laatste tijd ging het al langzaam van 07.30 naar 08.00uur, dus er zit duidelijk een stijgende lijn in. Ik weet dat ik echt NIETS te zeiken heb op dit gebied, maar die 08.30 uur die het ooit was en nu hopelijk weer is, vind ik toch wel errug relaxed....
daar staat overigens tegenover dat Juul de laatste tijd 's avonds erg veel wakker is, hij gaat vaak echt pas om tien uur slapen ofzo...
  maandag 21 november 2005 @ 11:02:34 #157
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32447573
doorslapen doen we nog niet helemaal hier maarrrrrr om half 6 wakker worden en dan ff lekker flesje wegwerken en gelijk weer verder slapen tot 8 uur ong, is ook niet verkeerd toch?

Aiken does lekker langer slapen jij hier gaan wij tegenwwordig ook al rond half 11 naar bed, 11 uur licht uit en slapen. moet zeggen dat dat al een stuk beter gaat dan een uur of 12 naar bed
  maandag 21 november 2005 @ 11:14:22 #158
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32447834
Brrr, ik heb het zo druk gehad dat ik helemaal niet bijgelezen ben hier. Mijn excuses!
Hier gaat alles goed, behalve die nare luieruitslag die maar niet weg gaat. Vanochtend al een overbezorgde moeder bij de dokter gezeten. Maar Hah, ik ben weer gerustgesteld en ga nu smeren met een ander cremepje... We zullen zien. Als in ieder geval de jeuk maar weggaat want Luuke heeft heel het weekend zitten krabben.
En nu ga ik als de donder 's lezen hoe het met de rest is!
pi_32447873
Hier al drie nachten goed geslapen Dankzij de tips van Jdee (het boek is nog onderweg ) Eerste nacht van 23.30 tot 7.30, flesje, slapen van 8.30 tot 10.00. Tweede nacht van 21.30 tot 2.00, speentje, weer doorslapen van 2.00 tot 7.45, flesje, slapen van 8.30 tot 10.00. En vannacht geslapen van 23.30 tot 7.45, flesje, doorgeslapen van 8.15 tot 10.00 ! Ik kom helemaal bij, heerlijk. Normaal gesproken kwam ze 4 -5 keer per nacht. Meestal wel op te lossen met het geven van de speen maar soms ook niet en dan namen we d'r maar bij ons in bed, dat was de enige manier om d'r weer in slaap te krijgen. Ik vraag me ook wel af of ze het niet gewoon koud had, nu ik d'r veeeeeel warmer aankleed slaapt ze ook veel beter. Maar dat is gelijkertijd begonnen met de tips van Jdee dus wat de truc nou gedaan heeft weet ik niet. Na het flesje ligt ze meestal wel bij ons in bed voor d'r 2e slaapje, kan mama ook lekker doordoezelen. Maar vanochtend heb ik d'r toch weer terug gelegd in dr eigen bedje en dat ging ook prima

's avonds is ze dus wel heel lang op, normale bedtijd is 9 uur - half 10 voor haar maar deze week al 2x een klaarwakker meisje gehad tot half 12. Dus daar werken we nog aan
pi_32447909
Vervelend Lishe die luieruitslag. Kunnen ze zoveel last van hebben he. Bij Myrthe hielp vorige week uiteindelijk de gewone vaseline nog het beste. De zinkzalf van Zwitsal werd het veel erger van, leek wel of ze d'r allergisch voor was.
  maandag 21 november 2005 @ 13:35:38 #161
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32451264
Sara en Chantel beterschap. Ontzettend zielig zeg!

Arme Luuke met de luieruitslag, hopelijk gaat het snel wat beter.

Hier gaat alles goed. We zijn lekker een (lang) weekendje weg geweest met mijn ouders enzus. heerlijk! En Noah heeft er ook van genoten. Lekker gewandeld door de hoge Veluwe, heerlijk gezwommen (was alweer een tijd geleden en Noah vond het helemaal geweldig!) en natuurlijk lekker veel aandacht en verwend Hij heeft ook 2 keer z'n schoen mogen zetten. Hij snapte er geen fluit van natuurlijk maar was wel blij met zn speelgoed!
©Dumbo
pi_32451559
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:11 schreef Fuente het volgende:
Jelief, uit de kleertjes groeien gaat in het begin heel erg snel Sara woog 4220 gram bij de geboorte, heeft een maandje in 56 gezeten en ineens knalde ze overal uit Heel bizar
hey Emma woog ook 4220 bij geboorte! Ik heb vanmorgen met haar op de weegschaal gestaan- en zonder. Ze weegt ongeveer 5 kilo! Verder gaat het nog steeds goed. Gisteravond heb ik haar om 12 uur wakker gemaakt voor een voeding, daarna kwam ze pas weer om 5 uur en daarna om 8 uur. Vanavond weer op die manier, want het is wel heel lekker als ik er maar een keer op een nacht uit hoef!
pi_32458470
Amber heeft afgelopen nacht 2x 3 uurtjes geslapen.
Zijn gister wederom bij de dokter geweest omdat ze maar net kan poepen. Die zei dat we het maar met een halve zetpil moesten proberen omdat de parafine de ontlasting zachter maakt...
Vanmorgen had ze een hele luier vol.

Heb de afspraak in het zh. verplaatst naar a.s. woensdag. We zitten er allebei geestelijk, lichamelijk en emotioneel helemaal doorheen. Gelukkig kon me moeder vanmiddag even oppassen waardoor we even 2 uurtjes konden slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 21 november 2005 @ 22:30:25 #164
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32465356
Och Vicky toch, wat naar dat jullie er zo doorheen zitten. Fijn dat oma er voor jullie is, zodat je af en toe wat bij kan komen. Kop op, na een zware start kun je straks vast heel hard genieten!! En ook nu zullen jullie wel heel veel van Amber genieten maar het zou zo fijn zijn als het echt eens even helemaal goed gaat. Succes hoor!
En Myrthe die iets beter slaapt. Gelukkig, het kan zo slopend zijn!
En Tex, ik word wel jaloers van jullie weekendje weg! Ik zag vanmiddag het filmpje van Robbie, Noah, Williams, wat is het toch een heerlijk ding!!
  maandag 21 november 2005 @ 22:48:24 #165
20672 muisje26
pi_32465866
Oh vick wat rot voor jullie zeg............had wel gehoopt dat het nu wel weer wat beter zou gaan met Amber................
pi_32472075
Leah, thnx voor de tip, de dentinox staat klaar hiero

Igraine, ik denk dat dat kwijlen er inderdaad gewoon bijhoort hoor. Maar ze heeft onderin wel een puntje zitten en rechtsboven dikke bobbels, maar ik hoorde laatst ook dat het dan nog heel lang kan duren voor ze doorkomen...

Voor de rest iedereen bedankt voor de beterschapswensen voor Saartje. Het gaat al iets beter inmiddels. Ze zit nog wel erg vol, maar is wel weer vrolijk. Geen verhoging maar nog wel steeds knalrode wangetjes Ze had gisteravond ook ineens een dunne poepbroek terwijl ze normaal gesproken eens per dag 's ochtends poept. Maar ze lijkt er verder weinig last meer van te hebben, mijn knuffelkippie

Lishe, wat vervelend van die luieruitslag, helpt de nieuwe zalf een beetje?

Lewis,fijn dat het weer wat beter gaat met Chantel, hopelijk is ze er snel bovenop!

Ladybos, wat fijn dat Myrthe nu beter gaat slapen joh! Ook fijn voor jou Kunnen jullie ook wat meer slaap pakken.

Tex, klinkt heerlijk! Leuk dat jullie zo'n gaaf weekend gehad hebben .

Jelief, klinkt goed! Ze krijgt dat slapen wel goed onder de knie . Sara sliep heel snel door, in het begin was het rommelen, dat duur de zo'n 3 weken. Ze sliep gewoon niet.We zijj haar toen gaan inbakeren en ineens had ze het door, werd ze maar 1 keer wakker in de nacht. Toen ging ze ineens doorslapen, tot 7 uur, 8 uur, moest ik d'r gewoon wakkermaken . En nu slaapt ze 'al' van 19:30 tot 7 uur (ze dronk de flesd van 23:00 gewoon niet meer). Gaat perfect! Morgen moeten we weer wegen, ben heel benieuwd .

Vicky, wat rot ..... Ik hoop voor je dat dit poepprobleem snel over is..en dat jullie je snel betervoelen...*knuf*
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 22 november 2005 @ 10:27:08 #167
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_32474218
He getsie Vicky. Ik hoop dat het binnenkort allemaal wat relaxter gaat bij jullie hoor.

Kady heeft in het ziekenhuis enorme moeite met poepen gehad en heeft daarvoor een paar dagen een laxeerdrankje gehad. Dat hielp erg goed. Sinds ze van de prematuren voeding af is gaat het ook allemaal een stuk beter.

Wat we hier al lang wisten: Kady houdt er haar eigen tijdsschema op na. Wat nou om de 3 uur eten? Wat nou elke nacht wel of niet doorslapen. Ik wil het gewoon iedere keer anders...

Alle schema's het huis uitgemikt. Kady bepaalt
pi_32478295
Vicky Het valt ook niet echt mee he zo. Dikke

Wat fijn dat het weer wat beter gaat met Sara, Fuente

Chantel is bijna weer de oude. Ze heeft wel wat babyspek verloren Maar heeft gelukkig nog genoeg zitten om lekker in te bijten
pi_32492601
even kort een CB-updateje van Anna: ze weegt nu 9.3 kilo en is 72.5cm lang. verder stal ze de show met 'r staan en zitten en kruipen en goede humeur.

[ Bericht 16% gewijzigd door bixister op 24-11-2005 20:41:37 ]
  woensdag 23 november 2005 @ 07:30:20 #170
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32499434
Vicky en Michel, heel veel sterkte. Het is ook niet makkelijk voor jullie en voor Amber; van het ene probleem naar het andere. Ik hoop dat het snel allemaal wat makkelijker gaat bij jullie.

Jelief, fijn dat alles zo vlotjes verloopt met Emma

Met Robin gaat het goed! We zijn wel even aan het rotzooien met de voeding. Hij zat nog op 7 voedingen per dag en liet regelmatig wat staan, ik wist niet dat het ook wat minder mocht
Nu krijgt hij 130 cc + 10 cc water (heeft al een tijdje keutelprobleempjes) en komt hij om de 4 uur ongeveer. Een echt schema volgen we verder niet. Het ligt er een beetje aan hoe hij het 's nachts doet. Vooralsnog komt hij 's nachts 1x voor zijn voeding. En afgelopen nacht ook 2x voor z'n speen, ik hoop niet dat dat een gewoonte wordt
Met slapen gaat het ook een stuk beter. Hij lag eerst overdag altijd in de box, maar was erg veel wakker en wat huilerig. Nu leg ik 'm zodra hij aan het gapen is gewoon lekker in bed en dat werkt prima! Mede doordat we een knuffeltje over z'n ogen leggen (i.p.v. mijn hand) is hij een stuk rustiger dan
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_32499549
EW, heerlijk dat het zo goed gaat met Kady, en een regelmaat komt er dan vanzelf wel .

Lewis, dat babyspek komt er vast wel weer bij toch Fijn dat ze weer de oude is!

Bix, Anna groeit goed zo te zien

Wennie, Dat knuffeltje over de oogjes hoor je wel vaker, schijnt inderdaad goed te helpen. Fijn dat het zo lekker gaat joh

Sara is helaas ineens weer iets ziekiger, vanmorgen flinke rode wangen echt heel rood ) maar ze heeft absoluut geen verhoging. Wel weer helemaal vol snot en de fles ging dan ook best moeizaam.
Nou moet ik strax naar het CB voor o.a. een prik, is dat nou wel verstandig? Ze heeft iig geen koorts. Ze is ook wel redelijk vrolijk, maar ziet er gewoon zo ziekjes uit ?
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 23 november 2005 @ 08:18:13 #172
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32499675
Fuente, wat zielig, een snotverkouden meisje Wat ik heb gelezen (want ja, ervaring heb ik nog niet ) beoordelen ze bij het CB of Sara dan wel of niet de prik mag krijgen.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_32500811
ben even wat vrolijker als eerder deze week. Michel had het maandagavond helemaal gehad en heeft 's avonds de kinderarts gebeld, we mochten gister gelijk langskomen. Maandagnacht was weer een rampennacht met slapen. De kinderarts heeft lactulosesiroop voorgeschreven om Amber te laten poepen en het helpt!!!!

Gistermiddag gelijk een volle luier. Ze heeft gistermddag wel behoorlijk gehuild maar dat ws. toch omdat ze honger had. Gisteravond haar in haar bedje gelegd om 19.50, af en toe een piepje tussendoor maar geen huiltje, om 22.45 wilde ik haar een flesje geven maar mevrouw lag nog helemaal in coma.. om 1.20 !!!! kwam ze pas. Flesje gegeven, ff geknuffeld, ingebakerd en toen weer bedje in. Toen heeft ze geslapen tot ongeveer 5 uur. Wederom flesje, maar toen wilde ze niet meer slapen. Heeft ze bij lekker bij Michel gezeten en daar nog wat liggen tukken. Net weer flesje gegeven, knuffeltje, ingebakerd en mevrouw ligt weer heerlijk te pitten.

Ze krijgt nu 100cc met 2 schepjes Nutriton. MOeten de Nutriton wel gewoon blijven gebruiken anders houdt ze de voeding niet binnen.

Maar ze heeft ondertussen al 2x heel erg veel gepoept dus dat gaat de goede kant op.

Gister wel weer een flinke migraine gehad, allemaal van de spanningen van afgelopen dagen. Gelukkig was ik op tijd met mijn medicijntje innemen dus het valt allemaal wel mee. Heb niet zo'n onwijze koppijn als normaal.

Mijn moeder komt vanmiddag weer oppassen zodat wij ff kunnen slapen en ook even wat in het huishouden enzo kunnen doen want het huis ziet er echt niet uit. Vrijdag komt me schoonmoeder om 8.30 uur en die blijft dan de hele dag. Kunnen we ook weer ff slapen, het huishouden doen, boodschapjes doen en ff samen naar buiten ofzo.. Michel heeft zich ook ziekgemeld deze week, die trok het niet meer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 23 november 2005 @ 09:58:21 #174
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_32500992
Vicky, wat rot dat Amber jullie zo wakker houdt 's nachts. Kai heeft ook zo vreselijk lopen spoken toen hij nog zo klein was, maar dat is gelukkig nu voorbij. Hou vol!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 23 november 2005 @ 10:34:21 #175
133767 Libel
pi_32501788
Fuente, voelen de rode wangetjes van Sara ook ruw aan? Als dat zo is zou het kunnen dat de temperatuur van haar kamertje te laag is. Dat het daar dus te koud is. Ik schrijf dit maar omdat dat bij ons zo was. Aiken had altijd knalrode wangen maar geen verhoging. Ik dacht toen aan tandjes maar volgens de dokter van 'kind en gezin' was dit nog veel te vroeg (ze heeft het wel nagekeken). Toen we bij mijn schoonmoeder op bezoek gingen vertelde zij ons dat ze dacht aan de temperatuur van zijn kamertje en inderdaad, we hebben het gelijk wat warmer gemaakt op zijn kamertje en nu is het veel beter!
Hij heeft toen trouwens wel zijn prik gehad omdat hij dus geen koorts had en geen ziekteverschijnselen had.
pi_32502136
de slaapkamer is niet gauw te koud hoor. het is juist heel slecht om op de slaapkamer de verwarming aan te zetten, is mij altijd verteld. wij zetten zelfs het raam daar altijd een stukje open, zodat ze genoeg frisse lucht heeft.

vicky, fijn dat 't beter gaat, zowel met poepen als met slapen! en ook goed dat je wat hulptroepen hebt ingeschakeld.
  woensdag 23 november 2005 @ 11:03:08 #177
133767 Libel
pi_32502353
Ja, natuurlijk mag het niet te warm zijn op de slaapkamer en de verwarming moet je ook niet altijd op laten staan. Gewoon zorgen dat het rond de 18-20 graden is.
Wij zetten hier ook het raam open voor verluchting hoor!
Maar de kamer was hier rond de 15-16 graden en dat was dus te koud.
  woensdag 23 november 2005 @ 14:50:27 #178
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_32508055
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:49 schreef Vicky het volgende:
De kinderarts heeft lactulosesiroop voorgeschreven om Amber te laten poepen en het helpt!!!!
Goed zo!! Deed voor Kady ook wonderen, al heeft ze somige dagen nog best veel moeite hoor.

Kady wordt ook al een echt vreetzakje, ik ben vannacht maar begonnen met flessen van 100 ml want na een fles van 70 ml lag ze nog steeds te gillen van de honger. Kijken of ze rustiger is bij 6x100 ipv 7x70.

Op aanraden van de artsen nog niet met Kady naar buiten geweest. Maandag moeten we voor het eerst op controle bij de kinderarts. Daar krijgt ze haar 2e prikje dat haar bescherming moet geven tegen het RS virus. Ze krijgt zo'n prikje 1x per maand zo lang er de R in de maand zit. Mijn meisje is al zo vaak geprikt enzo maar ik krijg nu al de zenuwen. Dinsdag krijgt ze ook nog een heel vervelende test bij de oogarts....moet er eerst gedruppeld worden terwijl haar oogjes moeten worden opengehouden
  woensdag 23 november 2005 @ 15:54:20 #179
105888 renzell
pi_32509887
Stiekemurd; is er morgen niet een klein meisje dat 1 jaar wordt?
pi_32516298
Jupz
Tijdens het eten zei ik al... "vorig jaar zat ik al met mijn tas klaar". Ik heb namelijk een inleiding gehad.
Grappig, dat je echt alles aan het herhalen bent in je hoofd

Voor het kdv staat de doos met tractaties klaar en voor de leidsters een half vlaaitje. Ik ben deze hele week vrij geweest en morgen dus ook. Kan ik lekker rustig terug meimeren naar vorig jaar

M'n kleine meis wordt groo-hoot
  † In Memoriam † woensdag 23 november 2005 @ 19:41:07 #181
81992 Githa
pi_32516364
Stiekemurd, het is ook zo vreselijk hard gegaan ....die kleine Benthe al gewoon 1 jaar
pi_32516554
Ja het jaar is verschrikkelijk snel gegaan. Als ik nu al die Kerst reclames zie..... toen zaten we nog met 8 borstvoedingen en te klojo-en met slaapies en ritmes. Voel me nu toch wel echt een doorgewinterde mama

Ach Githa voor Jordy schiet het ook aardig op

Morgen moet ik afscheid nemen van dit topic en gaan we door naar het 4e topic toe (streepjes, zwangerschap en beebies) maar daar kunnen we dan tenminste nog 3 jaar zitten
  † In Memoriam † woensdag 23 november 2005 @ 19:56:11 #183
81992 Githa
pi_32516845
Jordy is nog een klein babietje joh sssst!

Morgen al ...jemig ik snap nu pas wat iedereen bedoelde met het minder thuis gaan voelen in het kleine bb'tjes topic. Er zijn alweer zoveel lieve kleine hummeltjes bijgekomen wat ook weer zoveel andere gespreksonderwerpen met zich mee brengt.

Dit babietje loopt rondjes rond de tafel en kan zich prima zelf vermaken en krijgt op zijn tijd een driftbui omdat hij iets niet mag....
Hij zwaait, klapt, en gooit zijn armpjes in de lucht zodra je 'HOERA' roept en is zelf zo creatief om zijn neus tegen de vissenkom te drukken wanneer je daar met je handjes niet aan mag komen
Hij zegt mama, papa en eeeeeeetuh terwijl hij zijn boterhammetje in zijn hand de lucht in steekt ohw ohw..hou maar op....

Voor mij hoeft die 1 zo snel niet te naderen.... want ik kan er niet over op houden als hij rond de 1 is volgen die operaties ...jemig, dat nuchter persoontje dat ik ooit was, ben ik wat Jordy aangaat helemaal kwijt geraakt.

Maar back to basic...zie je er tegen op Stiekemurd ? ..en heb je toch nog iets leuks gepland morgen, omdat jullie het al gevierd hebben.
  woensdag 23 november 2005 @ 20:43:39 #184
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32518289
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:56 schreef Githa het volgende:

Morgen al ...jemig ik snap nu pas wat iedereen bedoelde met het minder thuis gaan voelen in het kleine bb'tjes topic. Er zijn alweer zoveel lieve kleine hummeltjes bijgekomen wat ook weer zoveel andere gespreksonderwerpen met zich mee brengt.
Haha, dat heb ik ook idd! Ik weet nog dat sommige moeders van de babyboomkindjes van vorig jaar zomer dat op een gegeven moment hadden en toen vond ik het eigenlijk maar onzin Nu snap ik het helemaal!
Mijn zus noemt Noah ook al weken, zo niet maanden, een dreumes ipv baby, maar ik zit nog in de ontkenningsfase! Noah is een baby! Noah is een baby!

Stiekemurd spannende dagen joh! En wat lekker dat je vrij hebt zeg, kun je er echt helemaal in op gaan
©Dumbo
  woensdag 23 november 2005 @ 20:49:04 #185
61800 Rottdog
pi_32518476
Blijft ook een die-hard hoor Tex, Zoë is ook nog steeds mijn baby
pi_32531093
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:56 schreef Githa het volgende:

Dit babietje loopt rondjes rond de tafel en kan zich prima zelf vermaken en krijgt op zijn tijd een driftbui omdat hij iets niet mag....
Hij zwaait, klapt, en gooit zijn armpjes in de lucht zodra je 'HOERA' roept en is zelf zo creatief om zijn neus tegen de vissenkom te drukken wanneer je daar met je handjes niet aan mag komen
Hij zegt mama, papa en eeeeeeetuh terwijl hij zijn boterhammetje in zijn hand de lucht in steekt ohw ohw..hou maar op....

Voor mij hoeft die 1 zo snel niet te naderen.... want ik kan er niet over op houden als hij rond de 1 is volgen die operaties ...jemig, dat nuchter persoontje dat ik ooit was, ben ik wat Jordy aangaat helemaal kwijt geraakt.

Maar back to basic...zie je er tegen op Stiekemurd ? ..en heb je toch nog iets leuks gepland morgen, omdat jullie het al gevierd hebben.
Vandaag is ze met tractaties naar het kinderdagverblijf met haar vriendjes en vriendinnetjes aan het vieren. En morgen gaan we met zijn 3-en naar Port Zelande. Hebben we een babyfun arrangement erbij geboekt en een lekker luxe huisje met sauna

Ennieweej, het was gezellie hier, alle kleine babietjes tot later!!!
En idd Tex, op een gegeven moment voel je je echt niet meer thuis in dit topic. En nu moeten we alle moed bij elkaar rapen om naar de grote kindjes te gaan

Doei Doei!
pi_32531234
Klinkt goed dat arrangement Stiekemurd! Heel veel plezier alvast En tot over een paar weekjes in het volgende topic
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 24 november 2005 @ 10:53:47 #188
81992 Githa
pi_32531286
Benthe en Stiekemurd ... have fun !!!
pi_32531481
goodmorning!!

weer een heerlijke nacht!!! Amber heeft van 20.00 - 1.00 geslapen, van 2.00 - 4.00 en van 5.00 - 9.00!!!

en ZE LACHT!!! Gister hing mijn moeder boven het ledikantje toen Amber wakker aan het worden was en toen lachte ze breeduit!!!

De afgelopen 5 weken waren gewoon klote maar nu wordt het alleen maar beter. Ik gooi de afgelopen 5 weken in een doos en sluit die af en kijk er niet meer naar terug. Ik wil niet in een negatieve spiraal terecht komen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 24 november 2005 @ 11:11:36 #190
133767 Libel
pi_32531688
Daaaaag Benthe en Stiekemurd Veel plezier in het volgende topic!
Vicky, wat heerlijk dat het nu zo goed gaat met Amber! Genieten maar...
  † In Memoriam † donderdag 24 november 2005 @ 11:18:36 #191
81992 Githa
pi_32531864
Vicky wat fijn dat het zo goed met haar gaat...en een eerste lachje
nu de missie om het vast te leggen op foto ...succes!
Het genieten is begonnen
  donderdag 24 november 2005 @ 11:21:08 #192
105888 renzell
pi_32531935
Stiekemurd, jaaaaaaaa!!!!! Je meisje is 1!
En nu opzouten jij, kssst, weg uit dit topic!
pi_32531940
Hee, iemand zin in een 'nu nog baby maar bijna dreumes' meet ? Mail me dan ! Lijkt me leuk om jullie ook eens in het echt te zien (en al die grote kleine babies natuurlijk !!)
pi_32531958
Benthe gefeliciteerd !!!!!!!!
  donderdag 24 november 2005 @ 11:23:49 #195
105888 renzell
pi_32532007
En Vicky: goed zo, weg met die 5 weken! Ik vond er eerlijk gezegd ook geen zak aan in het begin. Alleen maar pijn en moe en heftig en tranen en verwarring en twijfels. Maar echt.... alle cliche's zijn waar! het wordt alleen maar leuker en leuker. Ik ben nu op een punt aanbelandt waarop ik denk dat het onmogelijk nog leuker kan worden dan nu, en toch is het steeds weer zo. Niet te bevatten.
Amber lacht: Hoera!
pi_32532014
vicky, fijn!

stiekemerd, gefeliciteerd met je kleine grote meisje!

ladyb, lijkt me wel leuk! maar ligt er wel een beetje aan waar en wanneer natuurlijk.
  donderdag 24 november 2005 @ 11:30:11 #197
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32532189
Leuk Ladybos! En wat Githa zegt, dat heb ik ook wel een beetje. Ze mag van mij nog heerlijk klein blijven, maar het echte baby en babyperkelen is eraf.
Amber lacht; een nieuw tijdperk has arrived! Fijn Vicky!
En Benthe, dag meisje, tot over een paar weken, in het volgende deel!!
pi_32548463
Noah kan los staan!!! Hij durft het alleen niet Hij gaat expres naar voren of achteren leunen zodat ie zn evenwicht dan niet kan bewaren. Maar de momenten dat ie los stond, stond ie wel heel indrukwekkend en trots en heel blij te kijken!! Maar goed, hij was ook erg moe, dus wie weet de komende dagen... Had de laatste al vaker het idee dat ie het best kon, met aankleden enzow laat ik hem soms wel staan om een broek makkelijk aan te trekken en Noah is dan met totaal andere dingen bezig en dan houdt ie zich, en ik hem, ook amper vast
©Dumbo
pi_32549046
goed zo Noah!!!! echt knap zeg! nu nog een beetje moed verzamelen om het vaker te doen.
pi_32550165
Libel, nee haar wangetjes zijn niet ruw. Haar kamertje is wel koud (denk zo'n 15 a 16 graden) maar ze slaapt zelf altijd lekker warm ingepakt (nu nog ingebakerd). Ze heeft uiteindelijk haar prikje wel gehad, ze had schone longetjes en heeft ook geen koorts gehad. Gelukkig heeft ze dit keer weer geen last ervan gehad, haar verkoudheid gaat zelfs de goede kant op .

EW, wat vervelend van die prikjes, hopelijk heeft ze er niet teveel last van! En erna kun je in ieder geval lekker naar buiten met je meiske .

Stiekemurd, gefeliciteerd met Bentes verjaardag!!

Githa, wat gaat dat snel he met zo'n ukje. Ik vind het met Sara al zo vreselijk snel gaan....

Vicky, geweldig dat lachen! En fijn dat het beter gaat .

En Noah kan staan, way to go! Nog even en hij rent de kamer door
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')