En ik hoop dat het goed blijft gaan!quote:Op donderdag 10 november 2005 10:00 schreef Vicky het volgende:
Amber was nu 20 gram aangekomen .Ze had lekker geslapen vannacht en was wakker toen ik kwam. Heb flesje gegeven, lekker geknuffeld en haar toen ingebakerd en in haar bedje gelegd.
Ze was lekker rustig toen ik wegging.
Wennie, lekker ventje!!
was ik ook wel van plan. De fysio zegt dat ze niets kan ontdekken aan het hoofdje/nekjequote:Op donderdag 10 november 2005 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zat idd ook al aan KISS te denken toen je over dat hoofdje/nekje vertelde Vicky...
Je kan het idd even voorleggen aan de fysio hoewel er nog steeds ook artsen zijn die er niet aan willen. Dus je zou mss voor je eigen gemoedsrust als ze uit het ziekenhuis is en het gaat nog steeds niet lekker zelf eens langs kunnen gaan. Het is volgens mij echt zoiets als baat het niet, dan schaadt het niet iig.
Igraine, ik heb een vraagje over overstappen van voeding! Sara is vaak nog wat hongerig en de CB wijk zei dat we eventueel konden mengen met Friso normaal (zodat de voeding wat meer verzadigd) of eventueel overstappen. Ik heb dit dus niet gedaan omdat ik doodsbang ben dat Sara weer krampen krijgt. Ze heeft nu helemaal geen krampjes meer (sinds de comfort en de ABC). Hoe ging dit bij jou? Ik twijfel wel om het nu toch te proberen namelijk..quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:50 schreef Igraine het volgende:
Vicky, misschien kan je anders de comfort voeding van Friso proberen.
Van de verstopping krijgen die kleintjes ook enorm last van krampjes en toen ik hier overstapte op de comfort kwam dat allemaal los zeg maar. Wat ik ook nog weleens heb gedaan is een paar druppeltjes olie door de fles om 't allemaal een beetje te 'smeren'. Maar ja, 't blijft gewoon een kwestie van uitvogelen wat het nou precies is en wat het beste werkt.
ABC Dophilus werkt hier heel goed, ik geef nu ook geen comfort meer maar extra, voor hongerige baby's en totaal geen last meer van krampjes...
wij hebben een manueel therapuet gehad en hebben helaas wat meer behandelingen nodig gehad dan de twee die hier iedereen zegt, maar JD is wel erg opgeknapt steeds na de behandeling. Nog steeds zit het niet helemaal lekker maar dat was enigzins te verwachten. (wij zijn trouwens via het cb daar terrecht gekomen) en hebben eerst thuis veel zelf op een bepaalde manier (hartverscheurend) moeten masserenquote:Op donderdag 10 november 2005 15:01 schreef TearSong het volgende:
Ja of een manueel therapeut voor kinderen. volgens mij zit er niet zo veel verschil tussen een osteopaat en een manueel therapeut in hoe ze dit soort dingen behandelen (denk ik?). Op http://www.kiss-kinderen.nl/ staat er onder adressen een hele lijst met mensen die kunnen vaststellen of er inderdaad iets mis zit bij de nekwervels en het ook kunnen verhelpen. Dat zijn wel allemaal manueel therapeuten...
Ik neem aan dat ze mengen met Friso extra bedoelt...quote:Op donderdag 10 november 2005 19:33 schreef Fuente het volgende:
[..]
Igraine, ik heb een vraagje over overstappen van voeding! Sara is vaak nog wat hongerig en de CB wijk zei dat we eventueel konden mengen met Friso normaal (zodat de voeding wat meer verzadigd) of eventueel overstappen. Ik heb dit dus niet gedaan omdat ik doodsbang ben dat Sara weer krampen krijgt. Ze heeft nu helemaal geen krampjes meer (sinds de comfort en de ABC). Hoe ging dit bij jou? Ik twijfel wel om het nu toch te proberen namelijk..
Nee ze bedoelde echt Friso gewoon, nummer 1. Ze zei dat deze minder licht verteerbaar is en dus langer een vol gevoel zou gevenquote:Op vrijdag 11 november 2005 19:16 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze mengen met Friso extra bedoelt...
Wij geven nu alleen nog maar Friso extra, wel met ABC in de fles (maar sla ook weleens een fles over) en totaal geen krampjes meer..
Ik ben heel langzaam overgestapt, dus eerst een paar dagen 4 scheppen comfort en 1 extra en dat langzaamaan opgevoerd. Begonnen met laatste fles steeds iets meer extra dan comfort te geven.
In totaal heb ik denk ik wel 2 1/2 a 3 weken gedaan over het volledig switchen naar Friso extra, maar 't gaat hartstikke goed. Geen centje last.
oh.. gelukkig! dat krijgt ie nog wel binnen, maar niet lang meer... dan ga ik straks maar even vitamine D inslaanquote:Op zondag 13 november 2005 22:57 schreef Leah het volgende:
Gewoon maar mee beginnen dan Daan. Zoals gezegd is het nodig voor de botontwikkeling. Vitamine D haal je uit zonlicht, dus zeker in de winter is het geen overbodige luxe.
Overigens zit er standaard vitamine D in flesvoeding. Als je kind nog minimaal 500cc flesvoeding (of opvolgmelk) krijgt hoef je geen vit D te geven.
yep, zijn meteen lekbakjesquote:Op maandag 14 november 2005 20:44 schreef Suzanna het volgende:
Thnx E.T! Volgens mij heb ik borstschelpen liggen... die kunnen ook wat vocht opvangen toch?
quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:48 schreef Jelief het volgende:
owja, Fuente, misschien heb je het al gelezen, hoe het met mij gaat staat in hoe gaat het met de moeders? Emma doet het nog steeds goed, ze wordt steeds allerter en geniet duidelijk van aandacht.![]()
Wat goed van die artsquote:Op dinsdag 15 november 2005 09:12 schreef Vicky het volgende:
Anitra, heb direct een medische verklaring gevraagd bij de arts en dezelfde dag nog ingeleverd bij de verzekering. Heb op de site gekeken en als de indicatie 'ernstige voedselallergie' is dan wordt het vergoed. En de arts heeft dus als medische verklaring 'ernstige voedselallergie' opgegeven.
Heb nu al een pak in huis, kost 30 euro!!. Bonnetje netjes bewaard en die ga ik nu declareren bij de verzekering.
dat was ik ja, ik kan t gewoon niet over mijn hart verkrijgen om mijn mannetje geen fles te geven snachts als hij wakker wordquote:Op woensdag 16 november 2005 15:37 schreef bixister het volgende:
wie was er ook alweer aan 't proberen om de late voeding af te bouwen, was jij dat martineke? lukt dat al een beetje? wij geven dus nog altijd 'gewoon' toe, en ik hoop dat het vanzelf een keer ophoudt.
Hoezo had hij eerst andere plannenquote:Op zaterdag 19 november 2005 20:04 schreef renzell het volgende:
Julius wordt echt een jongetje!
Wat een beer van een meid heb ik dan!!quote:Op zaterdag 19 november 2005 09:59 schreef Vicky het volgende:
Wij zijn gister bij het CB geweest. Amber lag op de weegschaal en dacht.. goh, laat ik eens lekekr gaan plassen. Gevolg.. ze was helemaal zeiknat...
Ze weegt bij het CB nu 3600 gram, is 52 cm en haar hoofdomtrek 37,5.
Hoort dat kwijlen en die handjes niet gewoon bij de leeftijd? Hier hadden we dat namelijk een paar weken geleden ook (en nog steeds af en toe)quote:Op zondag 20 november 2005 20:11 schreef Fuente het volgende:
Hier gaat het ook even niet zo lekker, Sara is ziekjes. Ze heeft rode wangetjes, kwijlt enorm veel, geen koorts (lijken toch tandjes, ze zit ook telkens met alles in haar mond). Maar daarnaast is ze ook enorm verkouden, helemaal vol.... We hebben neusspray gehaald, helpt wel erg goed! (vindt ze ook niet erg) en we stomen met haar 's avonds in de badkamer (douche aan, met z'n allen in de badkamer in de stoom).Ze is jengelig en heeft waterige oogjes enz enz.
Erg zielig, ze slaapt er ook veel van, maar ze heeft totaal geen verhoging, zit gewoon rond de 36,8.
Iemand nog meer tips?
hey Emma woog ook 4220 bij geboorte! Ik heb vanmorgen met haar op de weegschaal gestaan- en zonder. Ze weegt ongeveer 5 kilo! Verder gaat het nog steeds goed. Gisteravond heb ik haar om 12 uur wakker gemaakt voor een voeding, daarna kwam ze pas weer om 5 uur en daarna om 8 uur. Vanavond weer op die manier, want het is wel heel lekker als ik er maar een keer op een nacht uit hoef!quote:Op zondag 20 november 2005 20:11 schreef Fuente het volgende:
Jelief, uit de kleertjes groeien gaat in het begin heel erg snelSara woog 4220 gram bij de geboorte, heeft een maandje in 56 gezeten en ineens knalde ze overal uit
Heel bizar
Goed zo!! Deed voor Kady ook wonderen, al heeft ze somige dagen nog best veel moeite hoor.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:49 schreef Vicky het volgende:
De kinderarts heeft lactulosesiroop voorgeschreven om Amber te laten poepen en het helpt!!!!
Haha, dat heb ik ook idd!quote:Op woensdag 23 november 2005 19:56 schreef Githa het volgende:
Jordy is nog een klein babietje johsssst!
Morgen al ...jemig ik snap nu pas wat iedereen bedoelde met het minder thuis gaan voelen in het kleine bb'tjes topic. Er zijn alweer zoveel lieve kleine hummeltjes bijgekomen wat ook weer zoveel andere gespreksonderwerpen met zich mee brengt.
Vandaag is ze met tractaties naar het kinderdagverblijf met haar vriendjes en vriendinnetjes aan het vieren. En morgen gaan we met zijn 3-en naar Port Zelande. Hebben we een babyfun arrangement erbij geboekt en een lekker luxe huisje met saunaquote:Op woensdag 23 november 2005 19:56 schreef Githa het volgende:
Jordy is nog een klein babietje johsssst!
Morgen al ...jemig ik snap nu pas wat iedereen bedoelde met het minder thuis gaan voelen in het kleine bb'tjes topic. Er zijn alweer zoveel lieve kleine hummeltjes bijgekomen wat ook weer zoveel andere gespreksonderwerpen met zich mee brengt.
Dit babietje loopt rondjes rond de tafel en kan zich prima zelf vermaken en krijgt op zijn tijd een driftbui omdat hij iets niet mag....
Hij zwaait, klapt, en gooit zijn armpjes in de lucht zodra je 'HOERA' roept en is zelf zo creatief om zijn neus tegen de vissenkom te drukken wanneer je daar met je handjes niet aan mag komen
Hij zegt mama, papa en eeeeeeetuh terwijl hij zijn boterhammetje in zijn hand de lucht in steektohw ohw..hou maar op....
Voor mij hoeft die 1 zo snel niet te naderen.... want ik kan er niet over op houden als hij rond de 1 is volgen die operaties ...jemig, dat nuchter persoontje dat ik ooit was, ben ik wat Jordy aangaat helemaal kwijt geraakt.
Maar back to basic...zie je er tegen op Stiekemurd ? ..en heb je toch nog iets leuks gepland morgen, omdat jullie het al gevierd hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |