abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32268075
Vicky vraag morgen aan de arts gelijk een machtiging voor de verzekering voor de melk, dat scheelt en provocatietest. Amber moet juist nu even rust hebben en ook niet nog eens een provocatie erbij krijgen.
Als je nog vragen heb over het verzekerings gebeuren geef maar een gil!
pi_32268362
Amber en Kady, lekker weer naar huis!! Fijn zeg...

Zo...ik zit nu met twee meiden in dit topic...apart hoor!!
Gaat wel goed met Emma, ze is met slapen wel een beetje onrustig maar voor de rest gaat het allemaal goed! Ze drinkt goed (ook al is het voor mij extreem pijnlijk helaas), plast goed, en poept goed.

Doordat de bv zo pijnlijk is heb ik wel tepelhoedjes nu...dat scheelt wel een stukje ('takes the edge off' of zoiets...) maar het is nog steeds behoorlijk pijnlijk. Heeft iemand dat hier ook gehad, veel tepelkloven en brandende pijn tijdens het voeden? ik had het helaas de eerste nacht al...en het ligt niet aan het aanleggen, dat gaat wel goed, maar waarschijnlijk gewoon aan mijn gevoelige huid.
Om een schimmelinfectie uit te sluiten heb ik nu een zalfje, maar dat maakt het niet minder pijnlijk (omdat ik het eraf moet wassen vóór het voeden, dat is best pijnlijk weer), misschien over een tijdje wel.
Maar goed, het bv-topic is een beter plaats voor dit soort vragen denk ik! Heb alleen dat topic al een tijdje niet langs zien komen...
  maandag 14 november 2005 @ 20:38:53 #79
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_32268697
Wat fijn, Amber en Kady weer lekker naar huis!

Suzanna, ik ben 't topic aan 't zoeken (maar kan 't zo snel niet vinden). Ik had borstschelpen van Avent. Die zorgen ervoor dat er gewoon lucht om je tepels heen zit en dat ze niet opgesloten zitten. het ziet er niet uit, maar helpt wel in de genezing.

edit: gevonden Borstvoeding deel 12
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_32268884
Thnx E.T! Volgens mij heb ik borstschelpen liggen... die kunnen ook wat vocht opvangen toch?
  maandag 14 november 2005 @ 20:59:04 #81
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32269192
Suzanna, ik had dat ook bij de tweede, de pijn was dusdanig dat ik na twee weken van ellende met de bv ben gestopt, en een paar dagen later bleek het dus toch spruw ondanks dat zowel baby als ik geen symptomen hadden, behalve die pijn dan. Het kan dus best, goed doorsmeren met die zalf, maar ik zou even informeren of het dan niet zo is dat Emma jou steeds weer besmet, want dat schiet dan ook niet erg op natuurlijk.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 14 november 2005 @ 21:07:18 #82
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_32269420
Tegen extreme luieruitslag gebruken we hier: inotiolzalf. Werkt super goed!! De dag erna is het weg.

Suzanna: ik had ook enorme pijn bij de borstvoeding. Ik kreeg ook tepelkloven. Tepelhoedjes hielpen hier helaas niet. Ik had ook een zalfje: lansinoh. Dat hielp wel een beetje. Het probleem was alleen dat er niet genoeg tijd was voor mijn tepels om te recupereren. Ik ben helaas wel moeten overschakelen op flesvoeding omdat de pijn niet te harden was. Het werd zelfs zo erg, dat ik kwaad werd op Aiken omdat hij mij pijn deed. Het arme ventje kon er natuurlijk ook niks aan doen. Ik huilde tijdens elke voeding en kreeg al een uur op voorhand schrik voor de volgende voeding. Dus voor mij was het beter om te stoppen. Wel met veel pijn in mijn hart
(je hebt natuurlijk niet veel aan mijn verhaal, maar misschien wel aan het zalfje)
  maandag 14 november 2005 @ 21:23:29 #83
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_32269969
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:44 schreef Suzanna het volgende:
Thnx E.T! Volgens mij heb ik borstschelpen liggen... die kunnen ook wat vocht opvangen toch?
yep, zijn meteen lekbakjes
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_32277999
EW gefeliciteerd! Wat fijn dat Kady naar huis mag
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_32278700
Anitra, heb direct een medische verklaring gevraagd bij de arts en dezelfde dag nog ingeleverd bij de verzekering. Heb op de site gekeken en als de indicatie 'ernstige voedselallergie' is dan wordt het vergoed. En de arts heeft dus als medische verklaring 'ernstige voedselallergie' opgegeven.

Heb nu al een pak in huis, kost 30 euro!!. Bonnetje netjes bewaard en die ga ik nu declareren bij de verzekering.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2005 @ 11:42:40 #86
81992 Githa
pi_32281623
en Vicky, is Amber al thuis ?

en Kady ook bijna wat een goed nieuws !

Ik baal hier goed
Had ik vanmorgen een afspraak bij het CB om 9.15u, krijg ik gisteravond na 18.00 een brief in de bus gefrut dat de afspraak niet doorgaat.
Een waarom om excuus stond er niet eens in wel de vraag of je altijd tijdig wil afbellen en alleen als dit echt echt noodzakelijk is ....ja, jullie ook
Nu bel ik dus voor een nieuwe afspraak want ik had veel te vragen....kan dat pas weer in januari en alleen op woensdagen...juist de dag dat ik niet kan.

Ik vroeg of er geen uitwijk mogelijkheden waren maar nee, nieuw beleid in 2006
Geen CB meer voor ons dus
Heb wel gevraagd of hun hoofd mij kon terug bellen want dit is zo raar.
pi_32281682
Lekker dan Githa, je zou er maar een ochtend voor vrijgepland hebben zeg!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_32281794
owja, Fuente, misschien heb je het al gelezen, hoe het met mij gaat staat in hoe gaat het met de moeders? Emma doet het nog steeds goed, ze wordt steeds allerter en geniet duidelijk van aandacht.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_32281899
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:48 schreef Jelief het volgende:
owja, Fuente, misschien heb je het al gelezen, hoe het met mij gaat staat in hoe gaat het met de moeders? Emma doet het nog steeds goed, ze wordt steeds allerter en geniet duidelijk van aandacht.

Oeps Ik ken het hele topic niet *rent er meteen naartoe*.
Sara
Merel
Ukje
pi_32283523
Raar beleid Githa. Ik heb hier dus wel uitwijk mogelijkheden. In onze plaats zijn ze slechts een halve middag aanwezig (maandag van 13.00 tot 17.00) het aangrenzende dorp staat de bus in de ochtend en als zelfs dat niet mogelijk is kan ik nog gewoon naar de stad hier 8 km verderop , waar ze de gehele week aanwezig zijn. Bij ons deden ze eerst overigens ook moeilijk , maar omdat ik gewoon niet op de maandagmiddag kan kom ik nu in het andere dorp op de ochtend.
Nog belagelijker dat ze niet gewoon afbellen en pas zo laat een briefje door de bus gooien...
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2005 @ 13:10:06 #91
43556 miss_dynastie
pi_32283936
Kady en Amber, heerlijk hoor meisjes
pi_32291767
Amber is weer thuis

ze is alleen de hele middag al wakker en aan het huilen.. gaat heel veel tijd en tranen kosten voordat het allemaal goed is... maar het belangrijkste is dat ze er weer is!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 15 november 2005 @ 18:14:08 #93
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_32291883
Vicky wat heerlijk dat Amber lekker thuis is.

Ik kan ook haast niet wachten tot vrijdag.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2005 @ 18:18:45 #94
81992 Githa
pi_32292005
Vicky wat heerlijk
Amber moet natuurlijk weer even wennen aan de nieuwe omgeving maar dat gaat vast helemaal goed komen

EW jullie moeten nog even wat geduld hebben...zie je er tegen op ?
  dinsdag 15 november 2005 @ 18:56:20 #95
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_32293049
Amber, wat fijn!!!

En Kady ook bijna! Goed zo!

Julius schuift achteruit op zijn buik door de kamer. Hij snapt niet hoe het kan dat ie eerst wel bij zijn speeltjes kan en dan ineens niet meer.
  dinsdag 15 november 2005 @ 18:57:10 #96
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_32293071
Nee, ik zie er niet tegenop. Ik krijg elke dag steeds meer vertrouwen. Ze doet het zo goed. Echt iedereen is tevreden over haar. Vandaag woog ze 2800 gram en was telkens lekker wakker als ik haar de fles kwam geven. Ze huilt soms ook al als ze honger heeft, ik hoef haar dan niet wakker te maken bedoel ik.

Ben wel benieuwd hoe het zal gaan met 2 kids in huis, maar das een heel ander topic
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2005 @ 19:07:20 #97
81992 Githa
pi_32293348
Ohw, als hij dat eenmaal doorheeft Renzell, dan gaat het snel !

Dat gaat helemaal goed komen EW ....even wennen misschien, maar niemand voelt en weet beter wat ze nodig hebben dan jullie en daar moet je ook op vertrouwen
Kady is een super sterke meid heef ze al bewezen Glenn zal wel even moeten wennen om het zusje ook werkelijk thuis te hebben, maar al die ziekenhuis bezoekjes zal hij ook niet geweldig hebben gevonden.
Wens jullie heel veel geluk en gezondheid met z'n viertjes
  dinsdag 15 november 2005 @ 19:34:42 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32294210
Amber naar huis en Kady naar huis!

Super!
pi_32297976
inderdaad, wat heerlijk!

vicky ben je zelf in de tussentijd ook wat bijgekomen en zie je 't weer zitten?

julius aan 't schuiven, leuk! nu nog de vooruit-versnelling vinden, maar dat heeft ie vast snel door. ik zat vandaag nog naar foto's van piet te kijken toen hij ongeveer even oud was als anna nu (9mnd), en hij zat toen voortdurend vast in z'n achteruit. julius is dus wel wat sneller.

anna heeft niet 1 maar 3 nieuwe tanden bovenin zag ik vanmorgen. misschien zelfs 4, maar ze stond me niet toe om lang te kijken.

githa wat balen zeg (en stom ook) dat je nu weer zolang moet wachten voor je weer bij 't cb terecht kunt.

[ Bericht 5% gewijzigd door bixister op 16-11-2005 00:13:00 ]
  woensdag 16 november 2005 @ 09:48:03 #100
105888 renzell
pi_32306901
Bix; het schuiven gaat hier vooral nog erg onbewust hoor. Meneer is steeds heel verbaasd en boos en blijkt dat ie ineens niet meer bij zijn speelgoed kan.

Anna ook al zo'n tanden-explosie. Juul hier krijgt nu na nummer vijf, ook nummer 400.000 door. Het is echt niet normaal hoe snel het gaat! Vorige maand kreeg ie zijn eerste en nu zijn zesde.
  woensdag 16 november 2005 @ 10:14:47 #101
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32307356
Joehoe! Amber en Kady alletwee naar huis... Wat een feest. Ouders, wat moet dat heerlijk zijn!

Bix, die Anna van jullie is een razensnelle zeg! Is Piet nog niet in de war van alle Pieten in het land?
Julius die rondschuift. Ik vond dat zo'n stap, je kind wat zichzelf kan verplaatsen. En die heerlijke verbaasde koppies. Mooi!
Luuke is vandaag naar het KDV. En bij het weggaan heb ik met de juf vertederd staa kijken. Ze pakte een pop en begon ervoor te zingen en kusjes te geven. Mijn hele kleine lieve poppenmoedertje!

Oja, haar uitslag word al een stuk minder. Nogmaals dank voor alle tips, fijn dat jullie zo meedenken!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_32309722
heb gelukkig aardig wat slaap in kunnen halen de afgelopen dagen..

toch had ik gisteravond wel ff moeilijk.. Ik vind het zalig dat ze weer thuis is maar ze was gister ontroostbaar...

gelukkig heeft ze redelijk geod geslapen vannacht. Ze ligt nu weer heerlijk in haar bedje te slapen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_32310754
Hier een heel zielig kindje vannacht. Ze was echt compleet overstuur. Ik denk dat er een kies aankomt. Haar billen zijn helemaal kapot, en ik mag niet in d'r mondje kijken. Drinken gaat ook slecht, alhoewel een lange vinger wel vlot naar binnen gaat. Vannacht wisten we echt niet meer wat we moesten doen om haar te troosten. Uiteindelijk chamodent erop (drama natuurlijk want ik mocht niet in d'r mond) en toen heb ik haar op mijn buik gelegd en liedjes gezongen waar ze nog 20 minuten heeft liggen nasnikken. Daarna viel ze in slaap met af en toe nog zo'n snik ertussendoor. Toen ik haar naast me legde zat ik helemaal onder de snotterige tranen Ze heeft tussen ons in geslapen tot 8 uur en na de fles nog weer door tot half 10. Ze was er dus zelf ook goed moe van

Daarna hebben we van half 10 tot 11 uur geknuffeld en gestoeid op bed, ze was weer haar vrolijke zelf en we hadden dikke schik. Echt om op te vreten. Ze was ook nog best wel moe dus na iedere lachbui legde ze dat koppie weer naast me neer om weer eventjes uit te rusten
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2005 @ 12:34:11 #104
81992 Githa
pi_32311579
Myrthe toch gelukkig ben je nu weer de oude ....

Vicky, het is al moeilijk genoeg om in één keer 'mama' te zijn zonder alle probleempjes....gun je zelf de tijd om te wennen en die onzekerheid weg te krijgen
Heel logisch dat je het moeilijk hebt wanneer Amber weer zo'n verdriet heeft.... Sterkte voor jullie!

Luuke nu al een klein moedertje dat moet vertederend zijn geweest

Jordy zwaait naar de teletubbies
pi_32312458
Isis zit alleen maar met dr voeten te spelen (slofje en sok uittrekken en dan met de tenen in de mond) naar de teletubbies te kijken en af en toe een harde gil van plezier.
En ik heb een nieuwe hobby gevonden , maak nu zelf raamstickers voor Isis slaapkamertje.
pi_32316531
arme myrthe! (en arme vaderenmoederBos). maar gelukkig gaat 't nu weer beter. dat zou wel snel zijn trouwens, nu al kiezen! en nog iets, die chamodent druppels hoeft ze toch alleen maar in te slikken, of heb ik dat altijd verkeerd begrepen en moet je ze op het betreffende stuk tandvlees smeren?

anna heeft vannacht voor 't eerst sinds tijden juist weer eens een hele nacht doorgeslapen, zonder late en/of nachtvoeding. yeah!

wie was er ook alweer aan 't proberen om de late voeding af te bouwen, was jij dat martineke? lukt dat al een beetje? wij geven dus nog altijd 'gewoon' toe, en ik hoop dat het vanzelf een keer ophoudt.

vicky, ai sneu dat amber weer zo ontroostbaar was gisteravond, zowel voor haar als voor jullie. lijkt me ook best gek als je er dus even 'uit' bent geweest (qua verzorging), om nu weer helemaal in dat pittige babyverzorgingsritme te duiken. sterkte met weer wennen aan elkaar, en 't gaat vast steeds weer een stukje beter. ik zag trouwens nog al die lieve amberfoto's in 't fototopic ( ) en wilde je nog even waarschuwen dat ook veel flitsen erg vermoeiend kan zijn voor zo'n kleintje. (zeker als ze zo prikkelgevoelig is). dus misschien een tip om dat te proberen te beperken. foto's de eerste tijd zoveel mogelijk zonder flits (dus bij daglicht) en met flits echt niet van dichterbij dan een meter, wordt aangeraden.

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 16-11-2005 22:06:47 ]
pi_32316617
chamodent hoeft alleen maar in het mondje, Bix. Dat is genoeg.
Je hoeft het dus niet op het tandvlees te smeren
pi_32316922
Jullie hebben gelijk, ik ben in de war met dentinox. Die heb ik dus vannacht gesmeerd
  woensdag 16 november 2005 @ 19:56:02 #109
133767 Libel
pi_32323507
Wij zijn vandaag weer naar kind en gezin geweest en onze kapoen weegt al 8,700 kg en is 68 cm groot.
Hij heeft voorlopig zijn twee laatste prikjes gehad (volgende pas op 1 jaar) en hij heeft alleen maar gehuild omdat hij zo'n honger had
We mogen nu ook met fruitpap beginnen. Ik ben benieuwd...
pi_32323942
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 09:12 schreef Vicky het volgende:
Anitra, heb direct een medische verklaring gevraagd bij de arts en dezelfde dag nog ingeleverd bij de verzekering. Heb op de site gekeken en als de indicatie 'ernstige voedselallergie' is dan wordt het vergoed. En de arts heeft dus als medische verklaring 'ernstige voedselallergie' opgegeven.

Heb nu al een pak in huis, kost 30 euro!!. Bonnetje netjes bewaard en die ga ik nu declareren bij de verzekering.
Wat goed van die arts Het scheelt een heleboel geregel!

Als je de machtiging van de verzekering hebt kan je de pakken online bestellen!
Tefa Portanje is zo'n bedrijf en de meeste verzekeringen zitten bij hun aan gesloten.
pi_32328783
Bedankt voor jullie reacties!

E.T: ik ga morgen misschien die schelpen uitproberen, begin nu namelijk ook al te lekken. Lijkt me voor 's nachts alleen niet zo handig.

Libel: niet zo'n leuk verhaal idd...maar gelukkig gaat het hier al wat beter, ben nu aan het kolven als het voeden niet lukt en heb een voorraadje, dus met behulp van vingervoeden is het te doen. Wil wel weer terug naar de borst, want het is vermoeiend!!

Nog even een vraagje...heb het idee dat Emma constant honger heeft (tenminste, na de voeding is ze niet tevreden en huilt ze vaak nog) óf krampjes heeft, maar het wiegen en masseren helpt dan ook niet... Ze is enorm aan het poepen af en toe en ook heeft ze veel last van windjes.
Eigenlijk denk ik dus het meeste aan krampjes, maar het lijkt wel of er niets aan te doen valt. De kraamverzorgster raadde het gebruik van Cinababy af, we hebben nu net wel druppeltjes gegeven omdat het érg zielig was en het bij Noa toch wel hielp...misschien dat dat gaat helpen.

Het rare is dat ze ook aan het zoeken is als ze zo huilt en ook wel redelijk stil te krijgen is met de pink. Het is wel zo dat zodra je het probeert zonder pink, ze weer begint te huilen. Het LIJKT dus op honger, maar pakken van de borst gaat ook niet altijd goed (of het tepelhoedje).
Al met al nogal verwarrend (ik weet ook niet of het nog te volgen is).

Mijn vraag is nu...als ze zo huilt, moet ik haar dan weer aanleggen (wat ook weer krampjes kan ópleveren omdat ze teveel melk binnen kan krijgen) of wiegen etc.?
pi_32328977
Isis zegt mama
pi_32329060
suzanna, had je dat met noa niet ook af en toe, dat ze zo onverzadigbaar leek? ik meen me zoiets te herinneren. ze wilde in ieder geval vaak drinken toch? en viel dan weer halverwege in slaap. met anna heb ik hetzelfde gehad, in ieder geval dat ze zo vaak wilde drinken/ alleen maar in slaap kon vallen aan de borst. tot gekmakens toe op een gegeven moment want je wil toch ook graag af en toe even zelf slapen. ik vind 't nog steeds moeilijk te duiden achteraf, denk dat ik 't wel wat al te vaak als honger geïnterpreteerd heb terwijl ze vaak gewoon moe moet zijn geweest. inbakeren was hier destijds wel een hele goede oplossing om ons allebei (-maal) wat meer rust te geven. maar het vele drinken heeft er anderzijds denk ik ook wel voor gezorgd dat mijn productie goed genoeg op peil is gekomen. dus alleen maar op vaste tijden voeden zou ik je ook niet durven aanraden. maar misschien toch vast een soort 'ria-blom-ritme' in proberen te bouwen tussen de voedingen door?
pi_32329081
xanthe, wat leuk!
pi_32329131
Het ging al een tijdje mamamama en papapapa en nanananaa en dadadada , maar nu is het dus echt mama en bijna de hele dag door , zo lief
  woensdag 16 november 2005 @ 23:00:05 #116
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32329272
Wat knap van isis!

Jordy, onze teletubbie zwaait terug
Suzanna, Luuke wilde in het begin ook steeds drinken. Op een gegeven moment ben ik naar het CB gegaan om te vragen of ik daar iets aan kon doen. Zij adviseerden mij toen niet op elk verzoek in te gaan en echt om de 3 uur als richtlijn te gebruiken. Het kon weleens een half uurte eerder, maar niet standaard. Het duurde een paar dagen maar uiteindelijk werkte het wel. Het leek mij totaal onlogisch maar het was voor mij een enorme opluchting! Succes hoor!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_32329405
Suzanna ik heb Myrthe ook met tepelhoedjes gevoed, en ze viel steeds meer af. Het bleek dat ze door het tepelhoedje de melk in haar mond kreeg, maar er gelijk aan de onderkant weer uit haar mondje liet lopen. Ik was ook altijd kletsnat na het voeden. Daar moet je dus goed op letten bij het voeden met een hoedje, wellicht heeft het daar mee te maken. Het kan ook zijn dat door het hoedje de zuigbehoefte niet helemaal voldoende bevredigd wordt.
pi_32329524
lishe, die om de 3 uur tip kreeg ik ook, maar vervolgens viel anna toen af! dus daar durfde ik me toen niet meer aan te houden.

suzanna wat vervelend ook die pijn. hopelijk is 't snel weg en kun je alsnog zonder tepelhoedjes? of is dat geen logische optie.
pi_32329881
Ik las hier toevallig net een paar posts mee (kom hier vrijwel nooit meer).
Suzanna, misschien kun je op het www.borstvoedingsforum.nl meer tips krijgen?
Vergoed je verzekering een lactatiekundige? Die kan waarschijnlijk beter dan de huisarts beoordelen of het toch spruw kan zijn, en helpen om van de tepelhoedjes/vingervoeden af te komen. Is wel prettig als je die er al in een vroeg stadium bij zou kunnen halen.
Dat huilen na de voeding: kan het zijn dat Emma dan nog zuigbehoefte heeft maar juist geen honger meer, en dus begint te huilen omdat ze die melk die dan komt niet wil? (Dit omdat ze blijkbaar wel stil is als ze alleen je pink krijgt.) Dan zou je blokvoeden kunnen proberen: voeden L+R, komt ze binnen 3 uur weer dan geef je de laatste borst opnieuw (want daar zit 'minder' melk in, en vetter dus verzadigender), 3 uur later voeding R+L. Huilen en krampjes kunnen ook door teveel melk komen (cq teveel voormelk in verhouding; voormelk bevat relatief veel lactose en rel. weinig vet; verzadigt minder en kan dan krampjes veroorzaken). En huilen/luchthappen kan natuurlijk zelf ook nog voor krampjes zorgen. Zuigen/sabbelen helpt juist weer wel tegen pijn door krampjes, niet zo gek dan dus dat ze dat wil.
Vervelend.. Sterkte en succes!

[ Bericht 4% gewijzigd door poemojn op 16-11-2005 23:26:41 ]
pi_32330301
Poemojn, ik herken je verhaal wel, daar had ik me bij Noa wat meer in verdiept (nu zit ik natuurlijk in de kraamtijd dus weinig op internet). Het klinkt logisch, en het blokvoeden pas ik eigenlijk nu ook al toe.
Emma ligt nu trouwens te slapen, maar ik weet niet voor hoelang. Waarschijnlijk heeft ze ook een vieze broek...maar kan het niet over m'n hart verkrijgen haar nu te verschonen terwijl ze eindelijk slaapt.
We moesten haar al een aantal keer verschonen binnen een uur omdat ze constant poepte.
Waarschijnlijk is het toch krampjes ivm wennen aan de melk (die is nu aan het overgaan in 'normale' melk ipv colostrum).

Een lactatiekundige is vanochtend langsgeweest, en zij raadde me het voeden met tepelhoedjes aan. Het kolven is meer een tussenoplossing geweest omdat het zo vermoeiend is, om mijn tepels wat rust te gunnen. Het lijkt dat het wel geholpen heeft om het voeden iets minder pijnlijk te maken. Nu is het alleen een oplossing als het voeden écht niet gaat.

Emma ligt eindelijk te slapen dus ik probeer ook wat rust te pakken!! (afgelopen nacht heb ik misschien drie uur geslapen, ruim genomen...)

Bedankt allemaal voor de tips en adviezen, heb even geen tijd om overal op in te gaan maar het helpt me zeker te weten!!! Bedankt
pi_32330588
Ouch Suzanna dat lijkt me heel pijnlijk kloven in je tepels. Ik hoop dat het een beetje goed blijft gaan met die tepelhoedjes. Ik vond ze erg onhandig in het begin. Ik heb ze dan ook nooit lang gebruikt maar het geeft wel een beetje rust zo.

Mijn kleine meisje is ziek Ze is verkouden en haar oogjes zijn weer behoorlijk ontstoken. We zijn vanmiddag naar de dokter geweest en nu heeft ze druppeltjes gekregen voor haar oogjes. Weet iemand nog tips voor haar keelpijn, want ze loopt helemaal paars aan als ze die slijm in haar keeltje wil wegslikken/hoesten. Ik heb al speciale kindereucalyptus druppeltjes op een doekje gedaan afgewisseld met ui naast haar. Matrasje wat opgehoogt. Stomen in de badkamer.
pi_32335406
Lewis heb je al een neusspray in huis? Dat helpt erg goed tegen al het slijm.
En voor haar keelpijn misschien wat ijs (bijv. gemaakt van diksap). Sterkte!
pi_32336230
de fysio is gister geweest en het is geen kiss.
amber is heel mooi symetrisch en ze is motorisch helemaal goed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 17 november 2005 @ 10:16:10 #124
105888 renzell
pi_32336534
Och Chantelleke toch, beterschap kindje.

Annaatje held, dit mag je best volhouden zo, vinden je ouders vast niet erg.

Emma; ook een lief klein zoentje voor jou.

Jordy!

En Lishe; wat lief, een poppenmoedertje.

En Vicky; moeilijk is dat toch he, als je kleine kindje zo moet huilen. Sterkte hoor.
  donderdag 17 november 2005 @ 11:26:42 #125
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32338179
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:37 schreef bixister het volgende:

wie was er ook alweer aan 't proberen om de late voeding af te bouwen, was jij dat martineke? lukt dat al een beetje? wij geven dus nog altijd 'gewoon' toe, en ik hoop dat het vanzelf een keer ophoudt.
dat was ik ja, ik kan t gewoon niet over mijn hart verkrijgen om mijn mannetje geen fles te geven snachts als hij wakker word hij is zo schattig dan hij staat in zn bedje mama te roepen, dan kom ik met de fles aan, leg hem neer, geef hem de fles, die 2 handjes om die fles heen die oogjes half dicht en lekker zn fles opdrinken, en als de fles op is draait hij op zn zij stopt zn duim in zn mond en gaat slapen kan t gewoon niet over me hart verkrijgen om hem dan te laten huilen.
ik denk nu ook maar, t houd vanzelf wel een keer op.
pi_32338493
Vicky, ik zou je toch willen aanraden om eens naar een osteopaat te gaan. Fysio's kijken heel anders naar een menselijk lichaam dan een osteopaat. Ik heb al 7 jaar een whiplash en ben bij ettelijke fysio's geweest, die allemaal braaf mijn nek behandelden. Toen ik bij de osteopaat kwam bleek dat door het ongeluk mijn bekken scheef is gaan staan, met 1 beweging was dat weer recht ! Nooit had er iemand verder gekeken dan mijn nek. Helaas was door alle pijn mijn rug ook helemaal krom gaan staan en dat duurde wel wat langer voor het weer recht was. Als ik eerder naar een osteopaat was geweest had ik waarschijnlijk veel sneller veel minder pijn gehad.

Kijk ook eens naar craneo-sacraal therapie, dat helpt ook heel erg goed bij kindjes die veel huilen. Door de bevalling is er dan veel druk op het hersenvocht gekomen waardoor ze veel hoofdpijn en nekpijn hebben, zij kunnen dat weer opheffen. Mijn osteopaat doet allebei dus dat was twee vliegen in 1 klap Ik weet niet waar je woont maar als dat in de buurt van Almere is kan ik je zijn naam geven.

Fijn dat het in ieder geval geen KISS is, maar een huilend kindje is slopend, zowel voor jou, je huwelijk/relatie als voor het kindje zelf. Huilen/pijn kost heel veel energie, en die kan ze nu niet gebruiken om te groeien en zich te ontwikkelen. Ik heb gewoon teveel successtories gehoord van kindjes die met 1 of 2 behandelingen van een osteopaat een compleet ander kind werden, daarom kan ik m'n mond niet houden nu In ieder geval veel sterkte ermee !
pi_32338545
Kusje voor Chantel, 't is niets he Lewis, als die ukkies ziek zijn Tips heb ik niet echt voor je, hier werkt de neusspray erg goed, ze vind het wel heel vervelend maar het maakt het echt los allemaal en dan is ze duidelijk opgelucht. Maar gelukkig is Myrthe nog maar 2x ziek geweest.
pi_32355224
Suzanna nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van Emma! Ik heb het helemaal gemist
Sara
Merel
Ukje
pi_32360464
Humm nee ik heb geen neusspray. Morgen maar eens naar de drogist want ze heeft toch wel het meeste last nu van haar neus en keeltje. Haar oogjes zijn ook ontzettend ontstoken weer door die verkoudheid. En ze drinkt ook slecht als gevolg van. Maar goed, hopen maar dat het morgen wat beter gaat met haar.
pi_32364574
Oeh ik ben zo verliefd op m'n meissie ... Ze kletst zo lekker en gaat al helemaal spelen met speeltjes (knuffels, rammelaars enz paken en in d'r mondje stoppen ). Soms ziet ze in ene haar handje en kijkt ze er rustig 5 minuten naar, zo lief!
Het afbouwen van de comfort naar de gewone voeding gaat ook super, geen krampen en ze lijkt inderdaad iets meer verzadigt.
Sara
Merel
Ukje
pi_32371853
He wat lekker Fuente dat die voeding zo goed gaat. En ik was ook opslag verliefd op Sara, dus dat is niet zo gek Ik zie nog steeds die foto voor me dat zo opgekruld ligt. Echt mooi

Chantel heeft een longontsteking en een fikse oogontsteking De koorts ging alleen maar omhoog en het leek maar niet beter te gaan, dus vanmorgen naar de dokter voor een spoedafspraak. En ik ben blij dat ik geweest ben, want inmiddels hebben we antibiotica voor haar oogjes en antibiotica voor haar longontsteking. Het enige wat ze doet is slapen, huilen en drinken. Gelukkig drinkt ze vrij redelijk op het moment. Hopelijk slaat die medicatie snel aan en knapt ze weer wat op.
pi_32371986
Chantel toch lieffie, dat is schrikken ! Gelukkig was mama er snel bij !! Sterkte Lewis, zieke kindjes zijn NIET LEUK
pi_32372012
Fuente wat leuk he de leeftijd dat ze wat meer gaan bewegen en ontdekken. Fijn dat het goed gaat met de voeding !
  Jubileum moderator vrijdag 18 november 2005 @ 19:40:53 #134
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_32381577
Agossie arme Chantel! Hele dikke kus voor haar Lewis

Hoe is het in huize Digger en EW?
Kady lekker in haar eigen bedje?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_32385131
arme arme chantel! snel beterschap gewenst!
pi_32393017
Wij zijn gister bij het CB geweest. Amber lag op de weegschaal en dacht.. goh, laat ik eens lekekr gaan plassen. Gevolg.. ze was helemaal zeiknat...
Ze weegt bij het CB nu 3600 gram, is 52 cm en haar hoofdomtrek 37,5.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 19 november 2005 @ 14:04:37 #137
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_32398260
Kady is lekker thuis

Het gaat over het algemeen hartstikke goed, alleen drinkt ze nu wat minder dan dat ze in het ziekenuis deed. Zal ook wel door de overgang van ziekenhuis naar huis komen of door de overgang van prematurenvoeding naar gewone voeding. We houden het in de gaten.

Ze houdt zich goed op temperatuur en slaapt lekker in haar eigen bedje
En Glenn vindt het allemaal best. Af en toe komt-ie ff kijken bij Geedie geeft haar een kusje in de lucht en gaat weer verder spelen/dreinen.

Maar eh...best wel druk met 2 kleintjes. En dan is Robert er ook nog gewoon

Chantel, beterschap meisje
  zaterdag 19 november 2005 @ 14:29:05 #138
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_32398743
E.W en Digger genieten, top dat ze thuis is

Amber heeft de pis aan het CB Vicky
  zaterdag 19 november 2005 @ 16:01:54 #139
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32400274
wat fijn dat Kady thuis is en wat lief kusjes in de lucht voor Geedy

Maxim heeft al 2 nachten doorgeslapen ff fijn hoor, konden wij ook weer normaal doorslapen.
nu hopen dat hij dat vasthoud zo

Chantel beterschap

Amber gekkie, indd pis aan het cb
  zaterdag 19 november 2005 @ 19:50:07 #140
133767 Libel
pi_32406231
Wat fijn dat Kady het zo goed doet!!

Martineke, geweldig dat Maxim doorslaapt nu! Kunnen jullie inderdaad ook ff bijtanken!
Hier is het net andersom. Aiken heeft eigenlijk maanden goed geslapen. Telkens tot acht uur 's morgens. Omdat ik nog niet ga werken vond ik dat wel heerlijk. Maar nu is hij al een goede week veel vroeger wakker. Als hij zes uur haalt is het laat
Ik probeer het dan wat te rekken met zijn fopspeen, maar die heeft hij eigenlijk nog nooit echt gewild, met als gevolg dat hij die na twee minuten uitspuwt.
Hij krijgt nochtans een groter flesje 's morgens en 's avonds dus écht honger kan ie toch niet hebben. Hoewel hij altijd en op elk moment kan eten

We zijn hier ondertussen gestart met fruitpap en dat gaat wel heel goed. Hij heeft alleen nog maar banaan geproefd, maar dat vindt hij super!
  zaterdag 19 november 2005 @ 20:04:56 #141
105888 renzell
pi_32406665
Julius wordt echt een jongetje! Het is zo lief!!! 6 tandjes, dikke dikke rode appelwangetjes, ineens ook veel meer haar en vooral is ie gewoon zo verschrikkelijk levendig en alert. Ik sta echt versteld. Hij heeft echt weer een flinke sprong gemaakt. giechelen als een meisje doet ie als ie iets grappig vindt en gillen als een varken dat geslacht wordt als hem iets niet zindt of als ie aandacht wil. Laatst waren we hier met 5 man aan het eten en Juul zat erbij met zijn soepstengeltje in de hand. Hij vond het zo leuk, dat ik bijna uit elkaar knalde van enthousiasme; gillen , trappelen, gek doen, echt te gek om te zien. Ik ben echt heel, heel verliefd op dit kleine jongetje dat mijn zoontje is!!!

Maxim; goed jongen, lekker slapen jij!

Kady!!!

Libel; lastig joh, dat Aiken zo vroeg wakker is ineens. Hoop dat ie snel weer lekker doorslaapt.
  zaterdag 19 november 2005 @ 21:49:29 #142
61800 Rottdog
pi_32410151
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 20:04 schreef renzell het volgende:
Julius wordt echt een jongetje!
Hoezo had hij eerst andere plannen
pi_32412400
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 09:59 schreef Vicky het volgende:
Wij zijn gister bij het CB geweest. Amber lag op de weegschaal en dacht.. goh, laat ik eens lekekr gaan plassen. Gevolg.. ze was helemaal zeiknat...
Ze weegt bij het CB nu 3600 gram, is 52 cm en haar hoofdomtrek 37,5.
Wat een beer van een meid heb ik dan!! anderhalve week geleden woog Emma 4420 gram en gister was ze zo'n 58 cm (gemeten langs een speelslang met cm-aanduiding). Ze heeft de romper die we als eerste voor 'Onsje' hebben gekocht één keer aangehad, nu is hij te klein

Nog wat voor de meiden die (weer) thuis zijn
pi_32421863
tjongejongejonge wat een K*T nacht!!

het begon eigenlijk gistermiddag al. Amber had haar flesje gehad en we gingen lekker naar buiten toe om te wandelen. In de wagen viel ze in slaap. Toen we thuiskwamen sliep ze nog steeds lekker, deed haar jasje uit en ze bleef slapen... maar helaas na een minuut of 10 begon ze te krijsen... Om 5 uur maar weer een flesje gemaakt. Die dronk ze niet helemaal op want ze was in slaap gevallen. Om 21. 30 werd ze weer wakker, weer flesje gegeven en daarna sliep ze van 23.30 tot 2.00 uur. Weer een flesje, daarna haar bedje weer in en toen begon de ellende.. Steeds de speen kwijt, piepen, huilen en het hield maar niet op. Ze heeft van 4.20 toto 5.15 geslapen en was toen wederom weer klaarwakker. Ze krijsde het uit en ze lag te kronkelen als een worm aan een haak.. buikpijn.. Ze lag maar te persen maar er kwam maar niets. Thermometer erin gedaan en toen kwam er een lading uit. Mevrouw was gelijk gezellig na de ontlading... Hebben haar toen in badje gedaan, flesje gegeven en ze sliep van 6.45 - 8.40. Toen werd ze weer krijsend wakker. Weer flesje en ze sliep van 9.30 - 11.00 uur maar niet in haar bedje, ze wilde alleen maar bij mij liggen.
Weer krijsen en kronkelen, weer thermometer erin en ja hoor weer een hele lading ontlasting. Ze krijgt het er niet uit als ze zelf ligt te persen.. Ze laat ontzettend veel windjes...

Nu ligt ze weer in haar bedje maar slapen ho maar.. Ben doodop...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 november 2005 @ 14:49:50 #145
62233 Jelief
ikke lief!
pi_32425294
hè wat vervelend Vicky, Wat kun je je dan machteloos voelen hè? Emma ha vanacht ook wat last van krampjes, lang niet zo veel als Amber volgens mij maar erg genoeg dat ik met haar mee zat te huilen. Sterkte meis!
  zondag 20 november 2005 @ 16:57:26 #146
61800 Rottdog
pi_32428690
Vicky als je flesvoeding geeft zou ik het aanleggen met iets meer water, moest ook altijd "purken" wat niet leuk is voor jou en je kind, sterkte ermee.
  zondag 20 november 2005 @ 19:46:20 #147
105888 renzell
pi_32433330
Vicky, wat klote zeg. Sterkte ermee!
pi_32434006
Och arme Chantel! Hoe isset nu met je? Helpen de medicijnen al een beetje?

Kady, wat fijn dat je thuis bent! Ben je al een beetje gewend inmiddels?

Maxim, volhouden dat doorslapen he!

Renzell, lijkt me zo leuk he, als ze ineens zoveel gaan doen Geniet er maar lekker van .

Jelief, uit de kleertjes groeien gaat in het begin heel erg snel Sara woog 4220 gram bij de geboorte, heeft een maandje in 56 gezeten en ineens knalde ze overal uit Heel bizar

Vicky, veel sterkte met je meisje. Wat er gezegd werd, soms wil extra water wel eens helpen...Hopelijk werkt het voor Amber!

Hier gaat het ook even niet zo lekker, Sara is ziekjes. Ze heeft rode wangetjes, kwijlt enorm veel, geen koorts (lijken toch tandjes, ze zit ook telkens met alles in haar mond). Maar daarnaast is ze ook enorm verkouden, helemaal vol .... We hebben neusspray gehaald, helpt wel erg goed! (vindt ze ook niet erg) en we stomen met haar 's avonds in de badkamer (douche aan, met z'n allen in de badkamer in de stoom).Ze is jengelig en heeft waterige oogjes enz enz.
Erg zielig, ze slaapt er ook veel van, maar ze heeft totaal geen verhoging, zit gewoon rond de 36,8.
Iemand nog meer tips?
Sara
Merel
Ukje
pi_32436707
ui onder 't bed, hoofdeind van 't bedje een beetje omhoog door bijv. boeken onder de poten te leggen? beterschap voor sara!

vicky, hopelijk gaan jullie een betere nacht tegemoet.
  zondag 20 november 2005 @ 22:13:00 #150
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32437767
Hier zijn we dan eindelijk in de tijgerfase Baby lijkt nog het meest op een gehandicapte walrus als ie zich voortbeweegt . Morgen maar ff filmen .

Fuente, klinkt als tandjes hoor! Ik heb het bij Freek nooit gebruikt (want die had nooit echt last van zijn tanden) maar dentinox is hier voor Baby toch wel een uitkomst hoor!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_32438677
goedzo Beeb!!!
pi_32439759
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:11 schreef Fuente het volgende:

Hier gaat het ook even niet zo lekker, Sara is ziekjes. Ze heeft rode wangetjes, kwijlt enorm veel, geen koorts (lijken toch tandjes, ze zit ook telkens met alles in haar mond). Maar daarnaast is ze ook enorm verkouden, helemaal vol .... We hebben neusspray gehaald, helpt wel erg goed! (vindt ze ook niet erg) en we stomen met haar 's avonds in de badkamer (douche aan, met z'n allen in de badkamer in de stoom).Ze is jengelig en heeft waterige oogjes enz enz.
Erg zielig, ze slaapt er ook veel van, maar ze heeft totaal geen verhoging, zit gewoon rond de 36,8.
Iemand nog meer tips?
Hoort dat kwijlen en die handjes niet gewoon bij de leeftijd? Hier hadden we dat namelijk een paar weken geleden ook (en nog steeds af en toe)

Ze was ook een paar weken geleden verkouden, idd otrivin neusspray gehaald en ik had een opgerolde handdoek onder haar matrasje gelegd zodat haar hoofdje iets hoger lag. Ze sliep ook meer dan normaal en heeft maar 1 middagje koorts gehad...
Ik was eventjes met haar naar de dokter geweest om naar haar longetjes te laten luisteren (ze maakte nogal veel herrie met ademen) maar die waren schoon, het slijm zat puur bovenin haar keel. Maar volgens de dokter was er verder niets aan te doen behalve uitzieken....

Beterschap Sara
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')