abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 november 2005 @ 21:37:01 #51
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32242990
Jelief, van het CB online haal ik dit;

Vitamine D is nodig voor een goede botontwikkeling. Geef je baby vanaf 2 weken 5 microgram vitamine D per dag.
Voor baby's met een donkere huid -negroïde type- wordt 10 microgram vitamine D per dag aanbevolen.

Vitamine K geef je al, neem ik aan?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 13 november 2005 @ 21:38:06 #52
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_32243015
Fijn dat er nu wat langer tussen die voedingen zit Jelief! Scheelt he?!
Vitamine D dacht ik geven vanaf drie weken...
  zondag 13 november 2005 @ 21:40:22 #53
105888 renzell
pi_32243075
Ah kijk, daar is de meer accurate infolijn.
pi_32243178
Ha mooi, daar had ik nog niet gekeken Leah, 2 weken dus, dan gaan we daar morgen maar mee beginnen. En ja vit. K krijgt ze al.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_32243652
Fijn Jelief dat je zonder al teveel kleerscheuren door de regeldagen bent gekomen. Om de 3,5 a 4 uur scheelt inderdaad behoorlijk! Hoe gaat het verder met je? Beetje bijgekomen en opgeknapt?

En Vicky, hoe is het met jou?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 13 november 2005 @ 22:20:56 #56
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_32244393
Bedankt ET en Lishe voor de tips! Ik maak me ook geen zorgen dat Aiken te weinig krijgt hoor, maar soms is het wel vervelend dat ie precies maar kan blijven eten. Hij is ook niet van de magerste
Woensdag moet ik weer naar kind en gezin. Ik zal het daar ook nog eens vragen.

Wat die vitamine D betreft: die geven we hier al vanaf dat de kindjes twee dagen oud zijn. Dus al van in het ziekenhuis. Toch gek die verschillen hè. Maakt allemaal niet zoveel uit, maar toch loop je je dan zorgen te maken of het niet te vroeg/laat is om met iets te starten. Ik vind het wel grappig.
Vaste voeding geven wij hier bijvoorbeeld vanaf 4 maanden.
pi_32245409
hmm.. moet dat die vitamine? nog nooit van gehoord eigenlijk en nog nooit gedaan.. hmmz
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  zondag 13 november 2005 @ 22:57:09 #58
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32245742
Gewoon maar mee beginnen dan Daan . Zoals gezegd is het nodig voor de botontwikkeling. Vitamine D haal je uit zonlicht, dus zeker in de winter is het geen overbodige luxe.
Overigens zit er standaard vitamine D in flesvoeding. Als je kind nog minimaal 500cc flesvoeding (of opvolgmelk) krijgt hoef je geen vit D te geven.
  zondag 13 november 2005 @ 23:03:00 #59
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32245966
Oh ik heb dat nooit geweten van die minimaal 500cc flesvoeding... Dacht dat we pas vit D hoefden te geven als ie met 1 jaar gewone melk ging drinken.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_32250675
update volgt snel!

druk druk druk met heen en weer rijden.. :S
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_32250897
quote:
Op zondag 13 november 2005 22:57 schreef Leah het volgende:
Gewoon maar mee beginnen dan Daan . Zoals gezegd is het nodig voor de botontwikkeling. Vitamine D haal je uit zonlicht, dus zeker in de winter is het geen overbodige luxe.
Overigens zit er standaard vitamine D in flesvoeding. Als je kind nog minimaal 500cc flesvoeding (of opvolgmelk) krijgt hoef je geen vit D te geven.
oh.. gelukkig! dat krijgt ie nog wel binnen, maar niet lang meer... dan ga ik straks maar even vitamine D inslaan thnx voor de tip!
pi_32254840
Sara ligt on-ingebakerd te slapen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 14 november 2005 @ 12:29:11 #63
20672 muisje26
Here you stand victorious
pi_32255206
Kreeg net een smsje van Vicky met goed nieuws, maar dat mag zijn vertellen........
pi_32257020
JIPPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Ambertje mag morgen naar huis!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 14 november 2005 @ 13:54:38 #65
133767 Libel
pi_32257172
Wat fijn Vicky
En dan gaan ze thuis verder met het behandelen van de voorkeurshouding zeker.
pi_32257243
yep. Ze krijgt kinderfysio aan huis. Eventueel ook manuele therapie.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_32257358
Fijn Vicky!!!
  maandag 14 november 2005 @ 14:15:43 #68
20672 muisje26
Here you stand victorious
pi_32257715
Ik zei het in de sms al, maar ben ook echt blij voor jullie, komt echt allemaal goed met deze meid.
  † In Memoriam † maandag 14 november 2005 @ 16:38:25 #69
81992 Githa
pi_32261628
Vicky WAUW wat goed he! morgen de kleine Amber lekker in haar eigen bedje
pi_32262020
Vicky, heerlijk joh!
Sara
Merel
Ukje
pi_32262276
Oh wat lekker Vicky!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 14 november 2005 @ 18:26:59 #72
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_32264736
Lekker Vicky, dat Amber morgen naar huis mag.

Hier ook goed nieuws. Kady mag vrijdag naar huis. Ze doet het hartstikke goed en bijna al haar flessen gaan tot de laatste druppel op. Ik zie mijn meissie groeien en daardoor heb ik er ook vertrouwen in. Al zal ik de eerste weken heus nog wel lopen zenuwen.
Ze deden helemaal niet moelijk in het ziekenhuis. Eigenlijk mocht ze dus afgelopen weekend al naar huis, maar dat zagen wij dus helemaal niet zitten. We hebben het gewoon uitgelegd waarom wij het niet zagen zitten en er is gewoon naar ons geluisterd!!!! YEAH! komt bij dat er nog maar 5 kindjes liggen op de afdeling ipv 12, misschien speelt dat ook mee
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_32265217
Kady en Amber

Hier heel de dag al een krijsend, schreeuwend en huilend kind.. word er een beetje moedeloos van Hij wil helemaal niks en niks is goed.. Hij wil niet slapen, niet eten, niet spelen.. *zucht* Denk dat er misschien weer een tandje aankomt.. Hij heeft een beetje verhoging en is erg hangerig... pfff beetje vervelend is het wel! Niet alleen voor mij, vooral voor hem.. Hij word helemaal chago omdat ie niet kan en wil slapen en in bed laten krijsen totdat ie in slaap valt werkt ook niet want dan raakt ie alleen maar meer overstuur...

pi_32265504
mooi dat alle babietjes lekker thuiskomen waar ze horen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_32265509
Lishe hier helpt de maizena erg goed tegen luier uitslag.
Isis heeft niet zovaak uitslag maar als het rood is en dus ook pijn doet dan doe ik er standaard wat maizena op (redelijk dikke laag die ik er voorzichtig over uit wrijf) en meestal is het de volgende dag al een stuk beter.
Goed hoor Luuke dat je al kan staan!

Isis is vandaag weer bij het CB geweest 9650 gram en 71,5cm. Ze deed het goed. Volgende afspraak is op 29 december en dan krijgt ze weer een enting.
Jeroen is de hele dag weg en dus waren we op elkaar aangewezen en er stonden nog wat afspraken dus we moesten samen weg. Maar ze is zo makkelijk dat het geen probleem is. Daarna nog even over de Lutje Adrillen geweest (we hebben hier met adrillen 2 maandagen waarop braderie is) en daar een heel mooi setje gekocht voor Isis. Broekje met een bijpassend jasje.
pi_32267343
Vicky en EW wat lekker dat de meiden naar huis mogen
pi_32268075
Vicky vraag morgen aan de arts gelijk een machtiging voor de verzekering voor de melk, dat scheelt en provocatietest. Amber moet juist nu even rust hebben en ook niet nog eens een provocatie erbij krijgen.
Als je nog vragen heb over het verzekerings gebeuren geef maar een gil!
pi_32268362
Amber en Kady, lekker weer naar huis!! Fijn zeg...

Zo...ik zit nu met twee meiden in dit topic...apart hoor!!
Gaat wel goed met Emma, ze is met slapen wel een beetje onrustig maar voor de rest gaat het allemaal goed! Ze drinkt goed (ook al is het voor mij extreem pijnlijk helaas), plast goed, en poept goed.

Doordat de bv zo pijnlijk is heb ik wel tepelhoedjes nu...dat scheelt wel een stukje ('takes the edge off' of zoiets...) maar het is nog steeds behoorlijk pijnlijk. Heeft iemand dat hier ook gehad, veel tepelkloven en brandende pijn tijdens het voeden? ik had het helaas de eerste nacht al...en het ligt niet aan het aanleggen, dat gaat wel goed, maar waarschijnlijk gewoon aan mijn gevoelige huid.
Om een schimmelinfectie uit te sluiten heb ik nu een zalfje, maar dat maakt het niet minder pijnlijk (omdat ik het eraf moet wassen vóór het voeden, dat is best pijnlijk weer), misschien over een tijdje wel.
Maar goed, het bv-topic is een beter plaats voor dit soort vragen denk ik! Heb alleen dat topic al een tijdje niet langs zien komen...
  maandag 14 november 2005 @ 20:38:53 #79
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_32268697
Wat fijn, Amber en Kady weer lekker naar huis!

Suzanna, ik ben 't topic aan 't zoeken (maar kan 't zo snel niet vinden). Ik had borstschelpen van Avent. Die zorgen ervoor dat er gewoon lucht om je tepels heen zit en dat ze niet opgesloten zitten. het ziet er niet uit, maar helpt wel in de genezing.

edit: gevonden Borstvoeding deel 12
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_32268884
Thnx E.T! Volgens mij heb ik borstschelpen liggen... die kunnen ook wat vocht opvangen toch?
  maandag 14 november 2005 @ 20:59:04 #81
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32269192
Suzanna, ik had dat ook bij de tweede, de pijn was dusdanig dat ik na twee weken van ellende met de bv ben gestopt, en een paar dagen later bleek het dus toch spruw ondanks dat zowel baby als ik geen symptomen hadden, behalve die pijn dan. Het kan dus best, goed doorsmeren met die zalf, maar ik zou even informeren of het dan niet zo is dat Emma jou steeds weer besmet, want dat schiet dan ook niet erg op natuurlijk.
  maandag 14 november 2005 @ 21:07:18 #82
133767 Libel
pi_32269420
Tegen extreme luieruitslag gebruken we hier: inotiolzalf. Werkt super goed!! De dag erna is het weg.

Suzanna: ik had ook enorme pijn bij de borstvoeding. Ik kreeg ook tepelkloven. Tepelhoedjes hielpen hier helaas niet. Ik had ook een zalfje: lansinoh. Dat hielp wel een beetje. Het probleem was alleen dat er niet genoeg tijd was voor mijn tepels om te recupereren. Ik ben helaas wel moeten overschakelen op flesvoeding omdat de pijn niet te harden was. Het werd zelfs zo erg, dat ik kwaad werd op Aiken omdat hij mij pijn deed. Het arme ventje kon er natuurlijk ook niks aan doen. Ik huilde tijdens elke voeding en kreeg al een uur op voorhand schrik voor de volgende voeding. Dus voor mij was het beter om te stoppen. Wel met veel pijn in mijn hart
(je hebt natuurlijk niet veel aan mijn verhaal, maar misschien wel aan het zalfje)
  maandag 14 november 2005 @ 21:23:29 #83
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_32269969
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:44 schreef Suzanna het volgende:
Thnx E.T! Volgens mij heb ik borstschelpen liggen... die kunnen ook wat vocht opvangen toch?
yep, zijn meteen lekbakjes
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_32277999
EW gefeliciteerd! Wat fijn dat Kady naar huis mag
Sara
Merel
Ukje
pi_32278700
Anitra, heb direct een medische verklaring gevraagd bij de arts en dezelfde dag nog ingeleverd bij de verzekering. Heb op de site gekeken en als de indicatie 'ernstige voedselallergie' is dan wordt het vergoed. En de arts heeft dus als medische verklaring 'ernstige voedselallergie' opgegeven.

Heb nu al een pak in huis, kost 30 euro!!. Bonnetje netjes bewaard en die ga ik nu declareren bij de verzekering.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2005 @ 11:42:40 #86
81992 Githa
pi_32281623
en Vicky, is Amber al thuis ?

en Kady ook bijna wat een goed nieuws !

Ik baal hier goed
Had ik vanmorgen een afspraak bij het CB om 9.15u, krijg ik gisteravond na 18.00 een brief in de bus gefrut dat de afspraak niet doorgaat.
Een waarom om excuus stond er niet eens in wel de vraag of je altijd tijdig wil afbellen en alleen als dit echt echt noodzakelijk is ....ja, jullie ook
Nu bel ik dus voor een nieuwe afspraak want ik had veel te vragen....kan dat pas weer in januari en alleen op woensdagen...juist de dag dat ik niet kan.

Ik vroeg of er geen uitwijk mogelijkheden waren maar nee, nieuw beleid in 2006
Geen CB meer voor ons dus
Heb wel gevraagd of hun hoofd mij kon terug bellen want dit is zo raar.
pi_32281682
Lekker dan Githa, je zou er maar een ochtend voor vrijgepland hebben zeg!
Sara
Merel
Ukje
pi_32281794
owja, Fuente, misschien heb je het al gelezen, hoe het met mij gaat staat in hoe gaat het met de moeders? Emma doet het nog steeds goed, ze wordt steeds allerter en geniet duidelijk van aandacht.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_32281899
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:48 schreef Jelief het volgende:
owja, Fuente, misschien heb je het al gelezen, hoe het met mij gaat staat in hoe gaat het met de moeders? Emma doet het nog steeds goed, ze wordt steeds allerter en geniet duidelijk van aandacht.

Oeps Ik ken het hele topic niet *rent er meteen naartoe*.
Sara
Merel
Ukje
pi_32283523
Raar beleid Githa. Ik heb hier dus wel uitwijk mogelijkheden. In onze plaats zijn ze slechts een halve middag aanwezig (maandag van 13.00 tot 17.00) het aangrenzende dorp staat de bus in de ochtend en als zelfs dat niet mogelijk is kan ik nog gewoon naar de stad hier 8 km verderop , waar ze de gehele week aanwezig zijn. Bij ons deden ze eerst overigens ook moeilijk , maar omdat ik gewoon niet op de maandagmiddag kan kom ik nu in het andere dorp op de ochtend.
Nog belagelijker dat ze niet gewoon afbellen en pas zo laat een briefje door de bus gooien...
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2005 @ 13:10:06 #91
43556 miss_dynastie
pi_32283936
Kady en Amber, heerlijk hoor meisjes
pi_32291767
Amber is weer thuis

ze is alleen de hele middag al wakker en aan het huilen.. gaat heel veel tijd en tranen kosten voordat het allemaal goed is... maar het belangrijkste is dat ze er weer is!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 15 november 2005 @ 18:14:08 #93
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_32291883
Vicky wat heerlijk dat Amber lekker thuis is.

Ik kan ook haast niet wachten tot vrijdag.
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2005 @ 18:18:45 #94
81992 Githa
pi_32292005
Vicky wat heerlijk
Amber moet natuurlijk weer even wennen aan de nieuwe omgeving maar dat gaat vast helemaal goed komen

EW jullie moeten nog even wat geduld hebben...zie je er tegen op ?
  dinsdag 15 november 2005 @ 18:56:20 #95
105888 renzell
pi_32293049
Amber, wat fijn!!!

En Kady ook bijna! Goed zo!

Julius schuift achteruit op zijn buik door de kamer. Hij snapt niet hoe het kan dat ie eerst wel bij zijn speeltjes kan en dan ineens niet meer.
  dinsdag 15 november 2005 @ 18:57:10 #96
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_32293071
Nee, ik zie er niet tegenop. Ik krijg elke dag steeds meer vertrouwen. Ze doet het zo goed. Echt iedereen is tevreden over haar. Vandaag woog ze 2800 gram en was telkens lekker wakker als ik haar de fles kwam geven. Ze huilt soms ook al als ze honger heeft, ik hoef haar dan niet wakker te maken bedoel ik.

Ben wel benieuwd hoe het zal gaan met 2 kids in huis, maar das een heel ander topic
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2005 @ 19:07:20 #97
81992 Githa
pi_32293348
Ohw, als hij dat eenmaal doorheeft Renzell, dan gaat het snel !

Dat gaat helemaal goed komen EW ....even wennen misschien, maar niemand voelt en weet beter wat ze nodig hebben dan jullie en daar moet je ook op vertrouwen
Kady is een super sterke meid heef ze al bewezen Glenn zal wel even moeten wennen om het zusje ook werkelijk thuis te hebben, maar al die ziekenhuis bezoekjes zal hij ook niet geweldig hebben gevonden.
Wens jullie heel veel geluk en gezondheid met z'n viertjes
  dinsdag 15 november 2005 @ 19:34:42 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32294210
Amber naar huis en Kady naar huis!

Super!
pi_32297976
inderdaad, wat heerlijk!

vicky ben je zelf in de tussentijd ook wat bijgekomen en zie je 't weer zitten?

julius aan 't schuiven, leuk! nu nog de vooruit-versnelling vinden, maar dat heeft ie vast snel door. ik zat vandaag nog naar foto's van piet te kijken toen hij ongeveer even oud was als anna nu (9mnd), en hij zat toen voortdurend vast in z'n achteruit. julius is dus wel wat sneller.

anna heeft niet 1 maar 3 nieuwe tanden bovenin zag ik vanmorgen. misschien zelfs 4, maar ze stond me niet toe om lang te kijken.

githa wat balen zeg (en stom ook) dat je nu weer zolang moet wachten voor je weer bij 't cb terecht kunt.

[ Bericht 5% gewijzigd door bixister op 16-11-2005 00:13:00 ]
  woensdag 16 november 2005 @ 09:48:03 #100
105888 renzell
pi_32306901
Bix; het schuiven gaat hier vooral nog erg onbewust hoor. Meneer is steeds heel verbaasd en boos en blijkt dat ie ineens niet meer bij zijn speelgoed kan.

Anna ook al zo'n tanden-explosie. Juul hier krijgt nu na nummer vijf, ook nummer 400.000 door. Het is echt niet normaal hoe snel het gaat! Vorige maand kreeg ie zijn eerste en nu zijn zesde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')