Dat heb ik dus gedaanquote:Op woensdag 9 november 2005 22:24 schreef BlaatschaaP het volgende:
Helaas kan ik het antwoord van Califo nog niet goed rekenen. Lees de vraag nog maar eens goed.
Eh nee. De vraag is gewoon mijn hele post.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:37 schreef California het volgende:
[..]
Dat heb ik dus gedaan. (Met vraag bedoel je neem ik aan die zin met dat vraagteken, toch?)
Ja, goed, correctemundo, perfect, okay.quote:Maar goed: Humphrey Bogart, The Petrified Forest, The 25th Hour, Edward Norton en Kate Winslet, Doyle, Desperado, Paths of Glory, Time Bandits, Lantana, Welcome to Collinwood. Gevolg: Three Amigos.
Nee. In de film zit een liedje overquote:Op woensdag 9 november 2005 23:06 schreef BlaatschaaP het volgende:
Citizen Kane? Rosebud?
Ik heb onlangs geleerd dat 't belangrijk is om de vraag goed te lezen. "woord(en)"quote:Op woensdag 9 november 2005 23:11 schreef BlaatschaaP het volgende:
2 is in elk geval Closer.. Maar het woord.
Die?
Leave?
Bitch?
In tegenstelling tot andere mensen kan ik de vraag over 't algemeen wel goed lezen. Als jij twee quotes geeft, spreek je ook over woord(en). Dat hoeft helemaal niet te slaan op meerdere woorden binnen een quote.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:12 schreef California het volgende:
[..]
Ik heb onlangs geleerd dat 't belangrijk is om de vraag goed te lezen. "woord(en)"
Je zit wel erg in de buurt overigens.
True. In de eerste quote kondigt de man al aan dat hij "one word" te zeggen heeft. De anderequote:Op woensdag 9 november 2005 23:13 schreef BlaatschaaP het volgende:
In tegenstelling tot andere mensen kan ik de vraag over 't algemeen wel goed lezen. Als jij twee quotes geeft, spreek je ook over woord(en). Dat hoeft helemaal niet te slaan op meerdere woorden binnen een quote.
Dat is de eerste helftquote:Maargoed. Fuck off?
Juist! En de film is inderdaad Closer.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:20 schreef hornage het volgende:
het is volgens mij
now fuck off and die
Jep. En Mrs. Robinsons zinnetje is "Would you like me to seduce you?".quote:Op woensdag 9 november 2005 23:26 schreef EricusMaximus het volgende:
Mike Nichols is iig de verbinding
quote:Op woensdag 9 november 2005 23:30 schreef California het volgende:
(met dank aan hornage)
Nee, behoorlijk wat ouder, behoorlijk wat Zweedser.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:37 schreef 7eVeNL het volgende:
Toch niet Charlize Theron in monster?
Inderdaad Bergman. Inderdaad Liv Ullman.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:49 schreef wyccie het volgende:
Ik heb geen Bergman's gezien, maar ik gok Liv Ullman en nog iemand?
Film wil je ook weten? Wilde aardbeien?
Ook niet, maar om het spel niet te lang op te houden vul ik het eerdergenoemde 'drill' als volgt in:quote:Op woensdag 9 november 2005 23:53 schreef wyccie het volgende:
Pfff.....verder ken ik weinig Bergman-films. Maagdenbron ofzo?
quote:Op woensdag 9 november 2005 23:58 schreef EricusMaximus het volgende:
[..]
Ook niet, maar om het spel niet te lang op te houden vul ik het eerdergenoemde 'drill' als volgt in:
Noem een van de actrices op het plaatje, de regisseur en 2 films van hem.
Dus,
Wyccie +1
Het was Persona
De zon is inderdaad geen planeet, de maan ook niet.quote:Op donderdag 10 november 2005 00:12 schreef InTrePidIvity het volgende:
The Day The Earth Stood Still![]()
Mission To Mars![]()
Man On The Moon
Before Sunset
After Sunset
Battlefield Earth![]()
Tears of the Sun
Amazones
Mars Attacks!![]()
Nou kom ik sowieso niet op de 10e, maar reken je de zon wel goed eigenlijk? Tis tenslotte een ster...
Net op tijd ge-editquote:Op donderdag 10 november 2005 00:16 schreef EricusMaximus het volgende:
Moon is ook geen planeet.
-edit of wel?
Van Dale geeft je namelijk gelijk
pla·neet v(m) -neten hemellichaam dat om de zon draait
-edit
of toch niet, omdat hij eigenlijk om de aarde draait en die dan weer om de zon, waardoor ook de maan om de zon draait.....
De maan is... een maan!quote:Op donderdag 10 november 2005 00:20 schreef InTrePidIvity het volgende:
Waarom is de maan geen planeet?
De maan is, net als de aarde, een gedoofde ster toch?
*kickje WFL aanvraagt
quote:Op donderdag 10 november 2005 00:20 schreef InTrePidIvity het volgende:
Waarom is de maan geen planeet?
De maan is, net als de aarde, een gedoofde ster toch?
*kickje WFL aanvraagt
Stik. Dat zijn er maar negen. Dan noem ik ook nog U.S. Marshals.quote:Op donderdag 10 november 2005 00:21 schreef ArtyShock het volgende:
Earth Girls are Easy
The Day the Earth stood still
Pluto Nash
Mars Attacks
Mission to Mars
Battlefield Earth
The Man who fell to Earth
Ghosts of Mars
En omdat ik niet meer weet gok ik ook nog op:
Earthling?
De maan komt volgens mij voort uit de aarde. Als ik mijn oude boekjes uit 1960 mag geloven...quote:Op donderdag 10 november 2005 00:24 schreef InTrePidIvity het volgende:
De maan is toch een ster geweest
Bronquote:De meeste manen in het zonnestelsel zijn erg klein, maar er zijn een aantal grote, planeetachtige manen. De maan hoort daar ook bij.
1960? was het niet in die tijd dat kindermishandeling nog goed gepraat werd als deel van de opvoeding?quote:Op donderdag 10 november 2005 00:26 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
De maan komt volgens mij voort uit de aarde. Als ik mijn oude boekjes uit 1960 mag geloven...
quote:Op donderdag 10 november 2005 00:21 schreef ArtyShock het volgende:
Earth Girls are Easy![]()
The Day the Earth stood still
Pluto Nash![]()
Mars Attacks
Mission to Mars
Battlefield Earth
The Man who fell to Earth![]()
Ghosts of Mars![]()
En omdat ik niet meer weet gok ik ook nog op:
Earthling?![]()
Let op het achtervoegsel -achtigquote:Op donderdag 10 november 2005 00:26 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Bron
Zegt nog niet zoveel natuurlijk
Nee.quote:Op donderdag 10 november 2005 00:30 schreef InTrePidIvity het volgende:
Zijn dat er in combinatie met...
...geen 10?
De filmtitel was toch juist zo'n leuk nulletjes-en-eentjes computergeintje?quote:Op donderdag 10 november 2005 00:46 schreef InTrePidIvity het volgende:
Dat was blijkbaar makkelijker dan ik dacht
Eigenlijk heet S1m0ne gewoon Simone, maargoed.
ArtyShock +1
Meteen ook de beste film van het lijstje...quote:Op donderdag 10 november 2005 00:48 schreef wyccie het volgende:
Haha, da's grappig, we hebben maar 1 gezamenlijke titel.
1. S1m0ne (2002)quote:Op donderdag 10 november 2005 00:46 schreef InTrePidIvity het volgende:
Dat was blijkbaar makkelijker dan ik dacht
Eigenlijk heet S1m0ne gewoon Simone, maargoed.
Een razend populaire vraag dit.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:15 schreef Mark het volgende:
Je mist nog Monster In Law, da's de meest recente. Als jouw lijstje klopt is het dus:
Money Train
Jack
U Turn
Out Of Sight
The Wedding Planner
Maid In Manhattan
Monster in Law
Geen flauw idee..quote:Op donderdag 10 november 2005 09:41 schreef Sheridana het volgende:
Zou Arty al wakker zijn?
quote:Op donderdag 10 november 2005 09:41 schreef ArtyShock het volgende:
Mark + 1 Voor 's werelds grootste J-Lo adept.
Ik kan met hand op het hart zeggen dat ik de laatste drie films niet gezien heb.![]()
wie?quote:Op donderdag 10 november 2005 09:50 schreef Mark het volgende:
Noem 5 films met Marion Morrison
Klikspaanquote:
Ben je nu ook al in de race voor een Bruce Campbell award?quote:
Niet de meest voor de hand liggende lijst, had toch wel een Rio Bravo, Rio Lobo of The longest day verwachtquote:Op donderdag 10 november 2005 10:05 schreef Mennosson het volgende:
The Quiet Man
Arizona
Blue STeel
Baby Face
The Three Musketeers
HAHAHAquote:Op donderdag 10 november 2005 10:05 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Ben je nu ook al in de race voor een Bruce Campbell award?
Edit: Oh nee, de "Luke, I Am Your Father" award natuurlijk...
Hee, kwam die laatst ook niet eens voorbij? Dat was toch Kevin Spacey in K-PAX?quote:Op donderdag 10 november 2005 10:27 schreef Mennosson het volgende:
Quote: Doctor. Doctor. Doctor. Doctor. How many doctors are there on this planet?
Welke acteur zegt dit en in welke film?
ArtyShock +1quote:Op donderdag 10 november 2005 10:34 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Hee, kwam die laatst ook niet eens voorbij? Dat was toch Kevin Spacey in K-PAX?
Dit is een beetje jammer eigenlijk.quote:
Ik snapte de intentie van je vraag helemaal, jammer inderdaad.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:17 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Dit is een beetje jammer eigenlijk.In mijn naïviteit had ik gehoopt dat jullie wel met leuke originele titels zouden komen. Als ik dit lijstje zo zie had ik beter kunnen vragen om per taal twee filmtitels te noemen.
Maar dat heb ik niet gedaan, dus: Patch + 1 .
hij speelt er wel degelijk in mee...quote:Op donderdag 10 november 2005 11:32 schreef RuneRose het volgende:
Het is een strikvraag, hij speelt er niet in?Ik heb ALong Came Polly niet gezien. >.<
dyonvbaal + 1quote:Op donderdag 10 november 2005 11:57 schreef dyonvbaal het volgende:
jezus christ super star
Hmm...niet verwacht dat er hier iemand was die die film gekeken heeft. Maar ja verkeerd verwacht dusquote:
waarom niet?quote:Op donderdag 10 november 2005 12:07 schreef Patch het volgende:
GUH-weldige film van Bully !
Samen met natuurlijk Manitu
Helaas mochten deze films niet meedoen met het tournament van beste Duitse film...![]()
toch proberen om die te bemachtigen, is echt erg leuk.quote:Op donderdag 10 november 2005 12:07 schreef Mark het volgende:
Never heard of
Ik heb kennis gemaakt met Stephan Raab en Michael Bully Herbig de laatste 2 jaar, echt 2 mannen die nog door Hollywood ontdekt moeten wordenquote:Op donderdag 10 november 2005 12:08 schreef dyonvbaal het volgende:
[..]
Hmm...niet verwacht dat er hier iemand was die die film gekeken heeft. Maar ja verkeerd verwacht dus
Patch +1
Wel leuke film trouwens
Omdat ik de enige was die deze 2 films kende en ze nomineerdequote:
Stefan Raab heeft toch ook jarenlang het Eurovisie-songfestival geteisterd?quote:Op donderdag 10 november 2005 12:10 schreef Patch het volgende:
Ik heb kennis gemaakt met Stephan Raab en Michael Bully Herbig de laatste 2 jaar, echt 2 mannen die nog door Hollywood ontdekt moeten worden
quote:Op donderdag 10 november 2005 12:11 schreef Mark het volgende:
[..]
Stefan Raab heeft toch ook jarenlang het Eurovisie-songfestival geteisterd?
Is wel een Terry Gilliam film maar volgens mij geen Idle.....quote:Op donderdag 10 november 2005 12:21 schreef Sokolsky het volgende:
Fisher King?
Mennosson + 1quote:Op donderdag 10 november 2005 12:21 schreef Mennosson het volgende:
Monty Python And The Holy Grail
Life Of Brian
The Meaning Of Life
South Park: Bigger Longer & Uncut
Brightness
102 Dalmatiers
Te makkelijk dus, niets ten nadele uiteraard van het goede antwoordquote:Op donderdag 10 november 2005 12:55 schreef RuneRose het volgende:
Brazil!
quote:Op donderdag 10 november 2005 13:20 schreef Mennosson het volgende:
Pink Floyd, The Wall !!!!
quote:Op donderdag 10 november 2005 13:32 schreef RuneRose het volgende:
Clint Eastwood?
Die laatste deed me denken aan Dirty Harry. Het was dus meer een gok dan iets anders.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:34 schreef Mennosson het volgende:
[..]
Hoe wist je dat???
RuneRose +1
Wow, dat was sneller dan ik verwacht had.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:38 schreef dyonvbaal het volgende:
old boy?
klopt...quote:Op donderdag 10 november 2005 13:44 schreef Mark het volgende:
Die hoofdletters suggereren een onderbroekenlol-film
Aan de andere kant... Hoeveel one-take corridor scènes ken je nu helemaal.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:40 schreef RuneRose het volgende:
Wow, dat was sneller dan ik verwacht had.![]()
heheh sst... het was de enige die ik zomaar opeens kon bedenken en waarvan ik gehoord had dat de opnames lang geduurd hebbenquote:Op donderdag 10 november 2005 13:46 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Aan de andere kant... Hoeveel one-take corridor scènes ken je nu helemaal.
Da's vast geen Shawshank Redemption.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:45 schreef dyonvbaal het volgende:
leuk bedacht, maar nee
Whenis playing chess in the prison the chess pieces are Star Trek The Next Generation characters. Pieces representing Picard, Riker, Data, Worf and Dr. Crusher can be seen clearly.
Nopequote:
had je dat niet eerder kunnen doen had ik geen plaatje hoeven zoeken wijzigen en hostenquote:Op donderdag 10 november 2005 13:54 schreef Sokolsky het volgende:
G.O.R.A.?
nou zie ik pas wat je bedoeld... maar ja nou is de kikker ook niet meer nodig dusquote:
Had je maar eerst even moeten refreshenquote:Op donderdag 10 november 2005 13:56 schreef dyonvbaal het volgende:
[..]
had je dat niet eerder kunnen doen had ik geen plaatje hoeven zoeken wijzigen en hosten![]()
Sokolsky +1
Voor zover ik weet niet.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:02 schreef dyonvbaal het volgende:
cuba goodin junior in what dreams may come true
quote:Op donderdag 10 november 2005 14:04 schreef Sheridana het volgende:
Dat zegt Chris Walken in Man on Fire
Hij heeft dan ook meer dan 50 stemmen.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:06 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Vanochtend gekeken; het is wel duidelijk dat meneer Scott videoclips geregisseerd heeft... verder was het was aardig. Ik denk dat ik 'm volgende week vergeten ben.
Da's absoluut geen snoblijstje. Allemaal mainstream op Ran en Strangelove na misschien. En daarvan is Strangelove zo bekend, dat iedereen er wel van gehoord heeft.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:15 schreef RuneRose het volgende:
Ik vind het best meevallen met dat snobberige hoor, als ik in je top 100 kijk valt het toch best mee?
1 American Beauty (1999)
2 Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)
3 Shawshank Redemption, The (1994)
4 Se7en (1995)
5 Usual Suspects, The (1995)
6 Fight Club (1999)
7 Oldboy (2003)
8 Amores perros (2000)
9 Fucking Åmål (1998)
10 Ran (1985)
mag ik u de hand geven.. vond er ook niks aan (op het spelen met de fiets na dat vond ik geweldig)quote:Op donderdag 10 november 2005 14:11 schreef Sokolsky het volgende:
Om van mijn filmsnob-imago af te komen ben ik bezig de blockbusters van de afgelopen jaren te bekijken. War of the Worlds en Man on Fire heb ik gisteren en vandaag gezien; Bourne Supremacy, Manchurian Candidate en Aviator heb ik hier liggen. Eens kijken of wat het wat is.
WotW vond ik wel tamelijk beroerd trouwens.
Hee. Da's best goed gevonden.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:32 schreef Sokolsky het volgende:
The Machinist? Christian Bale?
Ik denk niet dat Robert bij een vogel op visite was hoor.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:34 schreef Sokolsky het volgende:
Robert Redford in eh... Three days at the Condor?
Hoe heette die film dan ook alweer? Ik was al blij dat ik zo ver kwam met die titel. Leek me namelijk wel te passen bij de beschrijving.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:36 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Robert bij een vogel op visite was hoor.
Mja..was geen topper of zo...quote:Op donderdag 10 november 2005 15:10 schreef ArtyShock het volgende:
Gehoord van de titel. Nooit de intentie gehad 'm ook echt te kijken. Tja.
Was het wat?
7 Green Mile is ook goedquote:Op donderdag 10 november 2005 15:19 schreef RuneRose het volgende:
1. Signs
6. High Fidelitymuziek he
Toy Storyquote:Op donderdag 10 november 2005 15:27 schreef RuneRose het volgende:
4. is natuurlijk toy story.
5. is Alien "eggs or something".
Scores Againquote:Op donderdag 10 november 2005 15:35 schreef RuneRose het volgende:
From Dusk Till Dawn = goed
l.a. confidential
Blade Runner = goed
4. is natuurlijk toy story.
5. is Alien "eggs or something".
high fidelity
the green mile
trainspotting
Hmm, wat nu. Dat was niet degene die ik bedoelde, maar die is wel jarig vandaag, moet ik er dan "een" jarige van maken en 5 films met hem/haar?quote:Op donderdag 10 november 2005 15:40 schreef dolle_hond het volgende:
ik weet alleen ellen pompeo
alleen de naam vd actrice anders...quote:
Kloppen allemaalquote:Op donderdag 10 november 2005 15:56 schreef Patch het volgende:
Fear and Loathing in Las Vegas
KingPin
TaxiDriver
Sheridana +1quote:Op donderdag 10 november 2005 16:05 schreef Sheridana het volgende:
Thelma and Louise?
Het is een leuke site waar die vandaan komen, jaquote:Op donderdag 10 november 2005 15:56 schreef Sokolsky het volgende:
Ik vind dat Menno ook vaak wel leuke vragen heeft.
(jammer dat ik ze bijna nooit weet...)
quote:Op donderdag 10 november 2005 16:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is een leuke site waar die vandaan komen, ja.
Dolle Hond +1quote:Op donderdag 10 november 2005 16:48 schreef dolle_hond het volgende:
made in america - ted danson
sister act - harvey keitel
sister act 2 - maggy smith
ghosts of mississippi - james woods
jumpin' jack flash - jeroen krabbe
girl interrupted - winona ryder
color purple - oprah winfrey
soapdish - sally field
corinna corinna - ray liotta
ghost - demi moore
Maakt niet uit. Het zijn nog steeds leuke vragen.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is een leuke site waar die vandaan komen, ja.
Jawel, maar niet zelf verzonnen. Dat is natuurlijk wel een verschilquote:Op donderdag 10 november 2005 20:22 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Het zijn nog steeds leuke vragen.
(net als die getekende kleertjes waar TM een keer mee aan kwam zetten)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |