quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:52 schreef rena het volgende:Bommel is echt een irritante puber
![]()
Eigenlijk alleen met wandelen, want binnen kent hij de regels maar al te goed en hij weet wat er gebeurt als hij wat flikt
![]()
Maar ik moet er stiekem ook heel hard om lachen als hij weer iets uithaalt
![]()
Loop ik met hem te wandelen, begint hij in de riem te happen (mag hij niet, dan straf ik hem gelijk), gras te vreten als een schaap, rollen door het gras als een gestoorde hyena en te grommen als een beer en maar proberen me uit te dagen, het is zo hilarisch om te zien
![]()
Maar lachen doe ik pas als hij niet naar me kijkt. En ik vind het nog steeds leuk om een hond te hebben
![]()
, behalve als hij met zijn vieze bek mijne schone trui af begint te likken voordat ik hem kan ontwijken, mijn kleren hebben altijd wel een klodder kwijl of aarde ergens aan het eind van de dag
Zo herkenbaar
![]()
.
Spike maakt er ook echt een potje van vaak. Hij heeft nogal eens de neiging om over straat te gaan lopen en vind het maar al te leuk als ik dan steeds 'op de stoep' roep. Dan springt 'ie even op de stoep en nog voor ik 'braaf' heb kunnen zeggen loopt ie alweer op straat
![]()
.
![]()
.
Meestal is het na 2 keer over, maar soms blijft 'ie maar gaan tot ik besluit de riem korter te zetten.
Verder komt het maar al te vaak voor dat ik tijdens het wandelen denk "waar is 'ie nu?" (terwijl hij dan gewoon aan de lijn loopt) en dan ineens springt hij vanaf de achterkant tegen me op. En niet 1 keer, maar gewoon een paar minuten lang, probeert dan ook naar mijn handen te happen enzo.
(Dat happen krijg ik er maar verdomde lastig uit bij hem
![]()
, als hij het thuis doet zeg ik 'nee' en geef ik hem een floss om in te bijten, maar buiten neemt hij daar geen genoegen mee).
Tegenwoordig doet Spike ook aan kopjes geven, althans daar lijkt het op. Dan schurkt 'ie zo met zijn kop langs me
![]()
.
Kwijlen doet hij alleen buiten in hitsige periodes
![]()
. Binnen kwijlt hij niet, ik had hem dan ook tot voor kort nog nooit zien kwijlen en wist ook niet wat ik zag toen we door het park liepen en ik opeens een sliert zag bungelen, dus ik riep "Spike!" want ik wilde het wel even bekijken, "slurp" deed Spike. Weg kwijl
![]()
.
Spin, ik denk ook dat ik behoorlijk naar hond meur
![]()
.
![]()
. Soms zit ik in de bus en dan ruik ik het zelf.
![]()
.
![]()
.