Natuurlijk, knutselenquote:'Samirs hobby is knutselen'
Door PATRICK POUW
AMSTERDAM - Haar man een beest? Een gewetenloze terrorist, die een El Al-vliegtuig uit de lucht wil schieten? Nee, Samir is gewoon een emotionele jongen die zich het lot van de onderdrukten der aarde nogal aantrekt.
Foto ANP
Een jongen die van ‘knutselen’ houdt. Een 19-jarige jongen die over zeven maanden voor de tweede keer vader wordt. Abida Kabbaj, de 25-jarige vrouw van terreurverdachte Samir A., is de verhalen over haar man spuugzat.
,,Hij is gewoon geïnteresseerd in Palestina, in Tsjetsjenië, in Irak. En het is toch erg wat daar gebeurt, dat zou toch ieder mens moeten vinden? Als hij zich bezig zou houden met de Tweede Wereldoorlog zou niemand dat eng vinden. Wat is beter: interesse in de medemens hebben, zoals mijn man, of alleen maar bezig zijn met scootertjes en meisjes?’’ Een bovengemiddelde interesse in de medemens, volgens zijn vrouw. Volgens justitie een wandelende tijdbom die onlangs explosieven probeerde te bemachtigen en in het verleden eigenhandig aan de slag ging om bommen te maken.
Zijn vrouw merkte er niks van, zegt ze. ,,Als ik bezig was met de poepluiers van ons zoontje, zat hij aan tafel te knutselen. Gewoon met een soldeerbout, ja. Nee, ik vroeg hem niet wát hij maakte. Hij is altijd bezig, hij houdt van knutselen. Daarom is hij ook die studie chemie gaan doen.’’ Over de afscheidsvideo die haar man opgenomen zou hebben, wil ze kort zijn. ,,Die video? Dat moet een ander zijn. Zeker weten. Ik heb hem nooit opnames zien maken.’’ En die leidersrol binnen extremistische kringen, die de jonge terreurverdachte volgens de AIVD steeds meer vervult?
,,Dat is een mediahype. Volgelingen? Bij mij komen ze niet aan de deur. Ik raak alleen maar vrienden en vriendinnen kwijt.’’ De vrouw van de terreurverdachte is zelf ook niet onomstreden. Ze zette zich in het verleden in voor de verboden stichting Al Aqsa. En nota bene de advocaat van haar man liet al eerder weten dat veel van de bij huiszoekingen gevonden jihad-literatuur en videobanden aan háár toebehoren.
,,Klopt, bijna alles wat is gevonden is van mij, en van mijn moeder. Maar het gaat gewoon om Zembla-documentaires, en printjes van verhalen op internet over de misstanden in de Abu Ghraib-gevangenis, enzo. Ja, we kijken samen naar die documentaires, we lezen die verhalen, we hebben het daar over. Mag toch? Nee, hoor, ik ben niet bang dat ze mij oppakken.’’
Een week geleden zat ze samen met Layla, het zusje van de terreurverdachte, op de publieke tribune tijdens het hoger beroep tegen haar man voor een eerdere verdenking op terroristische activiteiten. Toen zat Abida –midden in de ramadan- opzichtig en veelvuldig te snoepen. Giebelend: ,,Ja, dat mag. Niet omdat ik me verheven voel boven die regels, túúrlijk niet. Nee, ik ben twee maanden zwanger.’’
Ach ja waarom bouwen we geen kamp en sluiten ze allemaal op. Laten we eerst de bestaande middelen en wetten eens goed gebruiken. En dan eens verder kijken. Wat niemand begrijpt is dat overheden de angst gebruiken om ons de burgerrechten af te nemen. En de terrorristen zijn de lachende derde. Want geen van die maatregelen voorkomt terrorisme. En bommen zijn inderdaad vrij eenvoudig te maken. Met normale huishoudmiddelen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 8 november 2005 06:22 schreef Dr_Crouton het volgende:
Echt, wat een schertsvertoning. Waar is de noodwet waarin staat dat terreurverdachten met genoeg bewijs (als bij creatieve Samir A.), (echt) levenslang opgesloten worden in afzondering? Wat een soft gedoe.
Waarom verbaast me dat toch niet?quote:Op dinsdag 8 november 2005 07:48 schreef BansheeBoy het volgende:
En toch geloof ik het verhaal van de dame wel.
Wapens waarvan de nieuwslezer zei dat ze niet bij Samir A. thuis gevonden waren.quote:Op dinsdag 8 november 2005 06:22 schreef Dr_Crouton het volgende:
Die advocaat van hem is net zo verknipt. Ik kwoot uit m'n hoofd: "Een autotochtone puistenkop met dezelfde hobby zou helemaal niet opgevallen zijn, want dit is wat pubers doen: knutselen."
Natuurlijk, meneer de integere advocaat. Daarom lagen er ook vuurwapens en plattegronden van doelen tussen de 'knutselarijen' op de tafel in de rechtbank.
Echt, wat een schertsvertoning. Waar is de noodwet waarin staat dat terreurverdachten met genoeg bewijs (als bij creatieve Samir A.), (echt) levenslang opgesloten worden in afzondering? Wat een soft gedoe.
Een normaal iemand zou werktuigbouw of electrotechniek gaan doen...quote:Hij is altijd bezig, hij houdt van knutselen. Daarom is hij ook die studie chemie gaan doen
Vliegtuigspotters sporen inderdaad gewoon niet...quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:06 schreef fratsman het volgende:
Normale mensen houden zich dan bezig met vliegtuigmodellen schaal 1:500.
Ja tot het moment dat er een bom onder je reet ontploft en er 3 van die islamieten worden aangehouden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 07:48 schreef BansheeBoy het volgende:
En toch geloof ik het verhaal van de dame wel. De AIVD gaat zo krampachtig te werk de laatste tijd dat ze zelfs mij zouden kunnen oppakken met dezelfde redenen.²
Wat is er mis met een studie chemie dan?quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:06 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Een normaal iemand zou werktuigbouw of electrotechniek gaan doen...
Niets, maar het lijkt me nu niet echt een knutselstudie, of je moet alle vormen van practica doen knutselen vinden...quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:10 schreef Againzender het volgende:
[..]
Wat is er mis met een studie chemie dan?
er valt niks te knutselen op het hbo chemiequote:Op dinsdag 8 november 2005 09:10 schreef Againzender het volgende:
[..]
Wat is er mis met een studie chemie dan?
nee, daar niet nee.quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:13 schreef donald_dick het volgende:
[..]
er valt niks te knutselen op het hbo chemie
ja op HS leidenquote:Op dinsdag 8 november 2005 09:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
nee, daar niet nee.
Was het trouwens HBO wat Samir deed/doet?
Ah, als je het zo stelt... Ja, Samir A heeft eigenlijk wel gelijk dat "alle Nederlanders moeten bloeden voor het medewerken aan de oorlog in Irak".quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:52 schreef Kiegie het volgende:
Openstaan voor andere invalshoeken kan echt geen kwaad.
Ware het niet dat Mohammed B en Samir A elkaar kennen. Dat Samir A onderweg naar Tsjettjenie was om mee te gaan vechten tegen Rusland. Dat hij gearresteerd werd vanwege een roofoverval en dat bij huiszoeking uitgewerkte plannen werden gevonden voor aanslagen op oa Borselle en Schiphol. Dat de rechter dit niet voldoende bewijslast vindt om hem op te sluiten is een ding (lees: zo stom als de nacht), maar om dan te zeggen dat het een zachtaardige jongen is die van knutselen houdt is op zijn minst complete onzin lijkt me.quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:52 schreef Kiegie het volgende:
Mmm.
Zodra iemand het woord 'mediahype' in de mond neemt, ben ik geneigd hem of haar gelijk te geven.
We laten ons errug makkelijk opnaaien door elkaar beconcurrerende nieuwsrubrieken en headline-geile journalisten.
Openstaan voor andere invalshoeken kan echt geen kwaad.
Wacht ff.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:27 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ah, als je het zo stelt... Ja, Samir A heeft eigenlijk wel gelijk dat "alle Nederlanders moeten bloeden voor het medewerken aan de oorlog in Irak".![]()
Dacht het niet...quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:49 schreef Kiegie het volgende:
En ga je anders schamen voor je aanhalingstekens.
![]()
M'n opmerking was niet bijster origineel zo te zienquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:02 schreef dVTB het volgende:
Ik heb nog wel een aantal leuke programma-ideetjes voor onze knutselaar:
Creatief met Kunstmest, waarin Samir A wekelijks uitlegt dat zijn basismateriaal kunstmest is.
Of Eigen Huis in Puin. Nico vervangt vandaag een kraanlipje, Rob legt een Engelse tuin aan, Samir blaast een El Al-vliegtuig op.
.... dit wordt top-televisie...
Kijk, die wapens waren dus NIET in de 'knutselkamer' van Samir aangetroffen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:04 schreef pberends het volgende:
[..]
M'n opmerking was niet bijster origineel zo te zien.
Iemand een foto van het wapenarsenaal van Samir A.? Wat dacht z'n vrouw, dat ie wapens repareerde om z'n kinderen te onderhouden?
ze moeten wel want het valt moeilijk te bewijzen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 07:48 schreef BansheeBoy het volgende:
En toch geloof ik het verhaal van de dame wel. De AIVD gaat zo krampachtig te werk de laatste tijd dat ze zelfs mij zouden kunnen oppakken met dezelfde redenen.²
Tot welke maand mocht je ook alweer aborteren?quote:Een week geleden zat ze samen met Layla, het zusje van de terreurverdachte, op de publieke tribune tijdens het hoger beroep tegen haar man voor een eerdere verdenking op terroristische activiteiten. Toen zat Abida –midden in de ramadan- opzichtig en veelvuldig te snoepen. Giebelend: ,,Ja, dat mag. Niet omdat ik me verheven voel boven die regels, túúrlijk niet. Nee, ik ben twee maanden zwanger.’’
quote:
Dat rechtse NOS ook.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:20 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Kijk, die wapens waren dus NIET in de 'knutselkamer' van Samir aangetroffen.
Zie je hoe je je laat beïnvloeden door een camerashot van het journaal?
Hilarisch!quote:
quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:49 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Wacht ff.
Heeft Samir het werkwoord 'medewerken' gebruikt?
Bron, graag.
En ga je anders schamen voor je aanhalingstekens.
![]()
Zeg ik: opknopen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:24 schreef Marietje_34 het volgende:
Ten aanzien van het Nederlandse volk,...
Samir is gewoon een beetje fanatiek wat 'knutselen' betreft, moet toch kunnen?quote:Op dinsdag 8 november 2005 06:22 schreef Dr_Crouton het volgende:
Die advocaat van hem is net zo verknipt. Ik kwoot uit m'n hoofd: "Een autotochtone puistenkop met dezelfde hobby zou helemaal niet opgevallen zijn, want dit is wat pubers doen: knutselen."
Natuurlijk, meneer de integere advocaat. Daarom lagen er ook vuurwapens en plattegronden van doelen tussen de 'knutselarijen' op de tafel in de rechtbank.
quote:Uitgeschreven tekst videotestament Samir A.
Samir komt in beeld en leest de volgende tekst voor:
In naam van Allah, de Barmhartige, de Erbarmer. Veel lof en dank aan Allah. Lof aan Allah…….
En vervolgens:
Ik ben, Samir. Ik richt vandaag mijn boodschap en mijn adviezen aan de moslims in Europa, tevens aan mijn ouders en mijn familie, aan alle mijn broeders in de gevangenissen van de Tawaghi en aan de Nederlandse regering en diens volk.
Wat mijn boodschap aan de moslims betreft, aan hen die net als wij geloven dat er geen God is dan Allah, aan hen die de Taghoet verwerpen en in Allah geloven. Ik zweer op Allah dat dit niet meer dan twee woorden zijn: "Verover of je wordt veroverd". Wat vinden jullie voor onze onderdrukte broeders in Afghanistan, in Tsjetsjenië, in Irak, in Palestina, in de Filippijnen en in Kasjmier. Allah, de Verhevene, zegt in zijn Heilige Boek: 'Wat hebben jullie, dat jullie niet op Gods weg strijden en ook niet voor die onderdrukte mannen, vrouwen en kinderen, die zeggen: "Onze Heer, breng ons uit de stad waarvan de inwoners onrecht plegen en breng ons van uw kant een beschermer en breng ons van Uw kant een helper." (dit laatste was cursief). Weten jullie dat Jihad op dit moment een verdedigende Jihad is, dus het is Fard Ain (noot vertaler = gezamenlijke religieuze verplichting).
(Hierna wordt kennelijk de opname gestopt en vervolgens hervat. Te horen is het klikken van een knop.)
Ten aanzien van mijn boodschap aan mijn familie en mijn ouders:
"Allah draagt jullie geduld (sterkte), jullie moeten weten dat dit het juiste pad is. Ik verricht deze daad uit vrees voor de straf van Allah, de Verhevene, omdat Hij zegt: "Als jullie niet uitrukken, zal Hij jullie straffen met een pijnlijke bestraffing."
02:18 t/m 02.44
Koranrecitatie
02:44 t/m 03:41
Samir komt weer in beeld
(…)
"Toen ik deze daad verrichtte, deed ik dat en had de overtuiging dat ik de juiste Manhaj (noot vertaler = religieuze methode), te volgen. Ik zag de profeet met een glimlach in zijn gezicht voor mij zitten. Hij begon verzen uit de Koran voor mij te lezen. En Hij zegt: "Tot wie de mensen zeiden: De mensen hebben zich tegen jullie verzameld, vreest hen dus. Maar dat deed hun geloof alleen maar toenemen en zij zeiden: God is voor hen goed genoeg, Hij is een voortreffelijk voogd.
Hierna mijn boodschap aan mijn broeders die vastzitten in de gevangenissen van de Tawaghit.
03.41 t/m 03.56
Koranrecitatie
03:56 t/m 06:51
Aan mijn broer Abou, en de Amerikaan en Souheil (fonetisch). Ik vertel jullie: Ik houd van jullie omwille van Allah. Verdraag geduldig wat jullie treft, als jullie maar het weetschap hebben dat zij weten evenals jullie. Jullie verwachten van Allah, wat zij niet verwachten. Versaag niet en treurt niet. Jullie hebben de overhand als jullie gelovig zijn. Waarlijk bidden wij voor jullie tijdens ons gebed en onderdanigheid opdat Allah jullie vrijlating en de martelaarschap omwille van Hem schenkt."
Ten aanzien van mijn boodschap aan de regering.
Sjeik Osama Bin Laden, moge Allah hem behoeden, heeft jullie regelmatig en veelvuldig gewaarschuwd. Sjeik, de Moehahid Ayman al-Zawahiri heeft jullie ook regelmatig en veelvuldig gewaarschuwd. En onze geliefde sjeik Abou Moesaab Al-Zarqawi (noot vertaler: Samir wordt emotioneel) moge Allah hem beschermen, heeft jullie wel eens gewaarschuwd. Maar jullie hebben steeds onrecht aangericht, jullie kruisvaarders, die Bush steunden toen hij zijn bekende woord heeft uitgesproken: "Laat de kruistochten beginnen." Ik zeg jullie dat er tussen ons en jullie alleen de taal van het zwaard zal gelden tot jullie de moslims met rust laten en de weg van de vrede kiezen.
Ten aanzien van het Nederlandse volk, wil ik een vraag stellen. Heeft sjeik Osama Bin Laden, moge Allah hem behoeden Amerika of Nederland aangevallen? En heeft Saddam Hussein, moge Allah hem behoeden, het Koerdisch volk of Nederland aangevallen? Wat is jullie rol, jullie dwazen? Jullie wensen de democratie, dit betekent dat jullie verantwoordelijk zijn voor de daden van deze regering. Jullie leger, die onze broeders strijders en verdedigers van de eenheid van Allah in Israël afslachten en uitleveren aan de Amerikanen en Britten. Jullie hebben de beelden gezien (noot vertaler: Samir wordt emotioneel) uit de gevangenissen van Guantanamo en Abu Ghraib (Samir heeft moeite met het noemen van de naam van de gevangenissen en wordt emotioneel) wat zij daar plegen. Jullie worden daarvoor verantwoordelijk gehouden. Wij zullen, bij Allah, wraak nemen voor elk traantje dat uit de ogen van de moeders en de kinderen van de moslims is gevallen. Wij zullen wraak nemen voor elke moslim…(Samir wordt weer emotioneel) die gesneuveld is terwijl hij de eenheid van Allah aan het verdedigen was. Jullie worden als strijders beschouwd omdat jullie deze regering hebben gekozen. Jullie vermogens en jullie bloed zijn voor ons veroorloofd (legitiem). Wij willen hier jullie bloed verspillen zoals jullie de rijkdommen van de moslims in Israël hebben gestolen en zoals jullie, jullie bazen de Amerikanen hebben evenaart gaan we jullie vermogens hier toe eigenen."
06:51 t/m 8:20
voorlezen jihadgedicht
08:26 EINDE
Ik heb gewoon weinig fiducie in personen die de waarheid verdraaien, al lijkt het op nog zo'n kleine schaal. Als zij dan bijgestaan worden door onnadenkende kreten en grappig uitziende maar natuurlijk kwetsend bedoelde fotosoeps, ga ik vanzelf met meer sympathie kijken naar de uitkramingen van de tegenpartij.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:24 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
![]()
zou je je eerst niet wat meer verdiepen in wat dat schijthoofd Samir A. allemaal uitkraamt voor je 'objectief' probeert te zijn?
Ja, maar op internet denkt elke kneus dat ie de waarheid in pacht heeft. Dus wat dat betreft moet je je kritiek niet zozeer richten op die personen maar meer op het medium zelf.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:42 schreef Kiegie het volgende:
Je kunt zeggen wat je wilt, maar ik vind de videoboodschap - al of niet van Samir afkomstig - inhoudelijk tien keer interessanter dan die puberale meebrulberichtjes die ik hier af en toe lees.
En jij neemt het gelooft het woord van die zwangere teef boven wat je zelf ziet op de camera beelden van onze "oh zo rechtse" persquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:20 schreef Kiegie het volgende:
[..]
En jij neemt het gelooft het woord van die zwangere teef boven wat je zelf ziet op de camera beelden van onze "oh zo rechtse" persquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:20 schreef Kiegie het volgende:
[..]
goh, wat menslievend van jou.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:42 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Als zij dan bijgestaan worden door onnadenkende kreten en grappig uitziende maar natuurlijk kwetsend bedoelde fotosoeps, ga ik vanzelf met meer sympathie kijken naar de uitkramingen van de tegenpartij.
aan 'puberale meebrulberichtjes' valt nu eenmaal niet te ontkomen op Internet. Betwijfel jij dan of de boodschap van Samir A afkomstig is?quote:Je kunt zeggen wat je wilt, maar ik vind de videoboodschap - al of niet van Samir afkomstig - inhoudelijk tien keer interessanter dan die puberale meebrulberichtjes die ik hier af en toe lees.
Slechts een geluiddemper geloof ik.. die ook onder de wet wapens en munitie valt als verbodenquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:52 schreef Floripas het volgende:
Er zijn geen wapens gevonden bij samir A.
Lijkt mij raar dat mensen twijfelen. Hij zegt zelf op de boodschap "ik ben Samir" en tevens lijkt het mij bij een videoboodschap dat er iemand in beeld is, en men niet tijdens het oplezen van de tekst een fragment uit een jaren 70 Tiroler film laat zien. Enige is dat we zelf die boodschap niet hebben gezien en alleen justitie/de AIVD.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:40 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
goh, wat menslievend van jou.![]()
[..]
aan 'puberale meebrulberichtjes' valt nu eenmaal niet te ontkomen op Internet. Betwijfel jij dan of de boodschap van Samir A afkomstig is?
Heeft niks met menslievendheid te maken, maar met een instinctieve afkeer van onnozel populistisch geblaat.quote:
Ik betwijfel alles tot ik bewijzen heb gezien of gehoord.quote:aan 'puberale meebrulberichtjes' valt nu eenmaal niet te ontkomen op Internet. Betwijfel jij dan of de boodschap van Samir A afkomstig is?
En allemaal inhaken jongens, daat gaat-ie:quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:11 schreef matthijst het volgende:
Wat doen Samir en zijn gordijn nog in Nederland dan?
Verbeter de wereld, begin bij jezelf: pleur op en ga mensen helpen.
Inderdaad heb hier ook een soldeerbout liggenquote:Op dinsdag 8 november 2005 07:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Goh... grappig dat je niet van onnozel populistisch geblaat houdt maar zijn videoboodschap wel serieus neemt. Hij zou geblaat uitgevonden kunnen hebben man. Ik snap wel dat je je verheven voelt boven de users, en daar is niks mis mee. Maar jouw gebruik van de ongepatenteerde De Vijand Van Mijn Vijand Is Mijn Vriend Techniek, is erg doorzichtig en daarnaast heel erg dom.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:16 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Heeft niks met menslievendheid te maken, maar met een instinctieve afkeer van onnozel populistisch geblaat.
[..]
Ik betwijfel alles tot ik bewijzen heb gezien of gehoord.
Of tot ik het zelf wil geloven.
En jij?
Liever een enkeltje Rabbat en dat ze dan omkomt op het prikkeldraad van Mellilaquote:Op dinsdag 8 november 2005 06:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Natuurlijk, knutselenDat gekke mokkel verdient een enkeltje TBS.
Zelden iemand zo duidelijk zien maken dat hij er geen jota van snapt.quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:15 schreef Overlast het volgende:
[..]
Goh... grappig dat je niet van onnozel populistisch geblaat houdt maar zijn videoboodschap wel serieus neemt. Hij zou geblaat uitgevonden kunnen hebben man. Ik snap wel dat je je verheven voelt boven de users, en daar is niks mis mee. Maar jouw gebruik van de ongepatenteerde De Vijand Van Mijn Vijand Is Mijn Vriend Techniek, is erg doorzichtig en daarnaast heel erg dom.
Met zo'n sig als die van jou kun je natuurlijk ook geen andere reactie verwachten..quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:55 schreef OpenYourMind het volgende:
gelul
Dat de AIVD informanten heeft binnen de Hofstadgroep is ongeveer 99 procent zeker. Vorige week was bij BNN nog een documentaire te zien waarin in een advocaat vertelde dat zijn cliënt (een lid van de Hofstadgroep) hiervoor was benaderd. Ook was er een theorie die veronderstelde dat Mohammed B mogelijk een informant was.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:55 schreef OpenYourMind het volgende:
Ik heb hier dan wel geen bewijzen voor maar mijn alternatieve theorie zou zijn dat de AIVD volledige controle over Samir A. heeft. Dit kan net zo goed een campagne van de inlichtingendienst zijn (geinfiltreerd en wel in de hofstadgroep met volledige controle over de leden).
Ze kunnen hem van alles in de schoenen schuiven, overal voor op laten draaien. De berichten die in de media komen wekken alleen maar de haat en angstgevoelens onder de bevolking op en doet tegelijkertijd het volk denken dat men machteloos staat door zogenaamde "fouten" van de AIVD en justitie.
De manier waarop dit allemaal in de media komt en welke versies van het verhaal laat mij denken dat dit meer een media campagne is voor beinvloeding van het volk dan een echte poging om terrorisme te bestrijden in NL.
Zal wel aan mij liggen maar wat is er zo interresant en of vernieuwend aan de video boodschap van Samira ?quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:41 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Zelden iemand zo duidelijk zien maken dat hij er geen jota van snapt.
Ten eerste zeg ik niet dat ik Samirs videoboodschap serieus neem, ik zeg dat ik hem tien keer interessanter vind dan vele ondoordachte posts hier.
Ten tweede heb ik nergens beweerd dat ik mij verheven zou voelen boven welke user dan ook. Je constatering is vermoedelijk gegrond op een onbewust doch begrijpelijk gevoel van inferioriteit jouwerzijds.
Ten derde is de door jou waargenomen DVVMVIMV-techniek, en dan met name het al of niet doorzichtig zijn ervan, zo volslagen nonsens, dat ik vermoed dat je dat zelf ook wel doorhebt.
En ten vierde ben ik niet dom.
![]()
1: Mein Kampf is ook erg interresantquote:Op dinsdag 8 november 2005 20:41 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Zelden iemand zo duidelijk zien maken dat hij er geen jota van snapt.
Ten eerste zeg ik niet dat ik Samirs videoboodschap serieus neem, ik zeg dat ik hem tien keer interessanter vind dan vele ondoordachte posts hier.
Ten tweede heb ik nergens beweerd dat ik mij verheven zou voelen boven welke user dan ook. Je constatering is vermoedelijk gegrond op een onbewust doch begrijpelijk gevoel van inferioriteit jouwerzijds.
Ten derde is de door jou waargenomen DVVMVIMV-techniek, en dan met name het al of niet doorzichtig zijn ervan, zo volslagen nonsens, dat ik vermoed dat je dat zelf ook wel doorhebt.
En ten vierde ben ik niet dom.
![]()
Het boek Mein Kampf is dus verboden. Als we die lijn doortrekken, waarom geldt dat dan niet voor de Koran en de Bijbel? Ja minister Donner, zeg daar maar 'ns wat over met je 'beperking' op vrijheid van meningsuitingquote:Op woensdag 9 november 2005 10:59 schreef desiredbard het volgende:
[..]
1: Mein Kampf is ook erg interresant
2: Als je zegt dat Mein kampf interraseant leesvoer is dan ben je een racist
3: Laten we wel wezen dat mein kampf interrasanter leesvoer is als het geblaat van het stormfront
4: Slim ben je toch echt niet
Mijn Kampf is niet verboden, moet je alleen voor tekenen in de bieb...in mijn tijd tenminstequote:Op woensdag 9 november 2005 11:07 schreef Demophon het volgende:
[..]
Het boek Mein Kampf is dus verboden. Als we die lijn doortrekken, waarom geldt dat dan niet voor de Koran en de Bijbel? Ja minister Donner, zeg daar maar 'ns wat over met je 'beperking' op vrijheid van meningsuiting![]()
Uit 1 en 2 volgt dus dat jij een racist bent.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:59 schreef desiredbard het volgende:
[..]
1: Mein Kampf is ook erg interresant
2: Als je zegt dat Mein kampf interraseant leesvoer is dan ben je een racist
Ja in dat geval ben ik een racist...(je bevestigt inderdaad mooi dat je niet al te snugger bent)quote:Op woensdag 9 november 2005 11:29 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Uit 1 en 2 volgt dus dat jij een racist bent.
Is dat wat je wilde zeggen?
![]()
quote:AMATEUR
Meer nog dan Mohammed B., die er ten minste nog in slaagde Allah’s heiligdom van één ongelovige hond te ontdoen, al werd hij daarvoor helaas niet met 72 verse maagden maar met water en brood beloond, geeft Samir A. voeding aan de stelling dat de poldermudjahedin nu niet direct tot het snuggerste deel van de natie behoren.
Beetje een sukkel, eigenlijk.
Beetje een loser.
Beetje een amateur.
Geen enkele wens van hem is tot nu toe verhoord. Alles wat hij nastreeft gaat mis. Groots zijn zijn plannen, steeds vallen ze in duigen. Voortdurend wordt hij voortijdig ingerekend, waardoor er wederom geen kolkende rivieren van Nederlands bloed stromen. Gevolg: wéér geen martelaarsdood. Waren alle moslimextremisten als A., dan hadden de opsporingsbrigades een makkie. De wereld werd een veilige plek. Het zou slechts bij dreigingen blijven.
Samirs terroristische activiteiten kenmerken zich door mislukkingen. Toen hij zestien was, wilde hij naar Tsjetsjenië om de moslims aldaar te helpen. Hij haalde niet eens de grens van dat land. En ook daarna werd hij steeds opnieuw opgepakt als hij de ongelovigen weer eens een bloedige les wilde leren door bijvoorbeeld de kerncentrale van Borssele of het AIVD-gebouw op te blazen, politici te vermoorden of bij Schiphol een El Al-vliegtuig uit de lucht te schieten.
Op zijn alvast ingesproken videotestament, af te draaien na een door hem gepleegde terreuraanslag, maar óók vroegtijdig in handen van justitie gekomen, zegt A. op een gegeven moment: „Ik verricht deze daad uit vrees voor de straf van Allah, de Verhevene, omdat Hij zegt: als jullie niet uitrukken, zal ik jullie straffen met een pijnlijke bestraffing.”
Het kereltje zal ’m inmiddels dus behoorlijk zitten te knijpen. De daad is immers nog altijd niet verricht. Nog steeds is hij niet uitgerukt. Hij probeert het wel, maar dag in, dag uit komt er verdorie iets tussen. En hoe verheven Allah ook is, dat pikt Hij na verloop van tijd niet meer.
Waar zal die pijnlijke bestraffing uit bestaan?
Wie de koran kent, weet dat men volgens dat o zo vredelievende boek in de hel boomknoppen als satanskoppen eet en dat er slechts gloeiend etterwater te drinken is dat de ingewanden perforeert. Als de verdoemden om hulp roepen, is Allah niet te vermurwen. Zij krijgen slechts water over zich heen dat als gesmolten metaal de gezichten verminkt.
Arme Samir.
Het schaap zit vast te sidderen in zijn cel.
O, zeker, we zullen best wel eens een keer door dat fundamentalistische tuig te grazen worden genomen.
Maar niet door Samir A., mag ik hopen.
Als het dat amateurtje zou lukken, zouden we niet alleen onze wonden moeten likken, maar ons ook nog eens te pletter moeten schamen.
Dus je bent een trotse racist?quote:Op woensdag 9 november 2005 11:37 schreef desiredbard het volgende:
Ja in dat geval ben ik een racist...(je bevestigt inderdaad mooi dat je niet al te snugger bent)
en zolang pygmeeen zoals jij dat soort conclusies trekken weet je dan ben ik daar nog trots op ook
![]()
Mischien moeten pygmeeen zoals jij eens wat meer aandacht besteden aan menesn die dit soort dingen schrijvenquote:Op woensdag 9 november 2005 11:45 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Dus je bent een trotse racist?
Is dat dan wat je wilde zeggen?
En als dat nationalisme/racisme is in dat geval ben ik trots nationalist/racist te zijn.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:56 schreef Andre70 het volgende:
Nog niet zo gek lang geleden was het me allemaal heel erg duidelijk.........
lees het stukje zelf maar
je schreef toch eerder dat je niet dom was..... kom eens met bewijzen dan..... want je komt op mij over als een enorme sukkelquote:Wees nou es duidelijk, man!
Nein, das sagt er nicht! Bitte, lesen Sie besser!quote:Op woensdag 9 november 2005 11:29 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Uit 1 en 2 volgt dus dat jij een racist bent.
Is dat wat je wilde zeggen?
![]()
Kijk, dat een nationalistische racist mij een enorme sukkel noemt, dáár ben ik nou weer trots op!quote:Op woensdag 9 november 2005 11:51 schreef desiredbard het volgende:
je schreef toch eerder dat je niet dom was..... kom eens met bewijzen dan..... want je komt op mij over als een enorme sukkel
In dit geval ga je er nog steeds van uit dat de AIVD in alle gevallen het volk beschermt en nooit acties uitvoerd die daarop tegenstrijdig zijn.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:16 schreef dVTB het volgende:
[..]
Dat de AIVD informanten heeft binnen de Hofstadgroep is ongeveer 99 procent zeker. Vorige week was bij BNN nog een documentaire te zien waarin in een advocaat vertelde dat zijn cliënt (een lid van de Hofstadgroep) hiervoor was benaderd. Ook was er een theorie die veronderstelde dat Mohammed B mogelijk een informant was.
Dat van die volledige controle deel ik niet. AIVD heeft de Hofstadgroep niet volledig onder controle. Alleen al het simpele feit dat Theo van Gogh kon worden vermoord is daarvan een bewijs. Ook het gegeven dat justitie Samir A in eerste instantie niet achter de tralies krijg, zegt iets. Wel is het zo dat de AIVD Samir A nauwgezet volgde, dat hij feitelijk geen stap meer kon zetten en dat je er gewoon op kon wachten dat -ie weer in de fout zou gaan.
http://www.rsf.org/article.php3?id_article=15331quote:Op woensdag 9 november 2005 13:17 schreef desiredbard het volgende:
natuurlijk met onze pro conservatieve politiek neutrale verslagggeving
Of bedoel ik Linkse boomknuffelende pro multikul pers?
De propaganda machine van GL
Die brengen maken namelijk nooit stennis
Wat ben jij een vervelende zeikerd zeg. Echt zo'n rechtse rakker. Af en toe verdenk ik je zelfs van doorslaan naar de te rechtse kant. Jouw soort lichtgeraakte persoontjes zorgt ervoor dat we in dit land op zo gespannen voet met allochtonen leven. Onverstandig, lomp, en weinig subtiel om altijd maar je rechtse (of linkse) mening te moeten rondbazuinen, vind ik. Dat kan ook op beschaafdere manieren. Met de huidige situatie in de wereld is het gewoon dom om het hard te willen spelen. Dat geldt zowel voor "die linkse rakkers in de media" als "die platschedelige rechtse racisten"quote:Op woensdag 9 november 2005 15:34 schreef desiredbard het volgende:
Ik heb het niet over -bla bla, dom niet terzake doend lulverhaal over een knuppel in een aars-
Mijn wereld is niet zwart wit vandaar dat ik al even linkte naar dat separate topic. Waar ik een beetje ziek van word en inderdaad die lange tenen van die bepaalde linkse mietjes en bepaalde medelanders.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat ben jij een vervelende zeikerd zeg. Echt zo'n rechtse rakker. Af en toe verdenk ik je zelfs van doorslaan naar de te rechtse kant. Jouw soort lichtgeraakte persoontjes zorgt ervoor dat we in dit land op zo gespannen voet met allochtonen leven. Onverstandig, lomp, en weinig subtiel om altijd maar je rechtse (of linkse) mening te moeten rondbazuinen, vind ik. Dat kan ook op beschaafdere manieren. Met de huidige situatie in de wereld is het gewoon dom om het hard te willen spelen. Dat geldt zowel voor "die linkse rakkers in de media" als "die platschedelige rechtse racisten"
Wie beweert er nou dat de handhavers van de wet minder rechten zouden hebben dan een vermeende boef? Volgens de nederlandse wet, die jij als rechtgeaard vaderlandschlievend mensch vast van kop tot kont kent is een verdachte onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Zeik dan niet zo en voer een discussie over het onderwerp waar het over ging: knutselen met een wekkertje en klei.
En aangezien jouw wereld toch alleen maar zwartwit is, ga ik nu even lekker een kopje sterremunt thee drinken. Ik ben vast ook zo'n linkse softie in jouw ogen.![]()
Tabee, relnicht!![]()
Ik ga hier niet zijn hele post quoten maar persoonlijk vind ik het een erg goed stukje.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:56 schreef Andre70 het volgende:
Nog niet zo gek lang geleden was het me allemaal heel erg duidelijk. Alle mensen zijn in essentie gelijk. .....
In sommige landen zou wat dit warhoofdje heeft gedaan onder de noemer pedofilie vallen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 06:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Natuurlijk, knutselenDat gekke mokkel verdient een enkeltje TBS.
idd was onze samir niet minderjarigquote:Op woensdag 9 november 2005 18:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
In sommige landen zou wat dit warhoofdje heeft gedaan onder de noemer pedofilie vallen.
Iddquote:Op woensdag 9 november 2005 17:31 schreef Gripper het volgende:
Desiredbard,
Ik was ook niet echt subtiel in mijn post, zand erover? Goed en helder stukkie! (allebei de bovenstaande) . Zulke posts vind ik iig al heel wat opbouwender dan de mogelijkheid van het vervolgen van het arrestatieteam om excessief geweld (wat natuurlijk een absurde omgedraaide wereld is!)
Ik wil morgen graag nog even reageren op je postings, nu en vanavond verder geen tijd. Daarom reserveer ik alvast een plekje hier![]()
ben het met je eens dat we te lief zijn met z'n allen. We hoeven een allochtoon die een misdaad pleegt niet goed te praten met de woorden: "Ja, maar ze voelen zich onzeker, en dan gaan ze zo doen. het zit nou eenmaal in hun cultuur"
Edit 10-11
Een vervolg op de korte reactie van gisteren. Ik heb het stukje van Andre70 waarnaar je linkte ook gelezen, en hij heeft gelijk! Ik voel me precies zo: ik zal de laatste zijn met racistische uitspraken, maar af en toe word ik er zo moe van als er wéér allochtone jongeren negatief in het nieuws komen. Ik heb een tijdje gedacht dat ze misschien gewoon pech hebben, dat elke keer als zij ergens inbreken net de politie in de buurt is, en dat die politie in geen velden of wegen te bekennen is wanneer autochtone jongeren een scooter jatten. Het is kennelijk gewoon zo dat er meer criminaliteit plaatsvind door allochtonen. Maar laat niemand dat hardop zeggen, want dan kwets je ze...
Het is logisch dat mensen onderhand moe worden van het relativeren, en inderdaad: waarom zouden ze minder zwaar gestraft moeten worden, waarom is cultuur, geloof of geaardheid een excuus? Zijn we bang voor de gevolgen, dat ze ons zullen aanpakken als er hard opgetreden wordt? Tolereren is mooi en nobel, maar je verwacht dan ook dat jouw eigenaardigheden worden geaccepteerd. Zoals Andre70 aangeeft: ze hebben hier heel wat kansen gekregen toen ze kwamen in de jaren 60 en 70, en ze kijken mij minachtend aan als ik een lapje varkensvlees pak in de supermarkt.
Je zegt dat er uit Amerika niets goeds komt. De harde aanpak van Bush is ook iets waar ik me aan erger, ben het niet eens met zijn cowboy-style manier van wereldpolitiek bedrijven. De oorlog in Irak is ook zo'n hopeloos geval: laat die lui gewoon rotten en het zelf uitvechten. het midden oosten is zo'n diepgewortelde poel van haat, dat kunnen ze alleen maar oplossen door elkaar uit te moorden lijkt het wel. Bemoeien heeft weinig zin... Ik plaats mezelf daarmee politiek links van het midden: ik stem PvdAAlleen, als zowel de harde aanpak als onze softe aanpak niet werken, wat dan wel? Ik hoor op het nieuws vanochtend dat het vannacht in frankrijk extreem rustig is geweest, voor het eerst in 2 weken. Slechts 400 auto's in brand. Dat valt toch best mee... Gaan we al zo erg relativeren? Inderdaad, het tuig dat invalide vrouwen in brand steekt mag je van mij gerust uitzetten, of beter nog: met een briefje waarin wordt beschreven wat ze hebben gedaan uitleveren aan de algerijnse of tunesische politie. Maar dat er pas na een paar weken opgetreden wordt tegen relschoppers snap ik niet. Meteen neerknuppelen zo'n opstand, een maatschappij is iets waar je samen aan deelneemt, rotte plekjes op een appel snij je toch ook snel weg om te voorkomen dat je m helemaal niet meer kunt opeten?
Eigenlijk vind ik het vooral heel sneu voor een grote groep allochtonen (de 2e generatie) die hier leven, werk hebben, hun kinderen hebben opgevoed, dat hun kinderen in zelf veroorzaakte ellende terechtkomen. Misschien voelen ze zich niet thuis, mischien voelen ze zich bedreigd.. Wanneer zet je dan in je hoofd de stap om bussen in brand te gaan steken? Waarom gebeurt dat nu pas: dat allochtone jongeren zich unheimisch voelen in ons land? Dat hun ouders of grootouders zich zo voelden kan ik begrijpen, die kwamen hier en kenden de taal niet. De huidge generatie jongeren leert nederlands op school, kan studeren, en toch zijn er enkelen die het zo verzieken dat we met z'n allen een hele bevolkingsgroep wantrouwen.
Er is iets aan de hand in de wereld, en ook in Nederland, waar we zelf geen grip op hebben, en dat is eng. Dat is bij mij in Ede (waar in 2001 zingende marokkanen op 9/11 landelijk het nieuws haalden) nog niet zo te merken, en ik hoop dat dat ook zo blijft. Dat we gewoon naast elkaar kunnen leven, en dat we niet bang hoeven te zijn voor een groot deel van onze landgenoten, omdat enkelen van hen het voor de rest verzieken. Maar ook ik ben bevooroordeeld: ik maak wel een vriendelijk praatje met de turkse slager als ik lekkere pitabroodjes en knoflook olijven bij m koop, maar ik loop om het groepje hangjongeren voor het winkelcentrum heen.
Als ik m'n hele verhaal moet samenvatten in 1 zin: Ik weet ook niet wat we eraan moeten doen...
Vandaar dat de frontpage eruit ligt ..quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:05 schreef Foo_niks het volgende:
Samir A. vrijgesproken .![]()
Nou maak je borst maar nat.![]()
dat word een flinke schadevergoeding voor vadertje staat(en een duet met Ali B)
Op naar de volgende rechtzaak ,die jongen hoeft zichzelf helemaal niet meer op te blazen ,met die poen die die toegesschoven krijgt van de overheid koopt hij die onschuldige kleine moslima'smet keiharde billetjes gewoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |