Aanwinsten:quote:Selectie 2005/2006
Doel:
Jeroen Lambers
Bas Roorda
Verdediging:
Mathias Florén
Arnold Kruiswijk
Antoine van der Linden
Gijs Luirink
Gibril Sankoh
Bruno Silva
Middenveld:
Kiran Bechan
Danny Buijs
Mark-Jan Fledderus
Evgeniy Levchenko
Paul Matthijs
Stefano Seedorf
Rasmus Lindgren
Aanval:
Yuri Cornelisse
Koen van de Laak
Erik Nevland
Glen Salmon
Ik ben er bij, die feestavondquote:Groots vierdaags afscheid van Oosterpark
FC Groningen zal van woensdag 14 december tot en met zondag 18 december 2005 in stijl afscheid nemen van het Stadion Oosterpark. Er is in deze periode in samenwerking met de supportersverenigingen, de buurtbewoners en de gemeente een vierdaags programma opgesteld.
Centraal staat natuurlijk de zondag, als tegen NEC de laatste officiële competitiewedstrijd wordt gespeeld en er na afloop een groot feest zal worden gehouden.
Op de bijvelden van het stadion wordt medio december een grote feesttent opgezet, die plaats biedt aan vijfduizend mensen. Elke dag zal een ander thema hebben en bestemd zijn voor de diverse doelgroepen van FC Groningen.
Woensdag 14 december:
Kindermiddag vanaf 14.00 uur (kinderen tot 14 jaar uit de Oosterparkwijk en de FC Groningen Junior Clubleden)
- Mevrouw Janssen met liedjes en verhalen van Annie M.G. Schmidt
- Circus Santelli met de voorstelling “RaRaplu”
- Diverse kinderattracties waaronder een groot springkussen
- Strafschoppen jeugdleden van GVAV/Rapiditas en VV Oosterparkers
Voor deze middag geldt een open instuif voor de jongste jeugd.
Soundmix- en playbackshow vanaf 19.00 uur (jeugd Oosterparkwijk vanaf 14 jaar)
Met in de jury onder anderen FC Groningen-trainer Ron Jans, spits Erik Nevland en jawel, Victoria Koblenko volgens de berichten.
Aanmelden voor deze avond is alleen mogelijk via de uitnodigingen die worden verstuurd door de buurtvereniging.
Donderdag 15 december:
Forum “Café Oosterpark” vanaf 20.00 uur
- Renze de Vries
- Theo Verlangen
- Han Berger
- Peter Houtman
- Erwin Koeman
Een gerenommeerd gezelschap zal anekdotes, verhalen en herinneringen aan het Oosterpark ophalen. De forumavond zal onder leiding staan van Romke Hoogstra (ex-sportjournalist en momenteel werkzaam voor RTV Noord).
FC Groningen verwacht gezien de samenstelling van het forum een enorme aanloop op donderdag 15 december. Daarom is er een beperkt aantal kaarten beschikbaar. Deze toegangsbewijzen kosten ¤ 5,- per stuk, hierbij zijn dan twee consumpties inbegrepen.
De kaarten voor deze avond zijn verkrijgbaar direct na de competitiewedstrijd FC Groningen – FC Twente, op zondag 4 december bij de kassa’s van de hoofdtribune aan de Zaagmuldersweg. Ook in de week daarna kunnen toegangsbewijzen worden gekocht, bij de FC-Receptie (geopend op maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 12.30 uur en van 13.00 uur tot 17.00 uur). Voor de forumavond geldt echter het principe: op = op en vol = vol. De netto-opbrengst van deze avond wordt aangewend voor sfeeracties rond het afscheidsduel met NEC, de zondag daarop volgend.
Vrijdag 16 december:
Besloten buurtfeest (voor de wijkbewoners van het Oosterpark)
De mensen ontvangen hiervoor een persoonlijke uitnodiging.
Op zaterdag zijn er geen activiteiten gepland en wordt alles in gereedheid gebracht voor De Grote Dag. Immers, op zondag 18 december zal FC Groningen officieel afscheid nemen van het Stadion Oosterpark.
Zondag 18 december:
Voor deze historische dag zijn alle oud-spelers en -trainers uit de periode GVAV (1954 – 1971) en FC Groningen uitgenodigd. Hierop is massaal gereageerd. Deze speciale gasten zullen voorafgaand aan de laatste competitiewedstrijd in het Oosterpark een ereronde lopen. Jeugdspelers van VV Oosterparkers en GVAV/Rapiditas vormen voor het duel een erehaag. In de rust van de wedstrijd FC Groningen – NEC zullen vijf prominente oud-spelers deelnemen aan de traditionele shoot-out.
Direct na afloop van de laatste fluitsignaal in het Oosterpark zal een imposante vuurwerkshow beginnen. Alle bezoekers van de wedstrijd ontvangen bij het verlaten van het stadion een cd-single als afscheidscadeau. Daarna vindt in de grote partytent op de bijvelden van het stadion het daverende slotfeest plaats. Op deze avond zullen onder meer de volgende artiesten optreden: Jannes, Lucas & Gea, Theo Driessen, Jan Ottens, Martin Groenewold, Springen!, DiepTriest en diverse DJ’s.
Toegang
Om (gratis) toegang te krijgen tot de partytent voor de afsluitende feestavond dient men in het bezit te zijn van een geldige seizoenkaart of clubcard van FC Groningen, dan wel een toegangsbewijs van de wedstrijd FC Groningen – NEC van die middag. Om 22.00 uur sluit de tent en zit het officiële afscheid van het Stadion Oosterpark erop.
Bron: FC Groningen
quote:Seedorf mogelijk vier duels geschorst
ZEIST - De aanklager betaald voetbal eist een schorsing van vier duels voor FC Groningen-middenvelder Stefano Seedorf.
Seedorf deelde vorige week in de thuiswedstrijd tegen Roda JC een elleboogstoot uit aan Bodor. De aanklager kwam tot zijn beslissing na het bestuderen van de televisiebeelden.
FC Groningen gaat niet akkoord met het voorstel en zal de zaak laten voorkomen bij de tuchtcommissie.
Bron: RTV Noord
Ik vond het een 'elleboog' zonder opzet.quote:Op maandag 7 november 2005 21:54 schreef clauwheee het volgende:
En tot slot, een bericht van vandaag:
[..]
Vier duels lijkt mij erg overdreven. Zo ernstig was die elleboog nu ook weer niet.
Bossen is de aanklagerquote:Op dinsdag 8 november 2005 14:58 schreef Grunner het volgende:
Pinaar 3 voor een veel bewustere trap inderdaad. En toch zal het me niks verbazen wanneer Seedorf er 4 krijgt... Tja, hoe komt dat toch?
quote:FC Groningen wil Boersma van Sneek
GRONINGEN - FC Groningen wil spits Age Hains Boersma van hoofdklasser Sneek aantrekken.
Boersma kan met ingang van 1 januari een contract voor anderhalf jaar tekenen en heeft de toezegging dat hij wordt opgenomen in de A-selectie. Boersma maakte dit seizoen voor Sneek in de hoofdklasse, in 9 wedstrijden 9 doelpunten.
Het vorig seizoen was hij ook in dienst van Sneek en was hij topscorer van de eerste klasse met maar liefst 36 doelpunten.
Hij heeft een gesprek met Heerenveen gehad, maar die konden/wilden hem geen plaats in de A-selectie garanderen. Groningen kon dat wel. Erg jammer, hoewel ik me afvraag of het op lange termijn een basisspeler zou worden. Je laat wel een man uit de regio lopen...quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:58 schreef Noca het volgende:
Zou een fries niet liever naar Cambuur of H'veen gaan?
Van mij mag ie komen, als hij zich net zo aanpast als Bombarda vind ik het best
Klopt ja, ben benieuwd wat er gaat gebeuren...we zullen zien.quote:Op dinsdag 8 november 2005 23:03 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Verder komt ie van Sneek, waar Groningen nu met Hans Schrijver een voormalig assistent heeft zitten, en dus zullen de contacten met Groningen makkelijk gelegd zijn.
Ze blijven scouten in binnen en buitenland.. aldus Nijland.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:04 schreef Noca het volgende:
Runström zal in ieder geval niet naar de FC komen, hij kon het financieel niet eens worden met de FC.
Ben benieuwd of ze naast Boersma nog achter een andere spits aangaan.
Ik weet het niet in ieder geval. Misschien even een mailtje naar info@fcgroningen.nl ?quote:Op woensdag 9 november 2005 19:50 schreef Noca het volgende:
Misschien dat The_Verve, Cruoninga, Prosac of iemand anders wat meer weet.
Rogier (niet Roger) Krohne moet je ook nog hebben zie ik. Kan er wel even naar informeren bij iemand die de officiële site bijhoudt.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:33 schreef methodmich het volgende:
Noca, weet jij wat meer over Koert Thalen en Marcel Pannekoek qua geboorteplaats en vorige clubs?
Voor http://www.footballsquads.com/holland/2005-2006/ere/groning.htm
Ha, Silva inderdaad.quote:Op donderdag 10 november 2005 10:25 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Rogier (niet Roger) Krohne moet je ook nog hebben zie ik. Kan er wel even naar informeren bij iemand die de officiële site bijhoudt.
Fledderus, Bechan, Buijs en Seedorf kwamen overigens niet rechtstreeks van de club die vermeld staat, maar waren verhuurd. Seedorf was zelfs helemaal eigendom van NAC voordat die hierheen kwam, dacht ik.
Verder heeft Levchenko sinds kort Evgeniy als officiële Cyrillische naam aangenomen, staat Cornelisse er twee keer in en is Klompe weg bij FCG.
Bruno Silva heb je er ook niet bij staan.
In Leeuwarden!?!?!!quote:Op donderdag 10 november 2005 18:43 schreef mordradead het volgende:
Man, was ik vandaag op school met m'n groningen sjaal werd ik zowaar achterna gezeten door een stelletje barbaarse Heerenveen fans.
Had geen zin om te kijken of dit al geplaatst wasquote:Seedorf moet vier duels toekijken
11/11/2005 11:28
FC Groningen kan vier wedstrijden niet beschikken over Stefano Seedorf. De middenvelder kreeg van de tuchtcommissie van de KNVB een schorsing van vijf duels, waarvan één voorwaardelijk, opgelegd naar aanleiding van zijn elleboogstoot ten opzichte van Roda-speler Boldizsár Bodor.
De straf voor Seedorf is zwaarder dan de eis van vier wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk, die de aanklager betaald voetbal eerder deed. De aanklager kwam tot zijn eis na bestudering van televisiebeelden en verklaringen van betrokkenen.
FC Groningen is teleurgesteld over de uitspraak en overweegt een verweer in te dienen bij de Commissie van Beroep.
denk het niet, het is maar een klein gedeelte van het gras, dat niet voldoende zonlicht krijgt, de rest staat gedurende dag wel voldoende in het licht en lucht.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:02 schreef DeTolk het volgende:
komt nu wel dichtbij, het nieuwe stadion
Krijgt de grasmatsoap van de ArenA nu een vervolg in Groningen?
Als het echt zo'n klein stukje is, dan hoeft men toch niet een hele mat te vervangen?quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:17 schreef Prosac het volgende:
[..]
denk het niet, het is maar een klein gedeelte van het gras, dat niet voldoende zonlicht krijgt, de rest staat gedurende dag wel voldoende in het licht en lucht.
ach en de arena was een mooi pilotprojectje natuurlijk
en dat doen ze ook nietquote:Op vrijdag 11 november 2005 13:32 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Als het echt zo'n klein stukje is, dan hoeft men toch niet een hele mat te vervangen?
quote:heeft na overleg met FC Groningen en Euroborg NV besloten een deel van de grasmas te vervangen.
MalachiGroningen: Equote:FOK!-users in de Euroborg
Cruoninga: vak D of E
The_Verve: vak E
clauwheee: vak H rij 14
Noca : vak H rij 14
Prosac: Vak CC rij 2
Ach ja, FCG heeft nou eenmaal de neiging om soms flink op de bek te gaan in een uitwedstrijd. Af en toe moet je gewoon even een wat grotere nederlaag slikken. Utrecht, PSV, NAC, Willem II, Roda, nog eens Roda, AZ, nog eens PSV en nog wel wat vervelende dagen waar je ongewild in de functie wordt gezet waarbij het thuispubliek zijn opgekropte frustraties lekker op je kan botvieren.quote:Op zondag 13 november 2005 13:22 schreef MalachiGroningen het volgende:
Tsja geen voetbal dit weekend...wondenlikken na de deceptie in H'veen. Verschrikkelijk, wat een drama. Hopen op eerherstel tegen AZ komende zondag. Forza Grunn!
En:quote:GRONINGEN - FC Groningen gaat in beroep tegen de schorsing van vier wedstrijden plus één voorwaardelijk die is opgelegd aan Stefano Seedorf. De tuchtcommissie van de KNVB strafte Seedorf vorige week vanwege een elleboogstoot.
Seedorf moet boeten vanwege een vermeende elleboogstoot. Seedorf zou die hebben uitgedeeld aan Roda-speler Bodor.
Het is nog onduidelijk wanneer het beroep behandeld gaat worden.
quote:GRONINGEN - De Euroborg is door de KNVB aangewezen als een van de stadions voor het EK kampioenschap in 2007 voor spelers tot 23 jaar.
In totaal zijn twaalf stadions door de voetbalbond geselecteerd. Dat aantal wordt volgende week teruggebracht tot vier stadions.
Veertien landen hadden zich aangemeld voor de organisatie van het EK. Er zijn nog vier landen kandidaat: Nederland, Turkije, Zweden en Engeland.
En Paula Matthijs mag wéér blijven staan?!?quote:GRONINGEN - Stefano Seedorf en Mathias Florén zijn door trainer Ron Jans gepasseerd voor de thuiswedstrijd van zondag tegen AZ.
Mark-Jan Fledderus en Antoine van der Linden nemen hun plaats in het elftal in. Daarnaast zullen Gijs Luirink, Kiran Bechan en Yuri Cornelisse niet in actie komen. Cornelisse is geschorst, Bechan geblesseerd aan zijn hamstring en Luirink heeft nog steeds te veel last van zijn enkel. Bovendien is het meespelen van Bruno Silva hoogst onzeker; hij heeft problemen met zijn knie. Silva zal hooguit op de bank plaats kunnen nemen.
De opstelling:
Roorda; Van der Linden, Kruiswijk, Sankoh, Matthijs; Fledderus, Lindgren, Levchenko, Buijs; Salmon en Nevland.
Salmon vond ik vandaag goed spelen, een van de beteren. Beter dan Nevland ook.quote:Op zondag 20 november 2005 17:55 schreef The_Verve het volgende:
Volgende week hoop ik toch dat VD Laak de plaats van Salmon mag innemen. Ik blijf erbij dat Salmon niet goed genoeg is voor de Eredivisie.
Sankoh speelde weer sterk vandaag. Volgende week dus gegarandeerd Paul Matthijs op de bank.
Nah weet niet, heb het idee dat ie er weer beter bij zit de laatste 2/3 wedstrijden. Laat ze het maar lekker onderling uitvechten, veel doelpunten maken enzoquote:Op zondag 20 november 2005 17:55 schreef The_Verve het volgende:
Volgende week hoop ik toch dat VD Laak de plaats van Salmon mag innemen. Ik blijf erbij dat Salmon niet goed genoeg is voor de Eredivisie.
Ik hoop hetquote:Sankoh speelde weer sterk vandaag. Volgende week dus gegarandeerd Paul Matthijs op de bank.
Mooi samengevat in 2 zinnenquote:Op zondag 20 november 2005 19:10 schreef Cruoninga het volgende:
Mooi voetbalgevecht lijkt me. Groningen was zeker niet minder dan AZ.
quote:"We moeten niet te veel van dit soort wedstrijden spelen, anders worden we geen kampioen'', beaamde AZ-trainer Louis van Gaal. "Maar ik vind niet dat we nu al daarover moeten gaan praten. Deze wedstrijd was van een goed niveau.
De fysieke en mentale weerstand van FC Groningen mag je daarbij niet onderschatten. Ik denk dat het publiek heeft genoten van een heerlijke wedstrijd, ondanks die 0-0.''
Grunner: vak Equote:FOK!-users in de Euroborg
Cruoninga: vak E
The_Verve: vak E
clauwheee: vak H rij 14
Noca : vak H rij 14
Prosac: Vak CC rij 2
MalachiGroningen: E
En, nog iets gewonnen?quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:38 schreef MaxPower het volgende:
Oei, ik ga maar eens wat geld op AZ inzetten denk ik.![]()
Zou erg fijn zijn!quote:Op dinsdag 22 november 2005 09:40 schreef Bullet-tooth het volgende:
Vrijdag NAC Breda - FC Groningen Live op RTL5.
NAC moet te verslaan zijn en een uit wedstrijd winnen is ook al een tijd geleden, dus vrijdag maar weer eens!
Moet je ook niet doen hèquote:Op dinsdag 22 november 2005 10:41 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad 5 euro ingezet op de combi winst van Heerenveen en winst van AZ...![]()
5 euro
![]()
Echt zwaar overdreven als je het mij vraagt. Maar goed. Geen competitiewedstrijden meer voor hem in het Oosterpark, hoogstens het bekerduel tegen Volendam.quote:Ook vier duels Stefano Seedorf na beroep
23/11/2005 11:28
Het beroep heeft Stefano Seedorf geen verlichting van zijn straf opgeleverd. De schorsing voor de middenvelder van FC Groningen bleef gehandhaafd.
Seedorf moest zich verantwoorden voor zijn vermeende elleboogstoot in de wedstrijd tegen Roda JC. Scheidsrechter Dick Jol ontging de onreglementaire actie. Maar op basis van televisiebeelden stelde de aanklager een straf voor van vijf duels, waarvan één voorwaardelijk.
De tuchtcommissie, en nu dus ook de beroepscommissie, zagen geen reden de straf af te zwakken. Seedorf moet daarom de wedstrijden tegen NAC Breda, FC Twente, FC Utrecht en NEC missen.
Ja inderdaad.quote:Op woensdag 23 november 2005 18:13 schreef Prosac het volgende:
Vergelijken we het met Pienaar, Feher, Hooijdonk (ook tegen Roda), N'Kufo etc etc is dit een belachelijke straf natuurlijk
Of zoals een spandoek het omschreef zondag in het stadion:quote:Op woensdag 23 november 2005 18:43 schreef -Vaduz- het volgende:
Belachelijk, waar zijn ze mee bezig in Zeist.
Natuurlijk. Matthijs op de positie van controlerende middenvelder en niet Lindgren die zich daar keer op keer heeft bewezen.quote:GRONINGEN - FC Groningen-trainer Ron Jans zegt Glen Salmon en Rasmus Lindgren niet te hebben gepasseerd, maar beide spelers moeten vrijdagavond wel op de bank plaatsnemen in de uitwedstrijd tegen NAC.
Salmon en Lindgren speelden een prima wedstrijd tegen AZ, maar door de terugkeer van Silva en Cornelisse in het elftal spelen ze niet. Jans kan in Breda geen gebruik maken van de diensten van Luirink, Lambers, Bechan en Seedorf. Deze laatste is geschorst, de rest is geblesseerd.
De opstelling: Roorda; Van der Linden, Kruiswijk, Sankoh, Silva; Levchenko, Matthijs, Fledderus, Buijs; Cornelisse en Nevland.
24 november 2005 15:24
RTV Noord.nl
Ja, eens. Aan de andere kant, ik ga er vanuit dat ie vast nog wel een invalbeurt maakt, en dan is het wel fijn als je wat betere bankzitters hebt, ipv net aan.quote:Op donderdag 24 november 2005 20:13 schreef Prosac het volgende:
true.. alleen jammer dat een op dreef zijnde lindgren daarvoor moet wijken..
Ik vind dus van wel. Zijn fouten vallen dan minder op en zijn minder fataal. Maar ik zie hem nooit eens even een gaatje dichtlopen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:09 schreef Noca het volgende:
Klopt The_Verve, maar op de positie als controlerende middenvelder heeft hij het dit seizoen niet slecht gedaan.
Maar 'goed' wil je het nog niet noemen of wel?quote:Op donderdag 24 november 2005 19:37 schreef clauwheee het volgende:
Nou, hij speelt op het middenveld in elk geval beter dan helemaal achterin.
quote:Op donderdag 24 november 2005 23:22 schreef The_Verve het volgende:
Disclaimer: The_Verve is absoluut geen Matthijs-fan. Deze post kan dus enigzins minder objectief zijn dan normaal. The_Verve is niet aansprakelijk voor geleden mentale schade of wat voor schade dan ook.
Tja, misschien herkent hij zichzelf in Matthijs. Ikzelf heb alleen mooie beelden van Jans de voetballer gezien (de 5-5 tegen Ajax in De Meer waar hij 2x scoorde en Europacup beelden) maar Johan Derksen noemde Jans de voetballer in Voetbal Insite ooit eens een 'kutje' als ik het me goed herriner. En Matthijs verdiend in deze selectie met recht deze titel als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:30 schreef Noca het volgende:
maar jans is wel erg matthijs fan geloof ik
Dat heb ik ook niet gezegdquote:Op donderdag 24 november 2005 23:24 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Maar 'goed' wil je het nog niet noemen of wel?
Jans was een echte buitenspeler. De meeste buitenspelers zijn kutjes. Als verdedigende middenveler moet je echter een kerel zijn.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:41 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Tja, misschien herkent hij zichzelf in Matthijs. Ikzelf heb alleen mooie beelden van Jans de voetballer gezien (de 5-5 tegen Ajax in De Meer waar hij 2x scoorde en Europacup beelden) maar Johan Derksen noemde Jans de voetballer in Voetbal Insite ooit eens een 'kutje' als ik het me goed herriner. En Matthijs verdiend in deze selectie met recht deze titel als je het mij vraagt.
Van NAC punt nl. Maar komt dan niet live op tv natuurlijkquote:De op vrijdag afgelaste wedstrijd NAC Breda-FC Groningen is opnieuw vastgesteld op woensdag 30 november. Aanvang 20:00u
Daar hebben ze gelijk in gehad..was niet echt een ideale voorbereiding geweest denk ik.quote:De KNVB wilde aanvankelijk dat de wedstrijd al zaterdag gespeeld zou worden, maar FC Groningen zag dat niet zitten.
RTV Noord
Kaarten al binnen?quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:06 schreef Dos37 het volgende:
Volgende week jullie even een goed afscheidsfeest geven.
Vanavond even kaarten ophalen laatste keer door het oosterpark. Het zal een spektakel worden
Grapjasquote:Ron Jans: “We zijn toe aan de vijfde film”
26 november, 13:23 uur
Gisteren was de selectie van FC Groningen een half etmaal onderweg naar Breda om vervolgens toch onverrichter zake terug te keren in Groningen. Ook volgende tegenstander FC Groningen, FC Twente, komt dit weekend niet in actie. Het duel van Twente met Sparta werd afgelast wegens de aanwezige laag sneeuw in het Enschede.
Ron Jans kwam enkele minuten voor elf uur gisteravond aan het woord in Langs de Lijn op Radio 1. Toen had de bus nog een slordige 125 kilometer af te leggen richting het Stadion Oosterpark. Hij vertelde: “Toen wij hoorden dat het was afgelast, zaten we bij ’s-Hertogenbosch. Dat was rond half vijf. Toen hadden we toch al zo’n beetje vijf uur in de bus gezeten en in Oisterwijk wat gegeten.
Vanmiddag om kwart over twaalf zijn we weggegaan. We zitten nu (rond elf uur – red.) bij Nunspeet op de A28 en hebben nu negen en een half uur in de bus doorgebracht. Op dit moment is de weg goed begaanbaar en het weer prima. Maar we hebben wel in een file van 48 kilometer gestaan. We zijn toe aan de vijfde film, Enemy of the State, maar die hebben we volgens mij al een keer gezien. Verder wordt er gekaart en gelezen. Als je vandaag nadenkt over de zin van het leven, dan is dat om in de bus te zitten. En meer niet. De eerste anderhalf uur was er nog niets aan de hand. Toen kwamen we in files terecht en werd het slecht weer. Maar in Breda was het nog rustig. Pas rond vier uur werd het daar slecht weer. Het is wel eerste keer dit seizoen dat we zonder nederlaag naar huis gaan. Het duurt lang, maar eigenlijk is het wel gezellig.”
Zijn er nog kaarten beschikbaar? En NAC-uit is toch geen SCC-verplichting? Misschien ga ik ook die kant nog even op..quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:31 schreef Grunner het volgende:
Vervelend dat de wedstrijd nu op woensdag wordt ingehaald. Scheelt altijd wel wat supporters die gewoon door de week moeten werken. Voor mij maar geen school woensdag, ik ben er uiteraard weer bij.
Nee was afgelast nu vanavond proberen. De punten gaan weer mee naar Enschedequote:Op zaterdag 26 november 2005 12:21 schreef Noca het volgende:
[..]
Kaarten al binnen?
Je snapt natuurlijk wel dat de punten in Groningen blijven.
Jullie spelen gelijk?quote:
Mogelijk.quote:
Volgens dit bericht zou Luirink er dus nog niet bij zitten...Jammer. Maar geen grote ramp, afgaande op de wedstrijd tegen AZ.quote:Opstelling FC Groningen ongewijzigd
GRONINGEN - Ron Jans heeft de opstelling van FC Groningen niet gewijzigd voor de inhaalwedstrijd tegen NAC woensdagavond in Breda.
Het duel werd vorige week afgelast door het noodweer in grote delen van het land. Ook Breda bleek toen een veld te ver.
Gijs Luirink en Kiran Bechan zijn geblesseerd. Stefano Seedorf is geschorst.
De opstelling:
In het doel Roorda. De verdedigers zijn Silva, Sankoh, Kruiswijk en Van der Linden. Op het middenveld spelen Buijs, Levchenko, Matthijs en Fledderus. De aanvallers zijn Nevland en Cornelisse.
We zijn vast niet te beroerd om even terug te zwaaienquote:Op woensdag 30 november 2005 15:48 schreef Dos37 het volgende:
Kaarten voor zondag zijn binnen. Was het maar zover ik zal wel even zwaaien naar jullie zondag.
Het is écht niet zijn seizoen...quote:Erik Nevland weken uitgeschakeld
BREDA - FC Groningen-aanvaller Erik Nevland is vermoedelijk weken uitgeschakeld vanwege een ernstige enkelblessure.
Nevland viel in het duel met NAC uit nadat Jenner van de thuisclub de enkel van de Noor torpedeerde. De enkel klapte helemaal dubbel.
Het is de tweede keer dat de Noor ernstig geblesseerd raakt dit seizoen. Eerder was hij lang uitgeschakeld door een achillespeesblessure.
Dat zeg je goed.quote:Op woensdag 30 november 2005 23:05 schreef clauwheee het volgende:
Een punt gewonnen
75 euro is toch ook geen geld hoor. Zeker als je het gaat vergelijken met de prijs die je moet betalen voor een seizoenkaart bij MPC Capitals (Donar), namelijk 250 euro! Maar goed om te lezen dat de kaartverkoop zo goed gaat.quote:Run op seizoenskaarten FC
GRONINGEN - Het gaat hard met de seizoenskaarten van FC Groningen.
Van de 15000 beschikbare seizoenskaarten zijn er al bijna 13000 verkocht. Ze kosten 75 euro per stuk. Elke dag gaan er tientallen als warme broodjes over de toonbank.
In totaal is er in het nieuwe stadion plek voor 20.000 bezoekers.
Aldus TV Noord
Oja, dat is inderdaad zo.quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:54 schreef MaxPower het volgende:
Vergeet niet dat het slechts voor een half seizoen is, Hans..
quote:Op donderdag 1 december 2005 20:57 schreef Bullet-tooth het volgende:
FC Groningen - FC Twente, nog 3 keer rennen in het Oosterpark?
Ik hoop het!quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:10 schreef The_Verve het volgende:
Morgen nog 1 keer winnen van Twente in het Oosterpark...
Je zat er dichtbij.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:57 schreef Bullet-tooth het volgende:
FC Groningen - FC Twente, nog 3 keer rennen in het Oosterpark?
Had via via iets gehoordquote:Op zondag 4 december 2005 20:03 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Je zat er dichtbij.
Nog drie keer rellen in het park hing er dit keer.
Nee was verder niets gebeurd. Viel wel tegen was zelf met een bus van Twente een paar rookbommen en een paar jongens van een jaar of 16 die heel hard konden lopenquote:Op zondag 4 december 2005 21:42 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Had via via iets gehoord. Waren er nog wat relletjes na afloop, ik kon zelf niet in het park zijn en had gehoord dat er wat acties gepland waren tegen de Twente supporters?
quote:GRONINGEN - De enkelblessure van Erik Nevland lijkt minder ernstig te zijn dan eerst werd gedacht.
De spits van FC Groningen werd afgelopen woensdag in de uitwedstrijd tegen NAC uit de wedstrijd geschopt door Jenner.
De verwachting was dat de Noorse spits een aantal weken uit de roulatie zou zijn, maar de kans bestaat dat hij volgende week zondag in de uitwedstrijd tegen Utrecht al weer kan spelen.
Ja die actie komt er. Ik hou me er zelf trouwens niet zoveel meer mee bezig als voorheen, mocht ik die indruk eens gewekt hebben.quote:Op zondag 4 december 2005 20:27 schreef FrankyMcG het volgende:
Cruoninga, is er al een TiFo actie geplanned voor de laatste wedstrijd in het Oosterpark? Ik neem aan van wel...
Haha, ach had van een kennis (16 jrquote:Op zondag 4 december 2005 21:44 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Nee was verder niets gebeurd. Viel wel tegen was zelf met een bus van Twente een paar rookbommen en een paar jongens van een jaar of 16 die heel hard konden lopen
Ik vind het alledrie goeiequote:Op maandag 5 december 2005 19:28 schreef methodmich het volgende:
Yuri Cornelisse is volgens mij de fijnste aankoop tot nu toe of vergis ik me dan? Bruno Silva ook wel goed natuurlijk, Levchenko vooral degelijk?
En volgens mij is er veel draagvlak bij de FCG supporters dusquote:Supporters in zwart bij duel Utrecht-Groningen
UTRECHT - De supportersvereniging van FC Utrecht heeft de supportersvereniging van FC Groningen gevraagd zondag in zwarte kleding naar de wedstrijd Utrecht-Groningen te gaan. Dit in verband met de dood van FC Utrechts-speler David di Tomasso.
Het duel Utrecht-Groningen is voor de ploeg uit de Domstad de eerste wedstrijd na het overlijden van de Franse verdediger.
De supportersvereniging van FC Groningen ondersteunt de actie en heeft het verzoek bij de meereizende fans neergelegd.
Bedank Ton Lokhoff maar even.quote:Op maandag 5 december 2005 19:32 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Ik vind het alledrie goeiePrecies jongens die er ook inpassen heb ik het idee, fanatiek (had ik vantevoren van Cornelisse niet verwacht bijvoorbeeld). Veel interactie met supporters. 'Ik ga zo wel lekker' zei Yuri vanavond op de plaatselijke tv
Hij doet het goed
Ja hun tweetjes waren niet echt vriendjes hè heb ik begrepen. Yuri vind het wel prima zo nu heb ik het ideequote:
Ja hij had (terecht) commentaar en toen mocht hij dus maar oprotten. Kut lokhoffquote:Op dinsdag 6 december 2005 19:15 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Ja hun tweetjes waren niet echt vriendjes hè heb ik begrepen. Yuri vind het wel prima zo nu heb ik het ideeWij ook wel
Hij heeft mij in ieder geval positief verrastquote:Op dinsdag 6 december 2005 19:18 schreef Superheld het volgende:
[..]
Ja hij had (terecht) commentaar en toen mocht ik dus maar oprotten. Kut lokhoff, was en is een prima speler, ook voor NAC.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 19:00 schreef clauwheee het volgende:
[..]
En volgens mij is er veel draagvlak bij de FCG supporters dus
quote:Op zondag 11 december 2005 20:07 schreef Eilanden het volgende:
Complimenten voor Groningen en de fans vandaag
quote:Utrecht verloor dus belangrijke punten maar eigenlijk accepteerden de supporters dat vandaag voor een keertje. De zwart geklede fans gaven beiden teams na afloop een applaus. Woensdag moeten de Utrechtsers alsnog naar Tilburg voor de uitwedstrijd tegen Willem II.
Broerse: "Zo in de week merk je dat je wel eens op die positie terecht kan komen en dan denk je er al heel veel aan. Je bent er mee bezig. Je probeert dat gevoel even uit te sluiten als de wedstrijd begint.
We wilden heel graag op z'n Utregs spelen. Vol vuur maar dat ging niet."
Yuri Cornelisse: "Je weet niet wat je moet verwachten. We wisten wel van te voren dat het een beladen en emotionele wedstrijd zou worden. We werden goed ontvangen door het Utrecht publiek. De eerste helft hebben we weinig weggegeven maar we kwamen er ook niet echt uit. In de tweede helft ging het wat beter. Echte kansen hebben ze niet gehad. Dan maken wij het dan toch goed af."
Volgens mij komt Pannekoek uit Winsum(tenminste daar wonen zijn ouders op dit moment) en heeft de jeugd bij FC Groningen doorlopen, hij zal daarvoor bij VIBOA of Hunsingo hebben gevoetbald.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:50 schreef Noca het volgende:
Thalen weet ik sowieso niet. Zover ik weet is Pannekoek een geboren Groninger... Misschien dat The_Verve, Cruoninga, Prosac of iemand anders wat meer weet.
Ik denk dat er niemand van de GF met bengaals vuur op de tribune gaat staan eerlijk gezegd..quote:Op donderdag 15 december 2005 19:25 schreef Bullet-tooth het volgende:
Nu nog ff regelen dat er een paar bekenden van de GF bij ons komen met wat bengaals vuur.
Ah okquote:Op vrijdag 16 december 2005 16:24 schreef Bullet-tooth het volgende:
HKAS is een grapje, gewoon mijn vrienden
Komt dus hoogstwaarschijnlijk niet (op korte termijn) naar de FC...quote:16 december, 16:17 uur
De stageperiode van de Chinees Liu Jian Ye zit erop. Alle partijen spreken van een geslaagde periode. De 18-jarige allround middenvelder keert terug naar China.
Liu Jian Ye trainde sinds vorige week donderdag met de eerste selectie van Ron Jans. Hij liet een prima indruk achter. “Voor zijn leeftijd is hij al heel ver in zijn ontwikkeling”, aldus Jans. “Technisch en fysiek is hij uitstekend. De communicatie was wel een probleem. We hebben hem dan ook meegegeven dat hij zo snel mogelijk Engels moet leren. Toch verliepen de trainingen zonder dat de tolk er aan te pas hoefde te komen. Alle oefeningen wist hij vlot op te pikken, dus dat zegt ook veel.”
Technisch manager Henk Veldmate kan nog niets zeggen over een eventueel vervolg-traject. “We zien hem op dit moment nog niet als een directe versterking voor ons eerste elftal. We zullen op enigerlei wijze contact houden. Waartoe dit zal leiden, is nu nog niet te zeggen. Zijn stage is in ieder geval voor alle betrokkenen zeer positief verlopen.”
Liu Jian Ye speelde het afgelopen seizoen voor Ginde Football Club. Hij behoort tot de nationale Olympische ploeg van China. Hij werd onlangs ook geselecteerd voor de A-selectie van de republiek.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:24 schreef Bullet-tooth het volgende:
Dat zullen we zien. HKAS is een grapje, gewoon mijn vrienden
Me vriendin zit daar op school, ik hoorde "HKAS" wel eens voorbij komenquote:Op zondag 18 december 2005 14:04 schreef Bullet-tooth het volgende:
Inderdaad. Ben jij een bekende?
Oh ja, kom op FC!
Boeren... Boeren... Boeren... geen kampioenen.quote:Op zondag 18 december 2005 16:37 schreef -Hans- het volgende:
Ze zongen bij de 2 - 0 o.a. kampioenen ole ole en na afloop was duidelijk het FC FC Groningen te horen.
quote:Jammer dat het al zo snel uitverkocht was.. had dit graag willen meemaken.
900Kb.quote:Op zondag 18 december 2005 18:54 schreef MaxPower het volgende:
http://x11.putfile.com/11/31113201190.gif
Makkelijk.quote:Op zondag 18 december 2005 20:37 schreef MaxPower het volgende:
trekt je breedbandje dat niet Arcee?
Vergeet de Alkmaarderhout niet. Daar kunnen we nog een half jaartje van genietenquote:Op zondag 18 december 2005 12:00 schreef DarkShine het volgende:
Vanmiddag dan het afscheid van het laatste echte stadion
Eens!quote:Op zondag 18 december 2005 19:40 schreef twi het volgende:
Vind die Euroborg toch wel een prachtig stadion hoor. Geen schande om naar zo'n stadion te moeten gaan
Ziet er echt vet uit in het donker hoorquote:Op zondag 18 december 2005 20:52 schreef JaWi het volgende:
[..]
Eens!
Al is de arena nu ook groen.
http://www.ajaxfotoside.nl/nac/DSC09171.jpg
Dan hadden ze het op zn minst rood kunnen doenquote:Op zondag 18 december 2005 21:44 schreef anoukforza het volgende:
[..]
Ziet er echt vet uit in het donker hoor![]()
We hebben het over de Arenaquote:Op zondag 18 december 2005 21:48 schreef Ludacriss het volgende:
Vet stadion hoor... hoop dat het nieuwe Ado stadion net zo mooi word
Toen we bij het stampende muziek aankwamen hebben we het hazepad gekozenquote:Op zondag 18 december 2005 21:42 schreef Yeahinho het volgende:
Ik wilde net gaan vragen... is Noca zich nog steeds aan het bezatten?![]()
Ja...maarjaquote:Op zondag 18 december 2005 21:45 schreef JaWi het volgende:
[..]
Dan hadden ze het op zn minst rood kunnen doen.
Juistemquote:Op zondag 18 december 2005 21:55 schreef Yeahinho het volgende:
Nu is alleen de harde gabber-kern nog over dus Noca?
Donderdagquote:Op zondag 18 december 2005 21:58 schreef Yeahinho het volgende:
Jannes.
Maar dinsdag ofzo wordt er toch ook nog gebekerd tegen Volendam?
Op een dinsdagquote:Op zondag 18 december 2005 22:04 schreef clauwheee het volgende:
Kijken wat we volgende week tegen Ajax kunnen
Jup, is een verplichte buscombi. Moet die week werken, dus dat ga ik niet redden.quote:Op zondag 18 december 2005 22:06 schreef JaWi het volgende:
Is het een buscombi voor Groningen eigenlijk?
Dat was voor mij de reden om niet te gaan.quote:Op zondag 18 december 2005 21:55 schreef Noca het volgende:
Daarvoor Jannes, Lucas en gea, Dieptriest en meer!![]()
Ja dat ben ik met je eensquote:Op zondag 18 december 2005 22:30 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Dat was voor mij de reden om niet te gaan.![]()
Dieptepunt van de dag was trouwens wel Burdy die YNWA meezong met Lee Towers...![]()
In een tent op het trainingsveld, was tamelijk volquote:Op zondag 18 december 2005 22:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Waar was eigenlijk het feest en hoeveel mensen waren er?
En gezelligquote:Op zondag 18 december 2005 22:44 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
In een tent op het trainingsveld, was tamelijk vol
Mooi dagje hequote:Op zondag 18 december 2005 22:44 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
In een tent op het trainingsveld, was tamelijk vol
Je hebt wat gemist man! Jannes was mooiquote:Op zondag 18 december 2005 22:54 schreef MaxPower het volgende:
Toen ik hoorde dat Lucas en Gea en Jannes kwamen heb ik definitief besloten niet naar de feesttent te gaan.
Verkeerde beslissingquote:Op zondag 18 december 2005 22:54 schreef MaxPower het volgende:
Toen ik hoorde dat Lucas en Gea en Jannes kwamen heb ik definitief besloten niet naar de feesttent te gaan.
Ajax Clauwquote:Op zondag 18 december 2005 22:04 schreef clauwheee het volgende:
FC GRUNN
Kijken wat we volgende week tegen Ajakkes kunnen
quote:
quote:Maar goed, mooie wedstrijd, weer een goede overwinning van Groningen. Bezig aan een erg goede serie
quote:Oosterpark
quote:Op maandag 19 december 2005 19:27 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat ik mijn nieuwe column over Het Oosterpark ga doen, deels.
De andere helft gaat over Jannes (in de feesttent)?quote:Op maandag 19 december 2005 19:27 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat ik mijn nieuwe column over Het Oosterpark ga doen, deels.
Wij lopen ook meequote:Op dinsdag 20 december 2005 11:54 schreef Prosac het volgende:
ik denk dat ik wel even meewandel..
Nee, lees maar: Het VBL-columnhoekje deel 7quote:Op maandag 19 december 2005 20:48 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
De andere helft gaat over Jannes (in de feesttent)?
Denk dat donderdag het besef van de allerlaatste keer er nog wel meer is... Hopelijk gaan we er een groot feest van maken en kunnen we de sfeer van afgelopen zondag evenaren of zelfs overtreffen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:15 schreef Yeahinho het volgende:
Prachtig om die huilende FCG-fans te zien.
Donderdag tegen 10en zullen er ongetwijfeld (nog veel meer) gaan volgen...
Zondag had ik het nog niet zo sterk, dacht steeds: ik kom hier donderdag nog terug. En het was gewoon een groot (sfeer)feest. Maar nu..niks aan als ik er aan denk, dat het dan echt klaar is daar. Of nou ja niks aan..meer raar. Hopen op nog zo'n sfeerfeest!quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:15 schreef Yeahinho het volgende:
Prachtig om die huilende FCG-fans te zien.
Donderdag tegen 10en zullen er ongetwijfeld (nog veel meer) gaan volgen...
Verliezen kan altijd, maar ik zou er niet op gokken dat Volendam wintquote:Op woensdag 21 december 2005 20:17 schreef versteegrob het volgende:
Kan er morgen nog worden verloren? Hoe zijn de kansen?
Ik denk 70 % vs 30 %
Ik kijk vanuit m'n raam wel even hoe de stoet voorbij trektquote:Op woensdag 21 december 2005 20:07 schreef Noca het volgende:
Behalve Prosac, clauwheee, Joagertje en ik nog andere FOK!kers die morgen meelopen?
Aanwezigquote:Op woensdag 21 december 2005 20:07 schreef Noca het volgende:
Behalve Prosac, clauwheee, Joagertje en ik nog andere FOK!kers die morgen meelopen?
Ook aanwezigquote:Op woensdag 21 december 2005 20:07 schreef Noca het volgende:
Reken daar maar wel op..quote:Op woensdag 21 december 2005 23:06 schreef Noca het volgende:
Klinkt goed, hoop dat er ontzettend veel mensen komen!
Wij stonden op ZO, ter hoogte van de middellijn.quote:Op donderdag 22 december 2005 23:59 schreef MaxPower het volgende:
clauwheee... waar zaten jullie op de tribune vandaag?
quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:01 schreef MaxPower het volgende:
oh ok... zag een stelletje op de TvL zitten waarvan ik dacht dat zijn Noca en Clauwheee...Gelukkig niet aangesproken dus...
quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:01 schreef MaxPower het volgende:
oh ok... zag een stelletje op de TvL zitten waarvan ik dacht dat zijn Noca en Clauwheee...Gelukkig niet aangesproken dus...
Ik besefte recent pas dat Kaalheide echt voorbij was, toen 'onze' tribune gesloopt werd...quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:52 schreef The_Verve het volgende:
Nou, dat was het dan. Nooit meer Oosterpark...![]()
Ik besef eigenlijk nog steeds niet dat het nu echt voorbij is. Zal waarschijnlijk pas tot me doordringen na de eerste wedstrijd(en) in de Euroborg...
idemquote:Op vrijdag 23 december 2005 00:00 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Wij stonden op ZO, ter hoogte van de middellijn.
rechts, jij? (David was ook mee, dus die had je kunnen herkennen als je em had gezien)quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:18 schreef Noca het volgende:
[..]
Nog links of rechts van het hek in het midden?
Toch nog mooie foto's heinl
Wij ook rechtsquote:Op vrijdag 23 december 2005 22:48 schreef Gollemrulez het volgende:
[..]
rechts, jij? (David was ook mee, dus die had je kunnen herkennen als je em had gezien)
Twas mooi trouwens, ouderwets in de regen.![]()
Daar stonden wij ook, maar ik heb David niet zien staan... we stonden echt zo'n beetje bij het hek en dan ongeveer op de middelste rij.quote:Op vrijdag 23 december 2005 22:48 schreef Gollemrulez het volgende:
[..]
rechts, jij? (David was ook mee, dus die had je kunnen herkennen als je em had gezien)
Inderdaad. De man naast me (voorzien van capuchon): "Wil jij mijn paraplu even lenen, jongeman?"quote:Op vrijdag 23 december 2005 22:48 schreef Gollemrulez het volgende:
Geen idee, maar ik dacht misschien omdat het beelden van SBS zijn dat dat dan niet mag op FOK! ofzo.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:15 schreef TerroRobbie het volgende:
Bedankt
Van wie mag dat niet dan?
Dat kwam eerder doordat jij met een broodje bezig was waar je een hele week van kan eten.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:34 schreef clauwheee het volgende:
Joagertjeeee!![]()
Alleen beetje jammer dat Noca en jij zo snel liepen (nou ja, de heule groep eigenlijk). Kon het amper bijhouden
quote:Op zaterdag 24 december 2005 09:28 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Dat kwam eerder doordat jij met een broodje bezig was waar je een hele week van kan eten.![]()
Gelukkig bakken jullie er buitenshuis helemaal niks van, dus we hoeven niks te vrezen.quote:Op maandag 26 december 2005 23:00 schreef clauwheee het volgende:
Als we morgen winnen of gelijkspelen blijven we er erg goed bij staan. Verliezen is geen ramp trouwens, maar toch. Makkelijk zal het vast niet worden.
Das waarquote:Op maandag 26 december 2005 23:23 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Gelukkig bakken jullie er buitenshuis helemaal niks van, dus we hoeven niks te vrezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |