Nuovo cinema Paradisoquote:Op zondag 6 november 2005 19:41 schreef laurenzo85 het volgende:
Cinema Paradiso natuurlijk![]()
Back to the future part II natuurlijk![]()
En sex, lies and videotape vond ik ook wel goed
Zijn ook de enige die ik dat jaar gezien heb trouwens![]()
Tevens mijn 1000e post![]()
Inderdaad.quote:Op zondag 6 november 2005 19:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zo zeg, wat een matig jaar blijkt dat te zijn.
Duh, we hebben het over de jaren '80quote:Op zondag 6 november 2005 19:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zo zeg, wat een matig jaar blijkt dat te zijn.
Ik zie nu ook in m'n excel sheet dat 1989 het jaar is waarvan ik de film gemiddeld het laagste cijfer heb gegevenquote:
Ondersteun ondersteun!!quote:Op zondag 6 november 2005 23:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Lethal Weapon 2
Theo & Thea En De Ontmaskering Van Het Tenenkaasimperium
(The Vidiot From) Uhf
Vriend!quote:
Misschien wel de allerleukste film ooit na spinal tapquote:Op maandag 7 november 2005 00:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vriend!Ik dacht niet dat ik een medestander in UHF zou krijgen.
Geen shorts liever. En wat moet ik met die twee die eigenlijk hetzelfde zijn.quote:Op zondag 6 november 2005 20:45 schreef Sokolsky het volgende:
Zo hé, Lonewolf heeft er werk van gemaakt...
Nuovo cinema Paradiso (1989)
"Dekalog" (1989) (mini)
Dekalog, dziesiec (1989) (TV)
Dead Poets Society (1989)
Driving Miss Daisy (1989)
Ilha das Flores (1989)
Wallace & Gromit: A Grand Day Out (1989)
Abyss, The (1989)
Dit is alles wat ik een 7 of hoger heb gegeven. Daartussen twee shorts, twee dingen die eigenlijk hetzelfde zijn (hoe doe je dat; er komen 9 Dekalogs uit 1988, maar eentje uit 1989), drie goede films en eentje die ik best leuk vond. Wat een kutjaar.
Ik zie dat er nog wel een paar films waren met hoge IMDB-cijfers, maar die vond ik niet meer dan aardig. Cook, Wife, Lover, Crusade, Killer, Glory, Harry, Sally, dat soort werk. Mogen anderen wel nomineren.
Het ene is een tiendelige miniserie bestaande uit 10 losse verhalen, dus die lijkt me sowieso niet op z'n plaats in dit toernooi. Het andere is een aflevering uit die miniserie, die iets minder dan een uur duurt. Of dat onder een short valt is aan jou om te beslissen. Ik hou zelf altijd een uur aan als grens.quote:Op maandag 7 november 2005 00:13 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Geen shorts liever. En wat moet ik met die twee die eigenlijk hetzelfde zijn.
Zeg dan even wat de shorts zijn. Dan hoef ik niet alles door te spitten. Zeker de Wallace en Grommit iig?quote:Op maandag 7 november 2005 00:15 schreef Sokolsky het volgende:
Dat moet jij weten.
Dekalog is een reeks van 10 films van een uur; de eerste 9 films stammen volgens IMDB uit 1988, de tiende uit 1989 en de hele serie (die wel in zijn geheel in de top100 van They Shoot Pictures staat) krijgt ook 1989 mee.
*ondersteunt*quote:Op maandag 7 november 2005 00:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Nog ondersteuning nodig:
Licence to kill
Roger & Me
Die wil ik wel ondersteunen.quote:Op maandag 7 november 2005 00:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Drugstore Cowboy (1989)
En deze is al ondersteund door Durbin.quote:Heathers
Ondersteuntquote:Op maandag 7 november 2005 00:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Crimes and Misdemeanors
Cross Of Fire
Do the Right Thing
Drugstore Cowboy (1989)
Meet the Feebles
My left foot
Puppet Master
Valmont
Als ik het goed begrijp is "Dekalog" (1989) (mini) dan de hele verzameling bij elkaar. En Dekalog, dziesiec (1989) (TV) dan één deel daarvan?quote:Op maandag 7 november 2005 00:17 schreef Gorro het volgende:
[..]
Het ene is een tiendelige miniserie bestaande uit 10 losse verhalen, dus die lijkt me sowieso niet op z'n plaats in dit toernooi. Het andere is een aflevering uit die miniserie, die iets minder dan een uur duurt. Of dat onder een short valt is aan jou om te beslissen. Ik hou zelf altijd een uur aan als grens.
Moviemeter houdt ook dat uur aan, maar daar staan ze wel gewoon alle tien vermeld.quote:Op maandag 7 november 2005 00:17 schreef Gorro het volgende:
[..]
Het ene is een tiendelige miniserie bestaande uit 10 losse verhalen, dus die lijkt me sowieso niet op z'n plaats in dit toernooi. Het andere is een aflevering uit die miniserie, die iets minder dan een uur duurt. Of dat onder een short valt is aan jou om te beslissen. Ik hou zelf altijd een uur aan als grens.
De shorts zijn natuurlijk A Grand Day Out en Ilha das Flores. Dat had je ook zelf kunnen raden, want de andere titels ken je wel.quote:Op maandag 7 november 2005 00:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Zeg dan even wat de shorts zijn. Dan hoef ik niet alles door te spitten. Zeker de Wallace en Grommit iig?
quote:Op maandag 7 november 2005 00:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp is "Dekalog" (1989) (mini) dan de hele verzameling bij elkaar. En Dekalog, dziesiec (1989) (TV) dan één deel daarvan?
MovieMeter houdt 45 minuten aan...quote:Op maandag 7 november 2005 00:29 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Moviemeter houdt ook dat uur aan, maar daar staan ze wel gewoon alle tien vermeld.
Dat zijn van die guilty pleasuresquote:Op maandag 7 november 2005 04:48 schreef victorinox het volgende:
Jeroen Krabbé en Dolph Lundgren in : The Punisher
Kevin Spacey's fantastische performance in: See no Evil, Hear no Evil
Chevy Chase in de beste national lampoon film: Christmas Vacation![]()
Steun. John Candy mag van mij altijd in zo'n tournament.quote:
Ach, wat de helquote:Op maandag 7 november 2005 13:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
nog steun nodig op dit moment:
Turner & Hooch
Bij deze ondersteunt.quote:Op maandag 7 november 2005 13:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
nog steun nodig op dit moment:
Salute of the Jugger
Verrek!quote:Op maandag 7 november 2005 13:50 schreef California het volgende:
dat Frollo The Litle Mermaid niet heeft genoemd.
Ok, meteen ondersteunen dan maar.quote:Op maandag 7 november 2005 13:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Verrek!
Ik dacht dat ie uit 1988 was! Bedankt!
Wel, uhm, bij deze nomineer ik dus het meesterwerk The Little Mermaid.
Vanwege die mega coole krab steun ik die meteen.quote:Op maandag 7 november 2005 13:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Verrek!
Ik dacht dat ie uit 1988 was! Bedankt!
Wel, uhm, bij deze nomineer ik dus het meesterwerk The Little Mermaid.
Ami Dolenzquote:Op maandag 7 november 2005 13:34 schreef Mike het volgende:
Okay, ik ga
She's Out of Control
nog even ondersteunen.
die 3 nomineer ik welquote:Op maandag 7 november 2005 13:35 schreef Frollo het volgende:
Andere vrij bekende Nederlandse films uit 1989 zijn Jan Rap en z'n maat, Rituelen, Alaska (Mike van Diem!), Leedvermaak (Frans Weisz!) en Mjin vader woont in Rio.
Probleem is alleen dat ik deze films niet zelf gezien heb en ze dus ook niet kan nomineren. Maar misschien heeft iemand anders er nog iets aan
Als ze ondersteund worden, dan zijn het ook nominaties. Anders zijn het gewoon wat guilty pleasures die ik opsomquote:Op maandag 7 november 2005 14:00 schreef California het volgende:
SoK, was dat een nominatie voor Major League?
Want dan is it een ondersteuning.
Hoezo stiekem?quote:Op maandag 7 november 2005 14:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ami Dolenz.
Of ben je een stiekeme Tony Danza fan?
Dat is dezelfde filmquote:Op maandag 7 november 2005 13:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Salute of the Jugger
The Blood of Heroes
Ondersteunquote:Op maandag 7 november 2005 13:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Black Rain
Dead bang
Erik the Viking
Mystery Train
The 'burbs
Turner & Hooch
Ach shit, dat had ik moeten zien.quote:
Wel doen dan. Anders stemt Gorro hem zometeen weer in zijn eentje de kwartfinales in.quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:02 schreef dolle_hond het volgende:
ik steun Sono otoko, kyobo ni tsuki (Violent Cop) . heb de dvd nog liggen, ga m wel kijken deze week
ligt natuurlijk aan de tegenstander of ik kan stemmenquote:Op dinsdag 8 november 2005 16:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Wel doen dan. Anders stemt Gorro hem zometeen weer in zijn eentje de kwartfinales in.![]()
Dat zal wel meevallen. Een krappe 7 heb ik hem maar gegeven. Ik zie hem trouwens niet meer in het overzicht staanquote:Op dinsdag 8 november 2005 16:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Wel doen dan. Anders stemt Gorro hem zometeen weer in zijn eentje de kwartfinales in.![]()
Ah...da's heel slim van Lonewolf...kan die alvast niet eindeloos door gaan.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:37 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik zie hem trouwens niet meer in het overzicht staan
Deze ondersteun ik.quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Nog ondersteuning nodig:
All Dogs Go to Heaven]
Jan Rap en z'n maat
The accidental tourist
Geen nood aan de man. Ik had hem bij het genomineerden lijstje gezet. Maar die lijst hier niet geupdatet.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:37 schreef Gorro het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Een krappe 7 heb ik hem maar gegeven. Ik zie hem trouwens niet meer in het overzicht staan
dat had ik oa bij leedvermaak en cousinsquote:Op woensdag 9 november 2005 11:24 schreef Sokolsky het volgende:
Lastig tournament dit. Dan heb ik wel een paar van die films gezien, maar ze een 2 of een 3 gegeven. En om ze dan te ondersteunen...
dat was kamagurka als ik me niet vergis.quote:Op woensdag 9 november 2005 11:45 schreef Sokolsky het volgende:
![]()
Er is nog een Fokker die 'm heeft gezien, maar ik weet zo snel niet meer wie...
Kamagurka idd en FremantleDockersquote:Op woensdag 9 november 2005 14:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
dat was kamagurka als ik me niet vergis.
Ik ookquote:Op woensdag 9 november 2005 14:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik zat te twijfelen tussen kamagurka of Fremantle; nu weet ik waar die twijfel vandaan kwamquote:
Klopt.. volgens mij heb ik hem daar ook even summier beschreven. Een soort scandinavische spinal tap met psychobilliesquote:Op woensdag 9 november 2005 14:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het spijt me jongens, maar ik heb jullie niet gezienquote:Op woensdag 9 november 2005 15:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:
"steun mij astjeblieft" denken deze films:
Het is je vergevenquote:Op woensdag 9 november 2005 14:51 schreef Frollo het volgende:
[..]
Sorry, ik had alleen in het nominatietopic gezocht en dus niet in het tournament zelf
ik vond t niet veel, maar wel best steunenquote:Op woensdag 9 november 2005 19:59 schreef California het volgende:
Family Business is vanavond laat op BBC 1 (0:10).
Van Sidney Lumet, met Connery, Hoffman en Broderick.
Oh, en ondersteunt niemand New York Stories? Die is van Coppola, Allen en Scorsese. Iemand heeft die toch wel gezien? (Of is hij zo slecht?)
The accidental tourist, da's mijn nominatiequote:Op woensdag 9 november 2005 15:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:
We zitten nu op 66 nominaties. Als het tegen zit, dan ben ik eigenlijk van plan om twee films te schrappen en morgen te beginnen met 64 films. Dat wordt dan waarschijnlijk The accidental tourist, All Dogs Go to Heaven, Jan Rap en z'n maat of She-Devil.
Ik ook, ik vind het een leuke film, vooral Oedipus Wrecks van Woody Allen.quote:Op woensdag 9 november 2005 20:03 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik vond t niet veel, maar wel best steunen
new york stories
Om eerlijk te zijn vind ik het geen film, dus ik ga hem niet ondersteunen.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:04 schreef Sokolsky het volgende:
Geen ondersteuning voor Dekalog?
Gorro, ah toe...?
Oke, dan doe ik het wel, uit naam van mijn vriend, die een groot Kieszlowski-fan is.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:08 schreef Gorro het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik het geen film, dus ik ga hem niet ondersteunen.
quote:Op donderdag 10 november 2005 13:11 schreef Frollo het volgende:
Volgens IMDb is alleen Dekalog 10 uit 1989 (kijk maar), dus dan kan die toch gewoon genomineerd worden?
quote:Op donderdag 10 november 2005 12:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dekalog, dziesiec
Hm, voor sommige van de huidige deelnemers vind ik het predikaat "film" ook érg gewaagd.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:08 schreef Gorro het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik het geen film, dus ik ga hem niet ondersteunen.
quote:Op donderdag 10 november 2005 13:09 schreef Sasandra het volgende:
[..]
Oke, dan doe ik het wel, uit naam van mijn vriend, die een groot Kieszlowski-fan is.
quote:Op donderdag 10 november 2005 13:16 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Hm, voor sommige van de huidige deelnemers vind ik het predikaat "film" ook érg gewaagd.
Die is ook uit 1989quote:Op zaterdag 12 november 2005 18:54 schreef Durbin het volgende:
Hmm, nu moet ik Erik the Viking ergens te zien vinden.
quote:Op zaterdag 12 november 2005 18:56 schreef Sasandra het volgende:
[..]
Die is ook uit 1989Die moet er wel in, vind ik.
Dat kan dus ook niet. In deze ronde zal dus besloten worden via een shoot-out. Die opmerking sloeg meer op het tournament in het geheel.quote:Op zondag 13 november 2005 15:46 schreef FremantleDockers het volgende:
Trouwens, LW2003, hoe kun je in de eerste ronde nou al een hertelling doen met gewogen stemmen? Dat betekent toch een weging mbt in hoeveel eerdere rondes een user al gestemd heeft?
Goed zo! Dat vindtquote:Op dinsdag 15 november 2005 09:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik wil bij nader inzien een van mijn stemmen wijzigen:
20. Indiana Jones and the Last Crusade vs. Theo & Thea En De Ontmaskering Van Het Tenenkaasimperium
Ik heb hem zelf genomineerd, dus ik moet wel.quote:
roep ik mquote:Op zondag 20 november 2005 17:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
En als ik meer dan eens mag roepen, dan roep ik ook Uncle Buck.
quote:Op maandag 21 november 2005 10:00 schreef japzooi het volgende:
PS: Dead Calm verliest van Dead Poets Society met 11 tegen 5? Dat waren minstens 6 man die Dead Calm niet gezien hebben. Carpe Diem? Yeah right...
Ik bedoelde ook niet dat Dead Calm een onbekende film is, maar dat ie wel vaak word 'ondergesneeuwd' door bekendere 'meesterwerken'. Begrijp me niet verkeerd: Dead Poets is gerust een goeie film, maar, en dat is natuurlijk compleet IMHO, Dead Calm is nog altijd een van de beste psycho-thrillers. En zeg nou eerlijk, wat is leuker: Robin Williams met zijn zoveelste Marlon Brando imitatie of Nichole Kidman diequote:Op maandag 21 november 2005 11:41 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
![]()
Je kunt Dead Calm toch moeilijk een onbekende film noemen. Hij is best aardig, maar Dead Poets Society vind ik gewoon beter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn antwoord ken je..."God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
quote:Op maandag 21 november 2005 14:25 schreef japzooi het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet dat Dead Calm een onbekende film is, maar dat ie wel vaak word 'ondergesneeuwd' door bekendere 'meesterwerken'. Begrijp me niet verkeerd: Dead Poets is gerust een goeie film, maar, en dat is natuurlijk compleet IMHO, Dead Calm is nog altijd een van de beste psycho-thrillers. En zeg nou eerlijk, wat is leuker: Robin Williams met zijn zoveelste Marlon Brando imitatie of Nichole Kidman dieVolgens mij was het john wayne...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dead calm, een van de beste psycho-thrillers? Dacht het niet
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
quote:Op maandag 21 november 2005 14:25 schreef japzooi het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet dat Dead Calm een onbekende film is, maar dat ie wel vaak word 'ondergesneeuwd' door bekendere 'meesterwerken'. Begrijp me niet verkeerd: Dead Poets is gerust een goeie film, maar, en dat is natuurlijk compleet IMHO, Dead Calm is nog altijd een van de beste psycho-thrillers. En zeg nou eerlijk, wat is leuker: Robin Williams met zijn zoveelste Marlon Brando imitatie of Nichole Kidman dieKen je Nóz w wodzie? Die vond ik geslaagder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn antwoord ken je...Sheridana +1
Een fantastische Miyazaki eruit tegen een derderangs komedie met Richard Pryor en Gene Wilder.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:24 schreef Frollo het volgende:
Do the Right Thing eruit tegen... Jan fucking Rap en z'n Maat?![]()
Ik kan die spike lee en zijn films niet luchten of zien. Selfrichious little fucker die in zijn bek gescheten moest worden door een kudde buffelsquote:Op vrijdag 25 november 2005 14:24 schreef Frollo het volgende:
Thank you!quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:24 schreef Frollo het volgende:
Tja, en dan te denken dat ik Jan Rap zelf in het tournament geïntroduceerd heb. Had ik m'n kop gehouden, was waarschijnlijk niemand op het idee gekomen om 'm te nominerenquote:Op vrijdag 25 november 2005 14:35 schreef California het volgende:
Thank you!
Kut, ik had die echt moeten kijken deze week.
SNEHNE heb ik zeker 5 keer gezien.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:33 schreef Sokolsky het volgende:
See no Evil Hear no Evil heb ik niet gezien, maar 't heeft wel Spacey. En die ander is een Ghibli, daar ben ik nooit zo rouwig om.
Ik vind SNEHNE een erg grappige film. En Kiki's Delivery Service de minste Miyazaki die ik heb gezien.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:21 schreef Lonewolf2003 het volgende:
2. See no Evil, Hear no Evil vs. Majo no takkyûbin (Kiki's Delivery Service) 3-1![]()
dito, behalve dan die '5 keer'...quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:51 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
SNEHNE heb ik zeker 5 keer gezien.
blijft een leuke film
iddquote:
Da's net zo'n love-it-or-hate-it-film als die andere.quote:Op zondag 4 december 2005 12:46 schreef California het volgende:
Zoals al eerder opgemerkt, Do the Right Thing had moeten (mogen) winnen.
Oftewel, een filmjaar laat zich niet per definitie meten aan de halve-finalisten in een Fok! tournament.
Wat is er zo goed dan aan do the right thing? Just a pile of selfrighteous crap..quote:Op zondag 4 december 2005 12:46 schreef California het volgende:
Zoals al eerder opgemerkt, Do the Right Thing had moeten (mogen) winnen.
Oftewel, een filmjaar laat zich niet per definitie meten aan de halve-finalisten in een Fok! tournament.
Bagatelliseer hier films helemaal de grond in!quote:Op maandag 5 december 2005 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is er zo goed dan aan do the right thing? Just a pile of selfrighteous crap..
En?quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Deze ronde blijft open tot ik eindelijk ook Nuovo cinema Paradiso heb gezien.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |