Beter dan nietsquote:Ajax overwintert deze voetbaljaargang defintief in Europa. De Amsterdammers kunnen niet meer achterhaald worden door zowel FC Thun als Sparta Praag, waardoor de club verzekerd is van de derde plaats in haar CL-groep. Een plek die recht geeft op een UEFA Cup-ticket.
Overigens is de kans veel groter dat Ajax overwintert in de Champions League. Een overwinning in het thuisduel tegen Sparta Praag is afdoende om plaatsing voor de volgende ronde af te dwingen. Eventueel kan dit ook gebeuren in het slotduel tegen Arsenal.
quote:
ja, 3de heeft uefa-cupquote:Op donderdag 3 november 2005 15:39 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Nummer 1 en 2 gaan toch door naar de volgende ronde?
de tekst klopt niet, ze kunnen nog wel ingehaald worden want anders waren ze al zeker van de 2e plaats.quote:
onderling resultaatquote:Op donderdag 3 november 2005 15:40 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
de tekst klopt niet, ze kunnen nog wel ingehaald worden want anders waren ze al zeker van de 2e plaats.
TVP![]()
Misschien nog nieuwe talentjes in Amsterdamquote:De selectie arriveerde donderdagochtend vanuit Zwitserland om vrijwel meteen aan een uitlooptraining te beginnen. De wissels werden door Gerard van der Lem onder handen genomen en Tomás Galásek trainde apart. De Tsjech maakte aan het einde van de training tijd vrij voor een Tsjechisch jeugdelftal.
nee dat weet ik maar zoals het in die tekst staat lijkt het of ze al zeker van de 2e plaats zijn.quote:Op donderdag 3 november 2005 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:
Ze kunnen niet meer 4e worden jim.
En aan het einde van het seizoen ook weg bij Ajax. Tijd om te stoppen Vonkquote:Hans Vonk zal waarschijnlijk binnenkort niet meer worden opgeroepen voor zijn land, en moet daarom zijn interlandcarrierè stoppen. Dit meldt het ANP. De bondscoach gaat in januari zijn selectie vernieuwen. De kans dat Vonk daarbij zit door zijn leeftijd is klein.
Dit seizoen had Vonk wel al aangegeven om alleen nog te willen uitkomen voor Bafana - Bafana. Op 13 november speelt hij waarschijnlijk zijn laatste interland tegen Senegal. Voor deze oefeninterland is ook Steven Pienaar geselecteerd.
maar ze kunnen dus nog wel ingehaald worden voor de 2e plek, dat was mijn punt dus.quote:Op donderdag 3 november 2005 15:48 schreef Robar het volgende:
Wow, nostalgie in de openingsbanner
Ajax kan niet meer ingehaald worden, omdast Thun en Sparta Praag nog tegen elkaar moeten en niet vanwege het onderling resultaat.
Als Thun 2 x wint en Ajax 2 x verliest, dan is Thun er voorbij.
Als Sparta 2x wint en Ajax 2x verliest, dan is Sparta er gewoon voorbij. (onderling resultaat)
Het kan alleen nooit allebei waardoor Ajax zeker is van Uefa Cup!
Nee toch? Dan hebben we 8 puntenquote:Op donderdag 3 november 2005 15:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Uiteraard, en gelijkspelen tegen Praag is voldoende voor het bereiken van de achtste finales
True true.quote:Op donderdag 3 november 2005 15:53 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Nee toch? Dan hebben we 8 punten
Thun kan als het de volgende wedstrijden wint dan nog over Ajax wippen
quote:Op donderdag 3 november 2005 15:57 schreef golfer het volgende:
In ieder geval ook na de winter weer Europees voetbal voor ons cluppie en dat kunnen er heel wat anderen niet zeggen.
Beetje domme opmerking. Ajax speelde tegen Sparta wel degelijk een hele goede wedstrijd, bovendien was de uitslag 1-1 na eerst 1-0 achter gestaan te hebben.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:17 schreef Erwtensoep het volgende:
Sparta uit was bagger winnen we
Thun uit was bagger winnen we
Meeste andere wedstrijden waren *aardig* (als je Blind moet geloven) en wonnen we niet. Nou laat ze dan maar slecht spelen!
We worden dus 2equote:Op donderdag 3 november 2005 16:03 schreef M0NTANA het volgende:
blablablablabla
Zou ook meer dan schandalig geweest zijn als ajax in deze poule niet ten minste UEFA Cup gehaald zou hebben of niet?quote:Op donderdag 3 november 2005 15:57 schreef golfer het volgende:
In ieder geval ook na de winter weer Europees voetbal voor ons cluppie en dat kunnen er heel wat anderen niet zeggen.
Het ging over de andere Sparta denk ik.quote:Op donderdag 3 november 2005 16:05 schreef devv05 het volgende:
[..]
Beetje domme opmerking. Ajax speelde tegen Sparta wel degelijk een hele goede wedstrijd, bovendien was de uitslag 1-1 na eerst 1-0 achter gestaan te hebben.
1-2 vriendquote:Op donderdag 3 november 2005 16:05 schreef devv05 het volgende:
[..]
Beetje domme opmerking. Ajax speelde tegen Sparta wel degelijk een hele goede wedstrijd, bovendien was de uitslag 1-1 na eerst 1-0 achter gestaan te hebben.
Dan ben jij eerder Het Kasteel uitgegaan zeker??? Want twee treffers van Nigel de Jong zorgden voor de 1-2 in Rotterdam. Viermaal gewonnen (RBC, Willem II, Sparta en Roda JC), driemaal gelijk (ADO, Heracles en Heerenveen) en driemaal verloren (Feyenoord, AZ en PSV).quote:Op donderdag 3 november 2005 16:05 schreef devv05 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 november 2005 16:09 schreef bellingerII het volgende:
Zo heb je wat gepost, zo heb je niks. Was het zo off topic dan? excuses. On topic dan maar. Het was weer van alles gisteravond. Juigen, ergeren, weer juigen,billenknijpen, ergeren, ergeren, ergeren, verbazen, juigen (in stilte), nog maar een keer (ik stond toch nog) en daarna opluchting. Pfff wat heb je toch een enerverend leven als Ajax fan.
Leuk stukjequote:Op donderdag 3 november 2005 16:09 schreef bellingerII het volgende:
Zo heb je wat gepost, zo heb je niks. Was het zo off topic dan? excuses. On topic dan maar. Het was weer van alles gisteravond. Juigen, ergeren, weer juigen,billenknijpen, ergeren, ergeren, ergeren, verbazen, juigen (in stilte), nog maar een keer (ik stond toch nog) en daarna opluchting. Pfff wat heb je toch een enerveren leven als Ajax fan.
Las het idd, laat hem maar kome hoorquote:Op donderdag 3 november 2005 16:47 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Van Vi.nl
Maar goed.
AJAX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Voor een kwartfinale in de CL tegen psv teken ik anders hoor!quote:Op donderdag 3 november 2005 16:45 schreef M0NTANA het volgende:
Driemaal naar Eindhoven in één seizoen (zelfs viermaal is mogelijk!) zou natuurlijk niet ideaal zijn.
Het was wel een gele kaart waard en bij tweemaal geel, krijg je rood.quote:Op donderdag 3 november 2005 16:46 schreef Houniet het volgende:
Gister Zlatan gezien met zijn overtreding? Vond het wel wat overdreven om er rood voor te geven.
Uiteraardquote:
ik kan niet wachten op topic 4-3-3quote:Op donderdag 3 november 2005 17:15 schreef D1 het volgende:
Al topic #214...
AJAXXX
Zondag lekker Nijmegen oprollen en daarna "normaal" gaan winnen zoals het Ajax betaamd!!!
We zijn wel weer erg positief hoor, ik vond het nl. een draak van een wedstrijd gister en zie dan ook weinig progressie onder Blind! Wordt 'gewoon' weer een lastige pot as zondag in Nijmegen.quote:Op donderdag 3 november 2005 17:15 schreef D1 het volgende:
Al topic #214...
AJAXXX
Zondag lekker Nijmegen oprollen en daarna "normaal" gaan winnen zoals het Ajax betaamd!!!
quote:Op donderdag 3 november 2005 16:10 schreef Erwtensoep het volgende:
Ow wacht dan bedoelde S-two waarschijnlijk ook Sparta Praag, nee die wedstrijd was inderdaad heel goed.
Ik bedoelde sparta rotterdam
Ach, we zitten te mokken en te zeiken als het veldoverwicht goed is, de combinaties redelijk tot goed lopen, maar de doelpunten uitblijven. Daarna zitten we te klagen als we scoren, maar geen overwicht hebben en de combinaties beroerd zijn.quote:Op donderdag 3 november 2005 17:21 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
We zijn wel weer erg positief hoor, ik vond het nl. een draak van een wedstrijd gister en zie dan ook weinig progressie onder Blind! Wordt 'gewoon' weer een lastige pot as zondag in Nijmegen.
quote:Meest Nederlands Ajax in CL in ruim 8,5 jaar
3/11/2005 17:47
Ajax boekte niet alleen een wat gelukkige maar zeer welkome 4-2 overwinning uit tegen FC Thun, maar het won voor het eerst in drie jaar een uitduel én had voor het eerst in ruim 8,5 jaar zoveel Nederlanders in het basiselftal staan.
Danny Blind stelde in Bern een startformatie samen met zeven Nederlanders. Alleen Zdenek Grygera, Yannis Anastasiou, Tomás Galásek en Steven Pienaar hebben niet de Nederlandse nationaliteit. Opvallend is dat de zeven Nederlandse Ajacieden allen afkomstig zijn uit de eigen opleiding.
De basiself met zeven Nederlanders is bij lange na geen record. Ajax speelde drie keer in de Champions League met slechts één buitenlandse speler in de basis. De laatste keer was op 12 april 1996, toen het een zwaarbevochten 1-0 zege behaalde uit tegen Grasshoppers. Tijani Babangida was enige vreemdeling die voor de Amsterdammers aan de aftrap verscheen.
PSV's meest Nederlandsrijke optreden op het hoogste Europese podium was bijna twee jaar geleden. De Eindhovenaren wonnen thuis met 2-0 van AEK Athene met acht Nederlanders in basis. Mateja Kezman, Young-Pyo Lee en Ji-Sung Park waren de buitenlanders.
Ook SC Heerenveen en Willem II hielden aan hun meest Nederlandsrijke wedstrijd in hun ene seizoen CL een behoorlijk resultaat over. De Friezen speelden met 1-1 gelijk bij Valencia, terwijl de Brabanders eveneens op 1-1 eindigden in Tsjechië tegen Sparta Praag.
Feyenoord kan niet op een gelukkige score bogen. In de elf keer dat de Rotterdammers met zeven Nederlanders begonnen in de Champions League, wonnen ze maar twee keer. De laatste keer dat Feyenoord zo Nederlands was (25 september 2001), verloor het met 4-0 bij Sparta Praag.
quote:2/11/2005 - Emanuelson vraagt fans geduld voor spitsen
(Gepost door RvN)
In een interview met het weekblad Voetbal International vraagt Urby Emanuelson de Ajax fans om geduld om te brengen voor de spitsen. 'Rosenberg en Charisteas horen nog niet zolang bij de Ajax-familie en de fans moeten hen de tijd geven te wennen. De wereld van Ajax is hard en dat komt vooral door de supporters. Ik snap het wel, want ze zijn de grote successen gewend.Op dit moment is het even anders, maar we hopen dat ze ons de tijd geven. Dit Ajax heeft genoeg kwaliteiten, dat ziet toch iedereen?'
quote:2/11/2005 - Maduro geen blijvertje achterin
(Gepost door RvN)
Maduro liet in het Brabants Dagblad weten dat zijn plaats in de verdediging slechts een tijdelijke is. 'Het is geen geheim dat mijn hart op het middenveld ligt. Op de plek waar ik ook in het Nederlands elftal sta: centraal. Trainer Danny Blind kent mijn voorkeur, maar hij heeft me tijdelijk ergens anders nodig. Ik word niet omgeschoold. De trainer heeft gezegd dat hij mij het beste vindt als middenvelder.'
Escude is een prima jongen maar komt gewoon snelheid tekort vind ik. Dan zou ik het vertrouwen geven aan Vermaelen.quote:Op donderdag 3 november 2005 22:41 schreef Radegast het volgende:
Van mij mag Escudé terug in 't elftal, Galasek eruit en Maduro naar 't midden.
Escudé is echt niet zo traag hoor. Dat beeld is gevormd na wedstrijden tegen Liverpool (AT) en tegen Vitesse waar Amoah hem voorbij stoof. Voor de rest kan ik me geen andere voorbeelden voor de geest halen waar z'n snelheid funest was.quote:Op donderdag 3 november 2005 23:18 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Escude is een prima jongen maar komt gewoon snelheid tekort vind ik. Dan zou ik het vertrouwen geven aan Vermaelen.
Hij werd zelfs door een speler van AGOVV voorbijgelopen.quote:Op donderdag 3 november 2005 23:42 schreef Radegast het volgende:
[..]
Escudé is echt niet zo traag hoor. Dat beeld is gevormd na wedstrijden tegen Liverpool (AT) en tegen Vitesse waar Amoah hem voorbij stoof. Voor de rest kan ik me geen andere voorbeelden voor de geest halen waar z'n snelheid funest was.
Toen stond 'ie linksback. Moet je niet doen met een pure centrumverdediger.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:09 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Hij werd zelfs door een speler van AGOVV voorbijgelopen.
Eerder andersom.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Met Escude in het elftal liepen er vaak veel medespelers om hem heen om hem te steunen omdat hij kwetsbaar was, ...
Let's agree to disagree.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:51 schreef -Vaduz- het volgende:
Dan hebben we een verschil in inzicht in dit geval, ...
Ik ben een voorstander vanquote:Op donderdag 3 november 2005 21:30 schreef Nashje het volgende:
Urby is echt goed bezig. Je zou bijna zeggen dat Juanfran een mishuur is. Vervanger voor Maxwell hebben we in ieder geval al zeker.
Tegen NEC zou ik dit eens proberen:
De Jong ---------------------- Sneijder
----------------- Pienaar ------------------
Babel ------ Anastasiou -- Boukhari
quote:Hennie Henrichs keert terug in bestuur Ajax
De ledenraad van Ajax heeft Hennie Henrichs benoemd tot bestuurslid technische zaken. Hij is de opvolger van Klaas Nuninga, die twee weken geleden samen met Hein Blocks zijn vertrek aankondigde.
Henrichs is geen onbekende bij de Amsterdamse club. Het erelid speelde zelf als jeugdspeler en amateur bij Ajax. Hij bekleedde tussen 1989 en 2000 al diverse bestuursfuncties bij de club, waaronder die van technische zaken.
Met de benoeming van Henrichs bestaat het bestuur uit twee leden. Na het opstappen van Nuninga en Blocks was voorzitter John Jaakke alleen overgebleven.
idd betalen we zijn huursom niet voor nietsquote:Op vrijdag 4 november 2005 09:20 schreef Robar het volgende:
Waarom niet, dan kan juanfran nog wat ballen voordat Maxwell terug is
altijd te proberen, een 4-4-2quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:25 schreef M0NTANA het volgende:
De beste opstelling voor Ajax, als iedereen fit is, lijkt mij:
Stekelenburg
Trabelsi-Grygera-Lindenbergh-Emanuelson
De Jong-Maduro-Sneijder-Maxwell
Rosenberg-Babel
Hij heeft nu al een goede voorzet, en is tevens heel erg goed in het opstomen/passeren van 2 a 3 tegenstanders met zo'n rush. Dat hele effect zal dan gelijk wegvallen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:16 schreef HeatWave het volgende:
HIj is vrij snel EN heeft een goeie voorzet, het zou wel kunnen opzich hoor..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | speler goals Ronaldinho 4 Trezeguet 4 Alex 3 Anastasiou 3 Carew 3 Cruz 3 Di Natale 3 Eto'o 3 Henry 3 Iaquinta 3 |
quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:54 schreef snellejelle het volgende:
trouwens, ananas staat gedeeld derde in de topscorerslijst van de CL
[ code verwijderd ]
Rosenbergquote:Op vrijdag 4 november 2005 09:25 schreef M0NTANA het volgende:
De beste opstelling voor Ajax, als iedereen fit is, lijkt mij:
Stekelenburg
Trabelsi-Grygera-Lindenbergh-Emanuelson
De Jong-Maduro-Sneijder-Maxwell
Rosenberg-Babel
resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomstquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Rosenberg.
En dat is gebaseerd op?
quote:Lazio tracking Ajax duo Pienaar, Sneijder
Lazio are tracking Ajax pair Wesley Sneijder and Stephen Pienaar. The Biancocelesti are seeking a player who can play wide left, even if Cesar agrees to sign new terms before the January transfer window.
While Sneijder is a required player at Ajax, the Dutch giants are resigned to losing South Africa international Pienaar, who is off contract at the end of this season.
niet doen als dit echt blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:01 schreef M0NTANA het volgende:
Ik nam tribalfootball.com al nooit serieus, maar dit slaat alles:
[..]
Heb hier nog wel een fles bleek staanquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:09 schreef twi het volgende:
Pienaar naar Lazio zie ik niet zo 1-2-3 gebeurenOf hij moet de plastisch chirurg van Michael Jackson gaan raadplegen.
veel scoren heeft hij nooit gedaanquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:01 schreef M0NTANA het volgende:
Markus Rosenberg is een superspits in het 4-4-2-systeem, heeft zelfs het nationale elftal gehaald.
Ik zie het als hetzelfde als met je Ajax shirtje in Rotterdam op stap gaan. Heel veel mensen interesseert het niet, maar er is een groep die je graag een pak rammel willen geven, en een deel van die groep zal dat wellicht daadwerkelijk doen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:25 schreef M0NTANA het volgende:
Een deel van de Irriducibili heeft racistische/facistische politieke voorkeuren, door de welbekende BBC-documentaire is dit wereldwijd bekend geworden. Men neemt meteen maar aan dat héél Lazio een extreem-rechtse voetbalclub is, maar dit is nonsens. Alsof Ousmane Dabo en Fabio Liverani typische Ariërs zijn:
Toch zie ik beide spelers niet vertrekken naar Lazio, aangezien zij simpelweg niet haalbaar zijn. Lazio moet het hebben van transfervrije spelers, dus Wesley Sneijder is sowieso geen kandidaat.
quote:Emanuelson stond als enige alle wedstrijden in basis
Urby Emanuelson is de enige Ajacied die dit seizoen in alle officiele wedstrijden in de basis stond. Omdat de Spanjaard Juanfran nog niet zover was, mocht het jonge talent starten op de linksbackplaats. Vervolgens stond hij in alle 17 duels tot nu toe in de basis. Hij miste slechts zes minuten omdat hij eenmaal in de Champions League vlak voor het einde werd gewisseld.
Grygera en Pienaar volgen met zestien basisplaatsen. Zij misten beiden een competitieduel.
Die gast moet ook gewoon lekker spelenquote:Op vrijdag 4 november 2005 11:41 schreef Suijk het volgende:
En een elftal waarin Ananas staat heeft dit seizoen nog niet verloren...
Inderdaad. Enkeltje Istanbul voor Juanfran in januari.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:39 schreef HeatWave het volgende:
Toch zeker een lichtpuntje in duistere tijden moet ik zeggen.
Hij zat er ook in de succesvolle periode, dus dat biedt perspectieven.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:46 schreef S-Two het volgende:
Dat is toch wel opvallend, maar mooi nieuws.
En dat die Henrichs terugkeert in het bestuur, tjah, daar kan ik weinig over zeggen.
Tja, iemand achter de hand kan geen kwaad met de huidige blessure gevoeligheid van iedereen...quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:45 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Inderdaad. Enkeltje Istanbul voor Juanfran in januari.
Als je nou kan bewijzen dat je er geen gebruik van hebt gemaakt, kan Ajax dan de huursom voor Juanfran terugkrijgen van Besiktas? Zoals je bijvoorbeeld een gesealde DVD koopt en terugbrengt als je hem al hebt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:45 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Inderdaad. Enkeltje Istanbul voor Juanfran in januari.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:49 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als je nou kan bewijzen dat je er geen gebruik van hebt gemaakt, kan Ajax dan de huursom voor Juanfran terugkrijgen van Besiktas? Zoals je bijvoorbeeld een gesealde DVD koopt en terugbrengt als je hem al hebt.
Na de winterstop is Maxwell er toch weer? En er is ook nog Vermaelen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja, iemand achter de hand kan geen kwaad met de huidige blessure gevoeligheid van iedereen...
Och ik heb nog wel vertrouwen in Juanfran... laat hem nou eerst maar een echte kans krijgen!quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:49 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als je nou kan bewijzen dat je er geen gebruik van hebt gemaakt, kan Ajax dan de huursom voor Juanfran terugkrijgen van Besiktas? Zoals je bijvoorbeeld een gesealde DVD koopt en terugbrengt als je hem al hebt.
Heeft Ajax dan een optie tot koop?quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:48 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik weet niet of hij overbodig is. Als het een goede voetballer is die bij Ajax past, en Maxwell vertrekt aan het einde van het seizoen kan hij mooi zijn plaats innemen.
En Urby kan dan op linkshalf
Vraag is of Maxwell nog naar een betere club kan.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:52 schreef HeatWave het volgende:
Optie tot koop hadden ze wel toch?
En idd, ik zie Maxwell wel gewoon weggaan als hij fit is hoor. Heel lief van Ajax om hem een contract aan te bieden tijdens zijn blessure, maar iedereen kiest toch voor het geld..
Was toch Juventus?quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:58 schreef The_Hives het volgende:
Maxwell had toch al bijna een contract afgesloten met een italiaanse club toen hij geblesseerd raakte? Het lijkt me dat dat gewoon doorgaat als hij na de winter nog een paar wedstrijdjes meepakt.
Op zich heb je een goed verhaal maar even een klein dingetje; natuurlijk heeft Maldini wel een basisplaats! Vorig jaar 33 uit 38 en dit jaar 7 uit 10. hij speelt niet altijd linksback natuurlijk (gelukkig maar....!)quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:53 schreef M0NTANA het volgende:
AC Milan heeft afgelopen seizoen Marek Jankulovski (Udinese) aangetrokken voor de linksbackpositie, maar ook Kakha Kaladze en Paolo Maldini spelen op deze positie, maar om uiteenlopende redenen veroveren ze alledrie geen vaste basisplaats.
ok. n.p. je snapt dat ik, als paolo-fan, zoiets niet onopgemerkt voorbij kan laten gaanquote:Op vrijdag 4 november 2005 14:32 schreef M0NTANA het volgende:
Dat is ook die uiteenlopende reden, Paolo Maldini heeft ook geen vaste plaats als linksback, aangezien hij ook vaak centraal wordt opgesteld. Het stond er misschien niet echt duidelijk, dat geef ik toe.
Mischien nog een jaar extra om zich bij Ajax weer op niveau te voetballen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:59 schreef ThomasBerge het volgende:
Het lijkt mij ook een utopie dat Maxwell zijn contract bij Ajax verlengd.
dat slaat nergens op. alsof Maduro, Babel, De Jong en Stekelenburg zich ook opeens 'de held' voelden.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:28 schreef Nashje het volgende:
Leuk voor Urby, maar ik ben er niet zo heel erg blij mee. Ben bang dat ie zich nu de held gaat voelen en zo een flinke dip krijgt (zie Van der Vaart en Sneijder).
dat weet ik bijna zekerquote:Op vrijdag 4 november 2005 18:07 schreef M0NTANA het volgende:
Op Voetbalzone.nl staat een column over het Bosman-arrest, met daarin ook aandacht voor Ajax. Ik denk dat Ajax, wanneer er gewoon een maximum was gebleven van drie buitenlanders per elftal, Ajax nu ieder jaar nog meespeelde voor CL-winst.
Ik bedoel het ook niet letterlijk. Ik bedoel dat (jonge) spelers snel een groter ego krijgen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:41 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dat slaat nergens op. alsof Maduro, Babel, De Jong en Stekelenburg zich ook opeens 'de held' voelden.
ja dan zou je nooit jonge spelers kunnen oproepen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:36 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik bedoel het ook niet letterlijk. Ik bedoel dat (jonge) spelers snel een groter ego krijgen.
Je kunt best jonge spelers oproepen, maar doe dat niet in een volle vaart. Er komt nogal wat op die jonge gassies af.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:42 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja dan zou je nooit jonge spelers kunnen oproepen.
quote:Vermeer maanden uit de roulatie
Kenneth Vermeer is opnieuw geblesseerd geraakt, zo meldt Ajax.nl. Op de training van Jong Ajax geeft de doelman wederom de buitenmeniscus van zijn knie beschadigd. Een kijkoperatie blijkt noodzakelijk waardoor de doelman minstens twee tot drie maanden uit de roulatie zal zijn.
Had ie wel een voorcontract mee, maar Juve moest eerst non-EU'ers lozen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Ow ja das waar MONTANA...
Ik heb altijd gedacht dat ie wel naar Juve zou gaan...
Nee, eerder. Nog voordat 'ie debuteerde bij Auxerre-uit vorig jaar.quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Had ie wel een voorcontract mee, maar Juve moest eerst non-EU'ers lozen.
Overigens gras, schreven wij dit deze zomer. En in het grote Urby topic.
Laat ik nou ook vrij goed kunnen zoeken:quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:09 schreef gras het volgende:
Nee, eerder. Nog voordat 'ie debuteerde bij Auxerre-uit vorig jaar.
Hulde!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:07 schreef gras het volgende:
[..]
Emanuelson is niet enkel linksback. Als linkermiddenvelder kan hij ook prima uit de voeten. Centraal achterin ook, maar daar moet hij nog meer kracht voor krijgen.
Ik voorspel alvast dat hij begin volgend seizoen in Oranje zit!
okay, dat was misschien wat overdreven, maar in verhouding tot wat hij kan is het natuurlijk vrij mager. Acties komen een beetje te geforceerd over terwijl dat in het verleden veel natuurlijker ging.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:23 schreef methodmich het volgende:
Helemaal niet uit is vrij betrekkelijk natuurlijk, want hij heeft ook als rechtsbuiten genoeg goede dingen gedaan.
snel afgedankt? Hij heeft een nieuwe contract aangeboden gekregen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:31 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik heb nog steeds het volle vertrouwen in Pienaar. Toch jammer weer hoe een exponent van de Ajax jeugd weer zo snel wordt afgedankt...
quote:Geruchten over transfer Maxwell naar Juve worden sterker
De geruchten over de interesse van Juventus, de club van zijn vriend Ibrahimovic, voor Maxwell, worden steeds concreter. Italiaanse media meldden dat de Braziliaan vanaf januari in onderhandeling zal gaan met Juventus. Op dat moment kan hij vanwege het aflopen van zijn contract zonder tussenkomst van Ajax gaan onderhandelen. Er zou al een contract van vier jaar voor 1,4 miljoen pond per jaar klaarliggen voor de linksback van Ajax.
quote:Luirink heeft lichte voorkeur voor Ajax
Gijs Luirink doorliep de jeugdopleiding van Ajax voordat hij naar FC Groningen vertrok. Inmiddels zou hij in de belangstelling staan van zowel Ajax, Feyenoord als PSV. Zelf heeft de 22-jarige verdediger zich ten doel gesteld de komende twee jaar mee te groeien met FC Groningen en dan een stap omhoog te maken naar een topclub. Gezien de interesse zou dat nog wel eens sneller kunnen gaan. In het Algemeen Dagblad laat Luirink weten een lichte voorkeur te hebben voor Ajax. 'Maar ik zit niet aan die club vast.'
quote:Steven Pienaar heeft ook nu weer een nieuwe aanbieding van Ajax naast zich neergelegd. Althans dit meldt tv-zender Talpa in haar Eredivisiejournaal. Wanneer de club en speler het niet snel met elkaar eens worden, loopt de Zuid-Afrikaanse middenvelder in de zomer transfervrij de Arena uit.
Wanneer er geen langere verbintenis wordt afgesloten, is de kans vrij groot dat Pienaar in de winterstop al vertrekt. Op deze manier kunnen de Amsterdammers nog een vergoeding krijgen. Borussia Dortmund, Celtic, Tottenham Hotspur, Birmingham City en Liverpool worden in verband gebracht met de international.
De onderhandelingen tussen Pienaar en de Amsterdammers liepen al maanden zeer moeizaam. In eerdere pogingen liepen de gesprekken ook al spaak, daar lijkt in de aankomende weken geen verandering in te komen.
quote:
'Lazio Roma scout Sneijder en Pienaar'
Lazio Roma heeft belangstelling voor Wesley Sneijder en Steven Pienaar, zo meldt de Italiaanse krant Corriere dello Sport. De Romeinse club zou beide Ajacieden bekeken hebben in het Champions League-duel tegen FC Thun van afgelopen week.
De interesse in Steven Pienaar lijkt het meest voor de hand liggend. De Zuid-Afrikaanse middenvelder heeft komende zomer een aflopend contract bij Ajax, en legde vandaag andermaal een contractverlenging terzijde. Ook Liverpool, Borussia Dortmund, Tottenham Hotspur en Birmingham City volgen Pienaar.
Overigens zou Lazio Roma ook de FC Thun-spelers Adriano Pimenta en Ferreira bekeken hebben. Datzelfde geldt voor Sparta Praag-middenvelder Luka Zelenka.
quote:'Juventus wil haast maken met Maxwell'
Juventus wil haast maken met het vastleggen van Maxwell, aldus Football Italia vandaag. De Turijnse club wil in januari gaan praten met de Braziliaan, zodat het andere Italiaanse clubs de loef afsteekt.
Het contract van Maxwell bij Ajax loopt komende zomer af. De linksback is momenteel revaliderende van een zware knieblessure. Onlangs gaf hij aan dat bijtekenen bij de Amsterdamse club ook een optie is.
Mooiquote:Rentree Mitea op trainingsveld
AT5 meldt dat Nicolae Mitea zaterdag zijn rentree heeft gemaakt op het trainingsveld van Ajax. Begin september moest hij geopereerd worden aan een kruisband. Hij heeft nog lange tijd te gaan alvorens hij volledig hersteld is van de blessure. De oorspronkelijke prognose was zes tot 9 maanden.
En Urby danquote:Op zaterdag 5 november 2005 19:58 schreef JeroenV het volgende:
Luirink is links, Vlaar rechts. Goede linksbenige verdedigers zijn al moeilijk te vinden...
Mja, dat dacht ik met Chivu ook, toen hij weg ging, viel ook tegen. Misschien ook mede zijn blessure leed.quote:Op zaterdag 5 november 2005 20:08 schreef JeroenV het volgende:
Maar wie weet gaat Gryga wel naar een mooie topclub in de zomer. Ik denk dat hij de stap wel aankan.
Vlaar kan wel veel beter voetballen dan Grygera.quote:Op zaterdag 5 november 2005 20:00 schreef methodmich het volgende:
Precies en Vlaar is eenzelfde type als Grygera en die vind ik momenteel echt veel beter.
mits hij speeldequote:Op zaterdag 5 november 2005 20:37 schreef JeroenV het volgende:
Ik dacht juist dat Chivu belangrijks was voor Roma, mits hij speelde??
Iddquote:Op zaterdag 5 november 2005 19:55 schreef methodmich het volgende:
Ik heb liever Luirink dan Vlaar trouwens.
Volgens mij valt dat allemaal wel mee, maar goed, ik heb Luirink te weinig zien voetballen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 21:07 schreef 2Drix het volgende:
[..]
Idd![]()
Vlaat wordt overschat. Luirink onderschat...
Dan mag ie ophoerenquote:Op zaterdag 5 november 2005 19:16 schreef Houniet het volgende:
Pienaar tekent niet bij hoorde ik
edit:
[..]
![]()
Trabelsi gaat al, de rest waarschijnlijk ook.quote:Op zondag 6 november 2005 09:38 schreef fernando_redondo het volgende:
En De Jong, Maxwell en Trabelsi?
Mooi trouwens dat Mitea weer traintquote:Tomas Galásek op pijnbank
AMSTERDAM, zondag
Ajax mist vandaag in de uitwedstrijd tegen NEC op het middenveld niet alleen de geschorste Steven Pienaar, maar ook Tomas Galásek. De Tsjech viel af met een hamstringblessure die hem al langer parten speelt. ,,In Bern gaf hij aan dat het nog niet bezwaarlijk was. Dat is het nu wel”, aldus Danny Blind, die zeer waarschijnlijk weer wel kan beschikken over Hatem Trabelsi. ,,Hij lijkt fit en gaat in ieder geval mee naar Nijmegen.”
Bij afwezigheid van Galásek zal de aanvoerdersband gedragen worden door Zdenek Grygera. Het voornemen om Urby Emanuelson even rust te geven, zag Blind doorkruist worden nu de linksback is geselecteerd voor Oranje. ,,Urby heeft altijd gespeeld en dat gaat hij merken. Voor FC Thun kampte hij al met lichte hamstringklachten. De komende week was het uitgelezen moment om hem te ontzien. Dat zou ook geen probleem zijn, want wie veel speelt heeft weinig trainingen nodig. Aan de andere kant denk ik dat deze uitnodiging hem een mentale kick zal geven die de fysieke ongemakken ruimschoots compenseert.”
Blind keek ook nog even terug op de bizarre ontsnapping in Bern, waar het contrast tussen trainer en spelers na de winnende treffer groot was. „Dat dansje van een aantal jongens beschouw ik als jeugdig enthousiasme. Als je weet hoe die overwinning tot stand is gekomen, kan ik me er ook wel iets bij voorstellen. Gezien het niveau van de wedstrijd vond ik het persoonlijk ongepast om heel uitbundig te juichen. Inwendig was ik blij met het resultaat, maar ik kijk toch ook vooral naar het spel.”
En daarover was hij allerminst te spreken. De inschuivende libero Hedwiges Maduro legde naderhand de vinger op de zere plek, veroorzaakt door de controlerende middenvelder Galásek. Het kwam de Tsjech in de kleedkamer op de nodige kritiek te staan.
Blind: ,,Voor de eerste keer onder mijn leiding kreeg ik te maken met een verschil van inzicht tussen spelers tijdens de wedstrijd. Over de uitvoering was niet iedereen het eens en dat ging ten koste van het spel. We maakten het speelveld te lang door achteruit te lopen. Die ruimte was voor Yannis Anastasiou niet te belopen. Daarom hadden we druk moeten zetten op het verdedigingscentrum van Thun. In Nederland zijn we gewend altijd naar voren te denken om zo achter in een probleem op te lossen.”
Het is dan ook geen toeval dat Maduro is opgegroeid in die Nederlandse cultuur, terwijl Galásek gewend is veel vaker met zijn voet op de rem te spelen. Dat Maduro het startsein gaf voor de discussie, vond Blind overigens geen bezwaar. „Er wordt over de tactiek nagedacht en dat is alleen maar goed. Het heeft allemaal te maken met een leerproces dat nog niet voltooid is. Spelers moeten leren dat ze problemen eerder aanpakken.”
De Telegraaf.
Winterstopquote:Op zondag 6 november 2005 11:19 schreef Dylan Dog het volgende:
Het enige jammere aan Pienaar die niet bijtekent is dat je er niks meer voor krijgt.
neequote:Op zondag 6 november 2005 13:51 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Zijn er hier toevalllig mensen die via Versatel Media Portal kijken????
dan wonnen we ook niet zoals de vorige wedstrijden?quote:Op zondag 6 november 2005 13:52 schreef Nashje het volgende:
Als Pienaar er in stond.............
quote:Op zondag 6 november 2005 13:52 schreef Nashje het volgende:
Als Pienaar Raffie er in stond.............
Ja hallo...quote:
Mwa, scorend IN Nijmegen zou pas misleidend zijn....quote:
Ik herken hetquote:Op zondag 6 november 2005 14:12 schreef jna het volgende:
En dan moet ik dalijk ook nog naar een verjaardag vol met feyenoorders![]()
![]()
Ik weet wat je doormaakt...quote:Op zondag 6 november 2005 14:12 schreef jna het volgende:
En dan moet ik dalijk ook nog naar een verjaardag vol met feyenoorders![]()
![]()
Het ligt niet aan Blind. Het zou zeer onrechtvaardig zijn als hij wordt ontslagen. Al begrijp ik wel dat het zo langzamerhand onvermijdelijk zal worden. Hopelijk houdt Blind het vol dit seizoen, volgend seizoen hebben we Marco wellicht weer terug.quote:Op zondag 6 november 2005 14:18 schreef Jajong het volgende:
Doei Blind, dit is toch echt de druppel hoor. Bel van Hanegem vast op.
ONZIN, hij bakt er niks van hij is ONERVAREN hij leest wedstrijden NET zo slecht als Koeman compleet onbegrijpelijke wissels, blijft maar vast houden aan een achterhaald systeem.quote:Op zondag 6 november 2005 14:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het ligt niet aan Blind. Het zou zeer onrechtvaardig zijn als hij wordt ontslagen. Al begrijp ik wel dat het zo langzamerhand onvermijdelijk zal worden. Hopelijk houdt Blind het vol dit seizoen, volgend seizoen hebben we Marco wellicht weer terug.
We komen op dit moment niet in aanmerking voor de playoffsquote:Op zondag 6 november 2005 14:26 schreef Tvduijn het volgende:
gelukkig kunnen we dan via de playoffs nog uefa cup halen....
Het hele bestuurquote:Op zondag 6 november 2005 14:27 schreef Gelderland het volgende:
ow ow ow, wat slecht is het zeg....er moet eens een ECHTE schoonmaak gehouden worden, dus ook Jaakke weg, en een flink aantal spelers weg
Ja dat heb ik dus ookquote:Op zondag 6 november 2005 14:27 schreef Jajong het volgende:
Weet je wat t allerzieligste is, ik ben niet eens super verrast ofzo.. Zit hier zo.. Zucht zie je wel.
Jaakke, Blind, Pienaar, De Jong, Heitinga, Galasek, Boukhari, Ananas, Rosenberg, Charisteas, Rosalesquote:Op zondag 6 november 2005 14:27 schreef Gelderland het volgende:
ow ow ow, wat slecht is het zeg....er moet eens een ECHTE schoonmaak gehouden worden, dus ook Jaakke weg, en een flink aantal spelers weg
Bij mij is het zo erg dat ik me niet eens heel erg kut voel, hield er gewoon al rekening mee....quote:
Dat had ik tot het fluitsignaal, maar het kookt wel heel erg nu...Het is gewoon te schandalig voor woorden. Uberhaupt dat er pas na de 80e minuut wat kansen kwamen. Maar dan nog had het gewoon 3-1 moeten zijn. NEC is een penalty onthouden en had nog 2 a 3 gigantische kansen.quote:Op zondag 6 november 2005 14:29 schreef Tvduijn het volgende:
[..]
Bij mij is het zo erg dat ik me niet eens heel erg kut voel, hield er gewoon al rekening mee....
Gelukkig hebben we de play-offs Nacompetitie nogquote:Op zondag 6 november 2005 14:31 schreef HomerJ het volgende:
We staan 3 punten voor op de nummer 15!
Nu pas? bij mij is het allang verdamptquote:Op zondag 6 november 2005 14:31 schreef twi het volgende:
[..]
Dat had ik tot het fluitsignaal, maar het kookt wel heel erg nu...
Als het even meezit verspelen we de komende wedstrijden (Twente thuis en Utrecht uit) nog wat punten, en dan staan we er daadwerkelijk. Wat dan, vraag ik me af....quote:Op zondag 6 november 2005 14:31 schreef HomerJ het volgende:
We staan 3 punten voor op de nummer 15!
Nee, tijdens de wedstrijd had ik er op een of andere manier wel vrede mee dat het weer niet zou lukken, maar nu zakt pas echt het gevoel in hoe schandalig het wel niet is...quote:Op zondag 6 november 2005 14:33 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Nu pas? bij mij is het allang verdampt
Normaal ben ik altijd zenuwachtig voor en tijdens de wedstrijd, maar nu niet meer. Het zal allemaal wel, het word toch niks meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |