quote:Geruchten over transfer Maxwell naar Juve worden sterker
De geruchten over de interesse van Juventus, de club van zijn vriend Ibrahimovic, voor Maxwell, worden steeds concreter. Italiaanse media meldden dat de Braziliaan vanaf januari in onderhandeling zal gaan met Juventus. Op dat moment kan hij vanwege het aflopen van zijn contract zonder tussenkomst van Ajax gaan onderhandelen. Er zou al een contract van vier jaar voor 1,4 miljoen pond per jaar klaarliggen voor de linksback van Ajax.
quote:Luirink heeft lichte voorkeur voor Ajax
Gijs Luirink doorliep de jeugdopleiding van Ajax voordat hij naar FC Groningen vertrok. Inmiddels zou hij in de belangstelling staan van zowel Ajax, Feyenoord als PSV. Zelf heeft de 22-jarige verdediger zich ten doel gesteld de komende twee jaar mee te groeien met FC Groningen en dan een stap omhoog te maken naar een topclub. Gezien de interesse zou dat nog wel eens sneller kunnen gaan. In het Algemeen Dagblad laat Luirink weten een lichte voorkeur te hebben voor Ajax. 'Maar ik zit niet aan die club vast.'
quote:Steven Pienaar heeft ook nu weer een nieuwe aanbieding van Ajax naast zich neergelegd. Althans dit meldt tv-zender Talpa in haar Eredivisiejournaal. Wanneer de club en speler het niet snel met elkaar eens worden, loopt de Zuid-Afrikaanse middenvelder in de zomer transfervrij de Arena uit.
Wanneer er geen langere verbintenis wordt afgesloten, is de kans vrij groot dat Pienaar in de winterstop al vertrekt. Op deze manier kunnen de Amsterdammers nog een vergoeding krijgen. Borussia Dortmund, Celtic, Tottenham Hotspur, Birmingham City en Liverpool worden in verband gebracht met de international.
De onderhandelingen tussen Pienaar en de Amsterdammers liepen al maanden zeer moeizaam. In eerdere pogingen liepen de gesprekken ook al spaak, daar lijkt in de aankomende weken geen verandering in te komen.
quote:
'Lazio Roma scout Sneijder en Pienaar'
Lazio Roma heeft belangstelling voor Wesley Sneijder en Steven Pienaar, zo meldt de Italiaanse krant Corriere dello Sport. De Romeinse club zou beide Ajacieden bekeken hebben in het Champions League-duel tegen FC Thun van afgelopen week.
De interesse in Steven Pienaar lijkt het meest voor de hand liggend. De Zuid-Afrikaanse middenvelder heeft komende zomer een aflopend contract bij Ajax, en legde vandaag andermaal een contractverlenging terzijde. Ook Liverpool, Borussia Dortmund, Tottenham Hotspur en Birmingham City volgen Pienaar.
Overigens zou Lazio Roma ook de FC Thun-spelers Adriano Pimenta en Ferreira bekeken hebben. Datzelfde geldt voor Sparta Praag-middenvelder Luka Zelenka.
quote:'Juventus wil haast maken met Maxwell'
Juventus wil haast maken met het vastleggen van Maxwell, aldus Football Italia vandaag. De Turijnse club wil in januari gaan praten met de Braziliaan, zodat het andere Italiaanse clubs de loef afsteekt.
Het contract van Maxwell bij Ajax loopt komende zomer af. De linksback is momenteel revaliderende van een zware knieblessure. Onlangs gaf hij aan dat bijtekenen bij de Amsterdamse club ook een optie is.
Mooiquote:Rentree Mitea op trainingsveld
AT5 meldt dat Nicolae Mitea zaterdag zijn rentree heeft gemaakt op het trainingsveld van Ajax. Begin september moest hij geopereerd worden aan een kruisband. Hij heeft nog lange tijd te gaan alvorens hij volledig hersteld is van de blessure. De oorspronkelijke prognose was zes tot 9 maanden.
En Urby danquote:Op zaterdag 5 november 2005 19:58 schreef JeroenV het volgende:
Luirink is links, Vlaar rechts. Goede linksbenige verdedigers zijn al moeilijk te vinden...
Mja, dat dacht ik met Chivu ook, toen hij weg ging, viel ook tegen. Misschien ook mede zijn blessure leed.quote:Op zaterdag 5 november 2005 20:08 schreef JeroenV het volgende:
Maar wie weet gaat Gryga wel naar een mooie topclub in de zomer. Ik denk dat hij de stap wel aankan.
Vlaar kan wel veel beter voetballen dan Grygera.quote:Op zaterdag 5 november 2005 20:00 schreef methodmich het volgende:
Precies en Vlaar is eenzelfde type als Grygera en die vind ik momenteel echt veel beter.
mits hij speeldequote:Op zaterdag 5 november 2005 20:37 schreef JeroenV het volgende:
Ik dacht juist dat Chivu belangrijks was voor Roma, mits hij speelde??
Iddquote:Op zaterdag 5 november 2005 19:55 schreef methodmich het volgende:
Ik heb liever Luirink dan Vlaar trouwens.
Volgens mij valt dat allemaal wel mee, maar goed, ik heb Luirink te weinig zien voetballen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 21:07 schreef 2Drix het volgende:
[..]
Idd![]()
Vlaat wordt overschat. Luirink onderschat...
Dan mag ie ophoerenquote:Op zaterdag 5 november 2005 19:16 schreef Houniet het volgende:
Pienaar tekent niet bij hoorde ik
edit:
[..]
![]()
Trabelsi gaat al, de rest waarschijnlijk ook.quote:Op zondag 6 november 2005 09:38 schreef fernando_redondo het volgende:
En De Jong, Maxwell en Trabelsi?
Mooi trouwens dat Mitea weer traintquote:Tomas Galásek op pijnbank
AMSTERDAM, zondag
Ajax mist vandaag in de uitwedstrijd tegen NEC op het middenveld niet alleen de geschorste Steven Pienaar, maar ook Tomas Galásek. De Tsjech viel af met een hamstringblessure die hem al langer parten speelt. ,,In Bern gaf hij aan dat het nog niet bezwaarlijk was. Dat is het nu wel”, aldus Danny Blind, die zeer waarschijnlijk weer wel kan beschikken over Hatem Trabelsi. ,,Hij lijkt fit en gaat in ieder geval mee naar Nijmegen.”
Bij afwezigheid van Galásek zal de aanvoerdersband gedragen worden door Zdenek Grygera. Het voornemen om Urby Emanuelson even rust te geven, zag Blind doorkruist worden nu de linksback is geselecteerd voor Oranje. ,,Urby heeft altijd gespeeld en dat gaat hij merken. Voor FC Thun kampte hij al met lichte hamstringklachten. De komende week was het uitgelezen moment om hem te ontzien. Dat zou ook geen probleem zijn, want wie veel speelt heeft weinig trainingen nodig. Aan de andere kant denk ik dat deze uitnodiging hem een mentale kick zal geven die de fysieke ongemakken ruimschoots compenseert.”
Blind keek ook nog even terug op de bizarre ontsnapping in Bern, waar het contrast tussen trainer en spelers na de winnende treffer groot was. „Dat dansje van een aantal jongens beschouw ik als jeugdig enthousiasme. Als je weet hoe die overwinning tot stand is gekomen, kan ik me er ook wel iets bij voorstellen. Gezien het niveau van de wedstrijd vond ik het persoonlijk ongepast om heel uitbundig te juichen. Inwendig was ik blij met het resultaat, maar ik kijk toch ook vooral naar het spel.”
En daarover was hij allerminst te spreken. De inschuivende libero Hedwiges Maduro legde naderhand de vinger op de zere plek, veroorzaakt door de controlerende middenvelder Galásek. Het kwam de Tsjech in de kleedkamer op de nodige kritiek te staan.
Blind: ,,Voor de eerste keer onder mijn leiding kreeg ik te maken met een verschil van inzicht tussen spelers tijdens de wedstrijd. Over de uitvoering was niet iedereen het eens en dat ging ten koste van het spel. We maakten het speelveld te lang door achteruit te lopen. Die ruimte was voor Yannis Anastasiou niet te belopen. Daarom hadden we druk moeten zetten op het verdedigingscentrum van Thun. In Nederland zijn we gewend altijd naar voren te denken om zo achter in een probleem op te lossen.”
Het is dan ook geen toeval dat Maduro is opgegroeid in die Nederlandse cultuur, terwijl Galásek gewend is veel vaker met zijn voet op de rem te spelen. Dat Maduro het startsein gaf voor de discussie, vond Blind overigens geen bezwaar. „Er wordt over de tactiek nagedacht en dat is alleen maar goed. Het heeft allemaal te maken met een leerproces dat nog niet voltooid is. Spelers moeten leren dat ze problemen eerder aanpakken.”
De Telegraaf.
Winterstopquote:Op zondag 6 november 2005 11:19 schreef Dylan Dog het volgende:
Het enige jammere aan Pienaar die niet bijtekent is dat je er niks meer voor krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |