Beter dan nietsquote:Ajax overwintert deze voetbaljaargang defintief in Europa. De Amsterdammers kunnen niet meer achterhaald worden door zowel FC Thun als Sparta Praag, waardoor de club verzekerd is van de derde plaats in haar CL-groep. Een plek die recht geeft op een UEFA Cup-ticket.
Overigens is de kans veel groter dat Ajax overwintert in de Champions League. Een overwinning in het thuisduel tegen Sparta Praag is afdoende om plaatsing voor de volgende ronde af te dwingen. Eventueel kan dit ook gebeuren in het slotduel tegen Arsenal.
quote:
ja, 3de heeft uefa-cupquote:Op donderdag 3 november 2005 15:39 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Nummer 1 en 2 gaan toch door naar de volgende ronde?
de tekst klopt niet, ze kunnen nog wel ingehaald worden want anders waren ze al zeker van de 2e plaats.quote:
onderling resultaatquote:Op donderdag 3 november 2005 15:40 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
de tekst klopt niet, ze kunnen nog wel ingehaald worden want anders waren ze al zeker van de 2e plaats.
TVP![]()
Misschien nog nieuwe talentjes in Amsterdamquote:De selectie arriveerde donderdagochtend vanuit Zwitserland om vrijwel meteen aan een uitlooptraining te beginnen. De wissels werden door Gerard van der Lem onder handen genomen en Tomás Galásek trainde apart. De Tsjech maakte aan het einde van de training tijd vrij voor een Tsjechisch jeugdelftal.
nee dat weet ik maar zoals het in die tekst staat lijkt het of ze al zeker van de 2e plaats zijn.quote:Op donderdag 3 november 2005 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:
Ze kunnen niet meer 4e worden jim.
En aan het einde van het seizoen ook weg bij Ajax. Tijd om te stoppen Vonkquote:Hans Vonk zal waarschijnlijk binnenkort niet meer worden opgeroepen voor zijn land, en moet daarom zijn interlandcarrierè stoppen. Dit meldt het ANP. De bondscoach gaat in januari zijn selectie vernieuwen. De kans dat Vonk daarbij zit door zijn leeftijd is klein.
Dit seizoen had Vonk wel al aangegeven om alleen nog te willen uitkomen voor Bafana - Bafana. Op 13 november speelt hij waarschijnlijk zijn laatste interland tegen Senegal. Voor deze oefeninterland is ook Steven Pienaar geselecteerd.
maar ze kunnen dus nog wel ingehaald worden voor de 2e plek, dat was mijn punt dus.quote:Op donderdag 3 november 2005 15:48 schreef Robar het volgende:
Wow, nostalgie in de openingsbanner
Ajax kan niet meer ingehaald worden, omdast Thun en Sparta Praag nog tegen elkaar moeten en niet vanwege het onderling resultaat.
Als Thun 2 x wint en Ajax 2 x verliest, dan is Thun er voorbij.
Als Sparta 2x wint en Ajax 2x verliest, dan is Sparta er gewoon voorbij. (onderling resultaat)
Het kan alleen nooit allebei waardoor Ajax zeker is van Uefa Cup!
Nee toch? Dan hebben we 8 puntenquote:Op donderdag 3 november 2005 15:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Uiteraard, en gelijkspelen tegen Praag is voldoende voor het bereiken van de achtste finales
True true.quote:Op donderdag 3 november 2005 15:53 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Nee toch? Dan hebben we 8 punten
Thun kan als het de volgende wedstrijden wint dan nog over Ajax wippen
quote:Op donderdag 3 november 2005 15:57 schreef golfer het volgende:
In ieder geval ook na de winter weer Europees voetbal voor ons cluppie en dat kunnen er heel wat anderen niet zeggen.
Beetje domme opmerking. Ajax speelde tegen Sparta wel degelijk een hele goede wedstrijd, bovendien was de uitslag 1-1 na eerst 1-0 achter gestaan te hebben.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:17 schreef Erwtensoep het volgende:
Sparta uit was bagger winnen we
Thun uit was bagger winnen we
Meeste andere wedstrijden waren *aardig* (als je Blind moet geloven) en wonnen we niet. Nou laat ze dan maar slecht spelen!
We worden dus 2equote:Op donderdag 3 november 2005 16:03 schreef M0NTANA het volgende:
blablablablabla
Zou ook meer dan schandalig geweest zijn als ajax in deze poule niet ten minste UEFA Cup gehaald zou hebben of niet?quote:Op donderdag 3 november 2005 15:57 schreef golfer het volgende:
In ieder geval ook na de winter weer Europees voetbal voor ons cluppie en dat kunnen er heel wat anderen niet zeggen.
Het ging over de andere Sparta denk ik.quote:Op donderdag 3 november 2005 16:05 schreef devv05 het volgende:
[..]
Beetje domme opmerking. Ajax speelde tegen Sparta wel degelijk een hele goede wedstrijd, bovendien was de uitslag 1-1 na eerst 1-0 achter gestaan te hebben.
1-2 vriendquote:Op donderdag 3 november 2005 16:05 schreef devv05 het volgende:
[..]
Beetje domme opmerking. Ajax speelde tegen Sparta wel degelijk een hele goede wedstrijd, bovendien was de uitslag 1-1 na eerst 1-0 achter gestaan te hebben.
Dan ben jij eerder Het Kasteel uitgegaan zeker??? Want twee treffers van Nigel de Jong zorgden voor de 1-2 in Rotterdam. Viermaal gewonnen (RBC, Willem II, Sparta en Roda JC), driemaal gelijk (ADO, Heracles en Heerenveen) en driemaal verloren (Feyenoord, AZ en PSV).quote:Op donderdag 3 november 2005 16:05 schreef devv05 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 november 2005 16:09 schreef bellingerII het volgende:
Zo heb je wat gepost, zo heb je niks. Was het zo off topic dan? excuses. On topic dan maar. Het was weer van alles gisteravond. Juigen, ergeren, weer juigen,billenknijpen, ergeren, ergeren, ergeren, verbazen, juigen (in stilte), nog maar een keer (ik stond toch nog) en daarna opluchting. Pfff wat heb je toch een enerverend leven als Ajax fan.
Leuk stukjequote:Op donderdag 3 november 2005 16:09 schreef bellingerII het volgende:
Zo heb je wat gepost, zo heb je niks. Was het zo off topic dan? excuses. On topic dan maar. Het was weer van alles gisteravond. Juigen, ergeren, weer juigen,billenknijpen, ergeren, ergeren, ergeren, verbazen, juigen (in stilte), nog maar een keer (ik stond toch nog) en daarna opluchting. Pfff wat heb je toch een enerveren leven als Ajax fan.
Las het idd, laat hem maar kome hoorquote:Op donderdag 3 november 2005 16:47 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Van Vi.nl
Maar goed.
AJAX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Voor een kwartfinale in de CL tegen psv teken ik anders hoor!quote:Op donderdag 3 november 2005 16:45 schreef M0NTANA het volgende:
Driemaal naar Eindhoven in één seizoen (zelfs viermaal is mogelijk!) zou natuurlijk niet ideaal zijn.
Het was wel een gele kaart waard en bij tweemaal geel, krijg je rood.quote:Op donderdag 3 november 2005 16:46 schreef Houniet het volgende:
Gister Zlatan gezien met zijn overtreding? Vond het wel wat overdreven om er rood voor te geven.
Uiteraardquote:
ik kan niet wachten op topic 4-3-3quote:Op donderdag 3 november 2005 17:15 schreef D1 het volgende:
Al topic #214...
AJAXXX
Zondag lekker Nijmegen oprollen en daarna "normaal" gaan winnen zoals het Ajax betaamd!!!
We zijn wel weer erg positief hoor, ik vond het nl. een draak van een wedstrijd gister en zie dan ook weinig progressie onder Blind! Wordt 'gewoon' weer een lastige pot as zondag in Nijmegen.quote:Op donderdag 3 november 2005 17:15 schreef D1 het volgende:
Al topic #214...
AJAXXX
Zondag lekker Nijmegen oprollen en daarna "normaal" gaan winnen zoals het Ajax betaamd!!!
quote:Op donderdag 3 november 2005 16:10 schreef Erwtensoep het volgende:
Ow wacht dan bedoelde S-two waarschijnlijk ook Sparta Praag, nee die wedstrijd was inderdaad heel goed.
Ik bedoelde sparta rotterdam
Ach, we zitten te mokken en te zeiken als het veldoverwicht goed is, de combinaties redelijk tot goed lopen, maar de doelpunten uitblijven. Daarna zitten we te klagen als we scoren, maar geen overwicht hebben en de combinaties beroerd zijn.quote:Op donderdag 3 november 2005 17:21 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
We zijn wel weer erg positief hoor, ik vond het nl. een draak van een wedstrijd gister en zie dan ook weinig progressie onder Blind! Wordt 'gewoon' weer een lastige pot as zondag in Nijmegen.
quote:Meest Nederlands Ajax in CL in ruim 8,5 jaar
3/11/2005 17:47
Ajax boekte niet alleen een wat gelukkige maar zeer welkome 4-2 overwinning uit tegen FC Thun, maar het won voor het eerst in drie jaar een uitduel én had voor het eerst in ruim 8,5 jaar zoveel Nederlanders in het basiselftal staan.
Danny Blind stelde in Bern een startformatie samen met zeven Nederlanders. Alleen Zdenek Grygera, Yannis Anastasiou, Tomás Galásek en Steven Pienaar hebben niet de Nederlandse nationaliteit. Opvallend is dat de zeven Nederlandse Ajacieden allen afkomstig zijn uit de eigen opleiding.
De basiself met zeven Nederlanders is bij lange na geen record. Ajax speelde drie keer in de Champions League met slechts één buitenlandse speler in de basis. De laatste keer was op 12 april 1996, toen het een zwaarbevochten 1-0 zege behaalde uit tegen Grasshoppers. Tijani Babangida was enige vreemdeling die voor de Amsterdammers aan de aftrap verscheen.
PSV's meest Nederlandsrijke optreden op het hoogste Europese podium was bijna twee jaar geleden. De Eindhovenaren wonnen thuis met 2-0 van AEK Athene met acht Nederlanders in basis. Mateja Kezman, Young-Pyo Lee en Ji-Sung Park waren de buitenlanders.
Ook SC Heerenveen en Willem II hielden aan hun meest Nederlandsrijke wedstrijd in hun ene seizoen CL een behoorlijk resultaat over. De Friezen speelden met 1-1 gelijk bij Valencia, terwijl de Brabanders eveneens op 1-1 eindigden in Tsjechië tegen Sparta Praag.
Feyenoord kan niet op een gelukkige score bogen. In de elf keer dat de Rotterdammers met zeven Nederlanders begonnen in de Champions League, wonnen ze maar twee keer. De laatste keer dat Feyenoord zo Nederlands was (25 september 2001), verloor het met 4-0 bij Sparta Praag.
quote:2/11/2005 - Emanuelson vraagt fans geduld voor spitsen
(Gepost door RvN)
In een interview met het weekblad Voetbal International vraagt Urby Emanuelson de Ajax fans om geduld om te brengen voor de spitsen. 'Rosenberg en Charisteas horen nog niet zolang bij de Ajax-familie en de fans moeten hen de tijd geven te wennen. De wereld van Ajax is hard en dat komt vooral door de supporters. Ik snap het wel, want ze zijn de grote successen gewend.Op dit moment is het even anders, maar we hopen dat ze ons de tijd geven. Dit Ajax heeft genoeg kwaliteiten, dat ziet toch iedereen?'
quote:2/11/2005 - Maduro geen blijvertje achterin
(Gepost door RvN)
Maduro liet in het Brabants Dagblad weten dat zijn plaats in de verdediging slechts een tijdelijke is. 'Het is geen geheim dat mijn hart op het middenveld ligt. Op de plek waar ik ook in het Nederlands elftal sta: centraal. Trainer Danny Blind kent mijn voorkeur, maar hij heeft me tijdelijk ergens anders nodig. Ik word niet omgeschoold. De trainer heeft gezegd dat hij mij het beste vindt als middenvelder.'
Escude is een prima jongen maar komt gewoon snelheid tekort vind ik. Dan zou ik het vertrouwen geven aan Vermaelen.quote:Op donderdag 3 november 2005 22:41 schreef Radegast het volgende:
Van mij mag Escudé terug in 't elftal, Galasek eruit en Maduro naar 't midden.
Escudé is echt niet zo traag hoor. Dat beeld is gevormd na wedstrijden tegen Liverpool (AT) en tegen Vitesse waar Amoah hem voorbij stoof. Voor de rest kan ik me geen andere voorbeelden voor de geest halen waar z'n snelheid funest was.quote:Op donderdag 3 november 2005 23:18 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Escude is een prima jongen maar komt gewoon snelheid tekort vind ik. Dan zou ik het vertrouwen geven aan Vermaelen.
Hij werd zelfs door een speler van AGOVV voorbijgelopen.quote:Op donderdag 3 november 2005 23:42 schreef Radegast het volgende:
[..]
Escudé is echt niet zo traag hoor. Dat beeld is gevormd na wedstrijden tegen Liverpool (AT) en tegen Vitesse waar Amoah hem voorbij stoof. Voor de rest kan ik me geen andere voorbeelden voor de geest halen waar z'n snelheid funest was.
Toen stond 'ie linksback. Moet je niet doen met een pure centrumverdediger.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:09 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Hij werd zelfs door een speler van AGOVV voorbijgelopen.
Eerder andersom.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Met Escude in het elftal liepen er vaak veel medespelers om hem heen om hem te steunen omdat hij kwetsbaar was, ...
Let's agree to disagree.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:51 schreef -Vaduz- het volgende:
Dan hebben we een verschil in inzicht in dit geval, ...
Ik ben een voorstander vanquote:Op donderdag 3 november 2005 21:30 schreef Nashje het volgende:
Urby is echt goed bezig. Je zou bijna zeggen dat Juanfran een mishuur is. Vervanger voor Maxwell hebben we in ieder geval al zeker.
Tegen NEC zou ik dit eens proberen:
De Jong ---------------------- Sneijder
----------------- Pienaar ------------------
Babel ------ Anastasiou -- Boukhari
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |