abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:34:21 #1
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_31836071

Op 25 oktober 2005 is de Amerikaanse release van Sid Meier's Civilization IV op de markt gekomen.
Vanaf 4 november zou hij in onze contreien te verkrijgen moeten zijn.

[...] the latest and coolest installment in the greatest strategy game series of all time. Civilization IV features breathtaking 3D graphics, cool reward movies, brilliant audio and music, and, most importantly, the best and most addictive gameplay of any strategy game ever created. As a matter of fact, Time magazine has named Civ IV one of the hottest new games this year!

A game of remarkable depth, Civilization IV spans the entirety of human history, from the stone age to the space age. At the start you choose the nation you want to lead. At first, your people are primitive stone-age villagersand its your job to guide their development and research technologies to drive their advancement. They begin by discovering more primitive technologies such as sailing, archery, mysticism, and mining; eventually - if they survive - you will lead your people to the modern era and beyond, becoming the greatest ruler in history.

During the game, you will meet other growing civilizations - the United States, Mongolia, Persia, China, India, France - there are 18, each ruled by famous historical figures. Each civilization has its own special military units and strategies - some are fairly peaceful, while others are expansionists and conquerors. You will battle your foes with a huge arsenal of weapons, beginning with primitive archers and warriors, then catapults, knights and frigates, and eventually with modern tanks, submarines, mobile infantry, helicopter gunships, stealth bombers, and nuclear weapons. However, Civilization IV is more than just a great combat game: you can achieve victory through global conquest, diplomatic cunning, cultural or religious alliances, and technological dominance.

Sid Meier's Civilization IV offersthe most fun, addictive and visually exciting Civ experience ever. In addition to faster mid- and late-game AI turns, as well as vastly improved graphics and audio, Civilization IV offers greater control over your civilization's government and religions, while at the same time de-emphasizing the less fun portions of the earlier games (cleaning up pollution, for example). Further, Civilization IV has been designed from the ground-up to deliver fantastic multiplayer gaming options, as well as easy modding - allowing you to create new units, game maps, scenarios, and even entire new civilizations!

Screenshots :

Site

http://www.2kgames.com/civ4

of

http://www.civilization4.com

movie

http://www.gametrailers.com/player.php?id=6302&type=mov

Box

Systeemeisen

1 GHz CPU, 256MB RAM
32MB video card with hardware transform and lighting capabilities.

The recommended Specifications:

512MB of ram, Pentium4 processor
and a recent graphics card (like the Radeon 9800).

Multiplayer

yep, zit d'r in!

reviews

http://pc.ign.com/articles/660/660495p1.html

Een paar feats die erin zitten:

-spelen van de stone age tot de space age; 4000BC - 2050AD
-18 civilizations waaronder USA, Mongolië, Persië en China
-Meerdere victory conditions waaronder conquest, diplomacy en culture
-echte AI verbetering ipv meer units
-religions
-wonder movies (45+)
-3D living world
-No more static era's
-Make your own government
-Great Leaders can be prophets, artists and scientists
-Rock Paper Scissors Combat system

pre-order:

www.CD-WOW.nl - EUR 37.99 - datum: 4 Nov
www.Dynabyte.nl - EUR 43.50 - datum: 2 Nov
www.GCShop.nl - EUR 39.50 - datum: 3 Nov
www.PCMedia.nl - EUR 46.65 - datum onbekend
www.Play.com - GBP 17.99 / EUR 28.99 - datum : 4 Nov

Deze openingspost is voor het grootste deel van Ericjuh
Vorig topic: [Sid Meiers Civilization IV] - Eindelijk komt ie er aan

[ Bericht 1% gewijzigd door Frollo op 01-11-2005 09:22:47 ]
pi_31836219
Paar dagen gespeeld nu, en hij is weer heerlijk Coby!
Dus...
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:41:46 #3
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31836238
Wanneer is 'ie in Nederland te koop?

-edit- deze week dus zo te zien

[ Bericht 37% gewijzigd door Againzender op 31-10-2005 13:46:43 (OP te snel gelezen) ]
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_31836425
Volgens de pc gameplay een topspel (geloof 92% als score), komt op mijn verlanglijstje te staan, maar heb nog een paar toppers die ik eest wil spelen helaas.... ach, alles op zijn tijd.
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:52:35 #5
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31836466
Ik heb zojuist m'n eerste pot bijna beslist. Wel op Noble, maar ik wilde even inkomen. Noble is wel erg goed te doen, ik liep que culture en science vér voor op de rest ( als science-georrienteerde civ-speler doe ik dat sowieso bijna altijd) en nu in 1750 heb ik al bijna het manhattan project afgerond, verder heb ik Washington en z'n civ al uitgeroeid en Isabella in de hoek gedreven met nog 2 steden. Enige echte bedreiging is Hatshepsut, hoewel zij nog in de rennaissance zit terwijl ik al diep in de modern age zit en bovendien 1500 pt voor sta.

Vanmiddag kan ik dit spel wel afronden en dan wil ik eens proberen of ik met Ghandi diplomatieke victory kan halen.

Roemde ik het vorige topic religion, was ik Civics vergeten, evenals het nieuwe, geweldige promotiesysteem. Bij deze:
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:56:16 #6
15967 Frollo
pi_31836577
* Frollo is om het wachten te veraangenamen maar weer een potje SMAC begonnen...
pi_31836679
Leuk spel lijkt me.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31836857
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:34 schreef Frollo het volgende:
Deze openingspost is voor het grootste deel van Morthill
correctie.. ericjuh

tevens tvp

en tevens een schreeuw "NOG 4 DAGEN...."
Dit keer zonder signature
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:13:56 #9
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31837029
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 12:06 schreef IntruderAlert het volgende:
Ik ben nu al weer 3 avonden bezig met mijn eerste spelletje.
Het is weer vanouds leuk.
Nog steeds frustrerend dat die citywalls zoveel bescherming geven. Ook bij Civ 4 kun je je leger van 5 mach inf's nog stuk laten lopen op 4 gefortificeerde (achter city wall bukkende) archers.
Er zijn units die dat niet hebben. Helicopters bijvoorbeeld. Verschil moet er wezen denk ik.

Maar ik vind het wel Kut met peren dat de handleiding in het Nederlands is geschreven. En dan doel ik specifiek dat alles vertaald is en het spel gewoon engels is. !!!!!

Zoek je de "axeman" op (bijvoorbeeld) kom je bij "bijlman"

Alle termen zijn dus vertaald. dat is gewoon klote om het op te zoeken...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:14:47 #10
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31837054
Ik denk dat ik dit spel wel ga kopen, zoveel veranderd is er tov Civ 3 niet, maar het ziet er wel gaver uit .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:21:32 #11
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31837228
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:14 schreef Falco het volgende:
Ik denk dat ik dit spel wel ga kopen, zoveel veranderd is er tov Civ 3 niet, maar het ziet er wel gaver uit .
En er zijn echt genoeg kleine details, talloze zelfs. Als je echter wat compleet anders verwacht kom je bedrogen uit. Maar een echte CIV-fan wil dat überhaupt niet natuurlijk.
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:24:03 #12
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31837283
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:21 schreef pfaf het volgende:

[..]

En er zijn echt genoeg kleine details, talloze zelfs. Als je echter wat compleet anders verwacht kom je bedrogen uit. Maar een echte CIV-fan wil dat überhaupt niet natuurlijk.
Oke ik ben wel overtuigd, CIV3 vond ik iig totnutoe de meest teleurstellende .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:26:12 #13
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_31837334
Heb het nu een aantal keren gespeeld, en vindt het wel geinig. Eerlijk gezegd vind ik de veranderingen ten opzichte van CIV III een beetje tegenvallen! Wel vind ik de uitgebreide resources erg leuk, maar snap de toevoeging van de religie niet helemaal ...
No Soup For You!
pi_31837344
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:52 schreef pfaf het volgende:
Ik heb zojuist m'n eerste pot bijna beslist. Wel op Noble, maar ik wilde even inkomen. Noble is wel erg goed te doen, ik liep que culture en science vér voor op de rest ( als science-georrienteerde civ-speler doe ik dat sowieso bijna altijd) en nu in 1750 heb ik al bijna het manhattan project afgerond, verder heb ik Washington en z'n civ al uitgeroeid en Isabella in de hoek gedreven met nog 2 steden. Enige echte bedreiging is Hatshepsut, hoewel zij nog in de rennaissance zit terwijl ik al diep in de modern age zit en bovendien 1500 pt voor sta.

Vanmiddag kan ik dit spel wel afronden en dan wil ik eens proberen of ik met Ghandi diplomatieke victory kan halen.

Roemde ik het vorige topic religion, was ik Civics vergeten, evenals het nieuwe, geweldige promotiesysteem. Bij deze:
Na dit soort posts voel ik me n00b
Heb je nog wat tips om de tegenstand voor te blijven? Ik haal een dergelijke voorsprong eigenlijk alleen op warlord (en dan moet ik ook nog niet m'n tijd verspillen aan gevechten of het loopt weer terug)
pi_31837430
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:13 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]
Maar ik vind het wel Kut met peren dat de handleiding in het Nederlands is geschreven. En dan doel ik specifiek dat alles vertaald is en het spel gewoon engels is. !!!!!
heb jij hem al dan?
pi_31837485
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:26 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Na dit soort posts voel ik me n00b
Heb je nog wat tips om de tegenstand voor te blijven?
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:22:17 #17
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31840607
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:30 schreef Ericjuh het volgende:
heb jij hem al dan?
Yup. Zaterdag bij de Dynabyte gescoord. Hij is hier in Leiden overal te koop waar men PC spellen heeft....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_31841797
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:22 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Yup. Zaterdag bij de Dynabyte gescoord. Hij is hier in Leiden overal te koop waar men PC spellen heeft....
dvd of cd?
pi_31841869
Civilization 4 is binnen, maar eerst moet er gewacht worden op de Engelse tech tree en daarna duurt het nog twee weken voor-ie in Europa aankomt. Dus zeg dat ik over drie weken kan spelen.
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:14:59 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31841974
Civ is altijd mooi.

Wat ik heel jammer vind is dat er nooit een vervolg op Colonization is gekomen.

Was nog briljanter dan Civ.

Dat wou ik even kwijt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31842042
Colonization is zo geweldig, vooral door het systeem met grondstoffen en handel. Juist daardoor, natuurlijk!
pi_31842787
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:24 schreef Falco het volgende:

[..]

Oke ik ben wel overtuigd, CIV3 vond ik iig totnutoe de meest teleurstellende .
BAAAAAAN. Heiligschennis, kruisigen, hangen, vierendelen, guilotine.

Civ 3 is Hera en Civ 2 is Zeus. (Civ 1 was Kronos, maar die telt dus niet echt meer)
Dus ok, mss is ie het meest teleurstellend, maar ja, hij heeft niet teleurgesteld, de game was meesterlijk, goddelijk, onwijs vet.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_31845438
en niemand hier technische problemen met het spel? op m'n laptop (ATI RADEON MOBILITY) krijg ik geen wereld te zien.
heb wat ge-edit in een xml bestand en nu krijg ik de complete wereld te zien zonder fog-of-war, maar ik kan tenminste spelen. civfanatics.com staat bol van de mensen bij het spel niet/slecht werkt...
ik kan het nu gelukkig spelen, maar kan niet zeggen dat het lekker werkt en m'n systeem voldoet toch echt aan de minimum eisen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_31846858
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:13 schreef Ceased2Be het volgende:
en niemand hier technische problemen met het spel? op m'n laptop (ATI RADEON MOBILITY) krijg ik geen wereld te zien.
heb wat ge-edit in een xml bestand en nu krijg ik de complete wereld te zien zonder fog-of-war, maar ik kan tenminste spelen. civfanatics.com staat bol van de mensen bij het spel niet/slecht werkt...
ik kan het nu gelukkig spelen, maar kan niet zeggen dat het lekker werkt en m'n systeem voldoet toch echt aan de minimum eisen.
Zou vervelend zijn, ik heb ook mobility radeon
pi_31848613
schijnt vooral een issue te zijn met ATI kaarten... het is te spelen, maar hoop wel dat ze dat nog gaan patchen. komt het spelplezier niet echt ten goede.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_31848670
voor de mensen die civ 4 hebben gekocht zonder handleiding.. op http://forums.civfanatics.com/ moest iemand een handleiding hebben gescant en in een pdfje hebben gezet...

welk topic weet ik zo niet

[ Bericht 2% gewijzigd door Ericjuh op 31-10-2005 21:00:13 ]
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:36:13 #27
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_31850128
Jeeuuhhhjj....

Net mijn eertse pot gewonnen. (ja op chieftain ). Een paar aardige fouten gemaakt.
Ik dacht op een gegeven moment wel veeeel streker te zijn dan mijn lieve buur Ghandi. En omdat ik het combat systeem eens wou zien heeft me dat een paar honderd jaar oorlog gekost.
Uiteindelijk heb ik hem t continent af kunnen jagen. En met zijn twee resterende steden wilde hij wel vrede.
Mooi...

Komt dat @#$^! wijf van een Catharine er aan met een stelter en vult nog dezelfde turn dat mooie plekje op van de stad die ik garaized had. F*ck... mine mine mine mine... .

Modern armors gebouwd. Lieve Cat terug verwezen naar de andere kant van de visvijver.
Geregeld? ... Nee hoor. 2 turns later is ze er weer en neemt een 19 stad in die ik voor de zekerheid nog aan t beschremen was met een pikeman ( snap je t chieftain al.... )
Weer vrouw lief over de plas gejaagd. Manhattan in overdrive.. ICBM gebouwd.... Heeeee je wilt weer vrede ... .

En toen als een speer in de laatste 45 turns aan de space race begonnen, want winnen op united nations ging Cat lief afpikken alle 8 andere beschavingen hadden grondig de pest aan me.

Space race met de hakken over de sloot gehaald. In de hal of Shame staat dat ik hem gewonnen heb maar als ik de laatste turn uit speel staat onder in beeld de naam van die andere mafkees die hem aan t bouwen was.

Pff. volgend potje trapje hopger en puur op sience en culture proberen te winnen.
Peace not war.... And if you don't like that... Be tasting my Blade.
Connection reset by little gnomes with hatchets.
Plato: To Be is to Do, Socrates: To Do is to Be, Sinatra: Do Be Do Be Do.
pi_31850274
hoe lang ben je d'r mee bezig geweest om 1 potje uit te spelen?
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:47:02 #29
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_31850514
Nou.... bijna 3 volle avonden.
pi_31850631
heb 3 volle potjes gespeeld dit weekend (20 uur in totaal)...
'ahhhhhh nog 1 turn!'
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:53:29 #31
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_31850763
3 potjes 20 uur..

Da's rap.
pi_31850856
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:53 schreef IntruderAlert het volgende:
3 potjes 20 uur..

Da's rap.
Waar is die goede oude tijd van 20 uur per potje
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:58:57 #33
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_31850950
Vriend van me is een beetje maf van civ en micro managment..

1 potje...2 weken
pi_31852075
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:56 schreef Morthill het volgende:

[..]

Die is verstopt onder de epic setting
pi_31852258
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:58 schreef IntruderAlert het volgende:
Vriend van me is een beetje maf van civ en micro managment..

1 potje...2 weken
Dat ken ik ja, zo speelde ik Civ 3 altijd
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:58:11 #36
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_31852997
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:56 schreef Morthill het volgende:

[..]

Wil je 20 uur speler > .xml file van gamespeed ff aanpassen.
Erg makkelijk.
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=134109 ff doorlezen
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_31853085
maar aan de mensen die al een potje hebben gespeeld.. vinden jullie het te traag gaan? heb je rustig de tijd, of mag je d'r gelijk tegen aan om alles te onderzoeken enz..
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:11:15 #38
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31853444
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:00 schreef Ericjuh het volgende:
maar aan de mensen die al een potje hebben gespeeld.. vinden jullie het te traag gaan? heb je rustig de tijd, of mag je d'r gelijk tegen aan om alles te onderzoeken enz..
Het gaat bij mij ontiegelijk traag, maar dat komt door de pc...
serieus: Je kunt het zo snel of traag maken als je zelf wilt. (sorry, saai antwoord, maar zo is het wel. )
pi_31854442
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 22:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Wil je 20 uur speler > .xml file van gamespeed ff aanpassen.
Erg makkelijk.
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=134109 ff doorlezen
Zo, ff wat aanpassingen gedaan, eens beginnen aan een lekker lange game morgen .
  dinsdag 1 november 2005 @ 07:59:09 #40
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_31857835
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:00 schreef Ericjuh het volgende:
Ik speel op normal, en dat vindt ik eigenlijk wel lekker gaan.
T zou iets rustiger mogen in de begin eeuwen.
Mijn menig, een potje civ onder de 3 dagen is eigenlijk rushen... Ik houd ervan om lange turns te maken.
Civ 4 is het eerste deel waarbij ik nu eens ga kijken hoe de civ worker automation is geregeld.
In het eerste potje liep dat wel lekker. Het viel me wel op dat de workes liever een cottage dan een oil well op olie neer zetten. Dat moet je ff in de gaten houden anders heb problemen met het bouwen van armours.
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:23:48 #41
15967 Frollo
pi_31858894
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:07 schreef Ericjuh het volgende:

correctie.. ericjuh
OK, veranderd
Maar de OP van het vorige topic was toch echt van Morthill, hoe zit dat dan?
pi_31859338
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:23 schreef Frollo het volgende:

[..]

OK, veranderd
Maar de OP van het vorige topic was toch echt van Morthill, hoe zit dat dan?
[Sid Meiers Civilization IV] - Eindelijk komt ie er aan

misschien domme vraag.. maar wat is PBEM
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:46:08 #43
15967 Frollo
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:55:16 #44
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31859574
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 07:59 schreef IntruderAlert het volgende:

[..]

Ik speel op normal, en dat vindt ik eigenlijk wel lekker gaan.
T zou iets rustiger mogen in de begin eeuwen.
Mijn menig, een potje civ onder de 3 dagen is eigenlijk rushen... Ik houd ervan om lange turns te maken.
Civ 4 is het eerste deel waarbij ik nu eens ga kijken hoe de civ worker automation is geregeld.
In het eerste potje liep dat wel lekker. Het viel me wel op dat de workes liever een cottage dan een oil well op olie neer zetten. Dat moet je ff in de gaten houden anders heb problemen met het bouwen van armours.
Over de automated workers ben ik inderdaad ook niet hélemáál tevreden over. Ze werken redelijk, maar soms laten ze toch een zilvermijn of een oilwell liggen inderdaad.
pi_31860610
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:45 schreef Ericjuh het volgende:

Play By E-Mail.
And there was much rejoicing.
pi_31860663
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:45 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

[Sid Meiers Civilization IV] - Eindelijk komt ie er aan

Play By E Mail .
pi_31860712
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:39 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Play By E-Mail.
spelen via email.. wat moet ik me daar van voorstellen? dat ik eerst een turn ben en dat vervolgens iemand anders een turn moet doen (tijd verschil tussen de turns kan wel paar uur zijn)
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:44:16 #48
15967 Frollo
pi_31860733
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:43 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

spelen via email.. wat moet ik me daar van voorstellen? dat ik eerst een turn ben en dat vervolgens iemand anders een turn moet doen (tijd verschil tussen de turns kan wel paar uur zijn)
Paar maanden is ook niet ondenkbeeldig.
pi_31861197
Ja het tempo is nu wel kompleet weg .
pi_31861262
Civ IV, eindelijk
Oh, and that's a bad miss!
pi_31862089
Ik zat net es op Play.com te kijken. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, is dat echt GBP 17,99 inclusief verzendkosten naar Nederland? Ik heb net de checkout eens doorlopen en ben er niets over tegengekomen.
pi_31862179
hebbuh
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:06:01 #53
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_31862864
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:37 schreef Brentmeister het volgende:
Ik zat net es op Play.com te kijken. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, is dat echt GBP 17,99 inclusief verzendkosten naar Nederland? Ik heb net de checkout eens doorlopen en ben er niets over tegengekomen.
18.00 GBPUnited Kingdom Pounds = 26.5317 EUR, Dat lijkt een koopje. idd.

Ga ook eens ff kijken.

Je kungt er ook voor 10 pond de strategy guide bij kopen
pi_31863242
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:37 schreef Brentmeister het volgende:
Ik zat net es op Play.com te kijken. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, is dat echt GBP 17,99 inclusief verzendkosten naar Nederland? Ik
yep.. het is echt zo.. d'r komt nog wel paar euro wisselkoers over.. maar dat is niet zo veel...

voor 30 euro heb jij een spel geimporteerd.. beter dan de 50 euro om de hoek..

enige nadeel is wel dat je nog ff moet wachten, maar goed.. in die tijd zul je wel andere leuke dingen kunnen doen (zoals slijmerig kijken naar dit topic)

ik zag idd ook die strategy guide voor 9.99 .. maar is dat nog wat?
pi_31865322
ik heb trouwens ook de manual gevonden.. is het illegaal om hier te posten?
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:44:32 #56
15967 Frollo
pi_31865490
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:19 schreef Ericjuh het volgende:

ik zag idd ook die strategy guide voor 9.99 .. maar is dat nog wat?
Lijkt me niet. Veel strategieën komen pas bovendrijven als de community een tijdje met een spel aan de gang is geweest en allerlei dingen heeft kunnen uitproberen. Zeker bij een complex spel als Civ kunnen ook de makers zelf niet bedenken wat de beste strategieën zullen blijken te zijn.

Een strategy guide die gelijk verschijnt met het spel, kan weinig meer zijn dan een veredelde manual
pi_31865571
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:19 schreef Ericjuh het volgende:
yep.. het is echt zo.. d'r komt nog wel paar euro wisselkoers over.. maar dat is niet zo veel...

voor 30 euro heb jij een spel geimporteerd.. beter dan de 50 euro om de hoek..
Da's mooi Dat is iig stukken goedkoper.
quote:
enige nadeel is wel dat je nog ff moet wachten, maar goed.. in die tijd zul je wel andere leuke dingen kunnen doen (zoals slijmerig kijken naar dit topic)
Ach ik heb altijd WoW nog
pi_31866271
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:37 schreef Ericjuh het volgende:
ik heb trouwens ook de manual gevonden.. is het illegaal om hier te posten?
welnee, geef het linkje maar .
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:17:16 #59
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_31866393
Pff, ik geloof nooit dat die gaat draaien op mijn computertje (800mhz, 384MB, 32MB videokaartje). Eerst maar eens downloaden om te kijken of ie het aankan. Sorry Sid
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_31866640
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:12 schreef Mudman het volgende:

[..]

welnee, geef het linkje maar .
http://www.d-are.nl/upload/1/Civilization.IV.English.Manual.pdf
pi_31866795
quote:
Jij bent een goeie vent!
pi_31867082
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:34 schreef Mudman het volgende:

[..]

Jij bent een goeie vent!
Indeed
pi_31867608
Een worker kan nu aardig wat meer zie ik:
quote:
Build a:

Road
Camp
Cottage
Farm
Fort
Lumbermill
Mine
Pasture
Plantation
Quarry
Watermill
Windmill
Winery
Workshop

Chop down a forest
Clear Fallout
  dinsdag 1 november 2005 @ 17:47:39 #64
39108 Frenzy_ls
www.LiveSets.com
pi_31871973
Ziet er weer leuk uit, heb echt teveel Civ3 gespeeld. Denk dat ik binnenkort maar is #4 ga kopen. Alhoewel moet ik wel afwegen dat ik er weer verslaafd aan zal raken
pi_31872368
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:43 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Agh, potjes kunnen aan jaar of 2-3 duren
pi_31872418
Langer als het tempo in het Civ III topic enige indicatie is
Wanneer gaan we hier eigenlijk een online game doen? Ik heb wel eens zin (ondanks dat ik absoluut nog niet goed in de game ben )
pi_31872501
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:06 schreef Retuobak het volgende:
Langer als het tempo in het Civ III topic enige indicatie is
Wanneer gaan we hier eigenlijk een online game doen? Ik heb wel eens zin (ondanks dat ik absoluut nog niet goed in de game ben )
Na mijn tentamen week. (Ik ben bereid volgende week vrijdag (nadat ik ben uitgeweest) 24 uur non stop te spelen )
pi_31872563
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:09 schreef Morthill het volgende:

[..]

Na mijn tentamen week. (Ik ben bereid volgende week vrijdag (nadat ik ben uitgeweest) 24 uur non stop te spelen )
24 uur non-stop, sorry I'm out
pi_31872618
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:11 schreef Retuobak het volgende:

[..]

24 uur non-stop, sorry I'm out
Ik eignelijk ook, Gameplay verhindert dat
pi_31872717
Ik heb vandaag eigenlijk de hele middag Colonization gespeeld, .
pi_31872830
Heb al weer een paar uurtjes civ1 er op zitten. Colonization is een kandidaat voor volgende week als de tentamens weer achter de rug zijn .
pi_31873044
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:17 schreef Monidique het volgende:
Ik heb vandaag eigenlijk de hele middag Colonization gespeeld, .
Dat was ook een goed spel Daar heb ik ooit ook vele uren in gestoken
  dinsdag 1 november 2005 @ 18:49:24 #73
39108 Frenzy_ls
www.LiveSets.com
pi_31873595
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:30 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Dat was ook een goed spel Daar heb ik ooit ook vele uren in gestoken
Na uren spelen had ook ik last van die irritante bug op het einde

Dus helaas nooit het spel helemaal kunnen uitspelen
pi_31874145
een potje zou niet meer zo langzaam moeten duren, aangezien:
quote:
No more super micromanagement needed! Since everything overflows now (extra hammers go to the next building, extra research to the next tech, extra food to the next population jump) there's no more need to go tweaking city tiles every turn.
en dat scheelt nogal wat (niet dat ik dat allemaal deed met Civ III, alleen met Research bij 1 turn te gaan ging ik naar mijn Domestic Advisor, de rest liet ik maar voor wat het was, anders bleef je dus ff wel bezig )
pi_31876212
En besteld Bij Play.com
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:18:12 #76
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_31876485
ik wil ook spelen
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_31876560
ik heb het besteld een week of wat geleden bij CD-wow.nl voor 28,99, zelfde dus als bij play.com, maar nu kost het bij CD-Wow 37,99, benieuwd of ik het 'op tijd' heb besteld of dat ze alsnog mij 9 euro extra gaan vragen
pi_31877211
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:20 schreef zakjapannertje het volgende:
ik heb het besteld een week of wat geleden bij CD-wow.nl voor 28,99, zelfde dus als bij play.com, maar nu kost het bij CD-Wow 37,99, benieuwd of ik het 'op tijd' heb besteld of dat ze alsnog mij 9 euro extra gaan vragen
Maar je hebt toch gewoon een bewijs van je bestelling en betaling? Daar staat het bedrag toch op?

Op play.com staat ie nu zelfs "in stock"
pi_31877584
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:38 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Maar je hebt toch gewoon een bewijs van je bestelling en betaling? Daar staat het bedrag toch op?

Op play.com staat ie nu zelfs "in stock"
jep, besteld en betaald voor 28,99, nu ik op hun site kijk: vandaag verkopen ze het voor 36,99, 1 euro verlaagd wrs. iig de prijsstelling is flexibel te noemen
pi_31878796
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:48 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

jep, besteld en betaald voor 28,99, nu ik op hun site kijk: vandaag verkopen ze het voor 36,99, 1 euro verlaagd wrs. iig de prijsstelling is flexibel te noemen
Nou dan is het toch klaar En anders ga je alsnog naar play,
pi_31878887
waarom zijn d'r van die rare releasdatums? ik bedoel normaal is play.com d'r als eerste bij.. maar nu zowat als laatste.. ik zie in het krantje van mediamarkt dat hij daar voor 39 euro staat en d'r staat geen verwachte datum bij.. dus hij zal wel in de winkel liggen..
pi_31879509
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:25 schreef Ericjuh het volgende:
waarom zijn d'r van die rare releasdatums? ik bedoel normaal is play.com d'r als eerste bij.. maar nu zowat als laatste.. ik zie in het krantje van mediamarkt dat hij daar voor 39 euro staat en d'r staat geen verwachte datum bij.. dus hij zal wel in de winkel liggen..
En hoef ik niet te wachten. Meest goedkope sites moet ik 2 weken wachten. Geen zin in.
pi_31879592
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:25 schreef Ericjuh het volgende:
Maar op de site van play.com staat ie nu "in stock" én hij staan niet meer bij de "coming soon" items. Dus het lijkt erop dat ze em ook al binnen hebben gekregen.
pi_31879849
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:42 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Maar op de site van play.com staat ie nu "in stock" én hij staan niet meer bij de "coming soon" items. Dus het lijkt erop dat ze em ook al binnen hebben gekregen.
sterker nog.. mijn status staat op processing .. ik spring ff gat in de lucht..
pi_31881487
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:50 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

sterker nog.. mijn status staat op processing .. ik spring ff gat in de lucht..
Die van mij staat nog steeds op "Order placed"
pi_31881688
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 22:31 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Die van mij staat nog steeds op "Order placed"
hahha.. krijg ik hem een dag eerder
pi_31881828
fokking geil

deze MOET ik hebben. Vooral Civ II heb ik uren gespeeld. nog steeds trouwens, om de zoveel tijd, ga ik civ 2 weer doen
Extremistisch gematigd.
pi_31882259
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 22:35 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

hahha.. krijg ik hem een dag eerder

Laat me weten wanneer je em krijgt
pi_31882365
CIv4 loopt steeds vast bij mij....doet ie niks meer en begint mijn moederbord te piepen. Heb de details al wat lager ingesteld, daar werd het wel beter van volgens mij. Maar een amd athlon 2400, radeon9500 en 512mb werkgeheugen zou toch genoeg moeten zijn zou ik denken....zou extra werkgeheugen een goed idee zijn misschien?
pi_31882399
jammer dat je nog steeds niet The Dutch als volk kan kiezen.

in colonisation kon dat wel
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 1 november 2005 @ 22:55:32 #91
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_31882418
Hmm. Ik verlies steeds. Is er niet ergens een beginner's guide? In het begin gaat alles goed maar naarmate het potje vordert wordt de boel steeds onoverzichtelijker.
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_31882519
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 22:54 schreef P8 het volgende:

In de uitbreiding van civ3 ook hoor
pi_31884830
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 22:53 schreef JedaiNait het volgende:
CIv4 loopt steeds vast bij mij....doet ie niks meer en begint mijn moederbord te piepen. Heb de details al wat lager ingesteld, daar werd het wel beter van volgens mij. Maar een amd athlon 2400, radeon9500 en 512mb werkgeheugen zou toch genoeg moeten zijn zou ik denken....zou extra werkgeheugen een goed idee zijn misschien?
Ehm, dat zou ruim voldoende moeten zijn lijkt mij.

En hoezo heb jij em al
pi_31886642
Al te krijgen bij de MediaMarkt? Heb vanaf maandag 2 weken vrij hopelijk
pi_31886734
quote:
Op woensdag 2 november 2005 01:36 schreef Refragmental het volgende:
Al te krijgen bij de MediaMarkt? Heb vanaf maandag 2 weken vrij hopelijk
Voor ¤39,- blijkbaar. Nou ja ik heb em voor ¤28,- Ietsje langer wachten maar dat maakt me niets uit, heb nu toch tentamens
pi_31887957
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 22:54 schreef P8 het volgende:

Agh, ze komen wel weer in de expansion naar voren. Net als met deel 3. Al was ik toen geen fan van de Dutch, speelde vooral met de Duitsers en de Amerikanen
  woensdag 2 november 2005 @ 08:23:01 #97
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_31888191
Die van mij is gisteren verzonden
pi_31888790
quote:
Op woensdag 2 november 2005 08:23 schreef 4br4x4s het volgende:
Die van mij is gisteren verzonden
Nice Waar heb jij em besteld? Laat even weten als ie aankomt

Ik zie nu dat de status van mijn order al op "Packing" staat Dus die wordt waarschijnlijk vandaag verzonden
  woensdag 2 november 2005 @ 09:22:42 #99
15967 Frollo
pi_31888920
In mijn orderoverzicht bij CD-wow staat nog steeds 'Pre-release'
pi_31889124
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:22 schreef Frollo het volgende:
In mijn orderoverzicht bij CD-wow staat nog steeds 'Pre-release'

Wat heb jij voor avatar trouwens Komt die Elvis advisor weer terug?
  woensdag 2 november 2005 @ 09:42:46 #101
15967 Frollo
pi_31889283
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:34 schreef Brentmeister het volgende:

Wat heb jij voor avatar trouwens Komt die Elvis advisor weer terug?
M'n avatar komt van een stukje Civ IV concept art dat ik in augustus op IGN vond: http://media.pc.ign.com/media/620/620513/imgs_12.html
Het blijft mijn avatar totdat ik het spel in huis heb

Of Elvis terug is in deel IV, geen idee. Ik heb het nog niet
pi_31889367
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:42 schreef Frollo het volgende:

[..]

M'n avatar komt van een stukje Civ IV concept art dat ik in augustus op IGN vond: http://media.pc.ign.com/media/620/620513/imgs_12.html
Het blijft mijn avatar totdat ik het spel in huis heb

Nee ok, maar het zou kunnen dat dat ergens gelezen had oid.

En ik mag dan hopen dat het hele vroege versies zijn, want die handen van die scientist lijken net koolrapen oid
  woensdag 2 november 2005 @ 10:27:16 #103
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31890232
Ik heb al heel wat Elvissen in m'n steden gehad! En Rock 'n Roll uitgevonden in Berlin.
pi_31891148
.... HIJ DOET HET NIET!!!!
Ik heb een ATi 9600 RADEON, krijg steeds een error als ie wil opstarten.
Handleiding op de support site gevolgd.... NOG NIETS
pi_31891353
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:05 schreef Dunaghiri het volgende:
.... HIJ DOET HET NIET!!!!
Ik heb een ATi 9600 RADEON, krijg steeds een error als ie wil opstarten.
Handleiding op de support site gevolgd.... NOG NIETS
Auw Ok, kalm maar. Heb je de goeie directX geinstalleerd?

edit: En eh, ook wel handig, wat voor error krijg je? Post em anders es hier.
pi_31891407
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:27 schreef pfaf het volgende:
Ik heb al heel wat Elvissen in m'n steden gehad! En Rock 'n Roll uitgevonden in Berlin.
Oh jij hebt em al
  woensdag 2 november 2005 @ 11:18:24 #107
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_31891500
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:15 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Nice Waar heb jij em besteld? Laat even weten als ie aankomt
Bij bol.com samen met m'n collega. Engelse versie incl. manual en tech-tree voor ¤ 45,- (met korting dus).

Hij wordt alleen bij die collega bezorgd dus ik weet niet of ik 'm nou nog voor het weekend heb. Het hangt ervan af of het pakketje bij hem door de brievenbus past...

Maar ik heb in elk geval geen ATI
pi_31892154
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:13 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Auw Ok, kalm maar. Heb je de goeie directX geinstalleerd?

edit: En eh, ook wel handig, wat voor error krijg je? Post em anders es hier.
Direct X zit erbij

FAILED TO INITIALIZE RENDERER - CHECK DIRECTX VERSION AND GRAPHIC SETTINGS

hebben inmiddels op de Support site een geweizigde instructie gezet om het probleem op te lossen.....MAAR OK DIE WERK NIET
pi_31893115
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:43 schreef Dunaghiri het volgende:

[..]

Direct X zit erbij

hebben inmiddels op de Support site een geweizigde instructie gezet om het probleem op te lossen.....MAAR OK DIE WERK NIET
Ehm, jij hebt nu dus volledig je video drivers verwijderd en de nieuwste versie van je drivers geinstalleerd van ATI?
  woensdag 2 november 2005 @ 12:50:39 #110
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31893837
ik heb een pentium 3 op 800 mhz. Kan ik hem daarop draaien?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 2 november 2005 @ 12:55:16 #111
15967 Frollo
pi_31893939
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:50 schreef McCarthy het volgende:
ik heb een pentium 3 op 800 mhz. Kan ik hem daarop draaien?
Ik ben bang van niet. Hier staan de minimum specs op de site van ontwikkelaar:
http://www.2kgames.com/civ4/support_msr.htm
pi_31894291
Toch ook maar besteld, nu maar hopen dat de extra opties de overbodige eyecandy waard zijn.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_31895826

"Status: Posted on 02/11/2005"
pi_31897324
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:10 schreef Brentmeister het volgende:

"Status: Posted on 02/11/2005"
pi_31897454
pi_31898548
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:23 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Ehm, jij hebt nu dus volledig je video drivers verwijderd en de nieuwste versie van je drivers geinstalleerd van ATI?
Yep... en de Error blijft het zelfde... maar even een meeltje gestuurd naar 2kgames support.

Al meer mensen met het zelfde probleem????
pi_31898839
quote:
Op woensdag 2 november 2005 15:31 schreef Dunaghiri het volgende:

[..]

Yep... en de Error blijft het zelfde... maar even een meeltje gestuurd naar 2kgames support.
ik had ook een mail naar 2kgames gestuurd.. maar keb nog niks terug.. was al een week geleden.. dus echt opschieten doen ze niet..
quote:
ik lees idd dat er veel problemen zijn met ati kaarten... maar d'r was een oplossing voor..

ff zoeken... be right back..
pi_31898915
quote:
Op woensdag 2 november 2005 15:41 schreef Ericjuh het volgende:

[..]
ff zoeken... be right back..
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=133787

laat het me ff weten of het gelukt is!!

[edit]

werkt dat niet.. dan is dit ook nog een hint:
quote:
- If you have an ATI monitor, try running Civ4 in Win2K compatibility mode. Right click the game icon, and go to properties, then click on the compatibility tab. Next, select the checkbox, then Windows 2000 from the drop down box. See if that helps.
ook zie ik dat er veel problemen zijn met de ati 9600 kaart...

één persoon met atie 9600 poste dit :
quote:
Funny thing is that I have a 'copy' of Longhorn beta 1 on the system and if I boot that and try running the game it works!!!
en als laatste iemand met een 9600 waarbij het wel werkt..
quote:
I had to reinstall windows XP two days ago due to problems, yesterday I installed the newest drivers for my graph card. (cataclyst 5.10, version pilots 8.18.0.0).

[ Bericht 12% gewijzigd door Ericjuh op 02-11-2005 15:54:51 ]
pi_31898948
quote:
Op woensdag 2 november 2005 15:31 schreef Dunaghiri het volgende:

[..]

Blijkbaar aardig wat als ze er al een appart support page voor gemaakt hebben. Ik heb het spel nog niet, maar (wijlen) mijn ATI 9800 Pro zal het iig niet doen
pi_31900997
inmiddels volgens de laatste support-verandering op de 2kgames site.... de ERROR is weg ...JEEEEEEEEEEEEEUUUUUUHHHHHH......

Of toch niet...

nee hoor... hij geeft geen error meer...hij start gewoon niet op .......SNIF SNIF
pi_31901069
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:50 schreef Dunaghiri het volgende:
inmiddels volgens de laatste support-verandering op de 2kgames site.... de ERROR is weg ...JEEEEEEEEEEEEEUUUUUUHHHHHH......

Of toch niet...

nee hoor... hij geeft geen error meer...hij start gewoon niet op .......SNIF SNIF
Hmm, compleet verse install van windows wil ook nog wel es wat uitmaken, vervolgens nieuwste drivers downloaden en civ 4 installeren.
pi_31901120
Denk dat ik hem dinsdag ga halen. Heb ik mijn moeilijkste tentamen achter de rug en alleen nog relativiteitstheorie te gaan, en das een makkie
pi_31902905
ik heb nu eigenlijk beetje medelijden met de mensen die nog toetsen moeten maken..

ik heb ze namelijk vandaag allemaal afgerond
pi_31903330
quote:
Op woensdag 2 november 2005 17:52 schreef Ericjuh het volgende:
ik heb nu eigenlijk beetje medelijden met de mensen die nog toetsen moeten maken..

Mijn eerste tentamen moet nog komen
pi_31903352
Ik heb ze achter de rug tot januari
en zit logischerwijs nu windowed te civven
pi_31903415
quote:
Op woensdag 2 november 2005 17:52 schreef Ericjuh het volgende:

Vrijdag: Sterrenkunde 1a
Maandag: Differentiaal Integraal Rekenen
Vrijdag: Relativiteitstheorie

Ik heb nog genoeg te doen
pi_31903690
He, is hier een post verwijderd
pi_31903706
quote:
Op woensdag 2 november 2005 18:22 schreef Brentmeister het volgende:
He, is hier een post verwijderd
-edit- Ach ja hoor, nu staat ie er ineens wel weer bij

-edit2- argh! ook nog es de verkeerde knop
pi_31903758
quote:
Op woensdag 2 november 2005 18:10 schreef Retuobak het volgende:
Ik heb ze achter de rug tot januari
en zit logischerwijs nu windowed te civven
oke.. zie dat het altijd nog beter kan...

overigens.. dit is wel leuk voor de OP.. voeg ik ff toe..

Wallpapers :

800x600---------------------------------------800x600----------------------------------------800x600
1024x768-------------------------------------1024x768-------------------------------------1024x768
pi_31903784
owhh... hij laat beetje traag.. nahh laa dan maar hangen...
pi_31903855
quote:
Op woensdag 2 november 2005 18:24 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

oke.. zie dat het altijd nog beter kan...

overigens.. dit is wel leuk voor de OP.. voeg ik ff toe..
[..]
Cool
pi_31904251
quote:
Op woensdag 2 november 2005 18:24 schreef Ericjuh het volgende:
owhh... hij laat beetje traag.. nahh laa dan maar hangen...
Niet hier hoor
pi_31904959
oke.. ff op gewijzigd...

The story:

2005 will witness the release of Sid Meier's Civilization IV, the latest and coolest installment in the greatest strategy game series of all time. Civilization IV features breathtaking 3D graphics, cool reward movies, brilliant audio and music, and, most importantly, the best and most addictive gameplay of any strategy game ever created. As a matter of fact, Time magazine has named Civ IV one of the hottest new games this year!

A game of remarkable depth, Civilization IV spans the entirety of human history, from the stone age to the space age. At the start you choose the nation you want to lead. At first, your people are primitive stone-age villagersand its your job to guide their development and research technologies to drive their advancement. They begin by discovering more primitive technologies such as sailing, archery, mysticism, and mining; eventually - if they survive - you will lead your people to the modern era and beyond, becoming the greatest ruler in history.

During the game, you will meet other growing civilizations - the United States, Mongolia, Persia, China, India, France - there are 18, each ruled by famous historical figures. Each civilization has its own special military units and strategies - some are fairly peaceful, while others are expansionists and conquerors. You will battle your foes with a huge arsenal of weapons, beginning with primitive archers and warriors, then catapults, knights and frigates, and eventually with modern tanks, submarines, mobile infantry, helicopter gunships, stealth bombers, and nuclear weapons. However, Civilization IV is more than just a great combat game: you can achieve victory through global conquest, diplomatic cunning, cultural or religious alliances, and technological dominance.

Sid Meier's Civilization IV offersthe most fun, addictive and visually exciting Civ experience ever. In addition to faster mid- and late-game AI turns, as well as vastly improved graphics and audio, Civilization IV offers greater control over your civilization's government and religions, while at the same time de-emphasizing the less fun portions of the earlier games (cleaning up pollution, for example). Further, Civilization IV has been designed from the ground-up to deliver fantastic multiplayer gaming options, as well as easy modding - allowing you to create new units, game maps, scenarios, and even entire new civilizations!

Screenshots :

Wallpapers :

800x600---------------------------------------800x600----------------------------------------800x600
1024x768-------------------------------------1024x768-------------------------------------1024x768

Site

http://www.2kgames.com/civ4

of

http://www.civilization4.com

movie

http://www.gametrailers.com/player.php?id=6302&type=mov

Box

Systeemeisen

1 GHz CPU, 256MB RAM
32MB video card with hardware transform and lighting capabilities.

The recommended Specifications:

512MB of ram, Pentium4 processor
and a recent graphics card (like the Radeon 9800).

Multiplayer

yep, zit d'r in!

reviews

http://pc.ign.com/articles/660/660495p1.html

Engelse handleiding in .pdf is hier te vinden

http://www.d-are.nl/upload/1/Civilization.IV.English.Manual.pdf

Een paar feats die er in komen:

-spelen van de stone age tot de space age; 4000BC - 2050AD
-18 civilizations waaronder USA, Mongolië, Persië en China
-Meerdere victory conditions waaronder conquest, diplomacy en culture
-echte AI verbetering ipv meer units
-religions
-wonder movies (45+)
-3D living world
-No more static era's
-Make your own government
-Great Leaders can be prophets, artists and scientists
-Rock Paper Scissors Combat system

pre-order :

www.CD-WOW.nl - EUR 37.99 - datum: 4 Nov
www.Dynabyte.nl - EUR 43.50 - datum: 2 Nov
www.GCShop.nl - EUR 39.50 - datum: 3 Nov
www.PCMedia.nl - EUR 46.65 - datum onbekend
www.Play.com - GBP 17.99 / EUR 28.99 - datum : 4 Nov

even wat oude herinneringen

Vorige delen :
01 02

OP in .txt

http://www.d-are.nl/upload/1/civ.txt
pi_31905037
Misschien een idee om ook wat shots van Civ 2 en 3 in de OP te gooien? (en eventueel SMAC, vind ik eigenlijk ook wel een deel van de Civ serie)
pi_31905123
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:08 schreef Retuobak het volgende:
Misschien een idee om ook wat shots van Civ 2 en 3 in de OP te gooien? (en eventueel SMAC, vind ik eigenlijk ook wel een deel van de Civ serie)
civ 2 heb ik niet meer SMAC heb ik nooit gehad en civ 3 moet ik installeren dus als jij ff screenshots wil maken.. dan gooi ik ze wel ff in de OP.. oke?
pi_31905185
Ik heb al die games zo niet hier, liggen bij m'n ouders, maar zijn vast online ook wel shots van te vinden
  woensdag 2 november 2005 @ 20:24:33 #137
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31907705
Ik wil wel even wat Civ2 shots maken .
  woensdag 2 november 2005 @ 20:43:42 #138
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31908531

. Ik zal later wel iets meer boeiends maken
  woensdag 2 november 2005 @ 21:40:33 #139
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31910597
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:42 schreef Frollo het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Krekker is de bom!
pi_31910771
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:43 schreef Dunaghiri het volgende:
Direct X zit erbij

Ik heb hetzelfde probleem, hij doet helemaal niets...
pi_31911097
Ik had met civ 1 nog een keer de atoombom voor Christus gemaakt
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_31912245
quote:
Op woensdag 2 november 2005 20:43 schreef Falco het volgende:
[afbeelding]

. Ik zal later wel iets meer boeiends maken
Warriors waren zoveel toffer in Civ 2
pi_31912794
wie heeft ervaring met play.com?? als ik een mail krijg met dat het verzonden is.. hoe lang duurd het voordat ik spel thuis heb? kan ik het deze week nog verwachten als het vandaag verstuurd is?
pi_31914135
Play.com is GB toch? Duurt het hooguit een week denk ik zo
pi_31914306
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:09 schreef Morthill het volgende:
Play.com is GB toch? Duurt het hooguit een week denk ik zo
d'r staan in de mail 3 tot 5 dagen...
pi_31914399
tvp

Ik twijfel nog tussen Civ4 en X3 Reunion. ff een paar reviews van X3 afwachten ....
pi_31914459
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:17 schreef Shakermaker het volgende:
tvp

Ik twijfel nog tussen Civ4 en X3 Reunion. ff een paar reviews van X3 afwachten ....
hij twijfelt...
pi_31914536
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:14 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

d'r staan in de mail 3 tot 5 dagen...
Dat moet zeker kunnen ja.
pi_31914609
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:20 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Dat moet zeker kunnen ja.
eigenlijk bedoel ik of ik hem over 3 dagen ontvang.. dus vrijdag... of dat ik hem na het weekend krijg..

ben namelijk vrij van het weekend..
pi_31914664
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:22 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

eigenlijk bedoel ik of ik hem over 3 dagen ontvang.. dus vrijdag... of dat ik hem na het weekend krijg..

Hij kan voor het weekend, of zaterdag, binnen zijn, uiteraard. Maar hoeft niet.

En hoe kun je in godsnaam twijfelen of je Civ IV moet kopen. Wat doe je in deze topic als je de game niet wilt?
pi_31914813
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:22 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Ja dat kan niemand je garanderen natuurlijk Het zou kunnen maar het hoeft niet, zou er dus niet op rekenen.
pi_31915338
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:23 schreef Morthill het volgende:
En hoe kun je in godsnaam twijfelen of je Civ IV moet kopen. Wat doe je in deze topic als je de game niet wilt?
Ik twijfel niet of ik Civ4 ga kopen, maar of ik dit weekend X3 of Civ4 ga halen. Het is bijna drie jaar geleden dat er een degelijke space sim uitkwam .....
pi_31915806
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:41 schreef Shakermaker het volgende:

[..]

Ik twijfel niet of ik Civ4 ga kopen, maar of ik dit weekend X3 of Civ4 ga halen. Het is bijna drie jaar geleden dat er een degelijke space sim uitkwam .....
Dus je twijfelt om hem te kopen, al is het maar dit weekend.

Er is geen game die ik liever koop dan Civ IV
pi_31915944
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:41 schreef Shakermaker het volgende:

[..]

koop je ze bij play.com.. kun je ze alle 2 halen voor de prijs dat je hier 1 spel koopt
pi_31915981
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:55 schreef Morthill het volgende:

[..]

Dus je twijfelt om hem te kopen, al is het maar dit weekend.

Er is geen game die ik liever koop dan Civ IV
civ v?
pi_31916288
owhhh.. en nu ff de vraag der vragen...

hoe heet jij eerste stad in civilization...

ik doe altijd dorp waar ik woon .. lemelerveld..
pi_31916324
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:00 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

civ v?
Eerst Civ IV maar eens kopen, dan zien we over 4 jaar wel voor Civ V, ok?
pi_31916405
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:09 schreef Ericjuh het volgende:

Ik doe altijd default
pi_31916436
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:13 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ik doe altijd default
altijd default... wat een kut naam voor je eerste dorp
pi_31916449
quote:

Ja ik kies ook altijd default, nou ja koos Misschien gaan we dat vanaf nu wel heel anders aanpakken Misschien ook niet
pi_31916512
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:13 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ik doe altijd default
Rare naam voor een stad, default

Edit: Was niet de eerste
Dus...
pi_31916609
ik doe altijd Amsterdam en waarom? Ja lekker herkenbaar, ik deed wel mijn eerste potjes met Civ I altijd zo dat de namen van de steden zijn afgeleid van geografische positie van de steden, zoals Noordkaap, Steenbergen. Maar ik kreeg er onderhand zoveel steden met latere spellen zoals Civ II en III dat ik daarmee kapte en maar de namen van Nederlandse grote steden gebruikte, anders moest ik alsmaar zoeken of ik geen dubbelnaam gebruikte enzo. Misschien met Civ IV omdat je als civ minder steden kan en hoeft te hebben dat er weer wat meer verzonnen kan worden met de stedennamen.
pi_31917161
Ik doe ook altijd Amsterdam en daarna andere Nederlandse stedennamen. Totdat ik perongeluk enter indruk voor een naam in te tikken en ik dus de defaultnaam krijg.

En als de AI dan Amsterdam gaat aanvallen roep ik keihard: "Hey vlegel, blijf van mijn mokum!!!"
Dus...
pi_31917290
Meestal gewoon de standaardnamen. Maar ook wel eens een selectie van Nederlandse namen gemaakt .
  donderdag 3 november 2005 @ 01:24:43 #165
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31917643
quote:

Oh mijn god, ben jij er ook zo een?

Ik doe het zelf ook regelmatig trouwens. Eerste plaats krijgt de naam van mijn dorp (Halfweg, kan Halfweg eindelijk uitgroeien tot stad ) Mijn tweede plaats meestal Amsterdam (mijn geboorteplaats en grenzend aan Halfweg. En meestal komt er ook nog een Paramaribo, om de goede band tussen Suriname en Nederland te bezegelen.
Krekker is de bom!
  donderdag 3 november 2005 @ 01:28:02 #166
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31917668
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:54 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Ik doe ook altijd Amsterdam en daarna andere Nederlandse stedennamen. Totdat ik perongeluk enter indruk voor een naam in te tikken en ik dus de defaultnaam krijg.

En als de AI dan Amsterdam gaat aanvallen roep ik keihard: "Hey vlegel, blijf van mijn mokum!!!"
Je kan overigens ook de namen van de steden zelf wijzigen. Dit door in het stadsscherm op de naam van de stad (boven in beeld) te klikken.

Ik doe het zelf trouwens niet zozeer uit nationalistische overwegingen, eerder uit praktische. Zo herken ik mijn eigen steden namelijk een stuk sneller dan wanneer ik de default namen aanhou.

Dat brengt mij overigens op een ander punt: ik vind het storend dat mijn eigen steden niet altijd herkenbaar zijn middels een bepaalde kleur of iets dergelijks. De kleur die het hokje met het aantal inwoners van je stad heeft, is namelijk niet voor elke stad het zelfde. Ik geloof dat deze kleur ook enigzins afhankelijk is van de verschillende nationaliteiten/culturen in de stad dacht ik. Kan dit laatste kloppen? En is er ook een mogelijkheid al jouw steden 1 kleur te geven?
Krekker is de bom!
  donderdag 3 november 2005 @ 07:55:59 #167
26777 MrTorture
pi_31919375
Ik pak altijd een kaart van Rusland erbij. Plaatsnamen genoeg dacht ik zo
Vis een optie?
pi_31919412
quote:
Op donderdag 3 november 2005 07:55 schreef MrTorture het volgende:
Ik pak altijd een kaart van Rusland erbij. Plaatsnamen genoeg dacht ik zo
In Nederland ook wel hoor
  donderdag 3 november 2005 @ 08:42:19 #169
26777 MrTorture
pi_31919719
quote:
Op donderdag 3 november 2005 08:02 schreef Morthill het volgende:

[..]

In Nederland ook wel hoor
The Romans have captured Lutjebroek

Nee, klinkt toch minder
Vis een optie?
  donderdag 3 november 2005 @ 08:43:15 #170
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_31919731
Gewoon je steden nummeren..
  donderdag 3 november 2005 @ 09:52:41 #171
15967 Frollo
pi_31920792
Ik heb destijds in Civ I wel eens allemaal bijbelse namen gebruikt (Jeruzalem, Jericho, Nazareth...), maar tegenwoordig hou ik toch gewoon de default stedennamen aan. Dat is sfeervoller en draagt bij aan de immersie. Als ik b.v. alleenheerser van Frankrijk ben, dan is het toch raar als mijn steden géén Franse namen hebben.
  donderdag 3 november 2005 @ 10:21:42 #172
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31921357
Ten tijde van Civ 1 en 2 deed ik ook aan het Noordkaap, Westbaai principe, maar sinds 3 en nu bij 4 doe ik alles standaard. Net zo makkelijk en ik zit ook niet altijd met het probleem dat ik zonder inspiratie zit.

Veranderen jullie veroverde steden van naam?
pi_31921502
Nee, ik zie dan beter hoeveel ik veroverd heb
  donderdag 3 november 2005 @ 10:36:32 #174
15967 Frollo
pi_31921691
quote:
Op donderdag 3 november 2005 10:28 schreef Retuobak het volgende:
Nee, ik zie dan beter hoeveel ik veroverd heb
Idem
pi_31922477
quote:
Op donderdag 3 november 2005 09:52 schreef Frollo het volgende:
Ik heb destijds in Civ I wel eens allemaal bijbelse namen gebruikt (Jeruzalem, Jericho, Nazareth...), maar tegenwoordig hou ik toch gewoon de default stedennamen aan. Dat is sfeervoller en draagt bij aan de immersie. Als ik b.v. alleenheerser van Frankrijk ben, dan is het toch raar als mijn steden géén Franse namen hebben.
Hier ben ik het mee eens
pi_31922651
http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20051103

morgen me pakkie ophalen bij het postkantoor. Ik voorzie een weekend met weinig slaap
*plop*
pi_31922720
quote:
quote:
morgen me pakkie ophalen bij het postkantoor. Ik voorzie een weekend met weinig slaap
En waar had jij em besteld?
pi_31922979
quote:
En waar had jij em besteld?
bol.com voor +/- 45 euro, ik was gister helaas niet thuis toen de postbode langs is geweest en vandaag kom ik er helaas niet aan toe, maar morgen haal ik hem zeker op!
*plop*
pi_31923203
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:31 schreef djmarshal het volgende:

[..]

bol.com voor +/- 45 euro, ik was gister helaas niet thuis toen de postbode langs is geweest en vandaag kom ik er helaas niet aan toe, maar morgen haal ik hem zeker op!
wij wachten nog geduldig..

ik vind trouwens wel knap dat ik hem nog niet gedownload heb

owhh btw.. wie van jullie heeft ook de play disk omgewisseld met de install disk? ik hoorde dat het verkeerd genummerd was...
pi_31923228
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:31 schreef djmarshal het volgende:
Ja, verveleld is dat altijd als je ziet dat ze langs geweest zijn Moet je iig nog een dag wachten
pi_31923285
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:42 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Ja, verveleld is dat altijd als je ziet dat ze langs geweest zijn Moet je iig nog een dag wachten
Tenzij je natuurlijk Selektvracht hebt die weer eens vergeten zijn om de eerste keer een briefje in de bus te gooien, dan is het direkt retour afzender (en in mijn geval dus meestal Engeland).
pi_31923360
quote:

[..]

Ja dat is super irritant vooral ook die openingstijden van het postkantoor, daardoor ben ik morgen weer 2 uur later op me werk, maarja, dan wel trotse eigenaar van civ
*plop*
  donderdag 3 november 2005 @ 11:49:14 #183
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_31923375
quote:

[..]

Ja, en ik dus tot na het weekend

Volgende keer weer gewoon hier op het werk laten bezorgen, djmarshal
pi_31923436
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:45 schreef Litpho het volgende:
Tenzij je natuurlijk Selektvracht hebt die weer eens vergeten zijn om de eerste keer een briefje in de bus te gooien, dan is het direkt retour afzender (en in mijn geval dus meestal Engeland).
ja sommige bedrijven kunnen er wat van.. I had my share too.. wat gedoe altijd..

@abraxas: hehe, sorry, zal er de volgende keer aan denken
*plop*
pi_31923579
Hier op het werk
  donderdag 3 november 2005 @ 12:00:05 #186
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_31923683
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:56 schreef Brentmeister het volgende:
Hier op het werk
Ja, vanwege de bekende 'niet thuis bij bezorging'-problemen, laat djmarshal ook weleens wat hier op het werk bezorgen. Dan hoef je niet naar het postkantoor.
  donderdag 3 november 2005 @ 12:32:28 #187
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31924614
quote:
Op donderdag 3 november 2005 08:42 schreef MrTorture het volgende:

[..]

The Romans have captured Lutjebroek

Nee, klinkt toch minder
Ik had gister een Lutjesjurk
Krekker is de bom!
  donderdag 3 november 2005 @ 12:34:31 #188
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31924674
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:41 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

wij wachten nog geduldig..

ik vind trouwens wel knap dat ik hem nog niet gedownload heb

owhh btw.. wie van jullie heeft ook de play disk omgewisseld met de install disk? ik hoorde dat het verkeerd genummerd was...
Ik heb de dvd versie. De meesten hier denk ik, aangezien de cdrom versie vooral in de VS uit is gebracht.
Krekker is de bom!
  donderdag 3 november 2005 @ 12:35:59 #189
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_31924729
Wat een meesterlijk spel weer!
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_31925056
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik heb de dvd versie. De meesten hier denk ik, aangezien de cdrom versie vooral in de VS uit is gebracht.
Au, daar had ik niet eens op gelet, maar ik zie al dat het de DVD versie betreft, gelukkig Bij WoW had ik per ongeluk de CD-versie (4 cd's) gekocht
  donderdag 3 november 2005 @ 13:00:30 #191
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31925435
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:46 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Au, daar had ik niet eens op gelet, maar ik zie al dat het de DVD versie betreft, gelukkig Bij WoW had ik per ongeluk de CD-versie (4 cd's) gekocht
[offtopic]
Oh nee... Je gaat me niet vertellen dat er ook een dvd-versie van WoW was?
Dat heb ik dus nooit geweten en ik heb ook gewoon de 4 cd versie gekocht toentertijd

Maar goed, ik speel het spel toch al een hele tijd niet meer. Maar ik vond die 4 cd's zo irritant
[/offtopic]
Krekker is de bom!
pi_31925569
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

die VS.. ze lopen gewoon achter op het gebied van technologie...
pi_31925715
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:00 schreef KreKkeR het volgende:
[offtopic]
Oh nee... Je gaat me niet vertellen dat er ook een dvd-versie van WoW was?
Dat heb ik dus nooit geweten en ik heb ook gewoon de 4 cd versie gekocht toentertijd

Maar goed, ik speel het spel toch al een hele tijd niet meer. Maar ik vond die 4 cd's zo irritant
[/offtopic]
Ja die was er, en ze stonden gewoon naast elkaar. Nooit aan gedacht, gewoon de eerste de beste gepakt

ontopic:

Waarom brengt de VS nou alleen een cd-versie uit
pi_31925811
Ik krijg toch de CD's, geen DVD.
pi_31926642
Ik heb hem deze week gekocht en ik moet zeggen dat hij flink verbetert is ten opzichte van zijn voorgangers. Wel is het spel redelijk traag op sommige momenten, al kan dat ook aan mijn PC liggen moet maar weer eens de boel formatteren.

Gelukkig zit de kaart van de Aarde er weer gewoon bij daar ben ik dus ook mee begonnen, heb Duitsland gekozen en dat verandert in de Europese Unie. Heb nu redelijk hetzelfde gebied als de Europese Unie nu heeft. Behalve de romeinen welke nog in Spanje en Italie rondhangen, echter zal dat bij de volgende oorlog ook wel anders zijn.

Toevallig net een nieuwe kaart van de Aarde gevonden eentje welke wat groter is en waarbij je met 18 tegenstanders op kan spelen. Civ4 is dus in mijn ogen weer een goede verbetering geworden.
-
pi_31927019
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:42 schreef Gijsje het volgende:

Toevallig net een nieuwe kaart van de Aarde gevonden eentje welke wat groter is en waarbij je met 18 tegenstanders op kan spelen. Civ4 is dus in mijn ogen weer een goede verbetering geworden.
bestand:

versie 1:
http://forums.civfanatics.com/attachment.php?attachmentid=101946&d=1130518610

versie 2:

http://www.disgruntled-du(...)Civ4WorldBuilderSave

topic wat d'r over gaat:

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=134245
pi_31927098
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:42 schreef Gijsje het volgende:
Ik heb hem deze week gekocht en ik moet zeggen dat hij flink verbetert is ten opzichte van zijn voorgangers.
Ok dan! Nu kan ik helemala niet meer wachten
pi_31927135
-
  donderdag 3 november 2005 @ 15:00:22 #199
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31929163
Tof, snel downloaden.

Ik vind de world waar ik nu op bezig ben een beetje flauw. 2 grote ronde continenten, zonder mooie bottlenecks, grotere eilanden of kleine continenten, vervelende bergketens. Erg jammer.

Ik heb voor Civ 3 eens Nederland nagemaakt en allemaal nieuwe Nederlandse Civ's aangemaakt, met Tukkers, Zeeuwen, Limbo's. Tof was dat.

[ Bericht 1% gewijzigd door pfaf op 03-11-2005 15:06:09 ]
pi_31929292
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:00 schreef pfaf het volgende:
Tof, snel downloaden.

Ik vind de world waar ik nu op bezig ben een beetje flauw. 2 grote ronde continenten, zonder mooie bottlenecks, grotere eilanden of kleine continenten, vervelende bergketens. Erg jammer.

Ik heb voor Civ eens Nederland nagemaakt en allemaal nieuwe Nederlandse Civ's aangemaakt, met Tukkers, Zeeuwen, Limbo's. Tof was dat.
Lol Het modden en scenario's maken wordt voor CIV IV ook weer leuk zie ik al
pi_31929526
WHOEHOEHOEHOEHOEHOEHOEHOEHOEHOEHOE

EINDELIJK,
Gisteravond voor de 11e keer opnieuw geinstalleerd, en uiteindelijk na modificatie van de Supportsite van 2kgames, deed de Firaxis UNPAK file het wel....en toen deed CIV het ook

GEWELDIG SPEL, erg mooie graphics, en veel minder onoverzichtelijk als ik had verwacht.
Alleen is het door alle graphics wat langzamer in gebruik geworden. Je bent wat langer bezig per turn. (wel leuk)
Er mooie WONDER filmpjes (ben bij de NOTRE DAME, en heb ALLE wonders in bezit zoals het hoort)
Er valt ook leuk te werken samen met de concurrenten. Mooie Units, Mooie gebouwen...Erg leuk om naar een stad te kunnen inzoomen.. BARBARIANS, zijn ook een stuk cooler (wilde dieren en mensen)

IK BEN SUPER ENTHAUSIAST!!!!
AANRADER voor iedere CIV fan
  donderdag 3 november 2005 @ 15:14:06 #202
15967 Frollo
pi_31929577
En bedankt, Dunaghiri. Dergelijke posts maken mijn machteloos afwachten echt tot een feest
pi_31929578
Dus Brentmeister... Ook met een ATi RADEON 9600 ATLANTIS, kan ie werken... maar jeez wat het dat een moeite gekost
pi_31929683
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:14 schreef Frollo het volgende:
En bedankt, Dunaghiri. Dergelijke posts maken mijn machteloos afwachten echt tot een feest
Sorrie... dan maak ik het ook vast niet beter door je te melden dat ik de Riligie optie een geweldige Add-on vind!...nogmaals ...sorrie

(Moet je nagaan hoe frustrerend het wachten was als je het spel hebt...maar het werkt nie )
  donderdag 3 november 2005 @ 15:20:00 #205
15967 Frollo
pi_31929745
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:18 schreef Dunaghiri het volgende:

(Moet je nagaan hoe frustrerend het wachten was als je het spel hebt...maar het werkt nie )
Psies, dat krijg ik er dan volgende week óók nog eens bovenop!
  donderdag 3 november 2005 @ 15:22:11 #206
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31929793
Dat wachten is vervelend, zeker op mijn trage pc, maar tijdens een tentamenperiode is het ideaal. Tussen turns een paginaatje lezen.
pi_31930174
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:20 schreef Frollo het volgende:

[..]

Troost je, ik vermoedelijk ook. Vandaag verstuurd door Play, dat is hopelijk dinsdag binnen .
pi_31930192
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:20 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik denk het niet....ze hebben namelijk mede dankzijn mijn irritant vele klaagmeeltjes (en die van duizenden andere ATI gebruikers) de Supportsite al enkele keren aangepast zodat het WEL werkt.
1 tip, METEEN die UNPAK gebruiken en niet eerst de gehele andere weg bevaren. En als het lijkt of de UNPAK gecrashed is.. (windoos zegt zelfs "programma reageert niet) TOCH wachten, hij doet het namelijk nog wel!
Dan file UIT de directory (ik geloof file ART0.PAK) halen (WEL DOEN) en starten maar!!!

Jij hebt gewoon geluk dat wij voor jou alle bugs zijn tegengekomen

Krijg overigens nu al zin om zelf MAPS te maken....maar eerst maar eens een gamepje uitspelen

EN over die lange turns.... Ik hen een Intel 2.4 .... gaan toch best rap hoor
pi_31930392
Ok dan, mooi dat het nu eindelijk werkt

En inderdaad, moch je deze problemen nu ook tegenkomen dan is de oplossing waarschijnlijk al gevonden.
  donderdag 3 november 2005 @ 15:46:22 #210
15967 Frollo
pi_31930544
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:35 schreef Litpho het volgende:

[...] Vandaag verstuurd door Play [...]
En dan te denken dat ik 'm gecanceld heb bij Play omdat ie bij Cd-wow een paar euro goedkoper was...
pi_31931301
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:46 schreef Frollo het volgende:

[..]

En dan te denken dat ik 'm gecanceld heb bij Play omdat ie bij Cd-wow een paar euro goedkoper was...
Die van mij was gister al verstuurd bij Play
pi_31931537
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:46 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik wacht al weken op het nieuwe album van Fiona Apple (via cd-wow), dus ik leef met je mee .
  donderdag 3 november 2005 @ 16:51:00 #213
15967 Frollo
pi_31932358
Tnx Litpho. Gedeelde smart is halve smart
pi_31932843
Wilde em net halen bij de mediamarkt nadat ik van school kwam.
Kom aan bij de kassa, vol trots Civ4 in m'n handen.
Wil ik pinnen, blijk ik niet genoeg geld te hebben
Met lege handen weer naar huis

Ik heb me nog nooit zo kut gevoeld
  donderdag 3 november 2005 @ 17:13:05 #215
15967 Frollo
pi_31932993
Damn Refragmental, wat een dompert!
pi_31934781
quote:
Op donderdag 3 november 2005 17:07 schreef Refragmental het volgende:
Wilde em net halen bij de mediamarkt nadat ik van school kwam.
Kom aan bij de kassa, vol trots Civ4 in m'n handen.
Wil ik pinnen, blijk ik niet genoeg geld te hebben
Met lege handen weer naar huis

Ik heb me nog nooit zo kut gevoeld
OMG, dat is wel heel erg Een troost, ik heb em ook nog niet
pi_31936096
WEEEEEEEEEEEE!!!
M'n moeder heel lief aangekeken en toen geld gekregen
Ben net terug van de mediamarkt samen met m'n zusje geweest (die moest een föhn hebben)... maar nu wel MET Civ4
Hij is nu aan et installen, tot over 2 maanden
pi_31937704
Ben nu sinds dit weekend aan het spelen en ik vind het erg knap dat de makers toch wel behoorlijk wat veranderd hebben ten opzichte van Civ3, maar dat ik toch supermakkelijk uit de voeten kan met de game. En ik ben echt enorm blij dat ze corruptie uit het spel hebben gehaald, steden die wat verder liggen van je capitol kunnen nu tenminste nog wat bouwen.

Nadeel is dat het spel op mijn computer (Athlon 2200, 512 mb, Geforce4 Ti4800SE) na een tijdje supertraag wordt. Ik heb alle animaties en effecten al uitgezet en de andere grafische opties op laag, maar nog steeds wordt het spel na een uurtje ofzo in een keer haast onspeelbaar traag. Ik heb de resolutie wel op 1280x1024, maar anders ziet er niet zo mooi uit op mijn tft-monitor. Hebben meer mensen hier last van? Ik weet dat het niet de nieuwste computer is, maar hij voldoet toch ruim aan de minimum systeemeisen.
pi_31938473
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:17 schreef SuperSiem het volgende:
Ben nu sinds dit weekend aan het spelen en ik vind het erg knap dat de makers toch wel behoorlijk wat veranderd hebben ten opzichte van Civ3, maar dat ik toch supermakkelijk uit de voeten kan met de game. En ik ben echt enorm blij dat ze corruptie uit het spel hebben gehaald, steden die wat verder liggen van je capitol kunnen nu tenminste nog wat bouwen.

Nadeel is dat het spel op mijn computer (Athlon 2200, 512 mb, Geforce4 Ti4800SE) na een tijdje supertraag wordt. Ik heb alle animaties en effecten al uitgezet en de andere grafische opties op laag, maar nog steeds wordt het spel na een uurtje ofzo in een keer haast onspeelbaar traag. Ik heb de resolutie wel op 1280x1024, maar anders ziet er niet zo mooi uit op mijn tft-monitor. Hebben meer mensen hier last van? Ik weet dat het niet de nieuwste computer is, maar hij voldoet toch ruim aan de minimum systeemeisen.
Dat had ik al met Civ 3. Zelfs met mijn systeem wat toch heel wat strakker is dan dat van jou. Veel rekenwerk he.
  donderdag 3 november 2005 @ 20:52:39 #220
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31938906
Ik vind dat ook erg vervelend worden, grote maps zitten er voor mij niet in.
pi_31939198
Het aparte is dus dat het na een tijdje traag gaat, dan sluit ik het spel, start het weer opnieuw (niet eens een reboot van mijn computer) en dan speelt het wel weer tijdje soepel. Ik hoop dus dat het gewoon een één of ander 'lek' is in de broncode die er nog uitgehaald wordt in de eerstvolgende patch. Want Civ speelt toch wel het leukst als je er opeens achterkomt dat je al 8 uur niet meer hebt gegeten of dat je eigenlijk al 4 uur in bed had moeten liggen.
  donderdag 3 november 2005 @ 21:02:23 #222
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31939238
Bij mij wordt het per eeuw langzamer... Maar imisschien doet een goede defragmentatie en wat andere opruimdiensten ook wel eens goed.
pi_31939250
quote:
Op donderdag 3 november 2005 21:01 schreef SuperSiem het volgende:
Het aparte is dus dat het na een tijdje traag gaat, dan sluit ik het spel, start het weer opnieuw (niet eens een reboot van mijn computer) en dan speelt het wel weer tijdje soepel. Ik hoop dus dat het gewoon een één of ander 'lek' is in de broncode die er nog uitgehaald wordt in de eerstvolgende patch. Want Civ speelt toch wel het leukst als je er opeens achterkomt dat je al 8 uur niet meer hebt gegeten of dat je eigenlijk al 4 uur in bed had moeten liggen.
Juist, dat zijn de echten
pi_31939414
quote:
Oh dat gezeur had ik vroeger ook met Star Trek: Birth of the Federation. Ging giga traag, en dan ff opnieuw opstarten en weer soepel.
  donderdag 3 november 2005 @ 22:26:14 #225
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31942266
Vindt het alleen jammer dat je niet ten volle gebruik kunt maken van je units. Voor je weet zijn er nieuwere en betere versies beschikbaar, en heb je er niet eens mee gevochten.
pi_31942817
quote:
Heb hetzelfde probleem hier ook met een INTEL 2.4.
Net mijn 1ste lange sessie gespeeld, ook het bewegen van de Units wordt trager

Wat ik wel cool vind is het promoten van je Units (ik heb een Cav die al behoorlijk goed begint te worden )

En -Angel-....dan Upgrade you die unit toch gewoon Ik zie het probleem niet zo.
pi_31942872
quote:
Het aparte is dus dat het na een tijdje traag gaat,
d'r zat een memoryleak in het spel.. moest in eerste patch opgelost zijn...
  donderdag 3 november 2005 @ 23:37:27 #228
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31944915
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:41 schreef Dunaghiri het volgende:

Dat is nu net het probleem ik wil spelen een met die unit, niet met de opgewaardeerde versie. Voor je het weet zit je met een modere unit te spelen.
pi_31945210
Je hebt idd gelijk angel, maar daarvoor kun je even in http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=134109 dit topic kijken. Dan kun je het tempo van de game aanpassen en zorgen dat research veel slomer gaat en je veel meer turns hebt. Ik vind het iig stukken fijner spelen zo .
pi_31945795
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:45 schreef Retuobak het volgende:
Je hebt idd gelijk angel, maar daarvoor kun je even in http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=134109 dit topic kijken. Dan kun je het tempo van de game aanpassen en zorgen dat research veel slomer gaat en je veel meer turns hebt. Ik vind het iig stukken fijner spelen zo .
ok zeer nuttige tip....ik vind het namelijk ook wel erg snel gaan. ik zit na anderhalve dag spelen al in 1800 en vol in de tanks......gaat zo snel.. 1 game hoort minstens een paar dagen te duren
  vrijdag 4 november 2005 @ 01:57:17 #231
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31948896
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:41 schreef Dunaghiri het volgende:

[..]

Weet je hoeveel dat kost! Ik ben geen miljonair ofzo!

Nee upgraden van units doe ik alleen wanneer een van mijn steden bijv. wordt aangevallen en er zitten nog een zooi 'oude'' units in die stad.

Ik zou het vaker doen, though... als ik wat meer geld had tijdens mijn potjes. Misschien doe ik dan toch iets fout?
Krekker is de bom!
pi_31952979
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

volgens mij is dat in verhouding goedkoper hoor...
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:38:26 #233
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31954946
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nee upgraden van units doe ik alleen wanneer een van mijn steden bijv. wordt aangevallen en er zitten nog een zooi 'oude'' units in die stad.

Ik zou het vaker doen, though... als ik wat meer geld had tijdens mijn potjes. Misschien doe ik dan toch iets fout?
Ik heb altijd geld over.

Maar ik ken -Angel-'s probleem, al is het dan nog niet eens updaten, maar de research tussen bepaalde units gaat zo snel, dat je bepaalde units nooit gebruikt, wat natuurlijk wel vreemd is. Bouw je 3 spearmen, ga je de oorlog in, kun je al weer musketmen bouwen, tegen de tijd dat je daar een paar van klaar hebt rijd je alweer bijna in tanks.
pi_31959250
Civilization IV lag voor 49,- bij de Music Store, !
pi_31959925
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:50 schreef Monidique het volgende:
Civilization IV lag voor 49,- bij de Music Store, !
Ja dat is de adviesprijs geloof ik Das zowat ¤22,- meer dan ik ervoor betaal, en ik hoef er niet eens de deur voor uit
pi_31960023
Ik ga wel ongeveer ¤45,- betalen...
pi_31960740
Ik heb de mijne ook binnen, vandaag op gehaald bij het postkantoor. Had ze besteld bij bol.com voor 45 euro. Helaas is het wel een nederlandstalige handleiding, terwijl op de website staat dat het een engelse versie is... vanavond, na het werk, de boel maar eens ff installeren en kijken of het werkt op me ati 7500 radeon mobilitiy vga kaartje
*plop*
pi_31963995
d'r is gewoon 2 uur hier niet gepost..

dus ff een status overzicht

"4-11-2005 16:26 -> Geen Civ 4 voor mij!"
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:44:02 #239
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_31964471
Civ 4 is vet!

Ik heb intussen al een paar beschavingen gespeeld, maar nog geentje echt helemaal afgerond tot het einde. Ik heb een computer die het allemaal aan moet kunnen (P4, 2.53 Ghz - 1 Gb RAM - Radeon 9700Pro) maar als de wereld groter wordt en ik heb alles ontdekt dan wordt het steeds trager..... ik zat gisteren op een gegeven moment 5 minuten te luisteren naar het muziekje van de Fransen voordat Napoleon braafjes on Open Borders vroeg.

Ik volg de threads op civfanatics.com ook, en ik denk dat er nogal wat bugs/memory leaks in deze eerste versie zitten..... dus tijd voor een patch
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_31964562
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:44 schreef maartena het volgende:

Ik volg de threads op civfanatics.com ook, en ik denk dat er nogal wat bugs/memory leaks in deze eerste versie zitten..... dus tijd voor een patch
eigenlijk zou d'r zo wel 1tje uit moeten komen.. ik hoor dat er zo ontzettend veel problemen zijn.. dus het lijkt me niet handig als het nog een paar weken duurd voordat zo'n patch uitkomt
pi_31964595
pi_31965514
quote:
Vanavond even proberen

Maar inderdaad gaat het spel na een tijd erg langzaam. Heb een goede PC, P4 3.0 1 GB DDR Hyperx en een Asus V6800 Ultra Deluxe 256 MB en dan nog wil het gewoon niet snel draaien na een tijdje spelen. Dus ik hoop op een patch verder is het spel super.
-
pi_31966633
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:15 schreef Monidique het volgende:
Ik ga wel ongeveer ¤45,- betalen...
Ik geloof 40 bij de media markt.
pi_31967543
ha, vandaag een e-mail ontvangen van cd wow, vanaf aanstaande maandag hopen ze Civ IV te kunnen bezorgen (in Europa), krijg nog een e-mail over de definitieve start van bezorging
pi_31968403
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:58 schreef Morthill het volgende:

[..]

Ik geloof 40 bij de media markt.
40 euro voor de Collectors Edition, .
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:50:58 #246
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_31971826
Ik heb geen problemen met de traagheid.

Ik heb een AMD3000+, 1GB Mem, Asus6800LE
1200*1024. 4x AA
alle opties aan, zelfs alle moves van tegenstanders, enz..

Nog geen haperingen gehad behalve dan in de wonder filmpjes. Daar hapert t geluid.

Ik ben nu met mijn tweede game bezig.
De engelsen op warlord. ik heb de meeste steden en het grootste oppervlak.
Gezellig met 3 civ's op 1 coninent.
Het probleem is dat je Japanners mijn directe en enige buur is. En die zijn Agg/Exp.
En ze kunnen nu ongeveer nergens meer heen. Dat wordt dus knokken denk ik.
Helaas sta ik op het pathetic rijtje in het kijk mij sterk zijn lijstje.

Spannend. Mischien kan ik ze wel betalen om aan de overkant van de plas oorlog te gaan maken.
Moet ie zijn units overschepen, en raad dan eens wie opportunity ruikt.
pi_31973411
quote:
vanaf aanstaande maandag hopen ze Civ IV te kunnen bezorgen (in Europa)
vanaf maandag hoop ik hem dan eindelijk te kunnen spelen
quote:
Ik heb geen problemen met de traagheid.
is toch ook alleen bij een grote map?
pi_31975401
nou, ik zit dus weer in de shit met die stomme ATI kaart. Ik heb bij ongeveer elk spel al proberen gehad met die grafische kaart. Tja het is dan ook een laptop, maar toch. Met me ati radeon 7500 mobility kaart krijg ik het inmiddels bekende T&L probleem. Eens zien wat ik er aan kan doen.. de laatste drivers heb ik al geinstalleerd, maar dat mocht niet baten ik kan ook alleen de drivers van asus installeren en die zijn van 2002..
*plop*
pi_31975927
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:45 schreef djmarshal het volgende:
Met me ati radeon 7500 mobility kaart krijg ik het inmiddels bekende T&L probleem. Eens zien wat ik er aan kan doen.. de laatste drivers heb ik al geinstalleerd, maar dat mocht niet baten ik kan ook alleen de drivers van asus installeren en die zijn van 2002..
volgens mij was dat op te lossen.. niet netjes .. maar twas wel op te lossen

je moet ff in een ini file de cheats aanzetten.. en dan tijdens spel naar de world editor gaan.. als je dan terug ging was fog of war weg.. en had je geen last..

of dat was met een ander probleem... moet je ff op forum van civ kijken..
pi_31976220
er worden allerlei oplossing aangedragen, maar de unpak fix enzo werkt bij mij niet, want ik heb geen (render) probleem met het opstarten, maar daarna pas.. Ik ben nu allerlei dingen aan het doorlezen op civfanatics forum..
*plop*
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:46:44 #251
15967 Frollo
pi_31987712
quote:
Hello,

Thank you for placing your order with us here at CD WOW!
We are writing to you regarding your order for: Civilization IV Windows
We are currently awaiting stock of this title and hope to be able to dispatch this item to you on the 7/11/2005.
As soon as this item is dispatched we will send you an e-mail message confirming shipment.
From the date of dispatch, please allow up to 7 working days for delivery within the UK.
Please also rest assured that the delay to this item will not affect any other items that you may have ordered from us.
We will notify you immediately if there are any further updates with regards to this title.
We hope you will accept our sincere apologies for any inconvenience this delay may have caused.
Thank you for shopping with CD-WOW!

Kind regards

CD WOW! Customer Service
En dat was dus de laatste keer dat ik zaken heb gedaan met CD-WOW.
pi_32000585
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:46 schreef Frollo het volgende:

[..]

ik heb dus ook nog echt medelijde met je he!!

maandag hoop ik die van mij te krijgen...
pi_32009105
quote:

[..]

Naja zeg, lekker is dat
pi_32038636
quote:
Op zondag 6 november 2005 00:16 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Naja zeg, lekker is dat
brentmeister... ik zeg morgen.. jij?
pi_32040499
quote:

[..]

Lekker genaaid. Ik blij als ik de game heb deze week.
pi_32041585
Ik lees al dat ik blij mag zijn met de frs (heeft me dankzij 3 voor 2 actie ook maar 33 euro gekost voor Civ IV)

Ben trouwens nog steeds bezig met het tweaken van gametempo, begin nu in de buurt te komen. Games zijn sowieso al stukken vermakelijker dan met gewoon epic tempo, maar eindigen alleen nog wat te vroeg. Dus moet research nog wat slomer maken .
pi_32043347
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:04 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

brentmeister... ik zeg morgen.. jij?
Morgen it is
pi_32049289
quote:
Op zondag 6 november 2005 23:25 schreef Retuobak het volgende:
Ben trouwens nog steeds bezig met het tweaken van gametempo, begin nu in de buurt te komen. Games zijn sowieso al stukken vermakelijker dan met gewoon epic tempo, maar eindigen alleen nog wat te vroeg. Dus moet research nog wat slomer maken .
misschien handig om een persoonlijk configuratie hier te posten.. kan ik gelijk aan het prutsen gaan vanmiddag...
  maandag 7 november 2005 @ 10:02:32 #259
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32049322
Gisteren even een snel potje met een tiny map gedaan, en dat kon m'n pc tot 2050 moeiteloos aan. Vandaag eens small proberen, hopelijk blijft dat ook snel.
En anders maar een nieuwe pc kopen....
  maandag 7 november 2005 @ 10:09:27 #260
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_32049442
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:02 schreef pfaf het volgende:
Gisteren even een snel potje met een tiny map gedaan, en dat kon m'n pc tot 2050 moeiteloos aan. Vandaag eens small proberen, hopelijk blijft dat ook snel.
En anders maar een nieuwe pc kopen....
Herkenbaar dit.
Ik moet ook altijd even een paar volken uit zetten.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_32049710
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:00 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

misschien handig om een persoonlijk configuratie hier te posten.. kan ik gelijk aan het prutsen gaan vanmiddag...
En het is vandaag
  maandag 7 november 2005 @ 10:27:29 #262
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_32049779
Ik zit nu op een lagre map, met 8 beschavingen.
3 continenten, en wat klein rommel.
Op mijn continet zit ik samen met de Japanners en de Russen. De Japaners liggen kwa tech en units achter op me maar leiden in culture. De Russen zijn me in alles een stapje voor en staan bovenaan in de rij van Civ's .
Nu begonnen de Jappen een 50 jaar geleden wat moeilijk te doen.
Zij hadden een koper die ik van ze kocht. Dat mocht niet meer.
10 jaar later gaan ook het MPP en de OB er aan. Oepss... Dat wordt mot.
Ff langs alle andere leiders gegaan om te kijken wie er een hekel had aan oze moeilijk kijkende vriend.

Niemand....Niemand durft het aan om ze de oorlog te verklaren. De Russen vinden onze Jap zelfs "Da Bomb".
Het heeft me wat ruilwerk gekost om wat tech te verzamelen de de Jappen nog wilde hebben.
Voor een techje of twee kon ik een emargo tegen de russen krijgen. Yes..
Eens zien of julie nog lang "Da Bomb" zijn.

Nee hoor... Hehehe... voor de resterende techs die de russen nog wel wilde en al mijn goud (2200) staan de Russen en de Jappen elkaar nu naar het leven.
Even een aantal turns gewacht om er voor te zorgen dat buur lief zijn steden leeg trok van units om ze in de strijd tegen de de russen te gebruiken.

En dan... WAR... Mijn cavalerie en canonnen zullen door de as van zijn rijk klieven.
Zo pakken we de 3 grootste steden en verdelen we zijn koninkrijk. The English will conquer.

Nu nog wat MMP met het andere continent versieren, want we willen niet door de oorlog met de jappen zwakker worden en daarna overlopen door het sterker rusland.
Sorry but you are breathing my air!

[ Bericht 0% gewijzigd door IntruderAlert op 07-11-2005 12:10:56 ]
  maandag 7 november 2005 @ 10:52:15 #263
26777 MrTorture
pi_32050322
Agressief mannetje ben jij

Ik ben zoo vredelievend maar dat komt ook omdat ik verreweg het kleinste leger heb
Vis een optie?
  maandag 7 november 2005 @ 10:54:03 #264
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32050372
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:52 schreef MrTorture het volgende:

Ik ben zoo vredelievend maar dat komt ook omdat ik verreweg het kleinste leger heb
Ik ben ook erg vredelievend. Ik doe het op het moment ook errug goed met Ghandi. Spiritual is voor mij ook het best, ik wissel om de paar beurten van Civic en state religion. Errug handig!

Ik heb nu al wel 2 keer verloren van Washington.
  maandag 7 november 2005 @ 11:06:04 #265
26777 MrTorture
pi_32050682
Wat is het voordeel van het veranderen van die twee?
Vis een optie?
  maandag 7 november 2005 @ 11:12:07 #266
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32050846
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:06 schreef MrTorture het volgende:
Wat is het voordeel van het veranderen van die twee?
Soms wil ik productions kunnen hurry-en, meer science output, steden van andere civs scouten, meer goud en productie in mn hoofdstad en er zijn nog wel meer voordelen te bedenken, als je een paar keer met een spirituele civ speelt, word je er al snel bekwaam in.
Langzaam maar zeker worden de grote veranderingen t.o.v Civ III ook duidelijk.
pi_32051680
en ik zit maar te wachten op de patch die hopelijk het Fog of war probleem voor me oplost, maar ik ben er sceptisch over. Ik ben bang dat ik een nieuwe pc zal moeten kopen, maar daar heb ik geen geld voor over... dus wie geduldig is kan binnenkort voor een goedprijsje mijn kopie van civ4 kopen.
*plop*
  maandag 7 november 2005 @ 12:08:23 #268
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_32052439
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:52 schreef MrTorture het volgende:

Ikprobeer zo lang mogelijk de vrede te bewaren, maar als ze gaan dreigen mot te maken is de eerste klap een daalder waard.
Veel leuker vindt ik het nog om een andere civ het vuile werkt te laten opknappen en dan als derde met het "been" ervandoor gaan.
  maandag 7 november 2005 @ 12:12:04 #269
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32052571
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:08 schreef IntruderAlert het volgende:

[..]

Ikprobeer zo lang mogelijk de vrede te bewaren, maar als ze gaan dreigen mot te maken is de eerste klap een daalder waard.
Veel leuker vindt ik het nog om een andere civ het vuile werkt te laten opknappen en dan als derde met het "been" ervandoor gaan.
Ik heb iets te veel last van complotten tégen mij.
pi_32052764
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:24 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

En het is vandaag
heb jij hem al ??? owhh jeee.. daar gaat mijn vrije tijd..
pi_32052908
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:17 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Vr.ije t.ij.d ??
pi_32055196
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:17 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Nee ik heb em nog niet. Weet jij of ie door de brievenbus past? Pakketjes komen meestal 's avonds bij ons namelijk
  maandag 7 november 2005 @ 14:00:16 #273
26777 MrTorture
pi_32055918
quote:
Op maandag 7 november 2005 13:36 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Nee ik heb em nog niet. Weet jij of ie door de brievenbus past? Pakketjes komen meestal 's avonds bij ons namelijk
Ik weet nog een leuke (matige) grap met een civilization4 cd

edit:
et zou kunnen zijn dat je die legendarische grap niet kent heeft iets met platstampen te maken
Vis een optie?
pi_32056114
quote:
Op maandag 7 november 2005 14:00 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Ik weet nog een leuke (matige) grap met een civilization4 cd

edit:
et zou kunnen zijn dat je die legendarische grap niet kent heeft iets met platstampen te maken
Ja die grap ken ik ja Alleen wil ik ze liever wel heel houden, en het zijn mijn cd's en niet die van de postbode
pi_32056890
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:24 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

En het is vandaag
ik werd al bijna boos.. kwam ik net thuis.. geen pakketje.. ik al heel boos van binnen schelden waarom brentmeister hem wel heeft en ikke niet...

maar goed.. volgens mij komt pakketje niet met tpg.. dus ik heb nog kans dat het vandaag komt..
  maandag 7 november 2005 @ 15:38:37 #276
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_32058774
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

40 euro voor de Collectors Edition, .
Waar??
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 7 november 2005 @ 15:42:45 #277
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_32058891
Net gekocht bij MediaMarkt Den Haag voor 39 eurootjes!

DVD-versie met dikke Nederlandstalige handleiding en grote techmap!!
Het leven is geen krentenbol.
pi_32058926
quote:
Op maandag 7 november 2005 15:38 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Waar??
In Amerika.
pi_32062098
helaas.. geen pakketje voor mij vandaag...
  maandag 7 november 2005 @ 19:23:41 #280
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_32065358
Ik heb 'm (via djmarshal)

Zo even installeren. Helaas zit er een Nederlandse handleiding bij
pi_32065419
quote:
Op maandag 7 november 2005 19:23 schreef 4br4x4s het volgende:
Ik heb 'm (via djmarshal)
zoww.. hij heeft ook gauw opgegeven dat d'r geen patch uitkomt

maar goed.. succes...
pi_32066865
ik verveel me.. dus ga civ 3 ff installeren
pi_32068435
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:37 schreef Ericjuh het volgende:
helaas.. geen pakketje voor mij vandaag...
Voor mij ook niet
pi_32068560
mijn Civ4 DVD wordt op dit moment verzonden, een e-mail daarover vandaag toch nog gekregen, tot 5-7 dagen wachten en dan ligt het hier in de brievenbus
  maandag 7 november 2005 @ 21:18:59 #285
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32069120
Bah! Wat haat ik die space race. Ik dacht tijdens m'n potje dat ik die condition uit had, was leuk bezig, ging gelijk op en had net m'n eerste nuke gegooid, zie ik ineens dat Napoleon SS chasing en Life Support bouwt. Moest ik noodgedwongen de oorlog maar stilleggen, world dominance voor de volgende pot bewaren en alles op research en SS zetten.
Vervolgens 50 beurten geen unit verplaatst op de hele wereld, geen andere dingen gedaan dan SS-onderdelen bouwen. Bismarck en Napoleon deden hetzelfde, maar ik heb uiteindelijk gewonnen. Yeeuujjj...

pi_32069166
Je kunt toch oorlog voeren om hen te beletten op die manier te winnen?
  maandag 7 november 2005 @ 21:24:22 #287
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32069298
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:20 schreef Monidique het volgende:
Je kunt toch oorlog voeren om hen te beletten op die manier te winnen?
Daar was het te laat voor, naar m'n gevoel. Het was mij achteraf ook niet gelukt Napoleon te verslaan binnen die 50 jaar die de "space race" voor mij duurde.
Maar dit alles kwam ook omdat ik dacht dat ik de space race uit had gezet, anders had ik eerder maatregelen kunnen treffen.
  maandag 7 november 2005 @ 21:24:37 #288
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_32069303
quote:
Op maandag 7 november 2005 19:25 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

zoww.. hij heeft ook gauw opgegeven dat d'r geen patch uitkomt

maar goed.. succes...
Nou, zo snel heeft ie 't niet opgegeven!

We hadden 'm samen besteld en het pakketje werd bij djmarshal afgeleverd. Vandaag zag ik 'm pas weer op m'n werk.
  maandag 7 november 2005 @ 21:27:58 #289
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_32069406
Weet iemand waar de movies zijn? Volgens de handleiding zouden die via het advanced menu toegankelijk moeten zijn, maar die optie heb ik niet.
pi_32069893
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:24 schreef 4br4x4s het volgende:
[..]
Nou, zo snel heeft ie 't niet opgegeven!
Nah, ik wacht gewoon op de update, maar ik ben droevig gestemd. Ik denk niet dat de patch het FOW probleem oplost en ik ben niet van plan om een nieuwe pc te kopen. (ik kan niet upgraden want ik heb een laptop)
*plop*
  dinsdag 8 november 2005 @ 05:18:52 #291
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_32078981
Best verslavend...

Ga maar is slapen
Het leven is geen krentenbol.
pi_32080536
quote:
Ga maar is slapen
mooi op tijd

maar goed.. vandaag nieuwe dag.. nieuwe kansen..
pi_32081469
Idd, kans dat ie wel eens op de mat kan vallen Hoop ik
pi_32081621
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 10:29 schreef Brentmeister het volgende:
Hoop ik
quote:
Please allow 3-5 days delivery.
jawel.... om ongeveer 12 uur zal ik hem hebben
  dinsdag 8 november 2005 @ 10:41:02 #295
15967 Frollo
pi_32081776
CD-wow heeft 'm zojuist verstuurd! Nog een paar daagjes slapen!
pi_32082100
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 10:41 schreef Frollo het volgende:
CD-wow heeft 'm zojuist verstuurd! Nog een paar daagjes slapen!
zul je zien dat je hem eerder krijgt dan wij
pi_32082170
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 10:50 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
pi_32082585
ik wil graag aan het spel beginnen met een nieuw topic.. dus deze moet ff vol..
quote:
If you open the Civ4CiviliationInfos.xml file and edit the "bAIPlayable" and "bPlayable" settings to 1 instead of zero (for the Barbarians), the Barbarians become playable as a civilization. When you choose the barbarians as a civ in the menu, you will be able to choose two skill levels. Minors or barbarians.

Minors are a a minor civilization which can found cities and so forthe just as any other civ could. They play as the Native American indians with Sid Meier as the head barbarian {not kidding}. Each city they found becomes an indian tribe {the cherokee, navajo, olmec, apache etc...}

When you choose the Barbarian Skill setting you play as the actual barbarians you normally see attacking everyone. You cannot found cities and just basically wander around the map trying to attack someone.
  dinsdag 8 november 2005 @ 11:07:55 #299
15967 Frollo
pi_32082621
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 10:50 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

pi_32082754
pi_32082756
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 11:06 schreef Ericjuh het volgende:
ik wil graag aan het spel beginnen met een nieuw topic.. dus deze moet ff vol..
Hehe Ik ook wel Krijgen we nu ook een FOK!-player list in de OP? *Meldt
quote:
[Barbarianverhaal]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')