correctie.. ericjuhquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:34 schreef Frollo het volgende:
Deze openingspost is voor het grootste deel van Morthill
Er zijn units die dat niet hebben. Helicopters bijvoorbeeld. Verschil moet er wezen denk ik.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:06 schreef IntruderAlert het volgende:
Ik ben nu al weer 3 avonden bezig met mijn eerste spelletje.
Het is weer vanouds leuk.
Nog steeds frustrerend dat die citywalls zoveel bescherming geven. Ook bij Civ 4 kun je je leger van 5 mach inf's nog stuk laten lopen op 4 gefortificeerde (achter city wall bukkende) archers.
![]()
En er zijn echt genoeg kleine details, talloze zelfs. Als je echter wat compleet anders verwacht kom je bedrogen uit. Maar een echte CIV-fan wil dat überhaupt niet natuurlijk.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:14 schreef Falco het volgende:
Ik denk dat ik dit spel wel ga kopen, zoveel veranderd is er tov Civ 3 niet, maar het ziet er wel gaver uit.
Oke ik ben wel overtuigd, CIV3 vond ik iig totnutoe de meest teleurstellendequote:Op maandag 31 oktober 2005 14:21 schreef pfaf het volgende:
[..]
En er zijn echt genoeg kleine details, talloze zelfs. Als je echter wat compleet anders verwacht kom je bedrogen uit. Maar een echte CIV-fan wil dat überhaupt niet natuurlijk.
Na dit soort posts voel ik me n00bquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:52 schreef pfaf het volgende:
Ik heb zojuist m'n eerste pot bijna beslist. Wel op Noble, maar ik wilde even inkomen. Noble is wel erg goed te doen, ik liep que culture en science vér voor op de rest ( als science-georrienteerde civ-speler doe ik dat sowieso bijna altijd) en nu in 1750 heb ik al bijna het manhattan project afgerond, verder heb ik Washington en z'n civ al uitgeroeid en Isabella in de hoek gedreven met nog 2 steden. Enige echte bedreiging is Hatshepsut, hoewel zij nog in de rennaissance zit terwijl ik al diep in de modern age zit en bovendien 1500 pt voor sta.
Vanmiddag kan ik dit spel wel afronden en dan wil ik eens proberen of ik met Ghandi diplomatieke victory kan halen.
Roemde ik het vorige topic religion, was ik Civics vergeten, evenals het nieuwe, geweldige promotiesysteem. Bij deze:
heb jij hem al dan?quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:13 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Maar ik vind het wel Kut met peren dat de handleiding in het Nederlands is geschreven. En dan doel ik specifiek dat alles vertaald is en het spel gewoon engels is.![]()
!!!!!
quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:26 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Na dit soort posts voel ik me n00b
Heb je nog wat tips om de tegenstand voor te blijven?
Yup. Zaterdag bij de Dynabyte gescoord. Hij is hier in Leiden overal te koop waar men PC spellen heeft....quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:30 schreef Ericjuh het volgende:
heb jij hem al dan?
dvd of cd?quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:22 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Yup. Zaterdag bij de Dynabyte gescoord. Hij is hier in Leiden overal te koop waar men PC spellen heeft....
BAAAAAAN. Heiligschennis, kruisigen, hangen, vierendelen, guilotine.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Oke ik ben wel overtuigd, CIV3 vond ik iig totnutoe de meest teleurstellende.
Zou vervelend zijn, ik heb ook mobility radeonquote:Op maandag 31 oktober 2005 19:13 schreef Ceased2Be het volgende:
en niemand hier technische problemen met het spel? op m'n laptop (ATI RADEON MOBILITY) krijg ik geen wereld te zien.
heb wat ge-edit in een xml bestand en nu krijg ik de complete wereld te zien zonder fog-of-war, maar ik kan tenminste spelen. civfanatics.com staat bol van de mensen bij het spel niet/slecht werkt...
ik kan het nu gelukkig spelen, maar kan niet zeggen dat het lekker werkt en m'n systeem voldoet toch echt aan de minimum eisen.
Waar is die goede oude tijd van 20 uur per potjequote:
Die is verstopt onder de epic settingquote:Op maandag 31 oktober 2005 21:56 schreef Morthill het volgende:
[..]
Waar is die goede oude tijd van 20 uur per potje
Dat ken ik ja, zo speelde ik Civ 3 altijdquote:Op maandag 31 oktober 2005 21:58 schreef IntruderAlert het volgende:
Vriend van me is een beetje maf van civ en micro managment..
1 potje...2 weken![]()
Wil je 20 uur speler > .xml file van gamespeed ff aanpassen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:56 schreef Morthill het volgende:
[..]
Waar is die goede oude tijd van 20 uur per potje
Het gaat bij mij ontiegelijk traag, maar dat komt door de pc...quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:00 schreef Ericjuh het volgende:
maar aan de mensen die al een potje hebben gespeeld.. vinden jullie het te traag gaan? heb je rustig de tijd, of mag je d'r gelijk tegen aan om alles te onderzoeken enz..
Zo, ff wat aanpassingen gedaan, eens beginnen aan een lekker lange game morgenquote:Op maandag 31 oktober 2005 22:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wil je 20 uur speler > .xml file van gamespeed ff aanpassen.
Erg makkelijk.
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=134109 ff doorlezen
Ik speel op normal, en dat vindt ik eigenlijk wel lekker gaan.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:00 schreef Ericjuh het volgende:
maar aan de mensen die al een potje hebben gespeeld.. vinden jullie het te traag gaan? heb je rustig de tijd, of mag je d'r gelijk tegen aan om alles te onderzoeken enz..
[Sid Meiers Civilization IV] - Eindelijk komt ie er aanquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:23 schreef Frollo het volgende:
[..]
OK, veranderd
Maar de OP van het vorige topic was toch echt van Morthill, hoe zit dat dan?
O ja!quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:45 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
[Sid Meiers Civilization IV] - Eindelijk komt ie er aan
Over de automated workers ben ik inderdaad ook niet hélemáál tevreden over. Ze werken redelijk, maar soms laten ze toch een zilvermijn of een oilwell liggen inderdaad.quote:Op dinsdag 1 november 2005 07:59 schreef IntruderAlert het volgende:
[..]
Ik speel op normal, en dat vindt ik eigenlijk wel lekker gaan.
T zou iets rustiger mogen in de begin eeuwen.
Mijn menig, een potje civ onder de 3 dagen is eigenlijk rushen... Ik houd ervan om lange turns te maken.
Civ 4 is het eerste deel waarbij ik nu eens ga kijken hoe de civ worker automation is geregeld.
In het eerste potje liep dat wel lekker. Het viel me wel op dat de workes liever een cottage dan een oil well op olie neer zetten. Dat moet je ff in de gaten houden anders heb problemen met het bouwen van armours.
Play By E-Mail.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:45 schreef Ericjuh het volgende:
misschien domme vraag.. maar wat is PBEM
Play By E Mailquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:45 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
[Sid Meiers Civilization IV] - Eindelijk komt ie er aan
misschien domme vraag.. maar wat is PBEM
spelen via email.. wat moet ik me daar van voorstellen? dat ik eerst een turn ben en dat vervolgens iemand anders een turn moet doen (tijd verschil tussen de turns kan wel paar uur zijn)quote:
Paar maanden is ook niet ondenkbeeldig.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:43 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
spelen via email.. wat moet ik me daar van voorstellen? dat ik eerst een turn ben en dat vervolgens iemand anders een turn moet doen (tijd verschil tussen de turns kan wel paar uur zijn)
18.00 GBPUnited Kingdom Pounds = 26.5317 EUR, Dat lijkt een koopje. idd.quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:37 schreef Brentmeister het volgende:
Ik zat net es op Play.com te kijken. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, is dat echt GBP 17,99 inclusief verzendkosten naar Nederland? Ik heb net de checkout eens doorlopen en ben er niets over tegengekomen.
yep.. het is echt zo.. d'r komt nog wel paar euro wisselkoers over.. maar dat is niet zo veel...quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:37 schreef Brentmeister het volgende:
Ik zat net es op Play.com te kijken. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, is dat echt GBP 17,99 inclusief verzendkosten naar Nederland? Ik
Lijkt me niet. Veel strategieën komen pas bovendrijven als de community een tijdje met een spel aan de gang is geweest en allerlei dingen heeft kunnen uitproberen. Zeker bij een complex spel als Civ kunnen ook de makers zelf niet bedenken wat de beste strategieën zullen blijken te zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:19 schreef Ericjuh het volgende:
ik zag idd ook die strategy guide voor 9.99 .. maar is dat nog wat?
Da's mooiquote:Op dinsdag 1 november 2005 12:19 schreef Ericjuh het volgende:
yep.. het is echt zo.. d'r komt nog wel paar euro wisselkoers over.. maar dat is niet zo veel...
voor 30 euro heb jij een spel geimporteerd.. beter dan de 50 euro om de hoek..
Ach ik heb altijd WoW nogquote:enige nadeel is wel dat je nog ff moet wachten, maar goed.. in die tijd zul je wel andere leuke dingen kunnen doen (zoals slijmerig kijken naar dit topic)
welnee, geef het linkje maarquote:Op dinsdag 1 november 2005 13:37 schreef Ericjuh het volgende:
ik heb trouwens ook de manual gevonden.. is het illegaal om hier te posten?
Jij bent een goeie vent!quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:26 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
http://www.d-are.nl/upload/1/Civilization.IV.English.Manual.pdf
quote:Build a:
Road
Camp
Cottage
Farm
Fort
Lumbermill
Mine
Pasture
Plantation
Quarry
Watermill
Windmill
Winery
Workshop
Chop down a forest
Clear Fallout
Agh, potjes kunnen aan jaar of 2-3 durenquote:Op dinsdag 1 november 2005 10:43 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
spelen via email.. wat moet ik me daar van voorstellen? dat ik eerst een turn ben en dat vervolgens iemand anders een turn moet doen (tijd verschil tussen de turns kan wel paar uur zijn)
Na mijn tentamen week. (Ik ben bereid volgende week vrijdag (nadat ik ben uitgeweest) 24 uur non stop te spelenquote:Op dinsdag 1 november 2005 18:06 schreef Retuobak het volgende:
Langer als het tempo in het Civ III topic enige indicatie is
Wanneer gaan we hier eigenlijk een online game doen? Ik heb wel eens zin (ondanks dat ik absoluut nog niet goed in de game ben)
24 uur non-stop, sorry I'm outquote:Op dinsdag 1 november 2005 18:09 schreef Morthill het volgende:
[..]
Na mijn tentamen week. (Ik ben bereid volgende week vrijdag (nadat ik ben uitgeweest) 24 uur non stop te spelen)
Ik eignelijk ook, Gameplay verhindert datquote:
Dat was ook een goed spelquote:Op dinsdag 1 november 2005 18:17 schreef Monidique het volgende:
Ik heb vandaag eigenlijk de hele middag Colonization gespeeld,.
Na uren spelen had ook ik last van die irritante bug op het eindequote:Op dinsdag 1 november 2005 18:30 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dat was ook een goed spelDaar heb ik ooit ook vele uren in gestoken
![]()
en dat scheelt nogal watquote:No more super micromanagement needed! Since everything overflows now (extra hammers go to the next building, extra research to the next tech, extra food to the next population jump) there's no more need to go tweaking city tiles every turn.
Maar je hebt toch gewoon een bewijs van je bestelling en betaling? Daar staat het bedrag toch op?quote:Op dinsdag 1 november 2005 20:20 schreef zakjapannertje het volgende:
ik heb het besteld een week of wat geleden bij CD-wow.nl voor 28,99, zelfde dus als bij play.com, maar nu kost het bij CD-Wow 37,99, benieuwd of ik het 'op tijd' heb besteld of dat ze alsnog mij 9 euro extra gaan vragen
jep, besteld en betaald voor 28,99, nu ik op hun site kijk: vandaag verkopen ze het voor 36,99, 1 euro verlaagd wrs. iig de prijsstelling is flexibel te noemenquote:Op dinsdag 1 november 2005 20:38 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Maar je hebt toch gewoon een bewijs van je bestelling en betaling? Daar staat het bedrag toch op?
Op play.com staat ie nu zelfs "in stock"![]()
Nou dan is het toch klaarquote:Op dinsdag 1 november 2005 20:48 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
jep, besteld en betaald voor 28,99, nu ik op hun site kijk: vandaag verkopen ze het voor 36,99, 1 euro verlaagd wrs. iig de prijsstelling is flexibel te noemen
En hoef ik niet te wachten. Meest goedkope sites moet ik 2 weken wachten. Geen zin in.quote:Op dinsdag 1 november 2005 21:25 schreef Ericjuh het volgende:
waarom zijn d'r van die rare releasdatums? ik bedoel normaal is play.com d'r als eerste bij.. maar nu zowat als laatste.. ik zie in het krantje van mediamarkt dat hij daar voor 39 euro staat en d'r staat geen verwachte datum bij.. dus hij zal wel in de winkel liggen..
Maar op de site van play.com staat ie nu "in stock" én hij staan niet meer bij de "coming soon" items. Dus het lijkt erop dat ze em ook al binnen hebben gekregen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 21:25 schreef Ericjuh het volgende:
waarom zijn d'r van die rare releasdatums? ik bedoel normaal is play.com d'r als eerste bij.. maar nu zowat als laatste.. ik zie in het krantje van mediamarkt dat hij daar voor 39 euro staat en d'r staat geen verwachte datum bij.. dus hij zal wel in de winkel liggen..
sterker nog.. mijn status staat op processingquote:Op dinsdag 1 november 2005 21:42 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Maar op de site van play.com staat ie nu "in stock" én hij staan niet meer bij de "coming soon" items. Dus het lijkt erop dat ze em ook al binnen hebben gekregen.
quote:Op dinsdag 1 november 2005 21:50 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
sterker nog.. mijn status staat op processing.. ik spring ff gat in de lucht..
hahha.. krijg ik hem een dag eerderquote:Op dinsdag 1 november 2005 22:31 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Die van mij staat nog steeds op "Order placed"
![]()
quote:Op dinsdag 1 november 2005 22:35 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
hahha.. krijg ik hem een dag eerder
In de uitbreiding van civ3 ook hoorquote:Op dinsdag 1 november 2005 22:54 schreef P8 het volgende:
jammer dat je nog steeds niet The Dutch als volk kan kiezen.
in colonisation kon dat wel![]()
Ehm, dat zou ruim voldoende moeten zijn lijkt mij.quote:Op dinsdag 1 november 2005 22:53 schreef JedaiNait het volgende:
CIv4 loopt steeds vast bij mij....doet ie niks meer en begint mijn moederbord te piepen. Heb de details al wat lager ingesteld, daar werd het wel beter van volgens mij. Maar een amd athlon 2400, radeon9500 en 512mb werkgeheugen zou toch genoeg moeten zijn zou ik denken....zou extra werkgeheugen een goed idee zijn misschien?
Voor ¤39,- blijkbaar. Nou ja ik heb em voor ¤28,-quote:Op woensdag 2 november 2005 01:36 schreef Refragmental het volgende:
Al te krijgen bij de MediaMarkt? Heb vanaf maandag 2 weken vrij hopelijk
Agh, ze komen wel weer in de expansion naar voren. Net als met deel 3. Al was ik toen geen fan van de Dutch, speelde vooral met de Duitsers en de Amerikanenquote:Op dinsdag 1 november 2005 22:54 schreef P8 het volgende:
jammer dat je nog steeds niet The Dutch als volk kan kiezen.
in colonisation kon dat wel![]()
Nicequote:
quote:Op woensdag 2 november 2005 09:22 schreef Frollo het volgende:
In mijn orderoverzicht bij CD-wow staat nog steeds 'Pre-release'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |