abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 oktober 2005 @ 03:09:39 #287
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31800963
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 01:33 schreef Shakes het volgende:
Ik vind Civilization IV geen civlization.

Qua looks lijkt het veel op een game als Empire Earth II. Bewegende units, 3d view, plaatjes ipv teks etc. is niet echt wat ik zoek in Civilization.

De interface van Civilization 3, en nog meer van Civ 2, staat me meer aan. Geen grafische pracht, geen onnodige noviteiten maar gameplay. Ik heb nu enkele keren een game gestart in Civ 4 maar allen voortijdig geeindigt terwijl dat bij de vorige Civs vrijwel nooit het geval was (of ik moest iets heel doms gedaan hebben).

Het mist ook functies die vorige civs wel hadden. Je kunt, zover als ik kan zien, niet meer rechtsklikken op een stad om bepaalde units te 'waken'. Je kunt niet zien of er 1 unit op elkaar staat of meerdere, etc.
Wellicht dat je het spel gewoon even de tijd moet gunnen.

Overigens heb ik wel units op 1 gezet, met zo'n healthbar. Stuk overzichtelijker dan 4 ventjes per unit.
Krekker is de bom!
pi_31801596
Ja idd KreKkeR, die instelling heb ik ook direct gebruikt. En natuurlijk epic tempo, 600 turns .
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:36:18 #289
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_31804351
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 03:06 schreef Mork_Van_Ork het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt maar ik vind het helemaal zo erg niet.
Prima te spelen nog hoor, en qua gameplay net iets beter dan Civ2.
Het gaat alleen wel te snel vind ik. Heb net binnen de tijd (nog 21 beurten ofzo) gewonnen door als eerste naar de ruimte te gaan. Ben maar doorgegaan om nog een lekkere wereldoorlog te starten.
Alj een stad aanklikt zie je links onder de units die in de stad staan, zelfde geld voor stacked units.
Connection reset by little gnomes with hatchets.
Plato: To Be is to Do, Socrates: To Do is to Be, Sinatra: Do Be Do Be Do.
pi_31809088
Civ1, Colonization, Civ2, Alpha Centauri, Civ3. Allemaal.
  zondag 30 oktober 2005 @ 15:11:16 #291
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_31810055
Ik speel nu nog Master of Orion 2, het is ondanks de achterhaalde graphics nog steeds een verslavend spel.
The Internets, I needs it..
  zondag 30 oktober 2005 @ 15:51:32 #292
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_31811240
Nou, dat doe ik dus ook niet meer hè, dat pre-orderen. Iedereen is al uitgebreid aan 't spelen terwijl ik zit te wachten totdat cd-wow hem eindelijk binnenkrijgt (4 nov) en naar mij stuurt (1-2 weken later)...
pi_31812513
Ik denk niet dat de mensen die het al spelen het érgens ge-orderd hebben.
Nou ja, het scheelt weer RSI moet je maar denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoSigar op 30-10-2005 18:32:55 ]
Helpt waar hij kan!
pi_31814871
Zonet ff de tutorial begonnen, toch een hoop nieuwe dingen! Lijkt me een leuk idee om straks mee te doen met een online spelletje, al moet die dan wel wat sneller gaan dan die PBEM van jullie
pi_31825220
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 15:51 schreef Frollo het volgende:
Nou, dat doe ik dus ook niet meer hè, dat pre-orderen. Iedereen is al uitgebreid aan 't spelen terwijl ik zit te wachten totdat cd-wow hem eindelijk binnenkrijgt (4 nov) en naar mij stuurt (1-2 weken later)...
deze gedachten had ik dus ook...
Dit keer zonder signature
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:31:53 #296
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31830874
Ik heb de hele zondag gespeeld en het beviel me uitstekend. Nu ben ik het wel met DennisMoore eens dat het niet wereldschokkend anders is, maar eigenlijk maakt me dat geen bal uit. Ik heb nota bene dit jaar nog 2 keer civ3 geinstalleerd. Ik ben in ieder geval weer helemaal verslaafd. De Godsdiensten zijn een welkome vernieuwing, de graphics zijn erg tof, vooral de ontwikkeling van steden zijn goed te zien nu. En nu ga ik weer verder, want ik ga al aardig op m'n eerste space race af.
pi_31832245
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:31 schreef pfaf het volgende:
Ik heb de hele zondag gespeeld en het beviel me uitstekend. Nu ben ik het wel met DennisMoore eens dat het niet wereldschokkend anders is, maar eigenlijk maakt me dat geen bal uit. Ik heb nota bene dit jaar nog 2 keer civ3 geinstalleerd. Ik ben in ieder geval weer helemaal verslaafd. De Godsdiensten zijn een welkome vernieuwing, de graphics zijn erg tof, vooral de ontwikkeling van steden zijn goed te zien nu. En nu ga ik weer verder, want ik ga al aardig op m'n eerste space race af.
So true....so true.
tevens tvp'tje
pi_31833900
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 00:51 schreef Retuobak het volgende:
Das nice
Ik heb alleen gespeeld:
Civ II
Civ II ToT
SMAC
Call to Power (ruk)
Call to Power 2 (ruk)
Civ III
Civ III Play the World
Civ III Conquests
En nu dus Civ IV
SMAC tel ik niet mee...DE rest staat allemaal in mijn kast
VEEEEEEEEl gespeeld.

Alleen moet ik CIV IV nog aanschaffen...maar dat gaat HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL snel gebeuren! (vond overigens wat ik hier eerder gelezen heb het bouwen van je eigen paleis ook altijd wel leuk)

Weet iemand die het spel heeft mij isschien te vertellen of die CITYVIEW van vroeger er weer inzit (inzoomen op je city met alle wonders enzo...niets met de gameplay te maken) ???
pi_31833992
Geen aparte city view meer meen ik (of ik heb hem over het hoofd gezien), maar als je gewoon op de map inzoomt op een stad zie je ook de wonders en gebouwen gewoon
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:06:37 #300
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_31834156
Ik ben nu al weer 3 avonden bezig met mijn eerste spelletje.
Het is weer vanouds leuk.
Nog steeds frustrerend dat die citywalls zoveel bescherming geven. Ook bij Civ 4 kun je je leger van 5 mach inf's nog stuk laten lopen op 4 gefortificeerde (achter city wall bukkende) archers.
Connection reset by little gnomes with hatchets.
Plato: To Be is to Do, Socrates: To Do is to Be, Sinatra: Do Be Do Be Do.
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:10:40 #301
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_31834227
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 12:06 schreef IntruderAlert het volgende:
Nog steeds frustrerend dat die citywalls zoveel bescherming geven. Ook bij Civ 4 kun je je leger van 5 mach inf's nog stuk laten lopen op 4 gefortificeerde (achter city wall bukkende) archers.
Lucky shot, pijl raakt de self-destruct button van zo'n ding maar dat blijft jammer ja, dat je bv een zooitje tanks kwijtraakt aan een zwaardmannetje te paard
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')