Wellicht dat je het spel gewoon even de tijd moet gunnen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 01:33 schreef Shakes het volgende:
Ik vind Civilization IV geen civlization.
Qua looks lijkt het veel op een game als Empire Earth II. Bewegende units, 3d view, plaatjes ipv teks etc. is niet echt wat ik zoek in Civilization.
De interface van Civilization 3, en nog meer van Civ 2, staat me meer aan. Geen grafische pracht, geen onnodige noviteiten maar gameplay. Ik heb nu enkele keren een game gestart in Civ 4 maar allen voortijdig geeindigt terwijl dat bij de vorige Civs vrijwel nooit het geval was (of ik moest iets heel doms gedaan hebben).
Het mist ook functies die vorige civs wel hadden. Je kunt, zover als ik kan zien, niet meer rechtsklikken op een stad om bepaalde units te 'waken'. Je kunt niet zien of er 1 unit op elkaar staat of meerdere, etc.
Alj een stad aanklikt zie je links onder de units die in de stad staan, zelfde geld voor stacked units.quote:Op zondag 30 oktober 2005 03:06 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt maar ik vind het helemaal zo erg niet.
Prima te spelen nog hoor, en qua gameplay net iets beter dan Civ2.
Het gaat alleen wel te snel vind ik. Heb net binnen de tijd (nog 21 beurten ofzo) gewonnen door als eerste naar de ruimte te gaan. Ben maar doorgegaan om nog een lekkere wereldoorlog te starten.
deze gedachten had ik dus ook...quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:51 schreef Frollo het volgende:
Nou, dat doe ik dus ook niet meer hè, dat pre-orderen. Iedereen is al uitgebreid aan 't spelen terwijl ik zit te wachten totdat cd-wow hem eindelijk binnenkrijgt (4 nov) en naar mij stuurt (1-2 weken later)...
So true....so true.quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:31 schreef pfaf het volgende:
Ik heb de hele zondag gespeeld en het beviel me uitstekend. Nu ben ik het wel met DennisMoore eens dat het niet wereldschokkend anders is, maar eigenlijk maakt me dat geen bal uit. Ik heb nota bene dit jaar nog 2 keer civ3 geinstalleerd. Ik ben in ieder geval weer helemaal verslaafd. De Godsdiensten zijn een welkome vernieuwing, de graphics zijn erg tof, vooral de ontwikkeling van steden zijn goed te zien nu. En nu ga ik weer verder, want ik ga al aardig op m'n eerste space race af.
SMAC tel ik niet mee...DE rest staat allemaal in mijn kastquote:Op zondag 30 oktober 2005 00:51 schreef Retuobak het volgende:
Das nice
Ik heb alleen gespeeld:
Civ II
Civ II ToT
SMAC
Call to Power (ruk)
Call to Power 2 (ruk)
Civ III
Civ III Play the World
Civ III Conquests
En nu dus Civ IV
Lucky shot, pijl raakt de self-destruct button van zo'n dingquote:Op maandag 31 oktober 2005 12:06 schreef IntruderAlert het volgende:
Nog steeds frustrerend dat die citywalls zoveel bescherming geven. Ook bij Civ 4 kun je je leger van 5 mach inf's nog stuk laten lopen op 4 gefortificeerde (achter city wall bukkende) archers.
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |