abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31929526
WHOEHOEHOEHOEHOEHOEHOEHOEHOEHOEHOE

EINDELIJK,
Gisteravond voor de 11e keer opnieuw geinstalleerd, en uiteindelijk na modificatie van de Supportsite van 2kgames, deed de Firaxis UNPAK file het wel....en toen deed CIV het ook

GEWELDIG SPEL, erg mooie graphics, en veel minder onoverzichtelijk als ik had verwacht.
Alleen is het door alle graphics wat langzamer in gebruik geworden. Je bent wat langer bezig per turn. (wel leuk)
Er mooie WONDER filmpjes (ben bij de NOTRE DAME, en heb ALLE wonders in bezit zoals het hoort)
Er valt ook leuk te werken samen met de concurrenten. Mooie Units, Mooie gebouwen...Erg leuk om naar een stad te kunnen inzoomen.. BARBARIANS, zijn ook een stuk cooler (wilde dieren en mensen)

IK BEN SUPER ENTHAUSIAST!!!!
AANRADER voor iedere CIV fan
  donderdag 3 november 2005 @ 15:14:06 #202
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_31929577
En bedankt, Dunaghiri. Dergelijke posts maken mijn machteloos afwachten echt tot een feest
pi_31929578
Dus Brentmeister... Ook met een ATi RADEON 9600 ATLANTIS, kan ie werken... maar jeez wat het dat een moeite gekost
pi_31929683
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:14 schreef Frollo het volgende:
En bedankt, Dunaghiri. Dergelijke posts maken mijn machteloos afwachten echt tot een feest
Sorrie... dan maak ik het ook vast niet beter door je te melden dat ik de Riligie optie een geweldige Add-on vind!...nogmaals ...sorrie

(Moet je nagaan hoe frustrerend het wachten was als je het spel hebt...maar het werkt nie )
  donderdag 3 november 2005 @ 15:20:00 #205
15967 Frollo
pi_31929745
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:18 schreef Dunaghiri het volgende:

(Moet je nagaan hoe frustrerend het wachten was als je het spel hebt...maar het werkt nie )
Psies, dat krijg ik er dan volgende week óók nog eens bovenop!
  donderdag 3 november 2005 @ 15:22:11 #206
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31929793
Dat wachten is vervelend, zeker op mijn trage pc, maar tijdens een tentamenperiode is het ideaal. Tussen turns een paginaatje lezen.
pi_31930174
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:20 schreef Frollo het volgende:

[..]

Troost je, ik vermoedelijk ook. Vandaag verstuurd door Play, dat is hopelijk dinsdag binnen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_31930192
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:20 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik denk het niet....ze hebben namelijk mede dankzijn mijn irritant vele klaagmeeltjes (en die van duizenden andere ATI gebruikers) de Supportsite al enkele keren aangepast zodat het WEL werkt.
1 tip, METEEN die UNPAK gebruiken en niet eerst de gehele andere weg bevaren. En als het lijkt of de UNPAK gecrashed is.. (windoos zegt zelfs "programma reageert niet) TOCH wachten, hij doet het namelijk nog wel!
Dan file UIT de directory (ik geloof file ART0.PAK) halen (WEL DOEN) en starten maar!!!

Jij hebt gewoon geluk dat wij voor jou alle bugs zijn tegengekomen

Krijg overigens nu al zin om zelf MAPS te maken....maar eerst maar eens een gamepje uitspelen

EN over die lange turns.... Ik hen een Intel 2.4 .... gaan toch best rap hoor
pi_31930392
Ok dan, mooi dat het nu eindelijk werkt

En inderdaad, moch je deze problemen nu ook tegenkomen dan is de oplossing waarschijnlijk al gevonden.
Oh, and that's a bad miss!
  donderdag 3 november 2005 @ 15:46:22 #210
15967 Frollo
pi_31930544
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:35 schreef Litpho het volgende:

[...] Vandaag verstuurd door Play [...]
En dan te denken dat ik 'm gecanceld heb bij Play omdat ie bij Cd-wow een paar euro goedkoper was...
pi_31931301
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:46 schreef Frollo het volgende:

[..]

En dan te denken dat ik 'm gecanceld heb bij Play omdat ie bij Cd-wow een paar euro goedkoper was...
Die van mij was gister al verstuurd bij Play
pi_31931537
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:46 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik wacht al weken op het nieuwe album van Fiona Apple (via cd-wow), dus ik leef met je mee .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 3 november 2005 @ 16:51:00 #213
15967 Frollo
pi_31932358
Tnx Litpho. Gedeelde smart is halve smart
pi_31932843
Wilde em net halen bij de mediamarkt nadat ik van school kwam.
Kom aan bij de kassa, vol trots Civ4 in m'n handen.
Wil ik pinnen, blijk ik niet genoeg geld te hebben
Met lege handen weer naar huis

Ik heb me nog nooit zo kut gevoeld
  donderdag 3 november 2005 @ 17:13:05 #215
15967 Frollo
pi_31932993
Damn Refragmental, wat een dompert!
pi_31934781
quote:
Op donderdag 3 november 2005 17:07 schreef Refragmental het volgende:
Wilde em net halen bij de mediamarkt nadat ik van school kwam.
Kom aan bij de kassa, vol trots Civ4 in m'n handen.
Wil ik pinnen, blijk ik niet genoeg geld te hebben
Met lege handen weer naar huis

Ik heb me nog nooit zo kut gevoeld
OMG, dat is wel heel erg Een troost, ik heb em ook nog niet
pi_31936096
WEEEEEEEEEEEE!!!
M'n moeder heel lief aangekeken en toen geld gekregen
Ben net terug van de mediamarkt samen met m'n zusje geweest (die moest een föhn hebben)... maar nu wel MET Civ4
Hij is nu aan et installen, tot over 2 maanden
pi_31937704
Ben nu sinds dit weekend aan het spelen en ik vind het erg knap dat de makers toch wel behoorlijk wat veranderd hebben ten opzichte van Civ3, maar dat ik toch supermakkelijk uit de voeten kan met de game. En ik ben echt enorm blij dat ze corruptie uit het spel hebben gehaald, steden die wat verder liggen van je capitol kunnen nu tenminste nog wat bouwen.

Nadeel is dat het spel op mijn computer (Athlon 2200, 512 mb, Geforce4 Ti4800SE) na een tijdje supertraag wordt. Ik heb alle animaties en effecten al uitgezet en de andere grafische opties op laag, maar nog steeds wordt het spel na een uurtje ofzo in een keer haast onspeelbaar traag. Ik heb de resolutie wel op 1280x1024, maar anders ziet er niet zo mooi uit op mijn tft-monitor. Hebben meer mensen hier last van? Ik weet dat het niet de nieuwste computer is, maar hij voldoet toch ruim aan de minimum systeemeisen.
And there was much rejoicing.
pi_31938473
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:17 schreef SuperSiem het volgende:
Ben nu sinds dit weekend aan het spelen en ik vind het erg knap dat de makers toch wel behoorlijk wat veranderd hebben ten opzichte van Civ3, maar dat ik toch supermakkelijk uit de voeten kan met de game. En ik ben echt enorm blij dat ze corruptie uit het spel hebben gehaald, steden die wat verder liggen van je capitol kunnen nu tenminste nog wat bouwen.

Nadeel is dat het spel op mijn computer (Athlon 2200, 512 mb, Geforce4 Ti4800SE) na een tijdje supertraag wordt. Ik heb alle animaties en effecten al uitgezet en de andere grafische opties op laag, maar nog steeds wordt het spel na een uurtje ofzo in een keer haast onspeelbaar traag. Ik heb de resolutie wel op 1280x1024, maar anders ziet er niet zo mooi uit op mijn tft-monitor. Hebben meer mensen hier last van? Ik weet dat het niet de nieuwste computer is, maar hij voldoet toch ruim aan de minimum systeemeisen.
Dat had ik al met Civ 3. Zelfs met mijn systeem wat toch heel wat strakker is dan dat van jou. Veel rekenwerk he.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  donderdag 3 november 2005 @ 20:52:39 #220
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31938906
Ik vind dat ook erg vervelend worden, grote maps zitten er voor mij niet in.
pi_31939198
Het aparte is dus dat het na een tijdje traag gaat, dan sluit ik het spel, start het weer opnieuw (niet eens een reboot van mijn computer) en dan speelt het wel weer tijdje soepel. Ik hoop dus dat het gewoon een één of ander 'lek' is in de broncode die er nog uitgehaald wordt in de eerstvolgende patch. Want Civ speelt toch wel het leukst als je er opeens achterkomt dat je al 8 uur niet meer hebt gegeten of dat je eigenlijk al 4 uur in bed had moeten liggen.
And there was much rejoicing.
  donderdag 3 november 2005 @ 21:02:23 #222
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31939238
Bij mij wordt het per eeuw langzamer... Maar imisschien doet een goede defragmentatie en wat andere opruimdiensten ook wel eens goed.
pi_31939250
quote:
Op donderdag 3 november 2005 21:01 schreef SuperSiem het volgende:
Het aparte is dus dat het na een tijdje traag gaat, dan sluit ik het spel, start het weer opnieuw (niet eens een reboot van mijn computer) en dan speelt het wel weer tijdje soepel. Ik hoop dus dat het gewoon een één of ander 'lek' is in de broncode die er nog uitgehaald wordt in de eerstvolgende patch. Want Civ speelt toch wel het leukst als je er opeens achterkomt dat je al 8 uur niet meer hebt gegeten of dat je eigenlijk al 4 uur in bed had moeten liggen.
Juist, dat zijn de echten
pi_31939414
quote:
Oh dat gezeur had ik vroeger ook met Star Trek: Birth of the Federation. Ging giga traag, en dan ff opnieuw opstarten en weer soepel.
  donderdag 3 november 2005 @ 22:26:14 #225
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31942266
Vindt het alleen jammer dat je niet ten volle gebruik kunt maken van je units. Voor je weet zijn er nieuwere en betere versies beschikbaar, en heb je er niet eens mee gevochten.
pi_31942817
quote:
Heb hetzelfde probleem hier ook met een INTEL 2.4.
Net mijn 1ste lange sessie gespeeld, ook het bewegen van de Units wordt trager

Wat ik wel cool vind is het promoten van je Units (ik heb een Cav die al behoorlijk goed begint te worden )

En -Angel-....dan Upgrade you die unit toch gewoon Ik zie het probleem niet zo.
pi_31942872
quote:
Het aparte is dus dat het na een tijdje traag gaat,
d'r zat een memoryleak in het spel.. moest in eerste patch opgelost zijn...
Dit keer zonder signature
  donderdag 3 november 2005 @ 23:37:27 #228
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31944915
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:41 schreef Dunaghiri het volgende:

Dat is nu net het probleem ik wil spelen een met die unit, niet met de opgewaardeerde versie. Voor je het weet zit je met een modere unit te spelen.
pi_31945210
Je hebt idd gelijk angel, maar daarvoor kun je even in http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=134109 dit topic kijken. Dan kun je het tempo van de game aanpassen en zorgen dat research veel slomer gaat en je veel meer turns hebt. Ik vind het iig stukken fijner spelen zo .
pi_31945795
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:45 schreef Retuobak het volgende:
Je hebt idd gelijk angel, maar daarvoor kun je even in http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=134109 dit topic kijken. Dan kun je het tempo van de game aanpassen en zorgen dat research veel slomer gaat en je veel meer turns hebt. Ik vind het iig stukken fijner spelen zo .
ok zeer nuttige tip....ik vind het namelijk ook wel erg snel gaan. ik zit na anderhalve dag spelen al in 1800 en vol in de tanks......gaat zo snel.. 1 game hoort minstens een paar dagen te duren
  vrijdag 4 november 2005 @ 01:57:17 #231
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31948896
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:41 schreef Dunaghiri het volgende:

[..]

Weet je hoeveel dat kost! Ik ben geen miljonair ofzo!

Nee upgraden van units doe ik alleen wanneer een van mijn steden bijv. wordt aangevallen en er zitten nog een zooi 'oude'' units in die stad.

Ik zou het vaker doen, though... als ik wat meer geld had tijdens mijn potjes. Misschien doe ik dan toch iets fout?
Krekker is de bom!
pi_31952979
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

volgens mij is dat in verhouding goedkoper hoor...
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:38:26 #233
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31954946
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nee upgraden van units doe ik alleen wanneer een van mijn steden bijv. wordt aangevallen en er zitten nog een zooi 'oude'' units in die stad.

Ik zou het vaker doen, though... als ik wat meer geld had tijdens mijn potjes. Misschien doe ik dan toch iets fout?
Ik heb altijd geld over.

Maar ik ken -Angel-'s probleem, al is het dan nog niet eens updaten, maar de research tussen bepaalde units gaat zo snel, dat je bepaalde units nooit gebruikt, wat natuurlijk wel vreemd is. Bouw je 3 spearmen, ga je de oorlog in, kun je al weer musketmen bouwen, tegen de tijd dat je daar een paar van klaar hebt rijd je alweer bijna in tanks.
pi_31959250
Civilization IV lag voor 49,- bij de Music Store, !
pi_31959925
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:50 schreef Monidique het volgende:
Civilization IV lag voor 49,- bij de Music Store, !
Ja dat is de adviesprijs geloof ik Das zowat ¤22,- meer dan ik ervoor betaal, en ik hoef er niet eens de deur voor uit
pi_31960023
Ik ga wel ongeveer ¤45,- betalen...
pi_31960740
Ik heb de mijne ook binnen, vandaag op gehaald bij het postkantoor. Had ze besteld bij bol.com voor 45 euro. Helaas is het wel een nederlandstalige handleiding, terwijl op de website staat dat het een engelse versie is... vanavond, na het werk, de boel maar eens ff installeren en kijken of het werkt op me ati 7500 radeon mobilitiy vga kaartje
*plop*
pi_31963995
d'r is gewoon 2 uur hier niet gepost..

dus ff een status overzicht

"4-11-2005 16:26 -> Geen Civ 4 voor mij!"
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:44:02 #239
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_31964471
Civ 4 is vet!

Ik heb intussen al een paar beschavingen gespeeld, maar nog geentje echt helemaal afgerond tot het einde. Ik heb een computer die het allemaal aan moet kunnen (P4, 2.53 Ghz - 1 Gb RAM - Radeon 9700Pro) maar als de wereld groter wordt en ik heb alles ontdekt dan wordt het steeds trager..... ik zat gisteren op een gegeven moment 5 minuten te luisteren naar het muziekje van de Fransen voordat Napoleon braafjes on Open Borders vroeg.

Ik volg de threads op civfanatics.com ook, en ik denk dat er nogal wat bugs/memory leaks in deze eerste versie zitten..... dus tijd voor een patch
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_31964562
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:44 schreef maartena het volgende:

Ik volg de threads op civfanatics.com ook, en ik denk dat er nogal wat bugs/memory leaks in deze eerste versie zitten..... dus tijd voor een patch
eigenlijk zou d'r zo wel 1tje uit moeten komen.. ik hoor dat er zo ontzettend veel problemen zijn.. dus het lijkt me niet handig als het nog een paar weken duurd voordat zo'n patch uitkomt
pi_31964595
pi_31965514
quote:
Vanavond even proberen

Maar inderdaad gaat het spel na een tijd erg langzaam. Heb een goede PC, P4 3.0 1 GB DDR Hyperx en een Asus V6800 Ultra Deluxe 256 MB en dan nog wil het gewoon niet snel draaien na een tijdje spelen. Dus ik hoop op een patch verder is het spel super.
-
pi_31966633
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:15 schreef Monidique het volgende:
Ik ga wel ongeveer ¤45,- betalen...
Ik geloof 40 bij de media markt.
pi_31967543
ha, vandaag een e-mail ontvangen van cd wow, vanaf aanstaande maandag hopen ze Civ IV te kunnen bezorgen (in Europa), krijg nog een e-mail over de definitieve start van bezorging
pi_31968403
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:58 schreef Morthill het volgende:

[..]

Ik geloof 40 bij de media markt.
40 euro voor de Collectors Edition, .
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:50:58 #246
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_31971826
Ik heb geen problemen met de traagheid.

Ik heb een AMD3000+, 1GB Mem, Asus6800LE
1200*1024. 4x AA
alle opties aan, zelfs alle moves van tegenstanders, enz..

Nog geen haperingen gehad behalve dan in de wonder filmpjes. Daar hapert t geluid.

Ik ben nu met mijn tweede game bezig.
De engelsen op warlord. ik heb de meeste steden en het grootste oppervlak.
Gezellig met 3 civ's op 1 coninent.
Het probleem is dat je Japanners mijn directe en enige buur is. En die zijn Agg/Exp.
En ze kunnen nu ongeveer nergens meer heen. Dat wordt dus knokken denk ik.
Helaas sta ik op het pathetic rijtje in het kijk mij sterk zijn lijstje.

Spannend. Mischien kan ik ze wel betalen om aan de overkant van de plas oorlog te gaan maken.
Moet ie zijn units overschepen, en raad dan eens wie opportunity ruikt.
Connection reset by little gnomes with hatchets.
Plato: To Be is to Do, Socrates: To Do is to Be, Sinatra: Do Be Do Be Do.
pi_31973411
quote:
vanaf aanstaande maandag hopen ze Civ IV te kunnen bezorgen (in Europa)
vanaf maandag hoop ik hem dan eindelijk te kunnen spelen
quote:
Ik heb geen problemen met de traagheid.
is toch ook alleen bij een grote map?
pi_31975401
nou, ik zit dus weer in de shit met die stomme ATI kaart. Ik heb bij ongeveer elk spel al proberen gehad met die grafische kaart. Tja het is dan ook een laptop, maar toch. Met me ati radeon 7500 mobility kaart krijg ik het inmiddels bekende T&L probleem. Eens zien wat ik er aan kan doen.. de laatste drivers heb ik al geinstalleerd, maar dat mocht niet baten ik kan ook alleen de drivers van asus installeren en die zijn van 2002..
*plop*
pi_31975927
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:45 schreef djmarshal het volgende:
Met me ati radeon 7500 mobility kaart krijg ik het inmiddels bekende T&L probleem. Eens zien wat ik er aan kan doen.. de laatste drivers heb ik al geinstalleerd, maar dat mocht niet baten ik kan ook alleen de drivers van asus installeren en die zijn van 2002..
volgens mij was dat op te lossen.. niet netjes .. maar twas wel op te lossen

je moet ff in een ini file de cheats aanzetten.. en dan tijdens spel naar de world editor gaan.. als je dan terug ging was fog of war weg.. en had je geen last..

of dat was met een ander probleem... moet je ff op forum van civ kijken..
pi_31976220
er worden allerlei oplossing aangedragen, maar de unpak fix enzo werkt bij mij niet, want ik heb geen (render) probleem met het opstarten, maar daarna pas.. Ik ben nu allerlei dingen aan het doorlezen op civfanatics forum..
*plop*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')