Dat is vaak ook het criterium om cultheld te worden. Zie Lucius en ons Berry.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Door een hoog IQ wordt hij niet echt gehinderd volgens mij. Martin Drent kwam ook al zo zwakzinnig over.
Lucius komt op mij redelijk verstandig over. Nuchtere jongen, alleen wat problemen met het op de juiste manier omgaan met zijn salaris, maar dat hebben heel veel voetballers.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is vaak ook het criterium om cultheld te worden. Zie Lucius en ons Berry.
Danny Buijsquote:Danny Buijs: Ik ga zeker terug naar Alblasserdam
Van FC Groningen Media krgen we een artikel toegezonden van Danny Buijs dat geplaatst wordt in de clubkrant van FC Groningen. Leuk om te lezen:
Veel fans van FC Groningen zullen wat ongelovig hebben gekeken toen ze vorig jaar hoorden dat Danny Buijs in Muntendam woont. Een piepklein plaatsje op het Oost-Groningse plateland. Hoe kom je daar nu terecht? Nou, heel simpel. Hij zocht een huis in een rustige kindvriendelijke wijk en vond die dankzij ex-assistent trainer Joop Gall in Muntendam. En hij heeft er nog geen moment spijt van, al mist hij zijn familie in Alblasserdam wel. “Ik ben een echt familiemens. Dat maakt het soms best moeilijk.”
“In het westen betaal je zeker drie keer zoveel voor hetzelfde huis”, legt Buijs zijn keuze om in Muntendam te gaan wonen nog maar weer eens uit. “Daarnaast was het nieuwe trainingscomplex in Zuidbroek toen al zo goed als rond. Als het inderdaad door gaat, dan is het voor mij maar vijf minuten fietsen. En van hier uit rijd je zo naar Euroborg. Kijk, de één woont liever in de stad, de ander in een dorp.”
Buijs hoeft niet zo nodig in de grote stad te wonen. Alblasserdam is qua aantal inwoners weliswaar ruim drie keer zo groot als Muntendam, maar met 18.500 inwoners is Alblasserdam ook gewoon een dorp. Maar wel één waar Buijs is opgegroeid en zich helemaal thuis voelt. “Mijn hele familie woont in Alblasserdam. Even een bakkie doen of even voetballen met mijn kleine neefjes, dat is er hier niet bij. Oké, dat weet je als je profvoetballer bent.”
E-mailen
Toch moeten we niet denken dat het Buijs in Muntendam niet bevalt. Integendeel. “Nee, het bevalt me prima in Muntendam. We wonen er nu een jaar. Het is niet zo dat ik Muntendam veel in ga. Als ik iets wil doen, dan ga toch naar de stad. Dat is maar twintig minuten rijden. En op vrijdagavond ga ik meestal even bij BV Veendam kijken. Daar ben ik zo. Het is hier wel heel anders wonen is dan in Alblasserdam.”
“Heimwee is een groot woord, maar ik mis mijn familie wel. Ik ben fantastisch opgevangen door de bewoners hoor. Ze hebben me overal mee geholpen, net als de club. Het is een hele gewone buurt, iedereen is behulpzaam. In het begin is alles ook nieuw en mooi. Maar de laatste vijf maanden merk ik dat ik mijn familie mis. Mijn ouders komen wel bij elke wedstrijd kijken. Mijn oom heeft zelfs een seizoenkaart. We e-mailen veel, ik heb een webcam. Maar dat contact is toch anders. We hebben elkaar vaak veel te vertellen. Maar als ik bel, ben ik dat alweer vergeten.”
“Ja, het is wel een nadeel voor onze familie dat wij hier in het Noorden wonen. Je rijdt hier niet zo maar even heen. Oké, het is maar drie uur rijden. Maar als je heen en weer gaat ben je toch zes uur kwijt. Kijk, ik ben een echt familiemens. Dat maakt het soms best moeilijk.” Zeker nu Danny pas vader is geworden van Woutje, zijn bijna vier maanden oude zoontje. “Vader zijn is geweldig, absoluut. Van tevoren had ik geen idee wat me te wachten stond. Het is mooi om hem te zien opgroeien. Als ik hem ’s morgens uit zijn box haal, dan steekt hij zijn armpjes omhoog, is hij blij mij te zien. Dat is geweldig.”
Patatje en frisdrank
Woutje werd na zijn geboorte meteen lid van VV Alblasserdam, de club waar Buijs zelf ook leerde voetballen. “Ik ben al 23 jaar lid. Nog twee jaar en dan word ik gehuldigd. Ik heb van mijn zesde tot mijn tiende actief bij Alblasserdam gevoetbald. Mijn opa heeft in het eerste gespeeld, zat in het bestuur en was elftalleider. En mijn vader en oom hebben ook in het eerste gespeeld. Ik was van kleins af aan op het voetbalveld van Alblasserdam te vinden. Mijn oma stond achter de bar. Dan nam ik snel een patatje en wat frisdrank en ging ik snel weer voetballen. Dan krijg je als vanzelf een speciale band met de club. Ik ga ook zeker voor 99,999% weer terug naar Alblasserdam. Er zijn meer dingen dan alleen voetbal. In Alblasserdam ging ik vaak even een balletje trappen met mijn neefje, even op het terras zitten bij het café van mijn oom of even bij mijn oma langs. Dat hoort gewoon bij mij.”
Publiek
Maar voor het zover is, zet Buijs zich helemaal in voor FC Groningen. Hij is trots op de club en trots op de supporters. Je voetbalt vooral voor de fans. Dat beseft Buijs als geen ander en dat maakt hem populair bij de Groningse achterban. “De supporters steunen mij altijd. Dat geeft mij een geweldig gevoel. Vandaar dat ik ook echt uitkijk naar het nieuwe stadion Euroborg.”
Het moet toch geweldig zijn om te spelen voor twintigduizend mensen. Al zal ik het Oosterpark ook best missen. Het is typisch Engels, liggend midden in een woonwijk. Prachtig met de jongens van de Z-side die in de hekken hangen en de supporters op de Tonny van Leeuwen tribune die een hoop kabaal maken. Maar je moet gewoon reëel zijn. Zoveel roest, met alle respect, maar dat is bijna niet meer van deze tijd. De sfeer zal ook wel blijven in de Euroborg. Daar ben ik van overtuigd. FC Groningen heeft een fantastisch publiek, is een echte volksclub. Dat zijn de mooiste clubs die er bestaan; volksclubs.”
Bron: FC Groningen Media
Dat is dus echt niet zo hč. Juist heel verstandig en nuchter maar in het veld een irritant geweldig voetballertje. Heerlijk om in je team te hebben. Cultheld gaat nog wat ver denk ik, maar als ie zo doorgaatquote:Op zondag 30 oktober 2005 17:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Door een hoog IQ wordt hij niet echt gehinderd volgens mij.
Dan zit je ernaast. Danny komt juist redelijk verstandig over in gesprekken na de wedstrijd en op de regionale TV. Komt regelmatig nog even langs in't supportershome ook, neemt er echt de tijd voor.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Door een hoog IQ wordt hij niet echt gehinderd volgens mij. Martin Drent kwam ook al zo zwakzinnig over.
Hehe. Zo is het maar net.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:35 schreef Cruoninga het volgende:
Beste uitspraak in de media: "Groningen ver? Australië, dat is ver!"
Laat nog maar ff lekker bij ons blijvenquote:Op dinsdag 1 november 2005 18:33 schreef tong80 het volgende:
Idd een typische FeijenoordGroningen-voetballer.
quote:Op dinsdag 1 november 2005 18:48 schreef SCH het volgende:
Ik dacht dat je een topic over de user cultheld had geopend
Ja komt toch elke keer weer terug, in dat artikel van hierboven ook al.quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:11 schreef methodmich het volgende:
Vandaag een stuk in AD / De Dordtenaar, dat hij Alblasserdam toch erg mist. Maar hij doet het voor zijn loopbaan.
quote:Op woensdag 2 november 2005 14:58 schreef methodmich het volgende:
Ja... En dan te bedenken wat Alblasserdam nu helemaal voorstelt.
Maar goed, dat is streekgebonden. Anderen hebben het met pakweg Zwijndrecht, Heerjansdam, Hendrik-Ido-Ambacht of Ridderkerk.
Denk je? Als z'n familie in Appeltjekutveen had gewoond had ie denk ik hetzelfde gehad. Afgaande op dat stuk in het FC Groningen krantje van hierboven. Volgens mij is dat artikel (of deels herschreven) in meerdere kranten geplaatst.quote:Op woensdag 2 november 2005 19:55 schreef methodmich het volgende:
Nou, toch moet je je daar niet in vergissen hoor clauw.
Drent kwam elke zaterdag bij mij in de winkel 4 kratjes amstel halen...quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
quote:Op woensdag 2 november 2005 22:14 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Drent kwam elke zaterdag bij mij in de winkel 4 kratjes amstel halen...
prof voetballer
Als je over de duvel spreektquote:Op zaterdag 31 december 2005 00:47 schreef Mindlight het volgende:
Ja, blijft mijn all-time favoriet. Wat een held.
Zie ook:
Wie is je favoriete speler allertijden ?
Laat hem het niet horen! Dat is slechts tijdelijk.quote:
Wie is je favoriete speler allertijden ?quote:Op zaterdag 31 december 2005 00:47 schreef Mindlight het volgende:
quote:Op zaterdag 31 december 2005 00:47 schreef Mindlight het volgende:
Zie ook:
quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:08 schreef methodmich het volgende:
Clauw is er stiekem zelfs een beetje verliefd op. Noca schijnt al in Buijs-shirtje rond te lopen, om nog wat aandacht te krijgen.
quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:08 schreef methodmich het volgende:
Clauw is er stiekem zelfs een beetje verliefd op. Noca schijnt al in Buijs-shirtje rond te lopen, om nog wat aandacht te krijgen.
ik kijk wel uit, stelletje messentrekkers daaroquote:Op zaterdag 31 december 2005 11:55 schreef methodmich het volgende:
[..]
Laat hem het niet horen! Dat is slechts tijdelijk.
Je vergeet een kommaquote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:44 schreef tong80 het volgende:
Maakt de 2-0 tegen Heenveen met een afstandsschot van 35 meter. Wat een held.
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:27 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Had ik al gezegd dat ie m'n held is?
Arme Nocaquote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:27 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Had ik al gezegd dat ie m'n held is?
Overdrijven kan niet in het geval Buijs.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:10 schreef -Vaduz- het volgende:
Stelletje objectievelingen hier... Overdrijven is ook een vak.
Bek dicht,kut!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:16 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Overdrijven kan niet in het geval Buijs.
uitgeslotenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:19 schreef Mindlight het volgende:![]()
Wacht maar tot ie voor je cluppie speelt, dan praat je wel anders
DG gaat een vlucht annuleren enzo...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:22 schreef Mindlight het volgende:
Inderdaad, hij sluit zijn carriere bij ons af, en eerder in zijn carriere is een club als Den Bosch natuurlijk ver beneden zijn niveau.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:23 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
DG gaat een vlucht annuleren enzo...
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:26 schreef Mindlight het volgende:
[..]
ML vindt dat niet zo'n goed plan, laten we het er maar op houden dat ie gewoon niet bij jullie zal gaan voetballen
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:47 schreef savelkoul het volgende:
Die twee panna's waren het mooiste vanavond. Wat speelt Danny met een zelfvertrouwen dit seizoen!
Sssssst!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:59 schreef methodmich het volgende:
In deze vorm zou hij bij Feyenoord niet misstaan hebben als rechtsback.
Meen je dat nou? Volgens mij was er voor een buitenstaander niet veel van. Slecht voetbal.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:05 schreef kikoooooo het volgende:
Super mooie wedstrijd! De eerste vrijdagavondwedstrijd die leuk was om te kijken
* clauwheee opgelucht adem haaltquote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:17 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die hebben toch geen geld meer nu.
Ik vond het een mooie wedstrijd...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Volgens mij was er voor een buitenstaander niet veel van. Slecht voetbal.
De inzet/passie van Groningen was wel mooi om te zien.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Volgens mij was er voor een buitenstaander niet veel van. Slecht voetbal.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:32 schreef wouter1988 het volgende:
Typisch Groningen weer
Grote bek over Majstorovic terwijl meneer Buys er niet veel van verschilt ...
Buijs voetbalt zeker niet slecht, maar overdrijf nou niet gelijk. Laat hem eerst maar eens over een periode goed presterenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:59 schreef methodmich het volgende:
In deze vorm zou hij bij Feyenoord niet misstaan hebben als rechtsback.
vandaar dat Majsto ooit naar een topclub zal vertrekken en meneer Buys op dat knollenveld van Euroborg 'groot' zal wordenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:38 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Maar Buijs is volwassen geworden en die meneer waar jij het over hebt zal dat nooit worden![]()
Nou, je hebt je verzetje ook weer gehad. We zullen zien joh. Doeiquote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:41 schreef wouter1988 het volgende:
[..]
vandaar dat Majsto ooit naar een topclub zal vertrekken en meneer Buys op dat knollenveld van Euroborg 'groot' zal worden![]()
Waarmee FCG dus voordeel heeft boven FCTquote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:41 schreef wouter1988 het volgende:
[..]
vandaar dat Majsto ooit naar een topclub zal vertrekken en meneer Buys op dat knollenveld van Euroborg 'groot' zal worden![]()
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:47 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Waarmee FCG dus voordeel heeft boven FCT![]()
Nou hij valt toch bijna de gehele eerste seizoenshelft al wel positief op. Ik moet eerlijk bekennen dat ik speciaal op hem let als ik wat van Groningen zie, maar ik vind hem een van de beteren daarquote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:41 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Buijs voetbalt zeker niet slecht, maar overdrijf nou niet gelijk. Laat hem eerst maar eens over een periode goed presteren
Ik heb Buijs bij de FC nog geen ellebogen uit zien delen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:32 schreef wouter1988 het volgende:
Ja en verstandiger, hij pakt een stuk minder kaarten.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:57 schreef Ungeheuer het volgende:
Ontopic: Danny is een held, het leuke is dat ie voetballend steeds beter wordt en z'n plek op rechtshalf steeds beter invult.
Objection. Not relevant.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:32 schreef SCH het volgende:
Hij lijkt me wel dom
Volgens mij is Jordy geen broertje van hem eigenlijk.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:06 schreef Erasmusch het volgende:
Zn broertje zie ik het eerste ook nog wel halen. Hij komt wel vrij dom over, Polak gemixt met Van Persie.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:32 schreef wouter1988 het volgende:
Typisch Groningen weer
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:41 schreef wouter1988 het volgende:
Ja sorry, tis mijn tweede keer vandaagquote:
Als dat ooit zou gebeuren overweeg ik zowaar een wedstrijd van het NL elftal te gaan bezoeken.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:50 schreef methodmich het volgende:
Hoeft niet hoor, we komen er zo ook wel uit!
Danny binnenkort in Oranje?
Volgens mij wel. Hij zei zoiets bij Feyenoord TV.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:45 schreef methodmich het volgende:
[..]
Volgens mij is Jordy geen broertje van hem eigenlijk.
Op de regionale TV komt hij niet dom over in ieder geval. Heb ze véél en véél erger gezien. Je voormalig idool K-J H. bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:32 schreef SCH het volgende:
Hij lijkt me wel dom
Man, relax. Dat was ironisch om die vochtige Clauwhee een beetje op de kast te jagen. KJH is pas echt dom en allesbehalve mijn idool.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:43 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Op de regionale TV komt hij niet dom over in ieder geval. Heb ze véél en véél erger gezien. Je voormalig idool K-J H. bijvoorbeeld.
Geen idee waar je het trouwens vandaan haalt over Buijs, maar jij bent je dan ook aan het ontpoppen als een super slechte verliezer de laatste paar dagen.
Maar zeg, hou je je dan wel een beetje inquote:Op maandag 16 januari 2006 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Man, relax. Dat was ironisch om die vochtige Clauwhee een beetje op de kast te jagen.
Toch? We zullen eens op zoek gaan dan. Op de Feyenoord-site moet iets te vinden zijn.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:35 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Hij zei zoiets bij Feyenoord TV.
Mja, ik liet me meeslepen. De lont was te kort. Excusez-moiquote:Op maandag 16 januari 2006 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Man, relax. Dat was ironisch om die vochtige Clauwhee een beetje op de kast te jagen. KJH is pas echt dom en allesbehalve mijn idool.
En dat van die slechte verliezer vind ik echt een heel merkwaardige opmerking. Ik heb meteen alle Grunningers die ik sprak gefeliciteerd met hun meer dan terechte overwinning. Maar dat over de scheidsrechter is redelijk objectief en waarom zou ik dat dan niet mogen zeggen?
Opgelost!quote:Op maandag 16 januari 2006 19:19 schreef methodmich het volgende:
[..]
Toch? We zullen eens op zoek gaan dan. Op de Feyenoord-site moet iets te vinden zijn.
Is Cultheld de zoon van Steefquote:Op woensdag 18 januari 2006 17:06 schreef Erasmusch het volgende:
Ah, het zoontje van Steef is de nieuwste cultheld. Ik zie een verband.
quote:Op maandag 16 januari 2006 20:48 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Meende dat je opmerking meer uit frustratie voortkwam over Buijs' optimaal gebruik van de hieronder aangegeven ruimte:
Amen!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:13 schreef Prosac het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hugo Borst roept ook al een tijdje dat Buijs niet had misstaan bij Feyenoord als rechtsback.. Maar de keren dat Buijs rechtsback heeft gestaan bij Groningen was ik nou niet bepaald onder de indruk van hem. Laat maar lekker rechts op het middenveld.
Verrassing van 2004? jep
Irritant voor tegenstander? jep
Fijn om in je team te hebben? jep
Geweldige kerel? jep
Buijs
![]()
en altijd in voor een gesprek in het supportershome, ook als het niet hoeft
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:13 schreef Prosac het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hugo Borst roept ook al een tijdje dat Buijs niet had misstaan bij Feyenoord als rechtsback.. Maar de keren dat Buijs rechtsback heeft gestaan bij Groningen was ik nou niet bepaald onder de indruk van hem. Laat maar lekker rechts op het middenveld.
Verrassing van 2004?![]()
Irritant voor tegenstander? jep
Fijn om in je team te hebben? jep
Geweldige kerel? jep
Buijs
![]()
en altijd in voor een gesprek in het supportershome, ook als het niet hoeft
Ik dacht ook onmiddellijk dat jij de TS was.quote:Op zaterdag 31 december 2005 00:47 schreef Mindlight het volgende:
Zie ook:
Frits!!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:39 schreef FritsVanEgters het volgende:
Doet het echt super op rechts. Ik zag 'm altijd liever als stofzuiger ipv Matthijs, maar dit doet ie misschien wel beter.
[..]
Ik dacht ook onmiddellijk dat jij de TS was.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:59 schreef The_Verve het volgende:
[..]
![]()
[..]
![]()
Buijs zit al bij een topclub. Groningen, nummer 4 nummer 5 van Nederland!
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:39 schreef FritsVanEgters het volgende:
Doet het echt super op rechts. Ik zag 'm altijd liever als stofzuiger ipv Matthijs, maar dit doet ie misschien wel beter.
[..]
Ik dacht ook onmiddellijk dat jij de TS was.
quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:20 schreef methodmich het volgende:
Met uiteraard weer de nodige loftuitingen voor Alblasserdam!
dan heeft ie er een nieuwe fan bijquote:
quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:26 schreef fanneke het volgende:
[..]
dan heeft ie er een nieuwe fan bij![]()
Ik ben ook anti-Ajax. Misschien kom ik door deze post ook wel op die site...quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:22 schreef clauwheee het volgende:
Ah, hij heeft er wel vrienden door gemaakt![]()
http://www.ajaxonline.org/2232.htm
quote:EEN ALBLASSERDAMSE JONGEN
Alblasserdam. Gehucht in de polder, geflankeerd door de Noord. Er valt weinig tot niets te beleven, voor hen die het niet kennen. Zij die het wel kennen, kunnen het beamen. Ja, er is een bioscoop, terwijl het molencomplex rond Kinderdijk ook landelijke faam geniet. Maar verder is het een dorp zoals er in Nederland nog veel meer zijn. De gelovige partijen maken er de dienst uit. Dat straalt een bepaalde rust uit. De jongens die mogen, gaan op voetbal. Niets bijzonders, totdat er plotseling een Alblasserdammer in de belangstelling komt te staan.
Het gaat hier natuurlijk over Danny Buijs, prof bij FC Groningen. De jonge Buijs groeide op in Alblasserdam op de voor het dorp kenmerkende manier. Ook hij werd lid van een voetbalclub en wel van Alblasserdam. Zij die het dorp niet kennen, moeten weten dat dit een beetje de volksclub genoemd mag worden. De Alblas en De Zwerver zijn de overige verenigingen, die duidelijk minder laagdrempelig zijn. Alblasserdam speelt op sportpark Souburgh, best een aardig onderkomen. Daar ontplooiden de talenten van Danny Buijs zich.
Voor hem kwam toen een droom uit. Hij bleek beter te zijn dan de meeste van zijn leeftijdgenootjes en werd uitgenodigd door Feyenoord. Gedurende enige jaren zou hij in de jeugd van de Rotterdamse topclub spelen, waar hij echter nooit het eerste haalde. Buijs moest gaan rijpen bij Excelsior, absoluut geen schande. Hij speelde met die club toch maar mooi in de eredivisie en dwong na de degradatie door een sterk seizoen in de eerste divisie een transfer naar FC Groningen af. Ondertussen deed hij nog van alles voor zijn oude vereniging. Het was dus niet vreemd dat, eenmaal in Groningen, de heimwee toesloeg. Buijs had het lastig, ver weg van Alblasserdam. Voor een rasechte Alblasserdammer is het al even slikken als de Alblasserdamse brug wordt overgestoken richting Rotterdam, dus Groningen was voor hem in feite net zo vreemd als Afrika.
Buijs zette echter door en zie, ineens heeft hij succes. Dit seizoen is hij één van de belangrijkste krachten van FC Groningen, dat stilaan tot revelatie van de eredivisie gekroond mag worden. Buijs is dan ook een speler waar fans snel van kunnen gaan houden. Zijn inzet is uitmuntend. Negentig minuten ploegt hij over het heilige gras, ondertussen een spoor achterlatend van slidings en per ongeluk meegenomen benen. Buijs gaat voor elke bal, is nergens bang voor en raast van strafschopgebied naar strafschopgebied. Hij kan daarnaast behoorlijk voetballen. Verwacht van hem geen arsenaal aan schijnbewegingen, maar hij heeft wel een goede functionele techniek. Zijn spel verraadt een diepe passie, zodat je als fan van de tegenpartij ook nooit echt boos op hem kunt worden. Danny schopt je wel, maar doet dat altijd op open wijze. Geen geniepige trapjes buiten het zicht van de camera, maar gewoon even doorhalen terwijl de mannen van De Mol meefilmen. Een teamspeler pur sang dus.
Gedurende deze jaargang pikt hij ook nog regelmatig zijn doelpunten mee, waardoor zijn goede spel nog meer opvalt in de rest van het land. Voorzichtig wordt hier en daar al geopperd dat Feyenoord hem wel eens zou kunnen terughalen en zijn trouwste aanhangers durven zelfs stiekem het woord voorselectie in de mond te nemen. In combinatie met het woord Oranje zelfs. Dus kwam hij de afgelopen periode regelmatig in de media. Danny mocht eens een monoloog houden hier, gaf een interviewtje daar en telkens was daar die liefde voor Alblasserdam. Ja, hij was inmiddels wel gewend aan Groningen en het beviel hem er goed, maar toch knaagde het. Dan bekroop hem weer even dat gevoel van nostalgie, van de vroege zaterdag op sportpark Souburgh, als hij met zijn vriendjes de dauw van de velden mocht voetballen. Ongetwijfeld had hij toen ook al een enorme inzet en zullen ze hem soms hebben moeten afremmen. Het lijkt me een jongen die, indien nodig, drie wedstrijden per dag speelt om andere teams te helpen.
Ik kan Danny wel begrijpen. Ik ken Alblasserdam, ik woon er dichtbij. Mijn woonplaats is in veel dingen te vergelijken met Alblasserdam, dus ik ken dat gevoel ook. Er is niks en toch houd je er van. Ik zie Danny voor me, daar in Muntendam, mijmerend over de films in de Wipmolen. Ik begrijp zijn nostalgische hang naar dat zo plaats opduikende centrum, met die anderhalve winkel. Ik snap wat hij voelt, elke keer als hij de Alblasserdamse brug overrijdt of de tunnel onder de Noord doorgaat. En ik vind het mooi, dat zelfs een profvoetballer zoiets nog kan hebben.
Dus als Danny echt een transfer naar Feyenoord zou kunnen afdwingen of daadwerkelijk een keer mag proberen hoe een Oranje-shirt hem staat, dan zie ik niet de Danny Buijs die de meeste Nederlanders zullen zien. Die werker van FC Groningen, die de plaggen uit het veld loopt en nooit opgeeft. Nee, ik zie een Alblasserdamse jongen die zijn droom heeft gevolgd, tot ver in Groningen, maar die diep in zijn hart nog het liefst op zaterdagmorgen om acht uur in de regen op sportpark Souburgh speelt. Een jongen die niet verpest is door de status die een profvoetballer tegenwoordig per definitie al heeft. Er zouden er meer moeten wezen.
Danny, met alle respectquote:Op woensdag 8 februari 2006 18:27 schreef Droopie het volgende:
7. Randstad of Hoge Noorden?
,,De Randstad, want daar ben ik opgegroeid. Ik zal nooit in een grote stad gaan wonen, maar wil er wel in de buurt zitten. Het Noorden is me té rustig.’’
dat valt dan weer een beejt e tegnquote:Op woensdag 8 februari 2006 18:27 schreef Droopie het volgende:
18. Bier of Spa rood?
,,Seven Up. Ik vind Spa rood niet te drinken en bier helemaal niet te pruimen. Daarvan ga ik bijna over mijn nek. Ik drink bijna nooit alcohol.’’
Zei ik ook alquote:Op donderdag 9 februari 2006 05:48 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
dat valt dan weer een beejt e tegn
Ach, ook misschien wel weer. Altijd vol verrassingen, die Danny!quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:46 schreef The_Verve het volgende:
Als je geen bier drinkt, dán ben je pas stoer...
Enschede, dat zegt genoegquote:Op donderdag 9 februari 2006 11:35 schreef Prosac het volgende:
Buijs
Dit stukje schrijf ik naar aanleiding van van uitspraken van Danny Buijs in VI nummer 4. Deze speler van FC Groningen hekelt voetballers die na een nederlaag lachend de kleedkamer uitstappen. Hij heeft er zelfs een 'bloedhekel aan', en was blij dat de assistent trainer ze een keer 'verrot schold'. Ik zal u vertellen, ik heb sinds vorige week een hekel aan Danny Buijs. Ik snap dat de absolute drive om te winnen aanwezig moet zijn in het profvoetbal, maar moet je iemand die beter tegen zijn verlies kan dan zo beoordelen? Lijkt me niet. Een speler die na een voetbalwedstrijd doucht en dan de wedstrijd achter zich laat, is toch niets minder? Gelukkig nemen we het profvoetbal niet allemaal zo serieus als Buijs. Er zijn immers belangrijkere dingen in het leven. Ikzelf voetbal bij de plaatselijke FC in het vijfde. Het profvoetbal zal ik nooit meer halen, gelukkig.
Je zou maar bij Danny Buijs in het team zitten.
Joost Dijkgraaf
Enschede
-Joost Dijkgraafquote:
Op Danny?quote:
Nou nee, meer dat ie bij de FC speelt ipv bij de Tukkers.quote:
Wie niet? Je zou Clauwheee als drijvende kracht van je fanclub hebben!quote:
quote:Op maandag 20 maart 2006 15:17 schreef jorienvdherik het volgende:
iemand een gif van die overtreding ?
Ik praat sommige actie's van Boukhari echt niet goed, en ik had zelfs het idee dat voordat die schop door Buijs werd uitgedeeld, hij zich misschien ook wel een beetje expres op Buijs liet vallen, maar dat neemt niet weg dat Buijs hier gewoon een wedstrijd of 5 schorsing voor moet krijgen.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:12 schreef Prosac het volgende:
Dom van Buijs.. maar misschien als ze de actie van Boukhari op Matthijs in de eerste helft hadden laten zien, dan begreep iedereen gelijk dat Boukhari niet zo moet piepen
Hoho! Ik zeg niet dat hij er 5 krijgt, ik zou alleen willen dat er zulke straffen voor trappen, slaan, krabben en knijpen werden gegeven.quote:
Ja, ja, ik begrijp je wel. Maarre, krabben en knijpen? 5 wedstrijden? Tis geen korfbal!quote:Op maandag 20 maart 2006 16:02 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hoho! Ik zeg niet dat hij er 5 krijgt, ik zou alleen willen dat er zulke straffen voor trappen, slaan, krabben en knijpen werden gegeven.
Garpje.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:05 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Ja, ja, ik begrijp je wel. Maarre, krabben en knijpen? 5 wedstrijden? Tis geen korfbal!
Als er ergens níet naar gekeken moet worden is het wel of er het een blessure als gevolg heeft.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:09 schreef Mindlight het volgende:
Hij zal zeker een aantal wedstrijden krijgen, maar een echt grove actie vond ik het nou ook niet. Hij raakte hem, het was verkeerd, maar er is geen sprake van een ernstige blessure of iets in die richting en die intentie leek hij ook niet te hebben, dus een wedstrijd of 3 lijkt me wel redelijk.
Vind je? Waarom kreeg Bouaouzan dan zo'n hoge schorsing opgelegd? De overtreding was hard, ok, maar als het goed zou zijn afgelopen was die schorsing echt wel lager geweest hoor. Op zich snap ik wat je bedoelt, en heb je misschien gelijk, maar de praktijk leert dat daar toch vaak wel naar gekeken wordt. (in combinatie met de intentie)quote:Op maandag 20 maart 2006 16:13 schreef pfaf het volgende:
[..]
Als er ergens níet naar gekeken moet worden is het wel of er het een blessure als gevolg heeft.
Precies, uitbannen zulke frusti's.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:14 schreef SCH het volgende:
Ik zou 5 wedstrijden best wel normaal vinden voor dit soort overtredingen.
Het zal toch een preventieve werking moeten hebben en dit soort onzinnig geschop heeft helemaal niks met voetbal te maken.
Ik was het dan ook totaal niet eens met de hoge straf voor Bouaouzan. Zoals ik vorige week ook al zei hier, en al vaker gezegd heb hier zie ik wekelijks zulke overtredingen ( Materazzi op Huntelaar vorige week nog ) die wel goed aflopen. Óf allebij 5 wedstrijden, óf allebij 3 maand en publieke schandpaal, maar dat meten met 2 maten vanwege het toevallig vaststaan van de voet van de tegenstander of een aanleg tot blessures is natuurlijk erg hypocriet.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:17 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Vind je? Waarom kreeg Bouaouzan dan zo'n hoge schorsing opgelegd? De overtreding was hard, ok, maar als het goed zou zijn afgelopen was die schorsing echt wel lager geweest hoor. Op zich snap ik wat je bedoelt, en heb je misschien gelijk, maar de praktijk leert dat daar toch vaak wel naar gekeken wordt. (in combinatie met de intentie)
Wie heeft het over torenhoge schorsingen? 5 wedstrijden vind ik niet zo hoog.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:19 schreef Mindlight het volgende:
Kom op, er zijn veel meer dingen in het voetbal die uitgebannen zouden kunnen/moeten worden, maar moet je daarom overal torenhoge schorsingen op gaan zetten?
En ik blijf toch altijd een rotgevoel houden bij het schorsen op basis van tv-beelden, de media gaat op deze manier bepalen wie er wel/niet geschorst wordt.
Dat is zo, en daar moet ook iets aan veranderd worden.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:19 schreef Mindlight het volgende:
En ik blijf toch altijd een rotgevoel houden bij het schorsen op basis van tv-beelden, de media gaat op deze manier bepalen wie er wel/niet geschorst wordt.
Jij vind dat die carriere verkrachter maar 3 wedstrijden had mogen hebbenquote:Op maandag 20 maart 2006 16:21 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik was het dan ook totaal niet eens met de hoge straf voor Bouaouzan. Zoals ik vorige week ook al zei hier, en al vaker gezegd heb hier zie ik wekelijks zulke overtredingen ( Materazzi op Huntelaar vorige week nog ) die wel goed aflopen. Óf allebij 5 wedstrijden, óf allebij 3 maand en publieke schandpaal, maar dat meten met 2 maten vanwege het toevallig vaststaan van de voet van de tegenstander of een aanleg tot blessures is natuurlijk erg hypocriet.
Nee, had wel wat hoger gemogen. Zoals ik al opperde mogen van mij schorsingen best wat hoger voor onbehoorlijk gedrag.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:24 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Jij vind dat die carriere verkrachter maar 3 wedstrijden had mogen hebben
Tsja, willekeur houd je altijd zo, dat is zelfs in een rechtbank onvermijdelijk.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:24 schreef Mindlight het volgende:
Precies, in dat geval helemaal met je eens! Die overtreding is gewoon precies hetzelfde, dus ook dezelfde straf.
Maar wat is dan nu de maatstaf? Was het een schoppende beweging, een schop, ernstig onsportief gedrag, of weet ik hoe je t beestje zou kunnen noemen.
Dat heb ik ook heel lang gedacht maar als ik zie welke smerige overtredingen er soms gemaakt worden, lijkt me dat toch ook weer niet helemaal okay.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:28 schreef Mindlight het volgende:
@ Pfaf: Die vijfde man is een mogelijkheid, maar wat mij betreft houden we het gewoon zo, ziet de scheids het niet, jammer dan
Die had ik zelf ook al bedachtquote:Op maandag 20 maart 2006 16:33 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat er dan regelmatig een topic over schrosingen ontstaat is natuurlijk logisch.
Vast welquote:Op maandag 20 maart 2006 16:34 schreef Mindlight het volgende:
Je hebt gelijk Clauwheee, ik hou erover op
Danny. Ik ben benieuwd of hij op ons kampioensfeestje komt, hij wordt wel verwacht in ieder geval
En ik denk dat het gewoon een paar jaartjes een kwestie van wennen is. Over 20 jaar denken de voetballers net zo om echt gras en een profwedstrijd zonder beeld als wij om het voetballen met een varkensblaas op een weiland.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat heb ik ook heel lang gedacht maar als ik zie welke smerige overtredingen er soms gemaakt worden, lijkt me dat toch ook weer niet helemaal okay.
quote:Op maandag 20 maart 2006 16:38 schreef pfaf het volgende:
Maar ik zal er ook over ophopuden.
Danny Buijs.
En Glenn Loovensquote:Op maandag 20 maart 2006 17:01 schreef Yeahinho het volgende:
Danny Buijs.
Ik weet nog goed dat ie aan het janken was toen wij op het laatste nippertje kampioen werden.
Tsja hoeveel spelers uit jullie huidige selectie krijgen tranen in hun ogen van de huidige prestaties? Ik denk dat je mocht willen dat er 1 bij zit. Clubliefde heet zoiets.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:01 schreef Yeahinho het volgende:
Danny Buijs.
Ik weet nog goed dat ie aan het janken was toen wij op het laatste nippertje kampioen werden.
Het is zo'n dramaqueenquote:Op maandag 20 maart 2006 19:35 schreef methodmich het volgende:
Ik vond die schwalbe van Danny ook wel erg apart.
Eerst Nourdin schoppen, dan een zetje van Timisela en hij stort ter aarde.
ja he, dat zie je meteenquote:Op maandag 20 maart 2006 19:38 schreef keeper het volgende:
Ah, zie je, hij komt van Excelsior. Ik vond hem al zo'n irritante feyenoord-kop hebben.
Nee, sorry, die spaar ik nietquote:Op maandag 20 maart 2006 21:55 schreef Erwtensoep het volgende:
Heb je er ook nog een van Huntelaar
Vinnik ookquote:Op maandag 20 maart 2006 22:02 schreef jorienvdherik het volgende:
mooie foto
Jup, hij is ook wel verstandiger geworden, alleen gisteren kon ie zich ff niet beheersenquote:Op maandag 20 maart 2006 22:10 schreef Erasmusch het volgende:
Danny mist trouwens weinig wedstrijden door blessures/schorsingen
Oooh, dan mag je wél natrappenquote:Op maandag 20 maart 2006 22:26 schreef Noca het volgende:
Dit was trouwens na de vieze overtreding van Boukhari op Matthijs.
Dat ligt anders verdacht dicht bij rotterdam.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:57 schreef methodmich het volgende:
Hij heeft een Alblasserdam kop.
En jij inmiddels een overgekookt soepje?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:06 schreef Erwtensoep het volgende:
Gefrustreerd kakkerlakje dan
Verrassendquote:Vooronderzoek KNVB naar trap Danny Buijs tegen Ajax
ZEIST - De aanklager betaald voetbal heeft een vooronderzoek ingesteld naar de actie van FC Groningen-middenvelder Danny Buijs tegen Nordin Boukhari in de wedstrijd tegen Ajax.
Buijs trapte zondag in blessuretijd Ajacied Boukhari in de rug, buiten het gezichtsveld van scheidsrechter Blom, maar in het zicht van de televisiecamera's. De KNVB gaat getuigenverklaringen horen en komt naar verwachting donderdag met een schikkingsvoorstel. Buijs hangt een schorsing van een aantal wedstrijden boven het hoofd.
Bron: RTV Noord
Ik vind het eerder een beetje sneu dat hij zich door zijn sentimenten zo laat leiden. Lekker voorbeeld voor bijv. kinderen ook, haat tentoonspreiden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:26 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik kan me wel aan hem ergeren ja
Je overdrijft.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:11 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik vind het eerder een beetje sneu dat hij zich door zijn sentimenten zo laat leiden. Lekker voorbeeld voor bijv. kinderen ook, haat tentoonspreiden.
Ik heb hem 1 keer in het openbaar horen zeggen dat hij anti-ajax is. Het woord haat heeft hij zelf zover ik weet, in het openbaar, nooit in de mond genomen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:14 schreef Suijk het volgende:
Ik baseer me ook maar op reactie's die hier worden gegeven hoor (die van Mindlight bijvoorbeeld).
Zeker, maar daarmee geeft hij toch geen verkeerd voorbeeld aan kindjes? Ik zou eerder zeggen het goede voorbeeldquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:56 schreef MaxPower het volgende:
Het interview in VI was volgens mij duidelijk genoeg.
Uiteraard, maar qua mentaliteit nog net iets anders.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:41 schreef keeper het volgende:
[..]
Dat ligt anders verdacht dicht bij rotterdam.
Mooi, jij typt mijn reactie. Dankquote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:04 schreef Mindlight het volgende:
Dat was ook duidelijk genoeg. En van die standaardvraagjes bij interviews, als minst favoriete club etc... Maar t is zo'n 'love him or hate him' speler, iets ertussenin is er niet echt volgens mij.
Tsja en haat tentoonspreiden vind ik wat zwaar aangezet, fanatiek een wedstrijd ingaan lijkt me al een betere typering
Haat tentoonspreiden vind ik het meer als hij na afloop voor de camera verschenen zou zijn en iets in de richting van "t is toch maar een ajacied" of iets in die richting had gezegd, echter daar is totaal geen sprake van, dus wat de impact op kinderen is zie ik niet zo.
Vooral het stukje dat over het niet in mogen van het spelershome ging helemaal nergens overquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:56 schreef MaxPower het volgende:
Het interview in VI was volgens mij duidelijk genoeg.
Het gaat meer over de algemene tendens. Hij toont weinig respect naar zijn collega's. Natuurlijk overdreef ik in mijn bewoordingen, maar je schreef zelf dat hij Ajax en Sparta haat, dat moet je toch ergens vandaan hebben? Maarja, ik val dus in de groep die hem niet zo moet, dan is alles wat 'ie doet of zegt al snel negatief natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:04 schreef Mindlight het volgende:
Dat was ook duidelijk genoeg. En van die standaardvraagjes bij interviews, als minst favoriete club etc... Maar t is zo'n 'love him or hate him' speler, iets ertussenin is er niet echt volgens mij.
Tsja en haat tentoonspreiden vind ik wat zwaar aangezet, fanatiek een wedstrijd ingaan lijkt me al een betere typering
Haat tentoonspreiden vind ik het meer als hij na afloop voor de camera verschenen zou zijn en iets in de richting van "t is toch maar een ajacied" of iets in die richting had gezegd, echter daar is totaal geen sprake van, dus wat de impact op kinderen is zie ik niet zo.
quote:Danny Buijs zal niet worden geschorst naar aanleiding van de vermeende trappende beweging die hij in de laatste minuut van de thuiswedstrijd tegen Ajax maakte richting Nourdin Boukhari.
Vanmiddag ontving FC Groningen een fax van de KNVB waarin de club op de hoogte werd gebracht van het feit dat de zaak zal worden geseponeerd. Naar aanleiding van televisiebeelden werd een vooronderzoek ingesteld naar het incident tussen Buijs en Boukhari, waarbij beide spelers ten val kwamen en Buijs een beweging maakte met zijn been in de richting van Boukhari.
De aanklager betaald voetbal, die kennis heeft genomen van de tv-beelden en alle verklaringen in het dossier, acht de overtreding niet wettig en overtuigend bewezen en heeft besloten de zaak te seponeren. Buijs, die dit seizoen nog geen wedstrijd ontbrak, kan komende zondag in de thuiswedstrijd tegen Vitesse dus gewoon in actie komen.
Bron: FC Groningen
Oke eensch, maar het was toch echt wel een overtreding die niet kan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:19 schreef Prosac het volgende:
en terecht natuurlijk. Eindelijk eens de inconsequentie van de KNVB in ons voordeel.
Typisch gevalletje van soms zit het mee en soms zit het tegenquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:27 schreef Erwtensoep het volgende:
Hehe valt wel mee hoor, zoveel maakt het me ook niet uit. Maar goed ik vind het wel raar, want de beelden waren toch duidelijk genoeg.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:15 schreef Erwtensoep het volgende:
KNGB!!
net zo duidelijk als Rosenberg vs Luirink, Van der Vaart vs Matthijs, Ibrahimoviç vs Vrede..quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:27 schreef Erwtensoep het volgende:
Hehe valt wel mee hoor, zoveel maakt het me ook niet uit. Maar goed ik vind het wel raar, want de beelden waren toch duidelijk genoeg.
Mag ook wel eens een keer zo.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:36 schreef Suijk het volgende:
Nou, dat voortrekkerij verhaal hoeven we nu in ieder geval ook niet meer uit het hoge noorden te horen.
Belachelijke beslissingen. En die van Polak is nog belachelijker dan die van Buijsquote:Op woensdag 29 maart 2006 21:43 schreef clauwheee het volgende:
Die van Polak is ook geseponeerd
Eerlijk is eerlijk, ze komen hier érg goed mee weg. Neemt niet weg dat ik het niet erg vind natuurlijk
Haha dat zou best kunnen, misschien dat ze daar ook eindelijk anti ajaks gevoelens gaan kwekenquote:Op donderdag 30 maart 2006 13:23 schreef The_Verve het volgende:
De KNVB vond waarschijnlijk dat die Boukhari wel een keertje een rotschop verdiend had...
En ik ben het daar wel mee eens...
quote:Danny Buijs, cultheld in Groningen
02 april 2006
Door: Nils von der Assen
FC Groningen is bezig aan een opmerkelijke opmars. Synchroon met die goede prestaties loopt het spel van Danny Buijs. De middenvelder is bezig aan een uitstekend seizoen en is inmiddels uitgegroeid tot publiekslieveling in de Euroborg.
Verstand op nul, negentig minuten alles geven en na het laatste fluitsignaal bruin van de modder het publiek bedanken. Dát is Danny Buijs, de man uit Alblasserdam die dit seizoen een belangrijk aandeel heeft in de goede prestaties van FC Groningen. Een groeiende groep wellicht iets te enthousiaste supporters is de Oranje-lobby al begonnen en de middenvelder met zijn nimmer aflatende inzet een belangrijke, ja haast onmisbare pion in het elftal van Ron Jans. Een jaar geleden speelde –ie nog in de eerste divisie voor Excelsior, het kleine broertje van z’n absolute droomclub.
"Vroeger zat ik altijd tussen de jongens van de harde kern", beschreef Buijs zijn liefde voor Feyenoord in Voetbal International. "Vooral het team met Van Gobbel, Fräser en De Wolf zal ik nooit vergeten. Wat een vechtersploeg was dat. En zeg nou zelf, dat is toch veel mooier dan bijvoorbeeld Ajax? Ik ben sowieso anti-Ajax. Natuurlijk heb ik respect voor de geschiedenis en de prestaties van die club, dat is gewoon klasse, maar de arrogante houding vind ik verschrikkelijk. Amsterdamse koude kak."
Een voorbeeld gaf -ie ook: "De laatste wedstrijd van vorig seizoen speelden we in De Arena, maar aangezien ik geschorst was ging ik samen met mijn vader en oom kijken. Joop Gall had gevraagd of we zijn zoontje wilden meenemen, probleem was alleen dat we wél vier tribunekaarten hadden maar slechts drie kaarten voor het spelershome. Dat jochie werd geweigerd bij de deur. Typisch Ajax, vreselijk. Bij elke club zou zoiets kunnen, alleen in Amsterdam niet."
Het is duidelijk: in het witte shirt met de rode baan zullen we Buijs nooit zien. Nee, doe hem maar de havenclub. Het Feyenoordgevoel bekroop ‘m al snel. Via de amateurs van Alblasserdam belandde Buijs al op jonge leeftijd in de jeugdopleiding van de havenclub. De verdediger annex middenvelder doorliep de hoogste jeugdteams, maar kwam volgens de technische staf tekort voor een plek in de hoofdmacht. Een overstap naar satellietclub Excelsior was het logische gevolg, en op Woudestein ontwikkelde Buijs zich uitstekend. In zijn eerste seizoen promoveerden de Kralingers naar het hoogste niveau, om een jaar later weer terug te keren naar de Eerste Divisie. Basisspeler Buijs zette de goede lijn sinds de promotie door en verdiende in 2004 een transfer naar FC Groningen. Prachtig vond –ie het, natuurlijk, maar wat zou hij graag terugkeren naar De Kuip!
Inmiddels is Buijs in het Noorden uitgegroeid tot een cultheld. Het publiek klapt zijn handen stuk wanneer de Alblasserdammer een tegenstander middels een keiharde sliding de tanden laat zien. De geen woorden maar daden-mentaliteit past hem perfect. Hier en daar wordt voorzichtig over een voorselectie voor Oranje gesproken, zijn grootste fans zien hem binnen nu en twee jaar bij zijn geliefde Feyenoord voetballen.
Het natrappen naar Nourdin Boukhari in het duel met Ajax leverde hem in plaats van een rode kaart helemaal niets op. De tuchtcommissie van de KNVB oordeelde dat er onvoldoende bewijs was om Buijs te schorsen. Wanneer de naar eigen zeggen irritant-fanatieke voetballer dit soort nare trekjes (want hij trápte na) uit zijn spel kan bannen, zou hij écht een interessante speler voor een Nederlandse topclub kunnen zijn. We wachten af!
Een hele goeie, hij kon er zelf ook heel hard om lachen!quote:Op donderdag 13 april 2006 13:52 schreef Kang-He het volgende:
Er was té weinig bewijs om te schorsen? Wat is dat voor'n grap? Hoe duidelijk wil je het hebben?
Hij houdt zich wel veel met Ajax bezig hč?quote:Op donderdag 13 april 2006 13:13 schreef savelkoul het volgende:
Danny Buijs over Danny Blind
http://www.zoomin.tv/videoplayer/index.cfm?id=211160&mode=normal&pid=vi&quality=2&ftvplayer=yes#
Dies al oudquote:Op donderdag 20 april 2006 10:37 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Hij houdt zich wel veel met Ajax bezig hč?
Tijdens de huldeging op de GM riep Buijs nog: "en wie niet springt die is een Jood"quote:Op donderdag 20 april 2006 10:45 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Dies al oudJa we hoeven denk ik niet bang te zijn dat ie ooit richting 020 zal gaan
quote:Op donderdag 20 april 2006 10:53 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Tijdens de huldeging op de GM riep Buijs nog: "en wie niet springt die is een Jood"![]()
Dat was allang duidelijk na een bepaalde wedstrijd een paar jaar terug in de Vliert.quote:
quote:Op donderdag 20 april 2006 10:57 schreef clauwheee het volgende:
[..]![]()
Matthijs pakte toen maar gauw de microfoon over en maakte van Jood Fries. Hehe.
Haha.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:17 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Een hele goeie, hij kon er zelf ook heel hard om lachen!
[afbeelding]![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |