Dat is vaak ook het criterium om cultheld te worden. Zie Lucius en ons Berry.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Door een hoog IQ wordt hij niet echt gehinderd volgens mij. Martin Drent kwam ook al zo zwakzinnig over.
Lucius komt op mij redelijk verstandig over. Nuchtere jongen, alleen wat problemen met het op de juiste manier omgaan met zijn salaris, maar dat hebben heel veel voetballers.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is vaak ook het criterium om cultheld te worden. Zie Lucius en ons Berry.
Danny Buijsquote:Danny Buijs: Ik ga zeker terug naar Alblasserdam
Van FC Groningen Media krgen we een artikel toegezonden van Danny Buijs dat geplaatst wordt in de clubkrant van FC Groningen. Leuk om te lezen:
Veel fans van FC Groningen zullen wat ongelovig hebben gekeken toen ze vorig jaar hoorden dat Danny Buijs in Muntendam woont. Een piepklein plaatsje op het Oost-Groningse plateland. Hoe kom je daar nu terecht? Nou, heel simpel. Hij zocht een huis in een rustige kindvriendelijke wijk en vond die dankzij ex-assistent trainer Joop Gall in Muntendam. En hij heeft er nog geen moment spijt van, al mist hij zijn familie in Alblasserdam wel. “Ik ben een echt familiemens. Dat maakt het soms best moeilijk.”
“In het westen betaal je zeker drie keer zoveel voor hetzelfde huis”, legt Buijs zijn keuze om in Muntendam te gaan wonen nog maar weer eens uit. “Daarnaast was het nieuwe trainingscomplex in Zuidbroek toen al zo goed als rond. Als het inderdaad door gaat, dan is het voor mij maar vijf minuten fietsen. En van hier uit rijd je zo naar Euroborg. Kijk, de één woont liever in de stad, de ander in een dorp.”
Buijs hoeft niet zo nodig in de grote stad te wonen. Alblasserdam is qua aantal inwoners weliswaar ruim drie keer zo groot als Muntendam, maar met 18.500 inwoners is Alblasserdam ook gewoon een dorp. Maar wel één waar Buijs is opgegroeid en zich helemaal thuis voelt. “Mijn hele familie woont in Alblasserdam. Even een bakkie doen of even voetballen met mijn kleine neefjes, dat is er hier niet bij. Oké, dat weet je als je profvoetballer bent.”
E-mailen
Toch moeten we niet denken dat het Buijs in Muntendam niet bevalt. Integendeel. “Nee, het bevalt me prima in Muntendam. We wonen er nu een jaar. Het is niet zo dat ik Muntendam veel in ga. Als ik iets wil doen, dan ga toch naar de stad. Dat is maar twintig minuten rijden. En op vrijdagavond ga ik meestal even bij BV Veendam kijken. Daar ben ik zo. Het is hier wel heel anders wonen is dan in Alblasserdam.”
“Heimwee is een groot woord, maar ik mis mijn familie wel. Ik ben fantastisch opgevangen door de bewoners hoor. Ze hebben me overal mee geholpen, net als de club. Het is een hele gewone buurt, iedereen is behulpzaam. In het begin is alles ook nieuw en mooi. Maar de laatste vijf maanden merk ik dat ik mijn familie mis. Mijn ouders komen wel bij elke wedstrijd kijken. Mijn oom heeft zelfs een seizoenkaart. We e-mailen veel, ik heb een webcam. Maar dat contact is toch anders. We hebben elkaar vaak veel te vertellen. Maar als ik bel, ben ik dat alweer vergeten.”
“Ja, het is wel een nadeel voor onze familie dat wij hier in het Noorden wonen. Je rijdt hier niet zo maar even heen. Oké, het is maar drie uur rijden. Maar als je heen en weer gaat ben je toch zes uur kwijt. Kijk, ik ben een echt familiemens. Dat maakt het soms best moeilijk.” Zeker nu Danny pas vader is geworden van Woutje, zijn bijna vier maanden oude zoontje. “Vader zijn is geweldig, absoluut. Van tevoren had ik geen idee wat me te wachten stond. Het is mooi om hem te zien opgroeien. Als ik hem ’s morgens uit zijn box haal, dan steekt hij zijn armpjes omhoog, is hij blij mij te zien. Dat is geweldig.”
Patatje en frisdrank
Woutje werd na zijn geboorte meteen lid van VV Alblasserdam, de club waar Buijs zelf ook leerde voetballen. “Ik ben al 23 jaar lid. Nog twee jaar en dan word ik gehuldigd. Ik heb van mijn zesde tot mijn tiende actief bij Alblasserdam gevoetbald. Mijn opa heeft in het eerste gespeeld, zat in het bestuur en was elftalleider. En mijn vader en oom hebben ook in het eerste gespeeld. Ik was van kleins af aan op het voetbalveld van Alblasserdam te vinden. Mijn oma stond achter de bar. Dan nam ik snel een patatje en wat frisdrank en ging ik snel weer voetballen. Dan krijg je als vanzelf een speciale band met de club. Ik ga ook zeker voor 99,999% weer terug naar Alblasserdam. Er zijn meer dingen dan alleen voetbal. In Alblasserdam ging ik vaak even een balletje trappen met mijn neefje, even op het terras zitten bij het café van mijn oom of even bij mijn oma langs. Dat hoort gewoon bij mij.”
Publiek
Maar voor het zover is, zet Buijs zich helemaal in voor FC Groningen. Hij is trots op de club en trots op de supporters. Je voetbalt vooral voor de fans. Dat beseft Buijs als geen ander en dat maakt hem populair bij de Groningse achterban. “De supporters steunen mij altijd. Dat geeft mij een geweldig gevoel. Vandaar dat ik ook echt uitkijk naar het nieuwe stadion Euroborg.”
Het moet toch geweldig zijn om te spelen voor twintigduizend mensen. Al zal ik het Oosterpark ook best missen. Het is typisch Engels, liggend midden in een woonwijk. Prachtig met de jongens van de Z-side die in de hekken hangen en de supporters op de Tonny van Leeuwen tribune die een hoop kabaal maken. Maar je moet gewoon reëel zijn. Zoveel roest, met alle respect, maar dat is bijna niet meer van deze tijd. De sfeer zal ook wel blijven in de Euroborg. Daar ben ik van overtuigd. FC Groningen heeft een fantastisch publiek, is een echte volksclub. Dat zijn de mooiste clubs die er bestaan; volksclubs.”
Bron: FC Groningen Media
Dat is dus echt niet zo hč. Juist heel verstandig en nuchter maar in het veld een irritant geweldig voetballertje. Heerlijk om in je team te hebben. Cultheld gaat nog wat ver denk ik, maar als ie zo doorgaatquote:Op zondag 30 oktober 2005 17:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Door een hoog IQ wordt hij niet echt gehinderd volgens mij.
Dan zit je ernaast. Danny komt juist redelijk verstandig over in gesprekken na de wedstrijd en op de regionale TV. Komt regelmatig nog even langs in't supportershome ook, neemt er echt de tijd voor.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Door een hoog IQ wordt hij niet echt gehinderd volgens mij. Martin Drent kwam ook al zo zwakzinnig over.
Hehe. Zo is het maar net.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:35 schreef Cruoninga het volgende:
Beste uitspraak in de media: "Groningen ver? Australië, dat is ver!"
Laat nog maar ff lekker bij ons blijvenquote:Op dinsdag 1 november 2005 18:33 schreef tong80 het volgende:
Idd een typische FeijenoordGroningen-voetballer.
quote:Op dinsdag 1 november 2005 18:48 schreef SCH het volgende:
Ik dacht dat je een topic over de user cultheld had geopend
Ja komt toch elke keer weer terug, in dat artikel van hierboven ook al.quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:11 schreef methodmich het volgende:
Vandaag een stuk in AD / De Dordtenaar, dat hij Alblasserdam toch erg mist. Maar hij doet het voor zijn loopbaan.
quote:Op woensdag 2 november 2005 14:58 schreef methodmich het volgende:
Ja... En dan te bedenken wat Alblasserdam nu helemaal voorstelt.
Maar goed, dat is streekgebonden. Anderen hebben het met pakweg Zwijndrecht, Heerjansdam, Hendrik-Ido-Ambacht of Ridderkerk.
Denk je? Als z'n familie in Appeltjekutveen had gewoond had ie denk ik hetzelfde gehad. Afgaande op dat stuk in het FC Groningen krantje van hierboven. Volgens mij is dat artikel (of deels herschreven) in meerdere kranten geplaatst.quote:Op woensdag 2 november 2005 19:55 schreef methodmich het volgende:
Nou, toch moet je je daar niet in vergissen hoor clauw.
Drent kwam elke zaterdag bij mij in de winkel 4 kratjes amstel halen...quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
quote:Op woensdag 2 november 2005 22:14 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Drent kwam elke zaterdag bij mij in de winkel 4 kratjes amstel halen...
prof voetballer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |