abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34532174
Wel slecht voor zn onderhandelingspositie als ie over een jaar tekent in Rdam
pi_34532532
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:24 schreef clauwheee het volgende:

[..]

En hij is anti-Ajax
!!
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_34548845
Tja, eeuwig zonde natuurlijk dat hij anti-Ajax is. Voor hem dan.
pi_34836751
quote:
EEN ALBLASSERDAMSE JONGEN

Alblasserdam. Gehucht in de polder, geflankeerd door de Noord. Er valt weinig tot niets te beleven, voor hen die het niet kennen. Zij die het wel kennen, kunnen het beamen. Ja, er is een bioscoop, terwijl het molencomplex rond Kinderdijk ook landelijke faam geniet. Maar verder is het een dorp zoals er in Nederland nog veel meer zijn. De gelovige partijen maken er de dienst uit. Dat straalt een bepaalde rust uit. De jongens die mogen, gaan op voetbal. Niets bijzonders, totdat er plotseling een Alblasserdammer in de belangstelling komt te staan.

Het gaat hier natuurlijk over Danny Buijs, prof bij FC Groningen. De jonge Buijs groeide op in Alblasserdam op de voor het dorp kenmerkende manier. Ook hij werd lid van een voetbalclub en wel van Alblasserdam. Zij die het dorp niet kennen, moeten weten dat dit een beetje de volksclub genoemd mag worden. De Alblas en De Zwerver zijn de overige verenigingen, die duidelijk minder laagdrempelig zijn. Alblasserdam speelt op sportpark Souburgh, best een aardig onderkomen. Daar ontplooiden de talenten van Danny Buijs zich.

Voor hem kwam toen een droom uit. Hij bleek beter te zijn dan de meeste van zijn leeftijdgenootjes en werd uitgenodigd door Feyenoord. Gedurende enige jaren zou hij in de jeugd van de Rotterdamse topclub spelen, waar hij echter nooit het eerste haalde. Buijs moest gaan rijpen bij Excelsior, absoluut geen schande. Hij speelde met die club toch maar mooi in de eredivisie en dwong na de degradatie door een sterk seizoen in de eerste divisie een transfer naar FC Groningen af. Ondertussen deed hij nog van alles voor zijn oude vereniging. Het was dus niet vreemd dat, eenmaal in Groningen, de heimwee toesloeg. Buijs had het lastig, ver weg van Alblasserdam. Voor een rasechte Alblasserdammer is het al even slikken als de Alblasserdamse brug wordt overgestoken richting Rotterdam, dus Groningen was voor hem in feite net zo vreemd als Afrika.

Buijs zette echter door en zie, ineens heeft hij succes. Dit seizoen is hij één van de belangrijkste krachten van FC Groningen, dat stilaan tot revelatie van de eredivisie gekroond mag worden. Buijs is dan ook een speler waar fans snel van kunnen gaan houden. Zijn inzet is uitmuntend. Negentig minuten ploegt hij over het heilige gras, ondertussen een spoor achterlatend van slidings en per ongeluk meegenomen benen. Buijs gaat voor elke bal, is nergens bang voor en raast van strafschopgebied naar strafschopgebied. Hij kan daarnaast behoorlijk voetballen. Verwacht van hem geen arsenaal aan schijnbewegingen, maar hij heeft wel een goede functionele techniek. Zijn spel verraadt een diepe passie, zodat je als fan van de tegenpartij ook nooit echt boos op hem kunt worden. Danny schopt je wel, maar doet dat altijd op open wijze. Geen geniepige trapjes buiten het zicht van de camera, maar gewoon even doorhalen terwijl de mannen van De Mol meefilmen. Een teamspeler pur sang dus.

Gedurende deze jaargang pikt hij ook nog regelmatig zijn doelpunten mee, waardoor zijn goede spel nog meer opvalt in de rest van het land. Voorzichtig wordt hier en daar al geopperd dat Feyenoord hem wel eens zou kunnen terughalen en zijn trouwste aanhangers durven zelfs stiekem het woord voorselectie in de mond te nemen. In combinatie met het woord Oranje zelfs. Dus kwam hij de afgelopen periode regelmatig in de media. Danny mocht eens een monoloog houden hier, gaf een interviewtje daar en telkens was daar die liefde voor Alblasserdam. Ja, hij was inmiddels wel gewend aan Groningen en het beviel hem er goed, maar toch knaagde het. Dan bekroop hem weer even dat gevoel van nostalgie, van de vroege zaterdag op sportpark Souburgh, als hij met zijn vriendjes de dauw van de velden mocht voetballen. Ongetwijfeld had hij toen ook al een enorme inzet en zullen ze hem soms hebben moeten afremmen. Het lijkt me een jongen die, indien nodig, drie wedstrijden per dag speelt om andere teams te helpen.

Ik kan Danny wel begrijpen. Ik ken Alblasserdam, ik woon er dichtbij. Mijn woonplaats is in veel dingen te vergelijken met Alblasserdam, dus ik ken dat gevoel ook. Er is niks en toch houd je er van. Ik zie Danny voor me, daar in Muntendam, mijmerend over de films in de Wipmolen. Ik begrijp zijn nostalgische hang naar dat zo plaats opduikende centrum, met die anderhalve winkel. Ik snap wat hij voelt, elke keer als hij de Alblasserdamse brug overrijdt of de tunnel onder de Noord doorgaat. En ik vind het mooi, dat zelfs een profvoetballer zoiets nog kan hebben.

Dus als Danny echt een transfer naar Feyenoord zou kunnen afdwingen of daadwerkelijk een keer mag proberen hoe een Oranje-shirt hem staat, dan zie ik niet de Danny Buijs die de meeste Nederlanders zullen zien. Die werker van FC Groningen, die de plaggen uit het veld loopt en nooit opgeeft. Nee, ik zie een Alblasserdamse jongen die zijn droom heeft gevolgd, tot ver in Groningen, maar die diep in zijn hart nog het liefst op zaterdagmorgen om acht uur in de regen op sportpark Souburgh speelt. Een jongen die niet verpest is door de status die een profvoetballer tegenwoordig per definitie al heeft. Er zouden er meer moeten wezen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34872160
’Ik ga in het veld wel eens te ver’ De dilemma’s van
Hij werd groot in Rotterdam bij Feyenoord en Excelsior, maar bikkelaar Danny Buijs brak pas echt door als prof bij FC Groningen. Toch gaat er voor de 23-jarige middenvelder niets boven Alblasserdam. ,,Ik keer daar ooit terug.’’

1. Oosterpark of Euroborg?

,,Euroborg. Van de buitenkant vind ik er niet veel aan, maar van binnen is het een topstadion. Het Engels aandoende Oosterpark vond ik ook mooi, maar Euroborg is meer van deze tijd.’’

2. De Alblas of De Zwerver?

,,Absoluut De Alblas. Beide clubs zijn concurrent van Alblasserdam, maar de rivaliteit met De Alblas is minder. Ik hoop trouwens dat ook De Zwerver in dezelfde klasse als Alblasserdam komt, want derby’s zijn voor spelers en het publiek de leukste wedstrijden.’’

3. Muntendam of Alblasserdam?

,,Ik heb bijna mijn hele leven in Alblasserdam gewoond en zal daar ooit terugkeren, vanwege mijn vrienden, familie en de VV Alblasserdam. Muntendam is maar een klein dorp. Er wonen aardige mensen, maar ik heb er niet veel mee.’’

4. Henk van Stee of Ron Jans?

,,Onder Henk van Stee heb ik bij Feyenoord A1 en Excelsior in totaal drie topjaren gehad. De band die ik met hem heb, zal ik nooit met een andere trainer krijgen. Hij is bepalend geweest voor mijn carrière.’’

5. Middenvelder of verdediger?

,,Op het middenveld kan ik beter mijn ei kwijt. Als rechtsback heb ik ook goede jaren gehad, maar tegen echte linksbuitens kan ik in moeilijkheden komen. Ik ben voor die positie niet wendbaar genoeg om de top te halen.’’

6. Irritant of fanatiek?

,,Irritant-fanatiek, haha. Ik wil ten koste van alles winnen. Ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen me irritant vinden. Ik ga in het veld wel eens te ver. Als ik dan de tv-beelden terugzie, denk ik soms ’dat had ik niet moeten doen’. Maar het gebeurt altijd in het heetst van de strijd.’’

7. Randstad of Hoge Noorden?

,,De Randstad, want daar ben ik opgegroeid. Ik zal nooit in een grote stad gaan wonen, maar wil er wel in de buurt zitten. Het Noorden is me té rustig.’’

8. Play-offs of oude opzet?

,,Wie de play-offs heeft verzonnen, is niet goed bij zijn hoofd. Stel dat wij vijfde worden en ons toch plaatsen voor de Champions League. Dat is voor ons dan fantastisch, maar voor het Nederlandse voetbal zou het een slechte zaak zijn.’’

9. Ponk of Pieckenhagen?

,,Ik heb met beiden geen probleem. Dat Pieckenhagen zaterdag rood kreeg nadat hij een slaande beweging naar mij maakte, had voor mij niet gehoeven. Wat mij betreft is die zaak uit de wereld.’’

10. FC Groningen of Excelsior?

,,Ik heb bij Excelsior een mooie tijd gehad, maar FC Groningen is een grotere club met een hele grote achterban en een superstadion dat altijd vol zit.’’

11. Feyenoord of PSV?

,,Feyenoord. Ik hoop natuurlijk ook dat ze kampioen worden. PSV zit nog in de beker en de Champions League en zal in de competitie nog wel wat puntjes morsen.’’

12. Winter- of Zomerspelen?

,,Doe maar de Zomerspelen. Het maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Ik kijk wel naar tennis en de Tour, maar ik heb niets met schaatsen en ook niet met atletiek.’’

13. Wel of niet naar Afghanistan?

,,Ik heb daar niet echt een mening over. Af en toe zie ik er wat over op tv, maar dat is voor mij onvoldoende om een oordeel te vellen.’’

14. Bos of Balkenende?

,,Balkenende. Het liefst kies ik ze allebei niet. Bos vind ik helemaal niets. Bij de PvdA zitten vooral nagemaakten. En Balkenende heeft natuurlijk ook nul uitstraling. Ik weet nog niet op wie ik ga stemmen.’’

15. Kalou of Van Hooijdonk?

,,Kalou, al was ik het niet eens met zijn reactie op zijn wissel tegen Ajax. Van Hooijdonk moet toch zijn minuten pakken.’’

16. Wout of Woutje?

,,Wout. Maar omdat hij zo klein is, hebben we onze zoon Woutje genoemd. We zien wel wat er gebeurt als hij later groot is. Ik heb een oom die Jan heet en nog altijd Jantje wordt genoemd.’’

17. Strand- of doevakantie?

,,Strand. Daar kun je af en toe ook een beetje voetballen of tennissen. Ik ga tijdens mijn vakantie niet wandelen of bergen beklimmen.’’

18. Bier of Spa rood?

,,Seven Up. Ik vind Spa rood niet te drinken en bier helemaal niet te pruimen. Daarvan ga ik bijna over mijn nek. Ik drink bijna nooit alcohol.’’

19. Boek of film?

,,Film.Ik ben geen boekenlezer. Ik lees op vakantie hoogstens iets van Peter R. de Vries of een boek over Johan Cruijff ofzo.’’

20. Kroeg of disco?

,,Kroeg. Mijn oom heeft een kroeg in Alblasserdam, waar ik vroeger vaak zat. Het lijkt me zelf wel leuk om in de toekomst een eetcafeetje te hebben.’’

21. Zuidbroek of Varkenoord?

,,Varkenoord. Daar heb ik bijna tien jaar gespeeld. Over het trainingscomplex in Zuidbroek gaan ze binnenkort pas een beslissing nemen. Qua accommodatie is dat top, maar de supporrters zijn er niet zo blij mee dat het zo ver van de stad Groningen ligt.’’

22. Langeleegte of Woudestein?

,,Ik ga op zijn tijd wel eens kijken bij Veendam. Trainer Joop Gall woont bij mij in de buurt en het stadion is maar vijf minuten rijden van mijn huis. De Langeleegte is een hartstikke leuk stadion, maar doe mij toch maar Woudestein want ik vind dat mooier en gezelliger. Jammer alleen dat het er nooit vol zit.’’

23. Z-Side of Vak S?

,,Da’s een moeilijke. Ik kies voor Vak S, omdat ik bij Feyenoord jarenlang als supporter achter het doel heb gezeten. Dat was echt een geweldige tijd. De fans van de Z-Side vind ik trouwens ook geweldig. Ze steunen me altijd door dik en dun.’’

24. Henk Fräser of John de Wolf?

,,Henk Fräser, omdat ik hem ook als trainer heb meegemaakt. Als speler was hij echt een beest, vooral als je aan zijn medespelers kwam. De pit van John de Wolf vond ik ook mooi. Prachtig om te zien hoe hij de duels aanging. Ik was van beide spelers fan. Feyenoord had in die tijd een geweldig team met ook karakterjongens als Van Gobbel, Heus en Scholten.’’

25. Sex voor de wedstrijd, ja of nee?

,,Ja, waarom niet? Volgens mij heeft het geen invloed op je prestaties, al denk ik niet dat het handig is om het een uur voor de wedstrijd te doen.’’

WIETSE DIJKSTRA

Interview uit het AD van vandaag!
Hell To The Liars
pi_34873949
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:27 schreef Droopie het volgende:
7. Randstad of Hoge Noorden?

,,De Randstad, want daar ben ik opgegroeid. Ik zal nooit in een grote stad gaan wonen, maar wil er wel in de buurt zitten. Het Noorden is me té rustig.’’
Danny, met alle respect , wat doe je dan ook in Muntendam
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_34890343
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:27 schreef Droopie het volgende:

18. Bier of Spa rood?

,,Seven Up. Ik vind Spa rood niet te drinken en bier helemaal niet te pruimen. Daarvan ga ik bijna over mijn nek. Ik drink bijna nooit alcohol.’’
dat valt dan weer een beejt e tegn
pi_34891715
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 05:48 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

dat valt dan weer een beejt e tegn
Zei ik ook al
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:46:01 #159
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_34893184
Als je geen bier drinkt, dán ben je pas stoer...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_34893861
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:46 schreef The_Verve het volgende:
Als je geen bier drinkt, dán ben je pas stoer...
Ach, ook misschien wel weer. Altijd vol verrassingen, die Danny!
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:35:39 #161
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_34894326
Buijs

Dit stukje schrijf ik naar aanleiding van van uitspraken van Danny Buijs in VI nummer 4. Deze speler van FC Groningen hekelt voetballers die na een nederlaag lachend de kleedkamer uitstappen. Hij heeft er zelfs een 'bloedhekel aan', en was blij dat de assistent trainer ze een keer 'verrot schold'. Ik zal u vertellen, ik heb sinds vorige week een hekel aan Danny Buijs. Ik snap dat de absolute drive om te winnen aanwezig moet zijn in het profvoetbal, maar moet je iemand die beter tegen zijn verlies kan dan zo beoordelen? Lijkt me niet. Een speler die na een voetbalwedstrijd doucht en dan de wedstrijd achter zich laat, is toch niets minder? Gelukkig nemen we het profvoetbal niet allemaal zo serieus als Buijs. Er zijn immers belangrijkere dingen in het leven. Ikzelf voetbal bij de plaatselijke FC in het vijfde. Het profvoetbal zal ik nooit meer halen, gelukkig.
Je zou maar bij Danny Buijs in het team zitten.

Joost Dijkgraaf
Enschede
pi_34894449
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:35 schreef Prosac het volgende:
Buijs

Dit stukje schrijf ik naar aanleiding van van uitspraken van Danny Buijs in VI nummer 4. Deze speler van FC Groningen hekelt voetballers die na een nederlaag lachend de kleedkamer uitstappen. Hij heeft er zelfs een 'bloedhekel aan', en was blij dat de assistent trainer ze een keer 'verrot schold'. Ik zal u vertellen, ik heb sinds vorige week een hekel aan Danny Buijs. Ik snap dat de absolute drive om te winnen aanwezig moet zijn in het profvoetbal, maar moet je iemand die beter tegen zijn verlies kan dan zo beoordelen? Lijkt me niet. Een speler die na een voetbalwedstrijd doucht en dan de wedstrijd achter zich laat, is toch niets minder? Gelukkig nemen we het profvoetbal niet allemaal zo serieus als Buijs. Er zijn immers belangrijkere dingen in het leven. Ikzelf voetbal bij de plaatselijke FC in het vijfde. Het profvoetbal zal ik nooit meer halen, gelukkig.
Je zou maar bij Danny Buijs in het team zitten.

Joost Dijkgraaf
Enschede
Enschede, dat zegt genoeg

Ik had het ook gelezen inderdaad.
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:41:53 #163
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_34894486
Wat een loser, die Joost Dijkgraaf.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_34894498
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:35 schreef Prosac het volgende:
Buijs

Joost Dijkgraaf
Enschede
-Joost Dijkgraaf

-Enschede

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_34894612
Joost is gewoon stikjaloers
pi_34906517
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:46 schreef clauwheee het volgende:
Joost is gewoon stikjaloers
Op Danny?

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_34906832
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:20 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Op Danny?

Nou nee, meer dat ie bij de FC speelt ipv bij de Tukkers.

Tukkers
pi_34907757
Rukkers
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_34911107
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:20 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Op Danny?

Wie niet? Je zou Clauwheee als drijvende kracht van je fanclub hebben!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36193219
Domme actie gisteren. Benieuwd of ze het gaan onderzoeken. Maar och, het was maar een Ajacied

Buijs blijft
pi_36200913
Volgens mij heeft ie ze echt niet allemaal .
  maandag 20 maart 2006 @ 15:12:20 #172
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_36201145
Dom van Buijs.. maar misschien als ze de actie van Boukhari op Matthijs in de eerste helft hadden laten zien, dan begreep iedereen gelijk dat Boukhari niet zo moet piepen
  maandag 20 maart 2006 @ 15:17:55 #173
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36201310
iemand een gif van die overtreding ?
  maandag 20 maart 2006 @ 15:18:44 #174
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_36201340
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:17 schreef jorienvdherik het volgende:
iemand een gif van die overtreding ?
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 20 maart 2006 @ 15:19:11 #175
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_36201359
Haha ja dat kan je van tevoren zien aankomen met Buijs tegen Ajax...
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_36201555
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:12 schreef Prosac het volgende:
Dom van Buijs.. maar misschien als ze de actie van Boukhari op Matthijs in de eerste helft hadden laten zien, dan begreep iedereen gelijk dat Boukhari niet zo moet piepen
Ik praat sommige actie's van Boukhari echt niet goed, en ik had zelfs het idee dat voordat die schop door Buijs werd uitgedeeld, hij zich misschien ook wel een beetje expres op Buijs liet vallen, maar dat neemt niet weg dat Buijs hier gewoon een wedstrijd of 5 schorsing voor moet krijgen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_36201608
5
pi_36201635
Ok, met 1 voorwaardelijk erbij dan.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_36201705
Stuk of drie wedstrijden ben ik voor, tenzij hij al eerder zoiets heeft geflikt.
That's all folks!
pi_36201711
Nou, we zijn het allemaal eens dat het dom van um was. Maar net wat Mindlight zegt, Buijs tegen Ajax is de Buijs van vorig jaar. En Boukhari tja...die zou dan zelf ook moeten worden geschorst voor z'n overtreding op Salmon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')