abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31793553
Het dreumes- en peutertopic, deel 14

dreumesjes
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
25 november 2003: Emma, dochter van Fjolle en Frut666
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of-Wild
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
19 juni 2004: Justin Julian, zoon van JoOLz
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x

Peuters:

22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
14 maart 2002: Jessai, zoon van Tan
18 maart 2002: Anne, dochter van Fjolle en Frut666
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
28 mei 2002: Kyllian, zoon van babyfeet
29 juli 2002: Tomas, zoon van Logician
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician en gemeenkaboutertje
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 15-11-2005 20:36:22 ]
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_31793646
Jessie, ik lees hier weer eens bij, wat goed dat je toch je intuïtie hebt gevolgd mbt tot het praten van Jans en wat fijn dat de logopedie al resultaat heeft Succes met het "omschakelen" !

En een lopende Leon
  zondag 30 oktober 2005 @ 07:49:54 #3
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31801569
Livelink, als je die foto als een groot bestand wil hebben moet je het maar even zeggen. Is wel mooier als je hem ooit wil afdrukken

Gelukkig zijn we niet weggegaan gister. Jolie heeft echt zo slecht geslapen. Zo veel snot had ze de hele tijd. Super sneu! Zo'n droge hoest erbij en vanmorgen hoorde ik d'r niet eens huilen zo schor

Ze heeft trouwens iets nieuws wat ik echt te leuk vind. Als je een grapje maakt of als iets anders is dan anders, dan moet ze heel hard lachen en roept neeeeee nieeeeeeee dan ligt ze helemaal dubbel. Gister had ze het toen we winterjassen en mutsen aan het passen waren, ze sloeg d'r handen voor de ogen tijdens het lachen en daarna zag ze dat mijn tante d'r bril in d'r haar had (omhoog gschoven) toen lag ze gewoon op de grond van het lachen neeee niehie toen ze uitgelachen was ging ze de bril maar even goed doen
  zondag 30 oktober 2005 @ 10:25:34 #4
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_31802848
Jolie Ik zie het helemaal voor me. Beterschap, meisje. Liam, ook beterschap!

Luchtbel, die foto wil ik wel graag hebben. Zou je hem willen mailen naar ..... ?

Job is de laatste tijd weer 's nachts veel aan het spoken, dat wil zeggen dat hij gewoon de hele boel bij elkaar krijst en niet meer tot bedaren is te brengen. Zo'n 'bui' kan rustig een paar uur duren.
Gisteren stonden we met het mooie weer lekker buiten op het plein en toen hoorde ik van beide buren dat zij Job goed konden horen 's nachts (en er dus ook wakker van worden). Ze zeiden het absoluut niet verwijtend en heel begripvol, maar ik vind het toch wel een heel vervelend idee dat anderen er ook wakker van worden. Maar ja, je doet er niks aan. Vannacht heeft hij ons gelukkig allemaal lekker laten slapen. Mocht ook wel weer een keer .

[ Bericht 1% gewijzigd door livelink op 30-10-2005 11:46:52 (e-mailadres weer weg) ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 30 oktober 2005 @ 10:36:19 #5
24188 Belana
kloon van belana
pi_31803020
Jolie je bent echt zo'n grapjasje en beterschap idd voor Jolie, dat gesnotter is zo zielig!

wat vervelend he Livelink, dat gekrijs 's nachts Meestal iser dan toch wel wat aan de hand, misschien wordt ie ook wel verkouden zometeen...
stormy waters...
sailin'
  zondag 30 oktober 2005 @ 10:57:56 #6
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_31803471
Ik ben op zoek naar 'woezel en pip' om voor te lezen. (maar aangezien 't niet overal verkocht wordt zal ik 't wel op internet bestellen). Dat is het boekje/cd van Guusje Nederhorst. De cd is Saskia helemaal wild van op het kdv, ze wil 'm steeds opnieuw horen en 't boekje dat erbij zit lijkt me hartstikke leuk om voor te lezen.

Zag er van de week 1 staan op marktplaats.

Jolie
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:01:38 #7
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31803547
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 10:57 schreef Rottdog het volgende:
Ik ben op zoek naar 'woezel en pip' om voor te lezen. (maar aangezien 't niet overal verkocht wordt zal ik 't wel op internet bestellen). Dat is het boekje/cd van Guusje Nederhorst. De cd is Saskia helemaal wild van op het kdv, ze wil 'm steeds opnieuw horen en 't boekje dat erbij zit lijkt me hartstikke leuk om voor te lezen.

Zag er van de week 1 staan op marktplaats.

Jolie
zo duur zijn ze niet, dus dan koop ik net zo lief een nieuwe die gegarandeerd krasvrij is
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:10:14 #8
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31803739
Gemaild Livelink. Jolie slaapt nu uiteraard wel dus ik heb alle tijd van de wereld oh nee ik ben aan het werk het is immers zondag. En dan toch als ik in die map kijk en foto's van mijn kleine meisje in die schommel zie slik ;')

Ik vind die grapjes ook zo leuk, ze moet hard lachen als wij het ook echt grappig vinden. Moet wel eerlijk zeggen dat we vaak grapjes met haar uithalen en d'r soms een beetje in de maling nemen dus heel raar is het niet
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:46:10 #9
37150 livelink
pi_31804600
En ontvangen. Hardstikke bedankt!

Je kind af en toe een beetje plagen hoort er bij vind ik. Het is ook iets wat ze moeten leren. Maar mijn vader was/is dan ook een echte plaagkop. Vroeger bij ons en nu bij de kleinkinderen. Is heel grappig om te zien hoe die daar mee omgaan.

Ik had nog nooit van Pip en Woezel gehoord. Wel wist ik dat Guusje Nederhorst een kinderboek had geschreven, maar dat doen tegenwoordig zo veel 'bekende' mensen. Gisteren hoorde ik dat Barry Hay ook al een kinderboek had geschreven. Vroeger gingen ze allemaal schilderen en nu gaan ze kinderboeken schrijven.
Tot zover mijn vooroordelen
pi_31807081
Ik weet dat er een appart flimpjes topic is, maar ik zet hem toch even hier. Op dit filmpje (net gemaakt) is heel goed te horen hoe Jans praat. Vandaar dat ik het meestal over een donald duck geluidje heb. Ze maakt er ook altijd veel gebaren bij. Mijn inziens om haar taal kracht bij te zetten. Snappen jullie mijn zorgen?

afbeelding]http://home.tiscali.nl/~casteleijn/kletskous.avi]afbeelding
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31807191
Luchtbel wat leuk die humor!!!!

Livelink, vervelend joh die buien van Job. Slaapt Katja er wel lekekr doorheen? Voor jou zelf ook vermoeiend. En is Job overdag wel een beetje te pruimen na zulke nachten?

Ik moet wel lachen om je vooroordelen hoor. Zelf denk ik er net zo over. Wat zou het volgende project van de bekende nederlander zijn? O wacht je vergeet ook nog de collums
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 30 oktober 2005 @ 13:39:06 #12
37150 livelink
pi_31807405
Ik heb net het filmpje bekeken. Ik snapte je zorgen al wel, maar dit komt inderdaad over alsof Janneke zelf ook enorm gefrustreerd is met die gebaren erbij. Logisch dat je hiermee hulp hebt gezocht.

Hoe lukt het met de nieuwe benadering tot nog toe?
  zondag 30 oktober 2005 @ 13:39:53 #13
61800 Rottdog
pi_31807434
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:01 schreef E.T. het volgende:

[..]

zo duur zijn ze niet, dus dan koop ik net zo lief een nieuwe die gegarandeerd krasvrij is
Het was een nieuwe http://www.marktplaats.nl(...)dschriften/c201.html
pi_31807589
Nou vandaag eigenlijk geen nieuwe woordjes of woordjes van gisteren gehoord. Maar het zal ook wel even de tijd nodig hebben denk ik.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31807920
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:46 schreef livelink het volgende:
Ik had nog nooit van Pip en Woezel gehoord. Wel wist ik dat Guusje Nederhorst een kinderboek had geschreven, maar dat doen tegenwoordig zo veel 'bekende' mensen. Gisteren hoorde ik dat Barry Hay ook al een kinderboek had geschreven. Vroeger gingen ze allemaal schilderen en nu gaan ze kinderboeken schrijven.
Tot zover mijn vooroordelen
precies wat ik dacht, dus ik zag 't boek wel overal liggen maar 't is nou niet 't eerste dat ik zou kopen. maar als het echt zo leuk is wil ik 't natuurlijk ook wel eens lezen/zien!

jessie, fijn dat die logopediste zo'n leuke meid is en jullie een aantal nieuwe handvaten heeft gegeven om met jannekes praten om te gaan. en gisteren dus meteen al resultaat! ik hoop zo voor jullie en voor janneke dat ze zich snel wat beter verstaanbaar kan maken. heel veel succes ermee!
pi_31807973
oh en livelink, jeetje een paar uur krijsen is wel erg lang. zeker 's nachts. arme job, en arme jullie. hopelijk is 't snel voorbij!
pi_31808703
Wij hebben Woezel en Pip hier ook liggen en Jadey vindt de cd niks aan ET. De liedjes zijn zo zoetsappig, het is misschien ook meer voor kinderen van jonge leeftijd alhoewel die weer niet zolang naar een verhaal kunnen luisteren. De liedjes zijn zo langzaam.
Hier ligt Dikkie Dik goed in de markt.

Jessie ik denk niet dat je zomaar stappen hebt ondernomen voor Janneke. Het zien van het filmpje bevestigd dit alleen maar, je hebt er goed aan gedaan hoor. En wat goed zeg dat ze nu al woordjes oppakt. ik kan mij er eigenlijk best wel wat bij voorstellen dat je weer terug gaat naar "woordjes-praten" vind je uitleg zeer plausibel! Het gaat toch om de herhaling en dan kan het mijn inziens niet simpel genoeg zijn, ja toch.
  zondag 30 oktober 2005 @ 14:36:43 #18
37150 livelink
pi_31809063
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:57 schreef bixister het volgende:
oh en livelink, jeetje een paar uur krijsen is wel erg lang. zeker 's nachts. arme job, en arme jullie. hopelijk is 't snel voorbij!
Het is al sinds zijn geboorte eens in de zoveel tijd raak. Toen hij nog maar een paar weken oud was heeft hij het een keer gepresteerd om van 23.00 tot 05.00 onafgebroken te schreeuwen. Het is gelukkig niet altijd zo, maar zo eens in de maand is het wel een paar nachten achter elkaar raak.

Hij haalt zijn slaap overdag wel weer in en is dan ook gewoon zijn eigen, lieve zelf. Maar die nachten dat het mis gaat heb ik soms heel veel moeite om aardig tegen hem te blijven.
  zondag 30 oktober 2005 @ 18:21:40 #19
3011 E.T.
pi_31815634
Jeetje lilvelink.. kan me heel goed voorstellen dat je dan niet altijd aardig kan blijven hoor. Lijkt me een heel logische reactie.

Jessie, wat goed dat Janneke al een paar woorden meteen goed uitspreekt! Lijkt me iig een goede motivatie om er mee door te gaan!

Rottdog, tnx! Ik ga iig even mailen. Ik wist tot voor kort helemaal niet dat die cd er was met dat boekje. Totdat ze op het kdv vertelden dat Saskia het zo geweldig vond. Ik heb 't ook nog niet in de winkel gezien (nou heb ik er dus ook nog niet echt naar gekeken). Verder vind ik van kinderboeken en cd's het belangrijkste dat het kind het leuk vind.. en dan maakt het me niks uit wie het geschreven/gemaakt heeft. Die dingen bewijzen zichzelf (of niet) aangezien kinderen niet doen alsof ze iets leuk vinden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 30 oktober 2005 @ 18:32:36 #20
24188 Belana
kloon van belana
pi_31815927
jessie, hoewel ik je al heel serieus nam in je zorgen, maakt het filmpje idd heel duidelijk wat je bedoelt. Het klinkt echt vreemd en natuurlijk is het logisch dat je hulp hebt gezocht!
stormy waters...
sailin'
  zondag 30 oktober 2005 @ 18:38:29 #21
24188 Belana
kloon van belana
pi_31816085
Nou, sprookjeswonderland was erg leuk! Liam was wel onder de indruk ban alles Nou is hij ook ziekig, dus hij is sowieso niet helemaal zichzelf het arme kind. Ik moet zeggen dat het voor kleinere kinderen echt een feestje is daar!
Ik zal ff foto's uploaden

Net laat Liam me boven komen en vertelt mij : nee, nee, nee al druk hoofdschuddend. Dus ik zeg, wat nee? "nee sjape" was het antwoord... bijdehand!
Ik hoop dat hij vanacht weer een keer lekker slaapt, want de wallen staan onder zijn ogen! En morgen moet ie nog naar de oppas ook...
stormy waters...
sailin'
  zondag 30 oktober 2005 @ 18:52:13 #22
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31816439
Het is inderdaad wat je zegt jessie .. had niet verwacht dat het zo zou zijn eigenlijk
nu begrijp ik echt wat je bedoelt , en een moeder instinkt is altijd het beste vind ik

maar wat kan ze lief schrijven zeg
pi_31817031
Jessie, ik bedoelde met mijn stukje niet dat ik therapie/hulp voor Janneke onnodig vond oid (misschien kwam het zo op je over?), ik heb het vanaf het begin juist goed van je gevonden.
Ik begreep alleen de theorie achter 'herhalen' niet echt maar zag op internet dat veel kinderen een soort papegaaifase hebben als ze gaan praten (ik ken 't alleen niet uit mijn omgeving, hier gingen ze juist direct goed praten, in zinnetjes enzo). Vandaar. En Sugar (ik zag in het fototopic dat Maria staat - wat leuk!), de intuitieve manier die veel moeders gebruiken (in elk geval in onze cultuur, in andere soms ook en soms totaal niet) wordt 'motherese' genoemd; of dat noodzakelijk is voor de stimulering vd taalontwikkeling van kinderen is niet bekend. De ene stroming zegt van wel, de andere van niet (ook doordat motherese dus niet in elke cultuur voorkomt terwijl kinderen ook daar gewoon leren praten).
Dat boekje erover heb ik nog niet geleend in de bieb, komt nog wel want ik vind 't wel een interessant onderwerp.
Wat ik wel tegenkwam bij het zoeken vandaag naar 'leren praten' is voor jou misschien wel interessant Jessie. De SDS heeft in juni dit jaar een Europese prijs gewonnen voor hun methode om taal te stimuleren bij kinderen met Down Syndroom en kinderen met een verstandelijke handicap. Zij lopen met taalbegrip vaak voor in hun ontwikkeling vergeleken bij het zelf kunnen praten. Ze hebben daarom een cd-rom ontwikkelt (die voor 15 euro online te koop is) waar het zelf leren praten gestimuleerd wordt met filmpjes, opdrachten en leren lezen (!). De cd-rom is geschikt voor kinderen met DS vanaf 3 jaar. Je kunt er hier meer over lezen. Janneke heeft geen DS maar ik kreeg de indruk dat de problemen die ze heeft wel overeenkomen. Misschien kent je logopediste deze methode wel (al lijkt hij nog vrij nieuw te zijn) en kun je met haar bespreken of het voor Janneke iets is (als het jou tenminste wat lijkt)? Het leuke eraan vind ik dat het probeert aan te sluiten bij de goed ontwikkelde (visuele) kanten om zo de achterblijvende spraakontwikkeling te stimuleren.
Een citaatje uit De Telegraaf:
quote:
De cd-rom is door de SDS ontwikkeld in samenwerking met onder meer de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Op de cd-rom worden praktische tips gegeven om kinderen die moeilijk leren praten, zoals verstandelijk gehandicapten, al voordat ze naar school gaan te leren lezen. "Door taal niet alleen hoorbaar maar ook zichtbaar aan te bieden gaat op den duur ook het praten beter", liet een woordvoerder van de stichting weten.

Volgens de SDS heeft allerlei onderzoek aangetoond dat de methode bij kinderen met het syndroom van Down al vanaf een jaar of drie goed werkt. " Dat allereerste stukje leesvaardigheid kan dan worden gebruikt om de productie van spraak te vergroten, de zinsbouw te oefenen en de uitspraak te verbeteren."
Misschien een vreemd idee, leren lezen, is natuurlijk een heel andere invalshoek, maar misschien werkt het ook? Meer info: http://www.stichtingscope.nl/lezen.htm
/edit Onze bieb blijkt hem ook te hebben (andere vestiging maar wel beschikbaar) dus wie 't leuk vindt om die cd-rom eens te bekijken kan 'm misschien ook gewoon in de bieb lenen/bestellen.

[ Bericht 3% gewijzigd door poemojn op 30-10-2005 19:49:00 ]
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:44:30 #24
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_31824594
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:27 schreef jessie het volgende:
Ik weet dat er een appart flimpjes topic is, maar ik zet hem toch even hier. Op dit filmpje (net gemaakt) is heel goed te horen hoe Jans praat. Vandaar dat ik het meestal over een donald duck geluidje heb. Ze maakt er ook altijd veel gebaren bij. Mijn inziens om haar taal kracht bij te zetten. Snappen jullie mijn zorgen?

afbeelding]http://home.tiscali.nl/~casteleijn/kletskous.avi]afbeelding
Nu ik het filmpje gezien heb snap ik je zorgen Jessie. Ik kon me niet zoveel voorstellen bij "donald duck" geluiden, maar nu snap ik wat je bedoeld . D'r fijne motoriek is trouwens wel heel keurig, en zo te zien is ze linkshandig hè?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_31824995
Ehh rechtshandig
Ja daar ben ik ook blij om. Want bij dyfasie (waar Jans heel veel kenmerken van heeft) komt ook vaak een slechte motoriek voor. En de grove en de fijne is bij haar juist erg goed.

Poemojn ik snap dat je het goed bedoelt, maar ik zit gewoon even niet op deze dingen te wachten. Bij bv dyfasie word ook gebruik gemaakt van eerst leren lezen om de taal beter te gaan spreken. En ik wil er gewoon nog even niet aan denken dat ze dit bijvoorbeeld heeft.
De logopediste zal heus wel in de juiste stappen te werk gaan. En aangezien ik zelf echt niet op mijn achterhoofd gevallen ben zie ik wel in dat men niet gelijk met bovenstaande maatregelen gaat werken als blijkt dat een simpelere stap ook nog zou kunnen werken.
Nogmaals ik snap echt wel dat je het goed bedoeld, maar doe maar ff niet, ok?
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:05:22 #26
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_31825340
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:55 schreef jessie het volgende:
Ehh rechtshandig
Juist Rechtshandig, dat zeg ik .
Beeldje omkeren Leah, doos dat je d'r bent!
pi_31830864
Jessie, ik denk dat het al een hele opluchting moet zijn dat die logopediste zo goed voelt. En het lijkt mij idd het beste om een ding te gelijk proberen voor je aan andere methodes mocht gaan denken.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:35:11 #28
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31830926
Poemojn, ik bedoelde dat ik me afvroeg of herhalen essentieel is voor het leren praten. Niet zozeer of de manier waarop opvoeders kinderen aanspreken daarbij bepalend is.

Maria kan al zoveel! Ik vind haar zo knap soms.
Laatst zag ze een hond en uit het niets zei ze "waw waw"! Dat kent ze van plaatjes, maar vooral van het uitgesproken woord 'hondje'. Blijkbaar weet ze hoe het dier er irl uitziet!
Verder pakt ze alles wat we vragen, ook dingen waarvan ze de naam helemaal niet zou "kunnen" kennen, omdat we dat echt nooit benoemen voor d'r. Ze weet dan van de rest van de spullen die er liggen wél de naam en pakt dat wat er overblijft!

Ze doet gebaartjes mee van "In de maneschijn", doet brrrrrrrrrrrrrrr als ze met een autootje door het huis kruipt en zegt "sjastsjaan" tegen mijn man (sebastiaan). Zo knap al, he?

Lopen doet ze nog net niet . Leuk dat Léon het kan, Dutsj!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:02:55 #29
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31835382
O Sugar, dat is echt zo leuk! Er komt vast een moment waarop ik die opmerking waarschijnlijk terug wil nemen, maar momenteel lach ik me een breuk. Daar komt meneer aan heen en weer zwaaiend op zijn benen en maaiend met zijn armen. Dan weer gierend van het lachen en dan weer zingend.
Vooral als hij moe is gaat het hem vaak mis. Gister op een verjaardag was hij helemaal door het dolle heen, maar zo moe. Dus, omdat hij er zoveel applaus voor kreeg, hup weer staan, lopen, vallen, staan, lopen, vallen. Onvermoeibaar.

Hij is wel vreselijk ondeugend. Dat hij nieuwsgierig was en geen angst kent wisten we al, maar soms moet hij bepaalde dingen gewoon op de harde manier ervaren. Tijdens de vakantie hadden we een prachtig appartement. Maar met ongelijke delen, dus met een trapje in het midden. Doodsangsten heb ik uitgestaan die eerste dag. Meneer dacht werkelijk dat het een glijbaan was en liet zich op de buik vallen om er zo van af te 'glijden'. Gelukkig was ik op tijd en moest hem echt even toespreken. Als je het bij hem nl. alleen maar 'foei' zegt of iets dergelijks, lacht ie keihard in je gezicht uit. Vindt ie grappig.
Vervolgens was zijn loopautootje uitgepakt en sjeesde hij door de kamer. En ja hoor op die trap af. Diverse malen hem daar weggehaald, totdat het mannetje zoiets had van: "Dan probeert ie toch gewoon? Merkt hij het vanzelf."
Dus het mannetje onder aan de trap, ik achter Léon aan. En daar ging ie weer richting trap. Uitdagend lachen naar het mannetje en hopla met die auto van de trap af. Het mannetje ving hem direct op, maar het autootje viel door. Hij was zich helemaal een hoedje geschrokken. Sindsdien deed hij het niet meer. Maar o o o!

Ik denk dat Maria hetzelfde doet als Léon, eerst 'focussen' op het communiceren en daarna lopen. Schijnt veel voor te komen; de een loopt eerder en praat daarna en bij anderen weer precies andersom.
Hoe bevalt het haar zonder beugel?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_31837046
Ok Jessie.
Ik wist ook niet dat je het kende, had er zelf niet eerder over gehoord, vandaar.

Sugar, dat weet ik (nog) niet, maar ik kan 't me eigenlijk niet voorstellen omdat ik zoveel kinderen/mensen ken die dat hebben overgeslagen. Misschien is het net als met oefenen voor veel dingen, de een moet 't vaak doen en de ander kan het zo (cq wacht tot hij zeker weet dat hij het kan voor hij ermee naar buiten komt)?

Leuk dat het met Maria en Léon zo goed gaat!
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:19:22 #31
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31837167
Maaaaaaar Poemojn, , ieder kind herháált toch? Dat wil niet zeggen dat je het kind het proces hoort doen van stukjes herhalen, kan best in 1 keer ineens, maar taal leren is toch wel herhalen wat je hoort en hebt gehoord? Ik denk dat ik gek word.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_31837224
wat zeg je sugar?
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:22:43 #33
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31837259
Ik herhaal: ik denk dat ik gek word!
pi_31837362
Haha, ja dat wel. Myrthe zegt soms 'mama diejedat' (mama zie je dat) en dat is ook napraten van wat ze veel eerder van mij gehoord heeft (ik zeg eigenlijk best vaak 'zie je dat' tegen haar). Ze vormt niet zelf haar eigen zinnen dus. Maar er zit veel meer tijd tussen dan je zou verwachten, ik kan haar dus niet bewust aanleren om woorden te zeggen (zoals mensen vaak proberen: zeg eens oma, zeg eens poes, etc).
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:30:18 #35
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31837432
Oké, oké, we begrijpen elkaar. Ha, fijn.
pi_31837538
We zijn eruit.
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:54:37 #37
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_31839873
He Sugar, hoe was het trouwens vannacht met Maria? qua toch al te korte nachten om door een ringetje te halen.... Was ze nog eerder dan normaal? Hoop het niet voor jullie!
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:25:30 #38
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31840678
kyllian heeft vandaag kokosnoten gegeten
pepernoten dus
  maandag 31 oktober 2005 @ 19:04:57 #39
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_31845189
en vond hij ze lekker?

Toen Fachelle ze voor t eerst kreeg die vond er niks aan
nu wel hoor nu zeurt ze de hele dag om sinterklaas koekjes
  maandag 31 oktober 2005 @ 19:38:27 #40
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31846172
Nog even:

Dit soort dingen doet ze nu ook. Zo leuk, ze probeert zelfs die bandjes van de wagen vast te maken om de pop of om Harry. En dan: "dahah, dah dah..."

Renzell, Maria spookt ons de oren van het hoofd en de wallen onder onze ogen...! Niks aan, ik ben vanochtend vroeg (half vijf) ook echt even boos geworden. Dat hielp.
pi_31846350
ooooh een poppenmoedertje

Wij zijn vandaag bij het CB geweest voor de uitgestelde MenC en BMR prikken. Over 5 a 12 dagen kan hij er last van krijgen. Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben?
De eerste prik was geen probleem en de 2e was wel even vervelend. Daar waarschuwde de mevrouw al voor. Maar gelukkig was het snel weer over en zijn mijn kleine stoere man al snel weer te lachen in zijn wagentje
  maandag 31 oktober 2005 @ 19:50:22 #42
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_31846593
Meiske toch! En ik maar zeuren met m'n half zeven.
Kus voor jou!

Lief is ze wel trouwens.
  maandag 31 oktober 2005 @ 20:33:21 #43
61800 Rottdog
pi_31847977
Hier ook zo'n poppenkindje moeders absoluut niet leuk he sugg dat getuttel van die meiden . Helpt het ook niet als je het negeerd Sugg

Jessie slaapt Jans al wat beter zonder haar foppie

Snoop, Zoë heeft er geen last van gehad.

[ Bericht 3% gewijzigd door Rottdog op 31-10-2005 21:08:46 ]
  maandag 31 oktober 2005 @ 20:41:11 #44
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31848232
Nee, rottdog, ze gíng maar door echt... Steeds dacht ik: "Oh, dát was het! (Harry naast het bed, speen achter bed, speen in handje, dus tikken tegen spijlen leuk! , poepluier , zure lucht, het is ook wel wat warm, oooooh tuurlijk, pápa moest even komen!, oh ja en dan nu mama weer even...) en dan nu, nu gaat ze vast slapen!!!! "
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:00:19 #45
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31848882
He Sugar rot Snoopy, Jolie heeft geen last gehad van die prik.

Het was al heel donker toen Jolie en ik naar huis fietsten vanaf de oppas. We rijden altijd een route met veel bomen (en weinig licht bleek ) en een parkje. Jolie vond het superspannend, ze had m'n hand stevig vast en moest opgewonden lachen en roepen woooooowwwaaaaaah maaaaaamaaaaaa.
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:10:19 #46
61800 Rottdog
pi_31849252
Ojeetje zo'n nacht Sugg nee dan help negeren ook niet

Spannend he Jolie zo in het donker
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:48:14 #47
61800 Rottdog
pi_31852659
Zoë heeft een nieuwe tic, werkt ongelovelijk op je lachspieren

Na de bla blamet dank aan kpn met zijn chatman fase, de toettoet op iedereen zijn neus, de 1,2 hoplake bij elk stoeprandje of verhoging zitten we nu in de klak. Zoë heeft een stokpaardje gekregen van oma en als je in 1 van zijn oren knijpt maakt hij klakgeluiden. Nou trekt Zoë tegenwoordig iedereen aan het oor maakt niet uit wie de pop, de hond of wij en gaat zelf klakken en stampt zo ook net als een paard door de kamer zo verschrikkelijk leuk en lief

ze heeft alleen nog nooit een paard in het echt gezien maar dat is bijzaak
  dinsdag 1 november 2005 @ 00:17:53 #48
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31855375
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:04 schreef reni het volgende:
en vond hij ze lekker?

Toen Fachelle ze voor t eerst kreeg die vond er niks aan
nu wel hoor nu zeurt ze de hele dag om sinterklaas koekjes
hij vond ze heerlijk hij vroeg zelfs om nog meer
maar ja hij lust ook bijna echt alles hij is zo makkelijk met eten, echt fijn is dat hoor
pi_31858633
haha Zoë, klakken is leuk! Nu moet mama je maar eens een echt paard laten zien hoor. En kijk dan maar 's of die beesten echt 'klakken'

HIer zijn we in de oh-oh fase als er iets valt. En we kijken echt nooit Teletubbies want daar heb ik zo'n hekel aan
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:36:39 #50
24188 Belana
kloon van belana
pi_31859146
@Snoopy, Liam heeft met die prik nergens last van gehad

Zoë, lekker wijffie, ze doen ook allemaal hetzelfde trouwens he!

Liam heeft wel iets waarvan we echt niet weten waar ie het van heeft: als ie iets niet wil ("Liam kom je uit bad?) reactie: uh UH en dat al nee schuddend

Leon die loopt (had ik wel al eerder gelezen maar nog niet op gereageerd ) en dat terwijl het zo'n mijlpaal is Dutch, ik ben er nog steeds heel blij mee dat Liam kan lopen Ik hoef hem lang zoveel niet meer te tillen bv.
stormy waters...
sailin'
pi_31875498
Rotdogg wat grappig !!!!

Snoopy zielig he die inentingen. bo moet donderdag. Gelukkig gaat Geer mee. Nu ze wat ouder is kan ze me nog bozer aan gaan kijken

Sugar zo leuk he dat ze zo klein ze nog zijn al van die rollenspelletjes spelen

En Liam met zijn uh uh
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31876048
Jessie, ik ben reuzeblij dat we voorlopig van de prikken af zijn. Ik krijg steeds weer tranen in mijn ogen als ik die naald dat dikke armpje in zie gaan
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:29:20 #53
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31876870
Jolie kan rechte stukken goed lopen zelf zolang ze maar wel iets kan vasthouden. Ze houdt d'r hand er dan boven voor het geval dat Vanavond hebben we met m'n zus geoefend met omdraaien. Helaas weinig licht maar ik ben echt supertrots!
http://media.putfile.com/bochtjesmaken
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:38:08 #54
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31877209
en met recht trots wat goed van jolie
was inderdaad een beetje donker
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:44:49 #55
24188 Belana
kloon van belana
pi_31877440
Jolie wat knap!!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:51:12 #56
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31877666
Ik ben echt super trots op d'r. We oefenen dat draaien omdat ze het moeilijk vindt om dan d'r evenwicht te vinden. Ik gaf steeds een handje aan maar op het laatst ging ze zelf.

Ze is trouwens helemaal gek op mijn zus en gaat dan altijd van die gekke stoere dingen doen. Grote bal op neus doen als een zeehondje (wel met hand natuurlijk) en dan een rondje draaien en wachten op applaus soms zijn ze gek
  Jubileum moderator dinsdag 1 november 2005 @ 21:05:35 #57
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31878185
Echt heel leuk om te zien Luchtbel en dat zijn van die dingen die je zo snel weer vergeet als je kindje groter wordt. Dan doen ze het zo gemakkelijk dat het lijkt alsof ze dat altijd al hebben gedaan. Net als dat lopen wat Dutch al beschreef als ze moe zijn, dat stap-stap-boem, dat zijn echt dingen die je vergeet.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_31881387
echt te donker voor mij LB maar ook ongezien vind ik 't superstoer van jolie! en die zeehondentruc, wow!

snoopy gelukkig weer achter de rug die prikken. hopelijk krijgt hij er geen last van. (bij piet kon ik er ook niks van merken).

ben vandaag voor 't eerst met de 2 kinderen gaan fietsen, superleuk! en we hebben zelfs boodschappen gedaan. anna voorin in 't winkelwagentje. piet wilde er toen natuurlijk ook in, dus die heb ik maar in 't grote deel gezet. vond ie schitterend. (terwijl hij altijd dolgraag zelf wil lopen in de winkel, maar nu hij 't mocht wilde hij per se in de winkelwagen!).

piet is over 't algemeen heel lief voor anna maar hij pakt nu wel erg vaak de dingetjes af waar zij mee aan 't spelen is. toevallig is dat dan steeds net iets waar hij ook dríngend even mee wilde spelen. wel heel leuk is hoe hij met haar probeert te praten. hij gaat dan helemaal in de 'anna-modus', maakt precies geluidjes zoals zij ze maakt en anna praat en lacht meteen volop terug. ook andersom probeert anna hem vaak aan 't lachen te maken. als ze iets geks doet kijkt ze meestal meteen even of piet wel kijkt en dan hebben ze echt zo'n grappig onderons-lachje.
pi_31882754
leuk filmpje van Jolie en wat goed
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 1 november 2005 @ 23:19:00 #60
61800 Rottdog
pi_31883239
Jolie meid goed zo

Op het afpakken na dan klinkt het erg gezellig met die twee Bix
  woensdag 2 november 2005 @ 08:13:37 #61
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31888107
Maria krijgt zo haar prikken ook. Ik vind het echt eng ineens.
Ben wel heeeeeeeeeeeeel erg benieuwd hoe groot ze is en hoe zwaar. Dat vind ik er wel leuk aan. Maar na Snoops post over dikke naalden in armpjes...
  woensdag 2 november 2005 @ 09:18:12 #62
3011 E.T.
pi_31888839
Ik vond de BMR echt niet leuk
ze zijn op die leeftijd oud genoeg om te snappen dat 't pijn doet, maar te jong om het ze uit te kunnen leggen. De Men-C deed zeerder trouwens volgens mij (of toen wilde ze al helemaal niet meer nadat ze de BMR had gehad).
Sterkte dames! (hier wel trouwens een paar dagen later een beetje hangerig kind gehad, niet ernstig maar zat gewoon niet lekker in d'r velletje).

Jolie, goed zo!

Piet, mag Anna niet met jouw speelgoed spelen? (ik zie hier trouwens precies hetzelfde als ik mt Saskia bij Opa en Oma ben en nichtje van 3,5 is er ook). Verder klinkt het wel erg lief allemaal bix!
pi_31888938
quote:
Op woensdag 2 november 2005 08:13 schreef Sugar het volgende:
Maria krijgt zo haar prikken ook. Ik vind het echt eng ineens.
Ben wel heeeeeeeeeeeeel erg benieuwd hoe groot ze is en hoe zwaar. Dat vind ik er wel leuk aan. Maar na Snoops post over dikke naalden in armpjes...
nee joh, ik zei: naalden in dikke armpjes!
  woensdag 2 november 2005 @ 09:30:32 #64
37150 livelink
pi_31889057
Nee Snoopy, je kan het niet meer goed maken .Het kwaad is al geschied.

Sterkte met de prikjes, Sugar. Volgens mij heeft Job er weinig last van gehad. Katja heeft van geen van haar prikjes last gehad en Job had van de meeste wel heel veel last, maar van deze juist niet.

Katja en Job beginnen nu meer samen te spelen. Ik moet er wel echt bij gaan zitten, maar dan is het ook wel erg gezellig. Alles wat Katja doet gaat Job nadoen en Katja begint een beetje door te krijgen dat het ook wel leuk is om een klein broertje te hebben die vol verering naar haar kijkt.
  woensdag 2 november 2005 @ 10:36:56 #65
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31890436
Nou, Maria was woedend dat er geprikt werd, maar lachte echt alweer snel. Dapper vind ik!
Ze is gemiddeld van lengte (77.5 cm, klein nog) en licht qua gewicht (9.3 kilo bijna). Dat dachten we al!
Hoeveel weegt Thijs nu, bar? Of Jayden van Knor? Of Kian en Djulian? Lucas van Piggie? Hoe gaat het trouwens uberhaupt met jullie allemaal? Want die Morris en Jolie zijn veuls te dik om mee te vergelijken.

Verder wil ik zo graag Maria leren uit een gewone (open) beker te drinken. Haar melk krijgt ze steeds nog in de fles. Uit een antilek- of tuitbeker kan ze prima drinken, maar een open beker slaat ze weg of wil ze helemaal zelf doen. Dat mislukt dan weer en dan heeft ze er snel genoeg van. Hoe doen jullie dat in godsnaam? Ik probeer het dagelijks, maar weinig resultaat.

En dat laten eten van lepel of vork? Ook zoiets waar ik ineens stress van krijg. Dat moet ze leren! Maar hoe? Laten proberen waarschijnlijk gewoon. Maar tot nog toe doet ze er nog niet zoveel mee. Ja, lege lepel in mond, maar opscheppen of volle lepel naar mond, dat is nog moeilijk, hoor!
pi_31890605
Je hebt oefenbekers van Difrax. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar misschien is het handig?
En beginnen met het drinken van yoghurt uit een beker las ik hier laatst als tip dacht ik. Dan ligt de inhoud niet zo snel op de grond als gewone vloeistof.

En met eten houdt ik samen met Morris zijn vorkje vast, schep er iets op en breng zijn hand naar zijn mond. Hij vond het prachtig en probeert het nu zelf te doen.

Maria, bikkel

Morris is niet dik, hij heeft zware botten
  woensdag 2 november 2005 @ 10:47:36 #67
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31890700
Oh ja, yoghurt! Dat zei zij ook, ja. Die beker is misschien ook wel 'n goeie. Dank.

En idd, ik had het bijvoeglijk naamwoord bij het verkeerde zelfstandig naamwoord gelezen! Godzijdank...
  woensdag 2 november 2005 @ 11:51:04 #68
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31892360
Op de Men.Kokken-prik mag je volgens mij ook niets smeren toch of was het nou de BMR? Léon heeft die 2 nl. de laatste keer allebei gehad en ik weet nog dat de cb-arts zei dat je op 1 van de 2 niet moest gaan wrijven. Werd het alleen maar erger van. Wel even goed om rekening mee te houden met die zware botten-kindjes.
  woensdag 2 november 2005 @ 11:51:30 #69
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31892373
Wow Snoopy, Jolie zou dat echt niet goed vinden, samen doen. Dan wordt ze helemaal hysterisch, als ik iets vast heb wat zij wil hebben

Met een beker helpen mocht ik dus ook niet. Ik heb d'r gewoon laten aanklooien en op een gegeven moment lukte het. Heb ook veel in bad geoefend. Water uit de kraan er in en laten opdrinken, valt het zit er niks meer in je beker, jammer maar geen natte kleren enzo. Jolie kon eerst ook geen beker met een oor eraan, dan wilde ze daaraan vasthouden. Dat ging niet goed.
  woensdag 2 november 2005 @ 11:56:01 #70
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31892493
Hihi, een beker zonder oor heb ik nog helemaal niet geprobeerd. Suf. dat dus ook eens testen!

De arts zei vandaag dat we de prik in haar armpje niet mochten masseren en die in haar beentje wel. Maar welke nu welke is?

Hee dutsj, hoe is het met Léon en de douche-angst? Maria vindt het ook heel eng en gaat dus echt alleen maar in bad eigenlijk.
  woensdag 2 november 2005 @ 11:58:27 #71
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31892566
Jolie heeft volgens mij nog nooit een prik in d'r arm gehad. Is dat niet overal hetzelfde? Kan me niet voorstellen dat ik dat vergeten ben
pi_31892948
volgens mij kreeg piet ze allebei in z'n benen.
pi_31893160
Ik heb z'n armpjes niet gemasseerd omdat ik vroeg naar de bijwerkingen qua harde/pijnlijke plekken en zij zei dat die er eigenlijk niet waren. Het zou misschien alleen een beetje vlekkerig kunnen worden. Maar ik heb er niks aan gezien.

LB, Morris wil ook altijd alles zelf doen maar nu hij begreep hoe het werkte vond hij het toch wel leuk en keek erg trots
  woensdag 2 november 2005 @ 13:30:41 #74
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31894771
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:56 schreef Sugar het volgende:
Hihi, een beker zonder oor heb ik nog helemaal niet geprobeerd. Suf. dat dus ook eens testen!

De arts zei vandaag dat we de prik in haar armpje niet mochten masseren en die in haar beentje wel. Maar welke nu welke is?

Hee dutsj, hoe is het met Léon en de douche-angst? Maria vindt het ook heel eng en gaat dus echt alleen maar in bad eigenlijk.
Pfff, dat je dat nog weet zeg!
Hij is er nog steeds geen fan van, maar hij moet wel. Na het zwemmen bijv. gaan we altijd onder de douche. De ene keer is het krijsen en de andere keer vindt ie het prima. Bij hem werkt het wel goed als je speelt met de stralen. Wegslaan of pakken, als het maar een spelletje is. Hij wordt er wel makkelijker in, maar hij gaat 10x liever in bad. Roept nu al voordat hij 's avonds uitgegeten is: "Bad? Bad?"
Wat ik wel merk is dat hij het vooral onprettig vindt als hij de straal over zijn hoofd krijgt, dus dat doen we maar heel even om te spoelen. Het hoeft geen trauma te worden natuurlijk.
pi_31895176
Beentje wrijven zou ik ook niet doen, volgens een onderzoek dat iemand lang geleden op het OOL-forum aanhaalde veroorzaakt dat bij de nieuwe prik juist meer bijwerkingen. Bij de oude dktp-prik hielp het wel om bijwerkingen te voorkomen, maar nu kun je het beter niet meer doen dus.

Myrthe heeft ook een hekel aan haren uitspoelen, maar verder vindt ze de douchekop wel prima.

Met een gewone beker oefenen heb ik al een tijdje niet meer geprobeerd. Moet nu op zich wel kunnen, ze snapt het kantelprincipe van de antilekbeker nu ook. Meestal drinkt ze gewoon uit haar rietjesbeker, gaat ook goed.
  woensdag 2 november 2005 @ 14:02:14 #76
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31895603
Nouuuuu, Léon uit een gewone beker laten drinken bleek vanmorgen nog geen succes. Hij was vanmorgen bij zijn oma waar ook 2 neefjes waren. Hij zag de beker van 1 van de neefjes staan en pakte hem direct op. Hij kieperde het achterover en toen was ik blij dat ik nog een shirtje in zijn tas had gedaan.
pi_31895988
Haha, dat is dus exact wat Myrthe ook doet (deed). Nu durft ze niet meer dus ik kan nu gewoon een glas wijn op tafel zetten zonder dat ze het probeert op te drinken gelukkig.

Zijn jullie ook zo blij met de wintertijd? Myrthe gaat nu een uur eerder naar bed 's avonds (20.30u ipv 21.30u), heeft toch ook wel voordelen.
pi_31896149
Ik ben minder blij met de wintertijd hoor, Morgaine is nu al dagen lang om 05.00 uur wakker! En ook al leggen we haar later in bed het maakt geen verschil. Uislapen ho maar.

LB, Morgaine heeft alle prikken behalve de bmr en de Men. C. in haar benen gekregen, de laatste twee moesten in haar arm.
  woensdag 2 november 2005 @ 14:20:49 #79
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31896152
Blij ik helemaal niet, ik ben zelf in de war
In het donker pas ophalen bij de oppas vind ik ook echt verschikkelijk. Dan is het net alsof de hele dag al voorbij is terwijl ik s avonds nog met d'r wil spelen. En al die mensen waar je dan langs fietst die aan het eten zijn enzo terwijl ik dat dan thuis weer niet wil doen want ik wil eerst met Jolie spelen en dan naar bed brengen maar ja ik heb wel honger. Ik haat dat echt enorm en moet er zelfs van huilen. Wat mij betreft is het snel weer zomer en gaat het kind gewoon weer laat naar bed.
  woensdag 2 november 2005 @ 14:21:42 #80
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31896175
Dat lijkt me echt veel zieliger in een armpje prikken gelukkig maar dat ze dat niet heeft gehad.
  woensdag 2 november 2005 @ 14:27:40 #81
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31896357
Pssst! Er staan weer foto's van Léon op de site. Voor de liefhebbers even een mailtje sturen als je je nog niet aangemeld hebt.
  woensdag 2 november 2005 @ 14:54:51 #82
61800 Rottdog
pi_31897268
Zo is uit een beker drinken ook geen succes hier, Zoë stopt namelijk de hele mond in de beker ze snapt nog niet dat ze om de rand moet happen zeg maar . Hier drinkt ze sinds kort eindelijk uit de avent-beker maar het liefst toch een gewoon flesje.

Zelf eten gaat hier ook steeds beter, Sugg ik geef haar gewoon de lepel en leg er gewoon steeds wat op en dan brengt ze het zelf wel naar de mond. Ze begint nu ook een beetje te scheppen maar dat wil wel eens op de grond vliegen. Met de lepel eet ze soms met twee handen 1 om de lepel richting mond te krijgen en de tweede om de lepel aan te drukken. Het wordt wel een heerlijk smeerboel en vorkje prikken is gewoon eerst samen geoefend en nu kan ze dat wel zelf.

We gebruiken wel de beker in bad en dan steeds kleine beetjes erin met de yoghurt zijn we gestopt aangezien Zoë het dan iets vindt om uitgebreid in te gaan roeren met de hand.

Douchen vinden we ook een crime, liever het bad. Haartjes wassen staat gelijk aan een potje krijsen hier. Zet wel de douche aan maar net dat ze dan de spetters over haar rug kriigt dan blijft ze wel zitten en zo probeer ik dat dus geleidelijk op te voeren naar er helemaal onder.

dutch ik ga je zeker weten meelen, ben wel benieuwd naar je lekkertje
  woensdag 2 november 2005 @ 15:56:58 #83
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_31899332
Wintertijd

Ook Glenn is helemaal van slag. Om 6.00 uur al helemaal verongelijkt gillen waarom wij hem niet komen halen.

Ik heb vanmorgen weer eens uitgebreid de tijd genomen om lekker met mijn manneke te badderen en te tutten, en Glenn heeft het gewoon allemaal laten gebeuren
Eerst lekker helemaal ingezeept, daarna lekker spatteren in bad. Toen de haartjes gedaan moesten worden ginge de oogjes heerlijk dicht en na het afdrogen vond hij de bodylotion, de talkpoeder en de haarlotion ook niet verkeerd. De afgelopen paar weken was er alleen maar sprake van een snelle douche en af en toe haartjes wassen, dus meneer was er gewoon ff aan toe!

Glenn geeft ook al sinds een paar weken aan wanneer hij aan het poepen is. Nu dacht ik dat dat dan een mooie tijd is om met het potje te beginnen. Hij kijkt mij met zijn grote bruine ogen aan als ik vertel dat hij daar zijn kaka op moet doen. Vervolgens pakt hij het potje en zet het op zijn hoofd... ehm...toch ietsje te enthousiast van mij om nu al met het potje te beginnen??
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  woensdag 2 november 2005 @ 16:29:21 #84
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31900377
Hé EW, fijn om weer iets van je te lezen. Het zal voor Glenn ook een hele vreemde situatie zijn geweest en nog steeds. Zo'n mannetje verdient dat getut dan ook lekker.
Hoe is het verder met je? (is wel niet helemaal het juiste topic, maar soi!)
  woensdag 2 november 2005 @ 16:33:48 #85
116937 reni
pi_31900524
zo daar ben ik ook weer eens
wij hebben hier met fachelle ook weer genoeg gehad .
Fachelle heeft eerst bijna 3 weken gelopen met krentenbaard was zo zielig.
Dat heerste op school fijn he
nu heeft ze weer de griep wel lief zo hoor ligt ze zo lekker met dr duimpje in dr mond op de bank te slapen
nu zal t wachten zijn op de oudste want die zal t ook wel krijgen natuurlijk
pi_31908549
Blegh krentenbaard, dat lijkt me zo ontzettend vervelend! Alleen die naam al
Beterschap voor Fachelle!

We kregen gisteravond een belletje van de psz. Pascalle kan al terecht en dat terwijl ik haar een paar weken geleden pas had ingeschreven Maar we zijn er erg blij mee, ze is er echt aan toe en was vandaag weer niet weg te slaan bij de glijbaan en de noppenpuzzels. Ze gaat 11 november voor het eerst en dat is heel toevallig ook de dag dat Jillian afscheid neemt van de psz. Ze zitten dus in dezelfde groep Het is dan maar voor één dag, maar ik vind het zo leuk! Het gaat nu wel erg hard allemaal. Ik zie er ook ergens best wel tegen op, zo kan ik me de tijd niet heugen dat ik thuis geen kinderen om me heen had Mss toch maar eens dat Tartt boek uit de kast halen nu ik er tijd voor heb

[ Bericht 1% gewijzigd door Meaghan op 02-11-2005 22:23:08 ]
  woensdag 2 november 2005 @ 23:40:10 #87
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31915269
ik heb je ook gemeel dutch ben heel benieuwt naar die grote vent van je

vind het ook zo rot naam krentebaard

ik heb kyllian gisteren een puzzel van dora cadeau gedaan
48 stukjes had hem uit elkaar gehaald en voor zijn neus gezet 7 minuten later
kijk eens mama goed he
ja heel erg knap jongen vind het gewoon zonde van mijn geld eigenlijk
maar ach hij heeft hem al heel vaak gemaakt nu dus toch gelukkig nog waar voor mijn geld

voor de rest gaat het heel goed met hem hij heeft gelukkig geen last van de wintertijd
heerlijk hoor
en Zoe kyllian heeft chatman nu ontdenkt
we stonden in de keuken en ineens begon hij te zingen ik ben chatman super snel met msn
kwam niet meer bij
hij praat de oren van je hoofd vertelt hele verhalen
belt heel vaak naar zijn oma en zegt dan OMA wij komen vandaag niet !
en dan zeg ik je hoeft niet zo te snauwen hoor en dan moet hij lachen
dus ook zo vandaag een gesprek met oma
hoi oma wij komen vandaag
heb je geluk he ?!
nou je kon me opdweilen hoor
hij heeft ontzettend veel fantasie en dat is geweldig om te horen
zingt alle liedjes van kus mee
ook zo het liedje het topje van mijn zus
en jawel toen kwam de grote vraag mag ik ook een zus
en ik voreg waarom dan en hij zei om mee te spelen
dat vond ik zo mooi he
dus ik zei wie weet ooit
computeren is zijn fova bezigheid maar ik laat hem maar een uur per dag hij moet ook normaal kunnen spelen vind ik ..
al met al ben ik zo trots op mijn grote kerel en met recht grote vent van 108 cm en 20 kilo

met die prikken heeft kyllian ook niet echt last gehad en hij heeft ze tot nu toe ook alleen maar ik zijn beentjes gekregen en bij de laatste had hij een harde schijf in zijn been die heb ik toen moeten koelen want die gloeide helemaal
pi_31916515
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:36 schreef Sugar het volgende:
Nou, Maria was woedend dat er geprikt werd, maar lachte echt alweer snel. Dapper vind ik!
Ze is gemiddeld van lengte (77.5 cm, klein nog) en licht qua gewicht (9.3 kilo bijna). Dat dachten we al!
Hoeveel weegt Thijs nu, bar? Of Jayden van Knor? Of Kian en Djulian? Lucas van Piggie? Hoe gaat het trouwens uberhaupt met jullie allemaal? Want die Morris en Jolie zijn veuls te dik om mee te vergelijken.
Don't worry. Er zijn er bij die ook erg ieniemienie zijn hoor. En zelfs nog ouder ook (21-4-2004). slechts 78 cm en ook maar net 9,7 kilo.

O hallo trouwens allemaal Mag ik zo af en toe ook gezellig meeposten?
Zoek in jezelf naar je eigen fouten en zoek in de ander naar het goede.
  donderdag 3 november 2005 @ 00:23:28 #89
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31916628
tuurlijk welkom Snaptnix
vertel eens wat meer
pi_31916810
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:23 schreef babyfeet het volgende:
tuurlijk welkom Snaptnix
vertel eens wat meer
Oef.. vertel eens wat meer.... OK Waar beginnen we?

m'n kleine meissie Kimberley is dus van 21 april 04, alweer de 18 maanden gepasseerd dus inmiddels (wat is dat voorbijgevlogen). Een kleine opdonder eerste klas. En een behoorlijk bijdehandte tante.
Mond staat geen seconde stil vanaf dat ze werkelijk kan praten. Praat dan ook een aardig stukkie weg. Consternatie bureau wilde me eesrt niet eens geloven, omdat ze zo verlegen was en dsu weigerde een woord te zeggen tegen de 'vriendelijke' mevrouw. Tot ze daar loskwam, omdat ze een nijntje boekje in het oog kreeg.
Danst en zingt hele dagen door. KLimt, klautert, rent en springt. Vermoeiend typetje dus afentoe. Eigenlijk gewoon simpelweg een heel makkelijk en vrolijk kind, meestal (durf gewoon niet aan 2e te beginnen, zo ideaal is zij nu over het algemeen. Straks hebben ze alle moeilijke eigenschappen voor een 2e bewaard ). Maar owee als ze boos is, dan is het een grote driftkop.
Ze isbehoorlijk ondernemend, dat is wel eens wat minder. Loopt overal heen(lees: loopt weg) en gaat met iedereen mee (zolang ze tenminste denkt dat ze in een auto mag, of naar de speeltuin kan).
Buiten wat "ziekenhuis ongemakken" toen ze een maand of 3 was, kan ik dus eigenlijk niets anders ervan maken dan dat we redelijk geluk hebben met ons meissie.

Zelf ben ik vanaf haar geboorte heerlijk fulltime mama. Nou ja, mannetje heeft eigen zaak en daar spring ikwel regelmatig bij en is eigenlijk best een ideale situatie. Had ik vantevoren nooit gedacht, dat ik ertegen zou kunnen om hele dagen thuis te zijn

Ze is (en ik dus ook... grrrmbl) net herstellende van een week behoorlijk ziek te zijn geweest. Koorts aantal dagen rond de 40,2 geschommeld, nu eindelijk werkt de AB goed en is ze weer koortsvrij .

[ Bericht 7% gewijzigd door Snaptnix op 03-11-2005 01:09:18 ]
  donderdag 3 november 2005 @ 01:48:28 #91
24188 Belana
kloon van belana
pi_31917878
Dat klinkt allemaal goed snaptnix
Liam is ietsje ouder, van januari 2004, maar het gedrag komt wel overeen
stormy waters...
sailin'
  donderdag 3 november 2005 @ 11:27:58 #92
116937 reni
pi_31922899
hallo snaptnix

t is niet alleen n rotnaam hoor krentenbaard.
Als ze t hebben zie er dan maar is vanaf te komen ,Fachelle heeft 3 weken met n gezichtje vol pleisters gelopen.
Was de enige manier dat ze niet ging krabben en t verder ging verspreiden over dr hele lijfje.
Ben zo blij dat ik nu dr hele gezichtje weer kan zien in plaats van pleisters.
pi_31923142
met een antibiotica zalfje was 't hier zo weg toen piet het een keer had.
  donderdag 3 november 2005 @ 11:42:16 #94
116937 reni
pi_31923227
nee hier niet eerst had ze dus idd de zalf ,maar dat werkte helemaal niet.
Daarna heeft ze n pittige ab kuur gehad en die hielp gelukkig.maar ja eer dat alles weg was
pi_31927887
Krentebaard schijnt ook behoorlijk pijnlijk te zijn Bram heeft het ook eens gehad maar dat was gelukkig met een zalfje snel over. Fijn dat het bij Fachelle ook weg is.

Ze hebben nu hoofdluis op het kdv Ook zo fijn Gelukkig bij hem nog niets ontdekt. Ik doe heel veel gel in zijn haar en was het maar heel zelden want owee als we dat krijgen. Kan trouwens niet ophouden met krabben als ik het hierover heb.

Bram is al een paar dagen een beetje ziekjes en ik was het binnenzitten echt goed zat dus wij lekker boodschappen doen. Aangezien hij als een dood vogeltje in de kinderwagen zat met zijn schapie en speen dacht ik wel even langs de speelgoedwinkel te kunnen zonder dat het een drama ging worden. In de grote speelgoedwinkel hier in het dorp hebben ze een hoekje met tractors waar je zo lekker op kunt zitten maar dan is het dus altijd drama om hem weer mee te krijgen. Ik wou even gaan kijken wat de Sint hem dit jaar zou kunnen geven. Kan het dan helaas niet meenemen (dat ging vorig jaar nog wel) want hij heeft het dan helemaal door maargoed alvast even kijken is wel leuk. Ik loop naar binnen en opeens hoor ik uit de kinderwagen "TOOOOEEETTAAAAAA" (= graafmachine, volgens mij heb ik wel eens verteld van zijn obsessie voor die dingen). Hij spurt die kinderwagen uit en richting de graafmachine die ergens bovenop staat. Erg leuk ding! Dus ik even een verkoopster vragen of ze hem ook nog ergens had staan met de doos erbij, wat kan dat ding allemaal voor die 50 euro? Ze heeft hem naar beneden gepakt om te laten zien en ondertussen zat Bram er natuurlijk al op.

Helemaal geweldig natuurlijk. Moeten batterijen in en dan zitten er hendeltjes op om dat ding te bewegen. Snel even foto gemaakt voor papa want die mag natuurlijk meebeslissen over het kadootje. Was eigenlijk van plan het een beetje klein te houden dit jaar, wat puzzeltjes en boekjes en kleivormpjes ofzo. Maar ik kom er echt niet meer onderuit om dit te kopen geloof ik. Heb wel 100000 x uitgelegd dat hij het aan de Sint moet vragen, want als die jarig is gaat hij kadootjes uitdelen aan alle kinderen. Na 10 minuten lullen als brugman heb ik hem de winkel uit weten te krijgen met de belofte de echte graafmachine te gaan bekijken. Ze zijn hier in het dorp namelijk al een paar weken bezig met opknappen van van alles en daar moeten we elke dag wel een half uur kijken.

Daarna kon ik hem met veel omkopen mee krijgen om toch nog boodschappen te doen. In de supermarkt nog een lekker krijsend kind in het gangpad gehad. Erg leuk dat de opmerkingen tegenwoordig zijn "dan moet je erbij gaan liggen, net als in die reclame"

Dat ik uiteindelijk thuis kwam en de kinderwagen stond uit te laden vroeg hij om de graafmachine "nee jongen die hebben we niet meegenomen he? Die gaan we aan Sinterklaas vragen" Nou janken joh Dat heb ik dus nog nooit meegemaakt dat hij er thuis om begint te janken. "Toeta hebben, toeta meenemen" Nou drama van de bovenste plank.
Mocht ik nog twijfels hebben of hij hem echt graag wilt hebben is dat hierbij wel opgelost.
  donderdag 3 november 2005 @ 14:42:56 #96
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31928600
Oeh Karin, ik vind die onderste foto héél ontroerend.
Die handjes die dat hek omklemmen...

Ik stel me helemaal voor hoe daar elke dag dat jongetje staat en hoe de mannen die er werken dat zien... Zo aandoenlijk lijkt me.
pi_31930412
Karin ik kan me denk ik wel een beetje voorstellen hoe je je voelde hoor.

Morgaine is helemaal verslaafd aan de Teletubby's en dan met name Lalaa. Die gele dus. Ik heb 3 dvd's thuis waarvan er 1 iedere werkdag mee gaat naar de oppas omdat ze ook daar hun hoofd gek zeurt om Lalaa. Zodra 's morgens die oogjes open gaan (helaas al dagen om 05.00 uur )is het eerste wat er uit komt na een huilbui (waarom huilen kinderen toch als ze wakker worden???) het woordje Lalaa. We hebben een tv in de slaapkamer bij ons met dvd speler en je raad al wat er ook hier in zit. Juist, dus ongeacht het tijdstip, zodra we haar bij ons in bed nemen worden we in ons gezicht gemept of gezoend al roepend met de naam van deze gele Tubby. Ze wil dan tv kijken. Zodra we zijn opgestaan rent ze naar de woonkamer, gaat op knopjes van de dvdspeler drukken, rent om de tafel heen (stel je ouders worden boos omdat je aan de dvd speler zit), klimt op de bank en gilt (je leest het goed, ze GILT) heel hard Lalaa. Dus kom nou niet als ouder zijnde zeggen dat je haar niet gehoord of begrepen hebt. Wij worden er knettergek van. Ze heeft sinds een paar weken ook een gele tubby knuffel voor in bed en daar vrijt ze wat mee af hoor. Toen we de laatste keer naar het CB moesten voor de prik en weer bij de lift stonden om naar beneden te gaan zag ze bij de peuterspeelzaal (zit naast het CB) een rugzak met alle 4 de tubby's er op, kind rende de lift uit en stond bij de deur te wijzen naar deze tas. Sint heeft dus ook zo een tas gekocht voor haar (de oppas speelt ook voor sinterklaas, zeg maar dat kinderen niet verwent worden hoor). Inmiddels heb ik een tegenactie ondernomen, ik heb gisteren 2 dvd's van het zandkasteel gekocht en 1 zat al in de tas naar de oppas vanmorgen en als ze thuis denkt Lalaa te kunnen kijken zit er een Zandkasteel in de speler.
  donderdag 3 november 2005 @ 16:17:24 #98
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31931466
Och shei uit over Lala. Ziet hij de tv: "Lala! Lala?"
Ziet hij de laptop: "Lala! Mama Lala!"
Ziet hij de pc: "Lala Po! Mama Lala!"
Hij heeft een hartstikke leuk stoeltje (was laatst bij de Prenatal in de aanbieding), maar die schuift hij opzij voor de mand die onder de kast staat of kiepert de duploton om. En dan gaat ie daar op zitten kijken. Of gewoon op de grond met zijn handjes in zijn schoot. Maar nooit in zijn mooie nieuwe stoel.
Nee, die is voor het klimmen en klauteren. Gister sloeg ie zelfs over de kop, maar geen kick gegeven. Moest nóg een keer!
pi_31931884
Lalaa! Het zou gewoon verboden moeten worden.
Hier is de ergste manie gelukkig inmiddels over. Na een paar dagen uit ellende maar met een zeurend en lastig kind te hebben gezeten, omdat ze gewoonweg niet mocht kijken van ons. Is het ergste ver over.
Komt nog steeds dagelijks met de dvd aanlopen," tubbies aan.. fisie kijken" Maar als ze nu nee hoort is het gelukkig ook vrij snel weer ok. Legt dan dvd weer weg en gaat vrolijk spelen. Of komt erachteraan proberen met andere dvd's "nijntje kijken, pieter post kijken" etc.
Ben ik ff blij. Nog even langer die manie en had zelf spontaan in een tubbie veranderd. Begon al spontaan om tubbietoetje te roepen

Op naar de volgende manie maar weer... deze keer BALONNEN! (en dan vooral het opblazen ervan)

[ Bericht 11% gewijzigd door Snaptnix op 03-11-2005 16:51:19 ]
  † In Memoriam † donderdag 3 november 2005 @ 17:22:34 #100
7074 moussy
kuttekop
pi_31933242
HIer zijn het godzijdank alleen maar auto's
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 3 november 2005 @ 18:33:08 #101
3011 E.T.
pi_31934796
Hier is het Po NooNoo of gewoon Tietie (saskiaans voor teletubbies)
gelukkig heeft ze nog niet door dat er dvd's en video's van in huis zijn, en komt ze gewoon met de afstandsbediening van de tv aanzetten: eerst even op 3 kijken.. "nee geen tubbies" dan gaat ze alle kanalen af en als ze geen teletubbies tegenkomt kan ik haar wel heel makkelijk afleiden om wat anders te doen. "Teletubbies zijn op". Als ze moe is of hangerig of gevallen ofzo zet ik wel de dvd aan maar verder is het een kwestie van pech hebben. Leuk om te zien dat (bijna) alle kinderen dat hebben

Ik ben trouwens begonnen met voorlezen voor het naar bed gaan. Ze weet niet meer hoe snel ze in bed moet komen Normaal was 't altijd dralen en uitstellen, maar tegenwoordig is het "ga je papa een kus geven? gaan we daarna de kaboutertjes lezen" En papa krijgt een kus en ze loopt meteen door naar bed.
Vervolgens staat ze ademloos te luisteren naar zo'n inieminieverhaaltje zwaait de kaboutertjes gedag, gaat liggen, mama krijgt nog een kus en dan zwaait ze me gedag. (dutch, je boek is dus een groot succes!)

Bram, wat een gave Toeta is dat! Ik snap wel dat je die wel wilt hebben hoor!

En ballonnen opblazen is ook onwijs leuk!
pi_31935607
ET wanneer gaat Swets weer eens zo een fantastisch stukje schrijven, jammer dat hij dat niet zo vaak doet!
  donderdag 3 november 2005 @ 19:42:59 #103
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31936617
Ik ben ook al begonnen met "Lala is naar bed! Lala is slapen." Wat een rotmoeder ben ik zeg!
pi_31936813
Dutch, wij zeggen hier ook dat Lalaa moe is en slapen moet. Ze brengt Lalaa dan ook naar bed en komt zonder haar weer terug. Vragen we dan aan haar "slaapt Lalaa?"dan rent ze de gang weer door en schreeuwt Lalaa met andere woorden "Lala slaap je??" en dan komt ze terug met Lalaa zo van kijk mama Lalaa is wakker
pi_31937752
Karin leuk ding die graafmachien!
Jans is inmiddels ook helemaal lyrisch van k3 Hoe kan t ook anders met zon zus Inmiddels wil ze dus t liefst 6 keer per dag de dvd van 5 jaar k3 op. Ze vind het allemaal nog leuker als Bo momenteel.

Ik heb vandaag het roze stepje uit de blokker folder (Jans bleef deze aanwijzen in t boekje toen ik vroeg wat ze van sitnerklaas wilde. En dat is heel wat. Er stonden namelijk ook veel poppen in en normaal kiest ze die altijd)En het roze stofzuigertje uit dezelfde folder. Echt ondingen, maar Bo wil zon ding al meer als een jaar. Toen ze hem vorig jaar niet had vond ze dat echt echt echt jammer. Dus die zal er nu erg blij mee zijn. Leve de nipobonnen

Nog even supertrots zijn op Bo hoor. Vanmorgen is ze met Geer naar het CB geweest. Ze heeft geen kik gegeven tijdens de prikken We hadden haar gisteren goed voorbereid. Verteld dat het wel zeer zou doen. Ze moest toen wel huilen. Toen de dokter de prik ging klaarmaken wilde Geer het nog een keer vertellen. Toen zei ze " Pap je hoeft het niet nog een keer te vertellen, ik weet het echt wel hoor " En vervolgens gaf ze dus geen kik. Vanavond begon 1 arm (ik geloof die van de ak prik) wel erg pijn te doen. Helemaal hard en stijf.

Moussy jij zei toch pas dat Bo je zo aan Rene doet denken........ De dokter twijfelde een beetje aan haar oogjes. Ze heeft dit opgeschreven voor de 4 en half jaar oproep op school. Ik moest gelijk aan Renee dr leuke brilletje denken.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31937806
Bo, stoer zeg van die prik
  † In Memoriam † donderdag 3 november 2005 @ 20:25:22 #107
7074 moussy
kuttekop
pi_31937958
Jessie, als je ook twijfelt, gewoon even naar je HA en vragen naar een doorverwijzing voor een orthoptisch onderzoek Dan krijgt Bo druppeltjes in dr ogen en dan meten ze met een apparaat of ze een brilletje nodig heeft. Ik zou willen dat ze dit ook bij groters deden

René kan in de verte prima zien en dat is wat ze voornamelijk bekijken bij de schoolarts.
pi_31938188
O ok, Ja dat deed ze daar dus nu niet zo goed. Ze moest aangeven waar de openingen in de rondjes zaten amar dat lukte niet. En toen de plaatjes wist ze ook niet zo wat t was (ook domme onduidelijke plaatjes overgens) Maar de vorige keer wist ze de plaatjes dus heel goed. Dus of spanning omtrent de prik die moest komen, of achteruitgang ofzo. De arts zelf twijfelde vandaar dat ze het als aandachtspunt voor de schoolarts heeft gezet. Zelf had ik er nog nooit aan gedacht eigenlijk. (behalve dat ze net als Rene liever in de tv kruipt dan er een stukje vanaf zit maar dat is volgens mij kind eigen)
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 3 november 2005 @ 20:50:00 #109
116937 reni
pi_31938806
dat is volgens mij ook kind eigen
Serissa kan heel goed kijken en kruipt er het liefst ook helemaal in.
Wat dus tot hele discusies kan uitlopen.
waarom moet je niet zo dichtbij de tv zitten????? word je soms wel moe van hoor
  † In Memoriam † donderdag 3 november 2005 @ 21:14:37 #110
7074 moussy
kuttekop
pi_31939662
Nou Jessie, René ligt nu met bril op de bank maar dat zal wel nieuwigheid zijn

Vraag anders of je nog een keer eerder terug mag komen voor alleen dit, misschien dat jij er net zo onzeker van wordt als ik...
  donderdag 3 november 2005 @ 22:28:37 #111
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31942350
wat een gaaf ding karin
Bo wat stoer van je zeg grote meid hoor
plaats je ook een keer een foto snaptnix kimberley is een mooie naam zeg...
en wat een dondersteen inderdaad
pi_31943223
wow karin, graafmachines zijn hier ook helemaal in dus ik kan me brams enthousiasme over die graafmachine(s) levendig voorstellen. maar 50 euro, oeioei...

ET jij schrijft ook leuk hoor! leuk die verhaaltjes voor 't slapen gaan. wij vertellen ook altijd een verhaaltje de laatste tijd, maar gewoon uit 't hoofd. voorlezen doe ik eigenlijk alleen beneden. (gewoon omdat daar alle boeken zijn denk ik. ) . maar eenvoudige, zelfverzonnen verhaaltjes vindt Piet momenteel heel erg fijn. en dan 't liefst over dingen die hemzelf overkomen (of een van zijn knuffels, of 'Max', de hoofdpersoon uit een serie boekjes waar hij heel dol op is). en wat zo grappig is, het is zo'n geweldige manier om met hem over dingen te praten die hij niet zo leuk vindt (of juist wel, in ieder geval over dingen waar hij van onder de indruk is). want in 't verhaal breien we er natuurlijk altijd een goed einde aan.

en de teletubbies vindt Piet ook leuk, kan mij niet zoveel schelen hoor. dat gaat echt wel weer voorbij neem ik aan. maar hij kan ook gerust zonder overigens, dus misschien makkelijk praten.
  donderdag 3 november 2005 @ 23:45:47 #113
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31945225
Hier nog steeds nauwelijks televisie. Ze kijkt alleen maar liedjes. Ook totaal geen herkenning bij dat soort figuren dus. Wel kent ze Nijntje maar dat komt meer omdat ze daar een knuffelpopje van heeft. Nu heeft ze een jurk met Nijntje die vindt ze heel mooi, doet ze steeds omhoog en brengt de zachte stof langs d'r wang 'Ijntje he?' Lezen wel heel veel, tijdens het badderen lees ik voor uit een groot boek. Vaak iets wat ik zelf lees, ze vindt het gewoon fijn om te luisteren dan. In bed zelfverzonnen liedjes, rijmpjes en verhaaltjes. Eigenlijk al sinds het begin doen we dat, alleen eerst op de commode nu in bed. Ze doet zelf ook mee de laatste tijd gaat ze gekke klanken maken achter de woordjes die ze kent. Heel erg knap vind ik dat.

Ach ze is eigenlijk ook gewoon zo ontzettend leuk de prinses dit weekend gaat ze weer eens logeren. Ben benieuwd
  vrijdag 4 november 2005 @ 08:10:04 #114
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_31950910
Ook hier is Nijntje (Nèènèèh) de grote heldin!
Glenn hoeft maar een konijn te zien en er ontstaat een enorme grijns op zijn gezicht en hij roept met volle overtuiging Nèènèèh!

Hij heeft ook een Nijntje bord, een Nijntje beker, een Nijntje broodtrommel, een Nijntje broek, een Nijntje trui, een Nijntje fotolijstje.. Gek he, dat hij haar overal herkend

En voor het gemak: alle tubbies zijn hier Lala.

Leuk Jolie, logeren! Veel plezier.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_31954399
Pffff.... zometeen weer maar eens naar de dokter rennen. Gelukkig kunnen we deze keer wel direct terecht. Begin me langzamerhand een zeikerd te voelen zo vaak ben ik de laatste weken Met Kimberley daar geweest.
En is ze eindelijk beter, krijgen we het volgende eroverheen. Werd vanmorgen onder de vuurrode plekken wakker. Gezichtje helemaal opgezet. En nu handjes en voetjes ook al vuurrood en dik. Beentjes en lijfje beginnen ook al. Wat gaan we nu weer krijgen. Gaat werkelijk lekker zo....
Meest zielige vind ik nog wel dat ze al de hele ochtend roept dat ze d'r gezicht moet poetsen (zo gauw ze een spiegel ziet) want dat is vies....

ennuh nijntje spulletjes zijn ook gewoon erg leuk. Geef hem groot gelijk hoor
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:31:21 #116
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31954733
Mag ik even de eerste echte hele nieuwe schoenen van mijn kind showen

pi_31954918
mooi! welke maat heeft jolie nu?

snaptnix beterschap voor je meisje. klinkt vervelend zeg, hopelijk is 't snel weer over.
pi_31954972
O wat zijn ze leuk luchtbel
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:42:09 #119
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31955043
21 maar ze vielen groot volgens de verkoper. Jessie die schoenen van Janneke zijn helaas veel te wijd voor haar, ze valt er steeds mee. Zonde!
Ze kan nog niet heel goed lopen maar ze heeft nu geloof ik drie paar leren slofjes helemaal versleten, ik had er zo genoeg van. Schoenen dus. Je kan ze helemaal dubbelvouwen dus zijn soepel zat en we zijn alletwee trots
pi_31955153
O ja kan kloppen Jans heeft brede hoge voeten (ramp om schoenen te kopen) Maar deze zijn echt superleuk en stoer en lief en vlot enzo
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:52:21 #121
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31955341
Helemaal mee eens
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:53:23 #122
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31955378
Heel leuke schoentjes!!!
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:10:19 #123
61800 Rottdog
pi_31957830
Lieve rode schoentjes voor een lief mooi meisje

Hier hebben we maandag schoenen voor Zoë gekocht, hele stoere soepele laarsjes was opnieuw slofjes kopen ook goed beu zo goedkoop is het nu ook weer niet
pi_31958642
Wat een geweldige schoentjes
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:03:55 #125
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_31959692
Mooie, stoere schoenen Jolie

Zou het CB mensen expres onzeker maken, gewoon om ze te pesten? Kai is inmiddels bijna 13 maanden en gaat nog steeds niet uit zichzelf zitten. De laatste keer bij het CB (de 11-maandscontrole) hadden we een afspraak met de arts. Die gaf aan dat we ons niet te druk hoefden te maken over het zitten, dat zou vanzelf wel komen. Ook het feit dat Kai niet kroop was geen probleem. Ze had het idee dat Kai geen kruiper, maar een kontschuiver zou worden. Niks om ons druk over te maken. Dus dat deden we ook niet...... We zijn bijna 2 maanden verder en Kai gaat dus nog steeds niet zelf zitten. Wat betreft het kontschuiven had de CB-arts gelijk, meneer hupst op zijn kont het hele huis door.

Tijdens een evaluatiegesprek bij het kinderdagverblijf stelde één van de juffen voor om eens contact met het CB op te nemen om te kijken of er geen oefeningen zijn om Kai te leren zelf te gaan zitten. Ik heb dus van de week gebeld met de infolijn en ja hoor. Er zijn oefeningen. Meneer moet gewoon veel op zijn buik liggen en dan komt het vanzelf wel. Volgens de CB-mevrouw zou Kai dan ook vanzelf wel gaan kruipen want dat kontschuiven dat is helemaal niet goed. Waarom het niet goed zou zijn kon ze niet aangeven

Volgens de ene medewerker kan kontschuiven dus geen kwaad en volgens de andere moet hij dus echt gaan kruipen en moet het kontschuiven uitgebannen worden. Ik volg het niet meer hoor

Nu heb ik inmiddels geleerd dat je niet teveel naar het CB moet luisteren en dat ze vaak genoeg tegenstrijdige adviezen geven, maar toch heeft ze weer zo'n stemmetje in mijn achterhoofd geplant....
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_31960304
op zich schijnt kruipen inderdaad iets beter te zijn voor de ontwikkeling van de motoriek en ook die van beide hersenhelften oid (iets met ruimtelijk inzicht, poemojn weet er vast het fijne wel van te vertellen/vinden). maar ik heb begrepen dat het vooral belangrijk is DAT ze zich op een gegeven moment enigszins zelf door de ruimte kunnen bewegen, of dat nou billenschuivend of kruipend is.

overigens ging piet ook pas ruim na z'n 1e verjaardag zelf zitten. en dat was ook een echte billenhopper. en nu loopt ie al tijden prima dus ach, het komt vast allemaal vanzelf. en als je toch graag een beetje wil helpen: die oefeningen kun je er ook best een beetje tussendoor doen, kan vast geen kwaad.
pi_31961290
ach, en mij hebben weer verteld dat dat kruipen vooral belangrijk is voor de heupjes. Dat die soepel gaan draaien straks met lopen zeg maar.

M@x, pas geleden zat Kai nog gewoon op 1 plek en nu hupst ie alweer de hele kamer door. Er zit iig ontwikkeling in.
Maar ik snap dat precies van dat stemmetje. Het blijft altijd in je achterhoofd hangen. En het is gewoon superirritant dat je tegenstrijdige dingen te horen krijgt van mensen waarvan je denkt dat die het moeten weten.
pi_31961672
Mijn neefje heeft tot 2,5 jaar kontgeschoven. Hierdoor waren zijn enkels vergroeid, dus misschien dat dat een probleem zou kunnen zijn. Maar ja mijn neefje heeft ook veel te lang kontgeschoven.
pi_31962196
Lieve schoenen heeft Jolie!

M@x, misschien kun je eens kijken of je hier iets mee kunt? http://www.fysiotherapied(...)billenschuivers.html
Verder heeft Bix volgens mij gelijk en is het belangrijkste dat hij beweegt (ivm 3-dimensionaal inzicht en leren kennen vh eigen lichaam). Kruipen schijnt op zich beter te zijn omdat beide lichaamshelften asymmetrisch bewegen, en billenschuivers missen soms vaardigheden voor romprotaties maar als hij ook omrolt ( doet hij dat?) zou ik daar verder niet bang voor zijn.
Wel vervelend voor je dat je zulke tegenstrijdige dingen hoort.
pi_31962343
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:29 schreef poemojn het volgende:
maar als hij ook omrolt ( doet hij dat?) zou ik daar verder niet bang voor zijn.
Oh ja, dat heb ik idd ook te horen gekregen: als hij kan rollen is er geen reden om je zorgen te maken. Inmiddels kan Morris ook 'normaal' kruipen. Heel raar
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:38:11 #131
3142 m@x
pi_31962467
Bedankt voor de link Poemojn. Ik herken wel heel veel in dit artikel. De oefeningen die erbij staan ga ik zeker met hem doen
pi_31962882
Dat is precies het kopietje dat ik van ons CB meekreeg!

toevoeging: idd toch vreemd dat ze iets dergelijks niet aan jou hebben meegegeven M@x.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:04:15 #133
3142 m@x
pi_31963232
Rollen doet Kai trouwens wel. Misschien moet Morris nog maar een keertje aan Kai uit komen leggen hoe het moet. Na het laatste bezoekje van Morris is Kai tenslotte ook begonnen met kontschuiven.
pi_31963445
Oooooh dat wil hij best doen hoor
Hij is inmiddels gevorderd tot staan en schuiven langs banken, tafels en wanden. Verder kan hij trapjes opklimmen. Dus je ziet: er is hoop
pi_31976503
Wat goed Morris!
  Jubileum moderator zaterdag 5 november 2005 @ 19:00:57 #136
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31998135
Snaptnix hoe is het nu met Kimberley?
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 8 november 2005 @ 15:59:28 #137
116937 reni
pi_32090377
Fachelle heeft vandaag haar intake gesprek gehad op school
ze mag eind van de maand gaan oefenen ze is zo blij en trots
ik vind t iets minder nu gaat mn kleine meid al naar de kleuterschool dus zo klein is ze niet meer
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2005 @ 10:14:23 #138
7074 moussy
kuttekop
pi_32110076
Ìk moet er evena an wennen dat Cas (ook) bijdehand aan het worden is. Hij wil al de hele ochtend op schoot, maar ik wilde even roken. Komt hij achter me aan gekeuteld, hij kon niet op schoot. Ik zei dat ie maar even tv moest gaan kijken, het zandkasteel was er op. Hij keutelt naar de tv, zet hem uit... OP!!!

Cas heeft sinds kort het tv-kijken ontdekt, maar het kan hem nog niet helemaal boeien
pi_32119113
Zo hier ook even een update over Duncan. Die is inmiddels 2 en half en kletst de oren van mijn hoofd. Sinds hij op het KDV zit is zijn ontwikkeling met sprongen vooruit gegaan. Ik sta soms versteld van wat hij allemaal kan.
Hij is wel het "lievelingetje" van de groep. Zowel onder de leidsters als bij de kinders. Vooral bij de meiden issie popi-jopie want die lopen de hele dag met hem te slepen en hij vind alles best.
Alles is gewoon goed met Duncan en echt veel meer nieuw valt er niet over te vertellen.
Ik zal ff gaan verhuizen naar het speeltuinbankje om te vertellen hoe het nou met mij gaat.
pi_32127411
Hier heeft Thijs beetje "last"van tandjes door de lip vallen, het is nu al de 3de keer van de week dat het gebeurde...

Hij was maandag en gister wat rustiger en grieperig denk ivm met de prikjes vorige week woensdag maar nu gaat het weer prima.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_32127581
Morris is ook al een paar keer een tand door de lip gevallen Gelukkig niet al te erg maar wel een beetje bloed erbij. Hij staat nu en schuifelt langs allerlei objecten en soms gaat dat niet helemaal goed

Verder is hij hoesterig en heeft daardoor een heze stem. Wel sexy
Of dat ook door de prik van vorige week komt weet ik niet maar gelukkig heeft hij geen koorts.
  woensdag 9 november 2005 @ 20:42:48 #142
37150 livelink
pi_32127815
Tanden door de lip is inderdaad niet leuk. Hier gebeurt het ook nog wel eens en ik raak altijd half in paniek vanwege het bloed.

Lekker dat alles goed gaat met Duncan en grappig dat Cas zo bijdehand wordt. Het trucje van de tv uitzetten heeft Job ook goed in de gaten, alleen doet hij het om Katja op stang te jagen. En dat lukt hem dan ook zeer goed.

Ik ga morgenochtend met Job naar het cb, voor zijn 2-jarige check-up. Ik heb er wel zin in, ik ben erg benieuwd hoe het met zijn groei staat en wat ze van zijn gebrek aan tandjes zullen zeggen. En verder hoop ik natuurlijk te horen dat het een heerlijk joch is die zich hardstikke goed ontwikkelt. Met minder neem ik geen genoegen
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2005 @ 20:47:15 #143
81992 Githa
pi_32127952
Goed zo Fachelle Bijna naar school meid

Morris beterschap enne geen tanden door je lip meer vallen hoor
Thijs ook beterschap

Enen Job die tanden komen echt wel hoor .... dat gaat gewoon een super sterk gebit worden en dat duurt ff voor dat klaar is
  woensdag 9 november 2005 @ 20:54:53 #144
37150 livelink
pi_32128176
Nou had ik het berichtje van Fachelle toch over het hoofd gezien. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat straks op school.
Ik sprak maandag met iemand wiens zoontje sinds oktober naar school gaat en dat gaat niet zo lekker. Hij wilde die maandag dan ook niet naar binnen en begon te huilen. Toen zei de juf dat zij geen huilende kinderen in de klas wilde hebben. Daar kon ze niet aan beginnen. De moeder mocht het kind niet huilend achterlaten. Ik was zo verbaasd, ik had daar nog nooit van gehoord. En ik begrijp het ook niet. Is het dan zo'n moeite om zo'n kind even wat extra aandacht te geven en te troosten?
De ervaring leert toch dat het huilen meestal heel snel stopt. Ik hoop niet dat dit een algemene regel op de scholen is.
  woensdag 9 november 2005 @ 21:17:51 #145
116937 reni
pi_32128905
bij serissa zat vorig jaar n kindje dat erg huilde als mama weg ging.
Dan mocht hij lekker op schoot bij de juf en n boekje lezen ofzo.

Bij Fachelle ben ik helemaal niet bang dat ze gaat huilen,die kijkt me weg denk ik.
Als we nu Serissa naar school brengen probeert ze uit alle macht om de kleuterklas binnen te sluipen,in de hoop dat ik dat dan niet door heb en gewoon naar huis ga.
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2005 @ 21:18:58 #146
81992 Githa
pi_32128939
en dat lukt nou nooit ........ zo gek
Ze valt toch niet echt op in een volle klas kinderen maaruh jah dat mama met kind komt en zonder gaat daar is niet aangedacht
  woensdag 9 november 2005 @ 21:24:01 #147
116937 reni
pi_32129072
ach ik ben blij dat ze zo graag wil als je ze huilend achter moet laten is t ook niks.
al zou ik t soms stiekum ook wel fijn vinden hoor als ze mama n beetje missen
pi_32140385
Als je vind dat je haar te lang is voor je ogen dan knip je het zelf, toch.........
Ik ging Bo dr haar net borstelen en dacht, huh ze ahd toch geen pony?
Nu wel dus. Ze viond het gisteren voor dr ogen zitten. Toen vroeg ze dus aan Geer mag ik pony knippen, die zei Nee. Maar ze heeft het toch gedaan
En aangezien ik gisteren uitgeslapen heb en dr haar niet gedaan had kom ik er nu pas achter. Ze had 1 hele korte pluk. Nu heb ik het maar bijgeknipt. Ze heeft nu pony met 1 iets kortere pluk Maar dat valt haast niet op
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 10 november 2005 @ 10:02:57 #149
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32140734
Hoe gaan jullie er mee om als andere mensen schreeuwen tegen je kind?

Wij waren even op een verjaardag en Jolie zat daar een boekje te lezen, een ander kindje pakte het af. Jolie pakte iets anders en ook dat werd afgepakt. Jolie vond het niet leuk, ze trok het terug. Moeder van het andere kindje schreeuwde (ze vond het zelf een stemverheffing) Jolie hou daar mee op, gvd, het is nu genoeg geweest! Jolie sloeg d'r handen voor d'r gezicht en begon uiteraard te huilen.

Ik heb gezegd dat ik het niet leuk vond dat ze zo deed tegen Jolie, ze kan er ook helemaal niet tegen zulk geschreeuw. De moeder van het andere kindje vond dat ik eerder had moeten ingrijpen, namelijk toen haar kind voor het eerst iets van Jolie afpakte en niet achteraf wat moet zeggen. Zij greep maar in toen de situatie escaleerde. Ik vond dat situatie pas escaleerde toen er geschreeuwd werd Steeds speelgoed afpakken tja, zo dramatisch is het niet. Ze kan het terugpakken als ze dat wil, of iets anders, of even bij ons komen zitten. Als ze zelf iets afpakt moet ze het wel teruggeven maar als iemand iets van haar afpakt weet niet moet ze toch ook zelf leren? Of zijn ze nog te klein daarvoor? Als ze bij de oppas is gebeuren zulke dingen denk ik ook regelmatig en dan ben ik er ook niet bij. Ik heb maar kort wat er van gezegd maar er zijn maar een paar dingen waar ik echt op afknap bij mensen zodat ik ze echt niet meer hoef te zien. Ik denk dat ik er gister achtergekomen ben dat schreeuwen tegen mijn kind zoiets is overdreven of niet?
  donderdag 10 november 2005 @ 10:03:52 #150
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32140754
Oh Jessie wat een beesten zijn het ook soms in plaats van dat ze dan ff een haarband in doet ofzo!
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2005 @ 10:12:55 #151
7074 moussy
kuttekop
pi_32140951
Nee hoor, LB'tje, ik zou er ook geen zin meer in hebben. Hier kwamen mensen die het nodig vonden om René in mijn huis steeds op dr flikker te geven kwamen... Trouwens, die pyama-lui?

Jessie Je weet al wat ik hier zou kunnen gaan tikken
pi_32140986
Ik wil een foto van Bo zien!!

Zo, schreeuwen tegen me kinderen is not done, je mag mijn kinderen best corrigeren of aanspreken op onjuist gedrag, maar schreeuwen (verbaal geweld) of een correctietik dat hoeft een ander niet te doen bij mijn kinderen, dat is uit den boze, dan komt de leeuw in mij naar boven
Ik zou een ander kindje ook niet schreeuwend toespreken of een tik geven. Dat doe je gewoon weg niet.
Luchtbel, ik zou er ook echt op afknappen, groot gelijk heb je!
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 10 november 2005 @ 10:21:07 #153
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32141123
Wanneer grijpen jullie in dan? Is Jolie nog te klein om dat soort dingen zelf uit te zoeken?
Ik laat d'r dan maar gewoon aanklooien meestal als zulke dingen gebeuren pakt ze zelf iets anders om mee te spelen of komt naar me toe verdrietig. Dan lossen we het op maar ik grijp niet eerder in?
pi_32141125
Ik hou ook niet van schreeuwen tegen mijn kind. Dat doen we zelf dus eigenlijk nooit. Dus als een ander dat zou doen zou ik dat ook heel vervelend vinden.
Ik krijg altijd een rotgevoel als ik anderen tegen hun kind zie schreeuwen, en schelden vind ik helemaal naar.
En kinderen pakken nu eenmaal dingen van elkaar af. Zeker als het over en weer gaat laat ik het wel eens gaan. Maar ik probeer Morris ook te leren dat hij dingen moet terug geven als een ander kindje er mee aan het spelen was. Volgens mij zijn ze daar niet te klein voor hoor. Ik denk dat je dat op een rustige manier duidelijk kan maken.
pi_32141142
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:21 schreef Luchtbel het volgende:
Ik laat d'r dan maar gewoon aanklooien meestal als zulke dingen gebeuren pakt ze zelf iets anders om mee te spelen of komt naar me toe verdrietig. Dan lossen we het op maar ik grijp niet eerder in?
Precies wat ik ook doe dus
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2005 @ 10:23:23 #156
7074 moussy
kuttekop
pi_32141168
quote:
Wanneer grijpen jullie in dan? Is Jolie nog te klein om dat soort dingen zelf uit te zoeken?
Zolang Cas niet gaat bijten, slaan of knijpen laat ik ze rotzooien, als ik zie dat Cas' kop op onweer komt te staan haal ik hem weg, of geef ik hem wat anders.
  donderdag 10 november 2005 @ 10:25:48 #157
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32141237
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:22 schreef snoopy het volgende:

[..]

Precies wat ik ook doe dus
Mooi ik zie je dinsdag

Ik weet nooit zo goed wanneer ik te gevoelig reageer op de gevoelens van mijn kind? Laten we eerlijk wezen, als Jolie zo hard moet huilen kan ik niet meer normaal denken.
  donderdag 10 november 2005 @ 10:32:33 #158
3142 m@x
pi_32141381
Ik denk dat iedere moeder dat heeft hoor LB. Ik vind dat je volledig in je recht staat en ik zou precies hetzelfde doen. Ik schreeuw zelf ook niet tegen Kai, laat staan dat ik ga staan schelden, dus van een ander zou ik dat zeker niet pikken. Kai laat ik in dat soort situaties lekker aanklooien. Hij kan prima van zich afbijten (letterlijk ). Als het echt uit de hand loopt grijp ik in, maar anders moet hij het zelf maar uitzoeken.
pi_32143131
* poemojn is het helemaal eens met de anderen.
Maar had die moeder wel door dat haar kind steeds iets afpakte, of zag ze alleen dat Jolie iets afpakte (zo komt die uitroep van haar wel op me over)?
  donderdag 10 november 2005 @ 12:06:21 #160
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32143881
JIJ voedt je kind op, dat hoeft een ander echt niet voor je te doen.
Ik zou ook uit mijn panty gaan als iemand tegen mijn kind begon te schreeuwen. Ze mogen best tegen Léon zeggen "niet doen" ofzo, maar schreeuwen of vloeken wat die vrouw deed. Nee dat niet. Hoe ze met hun eigen kinderen omgaan moeten ze zelf weten, maar ze hebben jouw omgang met je kind te respecteren. Ik zou volgens mij heel veel moeite hebben gehad om me in te houden. Ik voel het nu al jeuken nl.

En je hoeft ook niet te schreeuwen tegen je kind vind ik, je kunt het ook op een andere manier duidelijk maken. Wij proberen niet te schreeuwen, soms schiet je stem wel eens wat uit als hij weer iets doet wat niet mag en wat je nèt op tijd ontdekt. (dat van die trap afdenderen met het autootje tijdens de vakantie is daar zo'n goed voorbeeld van , mijn hart zat in mijn keel!)
Maar meestal kun je het wel af met op ooghoogte komen (ja, ik kijk ook wel eens naar EHBO) en streng toespreken. Als hij weg kijkt, lag ik wel met hand op zijn kin zodat hij me wel moet aankijken. Dat is volgens mij het strengste wat ik doe.
Dus LB, je staat volledig in je recht.
pi_32143958
BO!

ik heb wel eens ingegrepen toen een ander kind voortdurend iets afpakte van Piet. andersom komt niet zo vaak voor (behalve van Anna, en dan grijp ik ook wel eens in). verstandelijk weet ik wel dat het misschien beter is om hem het zelf op te laten lossen maar ik kan 't niet altijd laten hoor. zeker in een vreemde omgeving waar Piet net even een beetje ondersteuning nodig had op dat moment (anders wist ik dat ie alleen maar met duim-in-mond bij mij zou komen hangen, of in een hoekje zou blijven staan - de held maar ja, misschien is ie dus wel zo dankzij mijn wat beschermende aanwezigheid).

maar als een ander tegen Piet zou gaan schreeuwen zou ik ook flink pissig zijn.
  donderdag 10 november 2005 @ 12:26:17 #162
3011 E.T.
pi_32144428
Schreeuwen naar mijn kind zou ik ook absoluut niet vrolijk van worden
Kan me wel voorstellen dat een ander iets zou zeggen als "Saskia, niet doen" maar schreeuwen... (zodra iemand anders iets tegen Saskia zegt kijk ik toch al op of om om te kijken wat er aan de hand is, de ander kan 't dan ook nog gewoon aan mij uitleggen en dan beslis ik zelf wel of ik vind dat ik wat moet doen)
Afpakken gaat meestal over en weer en dat zoeken ze zelf wel uit. Tenzij een kind steeds systematisch alles afpakt waar een ander mee speelt alleen maar omdat een ander daar niet mee zou mogen spelen, dan kan er eens wat van gezegd worden..

jessie, foto!!!!
pi_32146367
quote:
Wanneer grijpen jullie in dan?
Best een goede vraag. Laten aanklooien is soms de beste oplossing, omdat bij ingrijpen je een situatie soms veel erger kan maken. Maar soms vind ik ingrijpen wel verstandiger, omdat een kind ook moet leren delen, maar ook moet leren overleggen en assertief te zijn.
Chiara zit nu ook in die fase (tis ook gewoon gezond peutergedrag), waar ze iemand anders mee ziet spelen, wil zij ook mee. Ik zie het ook bij haar vriendjes, waar Chiara mee speelt, willen zij ook mee. Van mij mag ze niet afpakken, als ze dat wel doet wil ik dat ze het terug geeft "wil je dat even terug geven, [naam] was daar mee aan het spelen, het niet aardig om dat af te pakken" vervolgens wacht ik even af wat ze doet. De ene keer rijk ik haar iets anders aan om mee te spelen, maar meestal zoekt ze zelf wel wat anders op. En diezelfde aanpak hanteer ik ook het liefst als iemand anders wat van Chiara afpakt en zij laat het gebeuren met een triest koppie. Ik denk dan dat ik Chiara hiermee leer iets terug te vragen wat van haar afgepakt is.
Maar ze kan het ook zelf wel oplossen met "NEE!! MIJ"

Maar goed, er spelen altijd wel weer omstandigheden mee die je reactie beinvloeden, van wel of niet ingrijpen.
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 10 november 2005 @ 13:47:30 #164
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32146778
Poemojn ze had het wel gezien maar al had ze het niet gezien, d'r reactie was echt gewoon vervelend. Voor mij is het nu ook wel echt leuk geweest (of dus eigenlijk niet leuk)

Ik grijp eigenlijk nooit in omdat ze het meestal zelf wel oplost en hoewel ze nu nog te klein is om te overleggen zijn er meerdere dingen mogelijk. Soms pakt ze iets anders of ze pakt het terug, soms gaat ze er naast en gaat meekijken. Soms komt ze huilend naar mij ik vond het gewoon een beetje gemeen van mezelf inmiddels dat ik niks doe als anderen iets van haar afpakken maar wel wat als zij het afpakt. Maar zo te zien gaan jullie daar niet echt anders mee om.
  donderdag 10 november 2005 @ 13:49:54 #165
61800 Rottdog
pi_32146876
Is het helemaal met iedereen eens laat ze het zelf maar "uitvechten" worden ze allebei wel wijzer van Een ander tegen mijn kind schreeuwen dacht het niet

De enige die hier schreeuwt tegen mijn kind dat ben ik maar dan is het meestal mijn schrik omdat ze weer aan dingen zit wat niet mag en ik mijn hart weer in het strotje heb zitten.
  donderdag 10 november 2005 @ 13:54:34 #166
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32147030
Er komt ook nog bij dat ze vond dat Jolie wel wat kan hebben, altijd zo stoer enzo blabla. Is ze ook wel maar ook ontzettend gevoelig. Ik ben één keer heel kwaad op d'r geworden en toen kon ze vier dagen later nog niet normaal naar bed en ik geloof dat ik jullie daar ook flink mee lastig gevallen heb dus het raakte nog net even extra bij mij
pi_32147401
Ach ja. Misschien troost het je dat ik Myrthe vanmorgen door een papegaai heb laten bijten?
Stom, ik stond te suffen terwijl de papegaai recht op haar afkwam, en zij hem wilde aaien.
  donderdag 10 november 2005 @ 14:16:54 #168
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32147694
was het heel erg?
  donderdag 10 november 2005 @ 14:17:53 #169
116937 reni
pi_32147720
Zo heb ik de efteling n keer iemand n klap verkocht.
Ik had nog nooit in mn leven iemand n mep verkocht tot die avond.
We liepen in de efteling zomeravond 23.00 uur en serissa liep als maar te vragen over de boze wolf en heel stoer te doen.
We liepen door het sprookjesbos naar de uitgang en Serissa was dus eigenlijk n beetje bang dat ze de wolf nu tegen zou komen ,maar hield zichzelf "dapper"door er stoer over te doen.
Nu liepen er mensen achter ons en die vonden dat heel grappig.
We waren net langs roodkapje begint die man achter ons ineens n wolf na te doen,ja he wil je dat ff niet doen dan word ze doodsbang.Rent hij ineens naar Serissa en doet dus of hij de wolf is.
ik heb nog nooit zo'n paniek in dr stem gehoord .Ik was woest en ik kende mezelf even helemaal niet meer .
ik heb die man echt weg gemept.En ik kreeg nog gelijk van zn vrouw ook
Ik ben nog nooit in mn leven zo kwaad geweest als toen.
  donderdag 10 november 2005 @ 14:18:53 #170
116937 reni
pi_32147759
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:07 schreef poemojn het volgende:
Ach ja. Misschien troost het je dat ik Myrthe vanmorgen door een papegaai heb laten bijten?
Stom, ik stond te suffen terwijl de papegaai recht op haar afkwam, en zij hem wilde aaien.
ojee dat kan gemeen zijn
Heeft hij dr hard gebeten?
  donderdag 10 november 2005 @ 14:19:40 #171
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_32147785
Ach, da's ook weer het andere uiterste, reni.

Zielig voor Myrthe, poemojn!
pi_32147808
Ik zie niets aan haar vinger, maar ze huilde wel erg hard. Vooral flink geschrokken denk ik.

Wat een flauwe streek, Reni.
  donderdag 10 november 2005 @ 14:25:32 #173
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32147964
Oh zielig voor Myrthe!
pi_32148424
Myrthe

O, en over ingrijpen, Sven pakt (vooralsnog) bijna niet iets af van kinderen (ik heb het al vaker gezegd, maar Piet en Sven zouden zooooo broertjes kunnen zijn qua karakter) en de ene keer dat ik het zag dat hij het deed zei ik tegen hem dat ik het terug moest geven. Achteraf vond ik dat zo sneu voor hem, als er van hem dingen af werden afgepakt was er niemand die iets zei, en als hij iets afpakte van een ander moest hij het terug geven van mij .... was hij dus altijd de pineut (dat beteuterde gezicht ). Ik weet dus nog niet wat ik doe als ik de volgende keer Sven iets af zie pakken.
pi_32148767
Hier een Jansje die alles afpakt wat een ander heeft
Ik word er zelf soms een beetje moedeloos van. De ene keer als ik er wat van zeg vind degene waarvan het afgepakt word het ineens niet erg meer. De andere keer als ik denk, ik laat het even zijn gang gaan maken ze elkaar bijna af
Ik heb ook een vriendin die zich wel eens bemoeit met mijn kids. De vorige keer schrok Bo zich rot. Ze deed iets, ikw eet niet meer wat, wat IK dus helemaal niet erg vond, maar die vriendin dus wel (toen ik dus in de keuken was) Ze zei er toen boos wat over tegen Bo. Die spontaan van schrik uitbarste in huilen. Daar heb ik dus wel wat van gezegd.
(en stiekum vind ik het ook helemaal niet leuk als andere mensen mijn kinderen aanspreken ook al hebben ze wel gelijk, t doet pijn aan mijn hart )
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32148948
Op de creche zat Morris eens in de zandbak te spelen en probeerde een groter jongetje iets van hem af te pakken. Maar Morris bleef er als een soort Pitbull aan vast houden en werd bijna de lucht ingetild
  donderdag 10 november 2005 @ 15:01:29 #177
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_32149057
Goedzo Morris!

Gisteren ging die 9-maanden oude Myrthe alles afpakken van Maria. Die op haar beurt weer een week na de prik zat en totaal niet lekker in d'r vel. Lekkere boel! Maria draaide zich al om als ze Myrthe aan zag komen en begon te piepen als het handje weer in de buurt kwam. Maar terugpakken, ho maar. Pruillip.
pi_32149740
Bo gaat woensdag 7 dec en woensdag 14 dec een ochtendje meedoen op haar nieuwe school. Ze is vanaf 19 dec welkom. Dat heb ik net even veranderd naar t nieuwe jaar. Anders zou ze net 4 dagen naar school gaan en dan al vakantie hebben. Dat leek me dan weer niks.
Ik vind het allemaal wel heel spannend.
Ze moet pantoffeltjes mee (ze lopen daar op pantoffeltjes, overal ligt vloerbedekking omdat ze ook veel op de grond spelen) gymschoentjes en een beker met drinken met haar naam erop. 4 foto's 1 voor op haar laatje voor op haar gymtasje en 1 voor op de verjaarskalender. (en de 4e voor de administratie) Wat spannend!!!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32149774
Nog ff en ik moet dit topic gewoon gaan verlaten... voor Bo dan
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32149804
Zeker spannend Jessie! Wat klinkt dat echt hè?
pi_32149873
Ja heel echt. Ik hoop zo dat ze het allemaal leuk gaat vinden.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2005 @ 16:53:34 #182
7074 moussy
kuttekop
pi_32152305
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:20 schreef poemojn het volgende:
Ik zie niets aan haar vinger, maar ze huilde wel erg hard. Vooral flink geschrokken denk ik.

Wat een flauwe streek, Reni.
Men zegt... (men he, niet ik ) dat papegaaien nooit doorbijten bij kinderen.. nou neem ik het risico nooit bij die dingen van vrienden van ons (7 stuks ) maar mij hebben ze wel al eens tot bloedens aan toe gebeten en bij René knabbelen ze alleen aan dr oor
pi_32152895
Ben ik dan de enige die het altijd op samen spelen gooit?
Jadey is ook zo'n Jansje die dus alles wat een ander heeft zelf ook wil en dan zeg ik altijd dat ze samen moeten spelen. Aan de andere kant geeft ze ook speelgoed aan andere kindjes. Zo van: ik dit en jij speelt hier maar mee Samen uitvechten heeft toch helemaal geen zin op deze leeftijd, dat leidt toch zowiezo tot ruzie waar dan altijd de sterkste sterk uitkomt? Wat leert het ander kindje dan?

Wat spannend zeg voor Bo. Ik hoop dat ze het leuk gaat vinden hoor Jessie!
Zal ze het wennen na de vakantie niet zijn vergeten?
  donderdag 10 november 2005 @ 17:25:02 #184
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32153172
Nee niet uitvechten Danosa uitzoeken da's toch net wat anders. Maar dat is dus precies wat ik bedoelde; als bij haar iets wordt afgepakt moet ik dan ingrijpen zodat ze het terug krijgt en het andere kind misschien leert om te delen. Maar wie ben ik dan om daar wat van te zeggen, is mijn kind niet. Als ze zelf iets anders pakt of het terug pakt en er komt geen gedoe van is het toch ook opgelost?
pi_32155052
ja maar natuurlijk dat bedoel ik ook haha.
Dat samen spelen zeg ik wel tegen kinderen van bekenden en ze mogen hetzelfde tegen Jadey zeggen, daar vind ik niks mis mee. Maar schelden? , kan mij overigens niet eens voorstellen dat ze het zouden doen. Zie het nog meer door onbekenden gebeuren en die mogen dan schuilen
pi_32155954
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:15 schreef danosa het volgende:
Ben ik dan de enige die het altijd op samen spelen gooit?
Picture this: Ballorig, een fietsje, Sven die het nog interessanter vond om op zijn buik liggend met de wielen van het fietsje te spelen dan erop te zitten, een kindje wat op het fietsje stapt en wegrijd..... en dan een heel beteuterd gezichtje van Sven die nog net niet in huilen uitbarst
Ik vond het zoooo sneu.

Maarja, daar wordt hij een kerel van he
pi_32158362
even een vraagje aan de moeder mety kindjes die al kiezen hebben.
Is het normaal dat alle 4 de kiezen in 1 keer door komen?
1tje is half door en de andere 3 zijn dikke bulten en zijn er bijna door heen.
Ik vond hem zo'n rood gezichtje hebben dus ik dacht gisteren dat hij misschien iets verkeerds had gegeten, helemaal niet aan die kiezen gedacht
  donderdag 10 november 2005 @ 20:36:45 #188
24188 Belana
kloon van belana
pi_32158541
alles kan op dat gebied anitra
stormy waters...
sailin'
pi_32158872
dacht dat ik mijn tanden/kiezen suprises al gehad had met die eerste tand met 7 weken, maar hij blijft bezig Ik heb hem partacetamol gegeven want hij heeft er echt heel veel last van en morgen hebben we de bruiloft van mijn broertje dus hopenlijk heeft hij daar een beetje afleiding aan.
  donderdag 10 november 2005 @ 20:48:12 #190
24188 Belana
kloon van belana
pi_32158953
ik wil wel geloven dat ie daar veel last van heeft ja
arme djulian
stormy waters...
sailin'
  donderdag 10 november 2005 @ 21:00:27 #191
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32159419
Nou Jolietje heeft weer eens pech hoor. Tijdens het helpen afwassen is ze uitgegleden, ze viel echt heel hard. Op d'r zij en d'r enkel. Ze wilde daarna niet eens meer lopen waar ze zo trots op is. Te zielig gewoon. Kleine pechvogel!

Anitra, Jolie had ineens ook een heleboel kiezen dus kan. Ze heeft had bij d'r laatste tanden ook rode wangen.
  donderdag 10 november 2005 @ 21:00:35 #192
3011 E.T.
pi_32159430
Ff de trotse moeder uithangen hoor..
Saskia liep de hele middag op d'r sokken in huis... Was ik ff aan 't rommelen in de keuken, kom ik terug... Heeft ze d'r regenlaarzen aan en nog helemaal goed ook!
Ze heeft ze dus zelf uit de gang gepakt (waar ze boven op de verwarming stonden) en aangetrokken. Ik vind 't zo knap van d'r!
(en ze gingen pas uit toen ze naar bed ging)
  donderdag 10 november 2005 @ 21:01:56 #193
24188 Belana
kloon van belana
pi_32159470
das echt knap!!!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 10 november 2005 @ 21:05:02 #194
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32159579
Ik vind op sokken kunnen lopen ook al knap
  Jubileum moderator donderdag 10 november 2005 @ 21:14:06 #195
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_32159901
Hahaha LB, ik heb ook een tijd gedacht dat Iris nooit zonder antislip sokken zou kunnen lopen

Wat goed ET, wat een mijlpaal
Eva ♥ en Iris ♥
pi_32162202
Nou dat hoop ik dan maar Moussy, want deze papegaai staat in een 'gemakswinkel' (de Milo) en er staan altijd kinderen bij. Hij schijnt ook te kunnen praten maar dat heb ik nog niet gehoord. Er zijn wel meer winkels hier die papegaaien hebben (de dierenwinkels alleen al ). Normaal gaan vogels en vissen juist weg als Myrthe ze wil aaien maar deze kwam er dus juist op af om te bijten en volgens m'n man kunnen ze wel een potlood doormidden bijten dus ik ben echt blij dat het goed afgelopen is!

Vervelend voor Djulian Anitra (en jij sterkte bij je operatie binnenkort, las ik net over.. succes, fijn dat het zo snel al kan!)

Jammer voor Jolie LB maar 't gaat morgen vast weer beter!
En ik heb trouwens pas maillots met antislip ontdekt. Te koop bij Vogel (met umlaut), voor 5 euro. Er staat wel een geborduurd hondje op de kont maar daar gaat toch wel kleding overheen. Misschien voor jullie nog handig om te weten.

Leuk ET! Nu staat ze vast morgen al klaar bij de voordeur als jij nog wilt ontbijten.
  donderdag 10 november 2005 @ 23:27:39 #197
61800 Rottdog
pi_32164533
Doet dan wel anti-slipsokken over de maillot maar geen hond op mijn wijffie's kont

Saskia stoerrrr

Arme Jolietje en arme Myrthe

Jessie hopelijk gaat Bo haar nieuwe school top vinden

Djulian 4 kiezen in 1 keer dan is hij er wel in 1 keer vanaf Anitra jij sterkte heb net je verhaal gelezen

Hier een dame die binnenkort de harde waarheid gaat leren geloof ik, ze is helemaal aan het klimgeiten betrapte haar al boven op de kinderstoel Mijn rikketik kan het alleen niet zo goed verdragen
pi_32165142
Wel lekker ondernemend Rottdog!

Jessie, sorry, zie nu dat ik Bo had overgeslagen... Veel plezier met wennen en in het vervolgtopic bij de kleuters!
  donderdag 10 november 2005 @ 23:45:59 #199
37150 livelink
pi_32165196
Toch nog maar even de uitkomst van Job's consultatiebezoek vertellen. Hij is en blijft klein; hij wordt volgende week 2 jaar en hij is nu 84 cm. lang en 11 kilo zwaar. Dat is op zich ver onder het gemiddelde, maar wel in een stijgende lijn. De hoop op tandjes moesten we nog niet opgeven, maar ook daar zat nog niet echt schot in. De arts voelde niet dat er al iets aankwam, maar het kon nog allemaal komen.

En verder ging het allemaal goed. Hij had keurig zijn blokjes gestapeld, met de bal gespeeld en hij moest ook plaatjes benoemen. De arts begon met een klok en dat woord kent Job echt nog niet, maar daarna kwamen huis, auto, beer, schoentjes en eitje en die gingen allemaal goed. De banaan werd een appel en de kip werd een vogel en dat kon er ook nog wel mee door, maar toen kwam het plaatje van een gieter.... Job zat er echt in totale verbijstering naar te kijken. Geen idee. Toen vroeg de arts hem of hij dan wist wat er in zat. Best een moeilijke vraag vond ik, maar Job wist meteen het antwoord.
Heel trots zei hij "koffie!"
  donderdag 10 november 2005 @ 23:47:01 #200
37150 livelink
pi_32165241
Jessie, dan gaan Katja en Bo tegelijk naar school. Katja begint ook na de kerstvakantie in het nieuwe jaar op 8 januari. Ik vind het nu al spannend.
pi_32165323
job! fijn dat hij weer 'goedgekeurd' is. en dus toch wel groeit, al is 't niet hard. maar wat gek livelink, van die tandjes. ik hoop dat ze er wel zitten en zich snel laten zien. heeft hij geen moeite met eten zonder tanden?
  donderdag 10 november 2005 @ 23:51:54 #202
37150 livelink
pi_32165396
Nee, dat gaat goed. Hij heeft wel zijn kiezen en hij kauwt alles lekker weg.
pi_32165652
Is hij al eens meegeweest naar de tandarts Livelink? Misschien kan die er meer van zeggen dan het cb? Wel fijn dat hij goedgekeurd is!
  vrijdag 11 november 2005 @ 00:08:01 #204
37150 livelink
pi_32165914
Onze tandarts is geen voorstander van jonge kinderen meenemen. Ik kan hem wel eens bellen om te vragen of hij er iets zinnigs van kan zeggen. Aan de andere kant wil ik toch niet zo ver gaan om rontgenfoto's te laten nemen, dus ik weet niet of hij er dan veel aan kan zien.
pi_32166200
O, die van ons wilde toen Myrthe 11 maanden was al dat ik haar mee zou nemen naar de controle (niet gedaan toen), zodat ze kon meekijken, en vanaf 18 maanden even op de stoel zitten, vanaf 24 mnd echt de mond open doen.. is iig hun streven.
Of hij veel kan zien weet ik ook niet, maar misschien krijgen ze in hun opleiding wat meer daarover te leren dan de gemiddelde cb-arts.. maar dan is bellen natuurlijk ook goed.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:49:32 #206
116937 reni
pi_32172980
zo gaat dat bij ons ook hoor.
Als ze willen onder de 2 mogen ze in de stoel en doet hij tandjes tellen en daarna mogen ze natuurlijk een cadeautje uitzoeken.
vanaf 3 gaat hij echt kijken . om zo maar te zeggen
Hier vinden ze de tandarts dan ook leuk
pi_32173360
goede morgen

Met Thijs gaat het lekker.

Ook ondanks dat hij al een paar nachten (ondertussen 5) wakker word snacht, helemaal het gillen/krijsen is, behoorlijk warm aanvoelt, beetje melk drinkt, en dan weer huilt/krijst tot hij terug in zijn bedje gelegd word zodat hij verder kan slapen...

voor de rest is hij sinds gister overdag ook weer wat aan het jengelen, niets is dan goed

Ik steek het voorals nog maar op het de prikjes vorige week woensdag, dat lijkt me het meest voor het hand liggend.

Maar voor de rest, hij probeert steeds meer stapjes los te zetten, maar zodra hij het zelf door krijgt dat hij los stapt laat hij zicht heel snel terug op de grond vallen en kruipt dan maar weer terug in de rondte alsof dat nog lekker het veiliste is.
pi_32182819
Wat leuk livelink dat Katja dan ook gaat. Heb je haar al een beetje voorbereid. En hoe denk je dat ze t allemaal zal vinden.

Barenmar wat nog ff en thijs banjert ook rond hoor

Jans weer naar logopedie geweest (ladywrb jij zei toch van oefenen met een dropveter? Dat moet ik nu ook gaan doen )
Ze stond er echt van te kijken hoe het in zo'n korte tijd al vooruit was gegaan. Ik was zo trots joh. de vorige keer kwamen alleen die gekke geluiden er maar uit. En nu van de 3 kwartier maar 3 keer !!!! Ze zei veel meer woordjes na. Nog wel 1 woordjes hoor. Dus op deze voet verder. Korte woordjes blijven zeggen. We moeten ook verder blijven gaan met het laten drinken uit allerlei rietjes (ik heb net van die krinkelrietjes bij de xenos gekocht) En oefenen met blazen op allerlei fluiten (Bo was erbij en die vond eht te gek, dus heb meelij ) volgende keer kan ik een paketje kopen met allerlij blaasdingen erin. Ook moeten we watten of pingpongballetjes gaan blazen. Bij het bellen blazen kan je goed zien dat ze haar mondje niet goed rond blaast. Ze doet eigenlijk alleen dr onderlip naar voren waardoor ze telkens een plukje van haar pony omhoog blaast
Jans zelf had nu steun aan Bo. Ze vond het in t begin een beetje eng. Maar toen Bo alles vol enthousiasme deed lag Jans in een deuk en ging ze het ook proberen. Ze is echt een dapper vrouwtje
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32182943
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:41 schreef jessie het volgende:
Ze is echt een dapper vrouwtje
zo is dat! Knap hoor.
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:47:18 #210
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32182945
janneke knappe meid
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 11 november 2005 @ 19:46:31 #211
37150 livelink
pi_32187807
Wat goed van Janneke. Wat moet dat heerlijk zijn voor jullie dat de vooruitgang zo zichtbaar is en dat Bo Janneke zo mooi helpt.

Katja is wel al een tijdje bezig met school. Veel vriendjes en vriendinnetjes van het kdv gaan zo langzamerhand naar school, dus zij heeft er ook wel zin in. Als we langs haar toekomstige school lopen roept ze ook altijd heel enthousiast dat dat haar school is. Maar verder heb ik niet echt een idee hoe ik haar moet voorbereiden. Ik ben nog helemaal bezig om mezelf hier op voor te bereiden, want ik vind het toch allemaal maar hardstikke spannend. Voorbereidingstips zijn dus welkom!
  vrijdag 11 november 2005 @ 20:03:07 #212
3011 E.T.
pi_32188222
Wat goed dat Janneke zo vooruit gaat!

En Job, zo'n klein mannetje. Als ie verder goed gezond is en vrolijk... Kleinere mensen moeten er ook zijn.. anders zou 't gemiddelde niet kloppen

tandarts doen we hier nog niet aan. Tandenpoetsen wil maar zo-zo.. geloof nooit dat ze een vreemde in haar mond laat kijken. Misschien over een half jaar maar eens kijken.

Vandaag op het kdv beetje gehad over Saskia d'r overgang naar de peutergroep. Hier gaan ze met 22 maanden over.... en dat is al bijna
Woensdag verder over babbelen, de leidster die de planningen doet m.b.t wennen in de diverse groepen is er nooit op vrijdag. Maar de leidster zei wel dat ze Saskia zou gaan missen, 't is zo'n zonnetje in de groep.. Ze had hetzelfde gevoel als ik "ze wordt zo grooooooooot "
  vrijdag 11 november 2005 @ 20:15:26 #213
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32188537
Jeetje E.T. dan is ze ook al bijna twee jaar!

Spannende tijden voor de meisjes die voor het eerst naar school gaan. Lijkt me best pittig. Ik weet nog dat ik zelf voor het eerst moest, kun je zien wat een indruk het heeft gemaakt. Wel heel leuk, echte kinderen
pi_32192690
Livelink, Joshua is ook nog maar zo rond de 85cm en 11 kilo. Dus ook niet echt groot. Ik vind 84cm nou ook niet echt heel klein eigenlijk.
En Katja al naar grote school. Hoe cliche, maar wat gaat het toch allemaal verd*mde snel zeg. Wel spannend voor haar.

Wat heerlijk dat Janneke al zo lekker vooruit gaat zeg Jessie

Rottdog, leuk he dat geklim En dat stopt echt niet na een paar maandjes Ze worden er wel steeds handiger in trouwens
  zaterdag 12 november 2005 @ 15:40:19 #215
24188 Belana
kloon van belana
pi_32205953
Job is gewoon lief klein Liam is ook zoiets ergens rond de 83 cm nu en zal nu ongeveer 11,5 kilo zijn. Ook best een ukkie dus. Komt vast wel goed. Dat van die "koffie" vind ik eigenlijk wel heel schattig livelink
stormy waters...
sailin'
pi_32206127
Janneke wat goed
Je kan ook aan mama vragen of ze het bad vult met heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel bubbels en dan lekker de schuimvlokken naar mama blazen
pi_32220840
Wat goed Jessie, fijn!

Livelink, misschien een boekje lezen in de bieb? Er zijn vast wel boeken voor, iig wel voor de peuterspeelzaalvoorbereiding. De bibliothecaresse zal wel titels hebben als je 't vraagt (of de kleuterjuf).
  zondag 13 november 2005 @ 10:11:59 #218
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32225597
Ik moet even van me afschrijven, we worden echt alletwee knettergek van elkaar

Aan de ene kant is het best leuk om de hele tijd met Jolie bezig te zijn omdat ze normaal heel graag alleen speelt maar nu ik weet helemaal niet meer wat ik met d'r moet doen. We zijn vanmorgen om 7 uur maar gaan fietsen. Jolie heeft pijn en snapt er niks van. Ik heb medelijden en wil het beste voor haar maar raak ook gefrustreerd. Ze doet de hele tijd dingen die niet kunnen nu, gaan staan, proberen te klimmen en dan is het iedere keer huilen omdat ik zeg dat het niet mag, omdat ze valt, omdat ze pijn heeft, omdat ze zichzelf zo niet omhoog krijgt. Het lijkt ook wel alsof het erger geworden is, d'r hele onderbeentje sleept een beetje achter d'r aan alsof het er niet bijhoort. Echt zo naar en rot. Ik laat d'r nu maar een doos tissues leegtrekken en rondsmijten. Verspilling maar goed, misschien raakt ze zo d'r frustraties kwijt.

Wat wel heel leuk is, is dat ze steeds beter leert praten! Ze noemt zichzelf nu geen Tinga meer (inmiddels heeft m'n zus die naam van d'r gekregen, m'n zus die volgens Jolie eerst Peppie en toen Tiettie als naam had) Zichzelf noemt ze nu Gogie. Bijdehand is ze ook, ze wil steeds geen aardappels of rijst eten. Nu geef ik steeds een beetje voordat we gaan eten, zodat ze tenminste proeft. Gister hadden we alletwee een aardappel op ons bord liggen en ik zei dat dit was wat we gingen eten. Nou ze had me allang door 'Nee nee kijk!' zei ze terwijl ze wees naar de andere pannen......veel te slim zo nu ben ik er zelf ook weer van overtuigd dat het best leuk is allemaal
  zondag 13 november 2005 @ 10:47:08 #219
24188 Belana
kloon van belana
pi_32226077
Oe LB, moeilijk dan he? Ik snap wel wat je bedoelt, dat gefrustreerde wat je allebei kan hebben, dat fokt elkaar zo lekker op dan ook. Sterkte! Ik hoop dat ze snel een beetje opknapt. Moet je nog terug langs de dokter ofzo?

Wij denken dat Liam in de peuterpubertijd beland is. Hij is echt zoooooo vervelend en dwars. slaan en alleen maar "nee" zeggen de hele tijd pfffff
stormy waters...
sailin'
  zondag 13 november 2005 @ 10:49:53 #220
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_32226116
Heel even online en snel even Luchtbel een dikke kus geven.
Dat lijkt me ook zo moeilijk nu, om Jolie rustig te houden, terwijl ze zoveel wil en kan. Moeilijk voor allebei. Hopelijk wordt de pijn snel minder en went Jolie eventjes aan wat minder bewegingsvrijheid. Want hoe lang moet ze nog 'rust houden'?

Sterkte samen!
pi_32226750
Een lekker lang uitgebreid badje, in de wandelwagen wandelen, zwemmen als dat mag (komt geen druk op gewrichtjes dan) in de kinderstoel verven, lievelingsdvd op, taai pop versieren, ehhh misschien dat soort dingen als afleiding?
Heel veels sterkte ermee
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 13 november 2005 @ 11:30:39 #222
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_32226872
Hihi, jessie, precies dat soort dingen zei ik laatst ook tegen LB. Koekjes bakken, zwemmen, badje, dvd... Maar een weekend zal wel lang duren zo, denk ik!
  zondag 13 november 2005 @ 12:08:38 #223
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32227753
Ja ik probeer maar alles is boos en nee en auw en boem ze gilt al als ik d'r een sok aan doe dus gewoon alles doet pijn. Filmpjes kijken wil ze niet, in de keuken dingetjes doen ook niet, boekjes lezen twee minuten, rondjes fietsen ja dat wel en dat hebben we dus ook maar weer gedaan. Ze slaapt nu en straks komt de moeder van en hij vanavond. Hoop dat het een beetje afleiding is. Ik wil ook kalm blijven maar lukt niet de hele tijd...

Belana ik heb vrijdag gewoon voor morgenochtend een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik wil gewoon dat hij nog even kijkt, hoe dan ook. Wantrouwend als ik ben wil ik toch gewoon nog even iemand anders dan de mensen uit dat ziekenhuis laten kijken
pi_32227819
Heb je zetpillen of gewone sinasprillen? Ik vind namelijk zetpilletjes altijd beter werken.
Het is echt even uitzingen denk ik. Sterkte joh
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 13 november 2005 @ 12:14:18 #225
24188 Belana
kloon van belana
pi_32227856
gelijk heb je hoor lb, sowieso is het goed om het in de gaten te houden toch?
zetpillen zijn goed idd, dat mag best!
stormy waters...
sailin'
  zondag 13 november 2005 @ 12:15:22 #226
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32227874
Ik doe nooit aan zetpillen, dat vind ik echt gruwelijk.
We hebben vloeibare paracetamol maar vandaag niet meer gedaan want ze moet niet overmoedig worden en gaan overbelasten.

Ja is wel zo maar in het ziekenhuis zeiden ze, kijk het een weekje aan en geen pijnstillers. Toen heb ik huisarts nog gebeld en die zei mag wel wat pijnstillers. Dus toen geloofde ik ze eigenlijk al niet meer maar ja meteen ergens anders er na laten kijken was volgens mijn vriendje iets wat overdreven (huhuhm) dus dan maar zo.
  zondag 13 november 2005 @ 12:17:08 #227
3011 E.T.
pi_32227912
wat waardeloos LB.. Arme kind kan normaal zo veel en nu zo weinig.. .

Sterkte!
  zondag 13 november 2005 @ 14:29:29 #228
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32231086
Hè getver wat naar LB! Wat is het dan doorbijten hè? Dikke voor allebei.

Sugar, hoe is het weekendje logeren?
pi_32232781
Wat is er met Jolie gebeurd Luchtbel?
  zondag 13 november 2005 @ 15:27:32 #230
24188 Belana
kloon van belana
pi_32232834
DE woorden van Liam : "nee" "niet" "wilniet" "neesape" neejuistere"

pfff....
stormy waters...
sailin'
  zondag 13 november 2005 @ 15:40:19 #231
61800 Rottdog
pi_32233210
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:13 schreef Luchtbel het volgende:
Van huisarts naar ziekenhuis. Foto's laten maken.
Twee fracturen bij tenen, gekneusde enkel en kneuzing bij heupje
Heel heel heel zielig. Ligt gelukkig wel lekker te slapen naar fles warme melk met wat paracetamol.
Rust houden.......ze doet het heel goed. Het is echt zo zielig.
quote:
Op zondag 13 november 2005 15:25 schreef poemojn het volgende:
Wat is er met Jolie gebeurd Luchtbel?
  zondag 13 november 2005 @ 15:47:00 #232
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_32233378
Was leuk en fijn, Dutsj, dat logeren bij mijn ouders! Mijn moeder heeft beide dagen een paar uur opgepast, zodat ik vlug veel werk voor school kon doen. En da's nog gelukt ook. Maar da's ook offtopic.

Met Maria ging het ook allemaal heel leuk en fijn. Ze hoeft eigenlijk nooit echt te wennen aan een ander huis, ook niet meer wat betreft slapen. Gelukkig. Ze is steeds vrolijk, ook al is ze ineens alleen met oma of opa, of met mijn zus of een nichtje van 5. Het maakt allemaal niet uit!

Belana, wat zwaar zo'n neeschuddertje! Hoe lang duurt de fase al?
Want het is een fase, het is een fase, het is een fase
  zondag 13 november 2005 @ 15:53:28 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_32233530
zzzzennnnnnnn.... het is een fase... zzzzzennnnnnnn....

dankje sugar
stormy waters...
sailin'
  zondag 13 november 2005 @ 15:58:39 #234
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32233679
Neejuistere dat is wel euh behoorlijk zwaar

Succes!
pi_32234362
LB sterkte, moeilijk hoor als je haar niet uit kan leggen waarom het nu niet mag/kan en ze zoveel pijn heeft. Als je even wilt komen zwemmen met d'r in de jacuzzi hierboven ben je welkom hoor ! Of gewoon even langskomen voor de afleiding. Dikke kus voor Jolie en jij veel sterkte.
  Jubileum moderator zondag 13 november 2005 @ 20:48:26 #236
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_32241614
Arme Jolietje, wat een frustratie

Iris heeft zich volledig overgegeven aan het Sinterklaasgebeuren. Gisteren de intocht op tv, vanmorgend de herhaling, ze vond het helemaal super. Ze was vooral diep diep onder de indruk van het babypaardje.

Vanmiddag was de intocht hier in het centrum. Geweldig vond ze het, allemaal zwarte pieten en natuurlijk Sinterklaas. Eva was allang afgehaakt, die was al naar huis met Jeroen maar Iris wilde van geen wijken weten. Sinterklaas moest ze zien, en pas toen hij ook naar huis ging wilde ze wel mee naar huis. Ze vond het alleen erg jammer dat er hier in het centrum geen babypaardje mee was vertelde ze vanavond.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 13 november 2005 @ 21:10:09 #237
37150 livelink
pi_32242249
Oh, wat leuk voor Iris!
Hier is Sinterklaas nog helemaal niet in trek. Job heeft nog totaal geen weet en Katja interesseert het dit jaar tot nog toe niks. Ze vond het heel even leuk vanochtend, toen ze wat in haar schoen vond, maar voor de rest wil ze er niet mee geconfronteerd worden. Het Sinterklaasjournaal en de intocht op tv wilde ze niet zien en ze wilde gisteravond ook haar schoen niet zetten (dat heb ik dus zelf maar gedaan). Ik ben wel eens jaloers als ik dan de verhalen van Bo en Janneke en Iris lees, want dat had mij ook zo leuk geleken.

Jolietje, ik hoop dat je nu lekker slaapt en weinig pijn hebt. Luchtbel, dat lijkt me ontzettend zwaar om Jolie in toom te moeten houden. Sterkte.
pi_32243292
Belana inderdaad het gaat weer voorbij, echt waar. Maar zulke dagen zijn wel pittig he!
Iris wat leuk!!! En dat ze dat van dat paardje dan nog ff verteld wat knap he wat die kleintjes onthouden allemaal.

Ik ben weer zo trots op Jans (jaja t word afgezaagd he ) Ik vroeg vandaag een paar keer waar is je speentje ook alweer naartoe. Dan zei ze heel hard klaas en wees ze op haar poppenbuggy. Zo van die heb ik gehad omdat sinterklaas zo trots is.
Vanavond moest haar buggy mee naar bed Dat hebben we maar niet gedaan, ligt niet echt lekker. Maar hij mocht wel mee naar boven. Hij moest helemaal aangeschoven worden bij dr bedje. En nu kan ze hem met haar handje aanraken als ze gaat slapen. En raad eens............ ze heeft helemaal niet gehuild om het speentje. Ze ging gewoon slapen

Livelink geniet er nog maar ff van hoor. Ik vind dit inderdaad wel heel leuk maar er zitten ook keerkanten aan. Elke avond om 10 over half 6 dat sinterklaasjournaal. Echt een rottere tijd kan je je niet bedenken. Dus we eten nu steeds of heel vroeg of laat. Bo is er wel heel erg mee bezig. Zit er echt helemaal in en kan er soms in doordraven. Dus alles heeft 2 kanten moet je maar denken
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32243430
arme Jolie (en LB), hopelijk slapen jullie vannacht goed en gaat 't morgen alweer iets beter met voorzichtig aan doen.

Piet is gisteren voor 't eerst meegeweest naar de intocht van Sinterklaas (in Hoorn), samen met oma en mij. hij was zeer onder de indruk. de Pieten vond ie wel wat eng maar de handenvol snoep die hij er steeds van kreeg maakten een hoop goed. we vertelden natuurlijk dat hij ook Piet heet en alle Pieten zeiden "wat een mooie naam!" toen we thuis kwamen was dat dan ook (behalve de stoomboot) het belangrijkste dat hij aan papa te vertellen had: "Zwarte Piet zei wat een mooie naam!". G antwoordde dat Zwarte Piet dat natuurljik een mooie naam vond omdat ie zelf ook Piet heette maar daar was onze Piet het allerminst mee eens, hoe KWAM hij erbij dat Zwarte Piet ook Piet heette...
hij heeft ook z'n schoen mogen zetten en vond 't erg leuk om daar vanmorgen echt een kadootje in aan te treffen. de rest van de dag heeft ie nog erg vaak 'Sinterklaas Kapoentje' gezongen (hij dacht waarschijnlijk "als 't zo makkelijk gaat..." ). we zijn trouwens ongeveer een week geleden begonnen met af en toe Sinterklaasliedjes te zingen en de CD te draaien en hij kent ze al bijna allemaal uit z'n hoofd! vind ik zo ongelooflijk. maar 't zegt ook wel wat over hoeveel indruk 't allemaal maakt. we gaan maar niet naar het sinterklaasjournaal kijken heb ik besloten, het moet allemaal wel een beetje leuk blijven.

[ Bericht 24% gewijzigd door bixister op 13-11-2005 21:57:48 ]
  Jubileum moderator zondag 13 november 2005 @ 21:55:27 #240
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_32243553
Wat onwijs pittig Jessie, en logisch dat je onwijs trots op haar bent.

Livelink, die jaloezie herken ik hoor. Ik kan eindelijk genieten van Sinterklaas, door Iris. Eva wil het allemaal niet, wil het sinterklaasjournaal ook niet zien en wilde al helemaal niet naar de intocht toe vanmiddag. Eenmaal daar vond ze het ook veel te druk en lawaaiig dus Jeroen is weer met Eva naar huis gegaan.

Mag ik nog even heel trots spammen met mijn nieuwe wallpaper?
Iris moest even op de foto voor aan de muur op de creche, deze is het geworden

Hahahaha wat een verwarring met al die pieten
Eva ♥ en Iris ♥
pi_32243630
Die is echt super mooi Lois

En die van Piet met zwoele piet ook
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32243719
wat een prachtige foto inderdaad Lois! ik zie er trouwens ineens ook weer meer gelijkenis met Bram (en Karin!) in.
pi_32243786
oja en stoer van Janneke dat ze zonder huilen speenloos is gaan slapen vanavond!
  zondag 13 november 2005 @ 22:12:19 #244
37150 livelink
pi_32244105
Je bent met recht heel trots, Lois! Wat een mooie foto van Iris

En Jessie ook al met recht een trotse moeder. Sinterklaas is een echte goedheiligman. Hij heeft toch maar even voor elkaar gekregen dat de speen een avondje vergeten is.

Piet heeft vast extra veel snoepjes gekregen van zijn 'semi-naamgenoten' . Leuk dat hij al de Sinterklaasliedjes mee zingt.
Katja begon vandaag ineens spontaan Sint-Maartenliedjes te zingen, terwijl ze 11 november haar mond strak dicht hield. Ik verwacht dus half december wel de eerste Sinterklaasliedjes.
  zondag 13 november 2005 @ 22:13:18 #245
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32244132
Jeetje wat een knappe kinderen allemaal. Is Katja zo serieus Livelink? dat ze er niet aan mee wil doen?

Ladybos, lief van je maar we zijn het weekend door (juist nu moest iedereen werken enzovoorts dus weinig afleiding) en ik denk dat we het ergste wel gehad hebben!
  zondag 13 november 2005 @ 22:16:57 #246
37150 livelink
pi_32244259
Ik denk eerder dat het een beetje zelfbescherming is. Ze was vorig jaar echt heel bang voor Sinterklaas en ze is er het hele jaar mee bezig geweest en nu wil ze er ineens helemaal niks mee te maken hebben.
Aan de ene kant ben ik wel blij dat ze nu niet meer zo angstig is, maar ik had eigenlijk gehoopt dat haar fascinatie was omgeslagen in plezier in het hele feest.
  zondag 13 november 2005 @ 22:18:14 #247
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32244309
Ach wat jammer dan inderdaad. Maar misschien volgend jaar als ze andere kindjes op school er ook mee bezig ziet enzo.
pi_32244764
Hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen? Van de trap gevallen?
Sterkte Jolie, wat zielig!

Lieve foto van verlegen Piet met Piet

En mooie foto van Iris Lois!

Goed dat Janneke zo haar speen weggegeven heeft.. mag je nog wel een foto van Paard met speen fotoshoppen zeker Jessie

Myrthe krijgt nog niet zoveel mee van Sinterklaas en Pieten. Ze wijst ze overal aan op de posters en in de speelgoedfolders maar dat is 't ook wel. Komt volgend jaar vast nog
pi_32244871
quote:
Op zondag 13 november 2005 22:30 schreef poemojn het volgende:

Goed dat Janneke zo haar speen weggegeven heeft.. mag je nog wel een foto van Paard met speen fotoshoppen zeker Jessie
De speen zit al met een briefje in haar bewaardoos. Met de datum waarop hij aan sinterklaas "gegeven" is
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 13 november 2005 @ 22:34:30 #250
3011 E.T.
pi_32244921
Belana, die fase hadden wij tot 2 weken geleden... Ze heeft die weken voor 't eerst op de gang gestaan en ik was 't helemaal spuugzat.. En ineens was 't over en nu is ze al weer een week of 2 weer het engeltje dat we gewend zijn

Jessie, wat goed van Janneke! Ik vind 't echt knap! (ik moet er nog ff niet aan denken hoe dat hier zou gaan als er geen speen meer zou zijn .. voorlopig houdt ze 'm dus ff maar)

En Iris en Piet (je was wel in de plaats waar ik geboren en getogen ben!) .. en Katja die nog niet zo durft..

Hier heb ik me vandaag helemaal een slag in de rondte genoten van Saskia
Vanmorgen de intocht op tv gekeken; Saskia vond 't helemaal geweldig. Het verhaal snapte ze nog niks van, maar "Klaas!!" en "Piet! Piet!" en vergeet ook "Paatje! Paatje!" niet.. En als er liedjes werden gezongen op tv ging ze heftig meeswingen (ja, sinterklaas kapoentje kan best heftig swingen ) en dan ook nog mama die mee gaat zingen..
Echt helemaal geweldig dat koppie

En tegen een uur of 5 's middags wordt ze 't vaak een beetje zat, dus (zeer pedagogisch verantwoord) voor de tv. Op zaterdag en zondag zijn die meiden van K3 er dan... en mevrouw begint het dansje na te doen Voorheen stond ze een beetje mee te swingen (met d'r kont te draaien) tegenwoordig bewegen d'r armen: rechterarm strekken, linkerarm strekken, buigen, zwaaien, voor je gezicht... Ze probeert duidelijk het dansje na te doen..

`Had echt vandaag steeds een brok in m'n keel.. Alles wat ik vroeger al zo aandoenlijk vond bij kleine kinderen... Mijn kind doet dat ook!
pi_32245006
O wat lief ET
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 13 november 2005 @ 22:46:33 #252
37150 livelink
pi_32245309
Heerlijk om te lezen dat je zo geniet van Saskia, ET. Dat straalt ook altijd uit je posts over haar. Vind ik altijd zo lief.
  zondag 13 november 2005 @ 22:48:44 #253
24188 Belana
kloon van belana
pi_32245394
Wat een lieve verhalen allemaal (heb ik al verteld dat ik wat extreem emo ben door de hormonen ) Maar die over Saskia vind ik het mooist
Mooi spul he ET die kindjes
stormy waters...
sailin'
  zondag 13 november 2005 @ 23:42:16 #254
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32246900
Kyllian heeft zijn verlanglijstje al gemaakt

heb wel voor moeten zeggen welke letters hij moest schrijven
  maandag 14 november 2005 @ 06:41:54 #255
24188 Belana
kloon van belana
pi_32250647
Ik vind het knap
stormy waters...
sailin'
pi_32251759
aww wat ontzettend kjoet dat lijst Babyfeet! En heel knap idd
  maandag 14 november 2005 @ 10:25:01 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32252522
Lois! Wat een prachtige foto zeg!

LB, gaan zwemmen met Jolie? Zou dat wat zijn? Heb je afleiding en er staat geen gewicht op het beentje enzo, dan kan ze mss zich even uitleven?
  † In Memoriam † maandag 14 november 2005 @ 10:26:40 #258
43556 miss_dynastie
pi_32252557
Wow, wat een mooi lijstje Kyllian Bewaren hoor babyfeet !
pi_32252567
Babyfeet wat knap !!!

E.T ik zit helemaal te genieten van je post

Hele leuke foto Lois!!

Djulian heeft behoorlijk last van zijn kiezen. Nummer 2 is ook door, 3 en 4 bijna. Hij wil weinig doen en als je met hem wil spelen of wat dan ook dan gaat hij boos op de grond liggen. Gevolg dat meneer woede uitbarstingen krijgt. Wat logisch is met die pijn in zijn mond
Net is hij weer met mijn moeder mee gegaan voor 2 dagen. Hij wou niet zwaaien want oma moest gaan rijden. Hij is echt helemaal gek van auto's, wielen en rijden
  maandag 14 november 2005 @ 12:12:51 #260
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32254878
Babyfeet als je zegt welke letter kan hij dan die letters tekenen? Dus je hoeft het niet voor te tekenen? Echt heel knap! en zo netjes kleuren ook

Ik had vandaag vrij gevraagd (terwijl ik op m'n werk nooit heb verteld dat ik een kind heb ) maar Jolie is toch gewoon naar de oppas. Was wel een goede keuze geloof ik, ik ben er nog even bij gebleven en ze zat op de grond met de drie andere kindjes die er waren te vertellen. 'Gogie. Boem, auw! Ja, ja. Oke. Mama. Ja. Gogie auw. Oke. Grosjumbawa. Oke? Ja!' toen ben ik maar weggegaan.

Wat Grosjumbawa is weet ik niet, ze roept het al dagen vanmorgen zag ze hoe mijn z'n schoenen aantrok en ze klapte in d'r handjes en riep 'goezzo!' hiehie

Zielig voor Djulian, misschien heeft hij nou genoeg afleiding waardoor hij wat minder last heeft!
  maandag 14 november 2005 @ 12:56:14 #261
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32255778
Anitra, vast overbodig, maar gebruik je ook chamodent voor Djulian? Wil nog wel eens verlichting brengen.

Jee wat Kylian netjes kleuren zeg!

Heeft iemand een idee hoe ik Léon er van af krijg om met alles te gooien? Auto's, ballen, knuffels, blokken en duplo vliegen hier regelmatig door de kamer. En hij kan echt heel gericht en hard mikken! Heel knap natuurlijk, maar vroeg of laat vallen er slachtoffers.

Op het kdv had hij al zijn beker melk helemaal over de tafel heen gegooid. Ja de beker aan de andere kant en de melk over de hele tafel. Kinderen lachen natuurlijk en ook de leidsters hadden hun lachen in moeten houden, maar ze hebben hem toen wel even om gedraaid en van tafel af gehaald.
We spreken hem er thuis altijd op aan en ook streng, maar het gaat het ene oor in en de ander weer uit. Het weghalen van het speelgoed heeft voor heel even zin, maar als hij een half uur verder is gaat hij gewoon verder.

Ik zie onze ramen en de tv al aan diggelen vallen en vooral zijn nichtje moet het nogal eens ontgelden (kind loopt ook altijd in de weg ) en voordat het zover is wil ik hem het toch proberen af te leren. Iemand tips?
pi_32259820
dutchie piet gooide ook altijd met alles, en er viel echt weinig aan te doen. gooien vond ie gewoon 't leukste wat je kunt doen met dingen. en toch is 't gewoon over gegaan, hij doet 't nog maar zelden! ik zou eigenlijk niet eens meer precies weten wanneer.
  maandag 14 november 2005 @ 15:38:24 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_32259900
hier is het gooien inmiddels ook minder geworden
stormy waters...
sailin'
pi_32261357
Dutchie chamodent kan hij niet tegen en dentinox werkt 1 minuut en dan is het weer brullen. Het enige dat een beetje helpt is paracetamol. Het is ook erg gemeen die kiezen hoor! Op die bulten zie je gewoon adertjes lopen
Bij oma heeft hij het altijd super naar zijn zin, die gaat lekker met hem wandelen (hij vind de wind in zijn haren zo lekker ) en bij zijn neefje op visite die 5 minuten van mijn moeder vandaan woont.
Vorige week vond Twan zijn neef behoorlijk enbg omdat die kan lopen en op hem af kwam, vrijdag op de bruiloft deed Twan zijn armpjes omhoog naar Djulian om een knuffel te geven en Djulian heeft hem een kusje gegeven en een dikke knuffel

Dutchie over dat gooien dat doet Djulian ook en hij is zo verschrikkelijk sterk dat zelfs zjn loopauto door de kamer gooit Het is niet af te leren, speelgoed weg helpt niet, aanspreken helpt niet, negeren ook niet dus denk dat het een fase is.
  maandag 14 november 2005 @ 21:56:06 #265
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32271056
Nou, dat kan wel eens een dure fase worden dan.
*aansprakelijkheidsverzekering nog maar eens checkt*
  maandag 14 november 2005 @ 22:01:33 #266
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32271221
Ik ben wel stug blijven volhouden dat het niet mocht. Betreffende gooi object afpakken, en bestraffend toespreken. De aanhouder wint uiteindelijk (na twee jaar ).
pi_32271751
* poemojn is bij met haar meisje
Ze gooit hooguit haar eten op de grond als ze het niet lust, en dat is simpel op te lossen door haar een schoteltje te geven voor haar afval
  maandag 14 november 2005 @ 22:48:38 #268
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32272992
Als ik het zo lees zijn het ook voornamelijk jongetjes die dat doen . Sja, het blijven kerels hè? Zal het testosteron wel zijn .
  maandag 14 november 2005 @ 22:49:22 #269
37150 livelink
pi_32273015
Dan mag je inderdaad wel heel blij zijn met je meisje. Ik kan Job nog zoveel schoteltjes geven voor zijn afval, maar als hij het op de grond wil gooien, gooit hij het op de grond! Maar gelukkig de laatste tijd ook steeds minder. Op een gegeven moment hebben we consequent het eten bij hem weggehaald zodra hij ging gooien. In het begin gaven we het dan weer terug (bang dat hij verhongerde ) maar sinds we dat niet meer doen is hij minder gaan gooien.

Kyllian, ik vind je verlanglijstje erg mooi en best wel ongelooflijk knap voor een kind van nog geen 3,5 jaar oud. Weet je al naar welke school hij gaat, Babyfeet? Want als ik jou was zou ik toch informeren bij die school wat hun beleid is met 'hoogbegaafde' kinderen.

Ik heb hoogbegaafd tussen aanhalingstekens gezet omdat ik het een beetje een beladen term vind worden, hier. Maar ik denk serieus dat Kyllian heel veel baat heeft bij een school waar ze in ieder geval iets van een beleid hebben met hoogbegaafdheid. Ik kan het niet op alle fronten goed inschatten, maar volgens loopt hij erg voor op zijn leeftijdsgenoten.

[ Bericht 18% gewijzigd door livelink op 14-11-2005 22:57:29 ]
pi_32273824
Die indruk krijg je hier idd Livelink.
Ken je het forum van http://www.hiq.nl al Babyfeet? klik voor forum Misschien dat je daar eens kunt kijken ter orientatie, lopen wel wat topics over kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong (want zo mag je het bij Kyllian waarschijnlijk iig wel noemen).
pi_32274977
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:56 schreef dutchie het volgende:
Nou, dat kan wel eens een dure fase worden dan.
*aansprakelijkheidsverzekering nog maar eens checkt*
Hier al bijna een speeltje door de tv gehad, kon nog net mijn hand als bescherming ertussen doen, maar schrok me rot. Ik blijf idd hem er ook op aan spreken, met als gevolg dat hij weer gaat gooien en dan zelf neenee roept
Ik hoop ook dat die fase snel voorbij is
  maandag 14 november 2005 @ 23:58:27 #272
30488 coolbabe
My little pwny
pi_32275128
Tom gooit nog met alles. Vanmiddag zijn schoen in een pan gehaktballen

Tom gaat nu steeds meer woorden zeggen en dingen vertellen die hij heeft gedaan of meegemaakt, zo schattig. Hij gaat ook steeds meer tegengas geven, als je iets verteld wat volgens hem niet waar is, zegt hij "echt niet waar" of "echt niet"
Vanavond was hij al bloot om in bad te gaan, coolhunk moest nog even iets pakken en Tom greep zijn kans. Hij zette een stoeltje naast het bad, ging er op staan, klom in bad en deed de kraan aan. Helaas voor hem stond die op douche-stand, hij schrok zich dan ook rot toen hij een plens koud water over zich heen kreeg

[ Bericht 1% gewijzigd door coolbabe op 15-11-2005 09:12:27 ]
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:00:11 #273
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_32278542
Hehehehe, Tom!
pi_32280000
Ik wilde even zeggen dat ik het zo gaaf vindt dat er in dit topic weer lekker veel genietverhalen staan
  FOK!fossiel dinsdag 15 november 2005 @ 14:39:10 #275
2628 Karin
pi_32286494
ik ben vreselijk druk met van alles en compleet niet bijgelezen in andere topics maar heb zo genoten van alle verhalen hier dat ik hier wel even moest reageren

Bram is ook helemaal in de ban van Sinterklaas Ik vind het zoooo leuk! Helaas waren wij niet thuis voor de intocht maar hebben wel flink het sinterklaasjournaal gevolgd. Ik ben echt weer even kind, vind het geweldig! En zondag naar de intocht hier in het dorp. We waren er om half 2, eigenlijk zijn slaaptijd maar omdat hij de laatste dagen pas om 10 uur sliep en hij die ochtend pas om 9 uur wakker was hadden we besloten om zijn slaapje een keertje over te slaan, hopend dat we dan weer in een knap ritme zouden komen. En wat is er leukere afleiding dan naar Sinterklaas gaan?
Hij zat wel wat stilletjes op mijn arm of bij Peet op zijn nek, volgens mij omdat hij eigenlijk wou slapen. We hebben eerst een uur moeten wachten tot de Sint eindelijk bij het podium was en tegen die tijd had Peet een behoorlijk zere nek dus wou Bram eraf halen. Nou dat mocht echt niet hoor! Hij moest en zou Sinterklaas zien. Zwarte pieten waren wel wat eng maar na 2 x een speculaasje en een handje pepernoten gehad te hebben waren die toch wel lief. Na 1,5 uur had ik het wel gehad en zijn we nog wat boodschapjes gaan doen en kwamen we onderweg Eva en Iris tegen. Ik dacht dus dat Bram het eigenlijk niet zo leuk vond dat gebeuren op het podium omdat hij zo stil was maar hij pakte meteen Iris' hand en trok haar zowat mee "daar is Sinterklaas, kom Iris" en samen renden ze zowat naar het podium toe Geweldig genoten.
Dat we weer thuis waren hele verhalen over Sinterklaas en Zwarte Piet. ' s Avonds mocht hij zijn schoen zetten, er kwam een prachtige "sinterklaas kapoentje" uit. En toen ik zei "nu nog even een keertje heel hard zodat Sinterklaas het goed kan horen" ging hij heel hard zingen. Grote verbazing natuurlijk de volgende ochtend toen er een kadootje in zijn schoen zat. Hij had een politiejeep met sirene gehad en het was natuurlijk erg moeilijk die thuis te laten omdat hij naar het kdv toe moest. Compromis gesloten om hem dan mee te nemen in de auto en hem daar te laten. Dat ging gelukkig goed. Als hij nu ergens een Sinterklaas ziet, op TV of versiering in een winkel ofzo, dan komen er hele verhalen dat hij Sinterklaas ook gezien heeft en kadootje gehad heeft Echt geweldig leuk dat hij het nu een beetje begint te snappen.

Hoe gaat het met Jans en haar speentje? Ik vind het echt een geweldig idee om die in haar schoen te doen voor Sinterklaas! Denk dat wij dat ook maar moeten doen dit weekend (ben helaas nu een paar dagen alleen thuis, had ik het meteen kunnen doen maar ik kan dat vast alleen niet aan. Hoop dat mijn moed niet verdwenen is tegen die tijd).
pi_32287506
Karin wat lief Ook zo'n heerlijk geniet verhaal
pi_32291404
Geweldige verhalen

Even tussendoor, maarre Bixister, had je dit al gezien in de AH-folder?

T-shirt, lange mouwen, opdruk 'Coole Piet'. Kost 5 euro. De maten staan er niet bij maar is wel kindermodel volgens mij (Sinterklaaspak bijv is voor kinderen van 3 t/m 7 jaar).
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:05:37 #278
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32296617
soms he dan snap je kinderen gewoonweg niet
kyllian is nu 3 en een half
en hij stopt op dit moment vanalles in zijn mond
pas geleden bij mijn moeder lag er iets op de grond en hup het verdwijnt in zijn mond wat het was weet ik nog steeds niet heb het er wel uit kunnen halen het was zwart in iedergeval..

vandaag in paniek de dokter gebeld hij heeft zo'n magisch tekenbord nu had hij dus die pen in zijn mond gedaan en het metalen/magnetische puntje los weten te krijgen en opgegeten
gelukkig kon het geen kwaad enzo maar ik begin het zo vervelend te vinden

als hij nou niks zou krijgen zou ik zeggen ja maar hij komt echt niks te kort
ik heb nu alle kleine dingen weggedaan
maar ik kan toch niet de hele dag politie agentje spelen ?

iemand tips?
hij moet nu aan ons vragen of hij ergens mee mag spelen
want ik ben zo bang dat het een keer fout gaat
pi_32296727
Wat doe je als hij dat gedaan heeft?
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:12:55 #280
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32296809
eerst ofdat hij zijn mond open doet om te kijken en dan vragen waarom hij dat gedaan heeft..
met dat van die tekenbord was ik te laat was met de vaatwasser bezig kom moet een doekkie uit de keuken om de tafel af te doen en hij zegt kijk dus laat mij die pen zien
ik vraag waar is die nou?
krijg je als antwoord dat weet ik niet ..
dus ik zeg kyllian wees eens eerlijk waar is die nou gebleven
ja in mijn buik
dus zeg ik dat dat heel gevaarlijk is en dat speelgoed niet is om op te eten maar om mee te spelen
heb het tekenbord afgepakt en hem ff in de hoek gezet en de dokter gebeld
pi_32296890
Ja ik zou er inderdaad wel steeds een consequentie aan stellen. Nu moet ik zeggen dat ik zelf ook wel vaak met een pen in mijn mond zit Misschien is het puntje er per ongeluk af gegaan?

Wat eet hij nog meer op dan?
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:18:32 #282
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32296946
vanalles wat hij op de grond vind
papier vorige keer had hij shag
ik dacht echt dat baby's dat deden dan kan ik het begrijpen
maar nu nee echt niet

en hij heeft nooit genoeg hij moet altijd meer
vorige keer had zwarte piet gestrooit helemaal blij
vraagt hij mag ik nog meer
als hij net gegeten heeft wil hij koek of chips
hij blijft zeuren om meer
dus als ik zeg als je honger hebt eet je maar een boterham
en ja dat moet hij dus niet
pi_32297005
Bedoel je dan papiertjes of kruimels ofzo? Of ook kraaltjes en dat soort dingen?
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:22:47 #284
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32297072
Volgens mij is dat wel normaal kinder gedrag... en past het ook wle bij die leeftijd.. ik stopte voornamelijk knikkers in mijn mond
Kylian ligt met een hoop dingen voor, waardoor hij snel al ouder lijkt door zijn doen en laten.. waardoor zulk gedrag veel raarder overkomt dan wanneer kylian niet zoveel voor zou liggen met een hooop dingen denk ik..
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:23:32 #285
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32297096
zelf met een manderijn wil hij de schil nog opeten
nou dat heb ik hem een keertje laten proeven en dat vond hij niet lekker maar slikt het wel door
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:25:58 #286
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32297172
klinkt inderdaad wel logies evenstar
maar zou hij dan honger hebben ofzo
wat haast niet kan
moeilijk moeilijk
pi_32297186
Maar ook kraaltjes knikker of dat soort dingen dan?
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:27:13 #288
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32297211
die durf ik niet meer te geven jessie
het is echt iets van de laatste 3 weken
pi_32297259
Jaa maar concreet. Een stukje van een balpen en een manderijne schilletje?
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:31:26 #290
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32297330
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 21:25 schreef babyfeet het volgende:
klinkt inderdaad wel logies evenstar
maar zou hij dan honger hebben ofzo
wat haast niet kan
moeilijk moeilijk
uitproberen.. ontdekken ?
En als je denkt dat die honger heeft wat vaker drinken aanbieden of een appeltje oid..
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:32:38 #291
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32297365
ja en papier steentjes zand shag alles wat klein is
pi_32297462
O dat ook, jeetje. Nou ja ik weet wel dat Bo altijd graag aarde at Ze was toen wel anderhalf jaar jonger. Als ze in de tuin was en ik ging ff naar binnen dan nam ze haar kans waar Ik denk dat dat absoluut niks met honger te maken heeft hoor. Misschien heeft hij die fase gewoon wat later. Gewoon ff goed inde gaten houden. Heeft hij dat een jaar terug ofzo nooit gedaan?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32297484
Misschien kun je in een spel dingen laten sorteren, dit mag je wel eten dat mag je niet eten. (bijvoorbeeld plaatjes uit een tijdschrift knippen en laten plakken op een rood en groen vel, goed en fout) Zo leert hij het verschil, je kan hem dan vertellen dat dingen je niet mag eten niet goed zijn voor je buik. Maar het is me eigenlijk niet duidelijk of hij het verschil nu wel of niet weet.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:40:16 #294
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32297640
Het kan ook aandachttrekken zijn natuurlijk. Qua fase zouden ze er op deze leeftijd wel vanaf moeten zijn, dat alles in de mond stoppen. Maar hij komt op mij over als een best "braaf" mannetje (als in, niet hartstikke ontdeugend, en goed mee te praten). En de grens opzoeken moeten ze toch .
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:42:49 #295
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32297754
ja hij weet het donders goed
de eerste keer had ik het uitgelegt van je mag niet van de grond eten daar kan je ziek van worden
dus hij zei ook ok mama ik zal het de volgende keer niet meer doen
en als hij het toch gedaan heeft dat is helemaal aanhem af te lezen dat hij weet dat hij iets fout heeft gedaan .
want toen ik binnenkwam zag hij dus helemaal rood
en was ook heel blij dat hij het vertelde en ben ook gewoon rustig gebleven
(en jessie hij heeft dit inderdaad nog nooit gedaan )
jou tip vind ik ook een goede mel wie weet helpt het

en hij is ook echt een dramakoning
toen de dokter gebelt had vroeg hij ofdat hij boos was dus ik zei nee maar wel dat je dat nooit meer mag doen
en toen ineens begon hij te huilen en zei nou krijg ik nooit geen knuffels en kussjes meer
ik had echt zoiets van hoe komt hij daar nou bij dus toen begon ik ook te huilen ik vond het zo zielig
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:50:54 #296
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32298153
Ik merk hier trouwens ook dat Freek het erger begint te vinden als ik boos op hem ben, ze beginnen natuurlijk toch meer te snappen, en zich af en toe ook te verplaatsten in een ander.
pi_32298365
piet heeft tegenwoordig ook een mooie uitvlucht als ik boos op 'm ben: met een heel zielig stemmetje zegt ie dan "piet is ziek en moe!" en komt tegen me aanleunen.

lastig babyfeet. klinkt wel heel erg als grens-verkennend gedrag.
  dinsdag 15 november 2005 @ 22:04:32 #298
24188 Belana
kloon van belana
pi_32298589
Piet
stormy waters...
sailin'
pi_32298720
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 21:57 schreef bixister het volgende:
piet heeft tegenwoordig ook een mooie uitvlucht als ik boos op 'm ben: met een heel zielig stemmetje zegt ie dan "piet is ziek en moe!" en komt tegen me aanleunen.
Ach...Dan kan je ook niet meer boos blijven lijkt me...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 15 november 2005 @ 22:11:01 #300
24188 Belana
kloon van belana
pi_32298792
Liam heeft trouwens ook zoiets, hij komt dan slijmen met "mama wief" of "aaaaaah binkie" (we noemen hem altijd ons binkie en hij is daar dol op)
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 15 november 2005 @ 22:17:16 #301
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32298980
Freek moet voor straf altijd op de trap (gelukkig hebben we er daar veeeel van in ons huis ) en begint dan te gillen alsof ik zijn been eraf heb gedraaid. Als dat, uiteraard, genegereerd wordt, roept ie: "Maar ik hou zoveel van jou!!".
Ik ook van jou zoon, maar je blijft wel zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')