Bron: http://www.degeinigekoe.nl/index.php?name=News&file=article&sid=683quote:Eerder schreef ik over een gerechtelijke dwaling van een half blinde en vooral dove Justitia. Dat er ergens bij justitie iets goed rot is moge duidelijk zijn. De uitspraak geen straf maar wel schuldig druipt van de besluiteloosheid. Je hebt schuldig met straf of onschuldig en geen straf. Typisch Nederlands om maar voor de gulden middenweg te kiezen. Een laffe houding ten opzichte van de gedaagde en ook richting het eigen apparaat dat je niet stevig genoeg in je schoenen staat om de toorn van Spee over je heen te krijgen door Jacobs vrij te spreken. Misschien mag de rechter dan niet meer met de OvJ mee naar het golfen op zondagmiddag. Tot 1 januari moet hij zelf zijn brood smeren en aan zijn bureau nuttigen. Het kerstpakket van de schoonmaakster is groter en voor het kerstdiner wordt alleen zijn vrouw uitgenodigd. Uit de gratie dus.
Gratie had Frank moeten hebben. De incompetentie van het OM is reden om de Officier van Justitie recht in zijn gezicht uit te lachen en te vragen waar hij het gore lef vandaan haalt om überhaupt nog een dagvaarding te sturen. Als dat al niet genoeg reden was voor vrijspraak, dan is het wel de aanklacht zelf. Topstuk : Koos Spee wordt in een affiche genoemd als leider van een criminele organisatie. Leider van een organisatie is hij zowiezo. Hij leidt namelijk het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM). Dat is dus gewoon correct. De vraag is of het BVOM zich bezigt met criminele activiteiten.
Weet u nog die ene beruchte uitzending van Peter R. de Vries? De uitzending waarin hij medewerkers van het KLPD volgt als deze op strooptocht gaan? Het is toegestaan voor medewerkers van het KLPD om de verkeersregels te overtreden als dat voor hun functie vereist is. Maar als je naar je graaiplek toerijdt heb je tijd zat! Spee noemt bumperkleven en te hard rijden "crimineel verkeersgedrag". Peter volgde enkele leden van de incasso-brigade en de camera legde daarbij tamelijk hufterig en crimineel gedrag vast. Van de baas mag het... jaja.
Dat gedrag van de slaafjes is tot daar aan toe. Het vlees is zwak zeg maar. Anders wordt het als een interne mailwisseling uitlekt waarbij Koos Spee duidelijk "verheugd" is dat men zowel SBS6 als tuinkabouter André van der Toorn in hun zak hebben. Waar Blik op de Weg nog de schijn ophield om onpartijdig en onbeïnvloed te zijn, heeft Koos nu zijn eigen kerkdienst op TV. Helaas speelt Koos zondag zelf al orgel, maar vrijdagavond heeft hij vrijgemaakt om in "Wegmisbruikers" de argeloze kijker te hersenspoelen met belerende en vooral misleidende teksten. "Een vrachtwagen mag overal maar 80" is bekend. Als Henk Wijngaard nu met 80 door een woonwijk knalt is hij goed het lul. Aanzetten tot crimineel gedrag is ook crimineel dus Koos Spee ..... een criminele organisatie. Quod erat demonstrandum.
Maar wat heeft Frank hieraan? Niks nada njente. De afgelopen twee jaar zijn er flink wat advocaatkosten gemaakt die nu niet geïncasseerd kunnen worden. Er is immers een veroordeling. Die veroordeling sloeg al nergens op, maar het logische gevolg is wel dat er een strafblad is. Dat op zich is al straf genoeg, het brandmerkt bijvoorbeeld je CV voor het leven. Een baan bij het Rijk of de financiële sector is bij voorbaat uitgesloten. En dit alles omdat Justitie weigerde op haar bek te gaan. Dat gebeurt wel vaker. Ene Joost Tonino mocht ook vrolijk blijven zitten. Waar iedereen met kinderporno op de PC achter slot en grendel gaat, werd het bijvangst genoemd en Joost mocht lekker blijven zitten. Waarom haal ik die geilneef uit de kast? Om even aan te geven wat voor incestueus kliekje justitie is en hoe men elkaar de hand boven het hoofd houdt. Foei....
Wat moet Frank hier nu mee? De enige uitweg is hoger beroep instellen tegen de uitspraak. Hans en Willem Anker zijn waarschijnlijk al begonnen met het in elkaar zetten van een gedegen dagvaarding. Het hoger beroep is inmiddels ingesteld. De Geinige Koe houdt u in ieder geval op de hoogte.
Hehe, Koosje Spee heeft zijn zin hoor. Na eindeloos doorprocederen is het hem -met dank aan de oneindige financiele middelen van de belastingbetaler, ik bedoel overheid, die alles betaalde- gelukt om Frank Jacobs van de Tuftufclub te veroordelen.quote:Het blijft hier ook echt helemaal drie keer nergens over gaan. Wat is er in 's hemelsnaam voor ergs gebeurd? Er is een zeker persoon met een andere benaming omschreven dan zijn werkelijke naam of functie is. Als je tegen de melkboer zegt dat-ie een verschrikkelijk slechte bakker is, zal de melkboer erom lachen. Maar niet Koosje. Koosje is namelijk heilig. Hij is zo heilig dat zelfs bij Ratzinger de moedervlek met 666 duidelijk zichtbaar op z'n voorhoofd staat. Dat komt omdat Koos voor het nodige geld zorgt in de bodemloze schatkist van een spilzieke overheid.
En dan wil Koosje een keer z'n zin hebben, gewoon voor z'n eigen "geweten" te sussen. Een privé-aangelegenheid dus. Op de kosten hoeft hij niet te letten; hij hoeft er niet eens voor te smeken bij z'n teerbeminde overheid. Hij hoeft het enkel maar te pakken. Alsof je een vis uit het water schept. Maar deze vis spartelt. En was het nu de melkboer geweest die "beledigd" was geweest, dan had deze hele farce niet eens opgestart geweest, ten eerste omdat de melkboer wel wat beters te doen heeft en ten tweede omdat de melkboer geen ezel heeft die geld schijt.
Maar goed: Koosje gaat door. Koosje is zielig, want je zomaar laten beschuldigen van datgene wat je als justitie toch juist tegen moet gaan - stelen - dat kan Koosje niet verkroppen. Terwijl half Nederland het inmiddels al zegt moet en zal Koosje Frank Jacobs een poot uitdraaien.
Weet je?
Koosje IS gewoon een zielig kind.
Koosje IS gewoon een dief
Koosje KAN NIET tegen zijn verlies
Koosje MISBRUIKT overheidsgeld
Dat is nou onze geweldige opperflitsofficier. Niets meer of minder dan een misnoegd jochie met een snotbel. dat zich geplaagd voelt voor iets wat hij zelf is begonnen: het uitzuigen van (vooral) de automobilist die 1 tot 10 kilometer sneller rijdt dan op een bordje wordt opgelegd. Als ikzelf op school een jongen een knal voor z'n bek verkocht, kreeg ik al snel een dreun terug. Is toch normaal? Maar het verschil tussen mij en Koosje is dat ik die dreun terug incasseerde en er mijn lessen uit trok. Koosje niet; die loopt jankend naar de juf. "Juffrouw, Frank heeft me (terug)geslagen..." En Frank mag strafwerk schrijven. Of toch niet? Nee, Koosje moet het eerst vijf keer heel lief vragen aan de juf.
Ja, alleen zal er geen rechter zijn die als er al 4 keer grove fouten gemaakt zijn in de aanklacht, de 5de keer de zaak in behandeling nemen en nog tot een veroordeling overgaan ook.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:53 schreef _o_ het volgende:
Ik ben het natuurlijk niet altijd eens met het beleid van meneer Spee en zeker niet met de schoolmeesterachtige wijze waarop hij dat beleid doceert in programma's als "Wegmisbruikers". Ik vind het echter wel legitiem dat hij een dergelijke aanval op zijn persoon verdedigt middels een gang naar de rechter. De man heeft, in de ogen van sommige mensen, een verfoeilijke baan, maar die kan hij niet uitoefenen zonder met woord en daad achter zijn beleid (dat helaas wel nodig is) te staan. Ik ben het er alleen niet mee eens dat daar tot 5 maal toe belastinggeld voor gebruikt wordt; ik neem aan dat je als burger ook een andere burger kan aanklagen wegens smaad of laster.
Op zo'n kinderlijk jankverhaal volwassen reageren?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:24 schreef StefanP het volgende:
Indahnesia als je niet volwassen kunt reageren,
Lees je eens in in de materie, en oordeel dan over wie er een kinderlijk jankverhaal op hangt. Ik zal een hint geven: zijn achternaam begint met een S.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 08:28 schreef Murray het volgende:
[..]
Op zo'n kinderlijk jankverhaal volwassen reageren?
Makkelijk praten heb je met je vooroordelen, druif dat je bentquote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:24 schreef StefanP het volgende:
Indahnesia als je niet volwassen kunt reageren, ga dan maar een eindje fietsen een auto zul je nl. wel niet hebben.
Je kent de tuf tuf club duidelijk niet he? Op die site is nooit aangezet tot vernieling, sterker nog, men heeft nooit expliciet goedkeuring uitgesproken over deze vernielingen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 08:46 schreef harlingen het volgende:
Perfect dat het eindelijk gelukt is om die jongen aan te pakken. Ik ben er heel blij mee, die hele tuf tuf club en de moedwille vernielingen die de belastingbetaler weer mag opbrengen.
Alle schade verhalen op die vent!
nee, die ondertoon van de TTC dan ook.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:02 schreef Jalu het volgende:
[..]
Je kent de tuf tuf club duidelijk niet he? Op die site is nooit aangezet tot vernieling, sterker nog, men heeft nooit expliciet goedkeuring uitgesproken over deze vernielingen.
En er is helemaal niets gelukt, hij is weliswaar veroordeeld, maar de rechter heeft door zijn uitspraak (geen straf...) duidelijk laten blijken dat hij eigenlijk de hele zaak nogal overtrokken vindt.
Tja, het is ook erg kwalijk om het misbruik van wetten om de schatkist te spekken aan de kaak te stellen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:03 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
nee, die ondertoon van de TTC dan ook.![]()
![]()
Kan best zijn, die beschuldiging klopt niet. Er heeft een foto van dat affiche op de website gestaan. Dat affiche is niet gemaakt door de TTC maar door iemand anders. Stel je voor zeg, wat zou je de gemiddele krant vaak moeten vervolgen als die verantwoordelijk zou zijn voor zaken die eventueel op de foto afgebeeld worden.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:21 schreef dVTB het volgende:
Op de website van de Tuf Tuf Club is Spee afgebeeld als Hitler; een man die verantwoordelijk is voor de moord op zes miljoen Joden. Dat Spee en zijn verkeersbeleid niet sporen, zal zo zijn, maar de vergelijking met Hitler is misselijkmakend.
Anne Frank erbij halen als je het over een medepolitcus hebt ook?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:21 schreef dVTB het volgende:
Op de website van de Tuf Tuf Club is Spee afgebeeld als Hitler; een man die verantwoordelijk is voor de moord op zes miljoen Joden. Dat Spee en zijn verkeersbeleid niet sporen, zal zo zijn, maar de vergelijking met Hitler is misselijkmakend.
Helemaal niet. Maar ik heb wel een ongelovelijke schurft aan de manier waarop Koos Spee misbruik maakt van zijn positie als OvJ om een burger met terechte kritiek op zijn beleid de mond probeert te snoeren, dit nog wel betaald uit belastingcenten(!). Als deze snel op zijn teentjes getrapte OvJ zijn zin krijgt is dat zelfs een gevaarlijke ontwikkeling voor de vrijheid van meningsuiting in dit land.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:58 schreef indahnesia.com het volgende:
je hebt het wel dik op met de TTC he Jalu
Waarom? Koos Spee is toch verantwoordelijk voor het gevoerde beleid? De man zou de functie niet moeten hebben aanvaarden als hij niet tegen terechte kritiek kan.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:06 schreef Halinalle het volgende:
Ik vond het een vieze manier waarop Frank Jacobs op de man speelde.
Nee, Donner en Peijs.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:20 schreef Jalu het volgende:
[..]
Waarom? Koos Spee is toch verantwoordelijk voor het gevoerde beleid? De man zou de functie niet moeten hebben aanvaarden als hij niet tegen terechte kritiek kan.
Er is politieke verantwoordelijkheid en er is dagelijkse, functionele verantwoordelijkheid. Aangezien het beleid op het gebied van verkeersveiligheid de afgelopen jaren ondanks diverse politieke aardverschuivingen totaal niet veranderd is zegt wat mij betreft genoeg over de verantwoordelijkheid van Spee.quote:
Hoho, daarvoor is hij niet aangeklaagd.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:21 schreef dVTB het volgende:
Op de website van de Tuf Tuf Club is Spee afgebeeld als Hitler; een man die verantwoordelijk is voor de moord op zes miljoen Joden. Dat Spee en zijn verkeersbeleid niet sporen, zal zo zijn, maar de vergelijking met Hitler is misselijkmakend.
Er komt een hoger beroep.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 08:46 schreef harlingen het volgende:
Perfect dat het eindelijk gelukt is om die jongen aan te pakken. Ik ben er heel blij mee, die hele tuf tuf club en de moedwille vernielingen die de belastingbetaler weer mag opbrengen.
Alle schade verhalen op die vent!
Dus als die dingen niet vernield waren dan was er meer naar de schatkist gegaan.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:36 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Er komt een hoger beroep.En flitspalen en andere vormen van bermvervuiling worden betaald uit de opbrengste van verkeersboete's. BVOM moet dus haar eigen broek ophouden, en daar slagen ze ruim in. Zo ruim zelfs dat ze ruim geld overhouden dat naar de schatkist vloeid. Dus dat gejank over belastingcenten gaat hier niet op.
![]()
Nee. De gemeentes betalen flitskasten met apparatuur maar de boetes gaan naar het rijk. Dat is ook de reden dat er veel niet meer gerepareert worden. Onverzekerbaar en de gemeentes blijven geen geld steken in iets waarvan de opbrengt naar een ander gaat.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:36 schreef Kadesh het volgende:
En flitspalen en andere vormen van bermvervuiling worden betaald uit de opbrengste van verkeersboete's.
Dit is eigenlijk de essentie waarom ik tegen die kasten ben. Het heeft geen fuck te maken met veiligheid maar het is gewoon cashen waaraan zelfs doelen zijn gesteld aan opbrengsten. Ik woon hier vlak bij een lagere school. 2 keer per jaar komt er hier zo'n mobiele post flitsen. Kijk DAAR sta ik nu wel achter. Veel meer mobiele posten en dan gaan controleren op punten die potentieel en/of echt gevaarlijk zijn gebleken.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:45 schreef Dagonet het volgende:
Dus als die dingen niet vernield waren dan was er meer naar de schatkist gegaan.
Mooi toch.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:00 schreef Furby het volgende:
[..]
Nee. De gemeentes betalen flitskasten met apparatuur maar de boetes gaan naar het rijk. Dat is ook de reden dat er veel niet meer gerepareert worden. Onverzekerbaar en de gemeentes blijven geen geld steken in iets waarvan de opbrengt naar een ander gaat.
Ik vind het eigenlijk heel trieste posters. Speel het niet zo op de man, maar discussieer gewoon op een nette manier over het beleid. Hiermee krijg je in ieder geval van mij absoluut 0 respectquote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:17 schreef Daffodil31LE het volgende:
Overigens: Voordat de mensen weer eens collectief vergeten waar het nou om ging... Hier is een afbeelding van het affiche wat in Eindhoven hing, gefotografeerd werd, naar Frank gemaild werd. En Frank heeft er een stukje tekst bijgeschreven.
Affiche:
[afbeelding]
De pagina met de foto's en het commentaar van Frank staat hier...
En de Adolf Spee-affiche, waar Frank helemaal niets mee te maken had, maar "per ongeluk" in het dossier zat heb ik ook nog op z'n originele locatie gevonden.
[afbeelding]
En nou? Gaat Koosje mij nou ook opjagen? Overigens is het tweede stukje in de OP van mijn hand, de bovenste van Primera Si. Dat even voor de goede orde. Kom maar op, Koosje!
Ik hoop dat je niet op dezelfde manier verslag gaat doen van, zeg, kinderporno.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:22 schreef Daffodil31LE het volgende:
Triest of niet; de posters (hebben) bestaan. En waarom zou je daar geen verslag van mogen doen?
Ben maar niet bang. Not my cup-of-tea.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:40 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet op dezelfde manier verslag gaat doen van, zeg, kinderporno.
EINDELIJK iemand die het juist verwoordt. Meestal komen de dooddoeners in de vorm van "dat hebben WE met z'n allen zo afgesproken". Ze zouden eens een bindend referendum moeten uitschrijven omtrent de maxima op de snelwegen en over hoe men denkt over het beleid dat tot heden is gevoerd. Dan gaan de minister en de kamer wel anders piepen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:18 schreef multatuli het volgende:
Verder dacht ik dat mr. Spee gewoon het beleid handhaafde dat de minister en kamer vastgesteld hebben. Wie de regels niet goed vindt, moet gewoon naar zijn politieke partij toe en daar klagen.
Anders houd jij ook gewoon je mond ok? Lees voortaan maar het ANP nieuws als je niet gediend bent van sarcasme.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 08:28 schreef Murray het volgende:
[..]
Op zo'n kinderlijk jankverhaal volwassen reageren?
Na het referendum over de Europese grondwet is het enthousiamse in de politiek voor referenda ietsjes getemperd.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
EINDELIJK iemand die het juist verwoordt. Meestal komen de dooddoeners in de vorm van "dat hebben WE met z'n allen zo afgesproken". Ze zouden eens een bindend referendum moeten uitschrijven omtrent de maxima op de snelwegen en over hoe men denkt over het beleid dat tot heden is gevoerd. Dan gaan de minister en de kamer wel anders piepen.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:18 schreef multatuli het volgende:
Verder dacht ik dat mr. Spee gewoon het beleid handhaafde dat de minister en kamer vastgesteld hebben. Wie de regels niet goed vindt, moet gewoon naar zijn politieke partij toe en daar klagen.
Spee voert razzia's uit op hardrijdende automobilisten, zo kan ik het het best omschrijven denk ik, zijn missie is pas voltooid als op de A2 50 gereden wordt en er 0 verkeersslachtoffers per jaar vallen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:18 schreef multatuli het volgende:
Jezus wat een onzinnig gebazel in de OP. Ik weet niet wie dat geschreven heeft, maar die moet eerst zijn middelbare school maar eens afmaken. Een batterij drogredenen in een chaotisch stuk.
Verder dacht ik dat mr. Spee gewoon het beleid handhaafde dat de minister en kamer vastgesteld hebben. Wie de regels niet goed vindt, moet gewoon naar zijn politieke partij toe en daar klagen.
Wat een onzin elgi. Hoe kom je daar nou bij?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:56 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Spee voert razzia's uit op hardrijdende automobilisten, zo kan ik het het best omschrijven denk ik, zijn missie is pas voltooid als op de A2 50 gereden wordt en er 0 verkeersslachtoffers per jaar vallen.
Erg nobel, maar ook erg dom en naief die man.
Een pispaal in de vorm van één persoon is nou eenmaal makkelijker voor de gefrustreerde hardrijders die naar eigen zeggen 'onterecht' worden geflitst. Zullen ze na al die jaren het nog steeds niet door hebben dat het zo vreselijk doorzichtig is te klagen over "geldcashen" terwijl ze zich zelf simpelweg niet aan de regels houden?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:18 schreef multatuli het volgende:
Jezus wat een onzinnig gebazel in de OP. Ik weet niet wie dat geschreven heeft, maar die moet eerst zijn middelbare school maar eens afmaken. Een batterij drogredenen in een chaotisch stuk.
Verder dacht ik dat mr. Spee gewoon het beleid handhaafde dat de minister en kamer vastgesteld hebben. Wie de regels niet goed vindt, moet gewoon naar zijn politieke partij toe en daar klagen.
Nee hoor ik ben niet anarchistisch al zijn er wat zaken die ik feller verdediger dan andere en 1 daarvan is de auto.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een onzin elgi. Hoe kom je daar nou bij?
Zoals je kon lezen voert die man gewoon de wet uit maar jij bent ook al anarchistisch geworden?
De politie moet de wet handhaven, jouw particuliere mening doet verder niet ter zake.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:02 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nee hoor ik ben niet anarchistisch al zijn er wat zaken die ik feller verdediger dan andere en 1 daarvan is de auto.
meneer Spee volgt uiteraard de wet, maar selt zelf ook discussies op om zodoende een wet aan te dragen en dat vindt ik te ver gaan.
Hij ziet hardrijders als schorem dat zo hard mogelijk moet worden aangepakt, harder dan wie ook, en hij zou het niet erg vinden als bij elk hectometerpaaltje een flitskast zou staan.
Er zijn dringendere zaken die de politie moet aanpakken ivm het verkeer, hardrijders zo'n beetje als laatste.
De wet handhaven is iets anders dan je prioriteiten verkeerd stellen, dat snap je toch ook wel?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:03 schreef SCH het volgende:
[..]
De politie moet de wet handhaven, jouw particuliere mening doet verder niet ter zake.
En de rechter heeft, door geen straf uit te delen, impliciet laten blijken dat hij Spee maar een aansteller vindt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:45 schreef SCH het volgende:
Spee heeft dus gelijk gekregen, en terecht
Ik denk dat de mate van proriteit die aan hardrijders in het huidige beleid wordt gegeven zeker niet onterecht is. Een langzamere snelheid is immers een langzamere botssnelheid, wat in elk ongeluk een niet te onderschatten rol speelt. Daarbij nog geeneens meegenomen dat mensen die zich aan de snelheid houden meer op tijd kunnen reageren op onverwachte verkeerssituaties en een kortere remweg hebben.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:08 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De wet handhaven is iets anders dan je prioriteiten verkeerd stellen, dat snap je toch ook wel?
Als het kabinet veel zaken verwaarloost, maar miljarden gaat uittrekken om mensen te bekeuren die hun hond op de stoep laten schijten hebben ze wel een punt, maar zijn ze ook verkeerd bezig.
Dat is allemaal waar, alleen vormt bijv bumperkleven een veel groter gevaar dan te hard rijden, al is bumperkleven een moeilijk geval omdat het soms onvermijdbaar is en soms uitgelokt wordt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:30 schreef Deliverance het volgende:
[..]
Ik denk dat de mate van proriteit die aan hardrijders in het huidige beleid wordt gegeven zeker niet onterecht is. Een langzamere snelheid is immers een langzamere botssnelheid, wat in elk ongeluk een niet te onderschatten rol speelt. Daarbij nog geeneens meegenomen dat mensen die zich aan de snelheid houden meer op tijd kunnen reageren op onverwachte verkeerssituaties en een kortere remweg hebben.
Ook vormt de hardrijder (naast ondermeer de bumperklever) een bron van ergenis voor een groep automobilisten die zich wel gewoon aan de regels houden.
De wet, de wet................. als het over uitgeprocudeerde asielzoekers gaat lul jij altijd heel anders.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:03 schreef SCH het volgende:
[..]
De politie moet de wet handhaven, jouw particuliere mening doet verder niet ter zake.
Foto 2 was gebruikt op een affiche langs de openbare weg, waar FJ een foto van maakte. Dit 'bewijsstuk' verdween bij de eerste zitting dan ook direct van tafel.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:21 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk heel trieste posters. Speel het niet zo op de man, maar discussieer gewoon op een nette manier over het beleid. Hiermee krijg je in ieder geval van mij absoluut 0 respect![]()
Hahaha! ja natuurlijk kunnen die flitspalen dat.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:21 schreef harlingen het volgende:
Gelukkig krijgen we nu nieuwe digitale flitspalen met een rechtstreekse verbinding met het politiebureau, eens zien wie nu nog het lef heeft om het te vernielen. Niet alleen worden alle beelden opgeslagen, dus ook van iemand die ervoor staat met een brandende lucifer (bij wijze van spreken), maar de politie is gelijk geallimeerd en pakt de vandalen op.
Helaas is het vernielen van die dingen (ok, ik ben er ook niet blij mee, maar ik betaal ze mede en ze kosten behoorlijk wat euri's) onmogelijk te voorkomen dus alle onnodige geldstromen ten spijt: ze moeten iets anders verzinnen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:09 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Hahaha! ja natuurlijk kunnen die flitspalen dat.Verder wil ik ook wel zo'n paal voor m'n deur, als ik dan de politie nodig heb hoef ik maar een keer aan die paal te schudden en ze zijn er binnen 5 minuten. Als ik ze zo bel duurt het heel wat langer. (als ze al komen)
Uit zo'n bewering blijkt weinig kennis van het recht en de rechtspraakquote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:27 schreef Jalu het volgende:
[..]
En de rechter heeft, door geen straf uit te delen, impliciet laten blijken dat hij Spee maar een aansteller vindt.
Inderdaad, van die idioten die 160 menen te moeten rijdenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:47 schreef Elgigante het volgende:
Wat mij betreft mag het rijbewijs flink uitgebreid worden, want je komt weleens mensen tegen waarvan je denkt hoe die ooit hun rijbewijs hebben kúnnen halen.
Oh zeker, al die linksche lui van justitiequote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:15 schreef Elgigante het volgende:
[..]
NMaar het blijft een aansteller![]()
Die zijn doorgaans wat beter in het verkeer dan mensen die 40 rijden waar 50 is toegestaan..quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad, van die idioten die 160 menen te moeten rijden
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:23 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Die zijn doorgaans wat beter in het verkeer dan mensen die 40 rijden waar 50 is toegestaan.
De meeste hardrijders zijn bovenmodale bestuurders hoor en die hebben meestal terecht hun rijbewijs gehaald, maar sommige dames hebben blijkbaar meer onder dan boven het dashboard gezeten tijdens het examen vrees ik.
Ik zou zeggen: test het eens....quote:
Je mag geen 160 rijden in Nederland, chauffeurs die dat wel doen zijn per definitie geen goede bestuurders.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:28 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: test het eens....
Laat eens een controle-test uitvoeren (waarin naar voen komt of je de auto goed controleert en goed kunt anticiperen) tussen beide bestuurders, reken er maar op dat ik gelijk heb.
Het tweede stuk is natuurlijk een overdrijving, maar als ik mijn zusje zie inparkeren of achteruit rijden was ze ook bij mij (als ik examinator was) overduidelijk gezakt en zo ken ik er wel meer.
Maar hier wordt de wet gehandhaafd, de verkeersveiligheid bevorderd, de luchtkwaliteit verbeterd en de schatkist gespekt. Perfecte prioriteit dus.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:08 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De wet handhaven is iets anders dan je prioriteiten verkeerd stellen, dat snap je toch ook wel?
Als het kabinet veel zaken verwaarloost, maar miljarden gaat uittrekken om mensen te bekeuren die hun hond op de stoep laten schijten hebben ze wel een punt, maar zijn ze ook verkeerd bezig.
Het heeft niets met besturen van doen, ze nemen alleen risico's die door de wet te hoog worden geacht en de wet gaat uit van de slechte bestuurder.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Je mag geen 160 rijden in Nederland, chauffeurs die dat wel doen zijn per definitie geen goede bestuurders.
Gelukkig gaat het puntenrijbewijs dat morgen door het kabinet wordt ingesteld daar een einde aan.
Met miljoenste delen van promillages inderdaad, zoals je weet is een auto de 130-140 rijdt schoner dan diezelfde auto die 50 rijdt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:35 schreef multatuli het volgende:
[..]
Maar hier wordt de wet gehandhaafd, de verkeersveiligheid bevorderd, de luchtkwaliteit verbeterd en de schatkist gespekt. Perfecte prioriteit dus.
Stefan wil nog een keertje terugkomen naar dit "kutland" waarschijnlijk...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:41 schreef Hyperdude het volgende:
TufTufclub en Spee zijn allebei echte rukkers
En je vanuit de USA over dit soort NL dwarffights druk lopen te maken lijkt mij ook een enigszins overdreven.
In Amerika wonend kun je je inderdaad beter druk maken over het feit dat 16-jarigen daar in een SUV rondcrossen, een maand nadat de skelter is ingeleverd.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:41 schreef Hyperdude het volgende:
TufTufclub en Spee zijn allebei echte rukkers
En je vanuit de USA over dit soort NL dwarffights druk lopen te maken lijkt mij ook een enigszins overdreven.
Waarom zouden 16-jarigen geen auto kunnen rijden, mischien zou het minder verkeersdoden opleveren als ze auto gingen rijden ipv op opgevoerde brommertjes.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:46 schreef Elgigante het volgende:
[..]
In Amerika wonend kun je je inderdaad beter druk maken over het feit dat 16-jarigen daar in een SUV rondcrossen, een maand nadat de skelter is ingeleverd.
Dat betwijfel ik, maar het is een goed uitgangspunt voor een onderzoek. Ik denk dat 16-jarigen de verantwoordelijkheid niet aankunnen om overzicht te houden en je te beheersen, niet voor niets voert 3/4 hun brommers op, dus waarom zouden ze niet extra hard willen rijden in een auto?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom zouden 16-jarigen geen auto kunnen rijden, mischien zou het minder verkeersdoden opleveren als ze auto gingen rijden ipv op opgevoerde brommertjes.
Bij 160 heb ik er geen moeite mee, bij 130-140 wel, maar het is dus niet alleen bedoeld voor mensen die nét (tot 5 jaar) hun rijbewijs hebben?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:03 schreef SCH het volgende:
Bij dat puntenrijbewijs zullen vooral die 160 rijdende kutvertegenwoordigers de klos zijn.
Zeker niet getrouwd?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:04 schreef Elgigante het volgende:
Maar hoe weet jij dat ze vagina's vertegenwoordigen?
En bij wat voor overtreding moet er 'keihard het rijbewijs worden ingetrokken'?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:04 schreef Ulx het volgende:
Gewoon keihard rijbewijzen intrekken. Heb je de auto nodig voor je baan? Ga maar solliciteren!
een rijbewijs kun je weer opnieuw halen. Kost een paar duizend pop. En die sanctie mag wat mij betreft wat vaker worden uitgedeeld. Het intrekken van een rijbewijs betekent niet automatisch een eeuwigdurend rijverbod. Ben je voor je beroep afhankelijk van je auto dan had je helemaal moeten opletten.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:38 schreef Elgigante het volgende:
[..]
En bij wat voor overtreding moet er 'keihard het rijbewijs worden ingetrokken'?
is dat niet een beetje overdreven en te vergelijken met het gedwongen castreren van ouders als ze hun kind nalatig opvoeden?
merkwaardig dan dat je zwaarder gestraft wordt voor 30 km/uur te hard rijden dan de overheid voor miljarden op te lichten via bouwprojecten...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
een rijbewijs kun je weer opnieuw halen. Kost een paar duizend pop. En die sanctie mag wat mij betreft wat vaker worden uitgedeeld. Het intrekken van een rijbewijs betekent niet automatisch een eeuwigdurend rijverbod. Ben je voor je beroep afhankelijk van je auto dan had je helemaal moeten opletten.
Castreren is tamelijk permanent.
Welnee, die zijn al veel ouder en hebben geen puntenrijbewijs.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:03 schreef SCH het volgende:
Bij dat puntenrijbewijs zullen vooral die 160 rijdende kutvertegenwoordigers de klos zijn.
Een beetje te hard is ook te hard en ook een overtreding. Ik snap niet waarom daar altijd zo slachtofferig over gedaan wordt. Ik betaal me scheel aan boetes, eigen schuld dikke bult.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:03 schreef drexciya het volgende:
Wat mensen vergeten is dat de meeste boetes worden uitgedeeld (2/3 zo'n beetje) in de 30 euro categorie; 4-7 km/h te hard na correctie. En dat is dus op alle wegen. Dat is in Blik op de weg ter sprake gekomen, waarbij ook de discussie rond de radarverklikker werd gevoerd. Dat was een opvallend eerlijke discussie, dat had ik niet van de presentator verwacht.
Dat geldt niet voor mij maar waarom vind je dat? Regels zijn regels of je nou 10 of 20000000 km per jaar rijdt.quote:Als je hier post en minder dan 5000 km/jaar rijdt dan heb je sowieso geen recht van spreken.
het puntenrijbewijs geldt dus alleen voor jongeren (die net of maximaal 5 jaar hun rijbwijs hebben)?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:10 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Welnee, die zijn al veel ouder en hebben geen puntenrijbewijs.
Het gaat voor iedereen gelden.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:10 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Welnee, die zijn al veel ouder en hebben geen puntenrijbewijs.
De plannen die op Prinsjesdag zijn gepresenteerd en ws. volgend jaar effectief worden omvatten een puntenrijbewijs voor alle automobilistenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:15 schreef Elgigante het volgende:
[..]
het puntenrijbewijs geldt dus alleen voor jongeren (die net of maximaal 5 jaar hun rijbwijs hebben)?
SCH bracht me in verwarring namelijk.
Het is geen Idols. Het gaat om zware overtredingen middels een soort creditcardsyteem.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:18 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd naar de jury.
ik vrees dat ze hier gedonder mee gaan krijgen ivm de EU en dat het in de praktijk onhaalbaar is om iemand die 5 maal minder dan 50 km/uur te hard gereden heeft het rijbewijs te ontnemen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:18 schreef SCH het volgende:
[..]
De plannen die op Prinsjesdag zijn gepresenteerd en ws. volgend jaar effectief worden omvatten een puntenrijbewijs voor alle automobilisten
Mja op de echte zware overtredingen > alcohol gebruik, door rood licht rijden etc wordt toch nooit gecontroleerd.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is geen Idols. Het gaat om zware overtredingen middels een soort creditcardsyteem.
Ik weet er niet zoveel over, wil wel even zoeken.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:22 schreef Elgigante het volgende:
[..]
ik vrees dat ze hier gedonder mee gaan krijgen ivm de EU en dat het in de praktijk onhaalbaar is om iemand die 5 maal minder dan 50 km/uur te hard gereden heeft het rijbewijs te ontnemen.
Maar wat weet je er verder over?
- 5 strikes and you're out?
- Kun je meteen je nieuwe rijbewijs aanvragen, of wordt het je ontzegd voor een paar maanden?
- Welke overtredingen komen in aanmerking voor een punt (rood licht negeren, op een invalide-parkeerplaats staan?)
- En is alles een ippon (een ol punt) of zijn er ook halve?
En wat zijn de zware overtredingen dan?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is geen Idols. Het gaat om zware overtredingen middels een soort creditcardsyteem.
'Een gewaarschuwd mens telt voor twee', aldus Donner (en Peijs).< Als het van iemand ongeloofwaarig klinkt is het Piet Hein wel, maar goed.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:49 schreef SCH het volgende:
DIRECT RIJONTZEGGING BIJ TWEEDE ZWARE OVERTREDING
Een automobilist of bromfietser die binnen vijf jaar twee maal een zware verkeersovertreding begaat, krijgt automatisch een rijontzegging. Het wetsvoorstel richt zich op drie delicten, waaronder rijden onder invloed.
Het voorstel is door minister Donner (Justitie) en minister Peijs (Verkeer en Waterstaat) voor advies naar verschillende instanties gestuurd. De plannen zijn een uitwerking van het puntenrijbewijs, zoals dat eerder door het kabinet is aangekondigd.
Volgens de ministers vormen automobilisten en bromfietsers die opnieuw een verkeersovertreding begaan een groot gevaar voor de verkeersveiligheid. Ontzegging van de rijbevoegdheid is volgens de ministers een gerechtvaardigde maatregel, omdat deze weggebruikers blijkbaar niet hebben geleerd van een eerdere straf.
De ministers verwachten dat de maatregel een sterk preventieve werking heeft. 'Een gewaarschuwd mens telt voor twee', aldus Donner en Peijs.
Voorstel van het kabinet
In de huidige situatie kan de rechter voor een groot aantal zware verkeersdelicten al een rijontzegging opleggen, maar de rechter is daartoe niet verplicht. In het nieuwe voorstel volgt automatisch een rijontzegging voor een bepaalde periode bij een tweede zware verkeersovertreding binnen vijf jaar. Het gaat hierbij om rijden onder invloed, zware snelheidsovertredingen en het veroorzaken van een verkeersongeval met ernstige gevolgen.
Een automobilist die na een herhaalde overtreding door de rechter een rijontzegging van meer dan een jaar krijgt opgelegd, verliest het rijbewijs definitief. Deze automobilist moet dan opnieuw rijexamen doen.
Het voorstel maakt geen onderscheid tussen privé- of werkgebruik. Dit betekent dat beroepschauffeurs die in hun vrije tijd een ernstig verkeersdelict begaan, bij recidive het rijbewijs kunnen kwijtraken.
Alleen zware overtredingen
Lichte verkeersovertredingen die op kenteken worden bekeurd en veelal met een geldboete worden afgedaan, vallen buiten het voorstel. De drie soorten overtredingen die wel meetellen, zijn vooral gekozen omdat ze veel gevaar voor de verkeersveiligheid opleveren.
Bovendien blijkt uit onderzoek van het ministerie van Justitie dat er vooral na veroordelingen voor rijden onder invloed en zware snelheidsovertredingen sprake is van een hoge recidive. In totaal gaat circa veertig procent van de mensen die een zware verkeersovertreding begaat, binnen vijf jaar opnieuw in de fout.
Bron: www.regering.nl
Hier zien we de standaard nederlander. Regels zijn regels.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:21 schreef harlingen het volgende:
Van mij mag op elke weg een flitspaal staan, ik houd mij aan de snelheid en heb er totaal geen probleem mee als mensen die dat niet doen een bon krijgen. Al die lulsmoezen ook altijd van: ik kom van de snelweg en wil niet op mijn meter kijken.
Onzin lijkt me, want bij 80 km/u gebeuren er ook genoeg dodelijke ongelukken. Dan moet je de snelheid op de snelwegen overal omlaag brengen naar 50km/u wil je iets merken van meer overlevingskans. Bovendien is snelheid maar de hoofdoorzaak van, oh, 10% van alle ongevallen. De rest komt door mensen die niet opletten, geen voorrang verlenen e.d.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:30 schreef Deliverance het volgende:
[..]
Ik denk dat de mate van proriteit die aan hardrijders in het huidige beleid wordt gegeven zeker niet onterecht is. Een langzamere snelheid is immers een langzamere botssnelheid, wat in elk ongeluk een niet te onderschatten rol speelt. Daarbij nog geeneens meegenomen dat mensen die zich aan de snelheid houden meer op tijd kunnen reageren op onverwachte verkeerssituaties en een kortere remweg hebben.
Ook vormt de hardrijder (naast ondermeer de bumperklever) een bron van ergenis voor een groep automobilisten die zich wel gewoon aan de regels houden.
Geen haar op m'n hoofd die er ooit nog aan denkt. Standaard zinnetje van de jaloerse Fokkers. Heb je commentaar, "dan emigreer je toch?!". Doe je dat en post je nog op Fok, dan is het "wat doe je hier nog?!"quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Stefan wil nog een keertje terugkomen naar dit "kutland" waarschijnlijk...
1. Dit is wel het laatste punt uit de wet wat mensen gehandhaafd willen. Kijk eens om je heen naar de ellende en overlast in dit land, houd desnoods een enquete en vraag welke wetten mensen gehandhaafd willen. Drie x raden wat er onderaan eindigt - mensen die 160 rijden waar je 120 mag.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:35 schreef multatuli het volgende:
[..]
Maar hier wordt de wet gehandhaafd, de verkeersveiligheid bevorderd, de luchtkwaliteit verbeterd en de schatkist gespekt. Perfecte prioriteit dus.
Nonsensicale opmerking. Niemand tracht automobilisten te dwingen om 50 te rijden waar nu 100/120 geldt. Als je ipv 130-140 teruggaat naar 120 of 100 veroorzaak je duidelijk minder luchtvervuiling.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:41 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Met miljoenste delen van promillages inderdaad, zoals je weet is een auto de 130-140 rijdt schoner dan diezelfde auto die 50 rijdt.
Het gaat voornamelijk om je laatste argument en eigenlijk het enige argument dat door de overheid écht wordt bekeken.
Lieve jongen, je feiten zijn niet correct. Neem de moeite ze te checken ipv te blaten. Je vraag of ik werk is komiek. Ik ben werkgever, dus ik betaal veel meer belasting dan jij, maar heb daar geen enkele moeite mee. Het enige wat ik weiger is de boetes van mijn personeel te betalen. Eigen schuld dikke bult. Ik hou niet van mensen die de wet overtreden en wie dat toch boet moet maar dokken of brommen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 02:58 schreef StefanP het volgende:
[..]
1. Dit is wel het laatste punt uit de wet wat mensen gehandhaafd willen. Kijk eens om je heen naar de ellende en overlast in dit land, houd desnoods een enquete en vraag welke wetten mensen gehandhaafd willen. Drie x raden wat er onderaan eindigt - mensen die 160 rijden waar je 120 mag.
2. Zoals ik al zei, snelheid is een verwaarloosbare factor als veroorzaker van ongelukken. als het echt om veiligheid ging, dan staken ze de 'moeite' (als je daarvan kunt spreken met een stoeltje in de berm) wel in het aanpakken van mensen die geen richting aangeven, die geen voorrang verlenen of die dronken achter het stuur stappen.
3. Die verbetering in de luchtkwaliteit wordt wel een factor 1000x ongedaan gemaakt door alle drempels in dit land.
4. Jij bent blijkbaar van mening dat je er als burger enkel bent om de schatkist te spekken. Want ze doen zoveel goeds met dat geld! Men werkt voor de staat in dit land. Als je geluk hebt, mag je 20% van je inkomen houden. Dat dat geld is waar JIJ zelf hard voor gewerkt hebt, en waar een of andere pennelikkende bureaucraat maar van af moet blijven en in plaats daarvan een sluitende begroting maakt, gaat je blijkbaar de pet boven. Of je werkt nog niet en dan kom je er zelf nog wel achter.
Kinderlijk eenvoudig dus te weerleggen die "argumenten".
Misschien een bescheiden factor als veroorzaker, maar wat je vergeet (en je bent niet de enige) is dat er een verschil van leven en dood bij een botsing van bijv. 50 en 60 km p/u kan zitten. Dus ook als iemand nog geen 10 km p/u te hard rijd kan dat ernstig zijn. In elk ongeluk speelt snelheid op die manier een rol: hoe langzamer de snelheid, hoe minder ernstig het ongeluk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 02:58 schreef StefanP het volgende:
2. Zoals ik al zei, snelheid is een verwaarloosbare factor als veroorzaker van ongelukken. als het echt om veiligheid ging, dan staken ze de 'moeite' (als je daarvan kunt spreken met een stoeltje in de berm) wel in het aanpakken van mensen die geen richting aangeven, die geen voorrang verlenen of die dronken achter het stuur stappen.
alles ff op rijtje. Iemand ziet een affiche op een bord, en neemt daarvan een foto. Stuurt op naar Jacobs, die publiceert 't op zijn site. Koos Spee achtervolgt hem met 5 dagvaardigingen. Hij wint, en Jacobs moet de vergoeding voor al die rechtzaken zelf ophoesten.quote:Het was weer zover, Wegmisbruikers uitzending 15 oktober 2005. Is het provocatie? Moeten de kijkcijfers weer eens omhoog?
In het toneelstukje tussen presentator André van der Toorn en Koos Spee, dat over onzinnige flitsboetes ging, mocht Spee de discussie weer eens winnen. Slecht acteerwerk, en goed voor een gouden ui.
Spee bagatelliseert het aantal flitsboetes. Gemiddeld krijgt iedere automobilist per jaar één snelheidsbekeuring. Als je kijkt naar de pakkans, dan is dat volgens Koos Spee weinig, Spee is van mening dat hij de mensen geen geld uit de zakken probeert te kloppen.
Met dit soort bagatellisering kun je de vraag stellen waar de grens dan wél ligt? Van alle landen ter wereld, worden de meeste snelheidsbekeuringen in Nederland uitgedeeld. Dat is dus *niet* per inwoner van de bevolking, het is het absolute totaal. In heel de USA, met 270 miljoen inwoners, worden minder snelheidsbekeuringen uitgedeeld dan in heel Nederland.
Bovendien, als gemiddeld iedere automobilist één keer per jaar een bekeuring krijgt, dan is het overduidelijk dat het Koos Spee te doen is om *iedereen* te grazen te nemen in plaats van alleen maar de asociale weggebruikers!
Verder predikt Koos Spee, dat er geen relatie bestaat tussen de inkomsten van boetes en het budget dat Spee krijgt voor zijn activiteiten. In Tweede Kamerstukken uit 1987 staat toch echt zwart op wit, dat verkeershandhaving de eigen broek moet ophouden met behulp van de inkomsten uit boetes. Dit zijn keihard gemaakte afspraken. In de praktijk heeft men inkomsten en uitgaven officieel van elkaar losgekoppeld. Maar zodra Spee een verliesgevende activiteit bezigt, wordt zijn organisatie gewoon opgedoekt. Er is dus wel degelijk een relatie tussen inkomsten en uitgaven. Bij een bepaalde prestatie van snelheidshandhaving in het jaar 2004, krijgt Spee recht op een bepaald budget in 2005. Dit systeem heet "hypothecatie". Wettelijk gezien is het gescheiden, om kritiek te vermijden. Maar die kritiek is absoluut op zijn plaats; je spreekt immers over een treinreis van Tilburg naar Alkmaar, en je gaat niet beweren dat je dingen los van elkaar moet zien omdat je tijdens die reis toevallig een paar keer moet overstappen.
Wegmisbruikers blijkt de mooi weer show te zijn van Koos Spee. Zijn toneelstukjes gebruikt hij om van zichzelf een held te maken; iets wat Minister van Verkeer Carla Peijs tegenwoordig ook doet van gemeenschapsgeld. In het toneelstukje beweerde Koos Spee dat onzinboetes geen onzinboetes zijn, omdat vorig jaar het aantal verkeersslachtoffers is gedaald. Binnen kringen van verkeerskundigen wordt ernstig getwijfeld aan de betrouwbaarheid van de cijfers. En bestuderen we de cijfers zoals die zijn, dan blijkt dat Koos Spee geen enkele punten heeft gescoord. Naar oorzaak blijkt namelijk dat de grootste daling van de verkeersslachtoffers niets te maken heeft met het boetebeleid van Koos Spee, hij heeft er geen enkele invloed op gehad! Koos Spee moet dan ook genomineerd worden voor de grootste mislukking aller tijden als het om verkeersmaatregelen gaat.
En het klassieke dogma werd ook uit de kast gehaald; volgens Spee wordt er alleen gecontroleerd op plaatsen waar ongevallen zijn gebeurd. De politie gaat eerst de ongevallen bestuderen en aan de hand daarvan kijken waar ze gaan flitsen. Dat is pertinente onzin! Ze gaan niet staan waar ongevallen zijn gebeurd, ze staan overal! Bovendien kijkt de politie niet naar het aantal ongevallen, maar naar het aantal overtreders. Een verkeersbrigadier uit Leiden wist piekfijn uit te leggen hoe het werkt. Men kijkt niet of een weg onveilig is, men kijkt of er veel snelheidsovertredingen gebeuren. En zo gebeurt het dat de politie veelvuldig staat te flitsen, op wegen die hartstikke veilig zijn.
Dat Wegmisbruikers de preekparochie van Koos Spee is, was al bekend. Maar dat Koos Spee in zijn eigen parochie onwaarheden mag prediken is ongehoord en schandelijk!
Spee geeft niets om verkeersveiligheid. Als je in het spel zit om keurige burgers met keurig rijgedrag één keer per jaar een bekeuring te geven, dan ben je gewoon je eigen zakken aan het vullen, in een spel dat zich tegen de hele bevolking richt.
160km (op een 120km) is en blijft nog steeds een Mulderfeit, dus geen punten.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Je mag geen 160 rijden in Nederland, chauffeurs die dat wel doen zijn per definitie geen goede bestuurders.
Gelukkig gaat het puntenrijbewijs dat morgen door het kabinet wordt ingesteld daar een einde aan.
Put your money where your mouth is.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:11 schreef multatuli het volgende:
[..]
Lieve jongen, je feiten zijn niet correct. Neem de moeite ze te checken ipv te blaten.
Yeps, maar dat niemand die man dan terugfluit.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 03:41 schreef StefanP het volgende:
Dit is trouwens allemaal offtopic, want het gaat er hier om dat egotripper en fantast Koos Spee een klein kind is dat gemeenschapsgeld misbruikt om iemand te vervolgen die helemaal niets misdaan heeft, tot 5x toe omdat hij 4x geen gelijk krijgt van de rechtbank.
Nee en dat is ook het hele probleem in Nederland. Het zijn niet de ministers en de kamer die de regels bepalen maar de ministeries en de machtige personen op die ministeries. Dat zie je ook terug in het feit dat bij het aantreden van een andere regering het gevoerde beleid nauwelijks wijzigt. En natuurlijk is het zo dat formeel de macht ligt bij de minister maar in de praktijk werkt het anders. Op het moment dat een minister aantreedt blijven dezelfde topambtenaren in functie en die bestoken de minister vervolgens met informatie en plannen en vervolgens worden weer dezelfde, vaak ook nog de verkeerde beslissingen genomen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 09:31 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Yeps, maar dat niemand die man dan terugfluit.![]()
Ja echt geniaal joh dat de man het voor elkaar krijgt dat iemand een strafblad heeft omdat meneer Spee persoonlijk beledigd is.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 09:38 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel geniaal dat zo'n Spee het voor elkaar krijgt dat Nederland weer eens een punt van discussie heeft.. Altijd wat te zeiken...
ik had het over een grote auto, geen VW polo ofzo en die motoren verbranden beter op kruissnelheid endie ligt op 130-140 en niet op 100 zoals je stelt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:07 schreef multatuli het volgende:
[..]
Nonsensicale opmerking. Niemand tracht automobilisten te dwingen om 50 te rijden waar nu 100/120 geldt. Als je ipv 130-140 teruggaat naar 120 of 100 veroorzaak je duidelijk minder luchtvervuiling.
Verder vond je het zonde van het belastinggeld om dit te handhaven en een verkeerde prioriteit, maar dat ben je inmiddels vergeten?
Het puntenrijbewijs voor iedereen heeft overigens in Frankrijk al zeker 1000 'bespaard', dus dat lijkt mij een prima zaak. Al die zogenaamde 'goede automobilisten' die volgens zichzelf de wet mogen overtreden en eindeloos blijven betogen dat dit geen gevaar oplevert zijn net zo gestoord als mensen die toevallig wel heel goed tegen drank kunnen en daar heel goed bij kunnen rijden.
Allemaal borrelpraat. Gewoon je houden aan de wet en als je er tegen bent, er naar streven de wet te veranderen.
Regels zijn regels? Dus als ik een bord zie moet ik per direct op de rem trappen om geen bon te krijgen? Goed voor de verkeersveiligheid. Volgens mij bestaat er bij het verkeer juist een grijs gebied. Als bestuurder moet je de situatie op het moment kunnen beoordelen en dan ligt het soms ietwat genuanceerder.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Een beetje te hard is ook te hard en ook een overtreding. Ik snap niet waarom daar altijd zo slachtofferig over gedaan wordt. Ik betaal me scheel aan boetes, eigen schuld dikke bult.
[..]
Dat geldt niet voor mij maar waarom vind je dat? Regels zijn regels of je nou 10 of 20000000 km per jaar rijdt.
Goed punt. Zo gebeurt het in de VS ook. Elke regering levert zijn eigen topambtenaren. Anders krijg je inderdaad Nederlandse toestanden waar het beleid min of meer ongewijzigd blijft, wie er ook de verkiezingen wint.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:08 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Nee en dat is ook het hele probleem in Nederland. Het zijn niet de ministers en de kamer die de regels bepalen maar de ministeries en de machtige personen op die ministeries. Dat zie je ook terug in het feit dat bij het aantreden van een andere regering het gevoerde beleid nauwelijks wijzigt. En natuurlijk is het zo dat formeel de macht ligt bij de minister maar in de praktijk werkt het anders. Op het moment dat een minister aantreedt blijven dezelfde topambtenaren in functie en die bestoken de minister vervolgens met informatie en plannen en vervolgens worden weer dezelfde, vaak ook nog de verkeerde beslissingen genomen.
Misschien wordt het tijd dat we in Nederland toe gaan naar een ander systeem waarbij topambtenaren bij iedere nieuwe regering ook vertrekken. Iets wat in andere landen vrij normaal is. Dat Zou het vertrouwens in de politiek onder de burger ook bevorderen. Dan hebben mensen tenminste het idee dat hun stem iets uitmaakt.
Het meeste wangedrag komt toch echt van mensen die veel op de weg zitten en denken dat ze in een soort vrijstaat verkeren en dat je ergens echt veel sneller bent als je 150 rijdtquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:54 schreef drexciya het volgende:
[..]
Regels zijn regels? Dus als ik een bord zie moet ik per direct op de rem trappen om geen bon te krijgen? Goed voor de verkeersveiligheid. Volgens mij bestaat er bij het verkeer juist een grijs gebied. Als bestuurder moet je de situatie op het moment kunnen beoordelen en dan ligt het soms ietwat genuanceerder.
Ten aanzien van het aantal kilometers is het heel erg simpel; wanneer je weinig op de weg zit dan is het veel moeilijker om je rijvaardigheid op peil te houden. Ik denk dat heel veel mensen nogal hard door de mand gaan vallen als er iemand objectief naar hun rijgedrag kijkt.
idd, alvast een nieuw topique opgesnord: topambtenaren die willen blijvenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:11 schreef StefanP het volgende:
[..]
Goed punt. Zo gebeurt het in de VS ook. Elke regering levert zijn eigen topambtenaren. Anders krijg je inderdaad Nederlandse toestanden waar het beleid min of meer ongewijzigd blijft, wie er ook de verkiezingen wint.
Het spijt me, maar dat gaat echt niet werken. Dat soort acties (rijbewijs afpakken na grove overtredingen) staat in schril contrast met hoe vaak je een rijbewijs moet laten zien. Toevallig stond er in de zaterdagbijlage van de AD iets over een ongeluk op de A12 bij Reeuwijk. Van de schuldige was zijn rijbewijs ingevorderd (vanwege alcohol) en hij reed onverzekerd rond.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:00 schreef Elgigante het volgende:
[..]
'Een gewaarschuwd mens telt voor twee', aldus Donner (en Peijs).< Als het van iemand ongeloofwaarig klinkt is het Piet Hein wel, maar goed.
Daar vergis je je nogal in mijns inziens, de meeste mensen die zich in de kreukels rijden zijn de Golf II rijders met petje en verwante lieden die hun rijvaardigheid overschatten. De factoren drank, onvoldoende voertuigbeheersing en onervarenheid scoren veel hoger.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Het meeste wangedrag komt toch echt van mensen die veel op de weg zitten en denken dat ze in een soort vrijstaat verkeren en dat je ergens echt veel sneller bent als je 150 rijdt
Geen misdadiger, maar een wetsovertreder.quote:Op zondag 30 oktober 2005 10:32 schreef drexciya het volgende:
Blijf vooral denken dat alle ongelukken op de snelweg plaatsvinden en dat je een misdadiger bent als je >140 rijdt.
SCH geloof me, je bent echt sneller als je continu 150-170 kan doorrijden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Het meeste wangedrag komt toch echt van mensen die veel op de weg zitten en denken dat ze in een soort vrijstaat verkeren en dat je ergens echt veel sneller bent als je 150 rijdt
Jij rijd nooit in het buitenland?quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:53 schreef Amando het volgende:
Ik vind zowiezo dat auto's gewoon moeten worden begrensd op 130, kun je de meeste flitspalen ipv de snelweg gebruiken voor provinciale wegen en binnen de bebouwde kom.
Noem eens 1 auto die bij 100 km/h meer verbruikt dan bij 120 km/h?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:34 schreef Elgigante het volgende:
[..]
ik had het over een grote auto, geen VW polo ofzo en die motoren verbranden beter op kruissnelheid endie ligt op 130-140 en niet op 100 zoals je stelt.
De luchtvervuiling is dus ook minder bij 130 dan bij 100.
je kletst uit je nek Multa en dat weet je net zo goed als ik, wie ben jij om twee compleet verschillende zaken met elkaar te vergelijken, er vervolgens een oordeel over te geven als je niet weet waar je over praat?
Duidelijk iemand die niet de praktijk bekijkt mar de theorie.
In de randstad kun je gewoon niet te hard rijden. En wat nou, idioten die hem er tussen gooien? Als iemand 110 voor mij rijd en ik met 120 ga inhalen en jij komt er aan met 170, ga ik echt niet voor jou afremmen om jou voor te laten gaan. Dit doe ik wel als jij vol in de ankers moet, maar als jij nog 100 -150 meter ver bent, 'gooi' ik hem er wel voor, zodat jij maar moet afremmen (op je moter). En als jij dan zo gek bent om niet op je moter afteremmen maar pas op het laatste moment, zodat je wel vol in de ankers moet, dan heb ik daar ook geen boodschap aan.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
SCH geloof me, je bent echt sneller als je continu 150-170 kan doorrijden.
In NL heeft dat echter niet veel zin, je kan namelijk overdag dit soort snelheden niet continu rijden, je kan het hooguit ff toppen, de afstanden zijn er niet naar, en het rijd niet prettig met al die idioten op de weg die hem er ff tussen gooien.
Persoonlijk rij ik dan liever lekker relaxed, een luisterboek op en dan maar 5 minuten later aangekomen (max).
Rij ik echter weer eens naar Frankfurt of Hamburg, dan scheelt het me een uur of ik wat gas trap of niet
1) jij begon over verkeerde prioriteiten en verkeerde besteding van belastinggeld. Dat ben je inmiddels vergeten, maar lees je eerdere posts even door om je geheugen op te frissen. Als je moet kiezen welke van de grote en kleine ongemakken die jij noemt je moet bestrijden en je hangt er een prijskaartje aan, dan kiezen de meeste Nederlanders waarschijnlijk wel voor bestrijding maximumsnelheid daar iedereen die zich aan de wet houdt daar RIJKER VAN WORDT.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 03:41 schreef StefanP het volgende:
[..]
Put your money where your mouth is.
1. Ik zet er 50 euro op dat 50 willekeurige mensen die de volgende lijst met irritaties mogen sorteren, met waar ze het liefst iets aan gedaan zien bovenaan, de snelheidsovertreding niet in de bovenste helft zet.
-mensen die op de snelweg te hard rijden
-mensen die hun hond op straat laten poepen
-hangjongeren die overlast veroorzaken
-politie die niet reageert op inbraken en fietsendiefstallen
-recidivisten en junks die bij hun 51e winkeldiefstal nog niet in de cel gegooid worden
-criminelen die er met een paar weken taakstraf afkomen
-mensen die met drank op rijden
2. Ik zet er 50 euro op dat uit het lijstje "drank-te hoge snelheid-geen voorrang verlenen-niet opletten", "te hoge snelheid" niet in de bovenste 2 voorkomt als die lijst gesorteerd wordt op % aandeel in oorzaken van ongelukken.
3. Ik zet er 50 euro op dat de verminderde uitstoot van CO en CO2 als iedereen 120 rijdt ipv 140, een fractie is van wat de uitstoot veroorzaakt door alle drempels.
Kom maar op. "Je feiten zijn niet correct" - laat me niet lachen... Als ik niet al wist dat je toch niet reageert of toch niet betaalt stuurde ik wel direct mijn gironummer.
Dit is trouwens allemaal offtopic, want het gaat er hier om dat egotripper en fantast Koos Spee een klein kind is dat gemeenschapsgeld misbruikt om iemand te vervolgen die helemaal niets misdaan heeft, tot 5x toe omdat hij 4x geen gelijk krijgt van de rechtbank.
Jij kijkt naar de theorie, niet ik. De praktijk is dat het nederlandse wagenpark minder uitstoot produceert op lagere snelheden dan 130-140. Misschien kan jij ergens een auto vinden met zo'n slechte transmissie en koppel dat deze een uitzondering vormt, maar dat geldt toch echt niet voor de gewone auto's die hier op de wegen rondrijden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:34 schreef Elgigante het volgende:
[..]
ik had het over een grote auto, geen VW polo ofzo en die motoren verbranden beter op kruissnelheid endie ligt op 130-140 en niet op 100 zoals je stelt.
De luchtvervuiling is dus ook minder bij 130 dan bij 100.
je kletst uit je nek Multa en dat weet je net zo goed als ik, wie ben jij om twee compleet verschillende zaken met elkaar te vergelijken, er vervolgens een oordeel over te geven als je niet weet waar je over praat?
Duidelijk iemand die niet de praktijk bekijkt mar de theorie.
Dat is nou goed, je eigen verantwoordelijkheid nemenquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:48 schreef Drive-r het volgende:
Pff, jankers. Je kent de regels, leer er maar mee leven. Ik ben zelf vaak genoeg slachtoffer geweest van dhr. Spee en zal het niet altijd met hem eens zijn, maar dat eeuwig Nederlandse gezeik (en zoals altijd weer verwoord door StefanP, de ras huiler). Neem gewoon je eigen verantwoordelijkheid en betaal de prijs die er blijkbaar staat op de overtreding, kap met zeiken. De regels zijn nou niet ideaal, maar zoveel slechter dan andere landen in Europa is het niet. Natuurlijk baalde ik ook toen ze mijn papiertje in namen, maar goed, ik was de zak die te hard reed. Je zult mij er geen moment over horen huilen....
Dank je, ik ben dat gezeur in Nederland helemaal zat, iedereen blijft maar mekkeren. en het beter weten...quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is nou goed, je eigen verantwoordelijkheid nemenin plaats van dat gezeik de hele tijd van "ik weet het beter, en ik kan wel goed autorijden en de regels zijn daarom niet op mij van toepassing".
Nee. Spee zelf stelt dat iedere automobilist gemiddeld 1 keer per jaar een bekeuring krijgt. Daarnaast wordt 70%(!) van alle boetes uitgedeeld voor snelheidsovertredingen van kleiner dan 10 km/h boven de maximumsnelheid. Nou niet bepaald snelheidsverschillen die enorme ongevallen of zelfs maar een onrustig verkeersbeeld veroorzaken.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:39 schreef multatuli het volgende:
[..]
Het meerendeel van de bevolking houdt zich 99% van de tijd aan de maximumsnelheid. Een kleine groep niet en die veroorzaakt veel onrust in het wegbeeld, draagt in ernstige mate bij aan de luchtvervuiling en de geluidsoverlast, zorgt voor meer en ernstiger ongelukken. Een kleine investering in politietijd en flitskastjes levert kapitalen op waardoor alle nette automobilisten minder belasting hoeven te betalen. Perfect geregeld en dus een verstandige prioriteitsstelling.
Dat verbeteren/corrigeren moet dan wel via de politiek, niet door voor jezelf maar te bepalen met welke regels je het wel en niet eens bent.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:21 schreef Erik_Westerveld het volgende:
@driver, jij geeft al toe dat de regeltjes van Koos S. niet kloppen (niet ideaal), waarom zouden wij het niet mogen verbeteren cq. corrigeren? Stel hier gaat wat mis, moeten wij het toelaten omdat het nog niet zo erg is dan in mbeki boeki?
Kom, snelheidshandhaving is een melkkoe. Natuurlijk moeten er limieten zijn en natuurlijk moet iedereen er zich aan houden. Maar het gaat natuurlijk nergens over als de gemiddelde automobilist domweg 1 boete per jaar krijgt, dat er boete quota worden uitgestippeld ipv als streven hebben om snelheidsovertredingen tegen te gaan.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat verbeteren/corrigeren moet dan wel via de politiek, niet door voor jezelf maar te bepalen met welke regels je het wel en niet eens bent.
Terugkrabbelen he? Geen zin om die 150,- over te maken? Dan had je ook je mond moeten houden met je "je feiten zijn niet correct check ze maar eens voordat je blaat". Ik daag je hier en nu uit om op elk van die drie punten, en je krabbelt er bij 2 al meteen terug.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:39 schreef multatuli het volgende:
[..]
1) jij begon over verkeerde prioriteiten en verkeerde besteding van belastinggeld. Dat ben je inmiddels vergeten, maar lees je eerdere posts even door om je geheugen op te frissen. Als je moet kiezen welke van de grote en kleine ongemakken die jij noemt je moet bestrijden en je hangt er een prijskaartje aan, dan kiezen de meeste Nederlanders waarschijnlijk wel voor bestrijding maximumsnelheid daar iedereen die zich aan de wet houdt daar RIJKER VAN WORDT.
\Dat is het mooie van dit systeem. Het meerendeel van de bevolking houdt zich 99% van de tijd aan de maximumsnelheid. Een kleine groep niet en die veroorzaakt veel onrust in het wegbeeld, draagt in ernstige mate bij aan de luchtvervuiling en de geluidsoverlast, zorgt voor meer en ernstiger ongelukken. Een kleine investering in politietijd en flitskastjes levert kapitalen op waardoor alle nette automobilisten minder belasting hoeven te betalen. Perfect geregeld en dus een verstandige prioriteitsstelling.
2) kan best zijn dat het op 3 komt; wat maakt dat uit? Het is goedkoop te bestrijden, verbetert de luchtkwaliteit, vermindert de geluidsoverlast, maakt het verkeersbeeld rustiger waardoor het aantal files afneemt en zorgt en passant nog eens voor minder doden. Wat wil je nog meer?
3) volstrekte nonsens. Kom maar met een bron aan die dat kan aantonen. Knappe jongen die zulke wartaal kan staven met feiten.
Altijd op de man spelen, zielig figuur. Nou, dat kan ik ook. Je bent zo stoer achter je PC. Zal ik je mijn adres eens geven? Dan mag je het persoonlijk ook eens proberen, eens kijken of je nog zo'n held bent. En zo te lezen ben jij de kneus, want ik heb nog nooit van mijn leven zelfs maar een parkeerboete gehad, laat staan een snelheidsboete. Desondanks heb er een pesthekel aan hoe de overheid een stelletje aasgieren zijn, hoe ze je leegzuigen voor elke cent onder het mom van 'veiligheid', aangemoedigd door de linkse kudde en milieumaffia. Dat jij een befehl-ist-befehl naloper bent die zich mak en gewillig naar de slacht laat leiden, is jouw probleem. Maar houd dan voortaan je 'blabla de ras huilie' gezeik bij je in elke post.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:48 schreef Drive-r het volgende:
Pff, jankers. Je kent de regels, leer er maar mee leven. Ik ben zelf vaak genoeg slachtoffer geweest van dhr. Spee en zal het niet altijd met hem eens zijn, maar dat eeuwig Nederlandse gezeik (en zoals altijd weer verwoord door StefanP, de ras huiler). Neem gewoon je eigen verantwoordelijkheid en betaal de prijs die er blijkbaar staat op de overtreding, kap met zeiken. De regels zijn nou niet ideaal, maar zoveel slechter dan andere landen in Europa is het niet. Natuurlijk baalde ik ook toen ze mijn papiertje in namen, maar goed, ik was de zak die te hard reed. Je zult mij er geen moment over horen huilen....
Sorry Stefan, maar ik speel het inderdaad op de man. Als mensen hier maar lang genoeg irriteren heb ik daar wel eens last van. Maar goed, ik zie niet in wat ik met je adres zou moeten, ik ben niet bepaald geweldadig aangelegd en zal niet snel richting de vs komen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 22:56 schreef StefanP het volgende:
[..]
Altijd op de man spelen, zielig figuur. Nou, dat kan ik ook. Je bent zo stoer achter je PC. Zal ik je mijn adres eens geven? Dan mag je het persoonlijk ook eens proberen, eens kijken of je nog zo'n held bent. En zo te lezen ben jij de kneus, want ik heb nog nooit van mijn leven zelfs maar een parkeerboete gehad, laat staan een snelheidsboete. Desondanks heb er een pesthekel aan hoe de overheid een stelletje aasgieren zijn, hoe ze je leegzuigen voor elke cent onder het mom van 'veiligheid', aangemoedigd door de linkse kudde en milieumaffia. Dat jij een befehl-ist-befehl naloper bent die zich mak en gewillig naar de slacht laat leiden, is jouw probleem. Maar houd dan voortaan je 'blabla de ras huilie' gezeik bij je in elke post.
Erik,quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:21 schreef Erik_Westerveld het volgende:
@driver, jij geeft al toe dat de regeltjes van Koos S. niet kloppen (niet ideaal), waarom zouden wij het niet mogen verbeteren cq. corrigeren? Stel hier gaat wat mis, moeten wij het toelaten omdat het nog niet zo erg is dan in mbeki boeki?
zo zie je maar weer dat jouw redenatie op den duur ontspoort, nog 1 vraagje, toen je Stefanp als rashuiler betitelde, niet dat ik eens ben maar wat betekent een rashuiler eigenlijk?
quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:43 schreef Drive-r het volgende:
Niemand is onfeilbaar, op jou na natuurlijk, lieve Stefan Koos Spee.
quote:
Ongelooflijk wat een bord jij voor je kop hebt. Ik krabbel helemaal niet terug. Jij verzint een gare weddenschap over wat er door de burger het belangrijkst gevonden wordt en zet wat niet vergelijkbare zaken op een rijtje. Ik ga daar uitvoerig op in, maar ik begrijp niet waarom ik de moeite genomen heb want je leest kennelijk heel selectief. Ik gaf aan dat het voor de meeste burgers een prima prioriteitsstelling is omdat het geld oplevert in plaats van geld kost.quote:Op maandag 31 oktober 2005 22:49 schreef StefanP het volgende:
[..]
Terugkrabbelen he? Geen zin om die 150,- over te maken? Dan had je ook je mond moeten houden met je "je feiten zijn niet correct check ze maar eens voordat je blaat". Ik daag je hier en nu uit om op elk van die drie punten, en je krabbelt er bij 2 al meteen terug.
Over de derde: je moet wel heel simpel zijn wil je ontkennen dat drempels vele malen meer vervuiling veroorzaken dan 140 ipv 120 rijden.
"Remmen en optrekken geven extra vervuiling" - http://www.milieucentraal(...)p=Zuinige%20rijstijl
"emissions tend to be higher during acceleration than during steady-speed driving" - http://www.epa.gov/otaq/consumer/15-remot.pdf
"try to avoid harsh acceleration and heavy braking" - http://www.fiafoundation.(...)resentation_1104.ppt
De meeste ongelukken worden toch echt veroorzaakt door onervaren bestuurders. Dus hoe ligt volgens jou dan dat verband tussen verkeersovertredingen begaan aan de ene kant en de veiligheid aan de andere kant?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Het meeste wangedrag komt toch echt van mensen die veel op de weg zitten en denken dat ze in een soort vrijstaat verkeren en dat je ergens echt veel sneller bent als je 150 rijdt
http://www.onzinboetes.nl/viewforum.php?f=27quote:Mooi, helaas zal ik hier een laatste noot plaatsen. Helaas kan ik niets meer posten als nieuw bericht, dan dus maar op deze manier.
De site zoals die was is verneukt.
Niet alleen daar een hack of een fout, maar ook door het gedrag van de beheerders.
In het laatse geval kan ik niets anders zeggen dat u zich moet doodschamen.
Ik ben blij verheugt al had ik het anders gezien, dat ik weer een gewone forummer ben na 2 maanden.
De kritiek is niet van een leien dakje te noemen, aan het adres van de huidige beheerder.
Mogu alle forummers, dus ook diegene die kritiek hadden op mij als persoon, zonder dat men mij ook maar persoonlijk kende het u goed gaan.
Hier terug vinden zal niet meer gaan, omdat je dit bericht maar moet zien als laatste noot alhier.
Er zijn een aantal personen die ik gevolgt heb, en waardeer hun inzit hier op deze site.
In het bijzonder oom agent, die ondanks alles zich waardig heeft getoont onder nagenoeg alle omstandigheden.
Freek & Michel, die elke dag aanwezig waren, en de site voorzagen van de nodige informatie.
En ik zal best wel namen vergeten zijn te vermelden, bij deze.
Aan alles komt helaas een einde, zo ook hier met jullie allemaal.
Als er ooit een site komt waar ik me thuis bij voel en dat me aanspreekt zul je me daar kunnen vinden.
Het gaat goed met u.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |