En wat zijn de zware overtredingen dan?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is geen Idols. Het gaat om zware overtredingen middels een soort creditcardsyteem.
'Een gewaarschuwd mens telt voor twee', aldus Donner (en Peijs).< Als het van iemand ongeloofwaarig klinkt is het Piet Hein wel, maar goed.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:49 schreef SCH het volgende:
DIRECT RIJONTZEGGING BIJ TWEEDE ZWARE OVERTREDING
Een automobilist of bromfietser die binnen vijf jaar twee maal een zware verkeersovertreding begaat, krijgt automatisch een rijontzegging. Het wetsvoorstel richt zich op drie delicten, waaronder rijden onder invloed.
Het voorstel is door minister Donner (Justitie) en minister Peijs (Verkeer en Waterstaat) voor advies naar verschillende instanties gestuurd. De plannen zijn een uitwerking van het puntenrijbewijs, zoals dat eerder door het kabinet is aangekondigd.
Volgens de ministers vormen automobilisten en bromfietsers die opnieuw een verkeersovertreding begaan een groot gevaar voor de verkeersveiligheid. Ontzegging van de rijbevoegdheid is volgens de ministers een gerechtvaardigde maatregel, omdat deze weggebruikers blijkbaar niet hebben geleerd van een eerdere straf.
De ministers verwachten dat de maatregel een sterk preventieve werking heeft. 'Een gewaarschuwd mens telt voor twee', aldus Donner en Peijs.
Voorstel van het kabinet
In de huidige situatie kan de rechter voor een groot aantal zware verkeersdelicten al een rijontzegging opleggen, maar de rechter is daartoe niet verplicht. In het nieuwe voorstel volgt automatisch een rijontzegging voor een bepaalde periode bij een tweede zware verkeersovertreding binnen vijf jaar. Het gaat hierbij om rijden onder invloed, zware snelheidsovertredingen en het veroorzaken van een verkeersongeval met ernstige gevolgen.
Een automobilist die na een herhaalde overtreding door de rechter een rijontzegging van meer dan een jaar krijgt opgelegd, verliest het rijbewijs definitief. Deze automobilist moet dan opnieuw rijexamen doen.
Het voorstel maakt geen onderscheid tussen privé- of werkgebruik. Dit betekent dat beroepschauffeurs die in hun vrije tijd een ernstig verkeersdelict begaan, bij recidive het rijbewijs kunnen kwijtraken.
Alleen zware overtredingen
Lichte verkeersovertredingen die op kenteken worden bekeurd en veelal met een geldboete worden afgedaan, vallen buiten het voorstel. De drie soorten overtredingen die wel meetellen, zijn vooral gekozen omdat ze veel gevaar voor de verkeersveiligheid opleveren.
Bovendien blijkt uit onderzoek van het ministerie van Justitie dat er vooral na veroordelingen voor rijden onder invloed en zware snelheidsovertredingen sprake is van een hoge recidive. In totaal gaat circa veertig procent van de mensen die een zware verkeersovertreding begaat, binnen vijf jaar opnieuw in de fout.
Bron: www.regering.nl
Hier zien we de standaard nederlander. Regels zijn regels.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:21 schreef harlingen het volgende:
Van mij mag op elke weg een flitspaal staan, ik houd mij aan de snelheid en heb er totaal geen probleem mee als mensen die dat niet doen een bon krijgen. Al die lulsmoezen ook altijd van: ik kom van de snelweg en wil niet op mijn meter kijken.
Onzin lijkt me, want bij 80 km/u gebeuren er ook genoeg dodelijke ongelukken. Dan moet je de snelheid op de snelwegen overal omlaag brengen naar 50km/u wil je iets merken van meer overlevingskans. Bovendien is snelheid maar de hoofdoorzaak van, oh, 10% van alle ongevallen. De rest komt door mensen die niet opletten, geen voorrang verlenen e.d.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:30 schreef Deliverance het volgende:
[..]
Ik denk dat de mate van proriteit die aan hardrijders in het huidige beleid wordt gegeven zeker niet onterecht is. Een langzamere snelheid is immers een langzamere botssnelheid, wat in elk ongeluk een niet te onderschatten rol speelt. Daarbij nog geeneens meegenomen dat mensen die zich aan de snelheid houden meer op tijd kunnen reageren op onverwachte verkeerssituaties en een kortere remweg hebben.
Ook vormt de hardrijder (naast ondermeer de bumperklever) een bron van ergenis voor een groep automobilisten die zich wel gewoon aan de regels houden.
Geen haar op m'n hoofd die er ooit nog aan denkt. Standaard zinnetje van de jaloerse Fokkers. Heb je commentaar, "dan emigreer je toch?!". Doe je dat en post je nog op Fok, dan is het "wat doe je hier nog?!"quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Stefan wil nog een keertje terugkomen naar dit "kutland" waarschijnlijk...
1. Dit is wel het laatste punt uit de wet wat mensen gehandhaafd willen. Kijk eens om je heen naar de ellende en overlast in dit land, houd desnoods een enquete en vraag welke wetten mensen gehandhaafd willen. Drie x raden wat er onderaan eindigt - mensen die 160 rijden waar je 120 mag.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:35 schreef multatuli het volgende:
[..]
Maar hier wordt de wet gehandhaafd, de verkeersveiligheid bevorderd, de luchtkwaliteit verbeterd en de schatkist gespekt. Perfecte prioriteit dus.
Nonsensicale opmerking. Niemand tracht automobilisten te dwingen om 50 te rijden waar nu 100/120 geldt. Als je ipv 130-140 teruggaat naar 120 of 100 veroorzaak je duidelijk minder luchtvervuiling.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:41 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Met miljoenste delen van promillages inderdaad, zoals je weet is een auto de 130-140 rijdt schoner dan diezelfde auto die 50 rijdt.
Het gaat voornamelijk om je laatste argument en eigenlijk het enige argument dat door de overheid écht wordt bekeken.
Lieve jongen, je feiten zijn niet correct. Neem de moeite ze te checken ipv te blaten. Je vraag of ik werk is komiek. Ik ben werkgever, dus ik betaal veel meer belasting dan jij, maar heb daar geen enkele moeite mee. Het enige wat ik weiger is de boetes van mijn personeel te betalen. Eigen schuld dikke bult. Ik hou niet van mensen die de wet overtreden en wie dat toch boet moet maar dokken of brommen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 02:58 schreef StefanP het volgende:
[..]
1. Dit is wel het laatste punt uit de wet wat mensen gehandhaafd willen. Kijk eens om je heen naar de ellende en overlast in dit land, houd desnoods een enquete en vraag welke wetten mensen gehandhaafd willen. Drie x raden wat er onderaan eindigt - mensen die 160 rijden waar je 120 mag.
2. Zoals ik al zei, snelheid is een verwaarloosbare factor als veroorzaker van ongelukken. als het echt om veiligheid ging, dan staken ze de 'moeite' (als je daarvan kunt spreken met een stoeltje in de berm) wel in het aanpakken van mensen die geen richting aangeven, die geen voorrang verlenen of die dronken achter het stuur stappen.
3. Die verbetering in de luchtkwaliteit wordt wel een factor 1000x ongedaan gemaakt door alle drempels in dit land.
4. Jij bent blijkbaar van mening dat je er als burger enkel bent om de schatkist te spekken. Want ze doen zoveel goeds met dat geld! Men werkt voor de staat in dit land. Als je geluk hebt, mag je 20% van je inkomen houden. Dat dat geld is waar JIJ zelf hard voor gewerkt hebt, en waar een of andere pennelikkende bureaucraat maar van af moet blijven en in plaats daarvan een sluitende begroting maakt, gaat je blijkbaar de pet boven. Of je werkt nog niet en dan kom je er zelf nog wel achter.
Kinderlijk eenvoudig dus te weerleggen die "argumenten".
Misschien een bescheiden factor als veroorzaker, maar wat je vergeet (en je bent niet de enige) is dat er een verschil van leven en dood bij een botsing van bijv. 50 en 60 km p/u kan zitten. Dus ook als iemand nog geen 10 km p/u te hard rijd kan dat ernstig zijn. In elk ongeluk speelt snelheid op die manier een rol: hoe langzamer de snelheid, hoe minder ernstig het ongeluk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 02:58 schreef StefanP het volgende:
2. Zoals ik al zei, snelheid is een verwaarloosbare factor als veroorzaker van ongelukken. als het echt om veiligheid ging, dan staken ze de 'moeite' (als je daarvan kunt spreken met een stoeltje in de berm) wel in het aanpakken van mensen die geen richting aangeven, die geen voorrang verlenen of die dronken achter het stuur stappen.
alles ff op rijtje. Iemand ziet een affiche op een bord, en neemt daarvan een foto. Stuurt op naar Jacobs, die publiceert 't op zijn site. Koos Spee achtervolgt hem met 5 dagvaardigingen. Hij wint, en Jacobs moet de vergoeding voor al die rechtzaken zelf ophoesten.quote:Het was weer zover, Wegmisbruikers uitzending 15 oktober 2005. Is het provocatie? Moeten de kijkcijfers weer eens omhoog?
In het toneelstukje tussen presentator André van der Toorn en Koos Spee, dat over onzinnige flitsboetes ging, mocht Spee de discussie weer eens winnen. Slecht acteerwerk, en goed voor een gouden ui.
Spee bagatelliseert het aantal flitsboetes. Gemiddeld krijgt iedere automobilist per jaar één snelheidsbekeuring. Als je kijkt naar de pakkans, dan is dat volgens Koos Spee weinig, Spee is van mening dat hij de mensen geen geld uit de zakken probeert te kloppen.
Met dit soort bagatellisering kun je de vraag stellen waar de grens dan wél ligt? Van alle landen ter wereld, worden de meeste snelheidsbekeuringen in Nederland uitgedeeld. Dat is dus *niet* per inwoner van de bevolking, het is het absolute totaal. In heel de USA, met 270 miljoen inwoners, worden minder snelheidsbekeuringen uitgedeeld dan in heel Nederland.
Bovendien, als gemiddeld iedere automobilist één keer per jaar een bekeuring krijgt, dan is het overduidelijk dat het Koos Spee te doen is om *iedereen* te grazen te nemen in plaats van alleen maar de asociale weggebruikers!
Verder predikt Koos Spee, dat er geen relatie bestaat tussen de inkomsten van boetes en het budget dat Spee krijgt voor zijn activiteiten. In Tweede Kamerstukken uit 1987 staat toch echt zwart op wit, dat verkeershandhaving de eigen broek moet ophouden met behulp van de inkomsten uit boetes. Dit zijn keihard gemaakte afspraken. In de praktijk heeft men inkomsten en uitgaven officieel van elkaar losgekoppeld. Maar zodra Spee een verliesgevende activiteit bezigt, wordt zijn organisatie gewoon opgedoekt. Er is dus wel degelijk een relatie tussen inkomsten en uitgaven. Bij een bepaalde prestatie van snelheidshandhaving in het jaar 2004, krijgt Spee recht op een bepaald budget in 2005. Dit systeem heet "hypothecatie". Wettelijk gezien is het gescheiden, om kritiek te vermijden. Maar die kritiek is absoluut op zijn plaats; je spreekt immers over een treinreis van Tilburg naar Alkmaar, en je gaat niet beweren dat je dingen los van elkaar moet zien omdat je tijdens die reis toevallig een paar keer moet overstappen.
Wegmisbruikers blijkt de mooi weer show te zijn van Koos Spee. Zijn toneelstukjes gebruikt hij om van zichzelf een held te maken; iets wat Minister van Verkeer Carla Peijs tegenwoordig ook doet van gemeenschapsgeld. In het toneelstukje beweerde Koos Spee dat onzinboetes geen onzinboetes zijn, omdat vorig jaar het aantal verkeersslachtoffers is gedaald. Binnen kringen van verkeerskundigen wordt ernstig getwijfeld aan de betrouwbaarheid van de cijfers. En bestuderen we de cijfers zoals die zijn, dan blijkt dat Koos Spee geen enkele punten heeft gescoord. Naar oorzaak blijkt namelijk dat de grootste daling van de verkeersslachtoffers niets te maken heeft met het boetebeleid van Koos Spee, hij heeft er geen enkele invloed op gehad! Koos Spee moet dan ook genomineerd worden voor de grootste mislukking aller tijden als het om verkeersmaatregelen gaat.
En het klassieke dogma werd ook uit de kast gehaald; volgens Spee wordt er alleen gecontroleerd op plaatsen waar ongevallen zijn gebeurd. De politie gaat eerst de ongevallen bestuderen en aan de hand daarvan kijken waar ze gaan flitsen. Dat is pertinente onzin! Ze gaan niet staan waar ongevallen zijn gebeurd, ze staan overal! Bovendien kijkt de politie niet naar het aantal ongevallen, maar naar het aantal overtreders. Een verkeersbrigadier uit Leiden wist piekfijn uit te leggen hoe het werkt. Men kijkt niet of een weg onveilig is, men kijkt of er veel snelheidsovertredingen gebeuren. En zo gebeurt het dat de politie veelvuldig staat te flitsen, op wegen die hartstikke veilig zijn.
Dat Wegmisbruikers de preekparochie van Koos Spee is, was al bekend. Maar dat Koos Spee in zijn eigen parochie onwaarheden mag prediken is ongehoord en schandelijk!
Spee geeft niets om verkeersveiligheid. Als je in het spel zit om keurige burgers met keurig rijgedrag één keer per jaar een bekeuring te geven, dan ben je gewoon je eigen zakken aan het vullen, in een spel dat zich tegen de hele bevolking richt.
160km (op een 120km) is en blijft nog steeds een Mulderfeit, dus geen punten.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Je mag geen 160 rijden in Nederland, chauffeurs die dat wel doen zijn per definitie geen goede bestuurders.
Gelukkig gaat het puntenrijbewijs dat morgen door het kabinet wordt ingesteld daar een einde aan.
Put your money where your mouth is.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:11 schreef multatuli het volgende:
[..]
Lieve jongen, je feiten zijn niet correct. Neem de moeite ze te checken ipv te blaten.
Yeps, maar dat niemand die man dan terugfluit.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 03:41 schreef StefanP het volgende:
Dit is trouwens allemaal offtopic, want het gaat er hier om dat egotripper en fantast Koos Spee een klein kind is dat gemeenschapsgeld misbruikt om iemand te vervolgen die helemaal niets misdaan heeft, tot 5x toe omdat hij 4x geen gelijk krijgt van de rechtbank.
Nee en dat is ook het hele probleem in Nederland. Het zijn niet de ministers en de kamer die de regels bepalen maar de ministeries en de machtige personen op die ministeries. Dat zie je ook terug in het feit dat bij het aantreden van een andere regering het gevoerde beleid nauwelijks wijzigt. En natuurlijk is het zo dat formeel de macht ligt bij de minister maar in de praktijk werkt het anders. Op het moment dat een minister aantreedt blijven dezelfde topambtenaren in functie en die bestoken de minister vervolgens met informatie en plannen en vervolgens worden weer dezelfde, vaak ook nog de verkeerde beslissingen genomen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 09:31 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Yeps, maar dat niemand die man dan terugfluit.![]()
Ja echt geniaal joh dat de man het voor elkaar krijgt dat iemand een strafblad heeft omdat meneer Spee persoonlijk beledigd is.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 09:38 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel geniaal dat zo'n Spee het voor elkaar krijgt dat Nederland weer eens een punt van discussie heeft.. Altijd wat te zeiken...
ik had het over een grote auto, geen VW polo ofzo en die motoren verbranden beter op kruissnelheid endie ligt op 130-140 en niet op 100 zoals je stelt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:07 schreef multatuli het volgende:
[..]
Nonsensicale opmerking. Niemand tracht automobilisten te dwingen om 50 te rijden waar nu 100/120 geldt. Als je ipv 130-140 teruggaat naar 120 of 100 veroorzaak je duidelijk minder luchtvervuiling.
Verder vond je het zonde van het belastinggeld om dit te handhaven en een verkeerde prioriteit, maar dat ben je inmiddels vergeten?
Het puntenrijbewijs voor iedereen heeft overigens in Frankrijk al zeker 1000 'bespaard', dus dat lijkt mij een prima zaak. Al die zogenaamde 'goede automobilisten' die volgens zichzelf de wet mogen overtreden en eindeloos blijven betogen dat dit geen gevaar oplevert zijn net zo gestoord als mensen die toevallig wel heel goed tegen drank kunnen en daar heel goed bij kunnen rijden.
Allemaal borrelpraat. Gewoon je houden aan de wet en als je er tegen bent, er naar streven de wet te veranderen.
Regels zijn regels? Dus als ik een bord zie moet ik per direct op de rem trappen om geen bon te krijgen? Goed voor de verkeersveiligheid. Volgens mij bestaat er bij het verkeer juist een grijs gebied. Als bestuurder moet je de situatie op het moment kunnen beoordelen en dan ligt het soms ietwat genuanceerder.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Een beetje te hard is ook te hard en ook een overtreding. Ik snap niet waarom daar altijd zo slachtofferig over gedaan wordt. Ik betaal me scheel aan boetes, eigen schuld dikke bult.
[..]
Dat geldt niet voor mij maar waarom vind je dat? Regels zijn regels of je nou 10 of 20000000 km per jaar rijdt.
Goed punt. Zo gebeurt het in de VS ook. Elke regering levert zijn eigen topambtenaren. Anders krijg je inderdaad Nederlandse toestanden waar het beleid min of meer ongewijzigd blijft, wie er ook de verkiezingen wint.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:08 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Nee en dat is ook het hele probleem in Nederland. Het zijn niet de ministers en de kamer die de regels bepalen maar de ministeries en de machtige personen op die ministeries. Dat zie je ook terug in het feit dat bij het aantreden van een andere regering het gevoerde beleid nauwelijks wijzigt. En natuurlijk is het zo dat formeel de macht ligt bij de minister maar in de praktijk werkt het anders. Op het moment dat een minister aantreedt blijven dezelfde topambtenaren in functie en die bestoken de minister vervolgens met informatie en plannen en vervolgens worden weer dezelfde, vaak ook nog de verkeerde beslissingen genomen.
Misschien wordt het tijd dat we in Nederland toe gaan naar een ander systeem waarbij topambtenaren bij iedere nieuwe regering ook vertrekken. Iets wat in andere landen vrij normaal is. Dat Zou het vertrouwens in de politiek onder de burger ook bevorderen. Dan hebben mensen tenminste het idee dat hun stem iets uitmaakt.
Het meeste wangedrag komt toch echt van mensen die veel op de weg zitten en denken dat ze in een soort vrijstaat verkeren en dat je ergens echt veel sneller bent als je 150 rijdtquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:54 schreef drexciya het volgende:
[..]
Regels zijn regels? Dus als ik een bord zie moet ik per direct op de rem trappen om geen bon te krijgen? Goed voor de verkeersveiligheid. Volgens mij bestaat er bij het verkeer juist een grijs gebied. Als bestuurder moet je de situatie op het moment kunnen beoordelen en dan ligt het soms ietwat genuanceerder.
Ten aanzien van het aantal kilometers is het heel erg simpel; wanneer je weinig op de weg zit dan is het veel moeilijker om je rijvaardigheid op peil te houden. Ik denk dat heel veel mensen nogal hard door de mand gaan vallen als er iemand objectief naar hun rijgedrag kijkt.
idd, alvast een nieuw topique opgesnord: topambtenaren die willen blijvenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:11 schreef StefanP het volgende:
[..]
Goed punt. Zo gebeurt het in de VS ook. Elke regering levert zijn eigen topambtenaren. Anders krijg je inderdaad Nederlandse toestanden waar het beleid min of meer ongewijzigd blijft, wie er ook de verkiezingen wint.
Het spijt me, maar dat gaat echt niet werken. Dat soort acties (rijbewijs afpakken na grove overtredingen) staat in schril contrast met hoe vaak je een rijbewijs moet laten zien. Toevallig stond er in de zaterdagbijlage van de AD iets over een ongeluk op de A12 bij Reeuwijk. Van de schuldige was zijn rijbewijs ingevorderd (vanwege alcohol) en hij reed onverzekerd rond.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:00 schreef Elgigante het volgende:
[..]
'Een gewaarschuwd mens telt voor twee', aldus Donner (en Peijs).< Als het van iemand ongeloofwaarig klinkt is het Piet Hein wel, maar goed.
Daar vergis je je nogal in mijns inziens, de meeste mensen die zich in de kreukels rijden zijn de Golf II rijders met petje en verwante lieden die hun rijvaardigheid overschatten. De factoren drank, onvoldoende voertuigbeheersing en onervarenheid scoren veel hoger.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Het meeste wangedrag komt toch echt van mensen die veel op de weg zitten en denken dat ze in een soort vrijstaat verkeren en dat je ergens echt veel sneller bent als je 150 rijdt
Geen misdadiger, maar een wetsovertreder.quote:Op zondag 30 oktober 2005 10:32 schreef drexciya het volgende:
Blijf vooral denken dat alle ongelukken op de snelweg plaatsvinden en dat je een misdadiger bent als je >140 rijdt.
SCH geloof me, je bent echt sneller als je continu 150-170 kan doorrijden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Het meeste wangedrag komt toch echt van mensen die veel op de weg zitten en denken dat ze in een soort vrijstaat verkeren en dat je ergens echt veel sneller bent als je 150 rijdt
Jij rijd nooit in het buitenland?quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:53 schreef Amando het volgende:
Ik vind zowiezo dat auto's gewoon moeten worden begrensd op 130, kun je de meeste flitspalen ipv de snelweg gebruiken voor provinciale wegen en binnen de bebouwde kom.
Noem eens 1 auto die bij 100 km/h meer verbruikt dan bij 120 km/h?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:34 schreef Elgigante het volgende:
[..]
ik had het over een grote auto, geen VW polo ofzo en die motoren verbranden beter op kruissnelheid endie ligt op 130-140 en niet op 100 zoals je stelt.
De luchtvervuiling is dus ook minder bij 130 dan bij 100.
je kletst uit je nek Multa en dat weet je net zo goed als ik, wie ben jij om twee compleet verschillende zaken met elkaar te vergelijken, er vervolgens een oordeel over te geven als je niet weet waar je over praat?
Duidelijk iemand die niet de praktijk bekijkt mar de theorie.
In de randstad kun je gewoon niet te hard rijden. En wat nou, idioten die hem er tussen gooien? Als iemand 110 voor mij rijd en ik met 120 ga inhalen en jij komt er aan met 170, ga ik echt niet voor jou afremmen om jou voor te laten gaan. Dit doe ik wel als jij vol in de ankers moet, maar als jij nog 100 -150 meter ver bent, 'gooi' ik hem er wel voor, zodat jij maar moet afremmen (op je moter). En als jij dan zo gek bent om niet op je moter afteremmen maar pas op het laatste moment, zodat je wel vol in de ankers moet, dan heb ik daar ook geen boodschap aan.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
SCH geloof me, je bent echt sneller als je continu 150-170 kan doorrijden.
In NL heeft dat echter niet veel zin, je kan namelijk overdag dit soort snelheden niet continu rijden, je kan het hooguit ff toppen, de afstanden zijn er niet naar, en het rijd niet prettig met al die idioten op de weg die hem er ff tussen gooien.
Persoonlijk rij ik dan liever lekker relaxed, een luisterboek op en dan maar 5 minuten later aangekomen (max).
Rij ik echter weer eens naar Frankfurt of Hamburg, dan scheelt het me een uur of ik wat gas trap of niet
1) jij begon over verkeerde prioriteiten en verkeerde besteding van belastinggeld. Dat ben je inmiddels vergeten, maar lees je eerdere posts even door om je geheugen op te frissen. Als je moet kiezen welke van de grote en kleine ongemakken die jij noemt je moet bestrijden en je hangt er een prijskaartje aan, dan kiezen de meeste Nederlanders waarschijnlijk wel voor bestrijding maximumsnelheid daar iedereen die zich aan de wet houdt daar RIJKER VAN WORDT.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 03:41 schreef StefanP het volgende:
[..]
Put your money where your mouth is.
1. Ik zet er 50 euro op dat 50 willekeurige mensen die de volgende lijst met irritaties mogen sorteren, met waar ze het liefst iets aan gedaan zien bovenaan, de snelheidsovertreding niet in de bovenste helft zet.
-mensen die op de snelweg te hard rijden
-mensen die hun hond op straat laten poepen
-hangjongeren die overlast veroorzaken
-politie die niet reageert op inbraken en fietsendiefstallen
-recidivisten en junks die bij hun 51e winkeldiefstal nog niet in de cel gegooid worden
-criminelen die er met een paar weken taakstraf afkomen
-mensen die met drank op rijden
2. Ik zet er 50 euro op dat uit het lijstje "drank-te hoge snelheid-geen voorrang verlenen-niet opletten", "te hoge snelheid" niet in de bovenste 2 voorkomt als die lijst gesorteerd wordt op % aandeel in oorzaken van ongelukken.
3. Ik zet er 50 euro op dat de verminderde uitstoot van CO en CO2 als iedereen 120 rijdt ipv 140, een fractie is van wat de uitstoot veroorzaakt door alle drempels.
Kom maar op. "Je feiten zijn niet correct" - laat me niet lachen... Als ik niet al wist dat je toch niet reageert of toch niet betaalt stuurde ik wel direct mijn gironummer.
Dit is trouwens allemaal offtopic, want het gaat er hier om dat egotripper en fantast Koos Spee een klein kind is dat gemeenschapsgeld misbruikt om iemand te vervolgen die helemaal niets misdaan heeft, tot 5x toe omdat hij 4x geen gelijk krijgt van de rechtbank.
Jij kijkt naar de theorie, niet ik. De praktijk is dat het nederlandse wagenpark minder uitstoot produceert op lagere snelheden dan 130-140. Misschien kan jij ergens een auto vinden met zo'n slechte transmissie en koppel dat deze een uitzondering vormt, maar dat geldt toch echt niet voor de gewone auto's die hier op de wegen rondrijden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:34 schreef Elgigante het volgende:
[..]
ik had het over een grote auto, geen VW polo ofzo en die motoren verbranden beter op kruissnelheid endie ligt op 130-140 en niet op 100 zoals je stelt.
De luchtvervuiling is dus ook minder bij 130 dan bij 100.
je kletst uit je nek Multa en dat weet je net zo goed als ik, wie ben jij om twee compleet verschillende zaken met elkaar te vergelijken, er vervolgens een oordeel over te geven als je niet weet waar je over praat?
Duidelijk iemand die niet de praktijk bekijkt mar de theorie.
Dat is nou goed, je eigen verantwoordelijkheid nemenquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:48 schreef Drive-r het volgende:
Pff, jankers. Je kent de regels, leer er maar mee leven. Ik ben zelf vaak genoeg slachtoffer geweest van dhr. Spee en zal het niet altijd met hem eens zijn, maar dat eeuwig Nederlandse gezeik (en zoals altijd weer verwoord door StefanP, de ras huiler). Neem gewoon je eigen verantwoordelijkheid en betaal de prijs die er blijkbaar staat op de overtreding, kap met zeiken. De regels zijn nou niet ideaal, maar zoveel slechter dan andere landen in Europa is het niet. Natuurlijk baalde ik ook toen ze mijn papiertje in namen, maar goed, ik was de zak die te hard reed. Je zult mij er geen moment over horen huilen....
Dank je, ik ben dat gezeur in Nederland helemaal zat, iedereen blijft maar mekkeren. en het beter weten...quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is nou goed, je eigen verantwoordelijkheid nemenin plaats van dat gezeik de hele tijd van "ik weet het beter, en ik kan wel goed autorijden en de regels zijn daarom niet op mij van toepassing".
Nee. Spee zelf stelt dat iedere automobilist gemiddeld 1 keer per jaar een bekeuring krijgt. Daarnaast wordt 70%(!) van alle boetes uitgedeeld voor snelheidsovertredingen van kleiner dan 10 km/h boven de maximumsnelheid. Nou niet bepaald snelheidsverschillen die enorme ongevallen of zelfs maar een onrustig verkeersbeeld veroorzaken.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:39 schreef multatuli het volgende:
[..]
Het meerendeel van de bevolking houdt zich 99% van de tijd aan de maximumsnelheid. Een kleine groep niet en die veroorzaakt veel onrust in het wegbeeld, draagt in ernstige mate bij aan de luchtvervuiling en de geluidsoverlast, zorgt voor meer en ernstiger ongelukken. Een kleine investering in politietijd en flitskastjes levert kapitalen op waardoor alle nette automobilisten minder belasting hoeven te betalen. Perfect geregeld en dus een verstandige prioriteitsstelling.
Dat verbeteren/corrigeren moet dan wel via de politiek, niet door voor jezelf maar te bepalen met welke regels je het wel en niet eens bent.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:21 schreef Erik_Westerveld het volgende:
@driver, jij geeft al toe dat de regeltjes van Koos S. niet kloppen (niet ideaal), waarom zouden wij het niet mogen verbeteren cq. corrigeren? Stel hier gaat wat mis, moeten wij het toelaten omdat het nog niet zo erg is dan in mbeki boeki?
Kom, snelheidshandhaving is een melkkoe. Natuurlijk moeten er limieten zijn en natuurlijk moet iedereen er zich aan houden. Maar het gaat natuurlijk nergens over als de gemiddelde automobilist domweg 1 boete per jaar krijgt, dat er boete quota worden uitgestippeld ipv als streven hebben om snelheidsovertredingen tegen te gaan.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat verbeteren/corrigeren moet dan wel via de politiek, niet door voor jezelf maar te bepalen met welke regels je het wel en niet eens bent.
Terugkrabbelen he? Geen zin om die 150,- over te maken? Dan had je ook je mond moeten houden met je "je feiten zijn niet correct check ze maar eens voordat je blaat". Ik daag je hier en nu uit om op elk van die drie punten, en je krabbelt er bij 2 al meteen terug.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:39 schreef multatuli het volgende:
[..]
1) jij begon over verkeerde prioriteiten en verkeerde besteding van belastinggeld. Dat ben je inmiddels vergeten, maar lees je eerdere posts even door om je geheugen op te frissen. Als je moet kiezen welke van de grote en kleine ongemakken die jij noemt je moet bestrijden en je hangt er een prijskaartje aan, dan kiezen de meeste Nederlanders waarschijnlijk wel voor bestrijding maximumsnelheid daar iedereen die zich aan de wet houdt daar RIJKER VAN WORDT.
\Dat is het mooie van dit systeem. Het meerendeel van de bevolking houdt zich 99% van de tijd aan de maximumsnelheid. Een kleine groep niet en die veroorzaakt veel onrust in het wegbeeld, draagt in ernstige mate bij aan de luchtvervuiling en de geluidsoverlast, zorgt voor meer en ernstiger ongelukken. Een kleine investering in politietijd en flitskastjes levert kapitalen op waardoor alle nette automobilisten minder belasting hoeven te betalen. Perfect geregeld en dus een verstandige prioriteitsstelling.
2) kan best zijn dat het op 3 komt; wat maakt dat uit? Het is goedkoop te bestrijden, verbetert de luchtkwaliteit, vermindert de geluidsoverlast, maakt het verkeersbeeld rustiger waardoor het aantal files afneemt en zorgt en passant nog eens voor minder doden. Wat wil je nog meer?
3) volstrekte nonsens. Kom maar met een bron aan die dat kan aantonen. Knappe jongen die zulke wartaal kan staven met feiten.
Altijd op de man spelen, zielig figuur. Nou, dat kan ik ook. Je bent zo stoer achter je PC. Zal ik je mijn adres eens geven? Dan mag je het persoonlijk ook eens proberen, eens kijken of je nog zo'n held bent. En zo te lezen ben jij de kneus, want ik heb nog nooit van mijn leven zelfs maar een parkeerboete gehad, laat staan een snelheidsboete. Desondanks heb er een pesthekel aan hoe de overheid een stelletje aasgieren zijn, hoe ze je leegzuigen voor elke cent onder het mom van 'veiligheid', aangemoedigd door de linkse kudde en milieumaffia. Dat jij een befehl-ist-befehl naloper bent die zich mak en gewillig naar de slacht laat leiden, is jouw probleem. Maar houd dan voortaan je 'blabla de ras huilie' gezeik bij je in elke post.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:48 schreef Drive-r het volgende:
Pff, jankers. Je kent de regels, leer er maar mee leven. Ik ben zelf vaak genoeg slachtoffer geweest van dhr. Spee en zal het niet altijd met hem eens zijn, maar dat eeuwig Nederlandse gezeik (en zoals altijd weer verwoord door StefanP, de ras huiler). Neem gewoon je eigen verantwoordelijkheid en betaal de prijs die er blijkbaar staat op de overtreding, kap met zeiken. De regels zijn nou niet ideaal, maar zoveel slechter dan andere landen in Europa is het niet. Natuurlijk baalde ik ook toen ze mijn papiertje in namen, maar goed, ik was de zak die te hard reed. Je zult mij er geen moment over horen huilen....
Sorry Stefan, maar ik speel het inderdaad op de man. Als mensen hier maar lang genoeg irriteren heb ik daar wel eens last van. Maar goed, ik zie niet in wat ik met je adres zou moeten, ik ben niet bepaald geweldadig aangelegd en zal niet snel richting de vs komen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 22:56 schreef StefanP het volgende:
[..]
Altijd op de man spelen, zielig figuur. Nou, dat kan ik ook. Je bent zo stoer achter je PC. Zal ik je mijn adres eens geven? Dan mag je het persoonlijk ook eens proberen, eens kijken of je nog zo'n held bent. En zo te lezen ben jij de kneus, want ik heb nog nooit van mijn leven zelfs maar een parkeerboete gehad, laat staan een snelheidsboete. Desondanks heb er een pesthekel aan hoe de overheid een stelletje aasgieren zijn, hoe ze je leegzuigen voor elke cent onder het mom van 'veiligheid', aangemoedigd door de linkse kudde en milieumaffia. Dat jij een befehl-ist-befehl naloper bent die zich mak en gewillig naar de slacht laat leiden, is jouw probleem. Maar houd dan voortaan je 'blabla de ras huilie' gezeik bij je in elke post.
Erik,quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:21 schreef Erik_Westerveld het volgende:
@driver, jij geeft al toe dat de regeltjes van Koos S. niet kloppen (niet ideaal), waarom zouden wij het niet mogen verbeteren cq. corrigeren? Stel hier gaat wat mis, moeten wij het toelaten omdat het nog niet zo erg is dan in mbeki boeki?
zo zie je maar weer dat jouw redenatie op den duur ontspoort, nog 1 vraagje, toen je Stefanp als rashuiler betitelde, niet dat ik eens ben maar wat betekent een rashuiler eigenlijk?
quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:43 schreef Drive-r het volgende:
Niemand is onfeilbaar, op jou na natuurlijk, lieve Stefan Koos Spee.
quote:
Ongelooflijk wat een bord jij voor je kop hebt. Ik krabbel helemaal niet terug. Jij verzint een gare weddenschap over wat er door de burger het belangrijkst gevonden wordt en zet wat niet vergelijkbare zaken op een rijtje. Ik ga daar uitvoerig op in, maar ik begrijp niet waarom ik de moeite genomen heb want je leest kennelijk heel selectief. Ik gaf aan dat het voor de meeste burgers een prima prioriteitsstelling is omdat het geld oplevert in plaats van geld kost.quote:Op maandag 31 oktober 2005 22:49 schreef StefanP het volgende:
[..]
Terugkrabbelen he? Geen zin om die 150,- over te maken? Dan had je ook je mond moeten houden met je "je feiten zijn niet correct check ze maar eens voordat je blaat". Ik daag je hier en nu uit om op elk van die drie punten, en je krabbelt er bij 2 al meteen terug.
Over de derde: je moet wel heel simpel zijn wil je ontkennen dat drempels vele malen meer vervuiling veroorzaken dan 140 ipv 120 rijden.
"Remmen en optrekken geven extra vervuiling" - http://www.milieucentraal(...)p=Zuinige%20rijstijl
"emissions tend to be higher during acceleration than during steady-speed driving" - http://www.epa.gov/otaq/consumer/15-remot.pdf
"try to avoid harsh acceleration and heavy braking" - http://www.fiafoundation.(...)resentation_1104.ppt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |