abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31730581
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 16:18 schreef multatuli het volgende:
Jezus wat een onzinnig gebazel in de OP. Ik weet niet wie dat geschreven heeft, maar die moet eerst zijn middelbare school maar eens afmaken. Een batterij drogredenen in een chaotisch stuk.

Verder dacht ik dat mr. Spee gewoon het beleid handhaafde dat de minister en kamer vastgesteld hebben. Wie de regels niet goed vindt, moet gewoon naar zijn politieke partij toe en daar klagen.
Spee voert razzia's uit op hardrijdende automobilisten, zo kan ik het het best omschrijven denk ik, zijn missie is pas voltooid als op de A2 50 gereden wordt en er 0 verkeersslachtoffers per jaar vallen.
Erg nobel, maar ook erg dom en naief die man.
Yeah baby Yeah!
pi_31730610
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:56 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Spee voert razzia's uit op hardrijdende automobilisten, zo kan ik het het best omschrijven denk ik, zijn missie is pas voltooid als op de A2 50 gereden wordt en er 0 verkeersslachtoffers per jaar vallen.
Erg nobel, maar ook erg dom en naief die man.
Wat een onzin elgi. Hoe kom je daar nou bij?
Zoals je kon lezen voert die man gewoon de wet uit maar jij bent ook al anarchistisch geworden?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 18:02:18 #53
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_31730721
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 16:18 schreef multatuli het volgende:
Jezus wat een onzinnig gebazel in de OP. Ik weet niet wie dat geschreven heeft, maar die moet eerst zijn middelbare school maar eens afmaken. Een batterij drogredenen in een chaotisch stuk.

Verder dacht ik dat mr. Spee gewoon het beleid handhaafde dat de minister en kamer vastgesteld hebben. Wie de regels niet goed vindt, moet gewoon naar zijn politieke partij toe en daar klagen.
Een pispaal in de vorm van één persoon is nou eenmaal makkelijker voor de gefrustreerde hardrijders die naar eigen zeggen 'onterecht' worden geflitst. Zullen ze na al die jaren het nog steeds niet door hebben dat het zo vreselijk doorzichtig is te klagen over "geldcashen" terwijl ze zich zelf simpelweg niet aan de regels houden?
pi_31730723
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een onzin elgi. Hoe kom je daar nou bij?
Zoals je kon lezen voert die man gewoon de wet uit maar jij bent ook al anarchistisch geworden?
Nee hoor ik ben niet anarchistisch al zijn er wat zaken die ik feller verdediger dan andere en 1 daarvan is de auto.
meneer Spee volgt uiteraard de wet, maar selt zelf ook discussies op om zodoende een wet aan te dragen en dat vindt ik te ver gaan.
Hij ziet hardrijders als schorem dat zo hard mogelijk moet worden aangepakt, harder dan wie ook, en hij zou het niet erg vinden als bij elk hectometerpaaltje een flitskast zou staan.

Er zijn dringendere zaken die de politie moet aanpakken ivm het verkeer, hardrijders zo'n beetje als laatste.
Yeah baby Yeah!
pi_31730750
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:02 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nee hoor ik ben niet anarchistisch al zijn er wat zaken die ik feller verdediger dan andere en 1 daarvan is de auto.
meneer Spee volgt uiteraard de wet, maar selt zelf ook discussies op om zodoende een wet aan te dragen en dat vindt ik te ver gaan.
Hij ziet hardrijders als schorem dat zo hard mogelijk moet worden aangepakt, harder dan wie ook, en hij zou het niet erg vinden als bij elk hectometerpaaltje een flitskast zou staan.

Er zijn dringendere zaken die de politie moet aanpakken ivm het verkeer, hardrijders zo'n beetje als laatste.
De politie moet de wet handhaven, jouw particuliere mening doet verder niet ter zake.
pi_31730858
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:03 schreef SCH het volgende:

[..]

De politie moet de wet handhaven, jouw particuliere mening doet verder niet ter zake.
De wet handhaven is iets anders dan je prioriteiten verkeerd stellen, dat snap je toch ook wel?

Als het kabinet veel zaken verwaarloost, maar miljarden gaat uittrekken om mensen te bekeuren die hun hond op de stoep laten schijten hebben ze wel een punt, maar zijn ze ook verkeerd bezig.
Yeah baby Yeah!
pi_31731342
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 11:45 schreef SCH het volgende:
Spee heeft dus gelijk gekregen, en terecht
En de rechter heeft, door geen straf uit te delen, impliciet laten blijken dat hij Spee maar een aansteller vindt.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 18:30:46 #58
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_31731446
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:08 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De wet handhaven is iets anders dan je prioriteiten verkeerd stellen, dat snap je toch ook wel?

Als het kabinet veel zaken verwaarloost, maar miljarden gaat uittrekken om mensen te bekeuren die hun hond op de stoep laten schijten hebben ze wel een punt, maar zijn ze ook verkeerd bezig.
Ik denk dat de mate van proriteit die aan hardrijders in het huidige beleid wordt gegeven zeker niet onterecht is. Een langzamere snelheid is immers een langzamere botssnelheid, wat in elk ongeluk een niet te onderschatten rol speelt. Daarbij nog geeneens meegenomen dat mensen die zich aan de snelheid houden meer op tijd kunnen reageren op onverwachte verkeerssituaties en een kortere remweg hebben.
Ook vormt de hardrijder (naast ondermeer de bumperklever) een bron van ergenis voor een groep automobilisten die zich wel gewoon aan de regels houden.
pi_31731821
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:30 schreef Deliverance het volgende:

[..]

Ik denk dat de mate van proriteit die aan hardrijders in het huidige beleid wordt gegeven zeker niet onterecht is. Een langzamere snelheid is immers een langzamere botssnelheid, wat in elk ongeluk een niet te onderschatten rol speelt. Daarbij nog geeneens meegenomen dat mensen die zich aan de snelheid houden meer op tijd kunnen reageren op onverwachte verkeerssituaties en een kortere remweg hebben.
Ook vormt de hardrijder (naast ondermeer de bumperklever) een bron van ergenis voor een groep automobilisten die zich wel gewoon aan de regels houden.
Dat is allemaal waar, alleen vormt bijv bumperkleven een veel groter gevaar dan te hard rijden, al is bumperkleven een moeilijk geval omdat het soms onvermijdbaar is en soms uitgelokt wordt.

Hoeveel doden/slachtoffers vallen er percentage-gewijs in het verkeer doordat de enkele oorzaak : te hard rijden is?
Mensen die geen richting aangeven, slingeren op de weg, met andere zaken bezig zijn dan het bestuen van de auto, geen snelheidsgevoel hebben, bij alle 'enge' gevallen standaard op de rem trappen vind ik veel gevaarlijker dan de 5% die 140 rijdt waar je 120 mag..

Wat mij betreft mag het rijbewijs flink uitgebreid worden, want je komt weleens mensen tegen waarvan je denkt hoe die ooit hun rijbewijs hebben kúnnen halen.
Bij een anti-slipcursus, en een anticipatiecursus.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:00:29 #60
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_31732170
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:03 schreef SCH het volgende:

[..]

De wet, de wet................. als het over uitgeprocudeerde asielzoekers gaat lul jij altijd heel anders.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_31732186
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:21 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk heel trieste posters. Speel het niet zo op de man, maar discussieer gewoon op een nette manier over het beleid. Hiermee krijg je in ieder geval van mij absoluut 0 respect
Foto 2 was gebruikt op een affiche langs de openbare weg, waar FJ een foto van maakte. Dit 'bewijsstuk' verdween bij de eerste zitting dan ook direct van tafel.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:09:34 #62
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_31732468
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:21 schreef harlingen het volgende:
Gelukkig krijgen we nu nieuwe digitale flitspalen met een rechtstreekse verbinding met het politiebureau, eens zien wie nu nog het lef heeft om het te vernielen. Niet alleen worden alle beelden opgeslagen, dus ook van iemand die ervoor staat met een brandende lucifer (bij wijze van spreken), maar de politie is gelijk geallimeerd en pakt de vandalen op.
Hahaha! ja natuurlijk kunnen die flitspalen dat. Verder wil ik ook wel zo'n paal voor m'n deur, als ik dan de politie nodig heb hoef ik maar een keer aan die paal te schudden en ze zijn er binnen 5 minuten. Als ik ze zo bel duurt het heel wat langer. (als ze al komen)
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_31732581
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:09 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Hahaha! ja natuurlijk kunnen die flitspalen dat. Verder wil ik ook wel zo'n paal voor m'n deur, als ik dan de politie nodig heb hoef ik maar een keer aan die paal te schudden en ze zijn er binnen 5 minuten. Als ik ze zo bel duurt het heel wat langer. (als ze al komen)
Helaas is het vernielen van die dingen (ok, ik ben er ook niet blij mee, maar ik betaal ze mede en ze kosten behoorlijk wat euri's) onmogelijk te voorkomen dus alle onnodige geldstromen ten spijt: ze moeten iets anders verzinnen.
Yeah baby Yeah!
pi_31732655
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:27 schreef Jalu het volgende:

[..]

En de rechter heeft, door geen straf uit te delen, impliciet laten blijken dat hij Spee maar een aansteller vindt.
Uit zo'n bewering blijkt weinig kennis van het recht en de rechtspraak
De rechter zegt niks over Spee.
pi_31732683
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:14 schreef SCH het volgende:

[..]

De rechter zegt niks over Spee.
NMaar het blijft een aansteller
Yeah baby Yeah!
pi_31732696
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:47 schreef Elgigante het volgende:

Wat mij betreft mag het rijbewijs flink uitgebreid worden, want je komt weleens mensen tegen waarvan je denkt hoe die ooit hun rijbewijs hebben kúnnen halen.
Inderdaad, van die idioten die 160 menen te moeten rijden
pi_31732716
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:15 schreef Elgigante het volgende:

[..]

NMaar het blijft een aansteller
Oh zeker, al die linksche lui van justitie
pi_31732907
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Inderdaad, van die idioten die 160 menen te moeten rijden
Die zijn doorgaans wat beter in het verkeer dan mensen die 40 rijden waar 50 is toegestaan..
De meeste hardrijders zijn bovenmodale bestuurders hoor en die hebben meestal terecht hun rijbewijs gehaald, maar sommige dames hebben blijkbaar meer onder dan boven het dashboard gezeten tijdens het examen vrees ik.
Yeah baby Yeah!
pi_31732936
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:23 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Die zijn doorgaans wat beter in het verkeer dan mensen die 40 rijden waar 50 is toegestaan.
De meeste hardrijders zijn bovenmodale bestuurders hoor en die hebben meestal terecht hun rijbewijs gehaald, maar sommige dames hebben blijkbaar meer onder dan boven het dashboard gezeten tijdens het examen vrees ik.
Wat een machopost.
pi_31733038
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een machopost.
Ik zou zeggen: test het eens....

Laat eens een controle-test uitvoeren (waarin naar voen komt of je de auto goed controleert en goed kunt anticiperen) tussen beide bestuurders, reken er maar op dat ik gelijk heb.

Het tweede stuk is natuurlijk een overdrijving, maar als ik mijn zusje zie inparkeren of achteruit rijden was ze ook bij mij (als ik examinator was) overduidelijk gezakt en zo ken ik er wel meer.
Yeah baby Yeah!
pi_31733095
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:28 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: test het eens....

Laat eens een controle-test uitvoeren (waarin naar voen komt of je de auto goed controleert en goed kunt anticiperen) tussen beide bestuurders, reken er maar op dat ik gelijk heb.

Het tweede stuk is natuurlijk een overdrijving, maar als ik mijn zusje zie inparkeren of achteruit rijden was ze ook bij mij (als ik examinator was) overduidelijk gezakt en zo ken ik er wel meer.
Je mag geen 160 rijden in Nederland, chauffeurs die dat wel doen zijn per definitie geen goede bestuurders.

Gelukkig gaat het puntenrijbewijs dat morgen door het kabinet wordt ingesteld daar een einde aan.
pi_31733229
Ach de tuftufclub.. Ze komen op mij over als een stelletje gefrustreerde pubertjes die klagen dat ze hun brommer niet op mogen voeren. Leuk dat die vent veroordeeld is .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_31733258
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:08 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Maar hier wordt de wet gehandhaafd, de verkeersveiligheid bevorderd, de luchtkwaliteit verbeterd en de schatkist gespekt. Perfecte prioriteit dus.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31733362
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Je mag geen 160 rijden in Nederland, chauffeurs die dat wel doen zijn per definitie geen goede bestuurders.

Gelukkig gaat het puntenrijbewijs dat morgen door het kabinet wordt ingesteld daar een einde aan.
Het heeft niets met besturen van doen, ze nemen alleen risico's die door de wet te hoog worden geacht en de wet gaat uit van de slechte bestuurder.

Dus jij vindt achtervolgende politiewagens die 160 rijden ook bevolkt door slechte bestuurders?

(Nee, want zijn aarvoor opgeleid zul je zeggen)
Droom maar verder, want echt ridjen kunnen ze ook niet.

Het valt allemaal wel mee SCH, als iemand te hard rijdt en wordt aangehouden/geflitst moet je gewoon niet zeuren en die boete betalen die ervoor staat en als het 50 te hard is ben je je rijbewijs gewoon tijdelijk kwijt, vrij simpel en vrij terecht imo.

Ik vind alleen dat we geen heksenjacht moeten ontketenen op automobilisten die 10% van de maximumsnelheid te hard rijden, want in de praktijk veroorzaken zij niet de onveiligheid.

Weet jij trouwens door wie dat eigenlijk beoordeeld wordt dat puntenrijbewijs, mag een agent oordelen dat de overtreding zwaar genoeg is of wordt dat aan zijn meerderen overgelaten en zijn er zoiets als standaardzaken die buiten dat systeem vallen of die immer een punt opleveren?

Verder natuurlijk een goede zaak dat puntenrijbewijs, de meeste jongeren met nét hun rijbewijs op zak, willen nog weleens tegen de regels van de rijschoolhouder ingaan.
Yeah baby Yeah!
pi_31733399
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:35 schreef multatuli het volgende:

[..]

Maar hier wordt de wet gehandhaafd, de verkeersveiligheid bevorderd, de luchtkwaliteit verbeterd en de schatkist gespekt. Perfecte prioriteit dus.
Met miljoenste delen van promillages inderdaad, zoals je weet is een auto de 130-140 rijdt schoner dan diezelfde auto die 50 rijdt.

Het gaat voornamelijk om je laatste argument en eigenlijk het enige argument dat door de overheid écht wordt bekeken.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:41:56 #76
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31733411
TufTufclub en Spee zijn allebei echte rukkers

En je vanuit de USA over dit soort NL dwarffights druk lopen te maken lijkt mij ook een enigszins overdreven.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_31733472
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:41 schreef Hyperdude het volgende:

En je vanuit de USA over dit soort NL dwarffights druk lopen te maken lijkt mij ook een enigszins overdreven.
Stefan wil nog een keertje terugkomen naar dit "kutland" waarschijnlijk...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_31733526
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:41 schreef Hyperdude het volgende:

In Amerika wonend kun je je inderdaad beter druk maken over het feit dat 16-jarigen daar in een SUV rondcrossen, een maand nadat de skelter is ingeleverd.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:57:55 #79
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_31733905
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:46 schreef Elgigante het volgende:

[..]

In Amerika wonend kun je je inderdaad beter druk maken over het feit dat 16-jarigen daar in een SUV rondcrossen, een maand nadat de skelter is ingeleverd.
Waarom zouden 16-jarigen geen auto kunnen rijden, mischien zou het minder verkeersdoden opleveren als ze auto gingen rijden ipv op opgevoerde brommertjes.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_31734043
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Waarom zouden 16-jarigen geen auto kunnen rijden, mischien zou het minder verkeersdoden opleveren als ze auto gingen rijden ipv op opgevoerde brommertjes.
Dat betwijfel ik, maar het is een goed uitgangspunt voor een onderzoek. Ik denk dat 16-jarigen de verantwoordelijkheid niet aankunnen om overzicht te houden en je te beheersen, niet voor niets voert 3/4 hun brommers op, dus waarom zouden ze niet extra hard willen rijden in een auto?
Yeah baby Yeah!
pi_31734069
Bij dat puntenrijbewijs zullen vooral die 160 rijdende kutvertegenwoordigers de klos zijn.
  Overall beste user 2022 donderdag 27 oktober 2005 @ 20:04:37 #82
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_31734116
Gewoon keihard rijbewijzen intrekken. Heb je de auto nodig voor je baan? Ga maar solliciteren!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_31734125
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:03 schreef SCH het volgende:
Bij dat puntenrijbewijs zullen vooral die 160 rijdende kutvertegenwoordigers de klos zijn.
Bij 160 heb ik er geen moeite mee, bij 130-140 wel, maar het is dus niet alleen bedoeld voor mensen die nét (tot 5 jaar) hun rijbewijs hebben?

Maar hoe weet jij dat ze vagina's vertegenwoordigen?
Yeah baby Yeah!
  Overall beste user 2022 donderdag 27 oktober 2005 @ 20:32:39 #84
3928 Ulx
pi_31734963
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:04 schreef Elgigante het volgende:

Maar hoe weet jij dat ze vagina's vertegenwoordigen?
Zeker niet getrouwd?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_31735126
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:32 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zeker niet getrouwd?
haha, nee ik ben gelukkig nog niet getrouwd
Yeah baby Yeah!
pi_31735171
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:04 schreef Ulx het volgende:
Gewoon keihard rijbewijzen intrekken. Heb je de auto nodig voor je baan? Ga maar solliciteren!
En bij wat voor overtreding moet er 'keihard het rijbewijs worden ingetrokken'?

is dat niet een beetje overdreven en te vergelijken met het gedwongen castreren van ouders als ze hun kind nalatig opvoeden?
Yeah baby Yeah!
  Overall beste user 2022 donderdag 27 oktober 2005 @ 21:01:38 #87
3928 Ulx
pi_31736001
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:38 schreef Elgigante het volgende:

[..]

En bij wat voor overtreding moet er 'keihard het rijbewijs worden ingetrokken'?

is dat niet een beetje overdreven en te vergelijken met het gedwongen castreren van ouders als ze hun kind nalatig opvoeden?
een rijbewijs kun je weer opnieuw halen. Kost een paar duizend pop. En die sanctie mag wat mij betreft wat vaker worden uitgedeeld. Het intrekken van een rijbewijs betekent niet automatisch een eeuwigdurend rijverbod. Ben je voor je beroep afhankelijk van je auto dan had je helemaal moeten opletten.

Castreren is tamelijk permanent.
pi_31736078
Wat mensen vergeten is dat de meeste boetes worden uitgedeeld (2/3 zo'n beetje) in de 30 euro categorie; 4-7 km/h te hard na correctie. En dat is dus op alle wegen. Dat is in Blik op de weg ter sprake gekomen, waarbij ook de discussie rond de radarverklikker werd gevoerd. Dat was een opvallend eerlijke discussie, dat had ik niet van de presentator verwacht.

Verder snap ik al die antipathie jegens de tuf-tuf club niet; zij deden niets anders dan een discussie starten over het snelheidsbeleid in Nederland en de manier waarop dat wordt gehandhaafd. Ik zie niet in waarin ze daarbij over de schreef zijn gegaan. Dat een aantal mensen het oneens zijn met die insteek dat mag; ieder zijn mening tenslotte.

Waarom mag Peter R. de Vries wel kritiek uitoefenen op het (rij)gedrag van agenten en de tuf-tuf club niet? Waarom mag de deugdelijkheid van flitsapparatuur niet aan de kaak worden gesteld?

Zeker als dhr. Spee zich regelmatig in de media laat zien dan weet hij dat hij een mikpunt wordt van kritiek. Dan ben ik van mening dat hij gewoon zich als een vent moet gedragen en die kritiek links moet laten liggen of serieus op een discussie in moet gaan. Dat hij overheidsgeld (dus belastinggeld) inzet om z'n priveoorlogje uit te vechten vindt bij mij al helemaal geen genade.

Ten aanzien van al dat gejank over puntenrijbewijs; zet strafpunten op mensen die brokken maken, extra strafpunten op dronken achter 't stuur zitten (daar wordt veel te weinig op gecontroleerd) en gedrag zoals bumperkleven, door rood rijden en rechts inhalen. Sommige mensen zitten hier weer zo fijn te trollen ten aanzien van snelheid, maar wees eens eerlijk? Waardoor worden meer of ernstiger ongelukken veroorzaakt, door snelheid of het andere genoemde gedrag?

Ten aanzien van hard rijden is het mijns inziens heel simpel; je zult altijd mongolen houden die zichzelf overschatten, dat roeit zichzelf dan wel uit. Het is alleen jammer dat de snelheidslimieten in mijn omgeving daardoor moeten worden aangepast (60 zones). Daarnaast heb je mensen die kennelijk een dusdanige rijvaardigheid hebben dat ze dat wel kunnen. Die zullen trouwens ook niet zo snel gaan janken over boetes, dat weet je als je dat doet.

Als je hier post en minder dan 5000 km/jaar rijdt dan heb je sowieso geen recht van spreken. De kans is dan groot dat je beter een paar rijlessen kunt nemen als je een rijvaardigheidstest laat afnemen.
pi_31736152
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:01 schreef Ulx het volgende:

[..]

een rijbewijs kun je weer opnieuw halen. Kost een paar duizend pop. En die sanctie mag wat mij betreft wat vaker worden uitgedeeld. Het intrekken van een rijbewijs betekent niet automatisch een eeuwigdurend rijverbod. Ben je voor je beroep afhankelijk van je auto dan had je helemaal moeten opletten.

Castreren is tamelijk permanent.
merkwaardig dan dat je zwaarder gestraft wordt voor 30 km/uur te hard rijden dan de overheid voor miljarden op te lichten via bouwprojecten...

kortom: Je overdrijft gruwelijk en laat zien weinig inhoudelijke kennis over de zaken qua verkeer te hebben.
Men moet af van het idee dat 160 rijden overeenkomt met Mohammed B een geladen pistool overhandigen.
Yeah baby Yeah!
pi_31736311
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:03 schreef SCH het volgende:
Welnee, die zijn al veel ouder en hebben geen puntenrijbewijs.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_31736378
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:03 schreef drexciya het volgende:
Wat mensen vergeten is dat de meeste boetes worden uitgedeeld (2/3 zo'n beetje) in de 30 euro categorie; 4-7 km/h te hard na correctie. En dat is dus op alle wegen. Dat is in Blik op de weg ter sprake gekomen, waarbij ook de discussie rond de radarverklikker werd gevoerd. Dat was een opvallend eerlijke discussie, dat had ik niet van de presentator verwacht.
Een beetje te hard is ook te hard en ook een overtreding. Ik snap niet waarom daar altijd zo slachtofferig over gedaan wordt. Ik betaal me scheel aan boetes, eigen schuld dikke bult.
quote:
Als je hier post en minder dan 5000 km/jaar rijdt dan heb je sowieso geen recht van spreken.
Dat geldt niet voor mij maar waarom vind je dat? Regels zijn regels of je nou 10 of 20000000 km per jaar rijdt.
pi_31736466
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:10 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

het puntenrijbewijs geldt dus alleen voor jongeren (die net of maximaal 5 jaar hun rijbwijs hebben)?

SCH bracht me in verwarring namelijk.
Yeah baby Yeah!
pi_31736507
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:10 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Het gaat voor iedereen gelden.
pi_31736561
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat voor iedereen gelden.
Dan ben ik benieuwd naar de jury.
Yeah baby Yeah!
pi_31736580
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:15 schreef Elgigante het volgende:

[..]

het puntenrijbewijs geldt dus alleen voor jongeren (die net of maximaal 5 jaar hun rijbwijs hebben)?

SCH bracht me in verwarring namelijk.
De plannen die op Prinsjesdag zijn gepresenteerd en ws. volgend jaar effectief worden omvatten een puntenrijbewijs voor alle automobilisten
pi_31736594
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:18 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd naar de jury.
Het is geen Idols. Het gaat om zware overtredingen middels een soort creditcardsyteem.
pi_31736664
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:18 schreef SCH het volgende:

[..]

De plannen die op Prinsjesdag zijn gepresenteerd en ws. volgend jaar effectief worden omvatten een puntenrijbewijs voor alle automobilisten
ik vrees dat ze hier gedonder mee gaan krijgen ivm de EU en dat het in de praktijk onhaalbaar is om iemand die 5 maal minder dan 50 km/uur te hard gereden heeft het rijbewijs te ontnemen.
Maar wat weet je er verder over?
- 5 strikes and you're out?
- Kun je meteen je nieuwe rijbewijs aanvragen, of wordt het je ontzegd voor een paar maanden?
- Welke overtredingen komen in aanmerking voor een punt (rood licht negeren, op een invalide-parkeerplaats staan?)
- En is alles een ippon (een ol punt) of zijn er ook halve?
Yeah baby Yeah!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 21:24:36 #98
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_31736750
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is geen Idols. Het gaat om zware overtredingen middels een soort creditcardsyteem.
Mja op de echte zware overtredingen > alcohol gebruik, door rood licht rijden etc wordt toch nooit gecontroleerd.

Regels zijn regels ben ik met je eens, maar een zelfde snelheidslimiet op een enorm drukke weg overdag en helemaal leeg snachts vind ik erg raar.
Ik pleit voor geloofwaardige snelheidslimieten meer aangepast aan de situatie. Een bord zoals in Duitsland veel voorkomt (120) 7-19uur zou hier ook bruikbaar zijn op een flink aantal snelwegen.

Mensen die bijv 5 of meer ongelukken veroorzaakt hebben mogen ze meteen het rijbewijs afpakken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_31736759
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:22 schreef Elgigante het volgende:

[..]

ik vrees dat ze hier gedonder mee gaan krijgen ivm de EU en dat het in de praktijk onhaalbaar is om iemand die 5 maal minder dan 50 km/uur te hard gereden heeft het rijbewijs te ontnemen.
Maar wat weet je er verder over?
- 5 strikes and you're out?
- Kun je meteen je nieuwe rijbewijs aanvragen, of wordt het je ontzegd voor een paar maanden?
- Welke overtredingen komen in aanmerking voor een punt (rood licht negeren, op een invalide-parkeerplaats staan?)
- En is alles een ippon (een ol punt) of zijn er ook halve?
Ik weet er niet zoveel over, wil wel even zoeken.

In Frankrijk is het ook, valt dus wel mee met die EU-regels.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 21:25:34 #100
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_31736786
Ik vind het onzin om die gast 5 keer veroordeeld te krijgen voor dit gedoe.... maar dat maakt die Jacobs nog geen held, natuurlijk. Het is een pueriele klerelijer die eens normaal moet gaan doen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')