Stefan wil nog een keertje terugkomen naar dit "kutland" waarschijnlijk...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:41 schreef Hyperdude het volgende:
TufTufclub en Spee zijn allebei echte rukkers
En je vanuit de USA over dit soort NL dwarffights druk lopen te maken lijkt mij ook een enigszins overdreven.
In Amerika wonend kun je je inderdaad beter druk maken over het feit dat 16-jarigen daar in een SUV rondcrossen, een maand nadat de skelter is ingeleverd.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:41 schreef Hyperdude het volgende:
TufTufclub en Spee zijn allebei echte rukkers
En je vanuit de USA over dit soort NL dwarffights druk lopen te maken lijkt mij ook een enigszins overdreven.
Waarom zouden 16-jarigen geen auto kunnen rijden, mischien zou het minder verkeersdoden opleveren als ze auto gingen rijden ipv op opgevoerde brommertjes.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:46 schreef Elgigante het volgende:
[..]
In Amerika wonend kun je je inderdaad beter druk maken over het feit dat 16-jarigen daar in een SUV rondcrossen, een maand nadat de skelter is ingeleverd.
Dat betwijfel ik, maar het is een goed uitgangspunt voor een onderzoek. Ik denk dat 16-jarigen de verantwoordelijkheid niet aankunnen om overzicht te houden en je te beheersen, niet voor niets voert 3/4 hun brommers op, dus waarom zouden ze niet extra hard willen rijden in een auto?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom zouden 16-jarigen geen auto kunnen rijden, mischien zou het minder verkeersdoden opleveren als ze auto gingen rijden ipv op opgevoerde brommertjes.
Bij 160 heb ik er geen moeite mee, bij 130-140 wel, maar het is dus niet alleen bedoeld voor mensen die nét (tot 5 jaar) hun rijbewijs hebben?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:03 schreef SCH het volgende:
Bij dat puntenrijbewijs zullen vooral die 160 rijdende kutvertegenwoordigers de klos zijn.
Zeker niet getrouwd?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:04 schreef Elgigante het volgende:
Maar hoe weet jij dat ze vagina's vertegenwoordigen?
En bij wat voor overtreding moet er 'keihard het rijbewijs worden ingetrokken'?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:04 schreef Ulx het volgende:
Gewoon keihard rijbewijzen intrekken. Heb je de auto nodig voor je baan? Ga maar solliciteren!
een rijbewijs kun je weer opnieuw halen. Kost een paar duizend pop. En die sanctie mag wat mij betreft wat vaker worden uitgedeeld. Het intrekken van een rijbewijs betekent niet automatisch een eeuwigdurend rijverbod. Ben je voor je beroep afhankelijk van je auto dan had je helemaal moeten opletten.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:38 schreef Elgigante het volgende:
[..]
En bij wat voor overtreding moet er 'keihard het rijbewijs worden ingetrokken'?
is dat niet een beetje overdreven en te vergelijken met het gedwongen castreren van ouders als ze hun kind nalatig opvoeden?
merkwaardig dan dat je zwaarder gestraft wordt voor 30 km/uur te hard rijden dan de overheid voor miljarden op te lichten via bouwprojecten...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
een rijbewijs kun je weer opnieuw halen. Kost een paar duizend pop. En die sanctie mag wat mij betreft wat vaker worden uitgedeeld. Het intrekken van een rijbewijs betekent niet automatisch een eeuwigdurend rijverbod. Ben je voor je beroep afhankelijk van je auto dan had je helemaal moeten opletten.
Castreren is tamelijk permanent.
Welnee, die zijn al veel ouder en hebben geen puntenrijbewijs.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:03 schreef SCH het volgende:
Bij dat puntenrijbewijs zullen vooral die 160 rijdende kutvertegenwoordigers de klos zijn.
Een beetje te hard is ook te hard en ook een overtreding. Ik snap niet waarom daar altijd zo slachtofferig over gedaan wordt. Ik betaal me scheel aan boetes, eigen schuld dikke bult.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:03 schreef drexciya het volgende:
Wat mensen vergeten is dat de meeste boetes worden uitgedeeld (2/3 zo'n beetje) in de 30 euro categorie; 4-7 km/h te hard na correctie. En dat is dus op alle wegen. Dat is in Blik op de weg ter sprake gekomen, waarbij ook de discussie rond de radarverklikker werd gevoerd. Dat was een opvallend eerlijke discussie, dat had ik niet van de presentator verwacht.
Dat geldt niet voor mij maar waarom vind je dat? Regels zijn regels of je nou 10 of 20000000 km per jaar rijdt.quote:Als je hier post en minder dan 5000 km/jaar rijdt dan heb je sowieso geen recht van spreken.
het puntenrijbewijs geldt dus alleen voor jongeren (die net of maximaal 5 jaar hun rijbwijs hebben)?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:10 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Welnee, die zijn al veel ouder en hebben geen puntenrijbewijs.
Het gaat voor iedereen gelden.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:10 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Welnee, die zijn al veel ouder en hebben geen puntenrijbewijs.
De plannen die op Prinsjesdag zijn gepresenteerd en ws. volgend jaar effectief worden omvatten een puntenrijbewijs voor alle automobilistenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:15 schreef Elgigante het volgende:
[..]
het puntenrijbewijs geldt dus alleen voor jongeren (die net of maximaal 5 jaar hun rijbwijs hebben)?
SCH bracht me in verwarring namelijk.
Het is geen Idols. Het gaat om zware overtredingen middels een soort creditcardsyteem.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:18 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd naar de jury.
ik vrees dat ze hier gedonder mee gaan krijgen ivm de EU en dat het in de praktijk onhaalbaar is om iemand die 5 maal minder dan 50 km/uur te hard gereden heeft het rijbewijs te ontnemen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:18 schreef SCH het volgende:
[..]
De plannen die op Prinsjesdag zijn gepresenteerd en ws. volgend jaar effectief worden omvatten een puntenrijbewijs voor alle automobilisten
Mja op de echte zware overtredingen > alcohol gebruik, door rood licht rijden etc wordt toch nooit gecontroleerd.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is geen Idols. Het gaat om zware overtredingen middels een soort creditcardsyteem.
Ik weet er niet zoveel over, wil wel even zoeken.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:22 schreef Elgigante het volgende:
[..]
ik vrees dat ze hier gedonder mee gaan krijgen ivm de EU en dat het in de praktijk onhaalbaar is om iemand die 5 maal minder dan 50 km/uur te hard gereden heeft het rijbewijs te ontnemen.
Maar wat weet je er verder over?
- 5 strikes and you're out?
- Kun je meteen je nieuwe rijbewijs aanvragen, of wordt het je ontzegd voor een paar maanden?
- Welke overtredingen komen in aanmerking voor een punt (rood licht negeren, op een invalide-parkeerplaats staan?)
- En is alles een ippon (een ol punt) of zijn er ook halve?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |