En dat is het grote punt. "Te hard" en "Harder dan toegestaan" zijn helaas twee verschillende dingen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:53 schreef Kluupkluup het volgende:
Dan maar liever geld afpakken van 'schuldige' mensen..
Klopt. De verhoudingen lopen gewoon scheef hier in Nederland. Sowieso ben ik het gewoon lang niet altijd eens met de geldende maximumsnelheden. Soms wel, maar meestal zijn ze schromelijk overdreven. Bij ons in de buurt is nu zowat alles 30/60. 30 binnen de bebouwde kom, 60 daarbuiten. 80 komt al bijna niet meer, alleen op wegen waar echt alles vlak is, geen bomen te zien zijn en weinig kruispunten e.d. zijn. Het is gewoon pure betutteling.quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:00 schreef MouseOver het volgende:
[..]
En dat is het grote punt. "Te hard" en "Harder dan toegestaan" zijn helaas twee verschillende dingen.
Op een bepaalde weg in de buurt gebeuren relatief veel ongelukken. Het is een verlaten weg met veel (overzichtelijke) bochten. Je mag er vreemd genoeg 50, maar 80 zou ook probleemloos kunnen. De ongelukken die er gebeuren zijn vrijwel allemaal gebeurd omdat auto's 's nachts met 140 door die bochten probeerden te gaan.
Hieruit werd de conclusie getrokken dat het een gevaarlijke weg was waar het levensgevaarlijk is om te hard te rijden en dat er dus dringend op snelheid gecontroleerd zou moeten worden. Met als resultaat dat mensen die 60 rijden nu een bon krijgen terwijl ze moreel gewoon niets fout doen.
Wat een onzin..quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:38 schreef Googolplexian het volgende:
de Nederlandse staat van alles aan het doen is om het geld -dat nodig is om haar blunders te vergoeden- uit de burger aan het trekken is.
Boetes, accijnzen, verzekeringen, belastingen. Eén pot nat.
veiligheid, veiligheid... rij jij voor d egein wel eens over de A28 richting assen, of de A37 richting emmen?quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:53 schreef Kluupkluup het volgende:
die flitsboetes vind ik trouwens prima..
- Zoalng je je aan de snelheid houdt, is er niks aan de hand.
- Het verhoogt de veiligheid, vooral binnen de bebouwde kom (erbuiten, en dan vooral op de snelwegen, mag de max. wel iets omhoog)
- Als er geen flitsboetes zouden zijn, dan zou de poitie meer geld van de overheid moeten krijgen, dus meer belasting. Dan maar liever geld afpakken van 'schuldige' mensen..
Hoe bedoel je dit? Dat er teveel gecontroleerd word op een veilig stuk?quote:Op maandag 17 oktober 2005 00:53 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
veiligheid, veiligheid... rij jij voor d egein wel eens over de A28 richting assen, of de A37 richting emmen?
Dan wil ik het nog wel eens met jou over de discussie 'veiligheid' hebben.
Bron? (niet dat het niet zou kunnenquote:Op zondag 16 oktober 2005 16:24 schreef JanDeLul het volgende:
Van alle landen ter wereld, worden de meeste snelheidsbekeuringen in Nederland uitgedeeld. Dat is dus *niet* per inwoner van de bevolking, het is het absolute totaal. In heel de USA, met 270 miljoen inwoners, worden minder snelheidsbekeuringen uitgedeeld dan in heel Nederland.
Die aflevering heb ik gezien jaquote:Op zondag 16 oktober 2005 16:25 schreef JanDeLul het volgende:
Kijk ook voor de gein hier: http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=99&cache=no
Waarvan akte; automobilist met dubbele uitlaatpijp. Koos S. en de daarbijhorende krullebol spreken zich erover uit in het gesponsorde Wegmisbruikers:
krullebol : Is dat toegestaan?
Koos : Neen, er zit geen licentie op, etc etc. Bovendien is de uitlaat slecht voor het mileu.
Koos: Want deze uitlaat veroorzaakt stank.
Nog eentje, in datzelfde aflevering beweert hij: "een vrachtwagen mag zowel binnen als buiten de bebouwde kom niet harder dan 80 km/h".![]()
Als je hiervoor een bekeuring krijgt, kan je daar mooi tegen in beroep gaan. Er is namelijk een regel die aangeeft dat ze nie tmogen controleren op snelheid binnen een bepaald aantal meters van een bord. Een bord dus waarbij je harder/zachter moet/mag gaan rijden. Wat die afstand precies is weet ik niet meer.quote:Op maandag 17 oktober 2005 01:19 schreef Caerbannog het volgende:
[..]
Gevalletje #2; Komende vanaf het centrum van Aduard, rijdend richting de Frieschestraatweg. De laatste 200 meter van de bebouwde kom zien er niet uit als bebouwde kom, en nodigen uit om het gas íets dieper in te trappen. In de verte is dan namelijk al het kombord te zien. Net voorbij dit kombord stond dus ook een oom agent met een lasergun vrolijk mensen te zappen die 56 nog nét in de bebouwde kom rijden.
Dit soort domme gevallen zijn voor mij gewoon niet recht te praten. Het gaat dan niet om de verkeersveiligheid, maar om de inkomsten.
Back ontopic; in wegmisbruikers probeert men gewoon om dergelijke acties goed te praten. Het programma verschijnt bij mij dan ook echt niet meer op de buis. Doe mij dan maar BODW, of TG.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |