abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31740289
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:13 schreef Elgigante het volgende:
Maar waarom wij in 2005 nog debateren over een knop die alle deuren ineens kan ontgrendelen ontgaat me, zo'n discussie had in 1950 gevoerd kunnen worden, maar nu echt niet meer.
Die discussie is er omdat het niet alleen voordelen oplevert...
pi_31740521
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Die discussie is er omdat het niet alleen voordelen oplevert...
Dat zal best, maar de knoop had al 50 jaar geleden doorgehakt moeten zijn.
Yeah baby Yeah!
pi_31740762
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:11 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat zal best, maar de knoop had al 50 jaar geleden doorgehakt moeten zijn.
Het is geen knoop die je kunt doorhakken. Zolang er vele voor- en nadelen zijn zal die discussie blijven bestaan.
pi_31740933
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:17 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is geen knoop die je kunt doorhakken. Zolang er vele voor- en nadelen zijn zal die discussie blijven bestaan.
Aan de doodstraf zitten ook voor- en nadelen, maar die discussie is wel gesloten.
Yeah baby Yeah!
pi_31740962
Zo gaat Nederland met illegalen om
en nog schande is dat ze gelijk beginnen te zoeken naar de ontsnappende illegalen terwijl er doden en gewonden zijn daar MOET DE AANDACHT zijn en niet aan anders

en waarom is de deur niet open gegaan gelijk na de brand . Nee laat ze maar verbranden het zijn immers illegalen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31741049
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:22 schreef Meki het volgende:
en nog schande is dat ze gelijk beginnen te zoeken naar de ontsnappende illegalen terwijl er doden en gewonden zijn daar MOET DE AANDACHT zijn en niet aan anders

en waarom is de deur niet open gegaan gelijk na de brand . Nee laat ze maar verbranden het zijn immers illegalen
Hetis geen beleid: dus zo gaan we niet met de illegalen om Meki.

Lopen die doden en gewonden dan weg? Er wordt aan beide zaken aandacht besteed, enerzijds aan het opsporen van ontsnapten en anderszijds aan de zorg voor de nabestaanden en de slachtoffers.

Hoezo is de deur niet open gegaan, heb jij inhoudelijke kennis?
Yeah baby Yeah!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 23:25:26 #167
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31741056
Nee het waren illigale vreemdelingen volgens Verdonk.zonder vaste woon-of verblijfplaats maar ze zaten er nu wel warmpjes bij.
Klaar?
Ik niet!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 23:25:40 #168
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_31741066
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:22 schreef Meki het volgende:

Tja, ik kan hier alleen maar met een glimlach op reageren
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_31741285
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:25 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hetis geen beleid: dus zo gaan we niet met de illegalen om Meki.

Lopen die doden en gewonden dan weg? Er wordt aan beide zaken aandacht besteed, enerzijds aan het opsporen van ontsnapten en anderszijds aan de zorg voor de nabestaanden en de slachtoffers.

Hoezo is de deur niet open gegaan, heb jij inhoudelijke kennis?
quote:
SCHIPHOL - Medewerkers van het cellencomplex op Schiphol zijn onzorgvuldig te werk gegaan en ondernamen te laat actie. Dat zegt de Europese Organisatie ter bescherming van de Rechtspositie van Gedetineerden (EORG) na gesprekken met gedetineerden die aan de vuur dood ontsnapten. „Ze zaten als ratten in de val.” Elf illegalen kwamen in de nacht van woensdag op donderdag om het leven toen er een grote brand uitbrak in het cellencomplex

het was niet veilig toch zet Verdonk de geen-rechten illegalen in een gevaarlijke gebouw die zelfs dodelijk is .

als dit geen beleid was van NL. dan waren de Illegalen naar een veilige gebouw gebracht
pi_31741318
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:22 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Aan de doodstraf zitten ook voor- en nadelen, maar die discussie is wel gesloten.
Die discussie is inderdaad (op dit moment) zo goed als gesloten. Maar dat is dan ook wel een totaal andere discussie...
pi_31741431
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:31 schreef Meki het volgende:

[..]

[..]

het was niet veilig toch zet Verdonk de geen-rechten illegalen in een gevaarlijke gebouw die zelfs dodelijk is .

als dit geen beleid was van NL. dan waren de Illegalen naar een veilige gebouw gebracht
Of het gebouw gevaarlijk is wordt momenteel onderzocht, maar waarscijnlijk heb je geljk en is het gebouw volgens Nederlandse maatstaven niet geheel brandveilig.
Wel volgens de maatstaven van de landen waar de mensen vandaan kwamen, zo'n luxe-hotel hadden ze nog nooit gezien> flauw grapje)

Er zit een ruimte tussen incident en beleid Meki, niet ieder incident is beleid, maar je vermoedens zullen ongetwijfeld worden meegenomen in het onderzoek.

Maar een brand in een gevangenis is altijd levensgevaarlijk voor de ingezetenen, dat weten we al eeuwen.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 23:39:25 #172
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31741547
Nou ik gok erop dat voor aanstaande dinsdag een allochtone TBS-er een gruwelijke misdaad pleegt,zwenken de camera's mooi weer de andere kant op.
Of ze roepen code rood gewoon weer af,
allemaal tegen de muur en visiteren ,hoppekee.
Klaar?
Ik niet!
pi_31744539
quote:
Spoeddebat over Schipholbrand

DEN HAAG - Minister Donner van Justitie weerspreekt dat hij donderdag in de ochtend een eindoordeel heeft willen geven over het handelen bij de brand in het cellencomplex op Schiphol. Het ging om een eerste indruk die hij ter plekke had gekregen over het snelle optreden van het personeel.

Dat zei Donner donderdagavond in een spoeddebat over de kwestie. Ook zei hij dat hij niet de term adequaat heeft gebruikt maar dat zijn collega Verdonk (Vreemdelingenzaken) dat heeft gezegd. Volgens hem gebruikte zij die bewoording bovendien in een andere context. PvdA, GroenLinks, D66 en de SP vonden het vreemd dat Donner al had gezegd dat het adequaat was verlopen terwijl de onderzoeken nog moeten plaatsvinden.

Onderzoek

De bewindsman zegde een breed onafhankelijk onderzoek toe. De technische recherche heeft twee keer het getroffen complex onderzocht op mogelijk nog meer stoffelijke overschotten. Elf personen zijn zeker omgekomen. Hij ontkende dat er een strafrechtelijk onderzoek plaatsvindt. Het gaat om een regulier onderzoek waarin moet worden vastgesteld wat de oorsprong was van de brand en hoe die verder verliep.

Verder zei Donner dat alle justitiële inrichtingen waar mensen worden vastgehouden een inventarisatie moeten maken over de veiligheidssituatie.

Bewakers

Op het moment van de brand afgelopen nacht, waren er negen bewakers in het complex die toezicht hielden. Onder hen waren twee van particuliere beveiligingsdiensten en de anderen van de dienst justitiële inrichtingen (DJI). Gemiddeld hadden zij twee jaar ervaring, allen een basisopleiding en een aantal had meer ervaring, aldus Donner.

De gedetineerden die de brand hebben meegemaakt en moeten worden verwijderd uit Nederland, worden zo spoedig mogelijk verhoord over de gebeurtenis. Dat gebeurt overigens niet dwingend. Als zij eerder weg willen, kunnen zij dat doen.
pi_31744653
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 01:26 schreef kLowJow het volgende:

[..]
Het is niet de eerste keer dat Donner vér voor zijn beurt spreekt hij wordt er al met al niet geloofwaardiger op, helemaal als ie begint te liegen over gequote woordkeuzes.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:47:32 #175
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31744972
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:31 schreef Meki het volgende:

Iedereen ging er vanuit dat het gebouw veilig was Meki, en dat mag je ook verwachten van een gebouw van een paar jaar oud. Niet overdrijven nu.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:53:47 #176
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_31745061
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 01:47 schreef Dagonet het volgende:

Iedereen ging er vanuit dat het gebouw veilig was Meki,
Nou ... ik verwacht dat er hier weer eens wat stront komt bovendrijven. De brandweer had al waarschuwingen gegeven en die zijn nu al gebagataliseerd maar IK wacht nog even af.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_31746243
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:17 schreef nikk het volgende:

[..]

quote:
Jolan van der Broek, a spokeswoman for the Dutch Council for Refugees, said a safety review conducted after a November 2002 fire found the prison needed fireproof doors and a system for unlocking cells simultaneously in case of an emergency, but those steps were never taken.

"They knew it was dangerous, but nobody did anything," she said. "We're very concerned about what happened, and worried that it will happen again.
Bron: AP
pi_31746593

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 28-10-2005 11:51:52 (magic) ]
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
pi_31748007
quote:

[..]

Iedereen ging er vanuit dat het gebouw veilig was Meki, en dat mag je ook verwachten van een gebouw van een paar jaar oud. Niet overdrijven nu.
Er was geen rookmelder. dus het was echt niet veilig
dat zeiden de overlevenden ook
pi_31748163

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 28-10-2005 11:52:24 (stil maar) ]
pi_31749094

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 28-10-2005 11:52:49 (bla) ]
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:34:15 #182
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31750099
quote:

[..]

Dat is niet waar Dagonet - er is al vele malen aangegeven dat het gebouw niet veilig was. Door het NIBRA en door de advocaten.
pi_31750149

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 28-10-2005 11:53:05 (klaar!) ]
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:58:29 #185
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31750387
Niet om het drama te bagatelliseren, maar toch even een kleine verwijzing naar de Wet van Behoud van Gezeik:

Als ze bij het eerste vlammetje meteen alle deuren open hadden gegooid, en er niemand omgekomen was, maar wel 200 gevangenen ontsnapt, dan was het natuurlijk ook weer niet goed geweest
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31751759
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:58 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Niet om het drama te bagatelliseren, maar toch even een kleine verwijzing naar de Wet van Behoud van Gezeik:

Als ze bij het eerste vlammetje meteen alle deuren open hadden gegooid, en er niemand omgekomen was, maar wel 200 gevangenen ontsnapt, dan was het natuurlijk ook weer niet goed geweest
Maar het moet wel serieus genomen worden he
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:12:48 #187
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31752208
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:58 schreef sungaMsunitraM het volgende:

Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31752880
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:44 schreef SCH het volgende:

[..]
en door de advocaten.

Die zijn dan ook helemaaaaaal niet partijdig hoor.
pi_31753622
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Die zijn dan ook helemaaaaaal niet partijdig hoor.
Verder zijn er nauwelijks mensen die daar komen.
Natuurlijk praten ze in het belang van hun client maar hun opmerkingen over de veiligheid zouden toch best redelijk objectief kunnen zijn. Het gaat niet over de strafmaat ofzo.
pi_31753872
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Verder zijn er nauwelijks mensen die daar komen.
Natuurlijk praten ze in het belang van hun client maar hun opmerkingen over de veiligheid zouden toch best redelijk objectief kunnen zijn. Het gaat niet over de strafmaat ofzo.
Het is de taak van advocaten om te zeiken. Te weinig pindakaas op het brood van de gevangenen? Hup, zeiken.
pi_31753942
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is de taak van advocaten om te zeiken. Te weinig pindakaas op het brood van de gevangenen? Hup, zeiken.
Tja, zo kan je het ook wegzetten. Punt is dat ze niet over pindakaas zeken maar vragen stelden over de brandveiligheid en dat er nu 11 mensen zijn omgekomen bij een brand.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:55:12 #192
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31756849
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, zo kan je het ook wegzetten. Punt is dat ze niet over pindakaas zeken maar vragen stelden over de brandveiligheid en dat er nu 11 mensen zijn omgekomen bij een brand.
Denk je niet dat het misschien beter is om eerst maar eens de resultaten van het onderzoek af te wachten, voordat je het hoogste woord gaat voeren?
pi_31756883
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:55 schreef Christine het volgende:

[..]

Denk je niet dat het misschien beter is om eerst maar eens de resultaten van het onderzoek af te wachten, voordat je het hoogste woord gaat voeren?
Waar voer ik het hoogste woord?

Het is heel belangrijk dat er onderzoek gedaan wordt maar over sommige dingen kan je best al een opinie vormen.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:59:47 #194
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31757007
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar voer ik het hoogste woord?

Het is heel belangrijk dat er onderzoek gedaan wordt maar over sommige dingen kan je best al een opinie vormen.
Je hebt gelijk dat het belangrijk is dat er een onderzoek komt. Ik zou alleen daar de uitkomsten van afwachten voordat je dingen gaat roepen als "zo gaan we hier dus met mensen om". Ik denk dat zoiets ook in elke willekeurige andere gevangenis in Nederland had kunnen gebeuren.
pi_31757233
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:59 schreef Christine het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat het belangrijk is dat er een onderzoek komt. Ik zou alleen daar de uitkomsten van afwachten voordat je dingen gaat roepen als "zo gaan we hier dus met mensen om". Ik denk dat zoiets ook in elke willekeurige andere gevangenis in Nederland had kunnen gebeuren.
Dat laatste denk ik dus niet. Bij die gevangenissen is ook niet al zo vaak gewaarschuwd voor de onveiligheid. Het gaat hier ook om een specifieke situatie met heel andere cellen dan bij andere gevangenissen.

Maar we moeten zeker het onderzoek afwachten - maar onderzoeken kunnen ook een manier zijn om het er niet meer over te hebben en dat is ook niet goed.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:13:40 #196
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31757403
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:06 schreef SCH het volgende:
Dat laatste denk ik dus niet. Bij die gevangenissen is ook niet al zo vaak gewaarschuwd voor de onveiligheid. Het gaat hier ook om een specifieke situatie met heel andere cellen dan bij andere gevangenissen.
Daar heb je misschien gelijk in, maar het gaat mij erom dat het voor de discussie eigenlijk onbelangrijk is dat het vreemdelingenbewaring betreft en geen "gewone" gevangenis. Het lijkt me niet dat er iemand is geweest die willens en wetens juist de vreemdelingenbewaring minder brandveilig heeft gemaakt dan welk ander gebouw dan ook, "want het zijn maar buitenlanders".
quote:
Maar we moeten zeker het onderzoek afwachten - maar onderzoeken kunnen ook een manier zijn om het er niet meer over te hebben en dat is ook niet goed.
Klopt, wanneer een onderzoek te lang duurt dan raakt het in de vergetelheid... terwijl je aan de andere kant ook de ongenuanceerde meningen hebt van mensen die snel maar iets ongefundeerds roepen, zonder dat het onderzoek ook maar gestart is. Maar als dat onderzoek over een half jaar is afgerond, dan vindt het Nederlandse volk dit hele voorval waarschijnlijk allang niet boeiend meer.
pi_31757692
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:13 schreef Christine het volgende:
aar heb je misschien gelijk in, maar het gaat mij erom dat het voor de discussie eigenlijk onbelangrijk is dat het vreemdelingenbewaring betreft en geen "gewone" gevangenis. Het lijkt me niet dat er iemand is geweest die willens en wetens juist de vreemdelingenbewaring minder brandveilig heeft gemaakt dan welk ander gebouw dan ook, "want het zijn maar buitenlanders".
Ik denk ook niet dat dat laatste het geval is maar ik denk wel dat het gebouw minder veilig is dan andere gebouwen, althans dat sluit ik niet uit. Het gaat natuurlijk niet om een echte permanente gevangenis maar om een plek waar mensen die uitgezet moeten worden en andere 'Schiphol-delinquenten' tijdelijk zitten. Je kan je afvragen of dat zo'n ideale situatie is. Mede gezien de vele vragen rond bijvoorbeeld de kwaliteit van het personeel.
quote:
Klopt, wanneer een onderzoek te lang duurt dan raakt het in de vergetelheid... terwijl je aan de andere kant ook de ongenuanceerde meningen hebt van mensen die snel maar iets ongefundeerds roepen, zonder dat het onderzoek ook maar gestart is. Maar als dat onderzoek over een half jaar is afgerond, dan vindt het Nederlandse volk dit hele voorval waarschijnlijk allang niet boeiend meer.
Dat zou erg zijn - het is qua aantal doden een grote ramp. Het hangt vooral van de resultaten van het onderzoek af.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:28:31 #198
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31757849
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:23 schreef SCH het volgende:
Ik denk ook niet dat dat laatste het geval is maar ik denk wel dat het gebouw minder veilig is dan andere gebouwen, althans dat sluit ik niet uit. Het gaat natuurlijk niet om een echte permanente gevangenis maar om een plek waar mensen die uitgezet moeten worden en andere 'Schiphol-delinquenten' tijdelijk zitten. Je kan je afvragen of dat zo'n ideale situatie is. Mede gezien de vele vragen rond bijvoorbeeld de kwaliteit van het personeel.
En daar moet dus een onderzoek naar komen.
Maar wat betreft een niet-ideale situatie... zou de vreemdelingenbewaring wat jou betreft volledig moeten worden afgeschaft ofzo?
quote:
Dat zou erg zijn - het is qua aantal doden een grote ramp. Het hangt vooral van de resultaten van het onderzoek af.
Sja, dat zou erg zijn inderdaad... ik vrees alleen dat met het goudvis-geheugen van de gemiddelde Nederlander over een paar maanden het voetbal vast weer een stuk belangrijker is.
pi_31761466
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:28 schreef Christine het volgende:

[..]

En daar moet dus een onderzoek naar komen.
Maar wat betreft een niet-ideale situatie... zou de vreemdelingenbewaring wat jou betreft volledig moeten worden afgeschaft ofzo?
Het is ingewikkeld. Het gaat om mensen die geen delict gepleegd hebben dus op zich is het wel wat merkwaardig om ze op te sluiten en te bewaken en ze daarin gelijk te stellen met criminelen.
quote:
Sja, dat zou erg zijn inderdaad... ik vrees alleen dat met het goudvis-geheugen van de gemiddelde Nederlander over een paar maanden het voetbal vast weer een stuk belangrijker is.
Nee, de gemiddelde Nederlander maakt zich drukker over de vraag waarom ene Tanja uit het BB-huis weggaat. Maar er zijn genoeg mensen die wel uitkijken naar dat rapport.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:54:01 #200
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31764368
Brand Schiphol / Drie bewakers op 350 illegalen

De 350 gedetineerden die woensdagnacht waren ingesloten toen de brand uitbrak in het cellencomplex van Schiphol, werden bewaakt door slechts één bewaarder en twee uitzendkrachten.

Bij de brand kwamen elf illegalen om het leven. De drie bewaarders en twaalf gedetineerden raakten gewond. Het lukte de bewaarders niet de illegalen snel uit hun cellen te bevrijden, omdat zij deze handmatig moesten openen. Een deel van de andere gevangenissen beschikt over centrale ontgrendeling.

De brand brak rond middernacht uit en woedde in ongeveer de helft van 24 tweepersoonscellen in de getroffen K-vleugel, voor moeilijk uit te zetten vreemdelingen. Op dat moment zaten daar 43 gedetineerden. In de paniek bij de ontruiming trokken marechaussees tot twee keer toe hun vuurwapens en werd pepperspray gebruikt. Enkele gedetineerden wisten in de chaos te ontsnappen. Vijf van hen waren gisteravond nog voortvluchtig. De andere gedetineerden zijn naar andere plekken in Nederland overgebracht.

Over de oorzaak van de brand was gisteravond laat nog niets duidelijk. De Onderzoeksraad voor Veiligheid van Pieter van Vollenhoven, de gemeente Haarlemmermeer en het openbaar ministerie in Haarlem hebben onderzoeken aangekondigd. Het Rampen Identificatie Team (RIT) probeert de identiteit van de slachtoffers te achterhalen.

Dat zal moeilijk zijn, omdat veel illegalen een valse naam hebben. Het Rode Kruis traceert de nabestaanden.

Minister Donner zei toch wat anders in de persconferentie ,of ben ik nu gek?

[ Bericht 0% gewijzigd door Foo_niks op 28-10-2005 21:02:07 ]
Klaar?
Ik niet!
pi_31765105
3 bewaarders bij 350 mensen???
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:28:13 #203
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31765189
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 21:25 schreef SCH het volgende:
3 bewaarders bij 350 mensen???
Ja Bron?

http://www.trouw.nl/hetni(...)ers+op+350+illegalen
Klaar?
Ik niet!
pi_31765228
quote:
Ik geloof je hoor, al hoorde ik steeds een bericht over 9.

Maar 3 is toch echt verbijsterend, al is het maar voor de veiligheid. Gaat het dan over die ene vleugel? Oh nee, alle 350 - als je ziet hoe groot dat terrein is
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:29:25 #205
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31765236
quote:
1 bewaker, 2 uitzendkrachten, on-ge-loof-lijk
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:37:47 #206
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31765489
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 21:29 schreef Yildiz het volgende:

[..]

1 bewaker, 2 uitzendkrachten, on-ge-loof-lijk
Let op :
Straks beweert Donner dat die uitzendkrachten qua inzet voor vier werkten =dus 9 totaal.
Iedereen weer blij.

"Adequaat" = "geschikt voor het beoogde doel" Ik wil er geeneens over nadenken

Het is jammer dat ze een Barrett niet per UPS verzenden ,anders.....

[ Bericht 8% gewijzigd door Foo_niks op 28-10-2005 21:53:06 ]
Klaar?
Ik niet!
pi_31767200
Het is toch ook schandalig dat justitie de namen van de overledenen niet vrij wil geven. Dan kan ik niet anders dan vermoeden dat ze denken dat het te veel gaat leven.
pi_31767246
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 21:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik geloof je hoor, al hoorde ik steeds een bericht over 9.

Maar 3 is toch echt verbijsterend, al is het maar voor de veiligheid. Gaat het dan over die ene vleugel? Oh nee, alle 350 - als je ziet hoe groot dat terrein is
Hmmz in een bedrijf moet er al per zoveel medewerkers een bedrijfshulpverlener zijn je zou verwachten dat ook bij een instelling als dit er zulke regels zijn....
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_31767348
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:40 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Hmmz in een bedrijf moet er al per zoveel medewerkers een bedrijfshulpverlener zijn je zou verwachten dat ook bij een instelling als dit er zulke regels zijn....
Hoeveel medewerkers moeten er zijn voor 1 BHV-er?
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:59:07 #210
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31767776
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 21:29 schreef Yildiz het volgende:

[..]

2 uitzendkrachten, on-ge-loof-lijk
Het waren drie onvergetelijke dagen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31767791
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:59 schreef popolon het volgende:

[..]

Het waren drie onvergetelijke dagen.

* SCH moet stiekem lachen
pi_31767911
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoeveel medewerkers moeten er zijn voor 1 BHV-er?
Weet ik dus niet precies. 1 op de 10 of 30 ofzo??
pi_31767968
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:03 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Weet ik dus niet precies. 1 op de 10 of 30 ofzo??
Dan is er hier iets misgegaan.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:13:43 #214
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31768162
1 op 10 of 30 lijkt me wat veel eerlijk gezegd.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31768217
aantal werknemers aantal BHV-ers

< 15 ten minste één (evt eigenaar, mits deskundig)
tot 50 ten minste één bedrijfshulpverlener
tot 250 ten minste één bedrijfshulpverlener per 50 werknemers
vanaf 250 ten minste vijf bedrijfshulpverleners

http://www.veilig.nl/cursus/bhv.htm

minstens 5 dus hier, al gaat het niet om 250 werknemers, misschien is dat een verschil?
pi_31769979
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:38 schreef SCH het volgende:
Het is toch ook schandalig dat justitie de namen van de overledenen niet vrij wil geven. Dan kan ik niet anders dan vermoeden dat ze denken dat het te veel gaat leven.
Ik krijg het idee dat ze het stil willen houden. In de doofpot ermee. Er wordt zo geheimzinnig over gedaan. En de mediaaandacht die het krijgt vind ik ook weinig. In vergelijking met de brand in Volendam. Het is wel wat anders, maar toch 11 mensen levens en dat in Nederland.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_31770155
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:16 schreef SCH het volgende:

minstens 5 dus hier, al gaat het niet om 250 werknemers, misschien is dat een verschil?
Dan nog het gaan wel om personen binnen één gebouw die ook niet zomaar vrij kunnen komen mocht het flink mis gaan, je zou toch verwachten dan er rekening is gehouden met dit soort dingen en dat er noodplannen zijn.
pi_31770168
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:16 schreef SCH het volgende:

Maakt vst een verschil voor Donner. ''Het zijn maar illegalen''. Dat idee krijg ik er bij. Dit is wel een gevolg van het beleid. Snel veel mensen opsluiten, zoals bolletjesslikkers en illegalen. Dat mest toen hard worden aangepakt. En dan stampen ze een paar gebouwen uit de grond die niet brandveilig genoeg zijn. Het is niet de eerste brand daar..
Je zou denken, daar leer je van.

Ik vraag me ook af waarom sommige daar zo lang zaten/zitten? De mensen die moeten worden uitgezet kunnen toch binnen enkele dagen daar weg zijn? Of is dat een naieve gedachte?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:05:11 #219
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_31771614
Krokodillen tranen van regering en parlement. Ze hopen gewoon dat de media aandacht hiervoor gauw verdwijnt zodat ze weer snel over kunnen gaan tot echt belangrijke zaken zoals de integratie van allochtonen en het aanpakken van criminele antillianen. En het uitzetten van asielzoekers.
pi_31772890
Ik hoor net op t journaal dat v Thijn gezegd zou hebben dat alle illegalen die de brand hebben meegemaakt een verblijfsvergunning moeten krijgen

Kan je helemaal lachen als dadelijk blijkt dat de brand is aangestoken
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 05:04:31 #221
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_31774090
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 02:14 schreef UnleashMitch het volgende:
Ik hoor net op t journaal dat v Thijn gezegd zou hebben dat alle illegalen die de brand hebben meegemaakt een verblijfsvergunning moeten krijgen

Dan zullen er in de andere uitzetcentra ook wel branden worden gesticht.
Hoe erg ik het ook voor ze vind, ik vind het geen reden voor een verblijfsvergunning.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 08:50:54 #222
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31774432
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:13 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik krijg het idee dat ze het stil willen houden. In de doofpot ermee. Er wordt zo geheimzinnig over gedaan. En de mediaaandacht die het krijgt vind ik ook weinig. In vergelijking met de brand in Volendam. Het is wel wat anders, maar toch 11 mensen levens en dat in Nederland.
Ik zit wel te wachten op een flink onderzoek, wat met n andere conclusie komt dan:
er waren communicatiefouten, en de 2 uitzendkrachten waren fout, of zoiets knulligs.
pi_31774446
quote:
Goed plan.
quote:
Die kans is groot maar wat maakt dat uit?
pi_31774465
Iemand nog een NRC van donderdag en een scanner? Op pagina 3 staat een foto met als onderschrift " Politie en cipiers op schiphol bezig met het wegbrengen van gedetineerden naar bussen"
Wat je echter ziet is een vent in een securicor overhemd die een laptop 'in veiligheid brengt' en daarbij heel omzichtig kijkt. Ben ik de enige die hier 'looting' ziet?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:36:46 #225
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31774649
Positief punt is natuurlijk wel dat Donner met gedragsregels komt (die over twee maanden ingaan) hoe we ons mogen gedragen tegen de overheid.
Weet je tenminste waar die kogel voor bedoeld is als ze je preventief afschieten nadat je je mening hebt gegeven.
Klaar?
Ik niet!
pi_31774915
quote:

Steek dan alles maar in de fik, want dan kunnen ze allemaal blijven. Wat een onzin-gebeuren weer.
pi_31776016
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 08:56 schreef SCH het volgende:
Goed plan.

Die kans is groot maar wat maakt dat uit?
1. Volgens de bewaker mogen ze er gewoon roken, mogen ze vuur op de kamer hebben.
2. Ze zitten daar omdat ze Nederland (nog) niet in mogen.
3. Als ze brand maken dan mogen ze in Nederland blijven ?

Lijkt me duidelijk waarom zo'n actie van van Thijn dan onwenselijk is.

[ Bericht 1% gewijzigd door UnleashMitch op 29-10-2005 11:59:32 ]
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:36:39 #228
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31777179
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:18 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik vraag me ook af waarom sommige daar zo lang zaten/zitten? De mensen die moeten worden uitgezet kunnen toch binnen enkele dagen daar weg zijn? Of is dat een naieve gedachte?
Hoe lang zaten ze daar dan?

Overigens denk ik dat het kan komen doordat sommige vreemdelingen vanuit vreemdelingenbewaring via hun advocaat een aanvraag voor een verblijfsvergunning indienen. Zolang nog niet op die aanvraag is beslist, kunnen zij niet worden uitgezet (hoewel ook daar een limiet aan zit natuurlijk).
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:37:56 #229
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31777228
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 11:49 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

1. Volgens de bewaker mogen ze er gewoon roken, mogen ze vuur op de kamer hebben.

Ze zitten daar omdat ze Nederland niet meer in mogen.
Bovendien heeft van Thijn daar geen snars over te vertellen.
pi_31777387
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 12:37 schreef Christine het volgende:

[..]

Ze zitten daar omdat ze Nederland niet meer in mogen.
Bovendien heeft van Thijn daar geen snars over te vertellen.
Van Thijn zou sowieso zijn mond niet meer open moeten doen. De dwaas.
pi_31777395
quote:
Van Thijn wil verblijfvergunning na brand

Nee, ik ben een typetje...Wij dachten eerlijk gezegd dat hij al dood was, maar Ed van Thijn schijnt nog wel degelijk te roken. Sterker nog: de oud-burgervader van 020 pleit voor een verblijfsvergunning voor alle illegale vreemdelingen die de brand in het cellencomplex van nabij hebben meegemaakt. Van Thijn refereert aan de Bijlmerramp toen volgens hem een “generaal pardon” goed heeft gewerkt. Meneer vergeet daarbij voor het gemak te vermelden dat toen niet duidelijk was hoeveel slachtoffers door El Al uit hun flatje waren gezet. Door destijds iedereen een Nederlands paspoort in het vooruitzicht te stellen werd het voor de Amsterdamse recherche veel eenvoudiger om een lijst van slachtoffers op te stellen en nabestaanden op te sporen. Op Schiphol echter stonden alle bewoners keurig geregistreerd. Niks mee te maken, de Bijlmer heeft nu eenmaal voor een precedent gezorgd, aldus Van Thijn die niet geheel toevallig ook in deel uitmaakt van het comité van aanbeveling van 26.000 gezichten. Horen wij daar een precedent…
Van Geenstijl Tja wat moet je er van zeggen.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:57:13 #232
19840 Libris
Live from Singapore
pi_31777760
Grote onzin in mijn ogen. en precedent scheppend in mijn ogen. Deze mensen hebben vaak geen uitzicht op een betere situatie.' Dan de fik er maar in.. Als ik het overleef, mag ik tenminste blijven en als ik niet overleef, dan hoef ik in ieder geval niet terug...'

Domme uitspraak van Van Thijn, die daarmee ook totaal buiten zijn boekje gaat.
pi_31788082
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 12:42 schreef nikk het volgende:

[..]

Van Thijn zou sowieso zijn mond niet meer open moeten doen. De dwaas.
Geldt ook voor jou
pi_31788125
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 12:36 schreef Christine het volgende:

[..]

Hoe lang zaten ze daar dan?
Soimmigen zitten er maanden. Mensen die niks misdaan hebben, niks. Die sluiten we op en laten we verbranden.

Het is in-en in triest. Voor mij is dit echt de druppel. Ik ben niet zo snel voor ministers wegsturen maar Verdonk en Donner kunnen niet blijven nu.
pi_31788186
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 11:49 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Je snapt echt niet wat er is gebeurd he. Er zijn GODVERDOMME 11 mensen om het leven gekomen. Of dat nou door een peuk of de bliksem is, die mensen zijn dood in Nederlandse cellen. Mensen zoals jij en ik, met vader ens moeders en broers en zusters. Het enige wat ze hebben gedaan is het zoeken naar een betere toekomst. Hoe hard en meedogenloos moet je zijn om hier zo koud en hard over te praten?
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:29:17 #236
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31788271
Ik ben voor deze keer met jou SCH.

Kan niet begrijpen dat sommigen het excuus gebruiken dat het 'maar' illegalen waren dus dan maakt 't niet uit.
pi_31788395
Gek genoeg zijn het ook de users die hun mond opentrekken over achterlijkheid van een andere cultuur. Nou ja, eigenlijk helemaal niet gek. Veel Nederlanders zijn nu eenmaal zo xenofoob en intolerant als de pest.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:34:23 #238
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31788440
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Soimmigen zitten er maanden. Mensen die niks misdaan hebben, niks. Die sluiten we op en laten we verbranden.

Het is in-en in triest. Voor mij is dit echt de druppel. Ik ben niet zo snel voor ministers wegsturen maar Verdonk en Donner kunnen niet blijven nu.
Lees dan ook even de rest van mijn post, mbt de reden dat ze er soms zo lang zitten.
(Ik zal maandag voor de zekerheid eens aan een collega vragen, of dat inderdaad de reden is of dat er nog andere dingen spelen).
pi_31788490
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:34 schreef Christine het volgende:

[..]

Lees dan ook even de rest van mijn post, mbt de reden dat ze er soms zo lang zitten.
(Ik zal maandag voor de zekerheid eens aan een collega vragen, of dat inderdaad de reden is of dat er nog andere dingen spelen).
Ze hebben niks misdaan dus horen wmb helemaal niet opgesloten te zitten. Zeker niet in omstandigheden die onveilig zijn.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:36:04 #240
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31788494
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:29 schreef popolon het volgende:
Ik ben voor deze keer met jou SCH.

Kan niet begrijpen dat sommigen het excuus gebruiken dat het 'maar' illegalen waren dus dan maakt 't niet uit.
Of het illegalen waren of niet, dat maakt voor de discussie helemaal geen fluit uit. Het gaat om mensen, dat lijken sommige mensen soms te vergeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')